PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 250cc zamanım geldi mi?



Sayfa : [1] 2

ziyayagan
11 Nisan 2016, 15:48
Merhaba arkadaşlar öncelikle kazasız belasız sürüşler dilerim hepinize.

Yaklaşık 6 yıldır aktif motor sürücüsüyüm 13 yaşlarında üsten depo mobilet sürerek başladım bu işe 14 15 yaşlarında vitesli 100cc cuplara geçtim 16 yaşında ilk motorum mondial 100cc cup oldu.Yani bu işin içinde uzun süredir varım.gectigimiz yaz ehliyet sınavına girerken debriyajlı motoruda öğrendim yaklaşık 100km Kanuni Breton S (125cc) ve Mondial Dirft 125 kullandım.

Şimdi gelelim soruma bu yaz sonu üniversiteye baslarken kendime yeni bir alet alıyorum diyorum fakat hazır mıyım değil miyim bir size danışayım dedim hem bu maksatla aranıza katılmış olurum. :)

Aklımda ki cihaz Yamaha YZF-R25 görünüş falan çok hoşuma gitti açıkçası :)
Boyum 1.75 kilom 60 sizce nasıl dururum motorun üstünde veya bana uygun başka motor tavsiye edersiniz sevinirim.

Kaza geçmişime gelirsek yaklaşık 4 yıl önce şuan ki motorumla 3 kişi seyir ederken ( biri kardeşim) 60 70 ile giderken motoru yol kenarında ki mıcırlara kaptırmamla gerçekleştirdim yerde 4 5 metre sürükledik ufak tefek sıyrıklarla atlattım çok şükür.o kazadan sonra çok ders çıkardım açıkçası.
Neyse fazla uzun oldu yazı sorumu cevaplarsanız sevinirim :)

eren3736
11 Nisan 2016, 16:00
Sıfır tecrübeyle ilk motor olarak r25 almak isteyen kişiden daha riskli senin alman

ziyayagan
11 Nisan 2016, 16:27
Ciddi misiniz hocam :)

Tundzhay
11 Nisan 2016, 16:31
250 lik alma. sende tecrübe bol. 600 lük al. ama damarlı olsun...

furkanuc
11 Nisan 2016, 16:31
1000'lik olmaz ama 600'lük olur. Boşver 250cc'yi ona para harcama sana bir 600'lük yakışır kardeşim.

MeNGuC
11 Nisan 2016, 16:43
gızlar koşun motora bakın :rendeer:
Gerideki kalanlar seni okutmak için emek etikleri için senin helva paranı yetişrimeye bilirler ondan bi bol fıstıklı helva parası bırak öyle al git unversiteye :flower:

mccxcix
11 Nisan 2016, 16:44
Bu ara forumdaki herkes kendini "CEM YILMAZ" sanıyor herhalde, adam ne güzel açıklamış kendisini, tecrübeli olanlar vardır diye buraya açmış konusunu fikir almak istemiş, bilgi almak istemiş, ne kadar meraklısınız her konuyu trollemeye vallahi ayıptır ya

nines
11 Nisan 2016, 16:49
250'lik alabilirsin alamazsın diye birşey yok. hatta direk 250 cc ilede başlayabilirsin

AMA motosiklet geçmişini okuduğumda kafamda 1-2 tane soru işareti oluştu

Kask
Mont
Eldiven
Pantolon vs.

bunları kullanıyormusun? hekeli 3 kişi motosikleti okuduktan sonra?

ziyayagan
11 Nisan 2016, 16:57
250'lik alabilirsin alamazsın diye birşey yok. hatta direk 250 cc ilede başlayabilirsin

AMA motosiklet geçmişini okuduğumda kafamda 1-2 tane soru işareti oluştu

Kask
Mont
Eldiven
Pantolon vs.

bunları kullanıyormusun? hekeli 3 kişi motosikleti okuduktan sonra?

Açıkçası o zamanlar bu işin ciddiyetini bilmiyordum cahillik diyelim o süreden sonra kasksız ve eldivensiz sürdüğüm 10u gecmez açıkçası
Genelde sehir içi kullandığım için sadece bu 2 si ile yetiniyordum açıkçası hani özel montum falan yok zaten ama isler büyüyünce iş değişecek tabi ki.

Bu arada dalga geçmeye çalışan arkadaşları pek anlamadım sana uyar veya uymaz demek bu kadar zor olmamalı?

MhmtcnKoral
11 Nisan 2016, 17:01
Kardeşim belli ki apaçilikten kendimi sıyırıp atmaya hazırsın. Bence sana bi 250'lik gider. Umarım dilediklerine sahip olup planlarını gerçekleştirirsin. Kazasız belasız, tekerine taş değmesin

Bthndmrl
11 Nisan 2016, 17:04
R25 değilde bence sana cbr daha uygun yada bajaj pulsar rs200, ns 200

ziyayagan
11 Nisan 2016, 17:09
Öncelikle sağ olun hocam.Cok şükür apacilikle aram hiç yok.motorumu asla üzecek hareketlerde bulunmadım,aldığım günden beri hiç oynama yapmadan stock şekilde kullandım,ön kaldırma işlerine girnedim,yaptığım en fazla hız 80 85 o da anayol olduğu için ,oyle hava atma niyetimde yok çok şükür.

Bakalım artık hayalimi gerçekleştiririm, Sizin dediğiniz gibi kazasız belasız motor hayatım olur.
Sizede aynı dileklerimi sunarım,kazasiz belasız inşallah :)

HAZZILHAR
11 Nisan 2016, 17:09
250 cc var, 250 cc var. Hayatınızda hiç yarış tarzı motosiklet sürmeden, onların gaz tepkisi ve ürettiği gücü bilmeden kullanmanız yanlış olur elbette. Yarış tipi motosiklet kullanmak istiyorsanız en azından 125'lik bir şeyle başlayın. R25 tahmin ettiğinizin dışında bir güce sahip.

