PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda'nın Yaptığı Ayıp Değil mi? BREZİLYA VS TÜRKİYE



Sayfa : [1] 2

fatihkesan
14 Mart 2016, 22:44
Arkadaşlar geçen nereden estiyse Honda'nın Brezilya sitesine gireyim dedim. Girmez olaydım. O kadar çok model çeşidi var ki. Çoğunu Türkiye'ye getirmiyorlar. Özellikle düşük cc ve alt segmentte bizi karbüratörlü CBF 150'ye, kurye scooter'ı spacy'e mahkum ediyorlar. Allah için şu siteye girip bir bakın. 100 cc-250cc arası bir sürü enjeksiyonlu cup, scooter ve commuter göreceksiniz. Hepsi Honda, hepsi kalite. Ve o kadar güzel makinalar ki...

Mesela benim bizzat hastası olduğum Honda Pop 110

110 cc-4vites-ENJEKSİYONLU-Adamlar bir de 3+4 yıl garanti vermişler:

http://www.honda.com.br/motos/Paginas/pop110i.aspx

Honda Biz 125

125 cc-4vites-enjeksiyonlu-cup:

http://www.honda.com.br/motos/Paginas/Biz-125EX.aspx

HONDA NXR 160

162 cc-Cross-Enejksiyonlu-ön arka disk fren:

http://www.honda.com.br/motos/Paginas/NXR-160-Bros-esdd.aspx


Daha böyle bir sürü model var, Titan'ın yeni modelleri var, ATV modelleri falan var. Burada tüm modeller:

http://www.honda.com.br/motos/Paginas/Default.aspx


Portekizce'yi çözemezseniz Chrome üzerinden İngilizce'ye veya Türkçe'ye çevirebilirsiniz.

Tabii bütün bu model çeşitliliğini Honda'nın Brezilya'da fabrikası olmasına da bağlayabiliriz ama eski zaten buradaki modellerin de çoğu Çin'den ithal edilmiyor mu? Hatta eski Titan'lar Brezilya üretimi değil miydi?

Bu modeller buraya niye gelmez?

Honda 2-3 senedir neredeyse hiç yeni düşük cc motor getirmedi. Aynı telden gidiyor cbf 150, cb 125 serisi, spacy, fizy, pcx..

Siz ne diyorsunuz?

balamir01
14 Mart 2016, 23:03
İstesek verirler herhalde. Yeterli kamuoyu oluşturulursa neden olmasın.

BarisC
14 Mart 2016, 23:10
Ne uzamak ne kısalmak istiyorlar da ondan. Ne de halkla işleri var. Ne olacak ki, öyle veya böyle zaten kurtaracak kadar kãr ediyorlar. halk ne zaman kimin umrunda oldu da, gidip bir marka şunu da getirdik; bir bakın, edin belki beğenirsiniz de alırsınız desin? dayayacak en tipsiz motosikletleri veya benzerlerini alın lan, daha fazlası yok size diyecek. pembe hayaller olarak kalır bence. veya fiyat konusu olur tabi. velhasıl, benim düşünceme göre atacaklar öyle veya böyle istedikleri motorları, biz de seve seve alacağız. başka bir şey ne zaman olabildi ki.. :)

mustafa42121
14 Mart 2016, 23:11
Gelse Honda'nin fiyat politikasi malum :)

^adm^
14 Mart 2016, 23:29
Bir de Honda'nın Çindeki üreticisinin sayfasına bakın. Orda da çok güzel modeller var, hatta ben bu sene CBF190 gelecek diye çok inandırdım hatta forumda da bir kaç yerde yazdım ama tutmadı :)
http://www.honda-sundiro.com/product/default.aspx

DKN
14 Mart 2016, 23:43
yamaha nerdeyse tüm motorlarını satıyo. nxr 160, cb500x, cg 150 cargo güzelmiş bu arada

tuttacromata
14 Mart 2016, 23:51
Evet, Yamaha daha açık bir politika izliyor bu konuda. Japonya'da satılan çoğu model buralara da geliyor. http://www.yamaha-motor.co.jp/mc/scooter/bws125/ Yeni bw's de güzelmiş.

mete_han
14 Mart 2016, 23:51
şeyini şey ettiğimin şeyi Honda TR diyorum daha ne diyim :queen:

tuttacromata
14 Mart 2016, 23:53
Çin veya Brezilya'da bu şekilde olmasının bir sebebi de bence günlük hayatta motosikletin önemli bir yer kaplaması. Bir de iki ülke de Avrupa'ya göre Japonya'ya daha yakın.

Green Arrow
14 Mart 2016, 23:59
Abi tamam şu motorları istiyorsunuzda acayip düz mantık düşünüyorsunuz yahu. Bu adam sizce düşünmüyor mu her motoru her kıtada satayım diye. Her kıtanın farklı emisyon, üretim kuralları ve standartları var. Avrupaya sokamıyorsun her ürünü belirli standartlardan ötürü. Bunların hepsi ciddi maliyet adamlar da kıtalara göre plan program yapıyorlar bütçelerine göre. Uzaktan bakınca basit gibi gözüküyor ancak üretici olmak hiç kolay birşey değil. Hintlisi öne plaka taktırır, bir ülke yabancı mala önleme vergisi koyar, diğeri yok egzozu şu kadar db üstüne çıkamaz der, biri egzoz gazı der, der oğlu der... O beğendiğiniz motorların çoğunun emisyon değeri euro 3 altıdır dolayısıyla bu pazara getiremezsin o motoru. Adamlar avrupada Euro 4'ü başlattı yakında zorunlu kılacak.

