PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : GSR600,CBR600f, CBR600RR, R6, ERN6, FZ6, Fazer6.



Panashira
31 Mart 2016, 17:06
Merhaba Arkadaşlar,
Çıtamı yükseltiyorum 30bin km civarı tecrübe kazandım.. scooter, 125lik, 250lik ve hala 250lik sürüyorum 600cc'ye geçiş yapacağım tahminen alacağım motosikletler GSR600,CBR600f, CBR600RR, R6, ERN6, FZ6, Fazer6.. bu motosikletleri satın alırken dikkat etmem gereken yerleri bana söyleyebilirseniz çok memnun olurum.. iyi olduklarını nasıl anlarım?

aslan557
31 Mart 2016, 17:33
reserved :)

KURT-BOZ
31 Mart 2016, 17:41
Üstüne az koy mt-07 al

YouSuffer
31 Mart 2016, 17:45
expertizle en iyi anlarsınız, benım 600f satılık düşünürseniz :)

Arranger
31 Mart 2016, 17:52
Cbf600 http://hizliresimyukle.com/images/2016/03/31/s8.gif

newmoto76
31 Mart 2016, 17:54
Benden bir 600 lük fitnesi :

Bu memlekette yol, motosiklete saygılı sürücü , devlet falan filanmı var biz 600 lük arayışına giriyoruz.

neden genel motosiklet sürücümüzde bir süre sonra 600 cc ye geçiş zorunluluk olarak algılanıyor?

Aklıma gelen ilk dezavantajlar ,

- Yüksek yakıt tüketimi ( bazen 6 lt ve üzeri çok değilmi benzin fiyatları malum )

- İşletme mliyeti ( bakım , yedek parça falan filan )

- Motosikletin teknik speclerine uygun yol/otoban vs sorunu ( ülkemizde bolca mevcut )

- Arada bile olsa gazlama riski ( muhtemelen olacaktır )


250 cc motosiklete bu ülke için optimum verimlilik açısından %90 oran veriyorum şahsen..

600 cc ye gerçektne ihtiyacımız varmı?

Yoksa keyif alyım diyor isek te güvenlik açısından bu memleketin yolu, trafiği falanı filanı buna uygun mu?

Cronos
31 Mart 2016, 18:09
Çevre yolunda arkadan 160 la gelen otobüsü görünce elin altında güç olması bazen hayatı onem haline geliyor. Bazen ariyorum şahsen. Ama normal durumda en azından bi cbr 250 gayet yeterlidir. Cbf le ben sağdan tin tin gidiyorum oda ayrı bi mesele :)

MazhaRR
31 Mart 2016, 18:52
Hiç düşünme Yousuffer'in motorunu al.O motoru arasan da bulamazsın.

LynXMaSTeR
01 Nisan 2016, 00:22
expertizle en iyi anlarsınız, benım 600f satılık düşünürseniz :)

kaç model?

EmreKocyigit
01 Nisan 2016, 00:28
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-2-sahibinden-temiz-bakimli-kazasiz-akrapovicli-600f-274521033/detay yousufferin makinesi bende takipteydim

berkcigdem
01 Nisan 2016, 02:29
Aha erman gidiyor senin motor :) sen nc ilanlarına bakmaya başla.

Ermanın motoru cidden güzel ve temiz motor.

Panashira
01 Nisan 2016, 09:28
:D konu dışında her şeyden bahsedildi... lütfen bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi?

Crixa
01 Nisan 2016, 09:42
scooter da yaptığın tecrübeyle direk 600 geçmen biraz sıkıntı bence racing farklı tür oturuşu gaz hasasiyeti kontrolü 250 yamaha r25 alabılırsın mesela bi 10 bin km sonra 600 geçersin daha mantıklı bence

Thracian
01 Nisan 2016, 09:58
Dostum baştan tam olarak ne tarz istediğine karar ver.Söylediğin motosikletlerin hepsi 600 cc olsa da bir birlerinden tamamen farklı motosikletler.Sürüş karakteri,oturuş poziyonu,performansı,sesi,yakıt tüketimi bir birlerinden çok farklı.