Diğer taraftan cruiser, touring gibi gaz tepkisi nispeten yumuşak ve daha az güç üreten 250 cc motorlara yönelebilirsiniz. Alacağınız motosikletin motor hacminden ziyade bence 20 beygir gücü çok fazla geçmemesine özen gösterin. O zaman size daha uygun motosikletlerle karşılaşırsınız.

Yukarıda nines nickli arkadaşımızın yazdıklarına aynen katılıyorum anlattıklarınız dolayısıyla bırakın kaskı, herhangi bir ekipman dahi kullanmadığınıza eminim. Unutmayın ki biraz daha yüksek hacim, biraz daha ağırlık, biraz daha güç ve doğal olarak biraz daha sürat demek. 3 kişi yaptığınız kaza gibi sıyrıklarla atlatamamanız kuvvetle muhtemel. O sebeple en az orta kalite ekipmana para ayırmanız gerekiyor ki o da nereden baksanız 1500 TL civarı.

Hesabınızı siz yapın, kitabına göre oynayın ki çok daha fazla yaşayıp çok daha fazla sürün. Şimdiden hayırlısı olsun.

ziyayagan
11 Nisan 2016, 17:18
Öneriniz için sağ olun hocam benimde aklımda o var bi yanım 125cc ufak giriş seviyesinde motor alıp daha sonra yükseltmem yönünde diğer tarafım ise sabırsız bi şekilde 250cc bir makine istiyor.
Zaten kafamda direk 1000 1500 civarı ekipmana ayırdım özellikle kaza raporun bölümünde bir kaç konu okuduktan sonra daha da bilinçlendim ne kadar önem sarfettigini daha da anladım zaten kaza yaptıktan sonra ilk işim kask almak oldu,onceden de vardı çenesi açık alttan bağlamalı takmıyordum tabi ki kazadan sonra 120 lira civarı (tam yanlış bilgi vermeyim) kask almıştım o günden beri o kaskı kullanıyorum,eldiven ise 25 lira civarı nispeten koruyan bir eldivene sahibim.dedigim gibi o konuda biraz dolaştıktan sonra şu kullandığım ekipmanlar bile çöp olduğunu anladım.

Neyse fazla uzatmadan bir kaç tane daha görüş alıp bana uygun karari vermeye çalışacağım.
Teşekkürler hocam,iyi sürüşler :)

@HAZZILHAR

nefretxx
11 Nisan 2016, 17:50
250 cc için tam yeri ve zamanı sizin adınıza.İçinizden r25 geçiyorsa direk onu alın kendi hayatınızı ve kendi zevklerinizi biz ve bizler tabiki belirleyemeyiz.Ama üzerine bindiğinizde temkinli davranın ilk kullanımlarda aklınızı başınızdan alabilecek motosiklet.Dikkatli sürün ve şimdiden hayırlı uğurlu olsun :)

Hamza Toruk
11 Nisan 2016, 18:19
Merhaba 250 cc motosıklet guzel ancak bende üniversite öğrencisi olarak şunları eklemek istiyorum
1-)Motor az yakmalı
2-)Çok az arıza çıkarmalı
3-)Parçası ucuz olmalı
4-)Rahatça satabılmelı
5-)İşletim maliyetleri düşük olmalı
şimdi bence al bi ybr tarzı motor yani 125-150 cc sınıfında bakımı vs ucuz olsun başına dert açmasın millet otobus metroda perısan olurken sen rahat rahat gez :flower: Bu yüzden benım sana tavsiyem boşver 250 cc yi 4 zamanlı tek sılındırlı japon 125-150 cc civarı birşey al mis gibi gez :)

Sti
11 Nisan 2016, 18:26
Zaten motosikletlerle icli disli oldugun ortada,egerki sende kendini hazir hissediyosan neden olmasin.

istanbu_gezg
11 Nisan 2016, 18:30
bu kararı biz veremeyiz sadece sen verebilirsin

brooklynnn
11 Nisan 2016, 18:35
Cbr 125le gezdiğim kadar su an gezemiyorum. Yakmıyordu problem çıkarmıyordu vs.

Çift silindir paran limitli ise kasabilir

SuleymanE
11 Nisan 2016, 18:45
Merhaba 250 cc motosıklet guzel ancak bende üniversite öğrencisi olarak şunları eklemek istiyorum
1-)Motor az yakmalı
2-)Çok az arıza çıkarmalı
3-)Parçası ucuz olmalı
4-)Rahatça satabılmelı
5-)İşletim maliyetleri düşük olmalı
şimdi bence al bi ybr tarzı motor yani 125-150 cc sınıfında bakımı vs ucuz olsun başına dert açmasın millet otobus metroda perısan olurken sen rahat rahat gez :flower: Bu yüzden benım sana tavsiyem boşver 250 cc yi 4 zamanlı tek sılındırlı japon 125-150 cc civarı birşey al mis gibi gez :)

Bu yoruma aynen katılıyorum. Arkadaş gerçekten güzel söylemiş.
Yukarıdaki 1. 3. ve 5. maddeler R25 e uymuyor. Üniversite okuyacaksın, öğrenci halinle R25 maddi olarak seni yorabilir. Düşersen parçası pahalı, gazlarsan çok yakıyor, 1 set kaliteli lastik takmak istesen fiyatlar daha yüksek (ebattan dolayı)