Onurhan D
15 Mart 2016, 00:13
cbf 190r güzel makineymiş...

yognus
15 Mart 2016, 00:26
Türkiye"nin saçma sapan vergileri yüzünden kimse motosiklet almıyor. Durum böyle olunca da markalar yatırım yapmıyor. Ben olsam ben bu kadar model bile getirmeye uğraşmam.

Hubalahubhub
15 Mart 2016, 00:36
Bu sadece hondaya mahsus bir durum degil ki zamzung marka telefonlar daha yuksek fiyata daha dusuk versiyonlari bize kakaliyor mesela yada diger markalar biz millet olarak hava atmaya ismi olan firmalara paraciklarimizi bu rahatlikla verirsek onlarda keyiflerince ve rahatca bize bunlari kakalarlar.

bulut59
15 Mart 2016, 00:40
koyun gibi önüne dayatılanı yemek varken...

Egee22
15 Mart 2016, 00:52
Yağ yakan cbf ye dünyanın parasını veren millete haktır niye uğraşsınki adamlar nasıl olsa alıyor bizim milletimiz "olsun sonuçta honda"

GP500-1st
15 Mart 2016, 00:59
10 yıldır cbf150 yi dayıyorlar bize bi devir saati taktılar 10 yılda:)

Bu pulsar200ns 1500 tane sattı, honda kendince cbr250 nin mi rakibi görüyor, yoksa comuter cbf in mi? yani hangisinin müşterisini çalıyor onlara göre. Aslında Honda kendine hiç giren çıkan yokmuş gibi davrandığına göre gerçekten hiç umru değil bajaj discovery 125 ler kuryelerin yeni tercihleri bile.

Biz küçük cc pizzacı kebapçıya standart yılda 2000-3000 tane scooter saplıyoruz sevisiydi yedekparçasıydı, dünya 2me ötüme minare modundalar.

Tabi güya bilinen güvenilen TVS markasınında satışarda yılda tüm modeller dahil 700 tane Türkiye çapında satmasıda bize halen 10 yıllık cbf150 yi satmabilmeleri için ortam hazırlıyor. Rekabet etmeden kar etmek istendiği için Hondanın ekmeğine yağ sürüyor.

6200 liraya vibratör satıyor adamlar

bozok_54
15 Mart 2016, 01:53
Şurada başlangıç için motor önerin desem bir çoğunuz cbf der diğer kısım da ybr ki al birini vur ötekine.
Bu motorlara rağbet oldukça satılır, normaldir.

PatientZer0
15 Mart 2016, 03:09
Honda yatırımını yapmış.Servis ağını düzgün bir şekilde kurmuş.Yedek parça sorunu yok.Kim ne derse desin adamlar belli bir standart tutturmuş.Bu sebeple honda ne motor getirirse getirsin fiyatı kaç olursa olsun satılır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------

300 cc absli enduro motor çok güzel gerçekten.
http://www.honda.com.br/motos/Paginas/xre-300.aspx

snappy x
15 Mart 2016, 08:28
Enjeksiyonlu cup gelse 5 bin lira olsun almayan ramert

simurgg
15 Mart 2016, 08:41
Brezilya'da motosiklet sayısı 2001'den 2011'e kadar 3.5 milyondan 18.3 milyona fırlamış. Sadece 2011'de trafiğe 1.9 milyon motosiklet çıkmış. Türkiye'deki toplam motosiklet sayısı 2.8 milyon. Buna karşılık Brezilya nüfusu yaklaşık 2.5 katımız. Daha da önemlisi Honda Brezilya'daki motosikletlerin yüzde 80'ini satıyormuş.

Honda da diyordur "Türklerin yaptığı ayıp değil mi, Brezilyalıların 10'da 1'i motosiklet alıyorlar, daha da şikayet ediyorlar".

CompanERROR
15 Mart 2016, 09:04
o değilde honda cb twister'a bayıldım, çok güzel be http://www7.honda.com.br/cbtwister/

Seko
15 Mart 2016, 09:20
Enjeksiyonlu cup gelse 5 bin lira olsun almayan ramert

Enjeksiyonlu cub Spada'da var. 3500 TL.

Bunların gelmeme sebebi, Honda'nın bölgelere göre model ayırımı yapması. Biz o bölgede değiliz, o yüzden gelmiyorlar. Gerçi gelebilecek olsalar da bizim Honda bu kafayla getirir mi o da ayrı bir konu. Biz Brezilyalılardan çok üstün ve elit olduğumuz için bize Africa Twin'ler, 14 bin TL'lik 3 çanta akseusar paketli Crosstourer'lar gelir, 60 yaşında godamanlar da fuarda motor başında fularlarıyla ahkam keserler. Bizim distribütörler hala hangi kesime hitap etmeleri gerektiğini bir türlü çözemediler ama inşallah Çin ve Hint motorlarının kalitesi yükseldikçe, millet onlara kaydıkça anlayacaklar.

istanbu_gezg
15 Mart 2016, 09:35
hiçbir markanın fanatiği değilim lakin honda hayat onda honda bozulma honda duayen vs vs

iyi oluyor bu gru yüzünden honda az burnu sürtse ne modeller getirir size hala karbüratorlu cbf satıyor karbüratorlu motor hala 6000 tl para ediyor iyi oluyor efendiler

rollcycle
15 Mart 2016, 09:47
Konuya birde böyle akmak lazım , brezilya 125 500 cc arası en çok satılan ve en çok motosiklet kullanılan ülke. Çok yüksek hacim kullanılmadığı için bu modellerin hepsinden bulmak mümkün . Zaten bakarsanız büyük hacim 1000 rr olsun goldwing olsun bu tarz motorları istek dahilinde ülkelerine çekiyorlar. Bukadar çeşit olması çok güzel ama kime satılacak kim alacak. Birgün bizdeki motosiklet duyarlılığı artar ve herkesin eşi dostu motosiklete binmeye başlarsa bizim ülkemizde çok daha fazla model bulmamız mümkün olabilir .

