PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fazer 8 vs Mt-09 Tracer



motorcu adam
09 Aralık 2015, 19:21
Merhaba arkadaşlar,

Günlük hayatımda şehir için ulaşımımı saglayacak, yılda 3-4 kez beni uzun yolda üzmeyecek, artçıyı konforlu bir şekide taşıyacak, üzerine bir topcase taktığımda sıkıntı çıkarmayacak, yakışıklılığından ödün vermiyecek ve rahatlıkla 200km/s hiza ulaşabilecek bir motor arıyorum. Sadece asfalt üzerinde olcak ve sportif olması işime çok gelir. Enduro kesinlikle istemiyorum. Benim size sorum hangisi sizce tercih edilmeli. Tracer inceleme kuruluşları tarafından hep çok beğenilmiş fakat çok bariz sorunları var. Yüksek hızda kafa sallaması bence çok büyük bi eksi. Fazer 8 in böyle ciddi bi sıkıntısı olmamakla birlikte öyle ahım şahım bir yönü olmadığından bahsediliyor. İkisininde bildiğim artı ve eksilerini yaziyim.

Tracer
+ Sportif sürüş
+ Motor bloğu çok torklu
+ Frenler iyi
+ Topcase yakışıyor
- Yüksek hızda kafa sallama (tank slapper)
- Rüzgar koruması başarısız

Fazer 8
+ 30.000 tl
+ Genel olarak olumlu şürüş
- Rüzgar koruması
- 2010 dan beri modelde hiç bir değişimin olmaması

Evet arkadaşlar. Benim motordan beklentilerimi anladınız. Sizce hangisini tercih etmeliyim.İsterseniz kawasaki versys 650yide bu karşılaşmaya dahil edebilirsiniz.

VESPERA
10 Aralık 2015, 00:10
Merhaba

Aslında bu karşılaştırmayı her 2 motosikleti sürmüş birinin yaıyor olması daha sağlıklı olur ama birbirine benzer tarz da motosikletler olduğu için uzun süre her ikisini kullanan bulmak zor.

2014 model fazer 8 sahibiyim. MT-09 tracer'i sadece test ettim.

Fazer 8 2014 ve sonrasında kronik arka amatisör problemi düzeltdi. Tek değişim bu.

Fazer 8 rakiplerine göre ağır bir makine
Fazer 8 Yakıtı ağırlığı sebebiyle fazlaca. ( şehir içi sakin olmayan bir sürüşle 6.5 / 7 lt. - şehir dışı 5.5 )
Fazer 8 200 km/h ve yukarısına kontrollü bir şekile çıkabiliyorsun
Fazer 8 Tank slapper malesef mevcut. Camı yükseltmek gerekiyor
Fazer 8 Oturuş pozisyonu ve sele konforu uzun yolda yoruyor mutlaka gidon yükseltme aparatı şart. Spor oturuşa yakın oluyor normalde.
Fazer 8 e alamünyum çantalar yakışıyor fakat topcase çok kötü duruyor.
Fazer 8 default gelen battlax lastikler çok fena, güven vermiyor.
Fazer 8 ile virajlar inanılmaz keyifli.
Fazer 8 Frenler 8/10

MT-09 Tracer gidon yüksekliği, sele konforu ve oturuş pozisyonu Fazer 8 e göre çok daha rahat
Gidişlerinde pek fark göremedim MT-09 tracer 1 tık önde olabilir.
MT-09 Tracer da michelin lastikler güven veriyor.
MT-09 Tracer Frenler 8/10


Yeni Versys çok şık, oturuş pozisyonu ve gidon yüksekliği + sele konforu fazer 8 den çok daha iyi. Gidişi MT09 Tracer ve Fazer8'e göre kötü haliyle fakat hem sürücü hem artçı açısından konforlu. Yakıtı diğer 2'sinden 2lt kadar düşük ( 2 silindir )

Zor bir seçim olacak :)