Ama alsan cbf veya ybr, en kral lastiği 300tl ye taktırırsın, çok daha az yakacağı için çok daha kafan rahat gezersin. İlla R25 alacağım dersen de çok sakin kullanmak ve gazlamamak koşuluyla alıp kullanabilirsin elbette.
Ancak R25e binerken "amaaan alt tarafı 250cc ne olacak" diye düşünüp gazlarsan büyük hata yaparsın. Son hızı 180 civarında olan bir aletten bahsediyoruz sonuçta. Bu süratler pek de acemi dostu olmayan hızlardır.
Sürebilir miyim diye endişen varsa, daha önce vitesli motosiklet de kullanmışsın, elbet sürersin. Ancak yapacağın ufak hatalar hep daha pahalıya patlayacak sana bunu unutmamanı öneririm.

jonvolkan
11 Nisan 2016, 19:09
Evet! en azından dengeye hakim olacak kadar hem de yeterince süre cub motosiklet kullanmış olman R25 kullanımına daha iyi adapte olabileceğini gösterir. En azından vites olayına adaptasyon sürecinde denge ile ilgili reflekslerin çok işe yarar. Tam koruma ekipmanı ile kendi limitlerini daima bilerek, riske girmeden, hep savunma modunda kendini geliştirebilirsin. Mümkün olursa alınacak eğitimler de yanında ballı kaymak olacaktır. Bu sitenin değişik başlıklarında başlangıç için 125 -250 cc motosiklet gruplarının ideal olduğunu defalarca okudum. Kendini bilmez, insanları hor gören yorumculara aldırmadan ; makul düzeyde kendini sakınmayı öneren tüm mesajları dikkatle okuyup, riskleri iyice ölçüp biçip sana vereceği keyiften önce senin için ne kadar güvenli olacağını ön planda tutarak model seçimini yapmanı tavsiye ediyorum. Umarım kendi adına en güvenli kararı verir motosikletinle keyifli geziler yaparsın.

ziyayagan
11 Nisan 2016, 19:21
Bu yoruma aynen katılıyorum. Arkadaş gerçekten güzel söylemiş.
Yukarıdaki 1. 3. ve 5. maddeler R25 e uymuyor. Üniversite okuyacaksın, öğrenci halinle R25 maddi olarak seni yorabilir. Düşersen parçası pahalı, gazlarsan çok yakıyor, 1 set kaliteli lastik takmak istesen fiyatlar daha yüksek (ebattan dolayı)

Ama alsan cbf veya ybr, en kral lastiği 300tl ye taktırırsın, çok daha az yakacağı için çok daha kafan rahat gezersin. İlla R25 alacağım dersen de çok sakin kullanmak ve gazlamamak koşuluyla alıp kullanabilirsin elbette.
Ancak R25e binerken "amaaan alt tarafı 250cc ne olacak" diye düşünüp gazlarsan büyük hata yaparsın. Son hızı 180 civarında olan bir aletten bahsediyoruz sonuçta. Bu süratler pek de acemi dostu olmayan hızlardır.
Sürebilir miyim diye endişen varsa, daha önce vitesli motosiklet de kullanmışsın, elbet sürersin. Ancak yapacağın ufak hatalar hep daha pahalıya patlayacak sana bunu unutmamanı öneririm.


Anladım hocam 2nizde cok güzel açıklamışsınız.
acaba R125 türü bir makineye mi geçsem? En azından supersport a ufakta olsa geçiş mi yapsam?

Yada ben eylül ayı gibi almayı düşünüyorum Eylül ayına kadar breton s veya ybr 125 kullanıp sonra mı geçiş yapsam tecrübe önemli sonuçta dediğim motorların 2. Elinide şuan cevremde mevcut acaba öyle bir sey mi yapsam?

Cumali ALP
11 Nisan 2016, 19:29
Bence anlattığın süre kadar cup kullanmışsan R25 i daha rahat kullanırsın R25 virajlarda çok daha güvenli ve fren kabiliyeti çok daha yüksek.

Ekipman için 1500 lira sanırım yeter Fiber glass bir kask, omuz dirsek ve belini koruyacak bir mont, dizlik çok pahalı değil zaten ve iyi bir eldiven şart. Fiber glass bir kask ortalama 1000 TL Civarıdır 500 TL mont 100 TL dizlik 100 - 150 TL eldiven diye kaba bir hesap yapabiliriz.

AMMA VELAKİN R25 190 kms hız yapan bir makine ben test ettim uzunca bir test oldu hatta; psikopat bir motosiklet cup ile hiç bir ilgisi yok küçük segmentte söylenen ama orta segmente daha yakın olan bir motosiklet bu nedenle hız kontrolünde kendine hakim olabileceksen şimdiden hayırlı uğurlu olsun yok ben gaza gelirim diyorsan yaklaşma 125 cc bir motosiklet al biraz daha tecrübe kazan sonra al.

Kendimi örnek göstereyim CBR 600RR motosikletimle 125 cc veya 250 cc motosikletler beni geçer hatta tahrik ederler hiç oralı olmam kendine hakim olacaksan dediğim gibi hayırlı uğurlu olsun.

125 cc olarakta honda öneririm yamaha r125 in piyasası yok.

Bugraaa
11 Nisan 2016, 19:33
Forumda herkes bi komedyen havasinda, koca koca adamlarin dedikleri seylere bak.Kardesim benim sana tavsiyem bi kurumdan egitim alip r25le yoluna devam etmen, full ekipman.

SuleymanE
11 Nisan 2016, 19:55
Anladım hocam 2nizde cok güzel açıklamışsınız.
acaba R125 türü bir makineye mi geçsem? En azından supersport a ufakta olsa geçiş mi yapsam?

Yada ben eylül ayı gibi almayı düşünüyorum Eylül ayına kadar breton s veya ybr 125 kullanıp sonra mı geçiş yapsam tecrübe önemli sonuçta dediğim motorların 2. Elinide şuan cevremde mevcut acaba öyle bir sey mi yapsam?