Draconian
15 Mart 2016, 09:55
200 cc'ye kadar çeşit bol da gerisi yok. Pazarın ihtiyacına göre ürün çekmiş Honda.

Yalnız şu 160cc'lik cross motor baya güzelmiş.

One_ Million
15 Mart 2016, 10:11
Hemen atıp tutmaya giydirmeye o kadar alışkınız ki vay arkadaş :)
Koskoca Honda Bunu Düşünmedi Yani..!

Özellikle Çin'de bir çok cc' si düşük ürün yelpazesi var, Çin ve benzeri nüfusu kalabalık ülkelerde motosikletlere rabet çok var, insanlar ulaşım aracı olarak motosiklet veya bisiklet tercih ediyorlar, yıl bazında sattıkları motosiklet sayısına bakarsanız bunu daha iyi anlarsınız. (Dikkat ederseniz 200cc ye kadar alternatif çok, çünkü kullanım amacına göre seçenek sunuyor, yani bizim gibi hangi egzozu takarsak ses alırız diye bakmıyorlar :) amaçları ulaşım aracı olarak kullanmak seçim yaparkende yakıt, vergi ve cebindeki bütçe gibi hususları göz önünde bulunduruyorlar)

Honda bunun argesini mutlaka yapıyordur arkadaşlar, hangi ülkede hangi motor daha çok satar vs.. gibi, ihtiyaca görede bir pazar ağı oluştuyorlar. O ülke için ideal, yakıt, emisyon, beygir vs.. gibi hususları göz önünde bulundurup motosiletleri satışa sunuyorlar.
Özellikle Honda Çinin sayfasına grip bakın, O kadar çok düşük cc de model varki, tabikide türkiyede bunların hepisini satamaz.

Farazi konuşacak olursak Mardinde CBF190R 3 kişi ister, Trabzonda CBX150 2 kişi ister, Denizlide Wave110 1 kişi ister Haliyle bunlar için yeniden Türkiye şartlarına uyumlu hale getirmek için, uğraş dur.
Bu tarz motorların ortalama özelliklerini alıp ona göre uyumlu alternatifler üzerine yoğunlaşıyorlar.
Adamlara giydirmeyin Hemen :)

Seko
15 Mart 2016, 10:39
Hemen atıp tutmaya giydirmeye o kadar alışkınız ki vay arkadaş :)
Koskoca Honda Bunu Düşünmedi Yani..!

Özellikle Çin'de bir çok cc' si düşük ürün yelpazesi var, Çin ve benzeri nüfusu kalabalık ülkelerde motosikletlere rabet çok var, insanlar ulaşım aracı olarak motosiklet veya bisiklet tercih ediyorlar, yıl bazında sattıkları motosiklet sayısına bakarsanız bunu daha iyi anlarsınız. (Dikkat ederseniz 200cc ye kadar alternatif çok, çünkü kullanım amacına göre seçenek sunuyor, yani bizim gibi hangi egzozu takarsak ses alırız diye bakmıyorlar :) amaçları ulaşım aracı olarak kullanmak seçim yaparkende yakıt, vergi ve cebindeki bütçe gibi hususları göz önünde bulunduruyorlar)

Honda bunun argesini mutlaka yapıyordur arkadaşlar, hangi ülkede hangi motor daha çok satar vs.. gibi, ihtiyaca görede bir pazar ağı oluştuyorlar. O ülke için ideal, yakıt, emisyon, beygir vs.. gibi hususları göz önünde bulundurup motosiletleri satışa sunuyorlar.
Özellikle Honda Çinin sayfasına grip bakın, O kadar çok düşük cc de model varki, tabikide türkiyede bunların hepisini satamaz.

Farazi konuşacak olursak Mardinde CBF190R 3 kişi ister, Trabzonda CBX150 2 kişi ister, Denizlide Wave110 1 kişi ister Haliyle bunlar için yeniden Türkiye şartlarına uyumlu hale getirmek için, uğraş dur.
Bu tarz motorların ortalama özelliklerini alıp ona göre uyumlu alternatifler üzerine yoğunlaşıyorlar.
Adamlara giydirmeyin Hemen :)

İşte sorun şu ki Honda araştırma yapıyor ama araştırmayı Honda Türkiye aracılığıyla yapıyor. Bu sebepten sonuçlar gerçeği yansıtmıyor. Bizim Honda merkeze diyor ki, CBF 150 iyi satıyor, başka model lazım değil diyor, onlarda mecburen tamam diyorlar. Yamaha'nın yıllarca ÖTV %8'e düşmesine rağmen 250 cc motor getirmeyip, R25'in gelir gelmez en çok satış yapan modellerden biri olması buna en güzel örnektir. Bizimkiler ne piyasayı tanıyorlar ne de insanların ihityacını dinliyorlar. Bütün bildikleri Tofaş'ın kuş serisi dönemlerinde yaptığı gibi "satan mal iyi maldır" felsefesi... O yüzden satıldığı sürece CBF 150'yi satmaya devam edecekler. Yamaha da YBR ile devam edecek hatta kanunlar zorlamazsa enjeksiyonlusu da gelmeyecek. Sorunun çözümü yine devlete bakıyor. Zorlayacaksın kardeşim, her çıkam modeli müşteri istiyorsa getirmek zorunda olacaklar ve bunu yaparken de müşteri almasın diye fahiş fiyat koymalarını engelleyeceksin. Şimdi buna da herkes itiraz edecektir ama istersen yaparsın, istemezsen yapmazsın, bu kadar basit.

eee
15 Mart 2016, 10:42
cbr190r gelse satar bence.

