PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Elektrikli motor pişmanlıktır



Sayfa : [1] 2

nuwanda324
16 Mart 2016, 23:46
Okumadan önce açın yan sekmede çalsın (https://www.youtube.com/watch?v=4OWky9QBCAU)

Elektirkli sakın alma. Ben yıllarca kullandım. 5 yıl kulllandım bu mereti. Önce 250 wattlık vardı 1 tane 1500 liraya almıştım. 2 yıl sonra 150 liraya sattım. Sağlam parçası kalmamıştı. Motor durduk yere ortadan ikiye kırılmıştı. Sonra 1000 wattlık yuki dünya aldım o da 3 yıl sonra pert oldu. Bildiğin yolda giderken artık gitmemeye başladı. Bütün devreleri kabloları yanmış. Çöpe attık. Bu iş hiç de anlatıldığı gibi değil. O paraya zero mero alamazsın. Anca çinli elektrikli scoter alırsın. Onlarında iyisinden alamazsın en fazla 1000 watlık alabilirsin. O alcağın motorun menzili en fazla 30 km olur maksimum hızı da 50 km/s olur. Şimdi diyorsun olsun işte öyle tırım tırım gezerim diyorsun. Ama o iş öyle değil. Aküyü aldığın gün 30 km gideceksin. Sonra o akü yavaş yavaş ölmeye başlayacak. 1000 km yol yaptığında menzili 25 km'ye düşecek. Sonra 20 sonra 15. Sonra bi bakmışsın 5 km'lik yere gidip gelemiyorsun. O motoru kilometrelerce iteceksin. Şarjı bitecek diye fren yapmaya korkacaksın. Zaten frenleride 1000 km olmadan bozulacak. Tekrar tekrar tamir ettirmek zorunda kalacaksın. 5000 km'ye geldiğinde mecbur aküyü değiştirmek zorunda kalacaksın çünkü mahallede 2 tur atsan akü bitecek. Akünün sıfırını da söyliyim ben sana 800 tl. Yanlış duymadın 5000 km'de bir 800 tl akü masrafın olacak. Benim şu an kullandığım 150 cc motorum daha az yakıyor be. Satıyim motoru dicen 5 kuruş etmicek. Bari bakkala filan giderim diye tutucaksın. Aldığın güne lanet ediceksin. Anan ağlıcak anan.

Elektrikli motor pişmanlıktır. Almayın şunları. Bitsin bu çile. Analar ağlamasın.

Not: Bu yazıyı daha önce bir kaç konuya yazmıştım. Her elektrikli alacağım diyene tek tek yazmamak için başlık açtım. Sizde neden elektrikli motor alınmaması gerektiği hakkında bir şeyler söyleyerek toplumsal bilincin gelişmesi için katkıda bulunabilirsiniz. Bundan sonra elektrikli motor alacağım diyeni buraya yönlendirelim lütfen. Azalarak bitsinler.

tinerci
16 Mart 2016, 23:49
Petrol lobisinin oyunu bunlar arkadaşlar:queen::queen::queen:

Yazının tamamına katılıyorum.

solmyr
16 Mart 2016, 23:49
:salut: lanet olsun bu hayat. fon müziğiyle okumayın beyler. :salut:

bagriacik
16 Mart 2016, 23:50
Kral KR-04 Titan bunu beğenmedi.

Macit250
16 Mart 2016, 23:54
Sahibinden satılık ölüm makinası agafdsgs

LittleBiker
16 Mart 2016, 23:58
Boyle genclermizin onununu kesmemek lazim gelecegin Kenan sofuoğlu

https://www.youtube.com/watch?v=8tnzZ0UlP_8

nuwanda324
17 Mart 2016, 00:05
https://www.youtube.com/watch?v=zUUZiNnBmOA

Hubalahubhub
17 Mart 2016, 00:15
bunlardan bir tanesini evlendirme seysine programına cıkarıvercen , sonra da vercen elntırıgı vercen elentırıgı:queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------


https://www.youtube.com/watch?v=zUUZiNnBmOA

ayaklarıyla kosuyor mu bu ne yapıyomus :flower:

kahraman1
17 Mart 2016, 00:23
Bunların kullanim amaci sokak değil bence olsa olsa marina,gümrük veya büyük otel tarzi yerlerde yetkili personel devriye atmak için vs kullanabilir olsa olsa bu yani.

