PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 160 lastik ebatına 180 takmak



mechul01
14 Mart 2016, 13:23
Öncelikle merhabalar yamaha xj6 dversion f motorumun lastikleri değişmesi gerekiyor yıldan ötürü ve ben 160/60/17 yerine 180/55/17 diablo rossa corsa takmayı düşünüyorum aslında 170 takıcaktım rossa corsanın 170 ini piyasada yok gibi bişey ne gibi dez avantajım olur merak ediyorum lastikciler bişi olmaz güzel olur diyolar sizin aranızda takan varmı ? teşekkürler

Nikkfurie
14 Mart 2016, 13:34
lastik çapın 5 mm büyüyecek akselerasyon ve son hız düşecek..

kalın lastik slalom kabiliyetini de azaltacaktır..

viraj ve fren kabiliyeti ise yükselebilir..

ZümeR
14 Mart 2016, 13:40
Arkadaşım bu dediğin olayı yaptı.
Continental taktı. Gayette memnun.
Hatta bende test ettim tatminkar ve başarılı..

shruikan
14 Mart 2016, 13:46
Nedir bu kalın sevdası?

mechul01
14 Mart 2016, 13:58
Ben motorda görsele de önem veriyorum arkadan baktığın zaman 600 lük makine de lastik zayıf durduğu zaman hoşuma gitmiyor. bu arada metzeler m7rr aklımı karıştırdı pistden sokak arasına her koşulda siz sürün yeter ıslak zemin kaygan yol bizim işimiz diyo iddalı ben fuarda bakmıştım silgi gibi lastik tırnağımla bastırdım elimi bırakmadı :) Rossa corsa sadece şehir efsanesimi acaba ?

forewer
14 Mart 2016, 14:06
Bi önceki motoruma takmıştım, jantın ebatı değişmedikçe görünüşte bişey değişmiyor. Yani 180lik lastik kullanan motosiklerin jantları daha geniş, siz 180 de taksanız onlarınki gibi olmuyor asla. Orjinalde kalmanızı öneririm.

Shamy
14 Mart 2016, 14:07
Xj6 larda arka jant olcusu 5.00 inch.
180 ebatli lastik min 5.50 olculu janta takilir. Sizinki biraz uydurma iş olur söyleyim. Hatta yuksek suratte lastik havasi birden inebilir tehlikeli.

Bunlar muhendislik hesaplar, bence orjinal olcuyu bozmayin derim. Yinede siz bilirsiniz motor sizin, keyif sizjn, can sizin.

mechul01
14 Mart 2016, 14:12
Xj6 larda arka jant olcusu 5.00 inch.
180 ebatli lastik min 5.50 olculu janta takilir. Sizinki biraz uydurma iş olur söyleyim. Hatta yuksek suratte lastik havasi birden inebilir tehlikeli.

Bunlar muhendislik hesaplar, bence orjinal olcuyu bozmayin derim. Yinede siz bilirsiniz motor sizin, keyif sizjn, can sizin.

evet haklısın aslında zaten bu konu hakkında bilgi sahibi olmadığım için sorim dedim jant ebatını merak ediyodum teşekkürler bu arada şu anda 170 kullanan barodi var bayağıdır kulanıyo

Shamy
14 Mart 2016, 14:42
170 5.00 janta takilabilecek max. Olcudur. Sikinti yaratmaz. 180 icin 5.50 sarttir. Ayni sekilde 190 lastikler 5.50/ janta kesinlikle takilmaz. Tum 190ve 200 olculu lastiklerde jant 6.00 inchtir.

mechul01
14 Mart 2016, 15:26
170 5.00 janta takilabilecek max. Olcudur. Sikinti yaratmaz. 180 icin 5.50 sarttir. Ayni sekilde 190 lastikler 5.50/ janta kesinlikle takilmaz. Tum 190ve 200 olculu lastiklerde jant 6.00 inchtir.

yurt dışında pirelli servisi takmış direk

https://www.youtube.com/watch?v=-07WmLSAMAU

DKN
14 Mart 2016, 15:30
konuyu görünce barodi açtı zannettim :mrgreen:

Shamy
14 Mart 2016, 15:38
İşin ilginç kısmı, Pirellinin kendi sitesinde lastiklerin takilacagi jant olculeri mevcut. İllaki birsey olur diye dusunmeyin risk sadece.

Siz takmissiniz 180 alacaksiniz.

BatuhanK
14 Mart 2016, 16:01
hiç bir faydası olmaz. Eğer zor yatsın düz yolda stabil gitsin istiyorsanız o başka

arda4
14 Mart 2016, 16:34
Öncelikle merhabalar yamaha xj6 dversion f motorumun lastikleri değişmesi gerekiyor yıldan ötürü ve ben 160/60/17 yerine 180/55/17 diablo rossa corsa takmayı düşünüyorum aslında 170 takıcaktım rossa corsanın 170 ini piyasada yok gibi bişey ne gibi dez avantajım olur merak ediyorum lastikciler bişi olmaz güzel olur diyolar sizin aranızda takan varmı ? teşekkürler

https://www.youtube.com/watch?v=cGjTvotb9Xo

https://www.youtube.com/watch?v=cGjTvotb9Xo

GP500-1st
14 Mart 2016, 16:49
mecbur değilsen ebat dışına çıkmamak lazım

barodi
14 Mart 2016, 17:11
Ben 170 lık taktirdim ama jant 180 lık janta gore daha küçük olduğu için yine küçük gozukuyor. Ben pismanim boşa para verdik. Yol tutuş benzin son hız pek fark etmedi. Ama 180 lık lastikte fark edilir. Bence 160 daha iyi çünkü daha kıvrak atik her yönden 160 olsun buda tecrübe oldu bana. Tavsiyem bırak 180 lık takmayı 170 bile takma.

banasorma
14 Mart 2016, 17:21
sizin tercihiniz elbette, ancak katıldığım her eğitimde bu konunun riskli olduğunu belirttiler.

tinerci
14 Mart 2016, 17:57
Herkes kafasına göre bir şey söyler fakat ölçmeden olur mu olmaz mı bilemeyiz.

