PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor giderken stop ederse ne olur?



OğuzÖztürk
30 Mart 2016, 11:16
Motosikletle hareket halindeyken herhangi bir nedenden ötürü motor stop ederse ne olur? Bu motoru ilk öğrenirken 10-15 km hızla başıma geldiğinde motor birden yavaşladı ben ne olduğunu anlayıp debriyajı çekene kadar ataletim devam etti. Yani motor durdu ama ben öne doğru yığılmıştım.

Şimdi 80km/h hızla giderken motor durursa ne olur ne yapmak gerekir?

Osm@n
30 Mart 2016, 11:19
Aklına gelirse "Kelime-i Şehadet" getirilir.

ankyra
30 Mart 2016, 11:22
şu konuyu bir incele dostum

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/71861-200-km-h-da-motor-istop-ederse.html

Draconian
30 Mart 2016, 11:23
Debriyajı çekince bazen stop eder. Karbüratör ayarsızlığı varsa tabii. Onun dışında 80'le giderken motor stop ederse de aniden durmaz. Seri bi şekilde debriyajı çekmeniz lazım. Benzin bittiğinde başıma gelmişti.

OğuzÖztürk
30 Mart 2016, 11:32
şu konuyu bir incele dostum

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/71861-200-km-h-da-motor-istop-ederse.html

Demekki motorun stop etmemesi lazım... İsteiğiniz kadar yüksek viteste olun motor bir anda öne doğru yığılma yapıyor. O an aklınıza gelse debriyajı çekersiniz ama o küçücük anda ne olduğunu bile anlayamıyorsunuz. Bunun içinde her an motor stop edecekmiş gibi hazı sürmek gerekir ki, bu pek mümkün olmaz sanıyorum.

memer
30 Mart 2016, 11:34
hızınızı her daim düşük tutun ki , gözlerinizin önünden film şeridi geçebilsin :)

mephamd
30 Mart 2016, 11:36
Yakıt bitmesi hariç o hızlarda stop etmez.
Ederse de debriyaja basıp frenlersiniz usulca.
Ben debriyaja basıp yeniden çalıştırırdim heralde

quattromeb
30 Mart 2016, 11:36
düz yolda dengeli bir şekilde giderken stop ederse eğer ve ortalama devirlerde gidiyorsan herhangi birşey olmaz... motor stop ettiğinde kompresör ile yavaşlamaya başlar... bunun denemesini güvenli olduğunu düşündüğün anlarda ve düz yollarda stop anahtarı (kırmızı düğme) ile stop ettirerek yapabilirsin... ancak yüksek devirle giderken başına gelirse arka tekerlek kilitleyebilir, dengeni bozabilir, balık sırtı dediğimiz olay olabilir v.s... sonuç kötü olur yani... 150 cc motorun ilk 3 vitesi hariç böyle bişey olması zor bence...

virajlarda ise durum farklı bana göre.... hangi motor olursa olsun tehlikeli... yani motoru hafif de olsa yatırmışken başına gelirse debriyaja basarak kurtarabilirsin belki ama çok riskli... başıma geldi oradan biliyorum... apache ile 90 km hızla virajın tam başında hafif eğildiğim hatta eğilmeye hazırlandığım anda başıma geldi... benzin bitti... Allahtan tam vites değiştirme anındaydım... buna rağmen o saliselik zamanda bile arka tarafın zıpladığını hissettim... ben usta kullanıcıyım demiyorum tamamen şans eseri vites değiştirme anında olmamdan ötürü kurtardım diyorum... o heyecan o korku... çok şükür başıma bişey gelmedi...

ayrıca bu soruyu Bajaj pulsar sayfasında sorman daha doğru olur... o arkadaşlar kabul etmese de motorları hareket halindeyken stop ediyor ve her birisi bu konuda uzman usta kullanıcılar... herhangi bir sıkını olmayacağını iddia ediyorlar...

