PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Düşük cc için Turbo



snakesand
09 Aralık 2015, 16:02
Abilerim ben 18 yaşında bi gencim bütcem kısıtlı olduğu için mondial zone 180 aldım hızı çok seviyorum ama bu motor beni tatmin etmediğinden motora turbo takmak istiyorum i. Çalışma mantığını falan vayağı araştırdım ama kafama göre iş yapmak istemediğimden bi sizlere sormak istedim.

Ebayda bi kaç tane turbo buldum 125-500cc arası diyo başlıkta ayrıca adam başlığa kros modelleri eklemiş acaba bu benim motora uyarmı

Zararı tahminimce aşırı ısınma olursa öyle olur

Turboyu takmalıyım sizce sipariş verip

ZümeR
09 Aralık 2015, 16:13
Çinliye olaki onu takabilirsen o motor fazla gitmeden yarılır.. :bounce:

snakesand
09 Aralık 2015, 16:18
Yarılmasının nedeni ne olur ısınmamı,basınçmı,yüksek devirmi

Sti
09 Aralık 2015, 16:34
180cc nin,ozelliklede cinli motorun turboyu destekleyecegini dusunmuyorum,motor turbonun basincina,ve o ufak motorun basincla isinmasina dayanamayacaktir,turbo maliyetli istir,sadece turbo ile bitmez,motorun icinede girmek lazimdir,ben daha cok arabadan anlarim,arabaya turbo modladigin zaman kol,yatak vs hersey uygunuyla degisir,zamanlama ayari yapmak lazimdir,dogru ayarlanmayan araba patlarken,saglam ayarla turbo uzun vadede gidebilir,ancak hicbi zaman orjinal turbolu bi araba gibi sorunsuz olamaz

seta34
09 Aralık 2015, 16:37
Yine mi trolcan geldi.
Tak tak isiklarda falanda buyuk cc motorlara kafa tut gazetelerde gorelim bizde
'asiri hiz can aldi'

snakesand
09 Aralık 2015, 16:39
http://i.hizliresim.com/82WZqV.png bahsettiğim bu büyüklüğü 17cm civarıymış

emreyil34
09 Aralık 2015, 16:41
hava filtresine mi hava basıyor o nedir?

snakesand
09 Aralık 2015, 16:43
Abicim bana fikir vermiycekseniz gelmeyin posta boşuna burda laf kalabalığı olmasın

Bütcem olsa zaten böyle kıytırık işlerle uğraşmam
Bu konunun olası varmı onu soruyorum burda

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------

Hava filtresi turboya bağlanıyor

hakikiteker
09 Aralık 2015, 16:57
Turbo başlı başına profesyonellik isteyen bir iş. Herşeyini düzgün yapsan bile turbo gecikmesi gibi bir sebepten göğü görebilirsin. Ufaktan kaç bu arada, bilginozi kardeşimizin acısı hala taze ve hepimizi derinden etkilemişken düzgün bir yorum bekleme.

Nikkfurie
09 Aralık 2015, 17:07
verdiğin linkdeki turbo elektrikle çalışan palavradan bir sistem boşuna paranı kaptırma..

occv
09 Aralık 2015, 17:25
Abicim bana fikir vermiycekseniz gelmeyin posta boşuna burda laf kalabalığı olmasın

Bütcem olsa zaten böyle kıytırık işlerle uğraşmam
Bu konunun olası varmı onu soruyorum burda

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------

Hava filtresi turboya bağlanıyor

Ben bu işlerle daha önce çok uğraştım. Bir keresinde küçük bir oksijen tüpü bile bağlamıştım. Performans anormal artmıştı turbodan alamadığım performansı oksijen tüpünden almıştım ama neredeyse motor bloğu sıcaktan eriyecekti. O kadar çabuk ısınıyorduki şaşıp kalmıştım. O resimde gösterdiğin elektirkle çalışan turbolarıda denedim beş para etmez para tuzağından başka bişi değil çok düşük basınçlar üretiyor hiç bir işe yaramıyor sakın alma. Eğer illaki turbo takmak istiyorsan mutlaka egzost çıkışını kullanmalısın. Ve bulabileceğin en küçük turboyu bulmalısın nerden bulabilirsin bilmiyorum belki hurdaya çıkmış performans karting motorlarından olabilir. Motora bağlaması çok basittir fakat düzgün çalışırsa motoru zorlayıp yüksek basınç elde edebilirsen piston kolu mutlaka altta çıkacaktır bu kaçınılmaz. O yüzden krank şaftını daha dayanıklı bir şaftla değiştirmen şart onuda bulamıyacağına göre en iyisi ya sen bu sevdadan vazgeç yada motor pistonu kol çıkardığında motoru hurdaya atmayı göze al.

sey_47
09 Aralık 2015, 17:25
Koca arabada bir naneye yaramıyor.
Motosiklette de hiç bir naneye yaramaz.

