PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor icin sanayi tipi zincir kullanımı.



Sayfa : [1] 2 3 4

Beycivan
13 Mart 2016, 22:14
Daha önceleri motor zincirlerinin el yakan fiyatları yüzünden sanayide zincir kestiriyorduk.su an did zincir cbr 1100 için 350 den tutun da 650 ye kadar var.diğer türlü metresi 15 ve 25 arası.bunun eksi yönleri neler olabilir. Sanayi tipi makinede düşük devir olduğu için motorun yüksek devirlerine mukavemet gösterebilir mi.yine iş makinekeri mesala pres makinesi 30 ile 50 ton basıyor biçer döverler ön kapancası tek seferde 3 tona kadar yük harekete ettiriyor. Aklıma takılan asıl konu bu işin devirden çok asılma gücüyle orantılı olup olmadığı.

mustafa42121
13 Mart 2016, 22:18
Caniniz bu kadar ucuz degil ! Allah korusun 180-200 le giderken bisey olsa .... Kendin bilirsin yinede :)

Beycivan
13 Mart 2016, 22:24
Gençlikte hep kullandık sadece erken uzuyordu 1 sene gidiyordu, koptuğunu hatırlamıyorum.

EMRE_R19
13 Mart 2016, 22:36
Allah korusun yüksek devirde dişlinin araya sıkışsa teker kilitlese bunların hiç bi anlamı kalmaz.büyük makineye binen büyük masraflarını karşılamalı diye düşünüyorum

Ramazan Can
13 Mart 2016, 22:42
eskşden babamlarda çok kullandı.. hatta çakma balata bile lullandılar ama bana şuan için çok mantıklı gelmşyor... riske atmaya deymez diye düşünüyorum ....

sedat_57
13 Mart 2016, 23:01
1100 cc de kullanmak delilik olur :cat:

Beycivan
13 Mart 2016, 23:15
Bunun fiziki sebebini merak ediyorum delilik olup olmadığı farklı bir durum.ayrıca o zincir için bazi testlerde uygulayacağım.yani alıp hemen binecek kimse yok.

hakikiteker
14 Mart 2016, 12:01
Bunun fiziki sebebini merak ediyorum delilik olup olmadığı farklı bir durum.ayrıca o zincir için bazi testlerde uygulayacağım.yani alıp hemen binecek kimse yok.

Yapıldığı malzeme kesinlikle aynı değildir. En iyi ihtimalle aktarmada kayıp yaşar; çok yakar, az gidersiniz. Bence bunun yüzünden yaşayacağınız muhtemel kazadan doğacak sonuçlara kıyasla üç beş kuruşun hesabına girmeyin.

EmirhanCoskun
14 Mart 2016, 12:03
hayatınız 600 tl den ucuz olmamalı bence..

shoei var 2000tl
ls2 var 200 tl ikiside rüzgarı kesiyor birşey olmuyor ? ama düşünce ?

kurubuz
14 Mart 2016, 12:25
Böyle bir uygulamadan haberim yoktu. Kullanmayacağım elbet , ama acil durumda geçici süre için sanayi zinciri kullanılabilir. Anadolunun ücra köşesinde zincir kopsa ve yenisinin sana ulaştırılması 3 gün sürecek ise, en yakın sanayide kestirip bir bisikletçide/motorcuda taktırmak ve düşük hızda eve dönmek mantıklı olabilir.

Beycivan
14 Mart 2016, 12:47
Zaten bunu insana düşündüren şey zincir ve dişli fiyatlarının bazı firmaların tekelinde olup özellikle de Türkiye üzerinde fahiş fiyatlara satılması. 15 bina alınan motorun lastik zincir dişlisi neredeyse 3 4 bin lira. Ben iş makinelerindeki zincirlerin motordakinden daha zayıf yada direnci düşük olduğunu asla düşünmüyorum çünkü kendim yıllarca tanık oldum 5 6 sene sürekli 10 12.5 ton yük liftinde değiştirmeden kullandık. Bunu cc si büyük motorlar için düşünmüyorum. Ama burdaki olumsuzluğun bilimsel nedeni dışında sadece fikirler yazılıyor. http://www.dislizincir.com.tr/tr/product-1-12.html burda örneği var

