PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şehir için frenleme ve ellerin konumu.



enable
09 Aralık 2015, 12:12
Merhaba, öncelikle herkese kazasız sürüşler diliyorum.

Tartışmaya açmak istediğim konu, şehir içinde hızlı frenleme yapabilmek için ellerin konumu.
Aldığım ilk eğitimde hoca ön sağ elin iki parmağının sürekli ön fren üzerinde olması şeklinde idi.
İkinci eğitimdeki hocam ise bu yöntemin çarpma anında öndeki iki parmak için risk oluşturacağını ve ellerin normal şekilde gaz pedalını kavraması gerektiğini söyledi.

Baktığım farklı dökümanlarda ise şehir içi kullanımda frenleri kullanan el ve ayakların her an frene basacakmış gibi pedalların üzerinde durabileceğini yazıyordu ama uzun yolda zamanla özellikle ayağın yorulacağını ve frenleme yapabileceğinden uzun yolda önerilmediğini okudum.

Benim kaza videomu izleyen arkadaşlar vardır, adamın bana gelip çarpması 1sn lik olay. Ben bu bir saniye içinde ellerimi gaz pedalından çekip frenleme yapmışım ama bu refleks kişiden kişiye değişken olmakla birlikte zaman kaybettirmenin yanısıra özellikle sağ iki parmağım frenin üzerinde olsa idi frenleme zamanımı daha kısaltmaz mıydı?

Bence zararı yok alışkanlık meselesi diyecek arkadaşlar için, ben sağ iki parmağım frenin üzerinde ise daha güvenli hissediyorum, sürüş teknikleri bakımından yanlış sayılır mı?

Saygılar.

blackfish
09 Aralık 2015, 18:31
elçik koruma yoksa iki parmağın ön frende olup olmaması çarpma anında çok fark etmez diye düşünüyorum. özellikle şehir içinde iki parmağım sürekli ön frende. bi de alışkanlıktan da olabilir bu şekilde gaz kontrolü daha kolay geliyor.

Levent
09 Aralık 2015, 18:40
Bu konuda bu forumda çok sular aktı, ararsanız bulursunuz, yine de bir açıklama yazayım, bakın bu konuda kendini otorite gören herkesin kendine göre bir yorumu var.. Kimi öyle olur, böyle olmaz, öbürü böyle olur şöyle olmaz vs.vs. Ben şimdi ne otoriteyim, ne de bu camiada söz sahibi birisi.. Ben saf salak 21 senedir motosiklet kullanan bir adamım.. Skuter de kullansam, Racing de kullansam, fren kullanımım değişmez..

Her zaman ama her zaman 2 parmağım frende, diğer iki parmağım ise debriyajdadir.. Skuter ise, arka frendedir.. Bu benim gerçekten köküne kadar inandığım ve güvendiğim frenleme şeklidir, her zaman reaksiyon sürem çok hızlı olmuştur, ve böyle kullanmaktan son derece memnunum.. Gazı da avucumun içi ile açar avucumun içi ile kaparım,.. Şimdi biraz sonra panikçiler üşüşür buraya ama, ben ona da karşıyım! Motosiklette panik ve de panik fren diye bir şey yoktur,çünkü bu panik frenin açılımı, ahanda ben şimdi sı.tım ne b.k yiyeeğimi de bilmiyorum, yapabileceğim tek şey ha.van gibi frene asılıp motoru yatırmak! bana göre panik yapan adamın şansı %0'dır.. Motosiklette Acil durum frenajı vardır.. Acil durumda o artık senin cesaretin ve fren tekniğinin ne kadar iyi olduğu ile alakalı bir şeydir.. Ama dediğim gibi 1- Panik fren diye bir şey sadece acemiler için vardır, 2- Reflekslerini iyi kullanan her motosikletci 2 parmak debriyaj 2 parmak da ön fren üzerinde sürüş yapar.. Motogp'ye bi bakınız, o 2 parmak hep oradadır.... Bir de otoritelerin izinde olan tipler vardır, onlar beni pek sevmez bu forumda... Kitap ne diyorsa odur onlar için, ama bakarsınız 2 gün sonra bi konu açılır, horoza çarpıyordum, 100 ile gidiyodum motor durmadı, allahtan horoz uçtu fln... Duramazsın tabi, fren yapmayı bilmiyorsun çünkü.. Eğitime de karşı fln değilim, asla! Herkes gidip eğitim alsın, ama yanlışı doğruyu ayırt etsin... Hem teoride hem pratikte başarılı olmadığını görmesine rağmen savunmasın... Biraz akıllı olsun.. neyse yine sinirlenmek istemiyorum bu tiplere..