İşte bu konuda kesin bir tavsiyede bulunamam arkadaşım. Çünkü boşver ara motoru, git R25 al derim, 2 gün sonra gazlayıp kaza yaparsın, forumda kaza haberini okursam vicdan azabı çekerim.

Bu durumda R25 öncesi geçiş motoru alıp almama kararı sana ait. Geçiş motoru almanda fayda var mı? bence var. Çünkü her tecrübe insana bir şeyler katar. Ancak alacaksan bile R125 den ziyade 2. el satışı daha hızlı olan ybr tarzı bir motor tercih etmen iyi olacaktır. Satarken zarar etmezsin ve çok daha hızlı satarsın.

hebelube
11 Nisan 2016, 20:17
250 lik bir motoru kullanabilirsin tabii ki. Ancak motosiklet sahibi olmak başka şey sürmek başka şey. Öğrenci olacaksın, benzini bakımı parçası ne kadar az masraf çıkarırsa okadar seveceksin motorunu. r25 ler gerçekten çok güzel motorlar. maddi durumun sıkıntı yaratmicaksa neden olmasın. Ama önce ciddi bir ekipman toplaman lazım. kask ve eldivenle bitmiyor iş. güzel korumalı bir ceket al veya okulda can-kan gibi gezmek istemiyorum dersen dizlik dirseklik boyunluk bel ve omuz korumaları al sivil kıyafetinin üzerine takarsın. Bunları da motosikletine takacagın bir çantada veya sırt çantanda taşıyabilirsin. Bot konusunda çok dikkatli değiliz, ben bugün bir bot aldım onunla yürümek zor geldi. Ama Allah göstermesin bir kaza anında en savunmasız kısmın ayakların. bilegini ve kaval kemigini koruyacak bir bot çok önemli. ufak bir hasarda bile bir daha futbol veya basketbol oynayamayabilirsin. Hele bide vakti geldiğinde askere gitsen.... neyse. R25 gibi bir motorun olduğunda aman çizilmesin aman bişe olmasın isteyeceksin. Bunları önleyecek veya en aza indirecek aksesuar alman kesinlikle işe yarayacaktır.

OğuzÖztürk
11 Nisan 2016, 20:47
Şimdi sen bu motorunla bi 30 bin km devir. Sonra 50 bin km de 250cc ile geçir ki normal bir sürücünün bu km lere ulaşması bir 6-7 sene sürecektir. Sonra 50-60 yani 7 sene kadar da 400 lük sür. Sonra 50 binde 600 lük. Ömrün zaten yeterse yaşlanınca da usta olursun.

Ama bir yılda 12 bin km üzeri süren ortalama bir sürücünün kaza yapma olasılığı ortalamadan yüksektir. Sen zaten 250 likte alsan 600 lükte sürsen önünde sonunda zaten düşeceksin. Hatta kaza zaten kaçınılmaz. Ama sen 250cc den şaşma ki bari paraların boşa gitmesin.

Birde şunlar var. 250cc yi 5 sene 10 senede sürsen yeni bir motor aldığında bunlar sıfırlanacaktır.

Tüm Dünya da bazı kriterler vardır. Özellikle motorlu trafik polislerinin eğitimlerinde bu standartlar baz alınır. Tüm dünyada bu standartların en bilinenleri 2 yada belki 3 tane.

Kazaların en temel nedeni çok saçma sapan işler yapmadıkça doğrudan 1.2.3. nedenler içerisinde büyük cc li motor olması durumu yoktur. Sadece ülkemizde gerçekleşen çoğu motor kazasının 250cc ve altı silindir hacmine sahip olduğunu biliyor muydunuz?

Motorlu trafik polisleri 6 ay gbi bir sürede üst düzey sürücü yetenekleri kazanabilirler.

Burada km elbette ki önemlidir. Ama şimdi ben mahallemin sokaklarında 100 bin km yapsam, diğer sürücü bu km leri dünya turunda yapsa hangisi gerçekten 100 binlik sürücü olur?

Motorlu polislerini usta yapan şey sadece eğitim değildir. Memuriyet ve yasaların getirdiği sürekli tetikte olma durumudur.

Motosiklet sürmek herşeyden önce gençlik ateşiyle tehlikeli olur. Tutku olursa, aşk olursa tehlikeli olur. Gideceğiniz nokta yoksa sadece aşk olsun diye sürüyorsanız tehlikeli olur. Her binişiniz 1 aşamalık bir oyundur ve tek canınız vardır. Kaybederseniz ölürsünüz, sakat kalır ya da kötü anılar yaşarsınız. İkinci bir şansınız olmayabilir.

İlk kural bilinçli olmak ama herkese sorsan ben bilinçliyim diyor. Hayır efendim öyle sanılıyor. Bilinç dediğin şey heee anladım değildir. Gerçekten kabul edilen uluslararası standartlar ve ciddi istatistikler ışığında kendinizi öz eleştirebilmek ve gerçeğin farkında olmak kabullenmektir. Her durumda kendi kendini eleştirebilmektir.

Ama ne yaparsanız yapı ağzınızla kuşta tutsanız yolda birisi istese sizi öldürebilir değil mi? O halde motosiklet tehlikelidir. Birinin sizi öldürmeye kalkışmasıyla sizin ustalığınız arasındaki ilişkide bir yere kadardır.

Ben 100 bin sürüyorum artık ustayım sözü motosiklet dünyasında yeri olmayan bir ifade şeklidir. 10 binde bulunan biriyle 100 binde bulunan birinin arasında kaza riski açısından farklılıklar olsada her iki sürücüde aktif olarak daima tehlike içindedir. Motosiklet kazalarında vefat eden sürücülerin en az yarısının 17 yaş ortalamasına sahip olması bu durumu zaten açıklamaktadır.

Kaç km yaparsam usta olabilirim? 150cc den 250 ye her basamakta kaç km tecrübem olmalıdır.

