PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : her motora binmeden jikleyi açıp en az 2-3 dk ısıtmak zahmetli iş



velizrsln
01 Ocak 2016, 21:19
2007 model motorumda böyle, jikleyi açmazsam 5-10 sn sonra stop ediyor yani neye dayanarak bunu 5-10 sn yapmışlar motor 5-10 sn de değil kemikleri hiç bir yeri ısınmıyor, yok mu buna bir çözüm

snappy x
01 Ocak 2016, 21:21
enjeksiyon candır :cat:

Sabırsız
01 Ocak 2016, 21:59
çalıştırmadan jikleye al baş marşa çok ama çok hafif gaz ver 10-15 saniye tıpı rölantideki gibi sonra bırak akışına stop etmez ben bisanda öyle yapıyorum sorun yok.

İlker41
01 Ocak 2016, 23:24
ben üç gün sonra çalıştırdım havalar çok soğuk olduğu için zor çalıştı karbıratörlü araçlar biraz zahmetli oluyor enjeksiyonlu araçlar gibi değil hemen istop ediyor inşallah ilerde durumları düzeltirsek enjeksiyonlu bir motor almak niyetindeyim rks cruiser çok hoşuma gidiyor hem enjeksiyonlu.

Mengu16
01 Ocak 2016, 23:30
Benim karbüratörlü motorumda elcikten jikle var. Jikle tam çekili çalıştırıp 2 dakika sonra yarıya indiriyorum. 4-5 dakika sonra silindir kapağı ısındığında da jikleyi tamamen kapıyorum. İlk vitesli motorum da dandik bişey olmasına rağmen karbüratörüne honda activa jikle teli bağlamıştım yine gidondan kontrolü vardı jiklenin :)

weirdo1
01 Ocak 2016, 23:41
Enjeksiyon kraldir. Ne ayar, ne jikle, tek marsta çalışıyor.

truck123
02 Ocak 2016, 01:24
Bende drift var jiklwyi en ustte alinca istop ediyo ortada calisiyo ama sanki bi farki yok gibi anlasilir bi yani varmi bu jiklenin calisip calismadigi

hasmet
02 Ocak 2016, 08:13
İlk motorsikletim sekiz yaşında karbüratörlü bir Honda'ydı. Enjeksiyonlu gibi çalışıyordu walla. Enjeksiyonlu motor her türlü daha iyi tabi. Ama kaliteli ve ayarlı olunca karbüratörlü motorsiklet da gayet iyi çalışıyor bence.

Hamza Toruk
02 Ocak 2016, 10:30
Aynı durumdan bizde muzdaribiz 2014 ybr esd ısınması 5 dakıka alıyor :pr: Ankara civarında isen mecbursun hem havalar soğuk iken motoru ısıtmadan yola çıkılmaz motora zarar verir ki ybr zaten soğuk iken gaz yemiyor :queen: .Şimdi enjeksiyonlu motor iyidir hoş amma :salut: bakım maliyeti faazladır karbüratörlü candır :) honda spacy de sabah soğuk ta ilk çalıştırdığınızda gaz yemiyor ısınması lazım karburatörlününde soğuklar geçene kadar her sabah böyle devamm malesef..

Darkfriairs
02 Ocak 2016, 13:08
Sürtünen parçaların yağlanması için gerekli süre. Sürtünme oranını azaltmak için gerekli ısıtma olayı.
Sporcuların da ilk olarak ısınması gerekli değil mi? Koşucuların, yüzücülerin, Atletlerin?
Tez canlı olmayın.

hasmet
02 Ocak 2016, 13:19
Sürtünen parçaların yağlanması için gerekli süre. Sürtünme oranını azaltmak için gerekli ısıtma olayı.
Sporcuların da ilk olarak ısınması gerekli değil mi? Koşucuların, yüzücülerin, Atletlerin?
Tez canlı olmayın.
Motor yağı soğukken daha akışkandır, sırf bunun için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:17 ----------