Sevgiler.

hakikiteker
09 Aralık 2015, 20:17
Benim mantığıma göre elin ya da ayağın fren, debriyaj üzerinde HER ZAMAN hazır beklemesi yanlış(risk görülen durumlarda hazır olmalı bence). Çünkü önüme herhangi bir şey aniden çıkınca sartlanmis olarak frene belki de kontrolsüz şekilde asılırım. Ben bu yüzden tercih etmiyorum, aksini iddia eden de olursa kanıtlamadığı sürece fikrimi değiştirmez sanırım. Parmakların manet üzerinde durması ise çarpmada pek bir fark yaratmaz gibi geliyor bana.

hasmet
09 Aralık 2015, 20:43
Motosiklette panik ve de panik fren diye bir şey yoktur,çünkü bu panik frenin açılımı, ahanda ben şimdi sı.tım ne b.k yiyeeğimi de bilmiyorum, yapabileceğim tek şey ha.van gibi frene asılıp motoru yatırmak! bana göre panik yapan adamın şansı %0'dır.. Motosiklette Acil durum frenajı vardır.. Acil durumda o artık senin cesaretin ve fren tekniğinin ne kadar iyi olduğu ile alakalı bir şeydir.. Ama dediğim gibi 1- Panik fren diye bir şey sadece acemiler için vardır, 2- Reflekslerini iyi kullanan her motosikletci 2 parmak debriyaj 2 parmak da ön fren üzerinde sürüş yapar..

Eğitimde "panic stop" yahut "emergency braking" diye geçiyor, aniden durma gerektiren bir durumun birden bire oluşması halinde uygulanması gereken fren tekniğine.

İnsanlar panik fren yazınca bahsettiğiniz "acil durum freni"ni anlıyorum ben.

enable
09 Aralık 2015, 21:44
Bu konuda bu forumda çok sular aktı, ararsanız bulursunuz, yine de bir açıklama yazayım, bakın bu konuda kendini otorite gören herkesin kendine göre bir yorumu var.. Kimi öyle olur, böyle olmaz, öbürü böyle olur şöyle olmaz vs.vs. Ben şimdi ne otoriteyim, ne de bu camiada söz sahibi birisi.. Ben saf salak 21 senedir motosiklet kullanan bir adamım.. Skuter de kullansam, Racing de kullansam, fren kullanımım değişmez..

Her zaman ama her zaman 2 parmağım frende, diğer iki parmağım ise debriyajdadir.. Skuter ise, arka frendedir.. Bu benim gerçekten köküne kadar inandığım ve güvendiğim frenleme şeklidir, her zaman reaksiyon sürem çok hızlı olmuştur, ve böyle kullanmaktan son derece memnunum.. Gazı da avucumun içi ile açar avucumun içi ile kaparım,.. Şimdi biraz sonra panikçiler üşüşür buraya ama, ben ona da karşıyım! Motosiklette panik ve de panik fren diye bir şey yoktur,çünkü bu panik frenin açılımı, ahanda ben şimdi sı.tım ne b.k yiyeeğimi de bilmiyorum, yapabileceğim tek şey ha.van gibi frene asılıp motoru yatırmak! bana göre panik yapan adamın şansı %0'dır.. Motosiklette Acil durum frenajı vardır.. Acil durumda o artık senin cesaretin ve fren tekniğinin ne kadar iyi olduğu ile alakalı bir şeydir.. Ama dediğim gibi 1- Panik fren diye bir şey sadece acemiler için vardır, 2- Reflekslerini iyi kullanan her motosikletci 2 parmak debriyaj 2 parmak da ön fren üzerinde sürüş yapar.. Motogp'ye bi bakınız, o 2 parmak hep oradadır.... Bir de otoritelerin izinde olan tipler vardır, onlar beni pek sevmez bu forumda... Kitap ne diyorsa odur onlar için, ama bakarsınız 2 gün sonra bi konu açılır, horoza çarpıyordum, 100 ile gidiyodum motor durmadı, allahtan horoz uçtu fln... Duramazsın tabi, fren yapmayı bilmiyorsun çünkü.. Eğitime de karşı fln değilim, asla! Herkes gidip eğitim alsın, ama yanlışı doğruyu ayırt etsin... Hem teoride hem pratikte başarılı olmadığını görmesine rağmen savunmasın... Biraz akıllı olsun.. neyse yine sinirlenmek istemiyorum bu tiplere..

Sevgiler.

Yalnız değilmişim, tam da istediğim gibi cevap. Adı panik olabilir acil fren olabilir herneyse parmaklarımı gaz manetimden kaldırıp frene basma sürem yarım saniye vaktimi harcıyor ise neden elimi orada hazır bekletip bu zamanı frenlene için kullanmayayım, bu sürede insan bakışını kaçış rotasına çevirip belki hayatını bile kurtaramaz mı? Birde bence 2 parmak daha dengeli frenliyor, panik anında ön frene tüm parmaklar ile abanmak kötü sonuçlar doğurur.

Granis
09 Aralık 2015, 21:59
Levent Gocmen arkadasimiz konuyu kapatmis. Saygilar.