Walla hocam öncelikle siz trafik kurallarını iki tekerleğe göre okuyamıyorsanız değil 20, 200 bin km de yolunuz olsa teorik olarak zaten ölüsünüz demektir. Hız limitlerine uymuyorsanız, heyecan seviyorsanız kaç bin yaparsanız yapın boştur. Gidin pistlere katılın madem yaşta genç heyecanı orada arayın otoyollarda değil derim.

Asıl olan sizin ilk bindiğiniz her motorda acemi olacağınız süredir. Bunu herkese standart koyarak belirlemek mümkün değildir.

Motosiklet kazalarının nedenlerinin büyük sebebi motosikleti kullanabilme yeteneğinizle alakalı değildir.

Kurallara uymamakla alakalıdır. Siz 60-70 km hızla sürer full ekipman tam kural uyarak sürersiniz ama tecrübe 10 bindir. Olur. Ama 150cc de acemilik süresi en az 10 bin km dir. Bundan 250cc ye geçince 8 bin yine acemilik olacak. 600cc de 6000 km acemilik olacak. Ama doğrudan 150 den 600cc ye binerseniz acemilik birden 20 bin km olacak!!!

Yok abi ben acemi değilim tek teker bile yapıyorum. Üstelik düştüm artık motorcuda sayılırım!!! (Son zamanlarda kaza yapanlar kendini usta sanıyor)

Acemi olup olmadığınızı motorda nasıl anlayabilirsiniz?

Yeni uyandınız veya o gün havanızda değilsiniz. Afyon patlamamış. Eşinizle tartışmışsınız. İşte motosiklet sürücüsü olmanın farkı budur. Kim olursanız olun ne olursanız olun bu örneklerdeki ruh hallerinde acemiden daha acemisiniz demektir. Bir anlık hataya bakar...

İlk 5 km içinde saçma sapan bir hareketle kaldırıma geçirir ve fişi çekersiniz...

Motosiklet sürücüsü hep acemidir bu yönüyle. Usta ise bunu kabullenmiş riskleri kabul etmiş ve duruma göre araç sürebilen bilinçli kişidir. Eğitimleri tam ve süreklidir. 50 yaşınada gelse ara sıra ve uzun süre motora binmediği aralarda boş alanda çalışır tekrar yapar...

Her şey adım adım gitmeli...

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------

Kendini yöneten dünyayı yönetir. Bir motoru mu yönetemeyecek. Ama kendini bilmen için gerekli süreye tecrübe deniyor. Bir bela bin nasihatter efdaldir. Çünkü hızlıca kendini bildirir.

İlim ilim bilmektir
İlim kendin bilmektir
Sen kendini bilmezsin
Ya nice okumaktır

ismail kozan
11 Nisan 2016, 21:04
CC büyütmek için başkalarına sormak bence saçmalık onu kendin bilcen

OğuzÖztürk
11 Nisan 2016, 21:09
Yani özetlersem şunu demek istiyorum;

Bu iş her ne kadar toplam km ile ölçülüyor olsada tam olarak gerçeği yansıtmıyor olabilir. Motorla tecrübe yapmak istiyorsan vaktin varsa çık yola bir yılda ustanın ustası olursun. Usta olmak için motosikleti her durumda kontrol edebiliyor olmak şarttır. Ama bunu kontrol edebilmek gerekir. Kontrol edilmesi gereken ana güç içinizdeki güçtür ki bunu yapabilecek insan sayısı çok çok azdır.

Motoru sürerken yeteneklerimizin farkında mıyız? Ona göre sürüyor muyuz? Hayır... Öyle olsa 3 kişi motora binmezdik.

Siz çok iyisiniz ama lastikler tırtsa ne olacak?

Motosiklet işi öyle bir konu ki; "Çok bileşenli muhteşem kompleks bir yapının kişiye anlık yansıması" gibi tanımları kaldırabilir.

Yıllardır aynı oyunu oynaıp ustası olanlar bile mutlaka hata yapar ve kaybederler. Motosiklette böyle bir şey ve malesef hataya yer yok.

Motosiklet ehliyeti almakta ne var? İki düz git bi 8 tamamdır.

Motosiklet kişilik eğitimi gerektirir. Sorumluluk gerektirir.

Motosikletin 17 yaşında ehliyeti verilebilen bir alet olması bile ilginç geliyor bana. Ben 17 yaşında çok olgun insanlar tanıdım evet. Ama hepsi tarihi kişilikler. Bu olgunluktaki özel insanlarda zaten motora binmiyorlar. Çoğu tarihi değiştirecek işler yapmış adamlar.

Siz emniyet şeridinde 60 km/h hızın altında süren kaç sürücü gördünüz? İnanın o 60-90 la gidenlerin çoğunun km si en azından beni bine katlar. Ama bu keyfi yaşayanlar emniyetten 60 la gidenler mi? Bir dangalağın kapıyı açmasına bakar tüm km leriniz ustalığınız...

Ben giderek bu motosiklet konusuna daha felsefi bakıyorum sanırım. Ama işin gerçeği bu. Bu gerçeğe uyup uymadığımızı tartışmak gerekir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------


CC büyütmek için başkalarına sormak bence saçmalık onu kendin bilcen

Kesinlikle..!

Yani sizin ne alacağınıza neye bineceğinize kendinize karşı gerçekten dürüst olmak şartıyla kendiniz cevap verebilirsiniz. Km göstergesi karar veremez. Fikir verir. Başkalarıda ancak akıl verir.

