PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cbr 500r ktm 390 nedne gitmiyor.



Romedon
22 Nisan 2016, 17:35
Arkadaşlar merhaba soru sormak istiyorum
YZF r 25 191 topspeed yaparken cbr 500 cc olmasına ramen neden 187 topspeed? Yad aktm 390 cc olmasına rağme neden 171 max speeed?

gokberk6426
22 Nisan 2016, 17:39
top speed dedigin olay sadece ulkemizde olusmus bir algi . abi kac yapiyo bu ? kac basiyo bu ? 299 goruyomu tarzinda sorular normal ama yabancilarda oncelikler farkli mesela ktm tork ve viraja onem verirken hondada saglamliga ve dayanikliliga az yakita onem veriyor . eger top speed senin icin onemliyse r25 al 600 luklerin pesine takilan tayfaya katil :)

edit : benim rc250 top speed 173 gordum yokus asagi rc390 180 i gorur heralde

kuzan14
22 Nisan 2016, 17:41
Şunu 100 kere tartışsak 101. konu açılır, ciğerim soldu artık

Darkcity2000
22 Nisan 2016, 17:44
topspeed den çok o hızlara ne kadar sürede çıktığı önemlidir.
kısa bir araştırmada görülüyorki CBR 500R ve RC 390 0-100 e 5-5.2 sn hızlarda çıkarken R25 7 sn civarında .. yanlışım varsa düzeltin.

Romedon
22 Nisan 2016, 17:44
top speed dedigin olay sadece ulkemizde olusmus bir algi . abi kac yapiyo bu ? kac basiyo bu ? 299 goruyomu tarzinda sorular normal ama yabancilarda oncelikler farkli mesela ktm tork ve viraja onem verirken hondada saglamliga ve dayanikliliga az yakita onem veriyor . eger top speed senin icin onemliyse r25 al 600 luklerin pesine takilan tayfaya katil :)

edit : benim rc250 top speed 173 gordum yokus asagi rc390 180 i gorur heralde

öyle hızlı gitmek gibi bir derdim yok sadece meraktan soruyorum.Sonuçta en azından 500cc bir motor. 600rr 280 290 lara çıkabiliyor mesela ama aralarında sadece 100 cc var neden 500 en azından 230 yapmıyor?

josepth_o6
22 Nisan 2016, 17:54
Foruma bir beğenmeme butonu şart. Arkadaşım senin için hızlı gitmek dert değilse neden böyle şeylerle kafanı yoruyorsun ki. Sen direk 100 cc fazlasını alırsın böyle küçük hesaplarla da kafanı yormassın.

Romedon
22 Nisan 2016, 17:59
topspeed den çok o hızlara ne kadar sürede çıktığı önemlidir.
kısa bir araştırmada görülüyorki CBR 500R ve RC 390 0-100 e 5-5.2 sn hızlarda çıkarken R25 7 sn civarında .. yanlışım varsa düzeltin.
İnsan gibi cevap verdiğin için teşekkürler :)

Mexico
22 Nisan 2016, 18:07
öyle hızlı gitmek gibi bir derdim yok sadece meraktan soruyorum.Sonuçta en azından 500cc bir motor. 600rr 280 290 lara çıkabiliyor mesela ama aralarında sadece 100 cc var neden 500 en azından 230 yapmıyor?

Adı RC 390 olan model bir model nasıl 500 cc oluyor? Ben artık bu forumda paralı bir ekip olduğuna inanmaya başladım. Senin gibi birkaç kişi daha var, kim olduklarını hepimiz biliyoruz aslında. Her gün tuhaf tuhaf sorular sorup, sonra sorduğu şeye inanıp birde savunan tipler bunlar. Her şey top speed değil bunu anlamanızı beklemiyorum da, aynı konuyu neden 11361687 kere açıyorsunuz onu anlamadım.

