PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Makineler ve Sürücüleri



kahve
09 Aralık 2015, 01:41
Merhaba,

Bir süredir motorum ile ilgili bir fikir var aklımda.
bu şekilde düşünmüş olan var mı diye sormak için yazıyorum aslında
hiç sahip olduğunuz motoru uzun yıllar sürmek ve sizden sonraki nesle mekaniğini öğreterek aktarmayı planla-yanınız oldu mu? yada böyle olmalı mı? sonuçta buda bir seçim elbet...

evet belki çok iyi bilmiyorum ama en azından bildiklerimi aktara bilirmişim gibi geliyor.
bence motorlarımızı biraz hızlı tüketiyoruz gibi!

125 150 200 250 300 ...derken nereye kadar tırmanıyor sürücünün isteği ve bir sınıfta durabilecek miyiz?
Ne zaman keyif alıyor oluyor olu-caz ?
yazılanları takip etmeye çalışıyorum sanki sürücülerin forumda %50 - 60 civarının 6 aylık süreçte makineleri değiştirdiğini fark ediyorum, yanılıyorsam düzeltin.

Bozuk parçası ile uğraşırken bile keyif almak bile önemli bence...

IRau
09 Aralık 2015, 02:03
Valla ben motorumu cok seviyorum 250cc tatli sirin bi xmax im var..

Ona yaptigim masraftan asla kacinmiyorum hosuma gidiyor
Elimde olsa garaja degil evde salona koyarim..

Her 3000 de bir bakimi var bende yaninda durup ustaya bu ne bu niye boyle diye sorarim hep ogrenmeye calisirim bazen para olmuyor sodexho mu nakite cevirip bakim yaptirdigim oluyor..

Yanina almak istedigim mt-07 var,insallah yazin alicam

Xmax i satmayi dusunmuyorum

Mitoqondri
09 Aralık 2015, 07:20
Hocam şimdiki motorlar mekanikten çok dijital aletler. Sensörler, beyinler vs.
Yani eskisi gibi nostaljik bir görünüme sahip motorlarda yok artık.
Yani 1950-60 model BMW'ler veya daha yakın tarih JAWA'lar gibi bakınca tarihi yansıtan çizgiler yok. Durum böyle olunca da Cbr250 gibi bir motoru bir sonraki nesile bırakma düşüncesi hiç gelmemişti aklıma. :)

Şu an bi Mt-07, 20 sene sonra göze nostaljik görünür mü bilemem. Ya da ne kadar nostaljik bakabiliriz. :)

Eskiden alalım, iyi kötü yetiyor ben bunu uzun yıllar kullanırım diyenler varmış demek ki. Herkesin ya babasından, ya dayısından, ya bir yakınından dinlediği JAWA hikayesi kesin vardır. Ama günümüze bunu yaşatacak model, çizgi, yaşanmışlık yok diye tahmin ediyorum motorlarda.

Artık devir sürekli değişim devri. Alınan motorlarda böyle, hep bir üstünü düşündürüyor bizlere. :)

seta34
09 Aralık 2015, 08:31
Cevap basit, doymak nedir bilmiyoruz şükredemiyoruz.

TAYFUNBORA
09 Aralık 2015, 10:18
Güzel konu.Kesinlikle bende oğluma bırakmak isterim bir araç.Ama önce genel fikrimi belirteyim.İlk başta çok motor değiştirmek doğal.Tecrübe eksikliği yüzünden olduğu gibi tarz arayışıda bunu tetikliyor.Ayrıca farklı türlerin tadına bakma isteğide çok doğal.Bunlardan sonra ise düşük ihtimalde olsa uzun yıllar araçlarımızı kullanabiliriz.

Gelelim benim hayalime.Ben motor bırakmak istemiyorum ama araba bırakmak istiyorum oğluma.Hatta geçenlerde baktım Porsche veya Mustang tarzı bir araba alsam yıllarca binsem sonra oğluma bıraksam gibi.Ama zor hiç ihtiyacın olmayacak bir bütçe gerekli.Ama vazgeçmişte değilim.Paşa 3 yaşında daha vakit var.