redlion999
17 Mart 2016, 00:50
https://www.youtube.com/watch?v=zUUZiNnBmOA

Lan başlayacam böyle işe millet elektrikli scooter ile teker yapar biz gittik hondadan gs 1-2 eğitim aldık motora göğüs korumasını bile takıp biniyoruz. cbf 500 ile bırak tek teker gitmeyi 2 sn kaldırmayı beceremedim arkadaş. Hiç mi saklı apaçi yok içimde.

ceyhun383
17 Mart 2016, 02:03
Hiçde Pişmanlık Değil Bi kere 2500 km den beri kullanıyorum bir kere bile bişey olmadı al paşa paşa bin dandirik şeyi aldıysanız biz napalım :D

http://i.hizliresim.com/NApnX5.jpg
http://i.hizliresim.com/a3Llv5.jpg
http://i.hizliresim.com/YkDQyl.jpg
http://i.hizliresim.com/8ZMaOQ.jpg
http://i.hizliresim.com/D2PY16.jpg
http://i.hizliresim.com/m63Mb1.jpg

Onurhan D
17 Mart 2016, 02:39
Hiçde Pişmanlık Değil Bi kere 2500 km den beri kullanıyorum bir kere bile bişey olmadı al paşa paşa bin dandirik şeyi aldıysanız biz napalım :D

http://i.hizliresim.com/NApnX5.jpg
http://i.hizliresim.com/a3Llv5.jpg
http://i.hizliresim.com/YkDQyl.jpg
http://i.hizliresim.com/8ZMaOQ.jpg
http://i.hizliresim.com/D2PY16.jpg
http://i.hizliresim.com/m63Mb1.jpg

Az daha koyup ybr alabilirdin :queen:

berkcigdem
17 Mart 2016, 02:44
https://www.youtube.com/watch?v=zUUZiNnBmOA

yemin ediyorum şunu varya sabaha kadar hobi amaçlı döverim :)

ceyhun383
17 Mart 2016, 03:00
Az daha koyup ybr alabilirdin :queen:

Ehliyet Olsaydı alırdım :D

mustafa_325
17 Mart 2016, 03:53
Hiçde Pişmanlık Değil Bi kere 2500 km den beri kullanıyorum bir kere bile bişey olmadı al paşa paşa bin dandirik şeyi aldıysanız biz napalım :D

http://i.hizliresim.com/NApnX5.jpg
http://i.hizliresim.com/a3Llv5.jpg
http://i.hizliresim.com/YkDQyl.jpg
http://i.hizliresim.com/8ZMaOQ.jpg
http://i.hizliresim.com/D2PY16.jpg
http://i.hizliresim.com/m63Mb1.jpg

Seneye akün zayıflayacak menzilin yarıya düşecek yeni akü takayım diyeceksin bir motor parası daha isteyecekler. O zaman farkedeceksin elektrikli motorun benzinliden pahalı olduğunu.

Onurhan D
17 Mart 2016, 04:03
Ehliyet Olsaydı alırdım :D

Bu voltalar diğerlerine göre biraz daha kaliteli.Bide 3000W mış.Kaç basıyor bu alet.

nuwanda324
17 Mart 2016, 06:11
Ehliyet Olsaydı alırdım :D

Onlara da ehliyet istiyorlarki. 250 watt üstü elektriklilere ehliyet istiyorlar. Ama hangi sınıf bilmiyorum. Akü ölmüyor deme inanmam. Hesapla akü masrafın benzini geçecek. Ben 5000 km'de bir akü değiştiriyordum. Şimdiki motorum km'de 10 kuruş yakıyor. 5000 km'de 500 tl benzin masrafı demek. Akü 800 tl. Senin akü daha büyüktür. Seninki daha bile masraflı olabilir. Hız desen o da yok. Max hızı 85 km/s. Benimki 60 dı. Menzil yine aynı problem. İsterse 10.000 watt olsun problemler değişmiyor. Sadece fiyat artıyor.

ceyhun383
17 Mart 2016, 14:35
85 90 km hız gps ile ölçtüm ayrıca alıcısı hazır 2750 ye vericem arkadaşa akü onun elinde ölsün ahahaha ehliyete yazıldım mayısda çağırcaklar

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------

Seneye kalmadan satıcam bu yaz ayında merak etme alıcısı da hazır :queen:

Metehan07-70
17 Mart 2016, 15:49
Bence watı matı önemli değil, hepsine plaka çıkarsınlar,
bunlar bisiklet diye geçiyor ya, cezai bi yaptırım yok, arkadan ceza yazacak plaka yok, bunlarda alabildiğine kural çiğniyorlar, kırmızıda geçmeler, ters yönden gitmeleler, sol şeriti kapatmalar, orta sehbayı yere sürterek gitmeler, geçen sıkışık trafikte önümdeki kamyonetin sağından girdim, hemen sağa döneceğim, hoop karşımda ters yönde bir velespet, adam oralı bile değil,birde teyp takmış arabesk-rock dinliyor.