Zsrvc
09 Aralık 2015, 22:05
Yillardir araba kullanan ve bir aydirda motor kullanıyorum. Aldigim eğitimlerde mantık olarak araba ile ayni debraj, fren, panik fren vs. Tabii herkesin tecrübesi kendinle alakali.gaz ile fren olayina ben bii türlü alışamadım.Araba kullanirken zaman kazanmak için ayağın sürekli frende olmadığına göre.motordada olmasına gerek yok bu zaman kazandirmaz. Benim görüşüm

yusufozugenc
09 Aralık 2015, 22:24
Şahsen benim işaret parmağım hep frendedir, gaz açarken de çengel gibi havada açık kalır. Böylece hem tepki sürem daha çabuk oluyor hem de gazla frene aynı anda basmak gibi bir durum imkansız oluyor. Ancak durmuş veya yavaş akan trafikte aralardan giderken ön freni değil arka freni kullanırım. Ön freni sıktığın zaman ön dalıp dengeni bozuyor veya hem fren yapıp hem de düzgünce manevra yapamıyorsun. Yani işaret parmağı her zaman çay içen ingilizin işaret parmağı gibi havada, trafik sıkışık ise ayak fren üzerinde. Şahsi tavsiyem budur.

araltı
09 Aralık 2015, 23:09
Sonuç nasıl rahat ediyorsan. Her turlu kullanan ve öneren olacak. En rahat sekide en güzel frenlemeyi nasıl yapıyorsan o.

Ben Sürüş tempoma göre işaret ve orta parmağımı frenin üstünde konumlandırıyorum.

DamienRice
09 Aralık 2015, 23:25
2 parmak frende durunca ben yapamıyorum öyle alışmadım. Bu alışkanlıgı nasıl düzeltebilirim yahu

Darkcity2000
09 Aralık 2015, 23:43
Sorun elin fren üstünde olup olmaması değildir, sorun ön görü ile en az 3 sn tehlikeden geride olmaktır. her daim periferik bakış ile tüm yolu tekerin basacağı yeri analiz etmek zorundasın, son 1 saniyeye kalırsan allah rahmet eylesin ...

VESPERA
09 Aralık 2015, 23:58
2 parmağın sürekli ön frende olması [U]tamamen[/U ]doğru bir teknik olmadığı gibi bu teknikte usta olmadan güvenli olduğu söylenemez. İlk önce şu sorunun cevabını düşünmeniz lazım. Sizce ön fren neden gaz kolunun üstündedir? Neden debriyajın olduğu tarafta değil de gazın olduğu yerde? Bunu neden böyle dizayn etmişler?

Cevabı basittir değil mi, gazı tamamen bırakıp en az 3 parmak ile fren yapıp güvenli durabilmek içindir.

Acil bir durumda, aynı anda gaz verirken alışkanlık haline gelen 2 parmağın da ön freni sıktığını bir düşünün... Ben gaz vermeyi kesip 2 parmağımla tutabiliyorum diyenler zaten reflekslerini uzun zaman bu tekniğe yoğunlaştırmış kişilerdir. Faakat bir o şekilde deneyip elin aldığı şekli görün, bir de gazdan eli tamamen çekip en az 3 parmakla frene dokunmayı. Sizce hangisi güvenli?

Şunu unutmayın ve mutlaka test edin. Fren manetini sonda ki topuz tarafından çok az bir güç harcayarak serçe parmağınız ile sıkmanız bile güvenli durmanıza yeterlidir fakat tam tersi sol baştan sıktığnızda çok daha fazla güç harcadığınızı göreceksiniz.


Doğru frenlemeyi boş bi yerde günde 1 hafta çalışarak çözebilir, reflekslerinizi geliştirebilirsiniz. Hiç zor bir olay değil buna emin olabilirsiniz.

Herkesin sürüş tarzı farklı olabilir. Ona göre refleks geliştirmiş ve çok başarılı olabilir. Fakat kesinlikle doğru bu diğerleri değil demek yanlıştır. Kitap bilgileri uzun araştırmalar, testler ve kaza oranları / sebep sonuç ilişkisi araştırılarak ortaya çıkmıştır.

Not: Motosiklet eğitmeni değilim. Honda ve GİS Akademi'den aldığım güvenli sürüş eğitimlerinden, çok değerli hocaların ve genel motosiklet literatürünün açıkladığı bir tekniktir.

mozgur
10 Aralık 2015, 00:19
Fren yaparken sağ eli kullanın. Bu işin tekniği budur.

enable
10 Aralık 2015, 10:42
2 neden daha aklıma geldi.

1- Duracaksınız, elimiz hem frende hem de vites küçültmede aragaz vererek kompresyondan yararlanabiliriz. (Bu başka bir tartışma olmasın lütfen, yeterince tartışıldı)
2- Malumunuz eldiven kullanıyoruz, kışlık yazlık eldiven değişimlerinde veya yeni eldivene alışma sürecinde ani fren ihtiyacında eldiven fren manetine takılıp gecikmeye neden olabilir.