Karacocuk
30 Mart 2016, 11:37
80 le giderken hiç birşey olmaz. 80 le giderken gazı bıraktığınızda ne oluyor ise o olur. Sadece birazcık daha kuvvetlice. Buda seni bozmaz sadece sollama falan yapıyorken başına gelirse sıkıntılı bir duruma düşebilirsin, bunun dışında hiç birşey olmaz. ANCAK! 1. veya 2 viteste ufak ufak giderken olursa motorun kompresyonu kuvvetli geleceğinden sanki sert fren yapmışsın hissi verir. Buda beklemediğin bir anda olacağından dengen bozulabilir. Sözün özü şu düşük viteslerde isen sert fren hissi verir, yüksek viteste isen gazı bırakmışsın hissi verir.

istanbu_gezg
30 Mart 2016, 11:40
debriyaj ile motoru tekerleklerden ayırırsın scooter ise zaten krank milinden hareket gelmediğinde debriyaj çalışmayacaktır

bu durumda herhangi bir durum oluşmaz trafikteki konumunuzda çok öneml muhakak kornaya basıt çevredeki araç sürücülerini ikaz ezin en azından tepki verin ki traifk yavşlasın sizde sağa veya sola geçebilin asla ortada kalmayın vurur alırlar alimallah

godfather
30 Mart 2016, 11:43
Merak ettim. Takipteyim.

ankyra
30 Mart 2016, 11:45
Demekki motorun stop etmemesi lazım... İsteiğiniz kadar yüksek viteste olun motor bir anda öne doğru yığılma yapıyor. O an aklınıza gelse debriyajı çekersiniz ama o küçücük anda ne olduğunu bile anlayamıyorsunuz. Bunun içinde her an motor stop edecekmiş gibi hazı sürmek gerekir ki, bu pek mümkün olmaz sanıyorum.

o nedenle dizler ile sürekli depoyu iyi kavramak birden öne gitmelere engel olacaktır.. eğer bacaklar depoyu kavramadan açık bir şekilde gidiliyorsa stop etmelerde motor devirli değil ise hemen arka tekeri kitleyecek ve siz de ivme etkisiyle öne gitmiş olacaksınız. ani durumlarda refleks olarak hemen debriyajı sıkma eğilimi göstermek biraz zaman alabiliyor sanırım. Yine de siz hep tetikte olun

OğuzÖztürk
30 Mart 2016, 11:46
80 le giderken hiç birşey olmaz. 80 le giderken gazı bıraktığınızda ne oluyor ise o olur. Sadece birazcık daha kuvvetlice. Buda seni bozmaz sadece sollama falan yapıyorken başına gelirse sıkıntılı bir duruma düşebilirsin, bunun dışında hiç birşey olmaz. ANCAK! 1. veya 2 viteste ufak ufak giderken olursa motorun kompresyonu kuvvetli geleceğinden sanki sert fren yapmışsın hissi verir. Buda beklemediğin bir anda olacağından dengen bozulabilir. Sözün özü şu düşük viteslerde isen sert fren hissi verir, yüksek viteste isen gazı bırakmışsın hissi verir.

Doğru motor devri yüksek değilse ciddi bir problem olmayacaktır. Devir yüksekse kendi devinim aralığına kadar geri çekme gücü uygulayacağından devir ne kadar yüksekte ters yöndeki kuvvette o kadar güçlü olacaktır.

gokberk6426
30 Mart 2016, 12:18
en fazla arka tekeri kitler tahmin olarak soyluyorum onun dengesini guzelce bozmadan motoru durdurabilirsin ha 140-150 de denk gelirse vay haline :)

ZümeR
30 Mart 2016, 12:19
Hiç bir şey olmaz..