Blindfire
04 Mayıs 2016, 14:59
Ben bile ciddi ciddi elektrikli motosiklet düşünmeye başladım. Bıktım ÖTV,KDV,MTV, Trafik sigortası, akaryakıta para ödemekten. Trafik sigortası bardağı taşıran son damla oldu geçen sene 158 öderken bu sene %10 indirimli 470 lira ödedik. bide indirim olmasaydı ne yapardık acaba.

burak5353
04 Mayıs 2016, 17:35
Onlara da ehliyet istiyorlarki. 250 watt üstü elektriklilere ehliyet istiyorlar. Ama hangi sınıf bilmiyorum. Akü ölmüyor deme inanmam. Hesapla akü masrafın benzini geçecek. Ben 5000 km'de bir akü değiştiriyordum. Şimdiki motorum km'de 10 kuruş yakıyor. 5000 km'de 500 tl benzin masrafı demek. Akü 800 tl. Senin akü daha büyüktür. Seninki daha bile masraflı olabilir. Hız desen o da yok. Max hızı 85 km/s. Benimki 60 dı. Menzil yine aynı problem. İsterse 10.000 watt olsun problemler değişmiyor. Sadece fiyat artıyor.

e bide 5000km ye kdrda sarj etme elektrik masrafınıda ekle 1000i bulur ama benzinli motor oylemi benzinini koy git telefonumu sarja baglamaya üşeniyorum

c.ozan
04 Mayıs 2016, 18:25
arkadaşlar bu elektrikli motorlarda şarj işi nasıl oluyor peki. kaç saat sürüyor tam dolması?

nuwanda324
07 Mayıs 2016, 18:12
arkadaşlar bu elektrikli motorlarda şarj işi nasıl oluyor peki. kaç saat sürüyor tam dolması?

1000 watt olduğu iddia edilen yuki dünya 05 elektrikli bisikletimin şarj olması 8 saat sürüyordu. Ama bu konuya çok takma. Diğer problemlerin yanında şarj süresi çok önemsiz duruyor.

gungenir
07 Mayıs 2016, 21:45
1000 watt olduğu iddia edilen yuki dünya 05 elektrikli bisikletimin şarj olması 8 saat sürüyordu. Ama bu konuya çok takma. Diğer problemlerin yanında şarj süresi çok önemsiz duruyor.

Aslında asıl sıkıntı o.
En uyduruk benzinli vasıtada bile yakıtınız bittiğinde en yakın istasyona yürür, bir şişe benzin alıp gelir, yolunuza devam edersiniz. Elektiriklide akü biterse büyük sıkıntı.

Aküden sonra bide şarj cihazı sıkıntısı var. Durduk yere bozuluyorlar.

sparrow07
07 Mayıs 2016, 22:06
Valla bende arora yls 08 var ilk versiyonu 3 yıl önce almıştım 2000 tl ye .Şarjı bitmeden doldurma işlemi çok az yapmışımdır ve haftada en az 3 defa ilk yıllar şimdi haftada 2 defa şarj edip kullanılıyor (şuan babam kullanmakta bakkala pazara ) Şu anki 3 yıllık batarya ile yaklaşık 25 km yol yapıyor (hızı 20-25 ile gidersen 1 vitesinde ) ortalama sadece plastikleri eskidi onuda sordum komle plastik gövde dış tarafı 300 liraya değişiyormuş .Bendeki düşük watlı 30 km hızı geçmiyor yetiyor. 3 yıl sigorta , muayene,vergi borcu 8 saat şarj dolumu .70 kuruş 30 km gidiyor daha ne olsun .Dikkatli kullanırsan üzmez .

nuwanda324
07 Mayıs 2016, 22:52
Valla bende arora yls 08 var ilk versiyonu 3 yıl önce almıştım 2000 tl ye .Şarjı bitmeden doldurma işlemi çok az yapmışımdır ve haftada en az 3 defa ilk yıllar şimdi haftada 2 defa şarj edip kullanılıyor (şuan babam kullanmakta bakkala pazara ) Şu anki 3 yıllık batarya ile yaklaşık 25 km yol yapıyor (hızı 20-25 ile gidersen 1 vitesinde ) ortalama sadece plastikleri eskidi onuda sordum komle plastik gövde dış tarafı 300 liraya değişiyormuş .Bendeki düşük watlı 30 km hızı geçmiyor yetiyor. 3 yıl sigorta , muayene,vergi borcu 8 saat şarj dolumu .70 kuruş 30 km gidiyor daha ne olsun .Dikkatli kullanırsan üzmez .