Fikirlerini yazan arkadaşlara çok teşekkürler.

Shadow_2005
10 Aralık 2015, 11:09
Kişiden kişiye cavabı değişebilecek birden fazla dogru cevabı olan bir soru.
Rahmi Barutçu'da ellerin manet üzerinde olması gerektiği söylenirken ,Honda nın eğitim programına katıldım,orada ise ellerin kesinlikle manet üzerinde olmaması gerektiği söyleniyor.Hem gazın tam kapanmayacağı hemde kontra tekniğinin refklese bağlı kullanımı kısıtlayacağı söyleniyor.(Kontra tekniğini kazadan kaçınma taktiği olarak kullanıyorsanız diye)

Eller üzerinde olsa hızlı tepki ,olmasa kaliteli gaz kontrolü ve kontra kullanımı.

Karar senin ellerin üzerinde olması gerektiğine inansamda o şekilde kullanmıyorum. Honda da bu programı geliştiren Japonların bi bildiği vardır heralde.

LynXMaSTeR
10 Aralık 2015, 11:54
hocam normal ayarlarda bi freni debriyaj gibi köküne kadar sıkamazsınız zaten. o yüzden şehiriçinde iki parmakla kontrol etmek bana da mantıklı geliyor, çünkü şehiriçinde çok fazla risk faktörü var.
ama şehirdışında görüş alanı daha geniş, tepki için süremiz daha fazla, o yüzden iki parmak gerek olmayabilir.
şahsi düşüncemdir.

Draconian
10 Aralık 2015, 13:09
Eğer acemiyseniz elin fren manetinde olması sıkıntı yaratabilir. En ufak bir çukurda vs. sarsılıp istemeden gazı açabilirsiniz.

Bunun dışında manette olması sanki daha mantıklı.

toomuchcc
10 Aralık 2015, 13:29
Ne kadar fazla parmak gidonda = o kadar fazla gidon hakimiyeti. Bunun aksi iddia edilemez. Öte yandan Türkiye ve özellikle de İstanbul gibi neyin ne zaman gerçekleşeceği kestirilemeyen bir ortamda frenleme konusunda tetikte olabilmek adına fren maneti üzerinde her zaman parmak bulundurulmalı bana göre. Peki kaç parmak bulundurulmalı? Minimum ne kadar parmak gerekiyorsa o kadar. 1 parmak yeterli oluyorsa 1, yetmiyorsa 2. Günümüzde üretilen motorlarda genelde 2 parmaktan fazlası gerekmiyor normal koşullarda.

Manet üzerinde sürekli 2 parmak bulunduran arkadaşlara tavsiyem; fren haznenizi (master cylinder) daha küçük piston çaplı bir hazne ile değiştirin (14mm ise 12.7mm takın. 17 ise 14 takın vs... deneme yanılma içerir biraz). Master cylinder'deki piston ile kaliperlerinizdeki piston çapları arasındaki oranı değiştirerek güçten kazanım sağlayabilir ve bu sayede tek parmakla frenleme yapabilirsiniz (fren kolunuz biraz yumuşayacak ve biraz daha fazla gidona doğru hareket edecek). Kornaya basarken tek parmağınızı kullanıyorsunuz değil mi? 2 parmakla kornaya basmak saçma geliyor. Neden? Çünkü gereksiz. Tek parmakla halledebiliyorsunuz bu işi. Aynısı fren için de geçerli. Maksimum parmak gidonda, minimum parmak fren kolunda. Her koşulda optimum kontrol için en ideali budur.

Gaz kolunuz fazla dönüyorsa fren yaparken gazı tam kapatamayabilirsiniz. Koldaki boşluğu alın. Yetmiyorsa gaz kolunu değiştirip, daha az dönecek bir kol takabilirsiniz. Quick action throttle olarak aratın internette.

Vitesli motosiklet kullanan ve debriyaj manetini tek parmakla sıkamayan kullanıcılar da righteous stunt clutch (http://www.righteousstuntmetal.com/international/levers.html) denen ürüne bir göz atsınlar. Dizaynından ötürü güçten büyük oranda kazanım sağlıyor. Ben kullanmadım bilmiyorum ama kullanan herkes "motoruma yaptığım en iyi modifiye" diyor.

dundanbiri
10 Aralık 2015, 14:08
Ben nasıl kullanıyorum diye bir düşündüm;

Tanıdığım bildiğim bir güzergahta isem psikolojik olarak zaten motoru daha rahat kullanıyorum,

Eğer canım sıkkın değilse ve bir nedenden ötürü gaza abanmıyorsam, hızımı yol şartlarına göre uygun belirleyip sürüyorum bu durumda ayağım neredeyse hiç fren üzerinde durmuyor, yavaşlamam gerekirse gazı kesiyorum, tamamen durmam gerekiyorsa buna zaten şartları gözlemliyerek karar veriyoruz, o zaman ayak ile kombine dört parmak ile freni sıkıyorum ve öncesinde yine üzerinde beklemiyor.

Bazen durmak için şartlar uygunsa :) eğlencesine önü sürekli ve kesik olarak sıkıp bırakıp hooovv hoov brrs oğlum efekt'i diye coştuğum oluyor :) :)

Şayet hızım yüksek ve şehiriçi otoyolda isem, ayağım frene yakın veya üzerinde, ön frendede iki/üç parmağım hazır olarak sürüyorum, debriyaj yine dört parmak, frenleme her zaman öncesinde gazı kesip yavaşlarak eğer gerekiyorsa ayak ile kombine, kullanıyorum ,sıkışık trafikte de böyle,

Elbette sürekli bir gözlem var, ve zaten yol şartlarına göre bu refleks gelişiyor, ilk zamanlarda el ve ayak fren üzerinde dururdu ,düşünürdüm ve freni çok sık kullardım, artık kendiliğinden oluyor.

İki defa panik/acil veya her ne halt ise.. ani diyelim, fren yaptım, ilki 40/50 km hızda ara yoldan koyun sürüsü çıkmıştı o zaman durduğumda farkettim ki, debriyaj, ön ve arka fren aynı anda sıkmış ve hayvanlara 2/4 metre mesafede durmuştum.

Sonrasında bi inceden elektirk akımı dolaştı bündeye o ayrı :)

İkincisinde ise sıkışık trafikte ve 10/20 km civarı bir hızda, seyrederken anlık bir bakış kaçırma belki bir saniye( o sırada grup nerde bekliyor diye bakmıştım) önümdeki aracın durduğunu farkedip debriyaj + ön frene abanmış ve araca bir karış durmuştum, tabi kısa bir cayk sesi ile :)

Gidonu çevirmiş olsam muhtemelen yerde olurdum, tabi motor cross olunca esneme payı biraz artıyor.

takip mesafem de en fazla 2/3 metre falandı.

O esnada sürücü yayaya yol vermiş, arkasından kibarca iki üç deva kornaya dokunup saygılarımı ilettim, o da abi pardon demişti :)

Üçüncüsü de var aslında ve orda hiç fren kullanmadım :)

Sola dönülen yerde karar veremeyip ve arka sağ aynamda sola dönmek üzere aracı dibimde görünce düz gitmek ile dönmek arasında açıyı kaybedip orta göbeğe daldım :)

O an çok tuhaf hissediyor insan, dönemedin, şeritte değilsin, dibinde araç,duramadın ve göbeğin taşları yere eğimli de değil öyle dikine gidiyorsun :)

BatuhanK
10 Aralık 2015, 14:45
yalnız şöyle bir şeyi karıştırmış arkadaş, demiş ki 2 parmak frendeyken çarpmak sakat değil mi Vs
Enable kardeş şimdi sen 2 parmak manet üstünde gitsen ve önüne bir şey çıksa fren yapacaksın duramayıp vuracaksın ve parmaklarının zarar göreceğini söylüyorsun. Peki, parmakların manet üstünde beklemediğinde ne olacak? Yine fren yapacaksın, sadece yaklaşık 0.5-1 saniye sonra.
O mesele şudur; fren 2 parmakla mı yapılmalı yoksa 4 parmakla mı? 4. Çüler der ki ;
Manete yeterli gücü veremezsin, parmakların ezilir(içeride kalan) veya maneti dibine kadar sıkamazsın. 2 ciler der ki gidon kontrolümüz daha iyi, parmaklar manet üstünde olduğundan tepki süremiz daha iyi Vs.
İkisi de haklı ve ikisi de haksız. Bu durum motordan motora ve kişiden kişiye değişir. Her yeni motorda denemek, tarafı seçmek lazım. Ha şehir içine gelirsek, her An fren yapacak gibi gitmek tepki süresini azaltır. Ben de istemeden 2 parmak manet üstünde gidiyorum. Ha birinin refleksi iyidir, sen fren yapmayı düşünene kadar parmakları manete getirir o ayrı. Zaten yavaş hızlarda büyük farklar da yaratmaz. 30-40 la giden adam 1 saniyeden az bir sürede ne kadar mesafe kat edecek?
Ama şu da var ki şehir içinde bolca ani fren yapmamız gerekiyorsa sürüşte veya trafik okumada eksik var demektir, söylemeden geçemedim

telike
10 Aralık 2015, 16:15
ben tek parmak yapıyorum sıkıntılardan kurtuldum. iki parmak yok 4 parmak yok sol elle de destek yapmak lazım sağ ele falan tartışmaları bana ters..

mantığım şudur. evet şehir içinde üzerinde durusa tepki zamanı kısalır. bastın otobana çıktın abi gidonu bırak zaten en az 200 metreyi görebiliyorsun aniden gelecek bir tehlike 100-120km hızda değil parmağın dirseğine kadar frenin üzerinde olsan bile tehlikeye sokar seni.

velhasıl evet şehiriçi manet üstü iyidir hojdur. ama öncelikle fren yapmayı öğrenmek lazım isterseniz o manet değil parmağınızın altında kçınızın altına olsa bile sağlıklı duramazsınız.