ZümeR
14 Mart 2016, 12:51
İnceleyip sağlamlığına kendimce kanaat getirdikten sonra kullanırım.

mustafa_325
14 Mart 2016, 13:01
Orjinal zincirin ve sanayideki zincirin malzeme özelliklerine bak. Hangi alaşımdan yapılmış? Hangi işlemlerden geçmiş? Büyük ihtimalle aynı değildir. Sanayide yavaş çalışan makinelerde ağırlık önemli değildir performans çekme dayanımı ile ölçülür. Öte yandan motosikletlerde zincirin ağırlığı, yorulma dayanımı, darbe dayanımı gibi başka etkenlerde vardır. Bu yüzden zincirlerin malzemelerinin birbirlerinden farklı olma ihtimali yüksek.

Beycivan
14 Mart 2016, 20:23
Ağırlık ve yük bakımından bakıldığında sanayi tipi zincirin direnci yüksektir ama düşük devire göredir. Fakat bu zincirlerinde oringli olanları var mesala preslerde kullanılan ve asansör zincirleri oringlidir. ama dediğim gibi devir meselesi var yoksa üretimindeki kullanılan alaşımlarda büyük fark göremezsiniz. dövülmüş çelik ve aliminyum oranına bakmak lazım. Eskiden crossta hep kullandım bir şey olmadı ama cbr 1100xx 1 nci viteste güzel asılıyor yarın müsait olduğumda sanayide arkadaşlarım var tornada zorlattırıcam bakalım kaç tona dayancacak. en fazla 30 liram gider ama merakımda son bulur. en başından olmaz demekten se denedik gördük deriz bari.

Olcay Avşar
14 Mart 2016, 23:11
Sonuçları çok merak ediyorum.

Beycivan
14 Mart 2016, 23:22
Havalar cavladı bıraz toplasın pazar gunu deneyecegim kaybedecek bir şey yok sonuçta

babaçi
14 Mart 2016, 23:32
ben bu konuyla ilgili biraz piyasayı dolaştım.
1.bu şekilde zincir satan yerler bizim zincir tabirlerinen bi haberler,520 veya 428 onlara bir şey ifade etmiyor.getirin bakalım ona göre verelim diyorlar.yarım parmak bir parmak diye adlandırıyor onlar.
2.benim dolaştığım esnafların hiç birinde oringlisi yoktu.
3.sorduğum ilk esnaf abi bizimkiler çin malı diye uyardı...çin malı dediği mal piyasade satılan 40 tllik 520 den daha iyi gözüktü gözüme.çin malının fiyatını sormadım.
4.alman çeliği denileni buldum üzerinde made in germany mührü var her baklada sulanmış çelik olduğu söylendi..aklıma yattı, metresi 55 tl.fakat alman çeliğini kesmiyoruz 5 metrelik parçalar halinde satıyoruz dedi.

bu iş için esasen imes sanayii sitesini iyice bir dolaşmam gerek...

benim şahsi kanaatim eğer orjinal d.ı.d alamıyorsanız bi gidin rulmancılarda bakın,bana onlar daha sağlammış gibi göründü.

Beycivan
15 Mart 2016, 00:01
Yarın olmaz ama pazar günü sanayide benim gibi teknisyen kardeşimin tornasında zincir alıp ölçüp deniycez bazı testler yapıcaz.ağırlık yüklenme devir gerginlik basıncı uygulayagız.belki birileri denedi ama ilk olacak.

babaçi
15 Mart 2016, 00:13
ben kumpasla olsun,her iki zincir satışı yapan yerlerin ölçü grafikleri olsun bi karşılaştırmaya çalıştım.520 zincir 10b 1 tipi zincirle uyuştu..

fazil
15 Mart 2016, 00:26
Cok guzel bir konu. Ben de merak ediyorum sonuclari. Zincir cok pahali gercekten de. Ama riske atilamayacak kadar da onemli. Bilimsel sonuclar ise yarar.