30 km hızı geçmiyor diyorsun. Bide dikkatli kullan diyorsun.:pr: Abi asıl sorun bu işte 30 km hızı geçmeyip 20-25 km menzile sahip olacaksan. Sadece çarşıya pazara gitmeye kullanacaksan normal bisiklet kullan daha iyi. Onunda vergisi sigortası yok. Hem daha hızlı. Hem daha az yakıyor.:P İstediğin kadarda hor kullanabilirsin. Bakım yapmana bile gerek yok. Üzmez seni. Yok ben pedalla uğraşmak istemiyorum diyorsan mobilet al. Onun da maliyeti elektrikliden çok daha ucuz. Elektrikli gibi yolda bırakmaz menzil sıkıntısı da yok. Hızı da daha fazla. Bu şartlarda elektrikli almak hiç de mantıklı değil.

"Elektrikli işimi görüyor. Dikkatli kullanırsan üzmez" demek, at arabasına mercedes parası verip "İşimi görüyor. Dikkatli kullanırsan üzmez." demek kadar komik duruyor. "Daha ucuza mercedes varken neden at arabasına o kadar para veriyorsun?" diye sorarlar adama.

motodrift
07 Mayıs 2016, 22:53
Tam 4 yıl önce babama karşı çıkmıştım alma şunu diye oda ehliyetim yok mecburum demişti.İyiki de almış mal iyi çıktı.Şuan motor tahminen en az 20.000 km de çünkü 2 yıl önce 10.000 deyken km göstergesi bozulmuştu.Bu dört yılda 2 kere aküsü değişti,en son 1 ay önce 600 tl ye 4 lü akü takıldı.Yani akünün ömrü 2 yıl(10.000 km).

nuwanda324
07 Mayıs 2016, 22:58
Tam 4 yıl önce babama karşı çıkmıştım alma şunu diye oda ehliyetim yok mecburum demişti.İyiki de almış mal iyi çıktı.Şuan motor tahminen en az 20.000 km de çünkü 2 yıl önce 10.000 deyken km göstergesi bozulmuştu.Bu dört yılda 2 kere aküsü değişti,en son 1 ay önce 600 tl ye 4 lü akü takıldı.Yani akünün ömrü 2 yıl(10.000 km).

Akünün ömrünü 10.000 km kabul etsek bile masrafı çok fazla. Benim şu an kullandığım motorum boxer 150cc 10.000 km'de 1000 tl yakıt tüketiyor. Elektrikli de 600 tl akü tüketiyor. Harcadığı elektriği saymıyorum. Akünün ölmesine, menzil sıkıntısına, hız sıkıntısına, çektiğin eziyete değer mi %40 yakıt tasarufu. Bence değmez.

Söylemeden duramayacağım. İsterse hiç akü masrafı olmasın. Elektrikte beleş olsun. Kullanamadığın alete o kadar para verip satın almaya değer mi? Aküsü yeniyken bile menzili 20-25 km olan bir alet sonuçta bu.

mustafa42121
07 Mayıs 2016, 23:02
Akünün ömrünü 10.000 km kabul etsek bile masrafı çok fazla. Benim şu an kullandığım motorum boxer 150cc 10.000 km'de 1000 tl yakıt tüketiyor. Elektrikli de 600 tl akü tüketiyor. Harcadığı elektriği saymıyorum. Akünün ölmesine, menzil sıkıntısına, hız sıkıntısına, çektiğin eziyete değer mi %40 yakıt tasarufu. Bence değmez.

Söylemeden duramayacağım. İsterse hiç akü masrafı olmasın. Elektrikte beleş olsun. Kullanamadığın alete o kadar para verip satın almaya değer mi? Aküsü yeniyken bile menzili 20-25 km olan bir alet sonuçta bu.