ülgenhan
15 Mart 2016, 11:02
Eskiden bir film diğer ülkelerde videoya düşerdi, biz de anca sinemalar a gelirdi.

Motosiklet o dönemde daha bizde, talebi yok, kültürü geri.

Gelmez elbette, motosiklet kültürü azıcık gelişsin, talep artsın, refah seviyesi de bir yükseltin, gelir.

Siyahi
15 Mart 2016, 11:17
Şu honda CB 500X gelmedi ya en çok ona yanıyorum. NC750x peynir ekmek gibi satılırken CB 500X inde iyi satış yapacağına eminim.

PatientZer0
15 Mart 2016, 12:35
Bu konuda en güzel örnek cb 500x.Honda araştırmasını yaptı ve satmayacağını düşündüğü için mi getirmedi yani.Komik olmayın.Adam diyor ki ben nc 750x satınca 8 kazanıyorum.Cb 500x satınca 5 kazanıcam.Getirmem ben cb500x bu tarz motor isteyen de eşek gibi gelip nc 750x alacak.Türkiyede olay bu.

Thracian
15 Mart 2016, 13:19
Yamaha çoğu modelini Türkiye'de satıyor diyen arkadaşlar.Hayır satmıyor.Şu cruiserlardan kaç tanesini getiriyor Türkiye'ye?
https://www.yamahamotorsports.com/street-motorcycle/models/lineup/street-motorcycle?_ga=1.20268539.254038872.1458037175

Blindfire
16 Mart 2016, 15:03
Ülkemizde de küçük cc motosikletlerin ve bisikletlerin ulaşımda kullanılması için özendirilmesi gerekiyor, ötv, kdv indirimi, bedava otoyol-köprü geçişleri, aylık kotalı ucuz akaryakıt vb. ama ülkemizde hayalden bile öte yinede yazmak istedim :)

stevejones
16 Mart 2016, 15:44
evet genel manada haklısın fakat nufusu 200 mılyon olan bır sıte ıcın normal vergı mevzuatıda normaldır normal ınsanların yonettgı normal ulkelerde halıyle model cok olabılır,yalnız suda varkı kendı dusuncem,honda ulkemızı cokta ıplemıyor bu kadar satısa ragmen,tuketıcıde bılıncsız,hala delı gıbı pcx satıyor adamlar 2016 yılında kampana frenlı motoru teknolojık dıye reklamla bırde neymıs strat stop varmıs dıye,ee sen adamları zorlamazsan onlarda pazar payını garantı gorur,bu yuzden dıyorumkı ınsallah nmax bu yıl pcx ten cok satarkı,yamaha bızı adam yerıne koyup abslı cıft dısk kombıne frenlı motorunu buraya getırdı,honda bıraz feyız alsın

Cloud
16 Mart 2016, 16:21
Valla kimse kusura bakmasın da Honda'nın yaptığı niye ayıp olsun ki, Honda hayat onda deyip deyip markaya taparcasına, başka markada olsa yüzüne bile bakılmayacak aletlere ederinin 3 - 5 katı paraları bayılanlara ayıp değilde bunları satana mı ayıp? Ayrıca bilhassa commuterin kullanıcısı esasında kim, kurye ve dağıtım şirketleri ile ticari kullanıcılar, bizim gibi ulaşım için ya da keyfe kullanan kaç kişi. O kuryecide tipe mipe bakmıyo, bu honda bu daha iyidir deyip alıyo, öyle olunca da ilk geldiğinde buradan herkesin mok ata ata bitiremediği cbf150(ki benim de ilk motorumdur) efsane olup çıkıyor peynir ekmek gibi satıyor, sıfırı hemen hiç bir şeyi değişmeden sorunları çözülmeden aynı şekilde 10 senedir satıyo, adam niye sana yeni model sunsun ki, alternatif diye sundukları da cb125'ler oluyo haliyle. Adam getirdiği mal ilk yıl ya da ilk 2 yıl istediği gibi satılmasaydı bi daha getirmezdi ama hepimiz atlamadık mı cbf 150 gelince, o zaman ağlamanın manası yok. Ben yeni bir motor alacam ama bu cbf 150 olmayacak orası kesin.(Severek binmedim mi bindim, ama 10 yıl sonra aynısına binmeyecem hem de ilk aldığımın iki katı para ödeyerek.

okan kömür
16 Mart 2016, 16:37
Türkiyede bu kadar çesit olsada alıcak adam belli motosiklet süren adam belli bu kadar pazar çesidide olsa türkiyede adamların ellerinde patlar ilkten Türkiyede nasıl motosiklet kullanıcısını artırırım diye girisimlerde bulunmalılar

istanbu_gezg
16 Mart 2016, 16:45
evet genel manada haklısın fakat nufusu 200 mılyon olan bır sıte ıcın normal vergı mevzuatıda normaldır normal ınsanların yonettgı normal ulkelerde halıyle model cok olabılır,yalnız suda varkı kendı dusuncem,honda ulkemızı cokta ıplemıyor bu kadar satısa ragmen,tuketıcıde bılıncsız,hala delı gıbı pcx satıyor adamlar 2016 yılında kampana frenlı motoru teknolojık dıye reklamla bırde neymıs strat stop varmıs dıye,ee sen adamları zorlamazsan onlarda pazar payını garantı gorur,bu yuzden dıyorumkı ınsallah nmax bu yıl pcx ten cok satarkı,yamaha bızı adam yerıne koyup abslı cıft dısk kombıne frenlı motorunu buraya getırdı,honda bıraz feyız alsın

ben bu sitede pcx alıp arka teker disk kilitleniyor diye bilerek kampana takmışlar diyen gördüm bu gözlerler neler gördü okudu :D

nmax 150cc olsa bende almayı planlıyorudm

turkish39
16 Mart 2016, 16:45
Söylenecek çok şey var da,motosiklet aşığı adam yok.Marka fanatikliği yüzünden susma hakkımı kullanmak istiyorum.