metinkilic
15 Mart 2016, 01:35
Çok güzel bir tespit yapmış konuyu açan arkadaş. İşin içine motor girince fiyatlar en az iki üç kat artıyor. Aynı ebat ve uzunluktaki bir zinciri ve hatta aynı marka olmak kaydı ile aldığınızda fiyatı neredeyse üçte bir fiyatına geliyor. Tek fark birisinin motosiklet adı altında satılıyor olması.
Emin olun sağlamlık konusunda sanayide kullanılan zincirler motosikletlerinkinden daha sağlamdır. RK marka orijinal japon malı bir zincir iş yerinde bir makineye takılırken sırf merakımdan dolayı inceledim. Her şeyi ile yani bakla iç, dış, kalınlık ölçüleri ile benim motorunki ile bire bir aynı idi. Fiyatı 150 TL olarak geçmiş. Benim motor için olan ise 600 tl gibi bir fiyata satılıyordu.
Bazı arkadaşlar yüksek devir çevirecek, kopar falan diyorlar. Bazı multijet dizel motorlarda eksantrik kayış değil zincirdir. Ben serviste zincir değişimi yapılırken çıkan zincir ile takılan zinciri inceledim. Motora takılandan farklı değildi. Arabanın motorunda da sürekli yüksek devir çeviriyor ve hatta belki 10 saat durmadan çalışıyor. Kopma olmuyor. Zamanla uzama nedeniyle sesli çalışma meydana geliyor.
İşin özü; motosikletin her şeyi pahalı. Ekipmanı da, kaskı da, lastiği de.

Beycivan
15 Mart 2016, 01:45
Birde şu var kayışlı olan 1000 cc lik motorlar var scooterlar var.bende senin dediğin gibi bunu anlamaya çalışıyorum eğer testlerde yeterli sonuç alırsam bakalım 600 1000 lira zincir alanlar ne düşünecek veya satan kişiler nasıl milleti yolduğu çıkıcak.2.8 ton asansör var hastanede panosunu söktüm kapağın altındaki zincir oringliydi.yani devrini geçtim zaten tonaja gelmeyen zincir devire hiç mi hiç gelmez.pazar günü belli olucak.

-ZERO-
15 Mart 2016, 01:56
cbr1100xx 300km hızı geçiyor. o zincirlerin o fiyatta olmasının sebebi de hayvan gibi giden motorları yolda tutabilmek. zincir zorlanmadığı sürece kopmaz. ama kaderin cilvesine bakın ki motosiklet zinciri yüksek devire çıkarken zorlar. ölü sevicilik gibi olmasın ama üç haneli hızlarda giderken kopan zincir arka tekere dolansa...
yanlış bilmiyorsam motorunuz şu an satışta malum sitede. takarsanız o zincirlerden alıcı arkadaşa söylemeyi unutmayın.

rollcycle
15 Mart 2016, 10:10
Sanayi tipi zinciri test etmeniz gerekiyor çarkları 200 + km hızda dönmeye dayanabilecekmi nekadar ısınacak sürtünme ne olacak . ağırlığı nekadar . eskiden ucuz atlatmışsınız muhtemelen düşük hacim düşük tork ve beygir yüzünden yük binmediği için zincirler dayanmış olabilir . 1100 dediğiniz makina okadar gücü tekere aktarırken hem zincir çok ısınacak hemde sürtünecektir . allah korusun canınızdan değerli değil . türkiyede değil uluslararası araştırıp en yakın markaları tercih etmenizi tavsiye ederim . makina bi kitlerse hem makinadan hem canınızdan olabilirsiniz .

Pilot90
15 Mart 2016, 11:31
Zaten bunu insana düşündüren şey zincir ve dişli fiyatlarının bazı firmaların tekelinde olup özellikle de Türkiye üzerinde fahiş fiyatlara satılması. 15 bina alınan motorun lastik zincir dişlisi neredeyse 3 4 bin lira. Ben iş makinelerindeki zincirlerin motordakinden daha zayıf yada direnci düşük olduğunu asla düşünmüyorum çünkü kendim yıllarca tanık oldum 5 6 sene sürekli 10 12.5 ton yük liftinde değiştirmeden kullandık. Bunu cc si büyük motorlar için düşünmüyorum. Ama burdaki olumsuzluğun bilimsel nedeni dışında sadece fikirler yazılıyor. http://www.dislizincir.com.tr/tr/product-1-12.html burda örneği var

is makinelerindeki zincirlerin motordakinden daha zayir yada direnci düsük oldugunu bende düsünmüyorum ama göz önünde bulundurulmasi gereken cok önemli bir faktör var, o da zincirin hangi amaca hizmet edecegi. motosiklet zincirleri özellikle yüksek cc li motosiklet zincirleri yüksek hizlar icin üretilen zincirlerdir, buna göre asinmasi isinmasi diger zincirlere göre daha dayaniklidir. bunun yerine ayni gücte hangi zincir olursa olsun, görevi motosikleti haraket ettirmek olmadigi icin, olumsuz bir sonuc doguracagini düsünüyorum.