banro
30 Mart 2016, 12:37
Benzin biterse , motor önce hafifçe teklemeye başlar, zorlanır gibi olur, 30 40 sn böyle devam eder, sonra motor durur, debriyaj, fren, kenara park etme, yedek depoyu açma ve yola devam. Sebepsiz yere 1 kez stop etti, 70km civarı hızım vardı, birden motor öne doğru aşırı yığıldı, debriyaj, fren , kenara park etme, biraz bekleyip motoru çalıştırıp devam ettim, sorun çıkmadı.

ehil
30 Mart 2016, 12:40
"10-15 km hızla başıma geldiğinde motor birden yavaşladı" hız arttıkça bu etki azalır. helikopterde değilsin. relax

movibiker
30 Mart 2016, 12:50
scooterda başıma böyle bişey gelmedi hiç,scooter da nasıl oluyor durum:silent:

OğuzÖztürk
30 Mart 2016, 12:55
scooterda başıma böyle bişey gelmedi hiç,scooter da nasıl oluyor durum:silent:

Hiç bir fikrim yok ama debriyaj olmaması bana hep bir dezavantaj gibi geliyor. Debriyaj öyle bir güzellikli çok başın sıkışırsa basıyorsun ve düşünebiliyor musun motor gücünü dilediğin gibi lastiklerden ayırabiliyorsun.

Devrini kalkış sırasında dönüşte vs her yerde debirajla gazdaki hatalarını kapatabiliyorsun. Hata affetmeyen durumlar için debriyaj çok iyi bir şey.

Vitessiz motor şu africa twindeki gibi olmalı. Dilediğin gibi vitesi düşürüp yükseltebiliyor olmak önemli. Hep düşündüğüm gibi güç kontrolü sürücüde olmalıysa debriyaj veya manuel vites değiştirebilme ve dolayısıyla devri kontrol edebilme yeteneği sürücüde kalmalı.

1335m3rt
30 Mart 2016, 13:03
Motosikletle hareket halindeyken herhangi bir nedenden ötürü motor stop ederse ne olur? Bu motoru ilk öğrenirken 10-15 km hızla başıma geldiğinde motor birden yavaşladı ben ne olduğunu anlayıp debriyajı çekene kadar ataletim devam etti. Yani motor durdu ama ben öne doğru yığılmıştım.

Şimdi 80km/h hızla giderken motor durursa ne olur ne yapmak gerekir?

Bazen sabahları 1-2 dk motoru ısıtmam halinde evin 200 mt altında ışıklar var oraya giderken yokus assagı yavaslarken devriyaja bastıgımda istop ediyor bişey durunca tekrar çalıstırıyorum.

matrix506xx
30 Mart 2016, 13:08
Motosikletle hareket halindeyken herhangi bir nedenden ötürü motor stop ederse ne olur? Bu motoru ilk öğrenirken 10-15 km hızla başıma geldiğinde motor birden yavaşladı ben ne olduğunu anlayıp debriyajı çekene kadar ataletim devam etti. Yani motor durdu ama ben öne doğru yığılmıştım.

Şimdi 80km/h hızla giderken motor durursa ne olur ne yapmak gerekir?


http://www.youtube.com/watch?v=RA2G7VkcD9M

http://www.youtube.com/watch?v=JKDSWmCixik

http://www.youtube.com/watch?v=gDW0_USLG0M

OğuzÖztürk
30 Mart 2016, 14:12
Yukarıdaki videolar sorunun düşük hızlardaki (en fazla 40 km/h) stop etme problemine açıklık getiriyor. Birde bu problem kronik midir? Çünkü bu başınıza virajda da gelebilir.