Cloud
16 Mart 2016, 16:49
Türkiyede bu kadar çesit olsada alıcak adam belli motosiklet süren adam belli bu kadar pazar çesidide olsa türkiyede adamların ellerinde patlar ilkten Türkiyede nasıl motosiklet kullanıcısını artırırım diye girisimlerde bulunmalılar


Doğru. Öte yandan ara sıra (hele hele ekonomik küçük motor kullanıcısıysanız, başka marka ve modellere de şans vereceksiniz arkadaş. Sen tek bir markaya tapıp başka hiç bir markanın motoruna binmezsen, denemeden etmeden daha fotoğrafından atıp tutmaya başlarsan bu ülkede başka alternatif marka ve motosiklet bulamazsın. Motosiklet kullanmak genel olarak meşakkatli bir şey, hele hele cebinizdeki para azsa daha da öyle oluyor. O halde bütçenizi de düşünerek sizi en cezbeden modele yöneleceksiniz haliyle ama, test etmeden, yanına bile gidip bakmadan da her markaya modele habire giydirmeyeceksin, ki o markanın ya da modelin alıcısı da kendi kararını verebilsin ya da acemiyse senin yanlış yönlendirmenle daha fazla parayı bayılıp daha azına razı olmasın. Pazara başka markaların girmesi demek senin o taptığın markaların da kendine çeki düzen vermesi demektir. Ama adamın doğru düzgün rakibi olmazsa herkesin ona mahkum olduğunu bilirse o zaman sana 10 sene boyunca vidasına bile dokunmadan aynı modeli zam yapa yapa kaskaslar. Olan bu değil mi?
Ayrıca özellikle bizimki gibi rasyonalite yoksunu toplumlarda çoğunluğun dediği her zaman doğru olmayabilir. Alışkanlıklar ya da genel eğilimler doğrultusundaki her şey doğru anlamına gelmez. Bu sebeple motosiklet alacaksanız biraz da siz kendi cesur kararınız verip hareket etmelisiniz. motosiklete binmek cesur, özgür ve biraz da alternatif fikirlere açık insanların işidir kanımca. Kendinize de, alternatiflere de şans tanıyın zaman zaman. O zaman boşa ağlamamış olursunuz.

Bir süredir o kanuniyle Türkiye turuna çıkan, mondialle tatile gidebilen adamlara daha fazla saygı duyuyorum, artık asla onları kınamıyorum(zaten kınamıyordum da) çünkü adam diğerine 2 - 3 katı para veremiyor ama motosiklete binmek de istiyor, bu adam ne yapacak kanuniye, mondiale, bilmem neye binmeyip de. Asıl takdir edilesi insanlar belki de o aletlerle bu işi becerebilenlerdir. Biz Honda daha iyi bir model getirse de alsak derken onlar tecrübe ediniyor, motosikletli hayata devam ediyor çünkü. Ama ben dahil pek çoğumuz bugün tipini beğense ve işini göreceğini bilse bile gidip bir kanuni ya da mondial ya da şu bu marka almayız. Arkasında sağlam firma yok, servis yok deriz. Tamam da adamlar da 6000 bine 10 yıllık commuter satmıyor ki sana zaten, onun yarı fiyatına satıyor aynını ne olacaktı ki. Neyse uzattım. belki de gereksiz uzattım hatta.

newmoto76
16 Mart 2016, 16:56
Motosiklet pazarı konusunda Türkiye en kötü pazar. Honda Otomobil olarak Türkiyede yer almasaydı motosikletle uğraşmazdı.. Çinli kötü motosikletler hariç yılda 20-30 bin lik bir pazar için yılda 10 milyon motosiklet satan bir marka Türkiye ile neden ilgilensin?

Koç gurubu bir ara Yamahayla ilgilendi baktı astar yuzunden pahalı çıktı o işten. Koç grubu Fiattan yada Forddan çıktımı?

Meseleyi doğru anlamak lazım. Brezilya, Hindistan yada birçok milli geliri ülkemizden çok düşük olan ülkelerin bile motosiklet pazarı çok çok daha gelişmiş.. Bu yüzden honda brezilyada hindistanda tüm ağırlığını koyuyor..

Türkiye de Honda "0" adet motor satsada iplemez. Ama araba satamazsa ipler..

Ne zamanki kötü kalitede çinli motorlara ciddi kalite standardı ve satış sonrası servis garantisi yaptırımı uygularsın. Ne zamanki motosiklet arabalarda olduğu gibi dükkanlarda değil doğru duzgun yerlerde satılmaya başlar ve insanlar adam gibi servis hizmeti alır. O zaman motor satılır..

Maalesef motosiklet daha ülkemizde doğmadan ölmüştür.