İzlemek isteyenler için. Elektrikli turbo palavrası.

https://www.youtube.com/watch?v=cbGWgvJN1_8

COQ
09 Aralık 2015, 17:32
İşe yarayıp yaramayacağını söyleyebilmek için bazı bilgilere ihtiyaç var.
Motorun çalışma mantığı aslında çok karmaşık değil.
Piston aşağı inerken silindirin içine hava çekiyor.
El pompaları gibi düşün.
Pompanın kolunu çektiğinde hava doluyor, kolu aşağı bastırdığında hava sıkışıp ucundan basınçlı bir şekilde dışarı çıkıyor.
Bu basınç sayesinde kocaman lastikleri bile küçük bir el pompasıyla şişirebiliyoruz.
Ama bazen pompanın basıncı yetersiz kalıyor.
Çünkü hava haznesi küçük olabiliyor.
Kullanılan materyaller havayı iyi sıkıştıramıyor vs.

İşte motorda da buna benzer bir durum söz konusu.
Piston aşağı inerken havayı emme manifoltu denilen yerden çekip silindirin içerisine çekiyor.
Sonra manifoltun kapağı kapanıyor.
Piston yukarı doğru çıkıp havayı sıkıştırıyor.
Bu boşluğa yanma odası diyelim ki anlatması kolay olsun.
Bu esnada karburatör ya da enjektör silindirin içine benzin gönderiyor.( yanma odasına)
Şimdi yanma odasında ne var?
Sıkıştırılmış hava ve benzin.
Hava neden lazım?
Çünkü yanmanın gerçekleşmesi için oksijen patlama içinse hidrojen lazım ve bunlar havanın içerisinde bulunuyor.
Buji bir kıvılcım yaparak benzini yakıyor.
Yanma sonucunda oluşan gaz basıncı pistonu aşağı itiyor.
Gaz egzoz aracılığı ile tahliye edilirken içeriye temiz hava çekiliyor.
Ve tekrar tekrar yukarıda yazdığım olaylar gerçekleşiyor.
Şimdi soru şu.
Yanma odasına gelen benzinin hepsi yanabiliyor mu?
Diyelim ki yanma odasına her seferinde 1 kilo benzin giriyor.
Bu bir kilo benzinin yanması için de 1 kilo hava lazım.
İşte turbonun size bir yarar sağlayıp sağlamayacağı burda ki sorunun cevabına bağlı.
Eğer piston ihtiyacı olan 1 kg havayı çekemiyor ise benzinin tamamı yanmayacaktır.
Bu durumda oluşturacağı basınç düşük olacağından motorunuzdan kapasitesinin altında bir güç alırsınız. Ayrıca boşuna bir sürü benzini ziyan etmiş olursunuz.
Çünkü yanma odasında yakılamamış benzin tekrar depoya geri dönmez.
Gazlarla birlikte egzozdan dışarı atılır.
Bu durumu benzini kısarak önleyebilirsiniz.
Ama siz performansın artmasını istiyorsunuz.
O zaman yanma odasına gelen benzinin tamamını yakacaksınız.
Yani yanma odasına giren havayı arttıracaksınız.
Mesela Turbo takarsınız.
Ama önce fazla havaya ihtiyacınız var mı yok mu öğrenmeniz lazım.
Yanma odasına giren benzini arttırıp ihtiyacı olan havayı elde etmek için de turbodan yararlanabilirsiniz.
Fakat dediğim gibi önce ihtiyaç var mı yok mu önce onu öğrenmeniz lazım.