Seni anlamiyorlar :(

sparrow07
08 Mayıs 2016, 00:05
30 km hızı geçmiyor diyorsun. Bide dikkatli kullan diyorsun.:pr: Abi asıl sorun bu işte 30 km hızı geçmeyip 20-25 km menzile sahip olacaksan. Sadece çarşıya pazara gitmeye kullanacaksan normal bisiklet kullan daha iyi. Onunda vergisi sigortası yok. Hem daha hızlı. Hem daha az yakıyor.:P İstediğin kadarda hor kullanabilirsin. Bakım yapmana bile gerek yok. Üzmez seni. Yok ben pedalla uğraşmak istemiyorum diyorsan mobilet al. Onun da maliyeti elektrikliden çok daha ucuz. Elektrikli gibi yolda bırakmaz menzil sıkıntısı da yok. Hızı da daha fazla. Bu şartlarda elektrikli almak hiç de mantıklı değil.

"Elektrikli işimi görüyor. Dikkatli kullanırsan üzmez" demek, at arabasına mercedes parası verip "İşimi görüyor. Dikkatli kullanırsan üzmez." demek kadar komik duruyor. "Daha ucuza mercedes varken neden at arabasına o kadar para veriyorsun?" diye sorarlar adama.

Ben 3. senesinde 25 km mesafe yaptığını ve akülerini değiştirmediğimi söyledim . İlk aldığımda 60 km yol yaptım .Bu adı üstünde elektrikli bisiklet ve 2000 tl (senin motorunun 2 yıllık sigorta vergi muyane parası ) ve bu modeller sen uzun yol yap diye üretilmedi şehir içi diye zaten .Ucuza ekonomik çözüm .Basarsan parayı yaklaşık 80 bin euro du sanırım 200 basan 180-300 km mesafeli yarış motorları da var ve normal motosiklet geçemiyor .Bu tamamen zevk meselesi .Bunu alırken herkes biliyor yapacağı mesafeyi gideceği hızı.Ve hiçde bu motor yuki spitzer kadar üzmedi .Hatta o bozuldu gene imdadıma bu elektrikli yetişdi .Bide şu var şanssızlık . Sen 2 tane motor bozmuşsun belki senin kullanma hatan belkide fabrikasyon fakat satışlar ortada çoğunlukla herkes memnun .Benim tek endişem trafik kurallarına uyulmaması ve ufacık çocuklara bu motorları alan bindiren ailelerin göz yumması sonra kaza olunca bak elektrikli motor tehlikeli sakat .

Sie
09 Temmuz 2017, 12:46
elektrikli bisiklete de ehliyet istiyorlar
akü desen masraf
yapacağı hız belli gitmiyor
bence akü 5.000 km den erken biter

0M42
09 Mayıs 2018, 10:52
Elektrik destekli söz konusu olduğunda scooter lardan ziyade bisikletler daha mantıklı heleki katlanır modelleri olursa istediğiniz yere yanınızda da götürebilirsiniz gayet kullanışlı araçlardır.

Ayrıca elektrikli sisteme sahip araçlara insanlar ön yargılı bakıyor özellikle bisikletçiler ve motorsikletçiler.Siz aldınız sorun yaşadınız diye hepsi çöptür demek çok yanlış ve saçma dikkatli kullanırsanız elektrik&elektronik aksamla ilgili bir sorun yaşamazsınız.Çokça müşterim var senelerdir kullananıda var sadece zamanı geldiğinde akü masrafları oluyor o kadar.En azından ehliyete ihtiyaçları yok, vergisi yok, sigorta zorunluluğu yok.Senede bunlar için ödediğiniz parayı toplayın göreceksiniz ki neredeyse her sene sizde akü alıyorsunuz aslında belkide daha fazlası.

levend84
09 Mayıs 2018, 10:58
Elektrik destekli söz konusu olduğunda scooter lardan ziyade bisikletler daha mantıklı heleki katlanır modelleri olursa istediğiniz yere yanınızda da götürebilirsiniz gayet kullanışlı araçlardır.

Ayrıca elektrikli sisteme sahip araçlara insanlar ön yargılı bakıyor özellikle bisikletçiler ve motorsikletçiler.Siz aldınız sorun yaşadınız diye hepsi çöptür demek çok yanlış ve saçma dikkatli kullanırsanız elektrik&elektronik aksamla ilgili bir sorun yaşamazsınız.Çokça müşterim var senelerdir kullananıda var sadece zamanı geldiğinde akü masrafları oluyor o kadar.En azından ehliyete ihtiyaçları yok, vergisi yok, sigorta zorunluluğu yok.Senede bunlar için ödediğiniz parayı toplayın göreceksiniz ki neredeyse her sene sizde akü alıyorsunuz aslında belkide daha fazlası.