CBR 600 RR ve R6 : Süper Sport,oturuş pozisyonu rahatsız ama diğerlerine göre performansı daha yüksek.İkisinde de sıralı dört silindir motor bloğu var.
CBR 600 F ve Fazer 600: Birisi tam grenajlı diğeri yarı grenajlı Sport Touring.İkisinde de sıralı 4 silindir,kısmen daha rahat oturuş poziyonu var.
GSR600,FZ6 : Sıralı 4 silindir motor bloklu nakedlar.
ER6N : Sıralı 2 silindir,Naked,rahat oturuş poziyonu,diğerlerine göre az yakıt tüketimi vb... Tabii diğerlerindeki performansı ve sesi bundan bekleme.

Bunlarında arasından ER6N benim şahsi ihtiyaçlarıma ve isteklerime cevap veriyor.Ama senin beklentilerin nelerdir onu bilemem.

Panashira
01 Nisan 2016, 10:26
Dostum baştan tam olarak ne tarz istediğine karar ver.Söylediğin motosikletlerin hepsi 600 cc olsa da bir birlerinden tamamen farklı motosikletler.Sürüş karakteri,oturuş poziyonu,performansı,sesi,yakıt tüketimi bir birlerinden çok farklı.

CBR 600 RR ve R6 : Süper Sport,oturuş pozisyonu rahatsız ama diğerlerine göre performansı daha yüksek.İkisinde de sıralı dört silindir motor bloğu var.
CBR 600 F ve Fazer 600: Birisi tam grenajlı diğeri yarı grenajlı Sport Touring.İkisinde de sıralı 4 silindir,kısmen daha rahat oturuş poziyonu var.
GSR600,FZ6 : Sıralı 4 silindir motor bloklu nakedlar.
ER6N : Sıralı 2 silindir,Naked,rahat oturuş poziyonu,diğerlerine göre az yakıt tüketimi vb... Tabii diğerlerindeki performansı ve sesi bundan bekleme.

Bunlarında arasından ER6N benim şahsi ihtiyaçlarıma ve isteklerime cevap veriyor.Ama senin beklentilerin nelerdir onu bilemem.

öncelikle cevabın için çok teşekkür ederim.
ben 250lik super sport oturuşunda olan bir makina kullanıyorum önceliğim süper sport daha rahat olacağımı düşünüyorum ancak diğer tarzlara da geçiş yapabilirim.. yani aradayım açıkçası temiz bir motor bulduğumda hangisine yönelirim bilmiyorum.. dediğim gibi 600cc almadan önce motora bakmaya gittiğimde nelere dikkat edeceğim hakkında az bilgiye sahibim.. baktığım zaman evet bu iyi bir motor diyebilmem ya da en azından içimde şüphe kalmaması için ya da en aza indirmek için nelere bakmalıyım?

newmoto76
01 Nisan 2016, 10:35
Burada senin deneyiminde birinin kullanıp başına birşey gelme riski açısından alınabilecek sadece 2 tane makine var..

1) ER6N
2) CBR600 F

Diğer alternatifleri düşünme bile..

zaferce
01 Nisan 2016, 10:46
Duke 390
CB500F
ER-6n
CBF600

Daha rahat oturuş pozisyonu, daha makul güç düzeyleri bunlar hep güzel seçenekler bence.

Thracian
01 Nisan 2016, 10:57
öncelikle cevabın için çok teşekkür ederim.
ben 250lik super sport oturuşunda olan bir makina kullanıyorum önceliğim süper sport daha rahat olacağımı düşünüyorum ancak diğer tarzlara da geçiş yapabilirim.. yani aradayım açıkçası temiz bir motor bulduğumda hangisine yönelirim bilmiyorum.. dediğim gibi 600cc almadan önce motora bakmaya gittiğimde nelere dikkat edeceğim hakkında az bilgiye sahibim.. baktığım zaman evet bu iyi bir motor diyebilmem ya da en azından içimde şüphe kalmaması için ya da en aza indirmek için nelere bakmalıyım?

Bilen birisi ile motosiklet bakmaya git,ekspertize göster gibi klasik tavsiyelerin yanında söyleyebileceğim her modelde dikkat edilmesi gereken noktalar farklı.Mesela Altın Elbiseli Adam,2.el FZ6-Fazer 6 larda nelere dikkat etmek gerekli onunla ilgili çok güzel bir video hazırlamıştı.Bunların dışında karar verdiğin modelin forumdaki kullanıcı başlığına sorman daha iyi olur.Belli modelin kullancıları o modelde nelere dikkat edilmesi gerektiği kronik sorunlarını iyi bilir.