Not: İnsan gibi araştıran, aradığını bulamayıp, laf olsun diye konu açmayana insan gibi cevap verilir bu forumda.

kuzan14
22 Nisan 2016, 18:08
İnsan gibi soru sorabildiğin zaman insan gibi cevap alıcaksın güzel kardeşim, adamlar haklı olarak mantıklı bi şekilde bişeyler yazıyor da sen gururuna mı yediremiyosun doğruları artık bilemiyorum, beğenmeme olayını yapmazlarsa böyle gereksiz konular açılmaya devam edicek.

osariyer
22 Nisan 2016, 18:13
500 r lastik 160 olmasının dezavantajı var. İnce lastik olsa son hızı artar muhtemelen.

Romedon
22 Nisan 2016, 18:20
Cevap vermek istemiyorsanız vermeyin zaten sorum size değil.Herşey topspeed değil diyen arkadaş açıklason neden böyle olduğunu birde yanlış anlaşılan konu 390 olan 500 cc değil ben 500 r dan bahsediuorum.

shruikan
22 Nisan 2016, 18:25
r25 191, 600rr 290 mı yapıyor? ne içtin sen?

Romedon
22 Nisan 2016, 18:28
r25 191, 600rr 290 mı yapıyor? ne içtin sen?

Bakabilirsin kaynaklarını mobil olmasam verirdim.Youtubede çıkıyor,upgrade durumunu bilmiyorum

shruikan
22 Nisan 2016, 18:38
arkadaşım motorun yüksek son hıza sahip olması ya da atik olması, dişlilere, vites oranlarına, pistonun strokuna, subap ayarlarına, hava emişine, motor zamanlarına vb. ıvır-zıvır bi sürü etkene bağlı.

r25'i hızlı olsun diye yapmışlar; 500r'ı rc390'ı atik olsun diye yapmışlar. KTM ile Honda da biliyo hızlı motor yapmasını pek tabi; ama onların üretim felsefesi farklı. Honda'nın motorlar genel itibari ile tasarruflu, kullanımı kolay, rahat, sakin motorlar. KTM 690'lık motoru bile tek silindirden yapan ilginç bi marka zaten. Hani onların derdinin maksimum hız olmadığı ta burdan belli. "Ben tork manyağı bi motor yapıcam, gazı çevirdiğinde teker-meker fırlasın gitsin, kaybolsun" diyo.

Al mt07, 680cc motor var. bastığı maksimum hız 200'ün birazcık üzeri. Senin mantıkla bakarsak bu motorun 300'ü çok rahat görmesi lazım; ama hayır firma bu motoru atik olsun diye yapmış, hızlı olsun diye değil.

Goldwing'in 400 basması lazım o zaman; ama basmıyor. Neden, üretim amacı hız değil.

Kapiş?

burak burk
22 Nisan 2016, 18:40
Fatal error

mithrelios
22 Nisan 2016, 18:48
hız (mesafe/zaman, ör. km/s), tekerlerin birim zamanda kaç kere döndüğüyle ilgilidir. arka tekerden çekişli olduğumuza göre, arka teker de motora bir zincir/dişli sistemiyle bağlı olduğuna göre, öncelikle dişli (sadece ön/arka dişliler değil vites oranları da) oranlarının ne olduğu önem kazanır. birinci viteste, motosikletin en yüksek gücü verdiği devirde düz yolda hızınız 40km/s iken, aynı koşullarda 6. viteste 180km/s hızla gidebilirsiniz.

vites oranlarının belirlenmesinde farklı farklı etkenler bulunabilir, bunlar, son hız, yakıt tüketimi (motorun en verimli olduğu devir-maks tork değerini verdiği devre denk düşer, farklı hızlarda motorun aynı devri çevirerek gitmesini sağlamak için vites oranlarını ona göre ayarlamak gerekir) ve hızlanma bu etkenlerden bazıları.

tabi bütün bunlar aynı motor hakkında konuşurken geçerli, sorunuzda motorun kendisi de değişik olduğundan bir de o giriyor işin içine. motor tasarlanırken de çok farlı kısıtlar mevcut olabilir. Honda'nın 500'lük motoru, muhtemelen yakıt ekonomisi ve dayanıklılık göz önüne alınarak (ayrıca A2 ile uyumlu olması için 47hp'yi geçmeyecek şekilde) tasarlanmış muhtemelen, yani 500cc iki silindir motor örneğin yarış için hazırlansa yani dayanıklılık ve yakıt ekonomisi kısıt yaratmasa, belki 80-90 bg üretebilecek şekilde de ayarlanabilir. KTM tek silindirli ve karakteristik olarak düşük devirde güzel tork verir, buna karşın tek silindirin çevirebileceği devir iki silindirli aynı hacimdeki motora göre daha az olacaktır.