Sti
10 Aralık 2015, 00:58
Mt09-tracer kullanan bi motovloger var,bathu57 tracer yazarsaniz cikar sanirim,ben pek anlamiyorumda ejk mjk biseyler diyo,akrapovic egzoz var motorunda,1000 lik cbr1000rr la kafa kafaya gidiyo,virajda yapiyo adam sifir sorun,viyaduklerden 180 le geciyo,yayla gibi ferah,zaten 220 kusurlerde kesicisi var birakmiyo motoru,hem camida var soguk almiyo mis,tip desen on numara,seleside buyuk gozukuyo,alplere giden bi abimiz vardi konusunu okumustum,fazer in tipi bana hos gelmiyo,tracer sanki dahami iyi ne,bahsettigim motovlogger a bi bakin derim,ayni zamanda yeni kasa r1 var,ss kullanicisini bile tatmin eden bi gidis varsa,durup dusunmek lazim bence :queen: yazdiklarim tamamen disardan yapilan yorumdur,iki motoru gormekten oteye gitmemis hatta incelememis biriyim,sahsi goruslerimi soylememin kotu bisey olmayacagini belkide biseyler katacagini dusunerek yazdim,simdiden hayirli olsun,tekeriniz duz bassin :)

Mucit23
10 Aralık 2015, 01:11
Ben olsaydım MT09 Tracer alıp direksiyon amörtisörü takardım. MT09 Güç ve tork açısından daha tatmin edici olacaktır. Fakat kafa sallama olayı büyük problem gerçekten. Direksiyon amörtisörü olsa bir nebze düzeleceğini düşünüyorum.

initial-D
10 Aralık 2015, 02:35
yüksek hızda kafa sallama ile tank slapper başka şeyler ama.tracer da sıkıntı yüksek hızda ön tarafın çok dağılması.en büyük sebebi aerodinami.cam+kafa yüksekliği+lastik basıncı,süspansiyon gibi sebepleri var.gidon amortisörü yüksek hızda kafa sallama için takılmaz.hızlanırken yaşanacak ön tarafın hafiflemesi sonucu gidonda olaşacak ani yük değişimlerini dengelemek için kullanılır.tracerın sorunu bu değil

naparsan yap bu olacak tracerda,fazer 8 de daha az.

sonalp
10 Aralık 2015, 06:18
Bende vfr800x ile tracer arasında gidip gidip gelmiştim. Sonunda Tracer da karar kıldım. Pişman olmazsın. Yalnız bu makina yüksek sürat için yapılmamış sanırım, hoş 600 km de rodaj vs nedeniyle 6000 - 7000 devir/dak üzerine çıkmadım - A modunu hiç kullanmadım - lakin 7000 den sonra kuduracak gibi duruyor. şehir içinde sürmesi çok keyifli ara hızlanmaları, virajı çok keyifli. deli dolu bi makina. tavsiye olunur.

cihan54
10 Aralık 2015, 08:29
Her ikisini de kullanmış biri olarak ve fazer 8 aşığı biri olarak;

Fazer 8'de rüzgar koruması negatif yazmışsın fakat özellikle tracer'a göre çok çok daha verimli bi rüzgar koruması var. Zaten tracer'ın en büyük iki handikapı rüzgar yemesi ve tavşan gibi gidişi! Bununla neyi kastettim; arkadaşların da dediği gibi kontrolsüz bir kafa sallaması var. Fazer'ın kötü yanını söyliyeyim desem bu kadar ağır handikaplar söyleyemem. Ama tracer güvensiz bir motosiklet kanımca..