1500-2000w Hub motor 27-28´´ Lastik uyumlu.

Lg 48V-15Ah lityum ion hucreli pil

Bisiklet göbeğine montajli Tork arttirici sistemler ve beyin..

Bafang motor..

Yukaridaki urunler hakkinda göruşleriniz nelerdir?Bu urunlerden alip bisikletime aplike etmeyi dusunuyorum,çift tekere motor koyacagim ve iki pil olacak,tek beyin ve inventoru seri baglayabilirmiyiz.besleme acisindan

0M42
09 Mayıs 2018, 11:20
elektrikli bisiklete de ehliyet istiyorlar
akü desen masraf
yapacağı hız belli gitmiyor
bence akü 5.000 km den erken biter

Elektrikli bisiklet&scooter ların hepsinde elektronik hız kilit i var çok basit bir işlem ile bu kilit devre dışı bırakılabiliyor ve bu şekilde 45 - 50 km ye yakın sürate çıkabiliyor.İki teker elektrik destekli araçlar için bu sürat yeterli daha yüksek hız beklentileriniz varsa ehliyetinizi alıp sigortanızı yaptırıp içten yanmalı motora sahip bir araç almalısınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------


1500-2000w Hub motor 27-28´´ Lastik uyumlu.

Lg 48V-15Ah lityum ion hucreli pil

Bisiklet göbeğine montajli Tork arttirici sistemler ve beyin..

Bafang motor..

Yukaridaki urunler hakkinda göruşleriniz nelerdir?Bu urunlerden alip bisikletime aplike etmeyi dusunuyorum,çift tekere motor koyacagim ve iki pil olacak,tek beyin ve inventoru seri baglayabilirmiyiz.besleme acisindan

Bafang çok kaliteli bir markadır fakat 2000 watt lık bir motora 15 amper batarya biraz zayıf kalabilir yani bu şu demek bataryanız şarjını koruduğu sürece motorunuzu tam performansta çalıştırır fakat çok uzun menzili olmayabilir (kullanıma da bağlı) 20 amper daha uygun olur.Ayrıca 2000 watt lık hub motorlu e-bike ile hiç bir rampada bayılmaz gayet tatminkar bir performansla kullanırsınız hız kiliti açıldığında tehlikeli olsada 60-70 km leride çok rahat görürsünüz.

freelancer
11 Mayıs 2018, 21:13
Adam 2016'da bunlardan şikayet ediyor. Son birkaç yılda ülkemizdeki elektrikli araç piyasası nasıl gelişti acaba? Bu konu açıldığı zaman günümüzdeki büyük elektrik oyuncularının tamamı vardı; Zero, Lightning, Energica ve diğerleri. Olay parada bitiyor. "Elektrikli araç almayın" gibi bir öneri yanlış olurdu tahminen. "Benim aldığım modelleri almayın" diyebilirsiniz ki o da tartışılır, sizin kullanımınızdan veya şanssızlığınızdan ötürü başınıza gelmiş olabilir.

Neyse; hakikaten, nasıl gelişti ki elektrikli pazarı ülkemizde? Ne zamandır "bunlara da plaka, sigorta ve vergi gelecek" diye geyikler vardı; var mıymış aslı astarı? Malum, hükümetin her yerden gelecek paraya ihtiyacı var, yakın zamanda hayata geçirebilirler. Geçirmezlerse de akıllarına karbuz kabuğu düşürmeyelim? :mrgreen:

thedarkfire
11 Mayıs 2018, 21:28
Bende 5 yıl kullandım ehliyet alamıyordum o zamanlar okula gidip gelmeye bişey arıyordum elektriklilerde o zaman daha yeni yeni çıkıyordu 250 vatt lık almıştım 1300 liraya :D
Tam 5 yıl kullandım 1 kez akü değiştirdim. Öyle çıkıyım uzun uzun geziyim falan diyemiyodum 20-25 km de aküsü bitiyordu, hatta il aldığımda 15 km bile zor gidiyordu artık ne kadar beklediyse bayiide aküler kötüydü aldıktan 1 yıl sonra aküleri değiştirmek zorunda kaldım. Ama yeni aldığım akü 40 km ye yakın götürüyordu. Tam 3,5 yıl kullandım epey gitti.

