PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : tr deki sm ye en uygun motor



çiko-0
23 Nisan 2016, 14:32
byük ihtmal 100 kere konusulmuştur şu mesele ve seçenekler hep belliydi klx 250 wr 250 cfr 250 ama görünen o ki kawasaki klx 450 r hep göz ardı edilniş. konulara baktım ve 1.5 yıl önce actıgım bı konuda bi tek ben sormusum bu modeli başka kinse konusmamıs bu alet hakkında halbuki bakım aralıkları aynı nakedlar gibi bi kaç bin km de bir vede verdiği his spesyal bir makinanın aynısı trafiğe cıkabıliyor şimdi bu alet hakkında konuscak birileri varmı. bana sm ye cevrilebilecek en uygun alet bu gb gelior.

Lucas
23 Nisan 2016, 14:41
klx 450 R'yi bilmem ama CRF 250 L ile yapılmış çok güzel örnekler mevcut.

çiko-0
23 Nisan 2016, 14:50
klx 450 R'yi bilmem ama CRF 250 L ile yapılmış çok güzel örnekler mevcut.

haklısın ama aralarında en güçsüz kalan ı da o

DKN
23 Nisan 2016, 15:08
SM de güç önemlidir

toomuchcc
23 Nisan 2016, 15:57
Kawasaki KLX450R enduro modeli oluyor. Trafiğe çıkışı olmaması lazım. Sinyal, plakalık falan yok üzerinde. Ha bu parçalar takılarak legal hale sokulabilirse belki olur ama burada öylesine izin var mı bilmiyorum. Yamaha WR450F'yi benzer şekilde trafiğe çıkartıyorlar Amerika'da falan. Ama ne olursa olsun bu alet safkan arazi makinesi. Düşük ağırlıktan ötürü çok eğlenceli olur tabi ama aynı zamanda aşırı spesiyal kalır yani yol kullanımı için. Yol kullanımına uygun, 450'lik ayrı bir makine olması lazım. İnsanlar Yamaha WR250R'nin 450'lik versiyonunun üretilmesi istiyor ama yapamadı gitti adamlar bir türlü. WR250R'nin aynısı, azcık daha ağır ve daha güçlüsü. Ben de çok uzun zamandır bekliyorum öyle bir modeli ama yapmıyorlar bir türlü. Veya Suzuki'nin DRZ400'ü güncellemesi lazım 6 vites, enjeksiyon, daha iyi amortisörlerle falan. 450'lik modellere talep var aslında ama supermoto veya düşük hacim dualsport tarzı motorlar genel motosiklet pazarında çok küçük bir segment olduğundan uğraşmıyorlar. Kaldı ki WR450R/X oldu da üretildi ve buraya geldi diyelim; fiyatı kafadan bir 30 bin olur heralde. Kaç kişi alacak ki onu :]

Supermoto için en mantıklısı yine dönüp dolaşıp WR250R/X'e geliyor. İnternette direkt X modelini satanlar var. Onu almak en ideali.

BatuhanK
23 Nisan 2016, 16:01
Klx 450r dediğin alet saatlik bakımları olan , yarış motosikleti kategorisindedir. 450 CC hacmini konuşacaksak ktm, yamaha, suzuki, husqvarna, husaberg, honda ve aklıma gelmeyen diğer markaların 450 liklerini konuşmak gerekir ki hepsi yarış performansı ve donanımındadır.
diğer adı geçen 250 ler az yaksın, çok gitsin, masraf açmasın motosikletleridir, kıyas yapmak komik olur.
Bir de ülkemizde bir algı var; '' kros motura asfalt lastiği takınca sm olur. '' diye. Olmaz. Yaylana yaylana giden, artık arazide iş görmeyecek fakat kaldırım inip çıkabileceğiniz bir motosikletiniz olur en fazla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------


Kawasaki KLX450R enduro modeli oluyor. Trafiğe çıkışı olmaması lazım. Sinyal, plakalık falan yok üzerinde. Ha bu parçalar takılarak legal hale sokulabilirse belki olur ama burada öylesine izin var mı bilmiyorum. Yamaha WR450F'yi benzer şekilde trafiğe çıkartıyorlar Amerika'da falan. Ama ne olursa olsun bu alet safkan arazi makinesi. Düşük ağırlıktan ötürü çok eğlenceli olur tabi ama aynı zamanda aşırı spesiyal kalır yani yol kullanımı için. Yol kullanımına uygun, 450'lik ayrı bir makine olması lazım. İnsanlar Yamaha WR250R'nin 450'lik versiyonunun üretilmesi istiyor ama yapamadı gitti adamlar bir türlü. WR250R'nin aynısı, azcık daha ağır ve daha güçlüsü. Ben de çok uzun zamandır bekliyorum öyle bir modeli ama yapmıyorlar bir türlü. Veya Suzuki'nin DRZ400'ü güncellemesi lazım 6 vites, enjeksiyon, daha iyi amortisörlerle falan. 450'lik modellere talep var aslında ama supermoto veya düşük hacim dualsport tarzı motorlar genel motosiklet pazarında çok küçük bir segment olduğundan uğraşmıyorlar. Kaldı ki WR450R/X oldu da üretildi ve buraya geldi diyelim; fiyatı kafadan bir 30 bin olur heralde. Kaç kişi alacak ki onu :]

Supermoto için en mantıklısı yine dönüp dolaşıp WR250R/X'e geliyor. İnternette direkt X modelini satanlar var. Onu almak en ideali.