S6453
10 Aralık 2015, 09:28
Dostum uzunca bir süredir Fazer 8 kullanıyorum. Cihan arkadaşımızın dediği gibi Fazer 8'in rüzgar koruması oldukça iyidir. Bence problemli yanı sıkışık trafikte sıcak havalarda insanı çıldırtan motor ısısı ve Uzun yolda da artçı konforunun yeterli olmaması. Ama tek başına uzun yola çıkacaksan çok keyiflidir. Ve kesinlikle güven veren bir motosiklet

gorefest
10 Aralık 2015, 09:41
Tracer kullanıcı olarak, arkadaşların belirttiği problemler doğrudur, fakat uygun ayarlarla çözülebilinir, Tracer'ın diğer negatif yönü frenlemede yığılmasıdır eğer agresif kullanıyorsanız, ben amortisör ayarlarını değiştirdim ve supermoto hissi vermeye başladı, kafa sallama probleminin de çözümü servislerde var ama ayak yapıyor çoğu yapmamak için, birde selesi rahatsız, rahat edene kadar biraz zaman geçmesi gerekiyor ama ben 2.5 saat duraksız çok gittiğimden o sorun kalktı, ayrıca aşağıdaki video biraz fikir verebilir belki topcase takılı herhangi bir ayar yapılmamış şekilde bi test etmiştim. Birde bathu57 diye youtubeda aratırsan tracerla ilgili birsürü videosu var ordan da bilgi sahibi olabilirsin.


http://www.youtube.com/watch?v=CtNhf0Cr2rM

68charger
10 Aralık 2015, 10:18
Merhaba, ikisi de Yamaha, bence git bir bayiye, ikisini de gör, elle, otur, çalıştırsınlar hatta mümkünse test sürüşüne çık.

Tracer biraz daha uzun boylular için( boyununu bilmiyorum) F8' de kısa da olsan ayaklar yere basar, dur kalk trafiğinde rahat edersin.
Tracer 3 silindir, F8 4 silindir. Güzel ses bence her zaman 4'lüden çıkıyor:P Egzoz da takarsan...
F8 galiba daha ucuz? 5-10 bin lira gezemeye paran kalır:)
Tracer daha güncel bir motosiklet, elektroniği, ekranı vs daha gelişmiş.Tam hava atmalık LCD ekranı var. F8 de lazım olan şeyler var, gerisi teferruat mantığı güdülmüş.
Frenler kaliperleri disk çapları vs aynı ve performansı hemen hemen aynı olacaktır.
Yüksek sürat de F8 kesinlikle daha kararlıdır. Örneğin benim FZ6 200+ 2015 VFR 800'den daha stabil.
Rüzgarı da F8 de daha az alırsın.Yarar geçer!
Adı üstünde Sport Turing motosiklet, merak etme gezilere çıkarsın,arka ve ya yan çanta da takarsın, artçı da alırsın, pis gazlarsında! Tipsiz geliyorsa, çantaları gezi bitince sökersin - kaldırsın. Arkasında, yanında sırf hava olsun diye boş çanta gezdirenlerden olma:queen:
Yakıt ikisi de hemen hemen aynı...

Şimdilik aklıma gelen bunlar. He ben ne alırdım, F8 alırdım. Tarzıma, fiziğime ve bütçeme daha uygun...

YouSuffer
10 Aralık 2015, 11:04
fazer 8 kesinlikle

Maslak
10 Aralık 2015, 12:05
iki makineyi de kullanan biri olarak, benim için motosiklette önem sırası şöyle

1) Yolda bana verdiği güven duygusu, bu gerçekten de çok önemli çünkü bir nebze canım ona emanet, bu konuda fazer tartışmasız onde,
2) gaz tepkissi, fazer tracer la farkı yok denecek kadar az bunu yarışmadığın sürece analayamazsın, yüksek hızlarda tartımasız önde fazer, ben fazerda top speed 250 km hızı gördüm 235 km hıza kadar tatmin edici şekilde çıkıyor sonrasıda kötü değil.
3) Ses olayı 4 silindirli makinenin sesine hastayım fazer 4 silindir
4) Uzun yolda konfor olarak bence tracerın selesi daha rahat
5) Tracer dijital gösterge olayı falan daha havalı duruyor

Dilim döndüğü kadar fikirlerimi ve deneyimlerimi aktardım.. Şuanda her iki makineyide kullanmıyorum ama bence fazer fiyat performans olarak ve sürüş olarak stabil bir motorsiklet alacak olsam tracer a okadar para vermem bence fazer +1 önde

rabbim kazadan bela korusun insallah.