Merhaba,

Bir süredir motorum ile ilgili bir fikir var aklımda.
bu şekilde düşünmüş olan var mı diye sormak için yazıyorum aslında
hiç sahip olduğunuz motoru uzun yıllar sürmek ve sizden sonraki nesle mekaniğini öğreterek aktarmayı planla-yanınız oldu mu? yada böyle olmalı mı? sonuçta buda bir seçim elbet...

evet belki çok iyi bilmiyorum ama en azından bildiklerimi aktara bilirmişim gibi geliyor.
bence motorlarımızı biraz hızlı tüketiyoruz gibi!

125 150 200 250 300 ...derken nereye kadar tırmanıyor sürücünün isteği ve bir sınıfta durabilecek miyiz?
Ne zaman keyif alıyor oluyor olu-caz ?
yazılanları takip etmeye çalışıyorum sanki sürücülerin forumda %50 - 60 civarının 6 aylık süreçte makineleri değiştirdiğini fark ediyorum, yanılıyorsam düzeltin.

Bozuk parçası ile uğraşırken bile keyif almak bile önemli bence...

kahve
09 Aralık 2015, 10:21
Teknoloji ve elektronik,
Heryerde hayatımızı kolaylaştırmak adına var oluyorlar..
Ve Mitoqondri sana katılıyorum yazdıklarında...

Geçmişte motorlar daha mekanikti belki ama en basitinden kendine özgü sesleri vardı.
Karakter izleri bence bunlar...

Alman araba üreticileri gibi Japon motor üreticileri de modüler yapıya geçtiğinden beri
aynı fiziksel makinanın yazılımı + grenajı farklı yapar oldular.
Budanmış özellikler ve/veya ücretle gelen artılar vs.vs.

Hak veriyorum elbet sonuçta bunu para kazanmak için yapıyorlar.
Ekonomik buhranlardan en az etkilenmek çabası belkide.

Son kullanıcı olarak biz aslında şekillendirmeye etki etmeliyiz bilinçli alım yaparak...

Buradan o halde ne alıcaz sorusu mutlaka çıkacaktır

Mitoqondri
09 Aralık 2015, 10:51
Olay aslında şununla alakalı. Marka ve model çok önemli.

Motorlarda klasik çizgileri koruyan bir çok marka var. Hemen hemen ilk günden bugüne ana çizgilerinde pek değişiklik yapmayan markalardan bahsediyorum.

Harley Davidson, Triumph, gibi. Bu markaların motosiklet modellerinde klasik çizgileri hala taşıyan modelleri mevcut.

Cbr250 olmasa da, bu markaların bazı modellerinden alıp, bir sonraki nesile 2015 modelde olsa bırakılabilir. :)

kahve
09 Aralık 2015, 11:06
Güzel konu.Kesinlikle bende oğluma bırakmak isterim bir araç.Ama önce genel fikrimi belirteyim.İlk başta çok motor değiştirmek doğal.Tecrübe eksikliği yüzünden olduğu gibi tarz arayışıda bunu tetikliyor.Ayrıca farklı türlerin tadına bakma isteğide çok doğal.Bunlardan sonra ise düşük ihtimalde olsa uzun yıllar araçlarımızı kullanabiliriz.

Gelelim benim hayalime.Ben motor bırakmak istemiyorum ama araba bırakmak istiyorum oğluma.Hatta geçenlerde baktım Porsche veya Mustang tarzı bir araba alsam yıllarca binsem sonra oğluma bıraksam gibi.Ama zor hiç ihtiyacın olmayacak bir bütçe gerekli.Ama vazgeçmişte değilim.Paşa 3 yaşında daha vakit var.