Bu yorumu görünce dayanamadım :cherry:

http://i.hizliresim.com/7gGvM5.jpg (http://hizliresim.com/7gGvM5)

çiko-0
23 Nisan 2016, 16:43
Klx 450r dediğin alet saatlik bakımları olan , yarış motosikleti kategorisindedir. 450 CC hacmini konuşacaksak ktm, yamaha, suzuki, husqvarna, husaberg, honda ve aklıma gelmeyen diğer markaların 450 liklerini konuşmak gerekir ki hepsi yarış performansı ve donanımındadır.
diğer adı geçen 250 ler az yaksın, çok gitsin, masraf açmasın motosikletleridir, kıyas yapmak komik olur.
Bir de ülkemizde bir algı var; '' kros motura asfalt lastiği takınca sm olur. '' diye. Olmaz. Yaylana yaylana giden, artık arazide iş görmeyecek fakat kaldırım inip çıkabileceğiniz bir motosikletiniz olur en fazla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------



Bu yorumu görünce dayanamadım :cherry:

http://i.hizliresim.com/7gGvM5.jpg (http://hizliresim.com/7gGvM5)

ben bayilerle konuştum bu motor trafiğe çıkabiliyor ve saatlik değil isterseniz http://www.kawasaki.com.tr/fiyat-listesi.html buradan kontrol edebilirsiniz KX450 F ve KLX450 R neden aynı cc de 2 offroad varki o zaman f modeli saatlik bakım gerektiren spesyal model KLX450 R da yarı spesyal bakım aralıkları uzun trafiğe uyumlu ve bana kalırsa bu alet spesyal sanıldığı için herkezin gözden kaçırdığı bi canavar. bilmiyorum beni .ok heycanlandırdı belki sizide heycanlandırır tekrar araştırırsanız ben 2015 er6n mi satılığa cıkartıyorum bi an önce

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------


Kawasaki KLX450R enduro modeli oluyor. Trafiğe çıkışı olmaması lazım. Sinyal, plakalık falan yok üzerinde. Ha bu parçalar takılarak legal hale sokulabilirse belki olur ama burada öylesine izin var mı bilmiyorum. Yamaha WR450F'yi benzer şekilde trafiğe çıkartıyorlar Amerika'da falan. Ama ne olursa olsun bu alet safkan arazi makinesi. Düşük ağırlıktan ötürü çok eğlenceli olur tabi ama aynı zamanda aşırı spesiyal kalır yani yol kullanımı için. Yol kullanımına uygun, 450'lik ayrı bir makine olması lazım. İnsanlar Yamaha WR250R'nin 450'lik versiyonunun üretilmesi istiyor ama yapamadı gitti adamlar bir türlü. WR250R'nin aynısı, azcık daha ağır ve daha güçlüsü. Ben de çok uzun zamandır bekliyorum öyle bir modeli ama yapmıyorlar bir türlü. Veya Suzuki'nin DRZ400'ü güncellemesi lazım 6 vites, enjeksiyon, daha iyi amortisörlerle falan. 450'lik modellere talep var aslında ama supermoto veya düşük hacim dualsport tarzı motorlar genel motosiklet pazarında çok küçük bir segment olduğundan uğraşmıyorlar. Kaldı ki WR450R/X oldu da üretildi ve buraya geldi diyelim; fiyatı kafadan bir 30 bin olur heralde. Kaç kişi alacak ki onu :]

Supermoto için en mantıklısı yine dönüp dolaşıp WR250R/X'e geliyor. İnternette direkt X modelini satanlar var. Onu almak en ideali.

WR 250 ye o para cok ya. internette nasıl satıyolar haberim yok bi link atabilirmisin :)

BatuhanK
23 Nisan 2016, 16:51
klx 450 de sıkıştırma oranı biraz daha düşük diye biliyorum. Ağırlık ve şasi geometrilerinde de farklar var. Ama hala yolda sağa sola gitmeye kullanılamayacak kadar sık bakım isteyen bir motosiklet. Biraz araştırdım, 30 saat veya 1500 km de piston sekman değişimini öneriyor kitapçığı. 1000 km de bir de yağ değişimi var, kullanıcıları 400-500 arası değiştiriyormuş. Hatta 4 saatten sonra değiştireni dahi var yağı.