Varuna
10 Aralık 2015, 13:49
Merhaba,

Tracer sahibi olarak yorumlarımı aktarabilirim ancak Fazer 8 ile ilgili olarak hiçbir yorum yapamam. Tracer'ın avantaj ve desavantajlarına ilişkin olarak:
Tracer
+ Sportif sürüş
+ Motor bloğu çok torklu
+ Frenler iyi
+ Topcase yakışıyor
- Yüksek hızda kafa sallama (tank slapper)+ Gidon amortisörü bu sorunun kesin çözümüdür. 2500 TL gibi bir mailyeti var. Bir arkadaşım gidon amortisörünün düşük hızlarda filan işe yaradığından filan bahsetmiş. Değil. Tank slapping rank açısına bağlı olarak ve motorun aerodinamiğine bağlı olarak gelişen fiziksel bir olaydır. Özellikle racing makinalarda sıklıkla yaşanır. Bu nedenle bazı makinalarda gidon amortisörü standarttır. Honda kendisi bir gidon amortisörü üreticisidir. Kendi adıma benim makinamda gidon amortisörü var ve kesin olarak bu sorunu çözmüş bulunmaktayım.
- Rüzgar koruması başarısız - Touring makinalar dışında rüzgar koruması tam anlamıyla yeterli bir motor bilmiyorum. Ancak Tracer için 3 kademe yükseklik ayarlı orjinal siperlik iş görmüyorsa orjinal veya belli başlı üreticilerin uzun tur camı kullanabilirsin. Bende orjinal tur camı var ve bir problem yaşamıyorum.

BatuhanK
10 Aralık 2015, 14:50
O fazerın yakıt tüketimi ve arka freni... Off

berkcigdem
10 Aralık 2015, 16:21
O fazerın yakıt tüketimi ve arka freni... Off

o güzelim motorun tek dez avantajı işte...

cihan54
10 Aralık 2015, 16:35
O fazerın yakıt tüketimi ve arka freni... Off


o güzelim motorun tek dez avantajı işte...

Anlayamadım o kısmı ben ::sm_smile yakıt tüketimi ve arka freni dezavantaj mı!!! :mrgreen:

berkcigdem
10 Aralık 2015, 16:46
Anlayamadım o kısmı ben ::sm_smile yakıt tüketimi ve arka freni dezavantaj mı!!! :mrgreen:

Fazerın yaktığı benzin avantaj mı ? :)

Arka fren fazerların kronik sorunudur. Biraz sert basın motorun kıçı direk yanınıza geliyor. 2014 - 2015 modellerde bunları hallettiler mi onu bilmiyorum ama.

Maslak
10 Aralık 2015, 17:14
Sanırım fazer 6 ile karıştırıyorsunuz benim böyle bir şikayetim yoktu olanıda ilk burada duydum ..

BatuhanK
10 Aralık 2015, 17:48
off derken yakınma anlamında :cherry:

EmirhanCoskun
10 Aralık 2015, 18:23
Sanırım fazer 6 ile karıştırıyorsunuz benim böyle bir şikayetim yoktu olanıda ilk burada duydum ..

fz6 nın 2014 2015 modeli tr de yok zaten..

cihan54
10 Aralık 2015, 18:41
Evet FZ6 Fazer ile karıştırıldı sanırsam. Hem frenaj hem yakıt olarak gayet makul bir motordur. Ben motoru genelde uzun yolda kullanmıştım. 20 kuruşa kadar düştüğü olmuştur. Ortalama 25 kuruş yakıt sarfiyatı vardır. Ama gırtlağına kadar sıkarak 45 kuruş da yaktırdım fakat insan gibi kullanmadığımda o da..