YERUÇAĞI
11 Nisan 2016, 21:22
paran varsa,adam gibi kendini bilerek aklıbaşında kullanırım diyebiliyorsan al,kimseye sorma,,kendini bilmeden ve aklıbaşında kullanmayan 30 yıllık usta motorcu bile acemidir,bu işin şakası yok ölürsün,,trafiği okumak çok önemli,,ben şunu hep aklımda tutarım

(usta sürücü kendi hatasının yanında başkasının hatasınıda kurtarabilendir)

Darkcity2000
11 Nisan 2016, 21:50
Yuksek cc Enduro olabilir soyle abs li oturakli acinca gazi uzayan..tecrubeniz yeterli ancak bir egitim alin mutlaka..

Furkan Tarık
11 Nisan 2016, 22:57
Yapıştır gelsin 250'lik(ekipmanı unutma. Veee kuruğu düzeltemyi aksatma :queen: )

jimi_hendrix
12 Nisan 2016, 00:12
r25 bence kullanırsınız sıkıntı çıkmaz. ben de cbr250 den önce 2 sene boyunca hiç motor kullanmadım eskiden gelen de bi 7 senelik tecrübe vardı. cbr yi ilk elime aldığımda sadece bir saat kadar bi acemilik çektim.

ziyayagan
12 Nisan 2016, 11:26
r25 bence kullanırsınız sıkıntı çıkmaz. ben de cbr250 den önce 2 sene boyunca hiç motor kullanmadım eskiden gelen de bi 7 senelik tecrübe vardı. cbr yi ilk elime aldığımda sadece bir saat kadar bi acemilik çektim.

Açıkçası sağ avuç içinde 35 beygire hukmetmek insanı ürpertiyor ama kendime güvenim tam açıkçası
Eylül ayına kadar ybr kullanmayı planlıyorum en azından tecrübe elde ederiz.hayirlisi artık :)

Erdost
12 Nisan 2016, 12:42
Geçiş motoru alırsan daha iyi olur.200ns yada 200rs olabilir.R25 ile ufak bir yatırmada bile parça fiyatları seni üzer.Mutlaka yatıracağını yada düşeceğini hesaba katarsak, bence koruma demiri olan parçası ucuz yakıtı az bir motor almalısın.

Motoru almadan ekipmanını dizmelisin, motosiklet ile ilgili eğitim almalı, imkanın yoksa, kitap ve makale okumalı, sürüş videoları izlemelisin.

cemmoto41
12 Nisan 2016, 13:27
Ybr 125 ten sym wolf 250 ye geçtim 90-100 gibi hızlardan sonra 130-140 tuhaf geldi sonra alıştım önce cbr 125-yzfr-125 gibi bir alet alıp onlarda iyi hızlanıyor ve 2. Eli yüksek değer kaybetmiyor hatta değerlenenlerini görebiliyoruz ondan sonra geçmen bence daha sağlıklı olur.

caglar48
12 Nisan 2016, 13:41
250cc Oooooo diye bi tepki var forumda için rahat olsun kardeşim , Bende senın gıbı 12 yasımdan berı motor suruyorum mobilet , kinetic falan derken yaşım geldıgınde pcx aldım 27.000 km yaptıktan sonra duke390 gectım 10.000km onu kullandım senınde aklın bıraz yerındeyse sıkıntı olmaz bence ailenı zora sokmayacaksa al , ailen zorlanacaksa aldıgın ıcın hıc bulasma bu bır hobı sonuc olarak senın zevkının cefasını anan baban çekmek zorunda degıl

ziyayagan
13 Nisan 2016, 01:52
250cc Oooooo diye bi tepki var forumda için rahat olsun kardeşim , Bende senın gıbı 12 yasımdan berı motor suruyorum mobilet , kinetic falan derken yaşım geldıgınde pcx aldım 27.000 km yaptıktan sonra duke390 gectım 10.000km onu kullandım senınde aklın bıraz yerındeyse sıkıntı olmaz bence ailenı zora sokmayacaksa al , ailen zorlanacaksa aldıgın ıcın hıc bulasma bu bır hobı sonuc olarak senın zevkının cefasını anan baban çekmek zorunda degıl

Verilen tepki cidden fazla gibi geldi banada sonucta belli bir tecrübem var uzun zamandır vitesli motor kullanıyorum en azından kavramışlığım var ama yinede forumda bu konu hakkında bilgili insan fazla olduğu için söz dinlemek daha yararlı olacaktır en kötü biraz para birazda zaman kaybederim.
Önümde 6 ay var bu süreçte geçiş motoru diyebileceğim 125cc motorlara yönelmeyi planladım biraz maddi olarak zorlayacak ama canımızdan değerli değil sonuçta.

Ekipman konusunda bilgim ciddi seviyede az ne tür ekipmanlara yonelmeliyim,tulumu düşünmüyorum sonuçta okulda o kıyafetle dolaşmak abest olur :) Ayni sekilde nasıl bir kask tercih etmeliyim cidden bilgim çok kısıtlı.Onun dışında ne önerirsiniz tavsiyelerinizi bekliyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------

Birde eğitim işleri nasıl oluyor,profesyonel şekilde eğitim veren kurumlar her ilde var mıdır? Ücretleri nelerdir? yazarsanız sevinirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------

Az önce Bilgin Öztürk abimin konusunu okudum cidden üzüldün be.
Galiba her şeyin bir zamanı var onu anladım 1 2 gün icerisinde sürüş videomu atmayı planlıyorum ona göre bir yorumda bulursunuz ama benim icin 125 ile başlamak daha iyi olacak sanki :(