Böyle bir aletin reklamını tv de bile döndürmem ben Sanayi Bakanı olsam. İnsan önce problemi giderir. Bu motorları çoğunlukla gençler alacaktır. Ne güzel ya adamı motordan temelli soğutur böyle hata mı olur?

bursagsli
30 Mart 2016, 14:12
Tam tünel çıkışında 90 km hız ile giderken motor stop etti debriyaja basmaz isen motor çabuk yavaşlar bu gibi durumda hemen debriyaja bas

okoca
30 Mart 2016, 14:35
bir sorun olmaz, motor 100kmh ile giderken istop eder,
- gazı bırakırsın
- devriyajı çekersin
- marşa basarsın, (eğer çalışmıyorsa, debriyaj çekili halde hafif gaz vererek marşa basarsın)
- motor tekrar çalıştığında piston hareketi başladığında yavaşca debriyajı bırakır,
- gazı açarsın uzarsın,
bu kadar basit.

matrix506xx
01 Nisan 2016, 15:48
Yukarıdaki videolar sorunun düşük hızlardaki (en fazla 40 km/h) stop etme problemine açıklık getiriyor. Birde bu problem kronik midir? Çünkü bu başınıza virajda da gelebilir.

Böyle bir aletin reklamını tv de bile döndürmem ben Sanayi Bakanı olsam. İnsan önce problemi giderir. Bu motorları çoğunlukla gençler alacaktır. Ne güzel ya adamı motordan temelli soğutur böyle hata mı olur?

yazılımla giderilmeye çalışmışlar bu seferde motor 3500 devir altına inince gaz verirken motor silkeleniyor:pale:

yürekçe
01 Nisan 2016, 16:12
Linki verilen başlıkta da yazmıştim zaten...

hakan_czy
10 Mayıs 2016, 00:14
debriyajı çekip sağ sinyalle sağa doğru yanaşır o arada marşa basar sın çalışırsa vites küçültür devam edersin.
virajda tehlikeli olabilir belki ama 110 ile giderken pek çok defa benzin bitmesinden dolayı başıma geldi çoğunda sola eğilip musluğu çevirip gazlıyorum tabi tekleme devam ederken biraz seri olmanız lazım ben benzini km sayacından takip ediyorum biteceği km'lere hazırlıklı oluyorum
yüksek viteste ve yüksek hızda olmak yığılmayı daha çoğaltmıyor bilakis azaltıyor bilginize.

Darkcity2000
10 Mayıs 2016, 07:06
Bir onceki bmw motorumda 90 km hizda arac sollarken birden bir sessizlik oldu.. baktim sag elcikte kimseler yok, panik yapmadan saga yanastim... elektronik beyin arizalanmis.. sonrasi rezillik motoru ite ite benzinlige cektim essek gibi motor sonra cekici geldi o gun tum keyfim kacti allahtan motor kilitlenmedi o hizda..

Dash_1905
10 Mayıs 2016, 08:55
Anayolda 100 le giderken buji piposunu tam oturtmadığımdan çıkmıştı. Pek birşey olmuyor. Motor freniyle duruyormuş gibi oluyorsun. Ama o hızla giderken motor stop ederse sen yine de şehadet getürmeyi unutma ne olur ne olmaz.

zileliorhan
10 Mayıs 2016, 09:34
Motosiklet ile yüksek süratle giderken motor STOP ederse, hiç bir şey olmaz. Motosiklet yavaşlamaya başlar. Burada kontrollu bir şekilde debriyaj-fren ikilisini kullanarak ve vites küçülterek durmak gerekir.

Motosiklet ile yüksek süratle giderken motor KİLİTLERSE, BLOKE OLURSA, her şey olur. O anda aklınıza gelebilirse bir kelimeyi şehadet getirmek, tedbir babından çok faydalı olur.

000000
11 Mayıs 2016, 05:58
Motosiklet ile yüksek süratle giderken motor STOP ederse, hiç bir şey olmaz. Motosiklet yavaşlamaya başlar. Burada kontrollu bir şekilde debriyaj-fren ikilisini kullanarak ve vites küçülterek durmak gerekir.

Motosiklet ile yüksek süratle giderken motor KİLİTLERSE, BLOKE OLURSA, her şey olur. O anda aklınıza gelebilirse bir kelimeyi şehadet getirmek, tedbir babından çok faydalı olur.
Ateist olanlar ne yapcak? =)))

Eğitim ve ekipman varsa 1. video, yoksa 2. videodaki durum oluşur.