Velhasıl. fazer 8, nonstop 1000km'yi rahat yapabileceğiniz; frenajına rahatça güvenebileceğiniz; viraj kabiliyeti ve şehir içi denge konusunda gayet tatminkar olan bir motordur. :cat:

BatuhanK
10 Aralık 2015, 19:31
Gırtlağa kadar sıkınca 45 kuruş. ya orada benzin ucuz ya da sıkma anlayışımız farklı hocam :)

cihan54
10 Aralık 2015, 23:37
Gırtlağa kadar sıkınca 45 kuruş. ya orada benzin ucuz ya da sıkma anlayışımız farklı hocam :)
Şöyle söyliyim, 90kg artçı ile 251kmh hızda viraj aldığım bi turlamada. Örnek uygun mu bilmiyorum :)

BatuhanK
10 Aralık 2015, 23:50
Benzinin litre fiyayı neydi ki o zaman. Bi 11-12 yakması lazım ki o da en az

cihan54
11 Aralık 2015, 08:56
Benzinin litre fiyayı neydi ki o zaman. Bi 11-12 yakması lazım ki o da en az

Savunduğun şeyi bir anlasam cevap vereceğim de, o kadar yakmaz mı daha mı fazla yakar demek istiyorsun. Bir açıklasani halk tedirgin ::sm_smile

BatuhanK
11 Aralık 2015, 16:58
diyorum ki kuruş hesabı nedir usta, kaç litre yaktı :mrgreen:

cihan54
11 Aralık 2015, 17:20
diyorum ki kuruş hesabı nedir usta, kaç litre yaktı :mrgreen:

Sırf senin için oturdum hesapladım listesini bak kıymetimi bil. ::sm_smile 100km'de en düşük 4,5lt yakıyo. ortalama 5,5lt yakıyo şehiriçi-dışı. Maximum zorlamada 10 lt'ye çıkarabiliyosun. ::sm_smile

BatuhanK
11 Aralık 2015, 17:51
Sırf senin için oturdum hesapladım listesini bak kıymetimi bil. ::sm_smile 100km'de en düşük 4,5lt yakıyo. ortalama 5,5lt yakıyo şehiriçi-dışı. Maximum zorlamada 10 lt'ye çıkarabiliyosun. ::sm_smile

ben kısa süreli kullanmıştım ama bu rakamlar şaşırttı beni de açıkçası. ortalama 5,5 gayet iyi. teşekkür ettim :)

Maslak
11 Aralık 2015, 17:51
konuyu açan arkadaş nerelerde acaba naptı neye karar verdi? yazılanlara yorum bile yapmamış , yoksa yorumlar tatmin etmedi mi acaba merak ettim..

motorcu adam
14 Aralık 2015, 02:35
konuyu açan arkadaş nerelerde acaba naptı neye karar verdi? yazılanlara yorum bile yapmamış , yoksa yorumlar tatmin etmedi mi acaba merak ettim..

hala kararsızım açıkçası bakalım. yakın zamanda bi bayiye gidip ikisinde üstüne bi oturcam. değerli fikirlerini benle paylaşan ardakaşlarıma abilerime çok teşekkür ederim. hepsinin yorumları benim için çok değerli. mt 09 una elektronik gidon amortisörü takan abi güzel bi çözüm önerisi getirmiş mesela bence olaya. fakat sizin gibide fazerin daha güvenilir olduğundan bahseden arkadaşlar sebebiyle hala net bir karar veremedim. hepinizin özellikle bu iki motordan birini kullanan insanların yorumları beni oldukça tatmin etti. tekrardan bilgilerini paylaşan herkese teşekkür ederim.

F54
14 Aralık 2015, 02:40
al bi yeni kasa vfr 800 bak keyfine :)

68charger
14 Aralık 2015, 09:24
al bi yeni kasa vfr 800 bak keyfine :)

İğrenç sesi var:farao:

Darkcity2000
14 Aralık 2015, 09:53
İğrenç sesi var:farao:

Muhtesem de bir gidisi var...

cihan54
14 Aralık 2015, 10:03
Muhtesem de bir gidisi var...