Olcay Avşar
15 Mart 2016, 12:37
Zincir en çok ilk kalkışta, ani kalkışta zorlanır.

Zaten çok ani kalkışlar, teker denemeleri vs yapıyorsanız zinciriniz çok çabuk uzar.

Yani kalkışını yapmış dönüşünü başlatmış olan zincirde ilk kalkıştaki gibi yük olacağını sanmıyorum.

Hal böyle olunca ilk kalkışta ani zorlanan asansör ve benzeri makine zincirlerinin de motosiklet zincirinden dayanıksız olacağını sanmam.

Bekleyip görelim :)

Yalnız yukarılarda denildiği gibi motosiklete uygun ölçülerde zincir bulunabilecek mi?

Beycivan
15 Mart 2016, 18:55
Arkadaşlar ben heralde izah edemiyorum bunu önce kendi motorumda denemeden önce bir dünya teste sokucam. Her baklası nerdeyse 2.2 tona dayanan bir zincirin bizim motordaki zincirden fiziki olarak ne farkı olucak bu 1. ikincisi bunu yaparken sadece ben değil bir kaç arkadaşla beraber deneyeceğiz ve zinciri bir yere sabitleyip çektirme yapıp kaç ton dayandığını göreceğiz. Bende para verip 600 liraya zincir almayı bilirim bunu maddi olarak düşünmüyorum benim teknik konularda eskiden beri gelen bir merakım var kendimde bilen bilir bilg. uzmanlığı gibi bu işlerle alakası olmayan bir mesleğim var. Denersem kaybedecek birşeyim yok ama başarırsak siz bunca sene ödediğimiz milyarları düşünün. Burda konu olabilir mi, olmaz mı?

fazil
15 Mart 2016, 19:06
Bir de aklima su geldi ki, motor freni yaptigimizda, zincire ters bir guc de iletiliyor olabilir, yani cekme testlerinin yaninda basinca da calismasi gerekiyor olabilir mi, bunu da gozardi etmemekte fayda var. Sanayi zincirleri belki sadece cekmeye calisacak gibi tasarlanmistir.

sonalp
15 Mart 2016, 19:15
Konunu uzmanı değilim, aramızda makine müh arkadaşlar varsa daha teknik açıdan açıklayabilirler sanırım, güç çok önemli değil neticede güç birim zamanda yapılan iş, önemli olan kuvvet -tork- neticede bu teker hiç dönmese motor bunu döndürmek için maks. ne kadar tork üretebiliyorsa ki bu devir bandına göre değişir, zincir üzerine düşen gerilimde o kadar olacaktır, lakin bu kadarla yetmeyecek bu kuvvetin şiddeti önemli ne kadar kısa sürede maks kuvvet uygulanacak, sürekliliği ne olacak. Sanırım o parayı o ring lere veriyoruz...

Beycivan
15 Mart 2016, 19:26
motorun kompresyonu, fren kullanılmadan alt vitese geçildiğinde motorda oluşan yada boşta giderken vitese geçirildiğinde oluşan güçtür. Ama dediğiniz gibi zincir halkalarının birbiri üzerine sırayla uygulayacağı ters bir kuvvet doğar mı doğmaz mı bu tartılışır. Şahsi görüşüm güç oluşsa bile zincirin mukavemeti bunu fazlasıyla taşır. Yani bunu ip gibi düşünürsek yanlış olur. Önce şu anki eski zinciri çıkartıp onu test edeceğim sonra diğerini test edeceğim aradaki farklar nelermiş yoksa bizi yıllardır keklediler mi görücez. Bir motor zinciri olsa olsa 3 kg gelmez bile ama 600 le 1500 arası zincir fiyatları var. Demir çeliğin tonunu kaça sattıklarını siz düşünün. Bu arada ben kazadan alınan nerdeyse sıfır denecek bir motorun zincir dişlilerini aldım. Yarın uyup uymadıklarına bakacağım. Yamaha r1 umarım cbr 1100 e uyuyordur ama yinede deneyip görücez.

mustafa_325
15 Mart 2016, 22:20
Bir de aklima su geldi ki, motor freni yaptigimizda, zincire ters bir guc de iletiliyor olabilir, yani cekme testlerinin yaninda basinca da calismasi gerekiyor olabilir mi, bunu da gozardi etmemekte fayda var. Sanayi zincirleri belki sadece cekmeye calisacak gibi tasarlanmistir.

Gazı açtığınızda ön dişli zincirin üst tarafıyla arka dişliyi çeker arka dişli direnç gösterir. Gazı kapatıp motor freni yaptığınızda ön dişli direnç gösterir ve arka dişli zincirin alt tarafıyla ön dişliyi çeker. Sonuçta zincirde her zaman çekme kuvveti oluşur hiçbir zaman basma oluşmaz. Zaten eğer zincire basma uygularsanız ip gibi kıvrılıp şekli bozulur.

Beycivan
15 Mart 2016, 23:18
Fizik kanunları her yerde aynıdır değişmez Mustafa doğru yazmışsın. Ama zincirin üretiliş yapısı hepsinde aynıdır yani mantık aynıdır kimisinin metal alışımında demir yüksek çelik düşük kimisi saf çelik kimiside krom nikel çeliktir. dövme çelik zaten yok gibi. ama ben tornacı hilmi abiyle bir ara konuştuk bunları oringli zincir bul bana dedi eğer o motor zincirinden sağlam çıkmazsa yakarım dükkanı dedi yılların ustası bildiği var dedim heralde pazar günü belli olur bakalım ak gün kara gün.

RüzgarBulut
16 Mart 2016, 15:51
pazartesi günü bekliyorum hocam sonucunu dediğiniz gibi motor dediğinizde herşeyin fiyatı katlanıyor sanki motor sürenler evde para basıyor.Bende zincirler konusunda biraz fikir sahibiyim eskiden liftlerde kullanıyordum 110 tona kadar yük alıyorlar yinede kopmuyordu bir motorun gücü ne kadar olabilir ki yani 110 ton büyük bir güç.

hasmet
16 Mart 2016, 17:22
O-ring olmayan zincir kullanmazdim ne olursa olsun.

Asansor, dizel, garaj kapisi vs. zincirleri kapali veya sakin ortamda duruyor. Motorsiklet zinciri surekli acikta, toz, kir, pislik hemen birikiyor. O-ring pisligi disarda, yagi icerde tutuyor.

Beycivan
16 Mart 2016, 17:38
zincirlerin üreticileri pislik toz yağmur yük aşınma gibi bir dünya dış etkiyi hesaplayarak bir sürü uzman mühendis tarafından tasarlanıp üretiliyor. Fabrika gibi yerlerdeki pislik toz çamur emin ol benim garajda kuzu kuzu yatan motorun zincirinden kat kat fazla cefa çekiyordur.Birde şu var sanayi türü zincir ve dişlilerinde kendi bazında çeşitlendirmesi var. Oringli zincir dışında bende kabul etmiyorum zaten. Cumartesi günü kestirip pazar hava durumuna göre sanayide bir arkadaşımızın atolyesinde çalışıcaz.

kahraman1
16 Mart 2016, 17:53
Sağlam eskimemis paslanmamis bakimli bi zinciri koparmak gerçekten çok zor olur,eğer sanayi tipi zincirlerin dayanamayacagi kadar bir güç-yük olsaydi ön dişliyi tutan 1 adet somun bile senelerce sorun cikarmadan işlevini göremezdi.Bence her türlü olur,işin içine motosiklet sektörü+marka model+ithalat girince gereksiz ödenen para ürünün maliyetini 5e bazende 10a katliyor..

Beycivan
16 Mart 2016, 20:39
denemekten bu zamana dek zarar eden olmamıştır kaybedecek birşeyim yoksa denememek aptallık olur. başarırsam da alır takarım 300 500 km yol yaparım kendini iyice belli eder. burdan da belki cesaret alanlar olur. Örneğin motor lastiklerine korkunç para ödüyoruz araba lastiğine bakın motora bakın ne kadar saçma bir fiyat farkı var. dediğin gibi kardeşim motor olunca hemen fiyat katlanıyor aynasından tekerine zincirine yağına suyuna varana dek kazıklaşıyor. Sağolsun Türkiyedeki sanayiciler de sömürgeci düzenin bir parçası olduklarından Türk halkının menfaatlerini gözetmek şöyle dursun gavurun yapmadığı zulmu yapıyorlar. İşte ebay da geek aliexpress te fiyatları görüyorsunuz birde Türkiyedekilere bakın biz neden deli paralar ödeyelim ki? Devletin abuk subuk zihniyeti ve halkın örgütlenmeyi düşünmediği bir ülkede daha çok milyarlar dökeriz merak etmeyin.

Mertcan39
16 Mart 2016, 21:53
bence sanayi tipi zincir uygun olabilir nedeni ise biçer döverler kayış ve zincir ile herşeyi çalışıyor onların zincirleri saman toz pislik ve yağsız kalarak çalışıyor ona dayanabiliyorsa motosiklete çok rahat dayanır

tinerci
16 Mart 2016, 22:11
http://i1055.photobucket.com/albums/s518/ulaskarabulut/Screenshot_2016-03-16-21-12-51_1_zpscep8vj4q.jpg (http://s1055.photobucket.com/user/ulaskarabulut/media/Screenshot_2016-03-16-21-12-51_1_zpscep8vj4q.jpg.html)

Beycivan
16 Mart 2016, 22:12
Yani bazı büyük cc motorlar kayışla çalışıyor birşey olmuyorda zincirde neden olsun onu araştırıyorum zaten.

Erdost
16 Mart 2016, 22:14
Bence bu zincirin testini güçle yapmak bir fikir verir ancak pratikte doğru sonuç vermez.Bu zincirler güce karşı değil, G kuvvetine karşı direnç gösterecek şekilde yapılıyor.Yani 3 ton kaldırması önemli değil.Otobanda ortalama 200 km hızla bir saat gittiğini düşün.O zincire binen yük sizin test edeceğiniz verileri karşılamaz.

Bunun için ağırlık testi yerine bu şekilde test etmelisiniz ki bilirsiniz test dediğimiz uzun bir süreçtir.Bu işin de bir matematiği ve fiziği vardır.Onun için sizin test dediğiniz şey size belli bir bilgi verse de bu bilgi tam olarak motor zinciri için geçerli olmayacaktır.Benim fikrim bu yönde..

Beycivan
16 Mart 2016, 22:15
Arkadaş sağolsun listeyi bulup yayınlamış orda 3200 kg max.yük degeri var en hafif asansör kabini bile nerdeyse o kadar zaten yani bu tonaja göre diğer oringli zincir bunun yanında gemi halatı gibi kalır.Erdost tamam da yani ikisi arasındaki fark ne onu söyle bunlarda üretilirken test ediliyor mühendisler istatisik tutuyor. Ve teknoloji kullanılıyor. Bana aradaki farkı söylerseniz testlerimi ona göre yaparım aklıma gelmeyen birşeye ihtiyacım var. Üretilirken kopsun diye yapılan zincir zaten yoktur

Erdost
16 Mart 2016, 22:34
Şöyle açıklayayım, her lastiğin bir hız sınırı vardır.Lastikler tel çember ile sarılıdır.Bunların dış yüzeyine kauçuk madde atılır.

Senin tezin "Kamyon lastikleri 30 ton yüke dayandığı için 300 km hıza da dayanır" böyle bir mantığa dayanıyor.Halbuki ikisi farklı şeylerdir.Kamyon lastiklerin de yapılacak en yüksek hız 120 yazar.Buna göre test edilip üretilmişlerdir.Direnç arttikça gereksinimde artar.Yani 5 ton kaldırması farklı 300km hızla dönmesi tamamen farklı şeylerdir..

tinerci
16 Mart 2016, 22:47
G kuvveti de nereden çıktı :D

Zincirin çekme mukavemeti ve aşınma direnci önemli. Değerleri atıyorum bir zincir 1000 kg yüke dayanabilir ve birim devirde 10 mikron aşınır, diğer zincir 750 kg yüke dayanabilir ama 5 mikron aşınır.

Testler yapılırken kaliteli motosiklet zincirlerinin hangi çelik alaşım türlerinden yapıldığını öğrenmek daha sağlıklı sonuçlar verecektir diye düşünüyorum.

Ayrıca bazı arkadaşlar zincir ısınır demişler fakat motosiklet aynı zamanda yol aldığı için zincire temas eden hava akımı soğutma sağlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------


Şöyle açıklayayım, her lastiğin bir hız sınırı vardır.Lastikler tel çember ile sarılıdır.Bunların dış yüzeyine kauçuk madde atılır.

Senin tezin "Kamyon lastikleri 30 ton yüke dayandığı için 300 km hıza da dayanır" böyle bir mantığa dayanıyor.Halbuki ikisi farklı şeylerdir.Kamyon lastiklerin de yapılacak en yüksek hız 120 yazar.Buna göre test edilip üretilmişlerdir.Direnç arttikça gereksinimde artar.Yani 5 ton kaldırması farklı 300km hızla dönmesi tamamen farklı şeylerdir..

O kamyon lastiği 30 ton yük altında 120 km hıza dayanır. Ayrıca lastikteki kauçuk ve tel miktarı oranları merkezkaç kuvveti altında değişik karakter sergileyebilir.
Yani elmayla armut birbirine karıştırmayalım, biri zincir diğeri lastik.

Erdost
16 Mart 2016, 23:14
G kuvveti de nereden çıktı :D

Zincirin çekme mukavemeti ve aşınma direnci önemli. Değerleri atıyorum bir zincir 1000 kg yüke dayanabilir ve birim devirde 10 mikron aşınır, diğer zincir 750 kg yüke dayanabilir ama 5 mikron aşınır.

Testler yapılırken kaliteli motosiklet zincirlerinin hangi çelik alaşım türlerinden yapıldığını öğrenmek daha sağlıklı sonuçlar verecektir diye düşünüyorum.

Ayrıca bazı arkadaşlar zincir ısınır demişler fakat motosiklet aynı zamanda yol aldığı için zincire temas eden hava akımı soğutma sağlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------



O kamyon lastiği 30 ton yük altında 120 km hıza dayanır. Ayrıca lastikteki kauçuk ve tel miktarı oranları merkezkaç kuvveti altında değişik karakter sergileyebilir.
Yani elmayla armut birbirine karıştırmayalım, biri zincir diğeri lastik.

Ben bunu mantığı kolayca anlatabilmek için söylemiştim.İkisi de tabiki farklı şeyler.

G kuvveti (İngilizce: g-force), bir kütleye belirli bir durumda etki eden hızlanma (akselerasyon).[2] İngilizce gravitational (yerçekimsel) sözcüğünden gelen g kuvveti adı aslında bir misnomerdir (hatalı adlandırma) zira yerçekimini değil hızlanmayı belirtir.

Yani Zincir elemanları sürekli bir G kuvvetine maruz kalırlar.Bunda yanlış birşey olduğunu sanmıyorum.Bir zincir ile aynı rotayı izleyen herşey dönüşlerde G kuvvetine maruz kalır.

tinerci
16 Mart 2016, 23:23
Ben bunu mantığı kolayca anlatabilmek için söylemiştim.İkisi de tabiki farklı şeyler.

G kuvveti (İngilizce: g-force), bir kütleye belirli bir durumda etki eden hızlanma (akselerasyon).[2] İngilizce gravitational (yerçekimsel) sözcüğünden gelen g kuvveti adı aslında bir misnomerdir (hatalı adlandırma) zira yerçekimini değil hızlanmayı belirtir.

Yani Zincir elemanları sürekli bir G kuvvetine maruz kalırlar.Bunda yanlış birşey olduğunu sanmıyorum.Bir zincir ile aynı rotayı izleyen herşey dönüşlerde G kuvvetine maruz kalır.

Peki G kuvvetinin makine ya da nesneler üzerindeki etkisi nasıldır?

jimi_hendrix
16 Mart 2016, 23:51
Sonucu bende merakla bekliyorum.

Zincirin kopmasi icin belli faktorler var. Bunlara dikkat edilirse kopacagini ben dusunmuyorum.

Tabi arka tekere ciddi guc ileten kuvvetli bir motosiklette zincir mukavemetinin guclu olmasi sart.

Fazla devirden ziyade gucun iletildigi devirlerdeki performans onemli bence. Tabi bu benim varsayimim. Yanlis bir dusunce icindeysem,duzeltiniz.