İş ve okul için şehir içi yakın mesafeler için güzel kullanışlı bence.
Yani Ben günde 90-100 km yaptığım oluyor bana gitmez.
Ama param olsa zero alırım o gider bak :D

Ha bak gittiğim mesafe 5-10 km olsa çünkü bunların dönüşü var ufak tefek de iş çıkıyor o zaman bir de elektrikli alırım ben ama baya yol yapıyorum şarj etme imkanımda yok.

hasmet
11 Mayıs 2018, 21:34
Neyse; hakikaten, nasıl gelişti ki elektrikli pazarı ülkemizde? Ne zamandır "bunlara da plaka, sigorta ve vergi gelecek" diye geyikler vardı; var mıymış aslı astarı? Malum, hükümetin her yerden gelecek paraya ihtiyacı var, yakın zamanda hayata geçirebilirler. Geçirmezlerse de akıllarına karbuz kabuğu düşürmeyelim? :mrgreen:
Çok gelişeceğini zannetmiyorum. Düzgün elektrikli motosikletler çok pahalı, ve şehir içine mahkum, şehirler yakınsa başka tabii ki :)

mustafa_325
11 Mayıs 2018, 21:40
Elektrikli motosikletlerin asıl sorunu kalitesiz olmaları değil teknolojik olarak benzinli motosikletlerle rekabet edecek maliyet/performans oranına sahip olmamaları.

Aynı maliyetle üretilmiş benzinli bir motosiklet elektrikli motosikletten kat kat daha üstün oluyor. Yani elektrikli araç kullanmak istiyorsanız ya fiyattan taviz vereceksiniz yada kaliteden. Çin malı markalar kaliteden taviz veriyor, avrupa-amerikan markalar fiyatı uçuruyor.

E peki bunun çaresi ne diyecek olursanız, yapabileceğimiz tek şey oturup üniversitedeki hocaların yeni pil teknolojileri geliştirmelerini beklemek.

thedarkfire
11 Mayıs 2018, 21:42
Çok gelişeceğini zannetmiyorum. Düzgün elektrikli motosikletler çok pahalı, ve şehir içine mahkum, şehirler yakınsa başka tabii ki :)

Hocam zero şarj paketiyle beraber alındığında 360 km yol yapıyor diyorlar hatta videosu felanda vardı.

freelancer
11 Mayıs 2018, 21:48
Elektrikli motosikletlerin asıl sorunu kalitesiz olmaları değil teknolojik olarak benzinli motosikletlerle rekabet edecek maliyet/performans oranına sahip olmamaları.

Aynı maliyetle üretilmiş benzinli bir motosiklet elektrikli motosikletten kat kat daha üstün oluyor. Yani elektrikli araç kullanmak istiyorsanız ya fiyattan taviz vereceksiniz yada kaliteden. Çin malı markalar kaliteden taviz veriyor, avrupa-amerikan markalar fiyatı uçuruyor.

E peki bunun çaresi ne diyecek olursanız, yapabileceğimiz tek şey oturup üniversitedeki hocaların yeni pil teknolojileri geliştirmelerini beklemek.

Tam olarak böyle, çok güzel açıklamışsınız. Sorun elektrik motorları değil, sorun pil teknolojimiz. Aslında üstüne düşülse çözülemeyecek şeyler değil ama bir nedenden ötürü üzerine düşülmediğini düşünüyorum. Büyük petrol şirketlerine bağlamayacağım olayı, her alanda böyle. Taşınabilir elektrikli cihazlar mesela; telefonlar, bilgisayarlar. Hiçbirinin batarya teknolojisi adam gibi ilerlemiyor. Ufak tefek buluşlar oluyor elbette (mesela daha önce bir yerlerde anlattığım, Stanford'da bulunan alüminyum tabanlı pil (https://news.stanford.edu/2015/04/06/aluminum-ion-battery-033115/) gibi) ama üzerlerine düşülmüyor. Nedeni konusunda birçok komplo teorisi kurulabilir ama gerçek nedeni cidden merak ediyorum. Elbette bilim, saat gibi düzenli ilerleyen bir şey değildir; büyüklü küçüklü sıçramalarla ilerleme gerçekleşir ama bunca zamandır bu konuda ilerleme kaydedememiş olmamız beni düşündürüyor.

hasmet
11 Mayıs 2018, 23:18
Hocam zero şarj paketiyle beraber alındığında 360 km yol yapıyor diyorlar hatta videosu felanda vardı.