Aşağıdaki linkten lastik-jant uyumluluğuna bakabilirsiniz.

http://ridewrightwheels.com/pages/motorcycle-tire-wheel-fitment-chart

mechul01
14 Mart 2016, 18:36
Ben 170 lık taktirdim ama jant 180 lık janta gore daha küçük olduğu için yine küçük gozukuyor. Ben pismanim boşa para verdik. Yol tutuş benzin son hız pek fark etmedi. Ama 180 lık lastikte fark edilir. Bence 160 daha iyi çünkü daha kıvrak atik her yönden 160 olsun buda tecrübe oldu bana. Tavsiyem bırak 180 lık takmayı 170 bile takma.

Orjinal ebatta kalmaya karar verdim (metzeler m7 RR) (rossa corsa) ikiside aynı fiyat hemen hemen aralarında kaldım ama gönlüm metzeler gibi daha uzun ömürlüymüş

BatuhanK
14 Mart 2016, 18:51
aynı iki maldan performanslı olanın daha uzun ömürlü olduğunu görmedim, istisnalar olabilir. Tercih sizin

Shamy
14 Mart 2016, 19:06
Virajci degilseniz rosso corsaya gerek yok, sert kullananlar duzgun asvaltta gidenler gazlayanlar icin rosso corsa be daha spor lastikler sart ancak bizim gibi gazci olmayan takim icin her gune ve her yol kosuluna uygun, uzun omurlu, islakta , kuruda, kumlu tozlu yolda, bozuk yolda kasiste, tumsekte, toprakta allrounder denen michelin pilot road 4 tarzi lastikler motorunuza cok daha uygun olur.

Zaten xj6 nin sasesiyle, suspansiyoniyla, freniyle ulasacaginiz limit, rosso corsa nin limiti degildir. Size pilot road 4 , olmadi en spor lastik derseniz M7RR oneririm.

Green Arrow
14 Mart 2016, 19:49
Nedir bu kalın sevdası?

Bazıları kalın sever :)

bassturbin
14 Mart 2016, 20:45
Bazıları kalın sever :)

Abi ne adamsınız ha :) şurda şöyle yorumlar olmasa çekilmez forum :thumleft: bencede çok gereksiz birşey gereksiz ağırlık ve sürtünme başka hiçbir işe yaramaz, açık susrurucudan gelen sesle beygir gücü arttı hissiyatının lastik versiyonu, ön lastikle arka lastik uyumuda bozuluyorya neyse...

Green Arrow
14 Mart 2016, 22:30
Abi ne adamsınız ha :) şurda şöyle yorumlar olmasa çekilmez forum :thumleft: bencede çok gereksiz birşey gereksiz ağırlık ve sürtünme başka hiçbir işe yaramaz, açık susrurucudan gelen sesle beygir gücü arttı hissiyatının lastik versiyonu, ön lastikle arka lastik uyumuda bozuluyorya neyse...

Kalın lastiğin iyi seçilmesi lazım. Net bir örnek vereyim mesela. MV Agusta Brutale 800 serisinde 180 arka lastik kullanıyordu. Dragster diye hayvani bir seri çıkardılar arkaya 200lük lastiği koydular o seride kısa sele ile çok şık duran bir biçimde. Ancak görüntü dışındaki bütün sonuçlar hüsran oldu. Çoğu kullanıcı takımı yedikten sonra 190-180lere yönelme eğilimine gitti falan. O yüzden demem odur ki bazıları kalın sever bazıları da sevmez :)

tinerci
14 Mart 2016, 23:19
Kalın lastiğin iyi seçilmesi lazım. Net bir örnek vereyim mesela. MV Agusta Brutale 800 serisinde 180 arka lastik kullanıyordu. Dragster diye hayvani bir seri çıkardılar arkaya 200lük lastiği koydular o seride kısa sele ile çok şık duran bir biçimde. Ancak görüntü dışındaki bütün sonuçlar hüsran oldu. Çoğu kullanıcı takımı yedikten sonra 190-180lere yönelme eğilimine gitti falan. O yüzden demem odur ki bazıları kalın sever bazıları da sevmez :)

Peki niçin lastikler eridi? Teknik bir açıklaması var mıdır?

Green Arrow
14 Mart 2016, 23:32
Peki niçin lastikler eridi? Teknik bir açıklaması var mıdır?

Motor hafif, ebat gereksiz büyük, 180 lastikler kadar manevra ve yatış yapamıyor dolayısıyla aynı noktalar daha çok temas edip, çabuk tahrip oluyor. Zaten bu tip motorların sürüş karakteri ile 6-8 bin arasında takımı tüketiyor sürücü. MV'lerde zaten genel anlamda bir gaz kolu ve çılgınca gitme problemi var. Çekiş kontrol olsa da fazlaca patinaja düşen bir motor. Birde üstteki lastik diablo rosso namıdeğer sakız :). 125 hp motora 200 lastik kısacası her anlamda zaten mantıksız 150-160 hp ve üstünde genelde 180'ün üstüne taşınıyor ebatlar. Ama işte bu motorlar zaten mantık motoru değil, görsellikle, teknolojiyi sunuyorlar parası olana. MV ile bırakın yüzbinleri tek motorla 50 bin gidebilen adama ilah gibi bakıyorlar, motorlarda dayanmıyor zaten mutlaka bir yeri patlak veriyor aşırı performans ve yüklemeden :)