Merhaba,
Öncelikle yorumunuza katıldığım ve biraz eleştirisel baktığım noktalar var.
ilk olarak katogori belirlemek için motor değişikliği ve tarz arayışı fikrinizi makul buluyorum bence de kabul görmeli konu içerisinde.
Ama bu geçişler neden oluyor bunada bakmak lazım... doğru seçim yapamıyor muyuz acabağ?
diye sorgulamak bir açı getirebilir bize belki.

ikinci olarak da oğulunuz varmış allah bağışlasın ve analı babalı büyütsün
ama bence o hafızasına; babasının hatrı sayılır bir makine kullandığını yazıyor, ve gelecekte fark ederek
merakla soracaktır, sormasıda doğal olan sanırım en azından ben bu yönde düşünüyorum

Babalar ve oğulları..
Kendi babamdan biliyorum.
Sürçü lisan ettiysem affola
iyi günler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:57 ----------


Olay aslında şununla alakalı. Marka ve model çok önemli.

Motorlarda klasik çizgileri koruyan bir çok marka var. Hemen hemen ilk günden bugüne ana çizgilerinde pek değişiklik yapmayan markalardan bahsediyorum.

Harley Davidson, Triumph, gibi. Bu markaların motosiklet modellerinde klasik çizgileri hala taşıyan modelleri mevcut.

Cbr250 olmasa da, bu markaların bazı modellerinden alıp, bir sonraki nesile 2015 modelde olsa bırakılabilir. :)

Günümüzdeki alım güçleri orta gelirli bir insanın bu tarz motorları işletmesi ve saklamasına izin veremeyebilir
çok emin değilim. Sanki biraz fiyatları lüks; kendileri, hatları, çizgileri geçmişten gelmesine karşın.

Mitoqondri
09 Aralık 2015, 11:21
Benimde aklıma sonradan geldi bu markalar. Açıkcası tarz olarakta uzak olduğum türden motorlar.

Motosiklet diyince genelde ss tarzda, yüksek cc'li veya daha kolay ulaşılabilecek motosikletler akla geliyor benim için.

Sizinde söylediğiniz gibi, maliyetleri ve saklama, bakım, yedek parça vs. gibi etkenleri düşününce lüks kaçabiliyor.

Ancak ileride günümüzden 2015 model bir motosikleti çocuğuma veya torunuma bırakmak istediğimde, bu geçmişten gelen, klasik çizgileri olan bu markalardan olmasını isterdim. Honda'nın Yamaha'nın, Kawasaki'nin veya bir çok dijitalleşmiş, agresif çizgilere sahip motosikletler yerine tercihim bu tarzda olurdu diye düşünüyorum. :)

Sti
09 Aralık 2015, 11:42
Insanlarin 'daha,cok daha' demelerinden kaynaklanan bi olayin sonucudur bence,hep bi adim fazlasini istemek,elindekini sevip onunla yetinmemenin sonucundan kaynaklaniyo gibi geliyo bana,ayni zamanda devir ozenti devri,bizim ahmet bunu almis hasandada bu var,onlar 600 e gecti benim neyim eksik,iste ne biliyim onlar naked suruyo ben niye surmiyim tarzi dusuncelerin sonucuda olabilir,motosiklet tabiki degistirilir,ama favori gercekten onunla vakit gecirmekten mutlu oldugunuz,onu tamir etmenin keyif verdigi bi motosiklette mutlaka envanterinizde bulunmali

127
09 Aralık 2015, 11:48
Bu iş herşeyde heryerde böyle dostum. Sadece motorsiklet konusunda değil yani bu.

Thermosifon
09 Aralık 2015, 12:01
Bizim insanımız popüler kültürün esiri olduğu müddetçe ve sosyal ortamlar da statü olarak kendini alt sınıf gördükçe bu böyle devam eder kardeşim.Kimi var çok fazla kız var diye XMAX grubun da yer almak için gider XMAX alır,kimi var gerçekten güzel geziyor adamlar be der gider TRANSALP alır kimi var lahmacun taşımak için FİZY alır :) Çin de adamların kullandığı telefonu gördüm şok oldum adam hala 3310 gibi telefon kullanıyor ya diyen ÇİN'e gidip gelmiş arkadaşlar bilirim.Fakat burada kendileri IPHONE 6 PLUS çıktığı anda tonla para döküp alırlar ufak bir motor parası hatta :) Neden yani anladın mı çünkü o telefon o masaya konacak o telefon metrobüs de yandan bakanlarca görülecek :):)