COQ
10 Aralık 2015, 17:38
Evet arkadaşlar 50. Geleneksel fren kullanma tartışmamıza hoş geldiniz.
Yeni gelenler ön sıralara otursun.
Eskiler karışmasın.
:)

celikat
10 Aralık 2015, 17:43
sağ el iki parmak fren maneti üzerinde, sağ ayak arka fren üzerinde, sol ayak ise asla vitesle peg arasında değil. benim olayım budur.

dundanbiri
10 Aralık 2015, 17:54
Ön sıralardan yerimizi aldık :)

Elbette sabırlı, fedakar ve vakti olan bir mod olsa, benzer konuları birleştirse hatta kimilere ip' ban verse fena olmazdı :)

Öte yandan bu işler hep sıkıntılı.

telike
10 Aralık 2015, 18:08
fren için sol elini kullanan bi tek ben miyim ya?

kurubuz
10 Aralık 2015, 18:19
Her zaman işaret ve orta parmak fren üzerinde giderim. Çok faydasını gördüm. Hatta geçenlerde sağa çekmiş bir salak birden kapıyı açınça anında fren yapabildim. Abs sayesinde ön tekeri kitlemeden durabildim. Parmaklar frende olmasa kesin kapıyı götürmüştüm. Sadece otobanda giderken parmaklarımı elcik üzerine koyarım. Parmakların kaza durumunda zarar göreceği kısmına katılmıyorum. Gidondan darbe alsak parmaklarımızı fren maneti mi koruyacak ?

saltuque
10 Aralık 2015, 18:27
İki parmağın frende beklemesi gerçekten de tepki süresini oldukça azaltıyor. Ancak yanlış fren yapma riskini de arttırıyor. Yeni bir sürücü iki parmağı manetteyken ani fren yapmak zorunda kaldığında gazı serbest bırakmadan (kesmeden) fren yapabilir, ki bu da bir yandan fren yaparken diğer yandan da motora güç vermeye devam ediyor demek. Frenin etkisini azaltacaktır. Fren anında debriyaj da sıkılırsa tekere giden güç kesilir, sorun olmaz. Ben kendi adıma bir kaç defa fren anında gazı kesmediğimi debriyajı sıkıp da motor bağırmaya başlayınca farkettim.

evural
10 Aralık 2015, 19:03
İki parmak manette kullanmak benim bildiğim yarış tekniğidir. Bu şekilde aynı anda hem gaz hem de fren yapmaya imkan tanır. Ama şehir sürüşünde gazı tam kapatamadığın için durma mesafesini uzattığından önerilmiyor diye biliyorum.

Olcay Avşar
10 Aralık 2015, 19:25
Şehir içinde kargaşada ben de genelde iki parmağımı manetin üzerinde tutarım, otoyolda vs ise gazı tam kavrar sadece ileride yanından geçeceğim bir araç ya da ileride bir sapak ya da başka herhangi bir tehlike oluşturacak durumdan önce iki parmağımı manete koyarım. Tehlike bölgesinden uzaklaşınca parmaklarımı geri alırım.

Olabildiğince defansif ve frene hazırlıklı olmaya çalışırım.

Darkcity2000
10 Aralık 2015, 19:25
2 parmak kullananlar

1. parmak manetteyken gazi nasil kapatiyorsunuz ani frenajda?
2. 2 parmakla mi on tekere gucu daha iyi iletirsiniz yoksa 4 parmakla mi?

Benim her daim elim gidondadir, gazi kapatir freni 4 parmakla dozlayarak sıkarım.

BatuhanK
10 Aralık 2015, 19:28
2 parmak kullananlar

1. parmak manetteyken gazi nasil kapatiyorsunuz ani frenajda?
2. 2 parmakla mi on tekere gucu daha iyi iletirsiniz yoksa 4 parmakla mi?

Benim her daim elim gidondadir, gazi kapatir freni 4 parmakla dozlayarak sıkarım.

hocam öyle bi yazmışsın ki 2 parmakla fren yapanlar sanki gaz açık durmaya çalışıyor :D kimi motor vardır 4 parmağını bırak 5 parmağınla sıksan maneti durmayacak gibi olur. Kimisini tek parmağınla arkasını kaldırırsın. değişir yani. 2 parmakla tekerlekleri kilitleyebilecek kadar güç uygulayabiliyorsan tartışma bitmiştir. uygulayamıyorsan da tartışma bitmiştir.