Aynı durumdan bizde muzdaribiz 2014 ybr esd ısınması 5 dakıka alıyor :pr: Ankara civarında isen mecbursun hem havalar soğuk iken motoru ısıtmadan yola çıkılmaz motora zarar verir ki ybr zaten soğuk iken gaz yemiyor :queen: .Şimdi enjeksiyonlu motor iyidir hoş amma :salut: bakım maliyeti faazladır karbüratörlü candır :) honda spacy de sabah soğuk ta ilk çalıştırdığınızda gaz yemiyor ısınması lazım karburatörlününde soğuklar geçene kadar her sabah böyle devamm malesef..
Enjeksiyonun bakım masrafı nedir? Hatta bakımı nedir? Arabada 170 bin km'e kadar bir şey yazmıyor. Motorsiklette de gözüme birşey çarpmadı.

hakikiteker
02 Ocak 2016, 18:41
Motor yağı soğukken daha akışkandır, sırf bunun için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:17 ----------


Enjeksiyonun bakım masrafı nedir? Hatta bakımı nedir? Arabada 170 bin km'e kadar bir şey yazmıyor. Motorsiklette de gözüme birşey çarpmadı.

1)motor yağı ısınınca daha akışkan hale gelir
2)enjektör, ecu, sensörler falan derken maliyetler yükselir

anılbel
02 Ocak 2016, 19:31
Enjeksiyon tembel mühendislerin icadından başka bir şey değil . Ben karbüratörlerimi , motor ısınırken dinlemeyi, bir sigara yakıp vakit geçirmeyi seviyorum . Zaten ECU muhabbetine karbüratörlü büyük cc motor kalmadı , bırakın son dinazorlar olarak keyfini sürelim :cherry:

linkinpark20
02 Ocak 2016, 19:50
Motor yağı soğukken daha akışkandır, sırf bunun için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:17 ----------


Enjeksiyonun bakım masrafı nedir? Hatta bakımı nedir? Arabada 170 bin km'e kadar bir şey yazmıyor. Motorsiklette de gözüme birşey çarpmadı.
honda spacy alpha 2015 model ilk bakima 30 tl verdim. Ikinci bakimi 4000 km veya 6 ay hangisi once dolarsa idi 6 ay daha once doldu 55 tl verdim. Motor hava nasil olursa olsun gaz vermeden tek marsta calisiyor.

hasmet
02 Ocak 2016, 19:56
1)motor yağı ısınınca daha akışkan hale gelir
2)enjektör, ecu, sensörler falan derken maliyetler yükselir

1) Yanlış biliyorsunuz. 10W-30 daki rakamlar viskozite değeri, W ise Winter demektir. Motor yağı ısınınca koyulaşır. O sayede motor soğukken kolaylıkla ihtiyaç olan yere gider. Motor ısındıkça koyulaşıp optimum koruma sağlar.

2) Bakın çok net bir soru sordum. Bir Japon motorsikletinde enjektör, ECU bakımı, masrafı nedir? On küsür senedir biniyorum, kuruş vermiş değilim. Manuellerinde de herhangi bir bakım belirtilmemiş ne ECU, ne enjektör için.

shooter1
02 Ocak 2016, 20:54
jikle tam açık 15-20 sn çalıştırıyorum sonra yarıma indiriyorum balaklava kask eldiven dizlik derken motor ısınmış oluyor
geçen de biriyle muhabbet ettim o da motoru hemen çalıştırıyorum diyor pcx150 var bir tane sigara yakıyormuş sigara bitene kadar ısınmış oluyor diyor
altın kural acele etmeyeceksin

hakikiteker
02 Ocak 2016, 21:48
1) Yanlış biliyorsunuz. 10W-30 daki rakamlar viskozite değeri, W ise Winter demektir. Motor yağı ısınınca koyulaşır. O sayede motor soğukken kolaylıkla ihtiyaç olan yere gider. Motor ısındıkça koyulaşıp optimum koruma sağlar.

2) Bakın çok net bir soru sordum. Bir Japon motorsikletinde enjektör, ECU bakımı, masrafı nedir? On küsür senedir biniyorum, kuruş vermiş değilim. Manuellerinde de herhangi bir bakım belirtilmemiş ne ECU, ne enjektör için.

Yanlış mı biliyorum diye kontrol ettim ve yanlış bilmediğimi gördüm. Yağ ısındıkça incelir, dediğiniz kısmen doğru ama yağ bir sıcaklıktan sonra kalınlaşmıyor.