Ros1n2
13 Nisan 2016, 07:55
Almacıların yazdıkları samimi değil. Sen ilk kez motosiklete binmiyorsun, dengeyi biliyorsun, trafiği az çok öğrenmişsin, buraya yazdığına göre belliki az çok araştıran bilinçli olmaya çalışan bir motorcusun. Git kardeşim varsa gücün al r25'ini güzel güzel bin. Sonuçta r6 alabilirmiyim demiyorsun. Eğer çok kafa dinlersende 600cc ye geçmen 40 yaşını bulur. Grenajsız olmasından ötürü ise ben duke200 öneririm en azından düşersen ki mutlaka herkes gibi sende düşeceksin. daha masrafsız olur, başın ağrımaz

jimi_hendrix
13 Nisan 2016, 10:29
Açıkçası sağ avuç içinde 35 beygire hukmetmek insanı ürpertiyor ama kendime güvenim tam açıkçası
Eylül ayına kadar ybr kullanmayı planlıyorum en azından tecrübe elde ederiz.hayirlisi artık :)

korkmayın... kendinize hakimseniz pek zorlanmazsınız. Arkadaşlar düşersen masraflı olur kafasına girmişler biraz. Bütçen varsa R25 ten korkma... ama motoru alırım başka da masraf yapmam dersen de KTM duke250 derim ben. Düşme kalkma konusunda sağı solu kırılmayacak bir motordur duke 250

Drayke
13 Nisan 2016, 12:01
Cocuk sizden fikir istiyor,tecrubelerinizden faydanlanmak istiyor. Bu ne hışım arkadaslar. Insanca yadinlatirsiniz,yada birsey yazmazsiniz olur biter. Dalga gecmenin makara yapmanin luzumsuzlugu soranada okuyanada ne fayda verir.
Son yorumlarda bilincli bir sekilde bilgi veren arkadaslar taktir ediyorum. Bu tur ortamlar sizler sayesinde cekilir haldeler hala.

Degerli genc kardesim . anlattiklarina gore,senin motosiklet gecmisin, tecruben vitesli bir 250 cc ye hazir degildir. Heleki r25 i baslangic motoru olarak alman senin icin uygun olmaz. Kullandigini soyledigin cuplardan sonra sana 2/3beden buyuk gelir. Sana tavsiyem 150 cc bi vitesli motorla 20 bin km kadar iyice trafikte pisip sonra istedigin 250 lige gecis yapmandir. Pulsar 150 ns hem uygun fiyati ucuz parcasi ile seni aradigin motor diye dusunuyorum.

ziyayagan
15 Nisan 2016, 14:58
Pulsar 150NS gayet hoşuma gitti hocam en azından ybr den iyidir hem biraz daha yüksek seviyeli motor ybr'ye göre.
bir kaç gün içinde sürüş videosu atmak istiyorum fakat telefonla çekim yapacağım acaba kaska nasıl bağlayabilirim? Sürüş videosuından sonra da sağlıklı bir karar veririz hepimiz :)
İyi sürüşler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------

Yok mu yorum yapacak güzel yürekli insanlar :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:36 ----------

Aklıma birşey takıldı,R25'in vergi durumu nasıl acaba? ne kadar vergisi var,2 yılda 1 mi oluyor?
yazarsanız sevınırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------

Flood yapıyorum kusura bakmayın da sonuçta önemli bir karar alacağım size danışmam şart,ne kadar insan yorum yaparsa o kadar iyi benim için.

aonal
15 Nisan 2016, 15:43
Bence Alma çünkü zamanı gelince hissedersin.

grk64
15 Nisan 2016, 16:29
Bende senin gibi uzun yıllar boyunca 100cc cup a bindim ve ehliyetimi aldıktan sonra cbr 125 aldım başlangıc motoru olsun diye bu motor benim birçok hatamı kabul etti beni limitledi sistemi çözmeme yardımcı oldu ama şöyle bir durumda var bu motor cuptan sonra bana istedigimi pek veremedi Bence Kendine Güveniyorsan eger maddi durumunda sıkıntı yaratmıyorsa cbr 250 al en azından ki kafan agrımadan 2-3 sene binesin 125 lik bir motor alırsan biraz cabuk sıkılabilirsin.

HAZZILHAR
15 Nisan 2016, 16:42
Aklıma birşey takıldı,R25'in vergi durumu nasıl acaba? ne kadar vergisi var,2 yılda 1 mi oluyor?
yazarsanız sevınırım.

Google'a "MTV hesaplama" diye yazarsanız şu sonuca ulaşabilirsiniz: https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/template.jsp?page=IVD_HSP_MTV

Daha önce yazmışım, yine yazayım; tecrübeniz R25 gibi bir motosiklet için uygun değil. Daha naif yarış motosikletlerini inceleyiniz, eğer ille de bu tarz bir motosiklete sahip olmak istiyorsanız. Forumun gazına gelmeyin, öyle cub'la, mobylette'le olacak iş değil bu tecrübe kısmı. Bambaşka bir sürüş dinamiği ve şanzuman düzenine sahip bir motosiklet alacaksınız. Acele etmenize gerek yok.

inshroud
15 Nisan 2016, 16:52
Ben de şöyle bir formül söyleyeyim, 250 cc'lik motosikleti rahat rahat kullanırsınız ama motosikletin karakteristiği çok önemli. R25 yanlış bir seçim olacaktır, hatta 250 cc'lik supersport modellerin tamamı yanlış seçim olur. Bu motosikletlerin gaz-debriyaj tepkisi bildiğiniz agresif, yarışa yönelik tasarlanmış oluyor. Keza oturma pozisyonu da ona göre... Naked, commuter olmak şartıyla 250 cc'lik motorlara ise hiçbir şey demiyorum, gönül rahatlığıyla alabilirsiniz. Formül şöyle, r25'i 250 cc'lik bir motosiklet olduğu için istiyorsanız 200 ya da 250 cc'lik bir naked ya da commuter, r25'i şeklinden dolayı istiyorsanız 125'lik bir supersport.

ziyayagan
15 Nisan 2016, 18:06
Artık supersport a geçmek istiyorum hocam,o klasmanda da benim icin R25 açık ara önde eninde sonunda alacağım yani fakat geçiş motoru konusunda kararsızım.Pulsar 150ns gayet hoşuma gitti ama şöyle düşündüm al sat değeri düşecek alırken işlemler satarken işlemler daha da masraflı olacak o konuda kararsız kaldım açıkçası hani yaz sonu elimde 18 19 gibi rakam olacak motor ile ilgili her şeye yeter diye düşünüyorum (ruhsat,sigorta,vergi,teker,ekipman,kasko).Şimdi 150ns ye para verirsem ileri bir tarihe (muhtemelen 1 yil sonraya ertelenecek) bu kadar bi zaman için değer mi emin olamadım.