Şehir içi öyle. Çünkü rüzgar direnci az, fren ve yavaşlama esasında pili sarj ediyor. Şehir dışı (sabit 113km/s = 70 mil/saat hızda) menzil 180km'ye düşüyor. Bu arada power tank'le fiyat $19400, vergi hariç.

Ama gerçekten güzel motosiklet, ve farklı bir deneyim. Acaip deli hızlanıyor, ve sessiz olduğu için hiç kasmıyor izlenimi veriyor, sanki sonsuz gücü varmış gibi. Ona yetişmek isteyen 600cc bile bağırtmadan mümkün değil.

levend84
12 Mayıs 2018, 13:05
İşte aradığım bisiklet.Üstten egzantrikli..:cat:
8.000 Euro

İşin tuhaf tarafı,bu ürünler Avrupa'da bile pahalı..



https://www.youtube.com/watch?v=e1RWZKmY1zo

freelancer
13 Mayıs 2018, 02:08
İşin tuhaf tarafı,bu ürünler Avrupa'da bile pahalı..

Seri üretim yeterince yaygınlaşıp ucuzlamadığındandır; karşısında yüz elli yıllık içten yanmalı üretim hatları var.

hasmet
13 Mayıs 2018, 02:52
Seri üretim yeterince yaygınlaşıp ucuzlamadığındandır; karşısında yüz elli yıllık içten yanmalı üretim hatları var.

Pil pahalı. Seri üretim de olsa yeterince ucuzlamıyor hâlâ.

freelancer
13 Mayıs 2018, 03:39
Pil pahalı. Seri üretim de olsa yeterince ucuzlamıyor hâlâ.

Tesla güç ünitesi olarak Çin üretim 18650 serisi piller kullanıyor; çünkü çok ucuz ve yaygınlar. Tesla'ya her pilin maliyeti birkaç senttir herhalde, bugün ben alsam tanesini 50 sentten alabiliyorum. Ha, bisiklette hafiflik de önemli bir konu olduğundan kullanımı sınırlı olur elbette ama bu yapılamaz demek değil.

Ben tüm aracın üretim sürecinden bahsetmiştim; mesela Conway Renault gibi dünyanın tamamına satış yapıyor, birçok ülkede fabrika sahibi olsa fiyatlar daha farklı olurdu diye tahmin ediyorum.

hasmet
13 Mayıs 2018, 13:32
Tesla güç ünitesi olarak Çin üretim 18650 serisi piller kullanıyor; çünkü çok ucuz ve yaygınlar. Tesla'ya her pilin maliyeti birkaç senttir herhalde, bugün ben alsam tanesini 50 sentten alabiliyorum. Ha, bisiklette hafiflik de önemli bir konu olduğundan kullanımı sınırlı olur elbette ama bu yapılamaz demek değil.


Yapılamıyor işte. Zero'nun fiyatlarına bakın... Depodaki boşluğa konulan ve sadece menzili uzatan ekstra pil (powertank) $3000. Pil ucuz olsa çoktan geçmiştik elektriğe.

drtayfun
14 Mayıs 2018, 09:24
Kızım elektrikli katlanabilir bisiklet aldı,2 aydır işe onunla gidip geliyor, 5-6 kmlik yol, daha 1 kez şarj etmiş aküsünü, vay be !

nuwanda324
16 Mayıs 2018, 15:05
Kızım elektrikli katlanabilir bisiklet aldı,2 aydır işe onunla gidip geliyor, 5-6 kmlik yol, daha 1 kez şarj etmiş aküsünü, vay be !

Hımmm. Ayda 20 gün çalışsa, 2 ayda 40 gün. 5 km gidiş 5 km geliş. Günde 10 km. 40 güne 400 km. Bir defa şarj ettiğine göre tek şarjla en azından 200 km yol yapmış. İnanmadım.

papanax
16 Mayıs 2018, 15:36
gün gelicek hepimiz alıcaz elektrikliyi...ki ben çok istiyorum kendi elektiriğimi üreteyim..elektrikli araç kullanayım...ama daha var...teknolijinin biraz daha ilerlemesi gerekiyor..malum bi 100 yıl gerideyiz bazı ülkelerden

TIGERSHARK
16 Mayıs 2018, 19:56
şuan ki teknoloji seviyesi ile bulaşılacak araçlar değiller