Masraf muhabbeti bakım için değil olası arızalar ve tıkanıklık gibi sıkıntılar için.

hasmet
02 Ocak 2016, 22:36
Yanlış mı biliyorum diye kontrol ettim ve yanlış bilmediğimi gördüm. Yağ ısındıkça incelir, dediğiniz kısmen doğru ama yağ bir sıcaklıktan sonra kalınlaşmıyor.

Masraf muhabbeti bakım için değil olası arızalar ve tıkanıklık gibi sıkıntılar için.

Nasıl siz yanlış değilsiniz ama ben kısmen doğruyum anlamadım. Siz yağ ısınınca incelir dediniz, ben kalınlaşır dedim. Bunlardan biri doğru, biri yanlış. Herhangi bir sıcaklık değeri falan konuşmadık.

Soru: Misal 10W30 yağ 0 derecede mi kalındır, 100 derecede mi? Bu sorunun tek cevabı var. Araştırdıysanız doğrusunu öğrenmişsinizdir. Cevap 100 derecede.

Diğer meseleye gelince, arkadaş enjeksiyonlu motorun bakım maliyeti fazla demiş. Ben böyle bir şey yaşamadım şimdiye kadar. Sorunsuz çalıştı tüm enjeksiyonlu araçlarım.

ogzcngdk
02 Ocak 2016, 23:24
Nasıl siz yanlış değilsiniz ama ben kısmen doğruyum anlamadım. Siz yağ ısınınca incelir dediniz, ben kalınlaşır dedim. Bunlardan biri doğru, biri yanlış. Herhangi bir sıcaklık değeri falan konuşmadık.

Soru: Misal 10W30 yağ 0 derecede mi kalındır, 100 derecede mi? Bu sorunun tek cevabı var. Araştırdıysanız doğrusunu öğrenmişsinizdir. Cevap 100 derecede.

Diğer meseleye gelince, arkadaş enjeksiyonlu motorun bakım maliyeti fazla demiş. Ben böyle bir şey yaşamadım şimdiye kadar. Sorunsuz çalıştı tüm enjeksiyonlu araçlarım.

bir yağ nasıl oluyorda sıcakken daha kalın oluyor? bu bilgiyi aldığınız yeri,siteyi veya forumu burda paylaşabilirmisiniz?

hasmet
03 Ocak 2016, 00:30
bir yağ nasıl oluyorda sıcakken daha kalın oluyor? bu bilgiyi aldığınız yeri,siteyi veya forumu burda paylaşabilirmisiniz?
Yoğurdun beyaz olduğuna kaynak istemek gibi birşey bu. Siz Google'a sorun, doğru cevaba ulaşırsınız. Forumlarda ezbere konuşan insanlar dışında güvenilir tüm kaynaklar yazdığımı yazar. Motor yağları sırf bunun için özel dizayn ediliyorlar.

İlginç. O kadar yağ muhabbeti dönüyor forumda ama birçok insan yıllardır kullandığı motor yağı nasıl çalışıyor bilmiyor. Gereksiz marka muhabbetleri dönüp duruyor sürekli.

ufuk-*-
03 Ocak 2016, 00:49
Bende yağ ısındıkça incelir diye biliyorum ama çok iddalı ama açıklayıcı olmayan şeyler yazmışsınız. Sıcak havalarda daha kalın viskozitede yağ kullanılabilir mi demek istediniz anlayamadım.

Viskozite basit şekliyle bir yağın kalınlığının ölçüsüdür. Belirli bir sıcaklıkta yağın ne kadar akıcı olduğunu göstermek için de Viskozite Endeksi kullanılır. Genellikle bir yağ kalınsa viskozitesi yüksek, ince ise viskozitesi düşüktür. Viskozite endeksi bize bir yağın ısıya maruz kaldığında ne kadar inceleceğini gösterir. Rakam ne kadar yüksekse, ısıya maruz kaldığında yağ o kadar az incelir. Rakam düşükse yağın viskozitesi düşük, yüksekse viskozitesi yüksektir. Vizkozite endeksi aynı zamanda bir yağın belirli koşullar altında nasıl davranacağını da gösterir. Çok yüksek viskoziteli bir yağ (Ör: 50) özellikle düşük sıcaklıklarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayabilir, hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir. Çok düşük viskoziteli bir yağ ise (Ör:0) özellikle aşırı yüksek sıcaklıklarda çok fazla incelerek koruma özelliğini yitirebilir.