Buraya kadar basitçe prensipleri anlattım.
Mevzu bu kadar basit değil.
Bunun bir de sıkıştırma oranı hadisesi var.
Oraya hiç girmeyelim.
:)
Bulunduğunuz rakımdaki hava basıncının etkisi var.
Örneğin motosikletiniz İstanbul'da başka Erciyes'de farklı çalışır.
Ama oralara da hiç girmeyelim.
Anlatılmak istenen ihtiyacınız olup olmadığını anlamak çünkü.
Aslında mükemmel motor yok diyebiliriz.
Düşük devirlerde turboya ihtiyaç duymayacak şekilde çalışırken gazı açtığınızda işler değişebilir.
Gazı açtığınızda yanma odasına giren benzin miktarı haliyle artacak ve dolayısıyla daha çok havaya ihtiyaç duyacaksınız.
Takacağınız Turbo bu ihtiyacı karşılayabilecek mi ya da ne kadarını karşılayacak?

Kısaca özetlemek gerekirse tüm bu hesaplar kitaplar yapılıp motorunuza uygulayacağınız sistemlerle şahane verim alabilirsiniz.
Fakat harcadığınız parayla motoru yeniler üstüyle de bir yıllık benzini bedavaya getirebilirsiniz.
İyi hesap kitap yapın.

snakesand
09 Aralık 2015, 17:42
Aranan kanlar geldi teşekkür ederim yorumlarınız için

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------

Abi oksijen benimde aklıma gelmişti :D hatta birde şey düşündüm bi huniye hortum bağlayıp hava filtresinin oraya sokucaksın daha fazla oksijen alacağı için azda olsa faydası olur gibi :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:40 ----------

Bu turbo işi olumsuz gibi en iyisi ilerde bizamana mt-09 falan almak

kurubuz
09 Aralık 2015, 17:50
Turbocharge egzos gazından, supercharge ise kasnaktan tahrik alır. Elektrikli sistemler malesef bu kadar yüksek basınçlı hava verecek kadar güç üretemiyor. Kaldı ki 12 voltla çalışan bir bilgisayar kasası fanının , silindirin emme zamanında doğal emişten daha yüksek bir basınçla doldurmasını bekliyorsunuz. Elbette sonuçları testle görmek lazım ancak mümkün olduğunu sanmıyorum.

occv
09 Aralık 2015, 18:08
çok soğuk havalarda belki oksijen denenebilir. Ama çok kısa süreliğine 30 saniyeyi geçmemek gerek.

sezerh
09 Aralık 2015, 18:53
Oksijen tupu isi sakat. Ufak bir kazada belada patlama riski cok fazla.

Ayrica bittiginde surekli oksijenmi bastircaksin. Hadi diyelim her sey guzel yaptirdin. Peki motorun bu isiya dayancakmi :)

berk_cglr
09 Aralık 2015, 19:51
gerçi geç oldu ama kolay gelsin kardeşim :) hem supercharger hemde turbo olayını denemiş biri olarak sana söyliceğim tek şey ona verdiğin parayla çok rahat eski kasa bir 4 silindir yada ninja 250r alırsın birde prof olarak yapamazsan bağlantı vs 0 performans alırsın

kordinaryus
09 Aralık 2015, 20:25
turbo tahrik gücünü egzozdan alır. hava filtresine takılan şey turbo olamaz. tahriği kranktan alırsa kompressor olur. hepsi farklı teknikle aynı işi yapar ama sonradan eklenen turbo adı altında düzenekler o işi yapamaz. yapsa da yarım yapar. 10 tane yarım iş, 1 tane tam iş etmez.

emreyil34
09 Aralık 2015, 20:59
bulaşma,çin malı alet zaten verdiğin emeğemi,paranamı harcarsın sonradan bilemem ama en mantıklısı turboya verecek paran varsa ki 2000 tl den aşağı çıkamazsın temiz bi ss yada en az 250 cc bir motor alırsın

snakesand
09 Aralık 2015, 22:07
Aynen olası değil bu iş
Ama yapılabilse motordan bi 300cc liğe yakın performans alınacak heralde

Darkfriairs
09 Aralık 2015, 22:11
Turbo taktığın zaman 180 Km hıza ulaşabileceğini mi düşünüyorsun?
Turbonun çalışma mantığını kavramış olduğunu sanmıyorum. Gereksiz bir işlem olur.

efendy06
09 Aralık 2015, 22:31
Tak tak, hatta modifiye ettir, 1000 cc yap motoru. 300 yapsın. Tövbe estağfurullah...

Yahu bindiğin motorun şasesi ne? Freni ne? Lastiği ne? Şanzımanı ne?