Bu arada kullandığınız Roadwin 250 R yanlış bilmiyorsam tam bir SS oturuş poziyonuna sahip rahatsız bir motosiklet değil.R6 cidden abartı derecede rahatsız bir motosiklet.Bir arkadaşta R6 vardı sırf oturuş poziyonunun rahatsızlığı yüzünden sattı.Kısacası aklınızdaki modelin önce bir üstüne oturun,oturuş poziyonunu test edin.Çünkü SS lerin bile hepsinin farklı farklı oturuş poziyonu var.

Panashira
01 Nisan 2016, 11:05
Bilen birisi ile motosiklet bakmaya git,ekspertize göster gibi klasik tavsiyelerin yanında söyleyebileceğim her modelde dikkat edilmesi gereken noktalar farklı.Mesela Altın Elbiseli Adam,2.el FZ6-Fazer 6 larda nelere dikkat etmek gerekli onunla ilgili çok güzel bir video hazırlamıştı.Bunların dışında karar verdiğin modelin forumdaki kullanıcı başlığına sorman daha iyi olur.Belli modelin kullancıları o modelde nelere dikkat edilmesi gerektiği kronik sorunlarını iyi bilir.

Bu arada kullandığınız Roadwin 250 R yanlış bilmiyorsam tam bir SS oturuş poziyonuna sahip rahatsız bir motosiklet değil.R6 cidden abartı derecede rahatsız bir motosiklet.Bir arkadaşta R6 vardı sırf oturuş poziyonunun rahatsızlığı yüzünden sattı.Kısacası aklınızdaki modelin önce bir üstüne oturun,oturuş poziyonunu test edin.Çünkü SS lerin bile hepsinin farklı farklı oturuş poziyonu var.

önerilerinize dikkat edeceğim çok teşekkürler bilgi için

newmoto76
01 Nisan 2016, 11:13
NEden ER6 n ve CBR 600 u onerdim..

Öncelikle;

- Er6N hata affeder.. Fazer ve gsr 600 affetmez.. Çok arkadaşın canını yakmıştır.

- CBR 600 F 4 silindirli ancak gücüne göre yumuşak bir makinadır. Honda zaten gücü yumuşak kullanımı için üretti bu makineleri..

- 600 rr yada R6 daha bu makinelerin dışında kategorideler.. Çok üst düzey deneyim gerektirir. Buna gerek yok diyenlerde ilk önemli kaza atlatıldığında neyi kullanmaya çalıştığının farkına varan arkadaşlardır. Alma bunları.. 5 yıl sonra tadına bakmak için al sonra satarsın..

Nacizane önerim bu..

Önce güvenlik...

Panashira
01 Nisan 2016, 11:21
NEden ER6 n ve CBR 600 u onerdim..

Öncelikle;

- Er6N hata affeder.. Fazer ve gsr 600 affetmez.. Çok arkadaşın canını yakmıştır.

- CBR 600 F 4 silindirli ancak gücüne göre yumuşak bir makinadır. Honda zaten gücü yumuşak kullanımı için üretti bu makineleri..

- 600 rr yada R6 daha bu makinelerin dışında kategorideler.. Çok üst düzey deneyim gerektirir. Buna gerek yok diyenlerde ilk önemli kaza atlatıldığında neyi kullanmaya çalıştığının farkına varan arkadaşlardır. Alma bunları.. 5 yıl sonra tadına bakmak için al sonra satarsın..

Nacizane önerim bu..

Önce güvenlik...

Teşekkür ederim bilginiz için.. benim de en çok cbr600f tarafım basıyor.. ancak fiyatları bu aralar inanılmaz fırladı.. onun için ern6 seçeneğini daha çok gözden geçireceğim.. peki motoru satın almadan önce en çok nerelerine dikkat edeyim?

newmoto76
01 Nisan 2016, 11:28
Ben neye dikkat ederdim onu söyleyeyim..