Cloud
16 Mart 2016, 17:04
Motosiklet pazarı konusunda Türkiye en kötü pazar. Honda Otomobil olarak Türkiyede yer almasaydı motosikletle uğraşmazdı.. Çinli kötü motosikletler hariç yılda 20-30 bin lik bir pazar için yılda 10 milyon motosiklet satan bir marka Türkiye ile neden ilgilensin?

Koç gurubu bir ara Yamahayla ilgilendi baktı astar yuzunden pahalı çıktı o işten. Koç grubu Fiattan yada Forddan çıktımı?

Meseleyi doğru anlamak lazım. Brezilya, Hindistan yada birçok milli geliri ülkemizden çok düşük olan ülkelerin bile motosiklet pazarı çok çok daha gelişmiş.. Bu yüzden honda brezilyada hindistanda tüm ağırlığını koyuyor..

Türkiye de Honda "0" adet motor satsada iplemez. Ama araba satamazsa ipler..

Ne zamanki kötü kalitede çinli motorlara ciddi kalite standardı ve satış sonrası servis garantisi yaptırımı uygularsın. Ne zamanki motosiklet arabalarda olduğu gibi dükkanlarda değil doğru duzgun yerlerde satılmaya başlar ve insanlar adam gibi servis hizmeti alır. O zaman motor satılır..

Maalesef motosiklet daha ülkemizde doğmadan ölmüştür.

Evet bu da doğru. Hala emekleme modundayız motosiklette, önce ayağa kalkıp ilk adımları atıp yürümeyi öğrenmek lazım. Kabul 10 sene öncesine göre motosiklet sayısı %bilmem kaç arttı, ama o oranda motosiklet bilinci ve bakış açısı arttı mı? Çevremde en eğitimli otomobil kullanıcıları bile hala şeytan icadı diyor ve 10 dakikalık yolu 1.5 saatte arabayla gidiyor. motorla 10 dakikada gidiyorum diyince de "Amoo tehlükelüüü" diyor. Hani sanırısın otomobil kazaların da da yüz akı bir ülkeyiz. Bilinç, dediğim gibi rasyonalite, hem tüketiciye hem motosiklet satana şart.

newmoto76
16 Mart 2016, 17:09
Evet bu da doğru. Hala emekleme modundayız motosiklette, önce ayağa kalkıp ilk adımları atıp yürümeyi öğrenmek lazım. Kabul 10 sene öncesine göre motosiklet sayısı %bilmem kaç arttı, ama o oranda motosiklet bilinci ve bakış açısı arttı mı? Çevremde en eğitimli otomobil kullanıcıları bile hala şeytan icadı diyor ve 10 dakikalık yolu 1.5 saatte arabayla gidiyor. motorla 10 dakikada gidiyorum diyince de "Amoo tehlükelüüü" diyor. Hani sanırısın otomobil kazaların da da yüz akı bir ülkeyiz. Bilinç, dediğim gibi rasyonalite, hem tüketiciye hem motosiklet satana şart.

Bilinç kesinlikle en doğru kelimeydi...

SS çaknası 125 yada 250 cc motosikletlerin kuyruklara girerek satın alındığı bir ülkenin motosiklet kültürü gelişemez..

Motosiklet gösteriş aracı olarak satın alınıyor. Büyük bir bölümü paket servis ve iş için.. Ulaşım aracı için kullanan kesimin %10 u bulacagını sanmıyorum..

Sen CBR 250 yi alıyosan müşteri olarak Hondayı hiç Brezilya kıvamına getiremezsin..

Cloud
16 Mart 2016, 17:32
Bilinç kesinlikle en doğru kelimeydi...

SS çaknası 125 yada 250 cc motosikletlerin kuyruklara girerek satın alındığı bir ülkenin motosiklet kültürü gelişemez..

Motosiklet gösteriş aracı olarak satın alınıyor. Büyük bir bölümü paket servis ve iş için.. Ulaşım aracı için kullanan kesimin %10 u bulacagını sanmıyorum..

Sen CBR 250 yi alıyosan müşteri olarak Hondayı hiç Brezilya kıvamına getiremezsin..

Evet bir de onu alan da utanmadan motosikletin ekonomik bir ulaşım aracı olduğunu söyler. Ulan 15bine aldın 250cc aleti bunun neresi ekonomik oldu o zaman. Normal şartlarda çoğunlukla ulaşım için alınsa zaten küçük cc skutır ve commuter cenneti haline gelmen lazım ki, ekonomik düşünen tüm ülke kullanıcılarında bu böyle. Sayı artıyor, çevremde de görüyorum, ama daha çok zaman lazım alanın da satanın da satın alana bakış açısının da doğru yere oturması için. Biz de ticariciler hariç motosiklet hala hobi aracı olarak alınıyor hususi taşıt olarak alınıp da sadece ulaşım için kullanılan commuter sayısı bile komik rakamlardır. Bu yüzden mevcut commuterlere alternatif 250 cc commuter yok, olan 250ccler yine dediğiniz gibi kuyruk bekleyen hobiciye yönelik ve aşırı pahalı aletler.(tabi güzel ülkemin dehşetengiz vergilerini de unutmamalı, avrupada yarı fiyatı neredeyse aynı aletler.)
Bu yüzden ulaşım amaçlı alınacak ve limitinde kullanılacak çin malı motosiklete karşı değilim, bu sebeple alan varsa saygı duyarım. aynı sebeplerden, son yıllarda ülkeye giren bajaj gibi hero gibi hint malı ve nispeten hobiciye de alternatif aletlerin gelmesini olumlu buluyorum ben. doğru politikalar izlerlerse en azından ulaşım amaçlı ama tipi düzgün aletlere (benim gibi) binmek isteyenlere de önemli birer alternatif oluştururlar diye umut ediyorum.