Bu da yazılanları okuduğum klx 450 r başlığı;
http://www.dirtbikeworld.net/forum/showthread.php?t=53488

çiko-0
23 Nisan 2016, 17:00
klx 450 de sıkıştırma oranı biraz daha düşük diye biliyorum. Ağırlık ve şasi geometrilerinde de farklar var. Ama hala yolda sağa sola gitmeye kullanılamayacak kadar sık bakım isteyen bir motosiklet. Biraz araştırdım, 30 saat veya 1500 km de piston sekman değişimini öneriyor kitapçığı. 1000 km de bir de yağ değişimi var, kullanıcıları 400-500 arası değiştiriyormuş. Hatta 4 saatten sonra değiştireni dahi var yağı.

Bu da yazılanları okuduğum klx 450 r başlığı;
http://www.dirtbikeworld.net/forum/showthread.php?t=53488

yıkıldım. demek buda spesyal.. saol bilgi için

Sokollu
23 Nisan 2016, 17:16
Yine sonu drama gözyaşına bağlanan bir supermoto başlığı :mrgreen:

Ben şöyle bi karara vardım ,

1-) BatuhanK'nın yazdığı gibi ne Crf, başka bir 250cc arazi motoru asfalt lastiği veya jant takınca SM olmaz, herhangi bir commuter motora arazi lastiği takıp off-road yapacağım ben gibi bir şey oluyor.

2-) Drz 400 sm artık ikinci eli bile kovalanacak bir motosiklet değil. Belki bundan 5 sene önce evveliyatı bilinen bir makine bulsam alabilirdim.

3-) SM istiyorsan şu anki piyasada ya parayı basıp 690 SMC-r'ı alacaksın ya da benim gibi kalbinin derinliklerine gömeceksin, taa ki parayı bulana kadar :pl:

BatuhanK
24 Nisan 2016, 23:12
Yine sonu drama gözyaşına bağlanan bir supermoto başlığı :mrgreen:

Ben şöyle bi karara vardım ,

1-) BatuhanK'nın yazdığı gibi ne Crf, başka bir 250cc arazi motoru asfalt lastiği veya jant takınca SM olmaz, herhangi bir commuter motora arazi lastiği takıp off-road yapacağım ben gibi bir şey oluyor.

2-) Drz 400 sm artık ikinci eli bile kovalanacak bir motosiklet değil. Belki bundan 5 sene önce evveliyatı bilinen bir makine bulsam alabilirdim.

3-) SM istiyorsan şu anki piyasada ya parayı basıp 690 SMC-r'ı alacaksın ya da benim gibi kalbinin derinliklerine gömeceksin, taa ki parayı bulana kadar :pl:

Hahahahahaha kurduğun ilk cümleyi her sm sevdalısı en az 20 kere söylemiştir :mrgreen:
Ktm test sürüşünde duke 690 kullandım. Smcr' ın daha hafif olduğunu düşünürsek kesinlikle piramidin tepesinde smcr var şu anda.

mzy
25 Nisan 2016, 12:52
Kardeşim bencede sm ye çevirelecek en uygun motosiklet klx450r ben yapacaktım hatta ama motoru bulmak zor motor süper ama sıfırı 10bin euro malum kawasaki uçtu fiyatlarda zaten euroya bağladı fiyatları utanmadan.neyse okadar para asla vermeyeceğimden dolayı husky en uygun seçenekti eğer en delisini kullanabilirsen smr510 alacan ama uğraşamam onla bakımlarıyla vs. Dersen sm610r alacan benim önerim olur.

berk_cglr
25 Nisan 2016, 13:00
eğer sm görünümlü bir motor istiyorsan istediğin plakalı herhangi bir cross u al 17 janta çevir spor lastik tak sm görünümlü olur ancak ben SM istiyorum diyrosan o zaman sadece jant değil dişliden tut karbüratör amartisör vs bi dünya parça girer işin içine ki kawasaki plakasız bile kullanmak istesen seni ağlatıcak bir motordur türkiyedeki servisler yüzünden :) paran varsa bas parayı hazır sm lerden al ktm öncelikli yoksa geçmiş olsun maaşın yarısı her ay min motora gider yok piston gitti yok supaplar gitti debriyaj vs zevkli ama pahalı hobi gerçek sm
6-7 ay kadar husky vardı plakasızdı ama böyle bir zevk yok yani bol bol küfür yediğim kesindir ama

mchi
25 Nisan 2016, 13:44
Bu orjinal sm nin esprisi nedir arkadaslar yani nereden geliyor bu ask. Bilirsem belki bende heyecanlanirim.

