Jrspawn
08 Nisan 2016, 00:10
Merhaba;
Bugün çok sevdiğim Yamaha VMAX kullanan bir büyüğümle bunun tartışmasını yaptık ve işin içinden çıkamadık. VMAX ta arkada tek taraflı maşa kullanılmakta ve şaft aktarma mevcut. 180 taban lastiğini 190 tabana çıkarttı. buradan 10mm lik bir fark oluştu zaten. Birde şaft tarafındaki maşaya dokunmaması için aradaki 10mm parça tornada 15mm ye çıkartıldı. Yani lastik merkezden (15mm-10mm) + ((190mm-1800)/2) = 10 mm uzaklaştı. Durumun daha iyi özeti için aşağıda bulunan basit resmi çizdim umarım anlaşılmıştır durum. Konu hakkında bilgisi olan sayın üstadlardan ricam bu durumun dezavantajlarından bahsetmeleri ki benim üzerinde durduğum en önemli konu bu kadar güçlü bir makine çap sağa kaydığından sağ virajda daha çok basarken yere sol virajda nasıl bir durum oluşacak. Yada benim düşüncemin aksine bir dezavantajı olmayacak mı? Tamamen yoruma açık bir konudur nasıl yorumlar çıkacak merak ediyorum.
Saygılar.
http://i.hizliresim.com/JAB7Xo.jpg (http://hizliresim.com/JAB7Xo)
Bugün çok sevdiğim Yamaha VMAX kullanan bir büyüğümle bunun tartışmasını yaptık ve işin içinden çıkamadık. VMAX ta arkada tek taraflı maşa kullanılmakta ve şaft aktarma mevcut. 180 taban lastiğini 190 tabana çıkarttı. buradan 10mm lik bir fark oluştu zaten. Birde şaft tarafındaki maşaya dokunmaması için aradaki 10mm parça tornada 15mm ye çıkartıldı. Yani lastik merkezden (15mm-10mm) + ((190mm-1800)/2) = 10 mm uzaklaştı. Durumun daha iyi özeti için aşağıda bulunan basit resmi çizdim umarım anlaşılmıştır durum. Konu hakkında bilgisi olan sayın üstadlardan ricam bu durumun dezavantajlarından bahsetmeleri ki benim üzerinde durduğum en önemli konu bu kadar güçlü bir makine çap sağa kaydığından sağ virajda daha çok basarken yere sol virajda nasıl bir durum oluşacak. Yada benim düşüncemin aksine bir dezavantajı olmayacak mı? Tamamen yoruma açık bir konudur nasıl yorumlar çıkacak merak ediyorum.
Saygılar.
http://i.hizliresim.com/JAB7Xo.jpg (http://hizliresim.com/JAB7Xo)