turkish39
16 Mart 2016, 17:44
Evet bir de onu alan da utanmadan motosikletin ekonomik bir ulaşım aracı olduğunu söyler. Ulan 15bine aldın 250cc aleti bunun neresi ekonomik oldu o zaman. Normal şartlarda çoğunlukla ulaşım için alınsa zaten küçük cc skutır ve commuter cenneti haline gelmen lazım ki, ekonomik düşünen tüm ülke kullanıcılarında bu böyle. Sayı artıyor, çevremde de görüyorum, ama daha çok zaman lazım alanın da satanın da satın alana bakış açısının da doğru yere oturması için. Biz de ticariciler hariç motosiklet hala hobi aracı olarak alınıyor hususi taşıt olarak alınıp da sadece ulaşım için kullanılan commuter sayısı bile komik rakamlardır. Bu yüzden mevcut commuterlere alternatif 250 cc commuter yok, olan 250ccler yine dediğiniz gibi kuyruk bekleyen hobiciye yönelik ve aşırı pahalı aletler.(tabi güzel ülkemin dehşetengiz vergilerini de unutmamalı, avrupada yarı fiyatı neredeyse aynı aletler.)
Bu yüzden ulaşım amaçlı alınacak ve limitinde kullanılacak çin malı motosiklete karşı değilim, bu sebeple alan varsa saygı duyarım. aynı sebeplerden, son yıllarda ülkeye giren bajaj gibi hero gibi hint malı ve nispeten hobiciye de alternatif aletlerin gelmesini olumlu buluyorum ben. doğru politikalar izlerlerse en azından ulaşım amaçlı ama tipi düzgün aletlere (benim gibi) binmek isteyenlere de önemli birer alternatif oluştururlar diye umut ediyorum.

250CC ve altı ötv belli,bence bakış açınızın başka yerlere yönelmesi lâzım.Misal şark kurnazları,muadili o fiyat biz nabak,alan memnun satan memnun vs.Konuşmayacam diyom gene tutamıyom.Neyse sustum.

Cloud
16 Mart 2016, 17:50
250CC ve altı ötv belli,bence bakış açınızın başka yerlere yönelmesi lâzım.Misal şark kurnazları,muadili o fiyat biz nabak,alan memnun satan memnun vs.Konuşmayacam diyom gene tutamıyom.Neyse sustum.

Yoo 250 cc alana çatmak için yazmadım fark ettiyseniz önceki mesajlarımda memleketteki dehşetengiz vergiden bahsettim. Aynı aletler avrupada neredeyse yarı fiyatı dedim. Ayrıca her 250cc alan böyle diyor manası çıkmasın, hani 1200cc alet alıp da ekonomik ulaşım diyen filan var ya o hesap yazdım o cümlemi. motosiklet esasında sadece küçük cc alınınca yani 250cc ve altı alınınca ekonomik yoksa gerçekler ortada arabadan daha pahalıya patlıyor cc arttıkça her anlamda. 250cclerin fiyatları da dahil üst cclere çıktıkça motosiklet hem hacmen hem madden sizi rahatlatan bir ulaşım aracı olma özelliğini kaybediyor bana göre. 250cc bir cruiserla 6 ay İstnabul trafiğinde dolaştım ve satıp ybr125 alınca oh be ulaşım diye buna derim dedim. Anlatmak istediğim budur. Hobi için alınmasın mı tabii ki alınacak bizim anlatmaya çalıştığımız o değildi. Küçük cc de model alternatifi yok diyenlere niye yoku kendi düşüncemizce anlatmayı denedik. Yoksa parası olan istediği cc ve modele ulaşabilene epeyce alternatif var bence. Ki o adam zaten demiyor ki honda ayıp ediyo getirdiği modellerle diye, honda da yoksa gidip bmw alıyor, triumph alıyor mirim.:cherry: Tamam ben de sustum. Unutmuşum bu ortamı, biraz söz uzadı mı yanlış anlaşılmalar dakkasında başlıyor.
Honda getirmiyorsa abuzittin marka var ilk mesajı yazan arkadaşım onu dene. :) takma kafaya yani, hem yarı fiyatına satıyo bak adamlar o da iki teker o da işini görüyor binebilene.

turkish39
16 Mart 2016, 17:59
Yoo 250 cc alana çatmak için yazmadım fark ettiyseniz önceki mesajlarımda memleketteki dehşetengiz vergiden bahsettim. Aynı aletler avrupada neredeyse yarı fiyatı dedim. Ayrıca her 250cc alan böyle diyor manası çıkmasın, hani 1200cc alet alıp da ekonomik ulaşım diyen filan var ya o hesap yazdım o cümlemi. motosiklet esasında sadece küçük cc alınınca yani 250cc ve altı alınınca ekonomik yoksa gerçekler ortada arabadan daha pahalıya patlıyor cc arttıkça her anlamda.