Ayrıca, ağırlık ve sürtünme (hem motor içi sürtünme ve aktarımdaki kayıplar dışında, hem yol hem de hava direncinden kaynaklı) de çok büyük etkenler hızlanma ve son hız için. Motosikletin aerodinamik yapısı, sürücünün boyu/konumu, motor+sürücünün ağırlığı, lastikler hep büyük etkenler.

yani sorunun cevabı epey karmaşık ve firmaların tasarım önceliklerinin ne olduğuna göre değerlendirmek lazım. KTM 390 da CBR 500 de, piste eşit sürücüler ile koysan, R25'e ağır fark atarlar. 120km/s sabit hızda gitsen R25 kadar devir çevirmek durumunda olmayacakları için muhtemelen daha az yakarlar, ayrıca yine muhtemelen motor ömürleri eşit tip bir kullanımda daha fazla olur. dümdüz ve up uzun bir yolda zor zahmet son hıza çıkıp ikisinden de fazla son hızı olması R25'in "gittiği" ve diğer ikisinin "gitmediği" anlamına gelmez.

GP500-1st
22 Nisan 2016, 19:16
arkadaşa laf sokma yarışına girişilmiş gereksiz yere.

Duke 390 ve cbr500R kanunlar tarafından belli gücün altında kalması için sınırlanmış motorlar. Sebep avrupa ehliyet mevzuatı.

48 hp den yukarısı yasak. Böyle olunca da top speed 200 ü aşması düzde fizik kanunları gereği zor. Honda 187 de de KTM 179 da hız kesiyor çünkü bu motorları alan kitle bu hızlarda gaz kesitiğini görünce hadi bu sefer 196 mı 198 mi görecez diye bir mereka kapılıp gereksiz denemeler yapmıyor.

Son hızda 10km hatta yokuş aşağı en az 20 km hızlı gidebilecekken kesiciye girmelerinin mantığı bu.

Bide ticarı acıdan bakarsak avrupada bu motorları ilk 20-30 bin km lerini yapmamış kişiler ve genç kitle alıyor. Bunlara son hız demesi yapıp aynı motorla daha yüksek hıza çıktım demek için ölürlerse veya kazaya karışıp motoru bırakırlarsa onlara sonraki motorlarını da satamasın:)

insanlar 125 veya 250 lik bir motor alıp başlıyorlar ilk binice 50 ye çıkınca altına kaçıracak gbi olan adam daha sonra 1500-2000 km olmadan otobana çıkıp son sürat denemeye başlıyor şunla bi sürat yapak hava atarız diye.... Bu adam 40 km hızla önündeki taksi dursa direk yapıştıracak adam:sunny:

Samet Ağır
22 Nisan 2016, 19:20
F1 de kullanilan araclar 2400 cc iken 300 km rahat ve aninda cikarken,5000 cc bir cheroke 180 anca yapiyor enteresan degilmi?:pl:

Draconian
22 Nisan 2016, 20:07
Neden para basıp vatandaşa dağıtmıyoruz benzeri bir soru olmuş. Eşeğin şeyinden dolayı olabilir. Kulağından.

halo1925
22 Nisan 2016, 20:20
şimdi bir kaç tane önemli özellik var.

1) Silindir sayısı
2) motorun çevirebildiği maximum devir
3) yapılan motorun yapılış amacı.