Not:1. videodaki olay daha yüksek süratte ceyran etmesine rağmen sürücü birazcık acıyla atlatıyor, ikincisi ise 1 ölü bir ağır yaralı.


1.

https://www.youtube.com/watch?v=7sYikMlT0RQ

2.

https://www.youtube.com/watch?v=aqKTvKCZh8w

zileliorhan
11 Mayıs 2016, 08:32
Ateist olanlar ne yapcak? =)))

Eğitim ve ekipman varsa 1. video, yoksa 2. videodaki durum oluşur.

Not:1. videodaki olay daha yüksek süratte ceyran etmesine rağmen sürücü birazcık acıyla atlatıyor, ikincisi ise 1 ölü bir ağır yaralı.


1.
https://www.youtube.com/watch?v=7sYikMlT0RQ

2.
https://www.youtube.com/watch?v=aqKTvKCZh8w

1. videoda dikkat edersen ön teker yalpa yapıyor. Bu tipik bir lastik patlaması görüntüsüdür. Motorun stop etmesi veya kilitlemesi ile alakası yok. 80 km ile giderken 2 hafta önce benim de başıma geldi. Arka lastik patladı, hemen motor yalpa yapmaya başladı.

000000
11 Mayıs 2016, 08:43
1. videoda dikkat edersen ön teker yalpa yapıyor. Bu tipik bir lastik patlaması görüntüsüdür. Motorun stop etmesi veya kilitlemesi ile alakası yok. 80 km ile giderken 2 hafta önce benim de başıma geldi. Arka lastik patladı, hemen motor yalpa yapmaya başladı.
Öncelikle geçmiş olsun.

abicim sanırım gözünden kaçtı, dikkatli izlersen yada açıklamaya bir kez daha bakarsan, problemin kelle motorun arızası sebebiyle arka lastiğin kilitlenmesi olduğunu anlarsın. Lastik patlaması değil. Arka lastik patladığında yalpalama videodaki kadar şiddetli gerçekleşmiyor. ( Devir saatinin redline - 0'a düşmesine dikkat et )

Ufuk Uzun
11 Mayıs 2016, 08:51
Orhan hocam arkadaşımız haklı arka taraftan kaynaklı bir kitleme söz konusu, geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.

000000
11 Mayıs 2016, 09:01
2. videoda ki kişinin nasıl öldüğünü tekrar, tekrar izlememe rağmen anlamadım, 70 ile gidiyor tahmini sonra 40/30 km düşüyor hızı ve savrulurken zemine yapışmıyor da, yalan haber sanırım.
yalan haber olduğunu sanmıyorum, ne sürücü nede artçı kaza sonrası hareket etmiyor. savrulurken sürücü ve artçı yanlamasına asfalta düşüyor. kafaları sağ taraftan asfalta çarpıyor. ( muhtemelen )

motordan ayrılma anındaki, sürat 30-40kmh gibi görünüyor. insan kask olsa neler değişirdi demeden edemiyor. yazık.

Ufuk Uzun
11 Mayıs 2016, 09:14
Lise yılların da arkamda kız arkadaşım varken yüksek bir hızda arka lastiğim kitlemişdi, bir köprüden 30 derece civarı bir açı ile aşağı doğru iniyorduk. Metrelerce kaydık ve sürtünme sonucun da arka teker aşınmadan patlamıştı düşmedik ve nasıl oldu da düşmedik hala emin değilim sanırım arkam da kız olduğu için düşmedim büyük ihtimalle yalnız olsaydım o kadar direnmek yerine yana yatmam olası, düşen ve ölen iki arkadaş için üzgünüm burada izleyen ekipmansız genç arkadaşlara örnek olsun 40km hızla bile ölüm muhtemel.