Ben o vergileri bahane edip 250 CC ve altında da bahane edenlere dikkat çekmek için söylüyorum.Malum çoğumuz zaten maddi açıdan,bakım açısından,parça pahalılığı açısından istesekte alamayız 250 den öte.Benim de dikkat çekmek istediğim nokta bu şark kurnazları.Sonuçta 250CC ve altı bi dünya motosiklet var.Zaten konu başlığı da bununla alâkalı.Hondanın bi dünya çeşidi olmasına rağmen biz de olmaması.Neden yok,CBF150 de %38 mi vergi alınıyor ??? Yooo...Peki bu motorun fiyatının buralara gelmesi ne???Gayet açık,motosiklet aşığı yok,o bile ticaret.Hiç bir motorumu satmak için almadım,ama bu fiyatlar yüzünden herkes oto emlakçı olmuş...

okan kömür
16 Mart 2016, 18:32
Doğru. Öte yandan ara sıra (hele hele ekonomik küçük motor kullanıcısıysanız, başka marka ve modellere de şans vereceksiniz arkadaş. Sen tek bir markaya tapıp başka hiç bir markanın motoruna binmezsen, denemeden etmeden daha fotoğrafından atıp tutmaya başlarsan bu ülkede başka alternatif marka ve motosiklet bulamazsın. Motosiklet kullanmak genel olarak meşakkatli bir şey, hele hele cebinizdeki para azsa daha da öyle oluyor. O halde bütçenizi de düşünerek sizi en cezbeden modele yöneleceksiniz haliyle ama, test etmeden, yanına bile gidip bakmadan da her markaya modele habire giydirmeyeceksin, ki o markanın ya da modelin alıcısı da kendi kararını verebilsin ya da acemiyse senin yanlış yönlendirmenle daha fazla parayı bayılıp daha azına razı olmasın. Pazara başka markaların girmesi demek senin o taptığın markaların da kendine çeki düzen vermesi demektir. Ama adamın doğru düzgün rakibi olmazsa herkesin ona mahkum olduğunu bilirse o zaman sana 10 sene boyunca vidasına bile dokunmadan aynı modeli zam yapa yapa kaskaslar. Olan bu değil mi?
Ayrıca özellikle bizimki gibi rasyonalite yoksunu toplumlarda çoğunluğun dediği her zaman doğru olmayabilir. Alışkanlıklar ya da genel eğilimler doğrultusundaki her şey doğru anlamına gelmez. Bu sebeple motosiklet alacaksanız biraz da siz kendi cesur kararınız verip hareket etmelisiniz. motosiklete binmek cesur, özgür ve biraz da alternatif fikirlere açık insanların işidir kanımca. Kendinize de, alternatiflere de şans tanıyın zaman zaman. O zaman boşa ağlamamış olursunuz.

Bir süredir o kanuniyle Türkiye turuna çıkan, mondialle tatile gidebilen adamlara daha fazla saygı duyuyorum, artık asla onları kınamıyorum(zaten kınamıyordum da) çünkü adam diğerine 2 - 3 katı para veremiyor ama motosiklete binmek de istiyor, bu adam ne yapacak kanuniye, mondiale, bilmem neye binmeyip de. Asıl takdir edilesi insanlar belki de o aletlerle bu işi becerebilenlerdir. Biz Honda daha iyi bir model getirse de alsak derken onlar tecrübe ediniyor, motosikletli hayata devam ediyor çünkü. Ama ben dahil pek çoğumuz bugün tipini beğense ve işini göreceğini bilse bile gidip bir kanuni ya da mondial ya da şu bu marka almayız. Arkasında sağlam firma yok, servis yok deriz. Tamam da adamlar da 6000 bine 10 yıllık commuter satmıyor ki sana zaten, onun yarı fiyatına satıyor aynını ne olacaktı ki. Neyse uzattım. belki de gereksiz uzattım hatta.

İkizimde mondial drift var bende msx125 bi japonla çin farkı bariz belli motorlarda ama suanda drift bizi yolda bırakmadı 2 kere benzini kontrol etmediğimiz için yolda kaldık onun dısında ne yolda bıraktı ne illalah edirtti kardada sürüyoruz sağanak yağmurdada her motosikletin problemi olan lastiklerini değiştirdik driftin benim gözümde tek eksisi vitesleri hem çok sert hem alısamıyo insan ama yazın istanbulun kötü trafiğinden kaçmak için çok ideal günlük kullanımlarda çok ideal parça konusunda ideal kısacası düsük cc motor keyfini 8.500 tllik msx125 te veriyor 3000 tl lik mondial driftte he yüksek ccde tabiki japon alırım ama düsük ccde bir daha motosiklet almaya kalksam bir daha çinlileri düsünürüm kısacası amaç sürmek ise hertürlü motosikleti tercih ederim.tramvaylarda metrolarda sürünüceğime(küçümsemek gibi olmasın) motosiklet alma imkanım ve fırsatım varken alır keyfime bakarım.

iambomba
17 Mart 2016, 01:18
Benim de honda hollanda sitesine giresim tuttu. Hollanda da asgari ücret net 2163 euro imiş. (kaynak:vikipedi) Honda pcx 150 ise 3000 euro.

Türkiyede asgarı ücret 1300 tl, honda pcx 9500tl.

Ama bizim devletimiz şahane canım duble yollar falan...

mustf
17 Mart 2016, 06:32
motosiklet geleceğin aracı. özellikle de sıcak ülkelerde...

burada sözünü ettiğiniz ülkeler kış olmayan sıcak memleketler. adam tabii ki para kazandığı yere yatırım yapacak. ayrıca japon motorlarına atıp tutmaya gerek yok parasının her kuruşunu hak ediyorlar. kimse de bu dünyada hak etmeyene para vermez.

motor satmak yedek parçasını adam gibi getirmek ve sattığının arkasında durmaktır. bunu da gelip japonlar mı yapacak sana? eski tarz esnaf zihniyeti ve cehaleti eleştirin dünyayı güzelleştiren japon markalarına kadar çok şey var...

rebel_punto
17 Mart 2016, 09:50
250 lik Twister ve cb500x güzelmiş.
Şimdi onlarda bizim siteye bakıp lan adamlarda 150 cc gezi motosikleti var (cbf150) demesinler :mrgreen: