PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fransa’da Motosiklete Verilen Önem. Dikkat imrendirici haber !



admin
27 Ocak 2016, 00:40
Fransa’da motosiklet kullananlara ve bu tür araçları trafikte süren sürücülere önem verilmesi doğrusu imrendirici geliyor.

Şubat 2016’dan itibaren yürürlüğe girecek yeni düzenleme ile motosiklet, scooter ve üç tekerlekli scooter kullanıcılarının yollarda şeritleri içinde giden araçların arasından, kesik yol şeridi çizgileri üzerinden 50 km hızla (bunun üzerinde bir hızla gitmek yasak!) seyir halinde olması kararlaştırıldı. Böylece trafik akışının bozulmaması, motosikletin trafikteki kesintisiz sürüş imkanının sağlanması hedefleniyor. Zaten motosikletin de felsefesi bu değil midir? Yetkililerin açıklamalarına göre yeni sistemin film üzerinde bir açıklaması da hazırlanarak, konu hakkında tüm sürücülerin bilgilendirilmesine olanak tanınmış. Sizlerle bu filmi ve haberi paylaşırken, dünyanın pek çok ülkesinde bu tür düzenlemelerin ülkemizdeki motosiklet sürücüleri için de kullanılabilir hale getirilmesini ve ilaveten motosiklete teşvik için vergi/sigorta oranlarının düşürülmesini sayın yetkililerden bekliyoruz.

Kaynak: Haberhurriyeti.com / YAŞAM


https://www.youtube.com/watch?v=Udz3iV_VQWw

tamerozkul
27 Ocak 2016, 01:05
medeniyet böyle birşey işte bizim büyükler vergi için herseyi yapar ama boyle seyleri asla

atheras
27 Ocak 2016, 01:14
yabancı ülkeler böyle şeyler yapınca çok kıskanıyorum sizde de oluyor mu ?

potasyum
27 Ocak 2016, 01:17
verdiğim vergiler haram zıkkım olsun

tamerozkul
27 Ocak 2016, 01:18
tabiki oluyor usta

okoca
27 Ocak 2016, 03:52
bizim otoyollarımız dar, 2 honda civic yan yana giderken arasından geçmek güç olur, bizim insanımız şeridi bile ortalayamıyor,
vede en soldaki sola iyice yanaşmalıki ara şerit birazdaha geniş olsun, ama olaki 2 aracın arasında giderken, soldaki veya sağdaki araca deydin ve dengen bozuldu, işte olurda düşer isen giriceksin 1 aracın altına, veya kol bacak bişi gidicek,

bence bu işin işe yarar hale gelmesi, kendi kendini süren otonom araçlar ile çok daha iyi olur, onlar şerit arasında nizami gidecek ve soldaki sağdaki olası riskleri algılayacakdır.

kaldıki biz zaten tr de sıkışık trafikde hep çizgi üstünde gidiyoruz, bir kaza durumundada şerit üstünde gittiğimizin ispatı zor, ve muhtemelen yan şeritte seyrediyoruz diye gibi tutanak tutuyoruz.

Peder
27 Ocak 2016, 06:08
bizim otoyollarımız dar, 2 honda civic yan yana giderken arasından geçmek güç olur, bizim insanımız şeridi bile ortalayamıyor,
vede en soldaki sola iyice yanaşmalıki ara şerit birazdaha geniş olsun, ama olaki 2 aracın arasında giderken, soldaki veya sağdaki araca deydin ve dengen bozuldu, işte olurda düşer isen giriceksin 1 aracın altına, veya kol bacak bişi gidicek,

bence bu işin işe yarar hale gelmesi, kendi kendini süren otonom araçlar ile çok daha iyi olur, onlar şerit arasında nizami gidecek ve soldaki sağdaki olası riskleri algılayacakdır.

kaldıki biz zaten tr de sıkışık trafikde hep çizgi üstünde gidiyoruz, bir kaza durumundada şerit üstünde gittiğimizin ispatı zor, ve muhtemelen yan şeritte seyrediyoruz diye gibi tutanak tutuyoruz.

sonuna kadar katılıyorum. TR de bu iş yasal hale gelse bile uygulaması yüzyıllar sürer

anotherbrick
27 Ocak 2016, 08:53
Aglamiyorum gözüme medeniyet kaçtı

siyahus
27 Ocak 2016, 12:27
Bizde de yasal olsa 2 şerit arasında 150 ile gideriz, 50 neki. Trafik 60-70 le akarken aralardan 100-120 giden adamlar var.

jesse
27 Ocak 2016, 12:34
bizim memlekette işe yaramaz.. bizim türk örf ve adetlerimizde sıkışık trafikte niye gitmiyo bu araçlar diye şeridin soluna kayıp ileri bakma geleneği var... şeridinde seyreden sürücü oranı % 20 yi geçmez.. daha SİNYAL ( şerit değiştirmede yada dönüşlerde kullanılan sürücü yada yayayı uyarmaya yarayan ışıklı uyarı sistemi ) kullanmayı bilmeyen bir millet olarak bu sistem gelse bile çok umutlanmayın dostlar ..

fatih.
27 Ocak 2016, 12:51
Adamlar aynanın ne işe yaradığını biliyor

vsvr
27 Ocak 2016, 16:54
Bir milletin medeniyet düzeyi, bireylerin toplum içerisindeki davranışlarına bakılarak anlaşılabilir.
Bu seviye de malesef bizim şu andaki eğitim sistemimizle sittin sene yakalanamaz. Gerçi bir sistemimiz bile yok, orası ayrı. Kültür seviyemizi bir şekilde artirmamiz lazım. Yol yöntem belli de, istek var mı, mesele orda.

DKN
27 Ocak 2016, 17:03
imrendirici içerik ::tutkuy::

bursagsli
27 Ocak 2016, 17:27
Saygı var arkadaş
Bizim ülkemizde özellikle trafikte yol veren araç sürücüleri motosiklet kullanan araç sürücülerdir çünkü motorcunun trafikte sıkıştırıldığını bildiği için ama istisna olarak bazı araç sürücüleride motorculara yol veriyor

LynXMaSTeR
28 Ocak 2016, 00:37
adamlar yapıyor..

muvodo
29 Ocak 2016, 13:45
yasal olsa ne olmasa ne, motora binecem,araç araları boş olacak bende sığır gibi bekliyecem ,yok devenin nalı, kim takar. Haa nolur; mal araç sürücüleri daha dikkatli olur hiç değil

COQ
29 Ocak 2016, 14:54
yasal olsa ne olmasa ne, motora binecem,araç araları boş olacak bende sığır gibi bekliyecem ,yok devenin nalı, kim takar.
Aynen + 10 yüz 1000

Ekleme yapıyorum;

yasal olsa ne olmasa ne, motora binecem,yol boş olacak kırmızı ışık yanıyor diye bende sığır gibi bekliyecem ,yok devenin nalı, kim takar.

yasal olsa ne olmasa ne, motora binecem,yol boş olacak, geçme yasağı var diye bende sığır gibi bekliyecem ,yok devenin nalı, kim takar.

yasal olsa ne olmasa ne, motora binecem,radar olmayacak bende sığır gibi 50 ile gidecem ,yok devenin nalı, kim takar.
.
.
.

Aklıma başka bişey gelmedi.
Sizin aklınıza gelen şeyler varsa ekleyin. Trafik kurallarına uyan sığırlardan olmayalım durup dururken.

Eagle7
30 Ocak 2016, 12:11
Aynen + 10 yüz 1000

Ekleme yapıyorum;

yasal olsa ne olmasa ne, motora binecem,yol boş olacak kırmızı ışık yanıyor diye bende sığır gibi bekliyecem ,yok devenin nalı, kim takar.

yasal olsa ne olmasa ne, motora binecem,yol boş olacak, geçme yasağı var diye bende sığır gibi bekliyecem ,yok devenin nalı, kim takar.

yasal olsa ne olmasa ne, motora binecem,radar olmayacak bende sığır gibi 50 ile gidecem ,yok devenin nalı, kim takar.
.
.
.

Aklıma başka bişey gelmedi.
Sizin aklınıza gelen şeyler varsa ekleyin. Trafik kurallarına uyan sığırlardan olmayalım durup dururken.

Çok örnek verme abi. Bende sığırlardanım. Kuralları uyuyorum çünkü :)

savinelli
31 Ocak 2016, 17:44
yasa koyucular da motosiklet kullanıyor olsa halden anlayan insanların yaptığı gibi böyle düzenlemelere gidilebilirdi. avrupa ülkelerinde kullanım oranları ortada. biz ancak uzaktan bakarız...

onurerdem
01 Şubat 2016, 10:44
acaba fransada da ''şeytan icadı '' deyimi kullanılıyor mu ? Bu kelimenin olduğu her yerde bir medeniyetsizlik ve yobazlık seziyorum.

Olcay Avşar
01 Şubat 2016, 11:13
Coq bizzat orada yaşadığı için daha iyi bilir ama yanlış hatırlamıyorsam bu hakkı motorculara kimse lutfetmedi, tüm motorcular mantıklı ve akılcı bir hareket ile sürekli en sol şerit ile onun bir sağındaki şerit arasından giderek diğer araç sürücülerinde böyle bir alışkanlık ve bilinç doğurdular.

Birazdan demek istediğimi anlatan fotoğraflar verilmeye başlar arkadaşlar tarafından.

Yani motorcular bu yasa çıkmadan önce de trafikde ki diğer sürücüleri buna alıştırdılar.

Bizdeki gibi saçma sapan motor kullanmadılar sanırım.

Daha bu sabah araç aralarından mantıklı hızla giderken arkamdan gelen kurye kornalayıp sollamaya çalıştı beni :mrgreen:

Yol verdim de deli gibi gitti.

Bizde e-5 de harem kartal arasında sol şeridin en solundan 100 km ile motosiklet gider, aynı anda aynı yolda emniyet şeridinde motorcular birbirini sollar. Yine aynı anda aynı yolda her şerit arasından başka bir motorcu geçmeye çalışır. Hem kendimizi zora sokarız hem de diğer araç sürücülerini, üstüne kazandığımız antipati de cabası.

ZümeR
01 Şubat 2016, 11:22
Zaten mevcut kanunda seri araçlara öncelik var.
Ama bu işler kanunla, yasa ile olmuyor.
Sürücü ÖKÜZ ise hiç bir şeyi değiştiremezsin. Kırmızı ışığa öyle bir yaklaşıp duruyor ki bu ÖKÜZ ler ne sağına nede soluna girebiliyorsun.
8 Şeritli yol olsa bile yetmez bu ÖKÜZ lere. 3 Araba ile tüm yolu işgal eder.
Şerit kullanımı diye bir şeyden haberleri yok.

onurerdem
01 Şubat 2016, 18:56
Onlarda ehliyet nasıl alınıyordu? Bizde ehliyet 2015 ve öncesi nasıl alınıyordu? eskilerden hep duyduğumuz bize şu kadar paraya ehliyeti getirdiler hikayesi.

COQ
01 Şubat 2016, 19:28
Coq bizzat orada yaşadığı için daha iyi bilir ama yanlış hatırlamıyorsam bu hakkı motorculara kimse lutfetmedi, tüm motorcular mantıklı ve akılcı bir hareket ile sürekli en sol şerit ile onun bir sağındaki şerit arasından giderek diğer araç sürücülerinde böyle bir alışkanlık ve bilinç doğurdular.

Aslinda malûmun ilani ya da resmilesmesi diyebiliriz bu duruma.
Yani uzun süreden beri motosikletler zaten filtreleme yapiyorlardi polis ve sürücüler de bu duruma ses çikartmiyorlardi, simdi resmilesti.

Burada motosiklet sürücülerinin mücadelesi kadar diger araç sürücülerinin hareket tarzini da konusmak gerek.
Araç sürücüleri dikiz aynalarinda yaklasan bir motosiklet gördüklerinde seritlerinde mümkün oldugu kadar saga yanasarak motosikletin geçmesi için yer açarlar.
Bunun tek nedeni empati degil. Böyle yaparak aslinda kendilerine iyilik yapiyorlar.
Düsünün önünüzde 5 araç ve 3 motosiklet var.
Eger motosikketleri serit içerisinde kalmaya zorlarsaniz, 8 araç geride olacaksiniz.
Ama yol verirseniz 5 araç geride olacaksiniz.
Yani daha az trafik daha çabuk varmak demek bu davranis.

Biz de;
banane ben nasil bekliyorsam motosiket de beklesin diyen sazan aslinda kendini geciktiriyor.
O ve onun önündekiler de ayni düsüncede olsalar o an en az bir kaç km geride olacak farkinda degil.
Sürücü motosikletin geçmesine izin vererek hem trafigi hem kendini rahatlatiyor.
Umarim bir gün Türk sürücüsü de kafayi çalistirmaya baslar.

Aslinda bunu onlara siz hatirlatabilirsiniz.
Bir araya gelinebilinse ve ortak bir eylem yapilsa çok kisa zamanda sonuç alinabilir.
Örnegin motosiklet trafiginin yogun oldugu bir güzergahta bir hafta boyunca tüm motosikletler serit içerisinde kalarak sürüs yapsinlar bak nasil akillari baslarina geliyor.

Bunun gibi bir çok eylem gerçeklestirilebilir.
Yine çevre yollarinda en sol serit ve yanindaki seridin arasini bos birakmalarini saglayabilirsiniz.
Biz bunu fransada basardik.
Bu gün büyük sehirlerin hemen hemen tamaminda araç sürücüleri bunu uyguluyor ve gayet büyük verim aliniyor.
Ama bizim ülkemizde serit ihlali çok fazla.
Aslinda trafik sikisikliklarinin en büyük nedenlerinden bir tanesi bu serit ihlali.
3 seritli yollarda 4-5 serit olusuyor.
Polis 3 gün ceza kesse bu durum düzelir ama onlarda bos vermisler.

_oXXo_
01 Şubat 2016, 22:37
Aslinda malûmun ilani ya da resmilesmesi diyebiliriz bu duruma.
Yani uzun süreden beri motosikletler zaten filtreleme yapiyorlardi polis ve sürücüler de bu duruma ses çikartmiyorlardi, simdi resmilesti.

Burada motosiklet sürücülerinin mücadelesi kadar diger araç sürücülerinin hareket tarzini da konusmak gerek.
Araç sürücüleri dikiz aynalarinda yaklasan bir motosiklet gördüklerinde seritlerinde mümkün oldugu kadar saga yanasarak motosikletin geçmesi için yer açarlar.
Bunun tek nedeni empati degil. Böyle yaparak aslinda kendilerine iyilik yapiyorlar.
Düsünün önünüzde 5 araç ve 3 motosiklet var.
Eger motosikketleri serit içerisinde kalmaya zorlarsaniz, 8 araç geride olacaksiniz.
Ama yol verirseniz 5 araç geride olacaksiniz.
Yani daha az trafik daha çabuk varmak demek bu davranis.

Biz de;
banane ben nasil bekliyorsam motosiket de beklesin diyen sazan aslinda kendini geciktiriyor.
O ve onun önündekiler de ayni düsüncede olsalar o an en az bir kaç km geride olacak farkinda degil.
Sürücü motosikletin geçmesine izin vererek hem trafigi hem kendini rahatlatiyor.
Umarim bir gün Türk sürücüsü de kafayi çalistirmaya baslar.

Aslinda bunu onlara siz hatirlatabilirsiniz.
Bir araya gelinebilinse ve ortak bir eylem yapilsa çok kisa zamanda sonuç alinabilir.
Örnegin motosiklet trafiginin yogun oldugu bir güzergahta bir hafta boyunca tüm motosikletler serit içerisinde kalarak sürüs yapsinlar bak nasil akillari baslarina geliyor.

Bunun gibi bir çok eylem gerçeklestirilebilir.
Yine çevre yollarinda en sol serit ve yanindaki seridin arasini bos birakmalarini saglayabilirsiniz.
Biz bunu fransada basardik.
Bu gün büyük sehirlerin hemen hemen tamaminda araç sürücüleri bunu uyguluyor ve gayet büyük verim aliniyor.
Ama bizim ülkemizde serit ihlali çok fazla.
Aslinda trafik sikisikliklarinin en büyük nedenlerinden bir tanesi bu serit ihlali.
3 seritli yollarda 4-5 serit olusuyor.
Polis 3 gün ceza kesse bu durum düzelir ama onlarda bos vermisler.

horoz amca burda yemez bunlar. gönül isterki söylendiği gibi olsun ama hep söylediğimiz gibi diploma ile adam olunmuyor. yüzde bilmem kacı müslüman olan bir ülkede kutsal kitabın ilk emri oku olduğu halde kutsal kitabı okumayan insanlarımız mevcuttur. ve okumayı kültürü diploma ile kıyaslayan bireyleriz. kendini yetiştirmeyen insanlar olarak çoğu zaman kimseye saygı göstermeyen insanlar olarak başkalarından saygı bekleriz. kaç motor sürücüsü emniyet şeridinden giderken önündeki motoru sıkıştırmadan öndekinin yol vermesini bekledik ? yada e 5 te sol şeridin solunda yavaş yavaş ilerleyen sürücüden selektörle kornayla yol istedik. yol vermeyince bi dolu küfür etmedik .

dediğim gibi eğitim herşeyin başı eğitim . tekrarlıyorum diploma değil eğitim.

ve gelelim zurnanın zırt dediği yere horoz amca dediğin gibi günün yoğun saatlerinde çok değil 100 motor yola düşsek en az 2 tanemiz kaza yapar. başka araçların sıkıştırmasından değil başka motorların sıkıştırmasından :D . pisikopata bağlayan bir dolmuş şöförü yada halk otobüsü şöförü 3 5 imizi biçer. kendisine saygısı olmayan insanların başkalarına saygı göstermesi zor iştir

agalar
11 Şubat 2016, 21:37
Muhalefet partilerinin uzlaşmaz tutumundan dolayı butip uygulamaları yapamazlar!!!!!!!!!

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------


medeniyet böyle birşey işte bizim büyükler vergi için herseyi yapar ama boyle seyleri asla

Muhalefet partilerinin uzlaşmaz tutumundan dolayı butip uygulamaları yapamazlar!!!!!!!!!

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------


yabancı ülkeler böyle şeyler yapınca çok kıskanıyorum sizde de oluyor mu ?
Kıskanmak ne kelime,kahroluyor insan.

Onur34
17 Şubat 2016, 01:10
Bizde arkadaslarin da dedigi gibi yasa ciksa uygulama bu araba soforleriyle olmaz. Birkac sene once trafikte cok ta genis bir yer geciyorum duran arabalari arizanin biri onume kirdi. Napysn diyorum ben duruyorken sen gidemezsin diyor. Tartistik biraz ya sabir cekip gittim.sonrada motoru sattip araba aldim zaten trafige bir araba daha eklendi birazdaha beklesin 4 tekerliler.

muvodo
09 Ekim 2016, 13:47
Aynen + 10 yüz 1000

Ekleme yapıyorum;

yasal olsa ne olmasa ne, motora binecem,yol boş olacak kırmızı ışık yanıyor diye bende sığır gibi bekliyecem ,yok devenin nalı, kim takar.

yasal olsa ne olmasa ne, motora binecem,yol boş olacak, geçme yasağı var diye bende sığır gibi bekliyecem ,yok devenin nalı, kim takar.

yasal olsa ne olmasa ne, motora binecem,radar olmayacak bende sığır gibi 50 ile gidecem ,yok devenin nalı, kim takar.
.
.
.