Zincir konusu gercekten cok hassas,cok muhim. Hayati onem arz ediyor. Ancak kullandigim commuterin orjinal did zinciri set halinde 400 lira. Bu noktadan bakinca is degisiyor.

Deger mi deger fakat daha ucuza ayni kalite yakalanacaksa da kaziklanmanin manasi yok.

Ornegin bir akrabam pleksi ustasi. On camlar hakkinda biraz konustuk. Kalibin cikarilmasi halinde 10 tane camdan sonra muthis kar edebilebilir dedi. Ne kadar diye sordum, %100'un ustunde oldugunu bil,kafi dedi :)

Iste boyle bir piyasada ikame cozumler her daim bize lazim,kimse parayi kolay kazanmiyor.

Açılın!!!!!! ben mühendisim. Zincirin yapıldığı çeliği ve o çeliğin çekme ve kayma gerilmelerini bir de zincirin bir bakla boyutunu bilirsem, hocamla beraber bi hesap çakabilirim. ama şunu söyleyeyim devir sayısı yükseldikçe zincirin pimlerinin kesilmesi daha kolay olacaktır. düşük devirde aşınma etkisi küçüktür. mesela 10 tonluk makineyi çalıştıran ve 50rpm çeviren zincir yüksek hızdayken yük olmasa bile aşınma etkisiyle kesilebilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------

Genellikle içeriğinde krom ve molibden oranı yüksek çelikler hızlı çalışmaya dayanaklıdır. sıcak üretim yöntemleriyle üretilenler (sıcak çekme sıcak haddeleme gibi) dayanımı düşük olmasna rağmen yüksek hızlarda o dayanımlarını kaybetmezler. ani bir kuvvet etkisiyle veya darbe yüküyle kolay kırılmazlar ve esneyebilirler,motosiklet zincirinin uzamasını da ben buna bağlıyorum.

tinerci
17 Mart 2016, 00:00
Açılın!!!!!! ben mühendisim. Zincirin yapıldığı çeliği ve o çeliğin çekme ve kayma gerilmelerini bir de zincirin bir bakla boyutunu bilirsem, hocamla beraber bi hesap çakabilirim. ama şunu söyleyeyim devir sayısı yükseldikçe zincirin pimlerinin kesilmesi daha kolay olacaktır. düşük devirde aşınma etkisi küçüktür. mesela 10 tonluk makineyi çalıştıran ve 50rpm çeviren zincir yüksek hızdayken yük olmasa bile aşınma etkisiyle kesilebilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------

Genellikle içeriğinde krom ve molibden oranı yüksek çelikler hızlı çalışmaya dayanaklıdır. sıcak üretim yöntemleriyle üretilenler (sıcak çekme sıcak haddeleme gibi) dayanımı düşük olmasna rağmen yüksek hızlarda o dayanımlarını kaybetmezler. ani bir kuvvet etkisiyle veya darbe yüküyle kolay kırılmazlar ve esneyebilirler,motosiklet zincirinin uzamasını da ben buna bağlıyorum.

Peki ben de şöyle bir soru sorayım; çeliğin içinde krom ve molibden bulunması çeliğe paslanmaz özelligi katar yanlış bilmiyorsam. Örneğin zinciri yaglamayı ihmal etsem karbon çeliği gibi hemen paslanmaya başlıyor. Bu durum çeliğin türü hakkında bilgi verebilir mi?

fatih.
17 Mart 2016, 00:17
Ha gayret sayfa fizik kimya dersine dönmüş=)
Yapamıyorsanız söyleyin ben yaparım=)

serkanADH13
17 Mart 2016, 00:27
DID markayı ben size 250 liradan vereyim,
en azından aklında soru işareti kalmasın,,,

sanıyorum 530 olması lazım,
O RİNGLİ olarak mevcuttur,

sadece bakla sayısını bildirmeniz yeterlidir,,,

Yada BEDAVA 'ya cuma günü cbr 1000RR dan söktüğün zincir var hurdada onu verebilirim,,,

En azından MARKASI DID...

Ölüsü Yeter,

Hurdacı dahi 20 lira veriyor buna :)

Moto Garaj,

Gürcan Moto,,,

0535 939 20 86,,,