PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Başlangıç motoru için 500r



Sayfa : [1] 2

supernova8
08 Aralık 2015, 22:01
Merhabalar,aranıza yeni katıldım.Açıkçası bu düşünceyi çok mantıksız karşılayanlar olacaktır,biliyorum.Ben de başta kulağa mantıklı gelmediğinin farkındayım.Boyum 1.98,kilom 97.Ayrıca detaylara fazlasıyla takılan bir insanım,motosikletin lastikleri ince,cüsse de iri olunca psikolojik ve fiziksel olarak kendimi hiç rahat hissetmiyorum.Büyük motosiklet gerçekten daha güvende hissettiriyor bana.Kendime uygun başlangıç motoru bulmam çok zor.Hız yapmayı sevmiyorum,benim için motosiklette efil efil,yavaş yavaş gitmek daha keyif verici.Küçük yerlerden motosiklet tecrübem var.Ehliyet haricinde Yamaha Riding Academy'ye gideceğim,eğitim çok önemli.Bunun haricinde akademi eğitiminden sonra bu motoru Konya'nın küçük bir ilçesinde 3 ay boyunca süreceğim.İstanbul'a getirmek gibi bir niyetim yok.Söylediğim gibi yavaş yavaş,şehir dışında gezmek bana daha çok keyif veriyor.500r'nin 47 BG gibi bir gücü var.Baş edilemeyecek bir rakam değil.Yapıcı tüm yorumlara açığım.Normal vücut ölçülerine sahip bir insan olsam,çok saçma olabilirdi bu fikrim.Yukarıda verdiğim faktörler doğrultusunda yorum yaparsanız sevinirim.

seta34
08 Aralık 2015, 22:06
Chopperlara bak daha iyi senin icin 500r'i kucumseme o kadar

Aspenda
08 Aralık 2015, 22:10
Hocam biraz aşağıdaki İlk motorum 600 rr diye bir konu var ben mobil den giriyorum mobil sayfasına göre ilk 2 ve de sondan 3 sayfayı okuman süper olacaktır kafanda bazı şeyleri şekillendireceğine inanıyorum tekerin düz bassın.

anotherbrick
08 Aralık 2015, 22:16
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/152607-yakin-zamanda-kazaya-karismasi-muhtemel-mt-uyeleri-listesi.html

Büyük motor istiyorsan Cruiser al, motosikleti hafide alma dostum

supernova8
08 Aralık 2015, 22:17
Tavsiyeniz için teşekkür ederim,hemen okuyacağım.

Sti
08 Aralık 2015, 22:19
Henuz daha yeni aci bi durum yasamisken,bu konunun acilmasi olmadi bence,bi kac alt konuya bakin derim,600rr olmasa bile 500r da hizli bi alet,daha dusuk cc oneriyorum,kazasiz belasiz

avici
08 Aralık 2015, 22:21
R25 ile başlamaktan daha az riskli. 500 r'da abs var ve dublop lastikle geliyor ayrıca tekerleri daha geniş. Buda r25 den daha güvenli bir motosiklet yapıyor onu. Ayrıca top speedleri aynı aşşagı yukarı, 500r daha torklu. Bu bağlamda bence 500r gayette başlangıç motoru olabilir eğitim alındığı taktirde.

Darkcity2000
08 Aralık 2015, 22:21
Motor cusseye gore baslanmaz, burada nefes alip kaybettigimiz forum arkadaslarimiz var, bilginozi 600rr ile baslamisti suan hala kani yerde kurumadi.. motor isi sakat is, adim adim.. hobin sonun olmasin..

supernova8
08 Aralık 2015, 22:21
Cruiser da genel olarak çok pahalı geldi açıkçası,masraflı bir alet gibi.

gurcan34
08 Aralık 2015, 22:22
ben sym fidde yada honda fizzy yerine stmax viva 80 alsam mi diye dusunuyorum acemi oldugum ve baslangic icin
500 600CC ler havada ucusuyor forumda.. boyunuz uzun ama elbet dusuk cc iri motosikletler vardir..