Aklıma başka bişey gelmedi.
Sizin aklınıza gelen şeyler varsa ekleyin. Trafik kurallarına uyan sığırlardan olmayalım durup dururken.

Trafik kuralllarına uyanlar sığırdır demedim, siz öyle anladıysanız ve üstünüze alındıysanız o sizin probleminiz

zaferce
09 Ekim 2016, 14:19
Ooo, 8 ay sonra gelen tokkat gibi cevap! :)

Birisi İngiltere ve Türkiye'yi kıyaslasa ya. Ben İngiltere'ye uzak biri olarak şöyle algılıyorum. Burada motor camiasının göz önünde olan yaygın tipleri 250 cc motorun "top speed"ine odaklanmış, ucuz diye MT-07 alıp tek teker yapmaya çalışırken kafasına geçiren tipler. Veya kelle koltukta, ekmek peşinde azrailden hızlı olmak zorunda kalıp en yüksek ölüm oranlarını gerçekleştiren emekçiler. Motosiklet atmosferinin ağır abileri tek tekerci elemanlar.

İngiltere'de motosikletin kitabını yazan adamlar polis. Motosiklet Yol Sanatı'nın yayıncısı Police Foundation. Ülkenin en iyi motor süren adamları ve bu işlerin eğitimciliğini, sınavcılığı yapan adamlar motosikletli polis veya emeklisi. E motosiklet camiasında nasıl insanlar etkin olursa ülke de ona göre şekillenir gibi geliyor bana. Yani kanunlar da ona göre yol güvenliğine gerçekten katkı yapacak biçimde motosikletliyi de gözeterek yapılır.

Ama bizim tek tekerci abilerini izleyip yola çıkan tipitipleri kim ciddiye alır da kuralları onların önerileri doğrultusunda düzenler. Burada arabacının izin verilen son hızı hızı motorcudan yüksek olur. Trafikle uyumlu aynı hızda giden, kendisinin ve diğer yol kullanıcılarının güvenliğie katkıda bulunan adam radarda ceza yer.

E ben de motordan anlamayan bir yönetici olsam motorcuyum diye karşıma gelip talepte bulunan elemana bi bakarım. Başı dertten kurtulmayacak, plakasız motor süren, pistte sürer gibi yolda sürmeye çalışan, ona buna çirkeflenen, motoru her an kafasına geçirebilecek kadar embesil tipleri ciddiye almak zor. Hal böyle olunca motorun hız sınırı da az kalır, filtreleme de yasal olmaz. Motor yasaklanmasa bari.

watercolours
09 Ekim 2016, 14:24
Gerçi haber eski ama bakınca bizim Fransa'dan ileride olduğumuzu düşündüm. Adamlar motorların iki şerit arasından, kabaca çizgi üzerinden gitmesine izin vermiş. Bizde arabalar bile şerit çizgisini ortalayıp gidiyor.

COQ
09 Ekim 2016, 14:26
Trafik kuralllarına uyanlar sığırdır demedim, siz öyle anladıysanız ve üstünüze alındıysanız o sizin probleminiz

9 ay bu cevabı mı düşündün be abicim?:)

fatihy1977
09 Ekim 2016, 17:22
Merhaba
İki şeyi hatırlatmak isterim

1 Fransa cumhurbaşkanı François Hollande aktif bir motor sürücüsü.

2 Avrupa da trafiği rahatlatmak adına üç teker scooterler otomobil ehliyeti ile kullanılıyor.

Bakış açısı

hasmet
09 Ekim 2016, 18:30
Demek Fransa motosiklete önem veriyomuş. Allah bilir insana da önem veriyodur onlar :)

muvodo
09 Ekim 2016, 19:15
9 ay bu cevabı mı düşündün be abicim?:)

Siteye şifresiz giriyodum, şifreyle girince tesadüfen gördüm cevabı, :)