PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet Zincir Sorunu



serimotorcu
23 Mart 2016, 22:45
Merhaba abilerim kardeşlerim;
Sorun şu ki ;
Benim motorda zincir sürekli atıyor.
Her seferinde ustaya götürüp gerdiriyorum ama 1-2 ay sonra yine gevşiyor zincir. Bunun nedeni ne olabilir ?
Zincirden bakla eksiltmek bu konuya çözüm müdür?
Ben motora yeni zincir aldım bakalım onu taktırıp tekrar bir ayar yaptıracağım . Umarım sorun çözülür.
Değerli fikirlerinizi ve görüşlerinizi bekliyorum.

Tekeriniz düs bassın :cat:

Emreaygn
23 Mart 2016, 22:52
Belki kontrol etmemissinizdir diye diyorum dislilerinizi iyice bi irdeleyin asinma veya kirik varsa bu sorunu tetikliyor olabilir.Umarim sorununuz çözülür

35Türk
23 Mart 2016, 23:08
Her motorda olan birşey bu. Çabuk gevşemesinin sebebi zinciri her 200km'de bir yağlamaman. ki eninde sonunda gene gevşiyor eğer çok çok uzun değilse bakla eksiltme havalar çok soğuduğu zaman zincir kendini çeker, giderken kopartır yolda kalırsın. Tek yapabileceğin o-ringli bir zincir ve 10 tlye zincir yağı alıp haftada bir kez yağlaman.

jarre
23 Mart 2016, 23:50
Ah o zincir yokmu bende fobi oldu 1 kere yolda koptu 1 kerede yolda attı,bende oluşdu zincir fobisi.çözum o ring zincir yada commutere veda edip scootere terfi etmek

OğuzÖztürk
23 Mart 2016, 23:54
Peki zincir koptuğunda yada 60-80-100 le igderken attığında vs ne oluyor?

PamirGt
24 Mart 2016, 00:03
Peki zincir koptuğunda yada 60-80-100 le igderken attığında vs ne oluyor?

En iyi ihtimalle zincir bir yere sıkışmadan sağa çekip durabilirsiniz.Onun haricinde zincir, dişli ve arka maşa arasına sıkışır daha sonra lastik kitlenir(düşük hızda başıma geldi).Şanslıysanız lastik yalpalamadan veya kontrol edebilirseniz düz bir şekilde durana kadar kaymaya devam eder.En kötü olasılıkta lastik yüksek süratte seyir ediyorsanız kaçınılmaz son;düşüş gerçekleşir.

mustafa42121
24 Mart 2016, 00:04
Peki zincir koptuğunda yada 60-80-100 le igderken attığında vs ne oluyor?

Abimde oldu. Atmisti onunki janta takilinca teker kitledi :( ama kopmadi buda garip :)

jarre
24 Mart 2016, 00:07
Disli ile bağlantı kesildiği için motoru boşa atmışsın gibi oluyor ses değisiyor bağırıyor motor yavaşlıyor maşaya sürtüyor ses geliyor bunlar bir anda olduğu ićin afallıyorsun , asılıyorsun frene vs. kötü bir durum o an için

OğuzÖztürk
24 Mart 2016, 00:23
Peki bu duruma gelmemenin bir yolu yok mu? İşimiz şansamı kalıyor? Çünkü eninde sonunda bu olacakmış gibi anladım ben. Birde zincir kopması bildiğim kadarıyla tehlikeli bir durum. Bacağın kopmasına bile neden olabilir diye duymuştum. Kaldı ki 60 la giderken bile zincir kopup düşmek hiç iyi olmayacaktır ki virajda düşünmek bile istemiyorum :pale: Ne bileyim kaç km bir zincir değiştirmek gerekli? Veya kopmayan zinvir vs vardır mutlaka...