Biraz araştırınca şöyle bir yazı buldum ve dediğinizin tam tersini söylüyor. Yoğurdun beyazlığına kaynak değilmiş gibi geldi bana yanlış biliyorsunuz konuyu.

ogzcngdk
03 Ocak 2016, 01:10
Yoğurdun beyaz olduğuna kaynak istemek gibi birşey bu. Siz Google'a sorun, doğru cevaba ulaşırsınız. Forumlarda ezbere konuşan insanlar dışında güvenilir tüm kaynaklar yazdığımı yazar. Motor yağları sırf bunun için özel dizayn ediliyorlar.

İlginç. O kadar yağ muhabbeti dönüyor forumda ama birçok insan yıllardır kullandığı motor yağı nasıl çalışıyor bilmiyor. Gereksiz marka muhabbetleri dönüp duruyor sürekli.

tamam ben araştırıcam ama forumdaki arkadaşlarda merak edicektir. belki zahmet edip burada paylaşırsınız?

edit: biraz araştırma yaptım, yağın içine koyulan maddeler sayesinde yüksek sıcaklıkta yağın gerekli kalınlıkta kalması sağlanıyor. benim anladığım kadarıyla halen kanunlarda bir değişiklik yok yağ soğukken kalın, sıcakken daha ince. yağa koyulan katkılar sayesinde motora zarar vermeyecek kalınlıkta kalması sağlanıyor.
ilk çalıştırmadakinden daha kalın olmuyor.

velizrsln
03 Ocak 2016, 01:26
Aynı durumdan bizde muzdaribiz 2014 ybr esd ısınması 5 dakıka alıyor :pr: Ankara civarında isen mecbursun hem havalar soğuk iken motoru ısıtmadan yola çıkılmaz motora zarar verir ki ybr zaten soğuk iken gaz yemiyor :queen: .Şimdi enjeksiyonlu motor iyidir hoş amma :salut: bakım maliyeti faazladır karbüratörlü candır :) honda spacy de sabah soğuk ta ilk çalıştırdığınızda gaz yemiyor ısınması lazım karburatörlününde soğuklar geçene kadar her sabah böyle devamm malesef..

bende 2011 enjeksiyonlu motor vardı daha önce ondada aynı problem hatta yazın bile :) yanii rölantiyi yükseltsem motor cok ısınınca çok yüksek rölantide kalıyordu düşürsem bu sefer sabahları ısıtırken stop edip duruyordu, bu arada karbüratörlü ve enjeksiyonlu bakım maliyetlerinden haberim yok bana hepsi aynı geliyor,

ben jikleyle falan oynamak istemiyorum 2012 model fiat arabam tıkır tıkır çalışıyor her gün bir kere öksürmüyor

hasmet
03 Ocak 2016, 04:44
Bende yağ ısındıkça incelir diye biliyorum ama çok iddalı ama açıklayıcı olmayan şeyler yazmışsınız. Sıcak havalarda daha kalın viskozitede yağ kullanılabilir mi demek istediniz anlayamadım.

Viskozite basit şekliyle bir yağın kalınlığının ölçüsüdür. Belirli bir sıcaklıkta yağın ne kadar akıcı olduğunu göstermek için de Viskozite Endeksi kullanılır. Genellikle bir yağ kalınsa viskozitesi yüksek, ince ise viskozitesi düşüktür. Viskozite endeksi bize bir yağın ısıya maruz kaldığında ne kadar inceleceğini gösterir. Rakam ne kadar yüksekse, ısıya maruz kaldığında yağ o kadar az incelir. Rakam düşükse yağın viskozitesi düşük, yüksekse viskozitesi yüksektir. Vizkozite endeksi aynı zamanda bir yağın belirli koşullar altında nasıl davranacağını da gösterir. Çok yüksek viskoziteli bir yağ (Ör: 50) özellikle düşük sıcaklıklarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayabilir, hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir. Çok düşük viskoziteli bir yağ ise (Ör:0) özellikle aşırı yüksek sıcaklıklarda çok fazla incelerek koruma özelliğini yitirebilir.