kahve
09 Aralık 2015, 12:26
Bizim insanımız popüler kültürün esiri olduğu müddetçe ve sosyal ortamlar da statü olarak kendini alt sınıf gördükçe bu böyle devam eder kardeşim.Kimi var çok fazla kız var diye XMAX grubun da yer almak için gider XMAX alır,kimi var gerçekten güzel geziyor adamlar be der gider TRANSALP alır kimi var lahmacun taşımak için FİZY alır :) Çin de adamların kullandığı telefonu gördüm şok oldum adam hala 3310 gibi telefon kullanıyor ya diyen ÇİN'e gidip gelmiş arkadaşlar bilirim.Fakat burada kendileri IPHONE 6 PLUS çıktığı anda tonla para döküp alırlar ufak bir motor parası hatta :) Neden yani anladın mı çünkü o telefon o masaya konacak o telefon metrobüs de yandan bakanlarca görülecek :):)

Benim demek istediğim de aslında tam olarak buradan geçmekte
motorsikletim bana özel aynısının nokia 5110 gibi tak/çıkar kapaklı benzerleri olmamalı.
hatalı anlaşılmalara fırsat vermemek adına benzer renginden bahsetmiyorum,
modüler yapıda olan modellerden bahsetmekteyim

Aslında X kuşak, Y kuşak ve Z kuşak farkını mı deşiyoruz farkında olmadan ?

ZümeR
09 Aralık 2015, 12:44
Bana göre;
Hangi vites önemli değil gazı açtığında tutunacak yer arıyorsan motorun üzerinde o motor senin tatmin ediyor demektir.
MT7 şu anda beni gayet qüzel tatmin ediyor. Hemde her viteste.

hakikiteker
09 Aralık 2015, 14:45
Benim tatmin olmam için motosikletin 120 ile dengeli ve zorlanmadan gitmesi gerekiyor. Şu an ybr mi çok seviyorum çünkü beklentilerimin çok ötesinde ve asi bi kısraktan ziyade asil bir safkan gibi yumuşak huylu. Yani bu alet bensiz daha iyi gider, üzerinde beni istemiyor gibi düşünceler oluşturmuyor bende :D Benim kullandığım alet zorlanıyorsa başım ağrır inince ama sakince yol alabiliyorsam resmen ruhuma masaj yapar.

Ben şimdiki motosikletlerin gelecek nesle bırakılacak kalitede olmadığını biliyorum. Belki custom hale getirilirse ancak mümkün olabilir.

Benim kullanacağım model büyük ihtimalle gs 650 gibi bir şey olacak. Şehir içinde çok rahatsız olmayan ve her yola öyle ya da böyle gidebilecek bir alet. Sonra yenisi çıktıkça değiştiririm takas desteği sayesinde kurumsal müşteri kıvamına gelmiş dayılar gibi :D

bpak
09 Aralık 2015, 15:02
Son günlerde aklımda olan şeyi yazıya dökmüşsünüz. Ama ben biraz daha geniş düşünüyorum sanırım. Bu sorgulamayı sadece motosiklet için değil satın almaya doyamadığımız şeyler için yapıyordum. Ne zaman doyacağız?

kahve
09 Aralık 2015, 15:52
Ben şimdiki motosikletlerin gelecek nesle bırakılacak kalitede olmadığını biliyorum. Belki custom hale getirilirse ancak mümkün olabilir.

malzeme kalitesi konusunda haksız değilsiniz.
Ama sizin ikitekere olan tutkunuzun kalitesi aktarılacaktır
en azından düşüncem bu yönde...

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:49 ----------


Son günlerde aklımda olan şeyi yazıya dökmüşsünüz. Ama ben biraz daha geniş düşünüyorum sanırım. Bu sorgulamayı sadece motosiklet için değil satın almaya doyamadığımız şeyler için yapıyordum. Ne zaman doyacağız?

Ne farkederki zaten bir çok motosikleti elma telefonlara kurulan uygulamalara çevirmediler mi?
bendeki sadece bir örnek..Ama dediğiniz gibi satın almaya doyamayacakmışcasına programlan mıyormuyuz ?