600RR tarzı motorlar 4 silindirli ve çok fazla devir çeviriyor. ve yapılış amaçları hız. o yüzden epey gidiyorlar. aynı zamanda rc 390 ve cbr 500r ın yapılış amaçları A2 ehliyete uygun olması. yani beygirini düşük tutup torka ve kullanım kolaylığına önem veriyorlar. çünkü alacak olan adam muhtemelen tecrübesiz bir adam olacak.

surmenajetki
22 Nisan 2016, 20:23
sen nasıl türkçe dersi gördüğün halde hala yazmayı bilmiyorsan bu motorlarda işte o yüzden. nasıl herşey ders değilse motorda da herşey de cc değil

BatuhanK
22 Nisan 2016, 20:24
o değilde 1800cc cruiser nasıl 299 kilitleyemiyor, cevabını bulamıyorum. Aklımı yakıcam

halo1925
22 Nisan 2016, 20:27
sen nasıl türkçe dersi gördüğün halde hala yazmayı bilmiyorsan bu motorlarda işte o yüzden. nasıl herşey ders değilse motorda da herşey de cc değil

Motorlar da yazarken da ayrı yazılır çünkü bağlaç görevindedir. Aynı zamanda herşey değil her şey. Adam iyi ki bir soru sormuş öldürün adamı.

MimTolga
22 Nisan 2016, 20:34
Motorlar da yazarken da ayrı yazılır çünkü bağlaç görevindedir. Aynı zamanda herşey değil her şey. Adam iyi ki bir soru sormuş öldürün adamı.

Bir düzeltme de benden gelsin o vakit. "türkçe" değil "Türkçe" olacak. Arkadaşın yorumu da gerçekten içler acısı bir ironi olmuş :D

kuzan14
22 Nisan 2016, 20:50
Birisi gereksiz bir konu açıyor ardından forum'da herkes birbirine giriyor :)

surmenajetki
23 Nisan 2016, 00:25
Bir düzeltme de benden gelsin o vakit. "türkçe" değil "Türkçe" olacak. Arkadaşın yorumu da gerçekten içler acısı bir ironi olmuş :D

sülalem raat panpa

http://img-cdn.ntv.com.tr/gorsel/p1s3EatNd0m0McjCX1MZhQ.jpg?width=620&mode=crop&scale=both&v=20160422172241219&meta=rectangle

mandarake
23 Nisan 2016, 00:48
Hep Linc,tam Linc...Adam Merak etmis sadece yahu!!! Millet tetikde bekliyor...

bassturbin
23 Nisan 2016, 01:01
Arkadaş doğru düzgün birşey sormuş bi dövmediğiniz kalmış.Ben cevabını vereyim o sorduğunuz r25 kadar gitmeyen motorlar kalıbının motoru değiller sorunuzun cevabı bu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------

Bence çok gerekli bir konu, motora 20-25 bin tl istiyorlar ama parası kadar gitmiyor işte, o zaman racing havaları katmıycaksın motora.

MimTolga
23 Nisan 2016, 01:05
Arkadaş doğru düzgün birşey sormuş bi dövmediğiniz kalmış.Ben cevabını vereyim o sorduğunuz r25 kadar gitmeyen motorlar kalıbının motoru değiller sorunuzun cevabı bu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------

Bence çok gerekli bir konu, motora 20-25 bin tl istiyorlar ama parası kadar gitmiyor işte, o zaman racing havaları katmıycaksın motora.

Kimse kimseye zorla motor satmıyor değil mi ? Hangisini istersen onu almakta özgürsün. Esnaf deyişiyle mal bu işine gelen alır, işine gelen almaz, rızkı veren Allah...

Onurhan D
23 Nisan 2016, 01:27
İlla herkes bi laf sokacak.Konu hoşunuza girmiyosa neden girip cevap veriyosunuz ?

caglar48
23 Nisan 2016, 02:23
Arkadaşlar merhaba soru sormak istiyorum
YZF r 25 191 topspeed yaparken cbr 500 cc olmasına ramen neden 187 topspeed? Yad aktm 390 cc olmasına rağme neden 171 max speeed?

duke390 ıle 181 gordum e5te

harun27
23 Nisan 2016, 08:59
Çünkü bunlar tork makinesi

DraQuila
23 Nisan 2016, 09:13
R25 191 yapıyor 195 de yapıyor ama yıllar sonra yapıyor yokuş aşşa yapıyor .. Yokuş yukarı 120 ile giriyorum gazı açıyorum 120 den yukarı çıkamıyorum işte buda önemli .. 180 çıkması düz yolda rüzgarda varsa çok mümkün olmuyor .. Son hızı önemli ama hangi şartlarda kaç sn de yaptığı daha da önemli..600 cc 1000 cc arasında 30-40 km hız farkı var o zaman neden 1000 alıyorlar cevabı çok açık ..