TimFx
10 Aralık 2015, 19:49
ABS'li motor için söyleyeyim : dalgınlıkla önfrene basmaya cüret ettiğiniz anda abs maneti ::148:: kıpratır ::148:: . Doğal olarak eğer frenlik bir durum yoksa zaten maneti sıkmayı anında bırakırsınız bu sürede motor henüz abs fren yapılmasına müsade etmemiştir anlık bir olaydır bu. Bunun dışında çok panikleyip maneti anında köküne kadar sıkıyorsanız binmeyin motora zaten :cherry:

weirdo1
10 Aralık 2015, 19:50
Scooter için konuşuyorum, benim iki parmak her zaman arka frendedir kesinlikle faydasını gördüm çok daha çabuk durabiliyorum. Kombine sistem olduğu için arka frene basınca ön frende bir miktar tutuyor ve ön amortisörlere yükleme yapıyor bu arada ön frenede gerekli miktarda bastığımda gayet iyi durduğumu düşünüyorum.

telike
10 Aralık 2015, 19:58
2 parmak kullananlar


2. 2 parmakla mi on tekere gucu daha iyi iletirsiniz yoksa 4 parmakla mi?


ayağımla

fren yapacağım zaman ayağımı ön lastikle maşa arasına sıkıştırırım. sonuçta ayağım 4 parmağımdan daha kuvvetlidir.

Darkcity2000
10 Aralık 2015, 20:14
ayağımla

fren yapacağım zaman ayağımı ön lastikle maşa arasına sıkıştırırım. sonuçta ayağım 4 parmağımdan daha kuvvetlidir.

eksik bilgi vermeyelim lütfen, ayakta mutlaka motosiklet botu olması lazım bu tekniği kullananlar buna dikkat etmeli...

telike
10 Aralık 2015, 20:23
eksik bilgi vermeyelim lütfen, ayakta mutlaka motosiklet botu olması lazım bu tekniği kullananlar buna dikkat etmeli...

her zaman :)

size katılmadığımı şakayla belrttim ve aldığım tepkiden anlıyorum ki bu sitede hala daha şaka kaldırabilen arkadaşlar varmış :)
mutlu oldum :)

hasmet
10 Aralık 2015, 21:31
Hiç bir parmağım fren de değil. Nazikçe elciği tutmuş şekilde kullanıyorum. Eminim acil fren mesafesini uzatıyordur. Ama eldivenlerle fren ve gazı birbirinden bağımsız ne derece başarılı kullanabilirim bilemiyorum. Alışmak biraz vakit alır herhalde. Benim için fren kadar, hatta daha fazla, gaz kontrolü de önemli. Özellikle virajlarda.

Danmark16
10 Aralık 2015, 22:27
Levent aynen yazdıklarının altına imzamı atarım

mozgur
10 Aralık 2015, 23:41
ayağımla

fren yapacağım zaman ayağımı ön lastikle maşa arasına sıkıştırırım. sonuçta ayağım 4 parmağımdan daha kuvvetlidir.



Dostum sol ayak mı sağ ayak mı?

Bir de kaç parmağınla basıyorsun lastiğe?

Son olarak bir de benimkiler dişli lastik, çıplak ayak bassam parmakların arasındaki kiri temizler mi?

Teşekkür ederim.

enable
11 Aralık 2015, 00:26
Sonuçlar :
Sürüş tekniği olarak 2 parmağın manette durması, şehir içinde sağ ayağın fren pedalının üzerinde olması aşağıdaki konulara dikkat edildiğinde faydası var zararı yok diye konuyu tatlıya bağlayalım.

1- Genel itibariyle frenlemede gaz kontrol edilebiliyorsa 2 parmak manette sorun yok.
2- manet tutan parmaklar iyi frenleme yapabiliyorsa sorun yok.
3- Gidon hakimiyeti sağlamsa 2 parmakla manet tutulabilir

Yabancılarda buna benzer şeyler yazmışlar. Önemli olan hangi teknik değil hangi tekniği iyi yapabildiğindir şeklinde not düşebiliriz .
Yorum yazanlara tekrar teşekkür ederim.

telike
11 Aralık 2015, 00:56
Dostum sol ayak mı sağ ayak mı?

Bir de kaç parmağınla basıyorsun lastiğe?

Son olarak bir de benimkiler dişli lastik, çıplak ayak bassam parmakların arasındaki kiri temizler mi?