Biraz araştırınca şöyle bir yazı buldum ve dediğinizin tam tersini söylüyor. Yoğurdun beyazlığına kaynak değilmiş gibi geldi bana yanlış biliyorsunuz konuyu.

Bu yazı tek viskoziteli yağlardan bahsediyor. Günümüzde üretilen hiç bir dört zamanlı motorsiklette tek viskoziteli yağ kullanılmıyor. Mesela "10W30" daki 10 ve 30, yağın soğuk ve sıcak viskozitesidir. Yani yağ, ısınınca kalınlaşır. Bunun da sebebini daha önce yazdım.


tamam ben araştırıcam ama forumdaki arkadaşlarda merak edicektir. belki zahmet edip burada paylaşırsınız?

edit: biraz araştırma yaptım, yağın içine koyulan maddeler sayesinde yüksek sıcaklıkta yağın gerekli kalınlıkta kalması sağlanıyor. benim anladığım kadarıyla halen kanunlarda bir değişiklik yok yağ soğukken kalın, sıcakken daha ince. yağa koyulan katkılar sayesinde motora zarar vermeyecek kalınlıkta kalması sağlanıyor.
ilk çalıştırmadakinden daha kalın olmuyor.

Hayır, yağ sıcakken birkaç kat daha kalın oluyor.

Biraz baktım da, harbiden güvenilir Türkçe kaynak bulmak zormuş, veya nereye bakacağımı bilmiyorum. Güvenilir bir kaynak:

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Motor_oil

"multi-grade" alt başlığını okuyun. Malesef İngilizce.
Türkçe vikipedi sayfası çok kötüydü.

Hamza Toruk
03 Ocak 2016, 08:39
Herkes bakım maliyeti kelimesine takılmış arkadaşlar ben arıza durumunda karşınıza çıkabılecek rakamlardan bahsediyorum karburatörlü motoru ben kendim bile tamir edebiliyorum en fazla yedek parçasına para verip alıyoruz gerisini internetten bak ordan burdan bak deneme yanılma ile halledebiliyoruz .Şimdi enjeksiyonlu motorlara gelince onlar zaten ilk çalısmada yüksek rölanti ile çalısıp jikle görevini kendisi hallediyor zaten ateşleme sistemi haritası vs herşeyi kendi içerisinde .Bakıma gelirsek eski teknoloji olduğu için daha yaygın ve daha fazla yedek parça e ozaman daha düşük parça fiyatları demek daha düşük bakım maliyeti demek . :king: yoksa bencede enjeksiyon iyidir.Şuan ybr hiç arıza yapmadı bakım maliyeti yok :cherry: .Ankarada olanlar bilir yiba çarşısı ybr yedek parçası kaynıyor misal çamurluk 25-30 lira civarında birşeydi :) bunun gibi .Ayrıca motorunuzu ısıtmadan yola çıkmayın arkdaşlar olur ya yağ görevini yapmaz birşeyler olur silindir çizilir vs ne gerek var 5 dakıka ısıtmak lazım motorunuzu ısıtırken de ben dik konuma getirip öyle çalıstırıyorum yan yuzeylerde yağlama olmayabilir düşüncesi ile herkesi tekeri düz bassın :rendeer:

MELİH
03 Ocak 2016, 08:55
motorumda koldan kontrollü jikle var.İlk çalıştırmada sonuna kadar açıp gaz vermeden çalıştırıyorum. 20 saniye sonra hafif gaz ererek hareket ediyorum.Lüzumsuz yere soğuk motora anvele yaptırmıyorum. pıtı pıtı giderken ufak ufak kapatıyorum. Kışa girmeden önce rölantiyi biraz yükselttim. sorun olmuyor. rahat kullanıyorum. diğer arkadaşlara tavsiye ederim.

hasmet
03 Ocak 2016, 12:29
motorumda koldan kontrollü jikle var.İlk çalıştırmada sonuna kadar açıp gaz vermeden çalıştırıyorum. 20 saniye sonra hafif gaz ererek hareket ediyorum.Lüzumsuz yere soğuk motora anvele yaptırmıyorum. pıtı pıtı giderken ufak ufak kapatıyorum. Kışa girmeden önce rölantiyi biraz yükselttim. sorun olmuyor. rahat kullanıyorum. diğer arkadaşlara tavsiye ederim.
Doğrusunu yapıyorsunuz. Gerçekte tavsiye edilen de bu. Sadece aşırı gaz vermek ve yük bildirmekten kaçınmak lazım. Motor ve yürüten aksam ne kadar çabuk ısınırsa o kadar iyi.