- Öncelikle motoru kimsen satın alıyorum ona dikkat ederdim

1) Apaçi mi ( motorun canı çıkmıştır uzaklaş )
2) Motosiklet nasıl bişey diye merak edip alan ( motor mekanik acemiliği olduğu için yormuştur motoru )
3) Birkaç yıllık deneyimli ve motosikleti seven gerçek motorcumu ( Bu adamdan al motoru :)


Bunun dışında km.sinin yaşına göre makul ( oynanmamış ) ve önemli bir kazasının olmaması lazım ( bunu ancak bir uzman/usta anlayabilir )

ŞAhsen öncelik tercihin modifiyesiz orjinal makinedir. Ancak kaliteil bir egsoz monte edilmiş bir motorda güzeldir..

ÖZeti motorun sahibi motorun kalibresini belli eder...

orhanay06
01 Nisan 2016, 11:30
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-3.sahibinden-42bin-de-08-fz6-fazer-0km-pirelli-angel-gt-lastik-206066832/detay

düşünürsen benim ki de satılık.

diğer arkadaşlar fiyat konusunda görüşleriniz nedir acaba?

whitedeamon
01 Nisan 2016, 13:41
Burada kesinlikle alma seçenekler arasından çıkar diyebileceğim yegane motor r6. 600 rr ve r6 nın arasında dağlar kadar fark var. Oturuşu ciddiyim en rahatsız motor ki tam anlamıyla ss aşığıyım. Güç 250 den geçeceksen ki roadwin yani RC serisi bişey kullanmış olsan yine kurtarırdı ama o motorlar alakası yok. Tip en yatık, oturma pozisyonu olarak en rahatsız, tip olarak yine en güzel, iyi baktığında iyi eğer bakmazsan seni en kolay üzecek makinadır. Biliyorum sorduğun sorunun dışında bir cevap oldu ama sadece bir tavsiyem

YouSuffer
01 Nisan 2016, 13:46
Burada kesinlikle alma seçenekler arasından çıkar diyebileceğim yegane motor r6. 600 rr ve r6 nın arasında dağlar kadar fark var. Oturuşu ciddiyim en rahatsız motor ki tam anlamıyla ss aşığıyım. Güç 250 den geçeceksen ki roadwin yani RC serisi bişey kullanmış olsan yine kurtarırdı ama o motorlar alakası yok. Tip en yatık, oturma pozisyonu olarak en rahatsız, tip olarak yine en güzel, iyi baktığında iyi eğer bakmazsan seni en kolay üzecek makinadır. Biliyorum sorduğun sorunun dışında bir cevap oldu ama sadece bir tavsiyem

Motor için iltifat edenlere teşekkürler :) işyerindeyken yazıp geçmişim onun dısında bende söyliyim arkadaş doğru söylemiş özellikle r6 asla ama asla pist ve öyle 1 saatlik basma dışında kullanılmaz tam bir spor oturusu var. Bu şıklardan naked şehir içi ideal olur. Fazer daha rahat seyahat edersın güçlü rahat ergonomiktir ama biraz fazla yakar. Ben hepsını denedım nerdeyse bazılarını almaya nıyetlendım 600f aldım. Basmaya gelir, gezmeye gelir, işe gitmeye gelir :) olay tam olarak bu ne istediğine karar verip o modelde temiz bulmakta

Ertugyigit
01 Nisan 2016, 14:19
Kardeş her yıl 700 tl zorunlu trafik sigortası vermek istiyorsan al 600 lük , vergisi benzini de ayrı haberin olsun

orhanay06
01 Nisan 2016, 16:37
fz6 fazer ın selesi 4-5in saatin üzeri yolculuklarda totoyu acıtıyor. airhawk ile bu sıkıntıyı giderebilirsin ama...
ben 120km üzeri her süratte biraz daha konfor hissini kayvediyorum. puig in camları biraz daha uzun oluyor, belki bir nebze daha rahat ettirebilir...

toseabul
01 Nisan 2016, 17:10
bazıları dort silindirli bazilari cift silindirli. burda cc den cok silindir sayısına bakmani tavsiye ederim. er6n yağ eksiltme sorunu var diyorlar. gsr600 canavar gibi motosiklet müthis bir torka sahip ve dört silndir. normal düsük devirde kulanımda 5lt yakıor 100 km de...