En iyi ihtimalle zincir bir yere sıkışmadan sağa çekip durabilirsiniz.Onun haricinde zincir, dişli ve arka maşa arasına sıkışır daha sonra lastik kitlenir(düşük hızda başıma geldi).Şanslıysanız lastik yalpalamadan veya kontrol edebilirseniz düz bir şekilde durana kadar kaymaya devam eder.En kötü olasılıkta lastik yüksek süratte seyir ediyorsanız kaçınılmaz son;düşüş gerçekleşir.


Abimde oldu. Atmisti onunki janta takilinca teker kitledi :( ama kopmadi buda garip :)

PamirGt
24 Mart 2016, 00:38
Peki bu duruma gelmemenin bir yolu yok mu? İşimiz şansamı kalıyor? Çünkü eninde sonunda bu olacakmış gibi anladım ben. Birde zincir kopması bildiğim kadarıyla tehlikeli bir durum. Bacağın kopmasına bile neden olabilir diye duymuştum. Kaldı ki 60 la giderken bile zincir kopup düşmek hiç iyi olmayacaktır ki virajda düşünmek bile istemiyorum :pale: Ne bileyim kaç km bir zincir değiştirmek gerekli? Veya kopmayan zinvir vs vardır mutlaka...
Bunun olamması için tabi ki önlemler var.Örneğin;zinciri zamanında temzileyip iyice yağlamak(atık motor yağları işlevsel olmayacaktır.)Benim önerim Teflonlu(zincire yapışan)yağlar kullanın ki hem motorunuzun kuyruk ve lastik tarafı yağsız ve temiz kalsın hemde iyi bir yağlama sağlamış olun.Zincir bakımı yaklaşık olarak 300 km de bir yapılır.Ayrıca zincirinizi değiştirirken dişlileride kontrol edin aşınmışlarsa onları da değiştirin ki zinciriniz daha uzun ömürlü olsun:cat:

LynXMaSTeR
24 Mart 2016, 11:45
hocam dişlileri kontrol ettin mi?

mustafa42121
24 Mart 2016, 12:10
Peki bu duruma gelmemenin bir yolu yok mu? İşimiz şansamı kalıyor? Çünkü eninde sonunda bu olacakmış gibi anladım ben. Birde zincir kopması bildiğim kadarıyla tehlikeli bir durum. Bacağın kopmasına bile neden olabilir diye duymuştum. Kaldı ki 60 la giderken bile zincir kopup düşmek hiç iyi olmayacaktır ki virajda düşünmek bile istemiyorum :pale: Ne bileyim kaç km bir zincir değiştirmek gerekli? Veya kopmayan zinvir vs vardır mutlaka...
Yaglarsan sikinti olmaz. Yada did alacajsin :)

Emreaygn
24 Mart 2016, 12:22
Oringli zincir + duzgun bakim

Mengu16
24 Mart 2016, 12:34
Peki zincir koptuğunda yada 60-80-100 le igderken attığında vs ne oluyor?
Genelde şansın varsa sadece statör kapağını, değilse zincir çarparak karteri de patlatıyor. Zincir kopunca kırık bir karterle baş başa kalıyosun.

kurubuz
24 Mart 2016, 13:46
Zincir+dişli takım olarak değiştir. Zincir o ringli olsun . Kaliteli bir marka seç. Düzenli yağlarsan, ani gaz vermezsen en az 20 bin km daha başın ağrımaz.

serimotorcu
26 Mart 2016, 21:04
Herkese cok tesekkurler yorumlar ıcın . Eksik olmayın .

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:56 ----------


Zincir+dişli takım olarak değiştir. Zincir o ringli olsun . Kaliteli bir marka seç. Düzenli yağlarsan, ani gaz vermezsen en az 20 bin km daha başın ağrımaz.

Ringli zincir nasıl oluyor ki ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------


hocam dişlileri kontrol ettin mi?

Arka dişliyi yeni değiştirdim orjinaliyle . 2-3 ay anca oldu. Onda bi sıkıntı olacagını sanmıyorum ama bilmiyorum yine .