Thracian
23 Nisan 2016, 09:33
Arkadaşlar merhaba soru sormak istiyorum
YZF r 25 191 topspeed yaparken cbr 500 cc olmasına ramen neden 187 topspeed? Yad aktm 390 cc olmasına rağme neden 171 max speeed?

Her motosikletin üretim ve tasarlanma amaçları farklı.R25, SS tarzına yeni başlayan,biraz da maksimum hız meraklılarını tavlamak için yapılmış bir motosiklet.KTM'nin tek silindirli düşük hacimli motosikletlerinde maksimum hız gibi bir derdi yok.Daha çok sürüş zevki,tork,hızlanma,motor bloğu dayanıklılığı,yakıt ekonomisi gibi faktörler göz önünde bulundurulup tasarlanmış bir motosiklet.O yüzden vites kutusu,vites oranları,maksimum devir bu koşullar doğrultusunda ayarlanmış.Biraz da şehir içi eğlence motosikleti olarak tasarlanmış bir alet o yüzden hızlanması,ara hızlanmaları torku R25 çok daha iyidir.CBR 500 R ise bir SS ten çok biraz Sport Touring gibi tasarlanmış bir araç.Yakıt tüketimi,sürüş konforu,motor ömrü gibi faktörler göz önünde bulundurularak tasarlanmış bir alet.Onun da pek son hız gibi bir derdi yok.Kısaca en başta da yazdığımız gibi her motosikletin tasarlanma amacı farklı,avantajları-dezavantajları farklı.Bütün motosikletleri son hız odaklı tasarlamak zaten saçma olur.Herkesin motosikletlerden beklentileri farklı.

Seko
23 Nisan 2016, 09:37
Net ve kısa cevap üç motor arasındaki aerodinami farkı, hava direnci... Bunun hacimle, silindirle bir alakası yok, ağırlık ve tekerlek kalınlığıyla az var. Rüzgar direnci motorun gücünü sünger gibi emer. Ayrıca vites kutusunun ne amaçla tasarlandığı da önemlidir.

dekmanci
23 Nisan 2016, 09:48
BU konu motor yapısı kullanım amacı ve kanunlara göre değişir
Mesela kawasaki zzr250 den örnek verelim aynı kasa 1992 modeli 40 beygir üretiliyor
Bendeki 2004 modeli 36 beygir ve aynı motor bloğu enjeksiyonlu ninja 250 r 33 bg neden yıllar ilerledikçe
Teknoloji ilerledikçe hız beygir artmak yerine düşüyor
Çünkü yakıt ve kanunlar belirleyici oluyor
Mesela arabalar içinde öyle ülkemizde benzin fiyatları artınca dizel ve lpg kullanımı arttı

Levent
23 Nisan 2016, 10:29
Aslında bakılması gereken açılardan bir tanesi de silindir hacmi ile hızı doğru orantı ile düşünmemek.

Örnek; 599 CC 123 Beygir bir R6 290 top speed yaparken 1043CC - 120 beygir Kawasaki versys 220 yapıyor. Yani buda Hacim = HIZ Demek değildir ifadesinin tam karşılığıdır.

Bu durumda düşünülmesi gereken diğer hususlar, motosikletin tarzı,yasal zorunluluklar, ve kullanım amacı gibi başlıklardır.

Macit250
23 Nisan 2016, 11:50
Az daha ekle beyin al bence

bassturbin
23 Nisan 2016, 13:47
Haklısınız.