Evet ben de öyle duydum. Virajına doyum olmuyomuş ::sm_smile

Maslak
14 Aralık 2015, 13:13
Evet ben de öyle duydum. Virajına doyum olmuyomuş ::sm_smile


Sanki çok tutulmadı gibi bu modeli,(VFR 800) Yada insanlar alacak motor mu bulamıyorlar.Yeni kasasından bahsediyorum. Aslında bende çok beğendim yakısıklı duruyor ama ses olmayıncada olmuyor.

motorcu adam
14 Aralık 2015, 16:22
al bi yeni kasa vfr 800 bak keyfine :)

240 kusur kilo, 40.000 tl bence diger iki motorla kiyaslaninca pek rakip olamiyor onlara.

Maslak
17 Aralık 2015, 11:19
Konuyu açan arkadaş ne aldı acaba yoksa fuarı da bekleyip mt10 almayamı karar verdi

GP500-1st
17 Aralık 2015, 13:33
Tracer kullanıcı olarak, arkadaşların belirttiği problemler doğrudur, fakat uygun ayarlarla çözülebilinir, Tracer'ın diğer negatif yönü frenlemede yığılmasıdır eğer agresif kullanıyorsanız, ben amortisör ayarlarını değiştirdim ve supermoto hissi vermeye başladı, kafa sallama probleminin de çözümü servislerde var ama ayak yapıyor çoğu yapmamak için, birde selesi rahatsız, rahat edene kadar biraz zaman geçmesi gerekiyor ama ben 2.5 saat duraksız çok gittiğimden o sorun kalktı, ayrıca aşağıdaki video biraz fikir verebilir belki topcase takılı herhangi bir ayar yapılmamış şekilde bi test etmiştim. Birde bathu57 diye youtubeda aratırsan tracerla ilgili birsürü videosu var ordan da bilgi sahibi olabilirsin.

http://www.youtube.com/watch?v=CtNhf0Cr2rM

100-200 arası YZF-R6 gibi terminatör maşallah:queen:

Berkchkan
02 Mayıs 2019, 09:51
Varuna - Taktırdığın gidon amortisörü hakkında bilgi verebilir misin lütfen bende tracerıma alacağım ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------


Merhaba,

Tracer sahibi olarak yorumlarımı aktarabilirim ancak Fazer 8 ile ilgili olarak hiçbir yorum yapamam. Tracer'ın avantaj ve desavantajlarına ilişkin olarak:
Tracer
+ Sportif sürüş
+ Motor bloğu çok torklu
+ Frenler iyi
+ Topcase yakışıyor
- Yüksek hızda kafa sallama (tank slapper)+ Gidon amortisörü bu sorunun kesin çözümüdür. 2500 TL gibi bir mailyeti var. Bir arkadaşım gidon amortisörünün düşük hızlarda filan işe yaradığından filan bahsetmiş. Değil. Tank slapping rank açısına bağlı olarak ve motorun aerodinamiğine bağlı olarak gelişen fiziksel bir olaydır. Özellikle racing makinalarda sıklıkla yaşanır. Bu nedenle bazı makinalarda gidon amortisörü standarttır. Honda kendisi bir gidon amortisörü üreticisidir. Kendi adıma benim makinamda gidon amortisörü var ve kesin olarak bu sorunu çözmüş bulunmaktayım.
- Rüzgar koruması başarısız - Touring makinalar dışında rüzgar koruması tam anlamıyla yeterli bir motor bilmiyorum. Ancak Tracer için 3 kademe yükseklik ayarlı orjinal siperlik iş görmüyorsa orjinal veya belli başlı üreticilerin uzun tur camı kullanabilirsin. Bende orjinal tur camı var ve bir problem yaşamıyorum.

Aldığınız ve taktığınız gidon amortisörü ne marka modeldir nereden aldınız bende almak istiyorum