DKN
15 Nisan 2016, 19:31
bana göre 125 cc den farkı yok. 400 cc çift silindir motorlar lazım daha gördüğümüz bişey yok sene 2016

MhmtcnKoral
15 Nisan 2016, 19:47
Kardeşim diyeceğim, yanlış anlama benden küçüksün ve samimiyet açısından iyi bi insana benziyorsun hacım.

Gerçekten R25'in vs 250cc klasmanını konuda çok abartmışlar. Eğitimini aldıktan sonra 600cc bile gelmez diye bişey yok. 250 cc 35 beygir dediğimiz evet seni öldürebilir yalan yok. Ama kendine hakim olduktan sonra kendi sınırlanırını aşmadan belli bir süre en azından tecrübe edinene kadar koşulları zorlamazsan bi sıkıntı olacağını düşünmüyorum.

Ben eğitimimi aldım HyosungGT250R'la başladım. Pişman miyim? Açıkçası pişmanlık hiç yok diyemem 1-2 kere düştüm. Neyse ki hiç kazam yok ve maddi sıkıntılardan dolayı 600cc'ye geçiş yapamıyorum. Motorun frenini, virajını, vitesini, kalkışını çözdüğün net bir şekilde aşikar. Bu saatten sonra iş bileğinde biter. Bi salaklık yapmadığın sürece bir şey olmaz. Gidip de duran arabaya girmezsin ve asıl önemli olan bir şey varsa. Senin tecrüben var da boş boş gezdin mi?

Kendini geliştirmeye mi çalıştın? 7. motoru olup 60 bin km tevrübeyle 250 cc klasmanında ilk motorunu aldıktan sonra kazan yapan arkadaşım var. Adama freni ben öğrettim ayıptır söylemesi sana öyle diyeyim. Kendinde bu işi yapabileceğine dair bi ışık görüyorsan. Geliştiririm kendimi, öldürmem diyorsan. Tabii ki istediğin 250'liliği alabilirsin.

UNUTMA İŞ SENDE BİTİYOR. Trollerin dediğine moral bozup çok da takılma. Herkese kazasız sürüşler.

ziyayagan
16 Nisan 2016, 20:05
bana göre 125 cc den farkı yok. 400 cc çift silindir motorlar lazım daha gördüğümüz bişey yok sene 2016

Elbet vardır hocam farkı sonuçta 100cc den fazla oynuyor.Diğer konuya gelirsek öyle bi motoru Yamaha'nin Türkiye'ye getireceğini sanmam.Tuhaf bir satış politikası uyguluyor 125 250 600 diye gidiyor.R25 bile normalde Avrupa'ya R3 olarak gelirken bize 250cc motor olanını getiriyorlar,heralde millet vergiye takılır almaz diye düşünüyorlar.Ayrıca bi başka hususta şu Avrupa'ya gelen R3 lerin hepsi ABS'li ve bir çok renk seçenekleri var,Türkiye'de daha uzun yıllar göremiyecez sanırım.Cidden tuhaf işler yapıyor Yamaha.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------

Öncelikle çok sağ olun abicim yorumunuz için bazen öyle şeyler yazıyorlar ki insanın morallerini alt üst ediyorlar açıkçası,bu konuya yorum yapan sizin gibi mantıklı konuşan kişiler az cidden.

Neyse konumuza ele alırsam ilk işim eğitime gitmek onun parasını bile ayırdım kenara öyle söyleyeyim.Motor hayatımda bir çok hatam oldu bunları da çocukluğuma veriyorum,bunlardan da ders çıkardım açıkçası.Mesela bundan 2 yil önce ön fren teli kopmuştu motorun benimde acilen eczaneye gitmem gerekmişti ön freni hafife alıp yola çıkmıştım(1 km şehir içi)ama yolda ciddi anlamda zorlandım ön ve arka fren oranlamasina alışmışım artık.ön olmayınca zorluk çektim.boyle ufak hatalarda hep ders almayı bildim(bu pek ufak sayılmaz da çocukluguma veriyorum işte :) ) yol üstünde giderken önüme ani engeller çıktığı zaman (kedi köpek taş parçası vs) kontra tekniğini ve fren oranlamasını iyi yaptığımı düşünüyorum,böbürlenmek gibi olmasın da bu konuda güvenim tam kendime.
Neyse fazla uzatmayayım sizide yormuş olmayayım.Dedigim gibi hatalarımdan hep ders çıkardım bunlar motor hayatımda bana ciddi anlamda kolaylık sağladı.her gün şehir içi yolculuk yapıyorum(ne kadar sakin bir yerde yaşasamda şehir içi sonuçta :) ) belli bir tecrübe kazandığımı saniyorum.bunu özel kurslara giderek daha da pekistirmek ve motorumun tadını ala ala sürmek istiyorum :)
Allah her şeyi gönlümüzce kazasız belasız şekilde versin inşallah.yorum yaptığınız için tekrar teşekkür,tekerinize taş değmesin :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------

Acaba bildirim gitti mi gitmedimi tam emin olamadım forumu tam çözemedim :) ondan birde böyle etiketliyeyim.



---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------

Başka yorum yapacak güzel niyetli abilerim yok mu?