Jemand
23 Nisan 2016, 14:07
gider gider.

jimi_hendrix
23 Nisan 2016, 14:15
F1 de kullanilan araclar 2400 cc iken 300 km rahat ve aninda cikarken,5000 cc bir cheroke 180 anca yapiyor enteresan degilmi?:pl:

o araçlar şu an 1600cc ve 1600cc hali ile 350-360 km hızlara çıkıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:10 ----------


Her motosikletin üretim ve tasarlanma amaçları farklı.R25, SS tarzına yeni başlayan,biraz da maksimum hız meraklılarını tavlamak için yapılmış bir motosiklet.KTM'nin tek silindirli düşük hacimli motosikletlerinde maksimum hız gibi bir derdi yok.Daha çok sürüş zevki,tork,hızlanma,motor bloğu dayanıklılığı,yakıt ekonomisi gibi faktörler göz önünde bulundurulup tasarlanmış bir motosiklet.O yüzden vites kutusu,vites oranları,maksimum devir bu koşullar doğrultusunda ayarlanmış.Biraz da şehir içi eğlence motosikleti olarak tasarlanmış bir alet o yüzden hızlanması,ara hızlanmaları torku R25 çok daha iyidir.CBR 500 R ise bir SS ten çok biraz Sport Touring gibi tasarlanmış bir araç.Yakıt tüketimi,sürüş konforu,motor ömrü gibi faktörler göz önünde bulundurularak tasarlanmış bir alet.Onun da pek son hız gibi bir derdi yok.Kısaca en başta da yazdığımız gibi her motosikletin tasarlanma amacı farklı,avantajları-dezavantajları farklı.Bütün motosikletleri son hız odaklı tasarlamak zaten saçma olur.Herkesin motosikletlerden beklentileri farklı.

bu sebepten mütevellit cbr500r nin oturuşu cbr250r den daha dik ve rahat.

fatih.
23 Nisan 2016, 15:09
hade osman hade osman valla sanki öndedir osman=)

https://www.youtube.com/watch?v=x6P0Y-K4MPE

COQ
23 Nisan 2016, 19:52
Arkadaşlar merhaba soru sormak istiyorum
YZF r 25 191 topspeed yaparken cbr 500 cc olmasına ramen neden 187 topspeed? Yad aktm 390 cc olmasına rağme neden 171 max speeed?Bazi arkadaslar dogru cevabi vermisler.
Ben olayin bir de yaris alemi açisindan bir açiklamasini yapmak isterim.

http://storage.kawasaki.eu/public/kawasaki.eu/en-EU/model/16ZX1000P_401GRYDRF00D_C_001.png


Yukarida görmüs oldugunuz motosiklet 998cc, 326 beygir gücünde ve saatte 336 km hiz yapabiliyor.

http://storage.kawasaki.eu/public/kawasaki.eu/en-EU/model/16ZX1000S_40RLIM2DRF00D_C_001.png

Bu da ayni firmanin ürettigi yaris motosikleti o da 998cc fakat 210 beygir gücünde ve 300 km hiz yapabiliyor.

Simdi bu iki motosikletten hangisi daha hizli diye bir soru soracak olursak, cevabi tabi ki üstteki olacak.
Hangisi daha güçlü diye sorumuzu degistirirsek, cevap yine üstteki.
Peki bu iki motosiklet yarisirsa hangisi kazanir diye sorarsak, cevap ne olur?

Iste bu soruya cevap ararken bakis açinizi olusturacak etken yarisin nerede hangi sartlarda ve hangi uzunlukta olacagidir.
Yani yaris alemi abi karsiki isiklara kadar yarisalim mi olayindan ibaret degil.
Gerçek yarislar pist ortaminda yapiliyor ve 70-80 kilometre civarinda sürüyor.
Ve bu yarisin kaderini belirleyen sey sadece hiz olmuyor.