TIGERSHARK
11 Mayıs 2016, 09:14
hiçbirşey olmaz
sadece yavaşlamaya başlarsın

000000
11 Mayıs 2016, 09:16
Ölüm haberini yapan kişiler ne yazdıklarını umursamamışlar bile.

video altı metninde "1 kişi mldü..." yazıyor.

Ufuk Uzun
11 Mayıs 2016, 09:21
Ölüm haberini yapan kişiler ne yazdıklarını umursamamışlar bile.

video altı metninde "1 kişi mldü..." yazıyor.

Bir kaç gündür takip ettiğim r6 arka teker savrulma konusu var forum da ben yorumların çoğunu hayret ve üzüntü için de okudum, biz motosiklet sürücüleri kendi içimizde örnek olup bir birimize saygı duymazken, araba sürücüleride habercilerde toplumda bize saygı duymaz şaşırmadım.

weirdo1
11 Mayıs 2016, 09:52
Ciddi ciddi bunun tartışılması bile ilginç. En fazla yavaşlamaya hazır olmadığınız için öne yığılma olur ama motordan fırlamassınız merak etmeyin.

ehil
11 Mayıs 2016, 17:32
debriyaj, marş, vites derken ürküttünüz.

üstat şöyle söylüyor:

"Yapilacak en buyuk hata -bu olayi farkettiginiz andan itibaren- arka freni
birakmak, arka tekerlegin donmesine izin vermektir.
Bunu sakin yapmayin!"

http://www.motosiklet.net/forum/donald-duck/6394-motosiklet-teorisi-14-sira-tatsiz-derslerde.html
https://youtu.be/37nuLipXn04?t=1076

AttilaXtreme
12 Mayıs 2016, 16:19
En korktuğum sorun. Binbir nedenle yapıyor bunu. En etkin kurtuluş debriyaja asılmak. Motor karbüratörlüyse ve benzin bitmesi gibi basit bir nedenle yapmışsa yedeğe alıp hiç durmadan hızı düşürdükten sonra vurdurma yaparak, motor enjeksiyonluysa ve örneğin debriyaj müşiri arızası gibi basit bir arıza nedeni yapmışsa marşa basıp yeniden çalıştırdıktan sonra tamirhaneye kadar gitmek mümkün.
Farklı nedenlerle yapmışsa tabi sağa çekip öncelikle sigortalardan vs başlayarak kontrol etmek lazım.

Bu nedenle bu soruna karşı çok hazırlıklı bir biçimde kulaklarım havada kullanıyorum. Tabi en önemli çözüm buna sürekli hazırlıklı olup hemen debriyaja asılmak.

Motor vitesine uygun devirdeyse sürat 100-120 civarıysa arka teker kitlemiyor. (veya bende hiç kitlemedi) Motorun yavaşlaması ve gaz yememesinden anlayıp hemen debriyajı çekmek lazım. Kurtarıyorsun.

Güçlü motorlarda motor yüksek vites yüksek devir yüksek süratteyse iş sakat. Motorun stop etmesine hemen uyanamıyorsun veya uyanmanla müdahale etme çaban arasındaki zaman çok kısa ve bunda da kurtuluş debriyaja asılmakta. Kurtarma ihtimalin var. Komprosör motorun süratini indirebiliyor ama baktın motorun götü başı ayrı oynamaya başladı anla ki tekeri kitledi. Arka freni kazıklayıp önü silkelemesinin önüne geçmeye çalışacaksın ama bunu virajda yapamazsın. Veya beceremedin usulca müsait tarafa yatırıp kuştüyü asfalta bırakacaksın kendini.

Şimdi yazarken kolay tabi ama son yazdıklarımı motorun üzerinde uygulamak başlı başına bir iş.
Motorun güzel taraflarından biri de belki bu zaten. Hiç bir şey öğrenemesen bile sana şimşek hızında düşünüp doğru karar vermeyi öğretiyor.