Teşekkür ederim.

ben sol ayak tercih ediyorum ama ayaklarımı yere sürterek duracaksam ikisini bir. (ki en güvenlisi budur bence en azından tartışmaya kapalı)
dişli lastikte olay değişiyor eğer lastiğin çevresini kese kağıdı ile kaplarsak kese bile atabiliriz kendimize. saygılar özgür bey kazasız sürüşler :cat:

:queen:

ahe
11 Aralık 2015, 01:01
Ben 2 barmak yapıyorum gazıda kapatabiliyorum ayağımlada yapıyorum rossiyim ben 325le viraj içinde ayağımı ön lastiğie şıkıştırıyorum haha ağa Neyi tartıştığınızı anlamadım siz 4 parmak rahat ediyosan öyle kullan adam 1 parmak yapıyorum diyo ve eminim 4 parmak yaptığınız frenle onun 1 parmakla yaptığı fren mesefası aynı olur. Sonuç olarak aynı şeye çıkıyor derim

telike
11 Aralık 2015, 01:04
Ben 2 barmak yapıyorum gazıda kapatabiliyorum ayağımlada yapıyorum rossiyim ben 325le viraj içinde ayağımı ön lastiğie şıkıştırıyorum haha ağa Neyi tartıştığınızı anlamadım siz 4 parmak rahat ediyosan öyle kullan adam 1 parmak yapıyorum diyo ve eminim 4 parmak yaptığınız frenle onun 1 parmakla yaptığı fren mesefası aynı olur. Sonuç olarak aynı şeye çıkıyor derim

ben dedim onu ben
ben dedim 1 parmak diye
ben 1 parmakla fren yapıyorum
tek parmakla fren yapan benim
orta parmağımı kullanıyorum
ben ben telike
tek parmak fren yapan benim

ahe
11 Aralık 2015, 01:10
ben dedim onu ben
ben dedim 1 parmak diye
ben 1 parmakla fren yapıyorum
tek parmakla fren yapan benim
orta parmağımı kullanıyorum
ben ben telike
tek parmak fren yapan benim

Hahahahah
Telikesin sen
Evet sensin o
Fren yapan sen
Evet sensin o

Tek parmak kullanan
Fena halde fren yapan
Hep saykosun sen
Tam bir telikesin

Orta parmakla fren yapan
Kaliperleri yakan
Ne brembo ne nissin
Tam telikesin sen

telike
11 Aralık 2015, 01:13
Hahahahah
Telikesin sen
Evet sensin o
Fren yapan sen
Evet sensin o

Tek parmak kullanan
Fena halde fren yapan
Hep saykosun sen
Tam bir telikesin

Orta parmakla fren yapan
Kaliperleri yakan
Ne brembo ne nissin
Tam telikesin sen

VAY BE ŞU ŞİİRE ALKIŞ YOK MU?
ayrıca eklemeni istiyorum tek parmakla herkesten de kısa mesafede dururum. çünkü tek parmakla fren yapıyorum ben.

ayrıca şiir için teşekkür ederim eline sağlık bi sarı çayını içmeye gelirim :D
bu sefer patlamadan sakin sakin :D

ahe
11 Aralık 2015, 01:16
[QUOTE=telike;3787349]VAY BE ŞU ŞİİRE ALKIŞ YOK MU?
ayrıca eklemeni istiyorum tek parmakla herkesten de kısa mesafede dururum. çünkü tek parmakla fren yapıyorum ben.

ayrıca şiir için teşekkür ederim eline sağlık bi sarı çayını içmeye gelirim :D
bu sefer patlamadan sakin sakin :D[/QUOTE

Gelde bi sarı çay bi işler taş atarsın üstünede bi 101 birde ceza yersin tamam işte :D

kurubuz
11 Aralık 2015, 12:53
Gazı kapatmak için avucumu gevşetmem yeterli oluyor. Tersine ; 2 parmak frendeyken gaz açmak zordur, kapatmak değil. Çünkü kalan üç parmakla kavrayıp çevirmeniz gerekir.

celikat
11 Aralık 2015, 15:34
2 parmak kullananlar

1. parmak manetteyken gazi nasil kapatiyorsunuz ani frenajda?
2. 2 parmakla mi on tekere gucu daha iyi iletirsiniz yoksa 4 parmakla mi?

Benim her daim elim gidondadir, gazi kapatir freni 4 parmakla dozlayarak sıkarım.

1. motora göre değişir. nasıl değişir? şöyle, benim motorda gazı zaten komple çevirme gibi bir durumun yok. %15 gibi gazla ne oluyor lan dersin. dolayısı ile gazı yarım santim, bir santim kadar çevirdiğim için bırakması kolay. ama 125 cc motor için aynı durum söz konusu olmaz. o motor yürüsün diye gazı epeycene bir çevirmen gerektiği için iki parmak mevzusu kullanıcıya sıkıntı yaşatabilir.

2. yine motora göre değişir. önde eşşek gibi çift disk varsa iki parmakla işini görürsün. minik tek disk varsa o zaman dört parmak ihtiyacın olabilir.

LynXMaSTeR
11 Aralık 2015, 15:42
bir başlığın daha suyunu çıkarmış bulunmaktayız...