Osm@n
03 Ocak 2016, 12:51
Doğru motor yağı neden önemlidir

Doğru yağı kullanmak motorunuzun sorunsuz çalışmasını sağlar. İlk olarak, yağ, aralarında bir film tabakası oluşturarak motorunuzdaki metal yüzeylerin temasını ve aşınmasını durdurur. Yağ ısıyı da dağıtır ve motoru koruyarak aşınmayı azaltır.

Hepsinden öte, iyi yağ, kir oluşumunu ve tortuları önler. Motor yağı, yağı taze tutarak ve korozyona neden olabilecek asitleri minimum seviyeye indirerek, tortuya karşı koruma sağlar ve oksidasyonla mücadele eder. Kısacası, doğru motor yağı motorlar için çok önemlidir.

Aşağıda, motor yağı hakkındaki en yaygın sorulara verdiğimiz cevapları bulabilirsiniz:

Yağ viskozitesi nedir?

Viskozite yağ için önemli bir kriterdir. Sıvının kalınlığının veya akmaya karşı direncinin bir ölçütüdür. Örneğin, bal kalındır ve su incedir, yani balın sudan daha yüksek bir viskozitesi vardır. Yağ viskozitesinin doğru ortam sıcaklıklarına uygun olması gerekir. Eğer motor soğukken yağ kalınsa, yağ hareket edemez. Aynı şekilde motor sıcakken yağ ince olursa, yağ motor parçaları için doğru korumayı sunmaz.

Bir yağın viskozitesini veya kalınlığını optimum hale getirmek, parça aşınmasını önlerken enerji verimliliğini maksimum seviyeye çıkarmaya yardımcı olur.

Viskozite indeksi arttırıcılar yüksek sıcaklıkta yağınızın viskozitesini artırır, ancak düşük sıcaklıktaki viskozite üzerinde pek etkileri yoktur. Bunlar, yağın soğuk şartlarda gerektiği gibi akmasını, ayrıca yüksek sıcaklıklarda motorunuzun aksamlarını korumak için yeteri kalınlıkta kalmasını sağlar.

Shell Helix Ultra gibi daha düşük viskoziteye sahip yağlar motorunuzda soğukta daha kolay ilk çalışma sağlar, çünkü hareketli parçalara daha az direnç gösterir ve dolayısıyla motorunuz daha az güç kullanır. Bu da daha fazla yakıt ekonomisi sağlayacağınız anlamına gelir.

Motorunuz için doğru yağ viskozitesini bulmak için, üretici firmanın rehberini kontrol edebilir, yaşadığınız ve sürüş yaptığınız hava koşullarını da aklınızda bulundurun. Önerimiz, ekli basit site Shell LubeMatch programımızı kullanmanızdır.

Yağ numaraları ne anlama gelir?

Dört mevsimlik yağlar yağın yüksek ve düşük sıcaklıklarda motor performansını koruyabildiğini belirten, dereceleri üzerinde iki sayıya sahip olan yağlardır. Bir dört mevsimlik yağlayıcı, sıcaklık değişiklikleri altında viskozite farklılıklarını minimum seviyeye düşürür.

Dört mevsimlik bir yağda ilk sayının ardından normalde kış anlamına gelen W gelir. İlk sayı, yağın kış mevsiminde nasıl akacağının bir göstergesi olarak, düşük sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar incedir.

W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır.

Ek olarak, sentetik yağlar genellikle mineral yağlardan daha düşük ve yüksek sıcaklık özelliklerine sahiptir. Bu, daha iyi yakıt ekonomisi ve soğuk çalıştırma sağlayarak korumayı sürdürür.

Aracınızın hangi viskozite indeksi değerine ihtiyacı olduğunu öğrenmek için, Shell LubeMatch (http://lubematch.shell.com/tr/tr/browse) programımızdan yararlanın.