çiko-0
25 Nisan 2016, 13:51
Kardeşim bencede sm ye çevirelecek en uygun motosiklet klx450r ben yapacaktım hatta ama motoru bulmak zor motor süper ama sıfırı 10bin euro malum kawasaki uçtu fiyatlarda zaten euroya bağladı fiyatları utanmadan.neyse okadar para asla vermeyeceğimden dolayı husky en uygun seçenekti eğer en delisini kullanabilirsen smr510 alacan ama uğraşamam onla bakımlarıyla vs. Dersen sm610r alacan benim önerim olur.

yok ben kararlıyım yapıcam bu işi satıyorum er6n i bi aksilik çıkmassa kışa girerken halledicem. fotolarıda atıcam buraya

mzy
25 Nisan 2016, 14:41
Güzel olursa bende yaparım mutlaka foruma at yardımlaşırız

kolokolo
25 Nisan 2016, 15:52
Şöyle bir şey de var :
http://www.ridermoto.com/TM-Racing-SMR-250FI-es,PR-4147.html

BatuhanK
25 Nisan 2016, 16:04
31 bine motor satıyolar, siteye bak...

Selçuk Keleş
26 Nisan 2016, 11:02
KTM SMC-R, Tek silindir, 690 cc biraz garip değil mi ?

BatuhanK
26 Nisan 2016, 12:07
Garip olur mu hiç, bal gibi kaymak gibi motor. Eskileri titriyormuş, ama şu en son yaptıkları, naaıl becerdilerse... Klx daha çok titriyordur.
Ama ben daha acayip olanını söyliyim dr800 :)

enderbilgi
26 Nisan 2016, 12:53
ktm nin duke serisi ve çakma duke pulsarın ergonomisi süpermoto ergonomisidir.

çiko-0
26 Nisan 2016, 18:55
KTM SMC-R, Tek silindir, 690 cc biraz garip değil mi ?

1290 duke da çift silindir oda garip dimi :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------


ktm nin duke serisi ve çakma duke pulsarın ergonomisi süpermoto ergonomisidir.

çok anlamıyorum ama duke serisinden sadece 690 R için bunu söyliyebilrz gibi geliyor pulsar 200 ü DUKE 125 200 VE 1290 alakaları yok bence

slayer2694
26 Nisan 2016, 21:56
SM her zaman ilgimi çeken bi tarz olmuştur ancak Türkiye'de ne çok bilgi sahibi olan var ne de çok kullanan.Geçmişte kullanmış ve çok araştırma yapmış biri olarak tecrübelerimi paylaşmak isterim.

Öncelikle sm nerede kullanılacak?Caddede hoplama zıplama motoru olacaksa hiç special olayına girmeye gerek yok.Sebebine gelince siz istediğiniz kadar hakkını verdiğinizi düşünün kırmızı ışıkta durduğunuz anda o motorun canına okuyosunuz,arkadaşınız vaay motor güzelmiş bi gaz vereyim dediğinde motorun canına okumuş oluyosunuz.Special sm lerin 2t motorlardan hiçbir farkı yok.Uzun yol olayı zaten yok 80 km.lik bir yola bile gidemezsiniz,yani gidersiniz ama motora da yazık size de.Amaç caddede gazlamaksa önerim sırasıyla ktm 690sm(c,c-r)-husqvarna sm610 ki bu araçlara plaka çıkabiliyor.

Şayet amaç tamamen pist ise special olmayan motorun da bu alanda işi yok.Special motorun da derdi çok.iş makinesi usulü saatlik bakımlar en az senede bir motor indirme (ki aldığınız motor sıfır değilse düzgün kullanılmamış ve düzgün bakım yapılmamışsa haftada bir bile indirebilirsiniz) hassas bakım (yıkarken egzozundan su gitse o bile sıkıntı) falan filan.Bu alanda tavsiye edilecek çok makina var,bu tamamen sizin bileğinize kalmış.2t leri de bu alanda tercih edebilirsiniz.ktm 250exc,tm 250-450,husqvarna smr510,wr 250,wr 450,husaberg fe650 diye giderde gider.tamamen sizin bütçeniz ve yarışmak istiyosanız kategoriniz ya da almak istediğiniz güce kalmış.

Benim naçizane görüşüm supermotonun safkan olması yönünde.Nirvanaya ulaşacak kadar tecrübe sahibi değilim ancak yıllardır motosiklet kullanıyorum ve hiçbir melezin hiçbir safkanın yerini tuttuğunu görmedim.Bi motor cross ise o amaçla kullanılmalı bence.Muhakkak aklıma gelmeyen birsürü şey vardır sormak istediğiniz bişey olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.Benim kullandığım sm husky smr510 idi,caddede kullandım,abilerimin sözünü dinlemedim ben hakkını veririm dedim ama sonuç hüsran oldu :)