Simdi büyük hacimli motosikletlerde bahsedecegim konular genellikle sorunsuz oldugu için küçük cc motosikletlerden bahsedelim.
Örnegin 250cc hacmindeki motosikletlerin yarislari ayni pist kosullarinda yapilsa bile ayni mesafede olmuyor.
Büyük hacimli motosikletler 18-25 tur atarken küçük cc motosiklet yarislari 10-15 tur arasinda oluyor.
Daha dogru bir deyisle büyük cc motosikletler 80-100 km boyunca yarisabilirken, küçük cc motosikletler ancak 25-50 km mesafelerde yarisabiliyor.

Bu laf salatasindan ne anladiniz?
Sunu anlamanizi istiyorum, öncelikli hedef yarisacaginiz motosiklet yarisi bitirebilmeli.
Yani 10 tur sürecek bir yarisa katildiginizda altinizdaki motor yarisin 7. turunda iflas edebilir.
Lastikleri bitebilir, frenleri isinip çalismaz hale gelir, vites grubu dayanamaz vs.
Eh!
yarisi bitiremiyorsaniz, sizin motosikletinizin diger motosikletlerden daha yüksek hizlara çikmasi hiç bir anlam ifade etmiyor gördügünüz gibi.

Diyelim ki motosikletiniz bu mesafedeki yarisi basariyla tamamlayabilecek yapida.
Daha dogrusu tüm rakipler ayni sekilde 10 tur boyunca yarisabilecek ve tamamlayabilecek yapida.
Bu sefer yarisin kaderini degistirecek etmenler degisiyor.

Diyelim ki sizin motosikletiniz 190 km/h hiz yapiyor.
Rakibinizin motosikleti ise acak 170 km/h.
Fakat rakibinizin frenleri daha iyi ve yine viraj kabiliyeti sizin motosikletinizden yüksek.
Bu sebeplerden dolayi siz viraja yaklasirken rakibinizden daha önce fren yapmak zorunda kaliyorsunuz.
Yine sizin motosikletinizin 80 km/h ile dönebildigi viraji rakibinizin motosikleti 90 km/h ile dönebiliyor.
Bu durumda rakibinizin tur zamani daha iyi ve ortalama hizi da daha yüksek olacaktir.
Yani bu yarisi kazanmanizin imkani yoktur.
Ama sizin motosikletiniz daha hizli, üstelik daha güçlü!
Evet ama digerinin yaris kabiliyeti daha yüksek.
Yani son hiz yok ama yarismak için gerekli tüm sartlari karsiliyor.
Iste gerçek yaris motosikleti odur.
Eger motosikletiniz bu kabiliyete sahip degil ama yüksek hizlara çikabiliyorsa siz siz olun sadece karsi isiklara kadar yarisin.
Aksi halde yaris uzarsa rezillik çikar.

Pekistirmek için güzel bir örnek vereyim.
Mv Agusta, bundan 9-10 yil önce en hizli binlik yaris motorunu üretti.
Bugün bile diger binliklerden o hiza ulasabilen resmi olarak yok.
Peki Mv Agusta kaç yaris kazandi?
Hiç!!!!
:)


Yukarida anlattigim mevzular burda yazdigim kadar basit degil.
Fakat nelere bakmak gerektigi konusunda bir fikir verecegini umuyorum.
Konu RC390 ve CBR500 oldugu için yazdiklarim bu iki modeli pek de yakindan ilgilendirmiyor.
Fakat yine de yazdim ki motosikletlerin üretim amaçlarina bir bakis açisi yakalayabilesiniz.

vladimir
24 Nisan 2016, 16:54
Cbr500r sport touring kategorisinde uzun ömürlü, güvenli,dengeli, orta hacimde bir motosiklet.

Orta mesafelerde geziler için de uygun, şehir içinde ise gücünü ürettiği tork bandı itibarıyla atik.

Bakım maliyetleri ve yakıt tüketimi düşük.

Ülkemizde 250cc üzerindeki her motor tabi olduğu ÖTV oranının değişmesi nedeniyle dünyada olduğundan çok yükseğe satılıyor.250 cc ve altında ise ÖTV'nin fiyatlar üzerinde yarattığı etki çok sınırlı.

Bu sebeple CBR 500 gibi motosikletlerin fiyatları 25.000 oluyor yoksa kalıbının motosikleti olmadıklarından değil.