Mineral ve sentetik arasındaki fark nedir?

Mineral ve tam sentetik olmak üzere iki ana baz yağı türü vardır. "Kısmi" veya "yarı sentetik" ya da "sentetik teknoloji" olarak etiketlenen motor yağlarında bu iki türün bir karışımı bulunmaktadır.

Mineral baz yağlar, bir rafineride işlenerek fraksiyonlarına ayrılan, yağlayıcı özellikleri mum gibi istenmeyen bileşenlerinden arındırılan ham petrolden elde edilmektedir. Bazı motor yağı üreticilerinden farklı olarak Shell, en iyi ham petrolü seçerek ve üretim sürecinin tamamında en katı kalite kontrol işlemlerini uygulayarak kendi birinci sınıf mineral baz yağlarını üretmektedir.

Sentetik baz yağlar daha fazla performans sağlar, çünkü mineral yağ üretimindekinden daha detaylı kimyasal bir proses kullanılarak üretilmektedir. Bu nedenle, Shell Helix Ultra gibi tam sentetik yağlar en yoğun aşınmanın meydana geldiği çalıştırma sıcaklıklarında daha kolay akar. Isıya karşı da daha dirençlidirler ve antioksidan katıklar ile daha kolay şekilde korunurlar (oksidasyon zaman içerisinde yağda oluşan doğal bir bozulma sürecidir).

Ayrıca mineral yağlardan daha az uçucudur. Aracınız için sentetik yağ önerip önermediğimizi görmek için, Shell LubeMatch programımızdan yararlanın.

Performans katkıları nedir?

Satışa sunulmuş motor yağlarının içinde bulunan performans katkıları baz yağa ekstra koruma katar ve motorunuzu koruyup temizlenmesini sağlayıp daha uzun süre daha fazla çalışmasına yardımcı olur. Bu katkı maddelerinin, üstün performans sunmak üzere dikkatlice seçilmesi ve karıştırılması gerekir:

Deterjanlar, motorunuzu temiz tutar ve yakıt yandıkça oluşan aşındırıcı asitleri nötralize eder.
Dağıtıcılar, is ve tortuyu dağıtıp yağ içinde tutarak tıkanmaları önler. Böylece bu kir, bir sonraki yağ değişiminde motorunuzdan uzaklaştırılmış olur.
Aşınma önleyici katkı maddeleri, hareketli parçalar arasında kimyasal bir tabaka oluşturarak motorunuzu korur. Bu katkı maddeleri özellikle yüksek yüklerde araç kullanırken veya motor ilk çalıştırıldığında önemlidir.
Oksidasyon önleyiciler motor yağınızın doğal bozulmasını geciktirmeye yardımcı olarak, motorunuzu daha uzun süreyle daha etkili bir biçimde korur.
Sürtünme azaltıcılar, hareketli parçalar arasındaki sürtünmeyi azaltarak yakıt tasarrufunu artırır.
Paslanma önleyiciler, motor korozyonunu önleyen temel unsurlardır.

Kaynak : http://www.shell.com.tr/ (http://www.shell.com.tr/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/right-oil.html#textwithimage_2)

hasmet
03 Ocak 2016, 15:51
Paylaşım için teşekkürler.

Önemli bir nokta: sentetik olmayan yağlarda yüksek sıcaklıkta viskozite arttıran katkı kullanılmak zorunda. Full sentetik yağlar ise baştan bu özellikte formülize edilebiliyor.

Bir de motor üretimindeki hassasiyet ne kadar yüksekse, yani işleyen metal yüzeyler arasındaki mesafe ne kadar darsa, o kadar düşük viskoziteli yağ kullanabiliyor, çünkü daha ince bir film yeterli oluyor. Bu, yakıt sarfiyatını da azaltıyor.

velizrsln
08 Ocak 2016, 19:05
Konumuzun yag ile hic bir ilgisi yok. Bende biliyorum motoru isitip oyle gitmek gerektigini ve zaten yapiyorum..
Ama jikleyi acmadan yapmak istiyorum bunu yani marsa basip kendisi ayarlasin istiyorum. Bunun icin illaki motoru satip yeni model bir motor mu almak gerekiyor