PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastiklerin tam merkezli olmaması nelere neden olabilir ?



Jrspawn
08 Nisan 2016, 00:10
Merhaba;

Bugün çok sevdiğim Yamaha VMAX kullanan bir büyüğümle bunun tartışmasını yaptık ve işin içinden çıkamadık. VMAX ta arkada tek taraflı maşa kullanılmakta ve şaft aktarma mevcut. 180 taban lastiğini 190 tabana çıkarttı. buradan 10mm lik bir fark oluştu zaten. Birde şaft tarafındaki maşaya dokunmaması için aradaki 10mm parça tornada 15mm ye çıkartıldı. Yani lastik merkezden (15mm-10mm) + ((190mm-1800)/2) = 10 mm uzaklaştı. Durumun daha iyi özeti için aşağıda bulunan basit resmi çizdim umarım anlaşılmıştır durum. Konu hakkında bilgisi olan sayın üstadlardan ricam bu durumun dezavantajlarından bahsetmeleri ki benim üzerinde durduğum en önemli konu bu kadar güçlü bir makine çap sağa kaydığından sağ virajda daha çok basarken yere sol virajda nasıl bir durum oluşacak. Yada benim düşüncemin aksine bir dezavantajı olmayacak mı? Tamamen yoruma açık bir konudur nasıl yorumlar çıkacak merak ediyorum.

Saygılar.


http://i.hizliresim.com/JAB7Xo.jpg (http://hizliresim.com/JAB7Xo)

shruikan
08 Nisan 2016, 00:19
motorun arkası ağırsa, sola çeker muhtemelen. zamanla o arka salıncak yamulabilir?

erkan3420
08 Nisan 2016, 00:46
mantık olarak virajlarda çok sıkıntı olması gerekiyor. diye düşündüm bir anda ben.

berkcigdem
08 Nisan 2016, 01:31
Ufaktan şöyle bir yorum yapabilirim ;

Ön teker merkezde yani çizgisinde bir sapma yok.

Fakat arka tekerin ağırlık noktası sağ tarafa doğru , motor sağa çekebilir , virajda ciddi sıkıntılar meydana getirebilir sağ veya sol viraj farketmez çünkü ön teker ile doğru orantıyı sağlaması imkansız. Bunu düşük süratlerde anlayamayabilir ama 80 ve üzeri hızlarda çok daha rahat hisseder. Popoyu savurabilir motor.
Hepimiz biliyoruz ki virajlarda %85 lastik yanakları yola tutunur. Bundan dolayı ;
Virajlarda lastiğin az tutması durumu yaşanabilir özellikle sola çünkü lastiğin denge ağırlığı genel olarak sağda ve taban ciddi anlamda nokta kadar değecek yere . Sağ virajda ise tabanda işin içine ciddi anlamda gireceği için dengesizlik yaratır. Yani bir tarafta %100 yanak var diğer tarafta ise baya % 40 taban % 60 yanak var asfaltta.

En başta dediğim üzere ön ve arka lastik doğru orantıda olmayacakları için ciddi sıkıntılar yaratır ve o popo her dakika oynar...

bagriacik
08 Nisan 2016, 01:46
Arkadaşınız düz bir çizgide gidebiliyorsa kendisini tebrik edin ardından bu videoyu izletin lütfen; :mrgreen:


https://www.youtube.com/watch?v=scSIeodctIc

BatuhanK
08 Nisan 2016, 02:17
Prensipte şase yamulması motosikleti nasıl etkiliyorsa, benzeri daha düşük etkide olacaktır

ehil
08 Nisan 2016, 19:08
"180 taban lastiğini 190 tabana çıkarttı. buradan 10mm lik bir fark oluştu" hesap hatası
tornaya gelince; normal, makina akla ziyan
"Bizde ne akıl kaldı ne de fikir, bittik. O endam"

kahraman1
08 Nisan 2016, 19:18
Bunca şeye rağmen neden 180yerine 190? Lastik bedava geldi galiba :)