supernova8
08 Aralık 2015, 22:30
Çok haklısınız ancak araba kullanırken bile 1-2 saat kullanınca belim ağrıyor.Motor üstünde iki büklüm olunca iyice ağrıyacak.Dediğim gibi olay fazla hız yapmaksa,gerçekten hız seven bir adam değilim.Ayrıca küçük yerde 3 ay boyunca kullanacağım,gerekli eğitimi de alacağım.Kesinlikle çok mantıklı tavsiyelerde bulunuyorsunuz.Ama elde dev bir cüsse olunca küçük super sport motosiklette rahat edilmiyor.Misal,110 cc'lik emsallerinden daha büyük bir cub'a bindim,bacakları en az 80-90 derece açmak zorunda kalıyorum.Hiçbir şekilde rahat kullanamıyorum.Ben de ciddi bir mebla verdikten sonra rahat kullanamamaktan korkuyorum.Tekrar söylüyorum mevzu hız yapmaksa,kendimden emin olmadan gazı köklemek gibi bir aptallık yapmam.

Erdost
08 Aralık 2015, 22:31
Hyosung GV250 öneririm, hız isteğin yok, cüsseli bir motor istiyorsan en azından lütfen başlangıç için SS(yüksek cc) motorlara bakmayın.

Karalı
08 Aralık 2015, 22:34
Kafaya koymuşsan gidip alacaksın yapacak diyecek bişe yok.

supernova8
08 Aralık 2015, 22:45
500 cc'nin neler yapabileceğinin de farkındayım,o aletin şaka olmadığını da biliyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------

Önerilerinizi göz önünde bulunduracağım.Teşekkürler.

ülgenhan
08 Aralık 2015, 22:54
Forum biraz duygusal, bir kişiyi daha kaybettik zira...


Tecrübeli bir motorcu değilim ama bir anını anlatsam sanırım derdim anlaşılır...

Acil bir işim için bir arkadaşımdan hyosung gv 650 sini ödünç aldım. Kıyıdan kıyıdan yavaş yavaş gideyim derken sıkıştım, arkamda ki minibüs olduğundan panik yaptım ve gördüğüm boşluğa kafayı dedim. Gaza dokunmamla motorun fırladı bir oldu. Allahtan solundan gelen araç yavaş geliyordu, yoksa bana çarpardı.

Büyük motorların gaz tepkileri anidir hocam, hız yapmadan bile panik anında pek hata affetmezler.

baslangıc
08 Aralık 2015, 23:01
abi benim motorum yok ama sahşi fikrim bence boyun var kilon da var yanı görmedim ama tahminim çok kalıplısın o yüzden düşük cc motorlar altında küçük kalabilir 500rr 600rr senin için en uygunu olacağını düşünüyorum ama yine önceden ufak bir eğitim almalısın şimdiden hayırlı olsun

gokberk6426
08 Aralık 2015, 23:14
125 -250 cc bakin bence daha yeni bi abimizi kaybettik 600 rrla baslayan . ama en iyisi siz egitime gidin orda egitimi verenlerle gorusun belkide baslayabilirsiniz diyecektir .

hakikiteker
08 Aralık 2015, 23:15
Bence böyle düşünüp büyük hacimli motosiklet alacağınıza hiç motosiklet almayın, size de üzülmeyelim sonra ::saad::

YERUÇAĞI
08 Aralık 2015, 23:22
rahat gitmek istiyorsan maxi scooter niye almıyorsun,mesela xmax size her türlü uyar ,rahatlık,belin ağrımaz,tısır tısır git,heybetli motor,ayrıca vites derdinde yok

JuxtaCrucem
08 Aralık 2015, 23:38
Merhabalar,aranıza yeni katıldım.Açıkçası bu düşünceyi çok mantıksız karşılayanlar olacaktır,biliyorum.Ben de başta kulağa mantıklı gelmediğinin farkındayım.Boyum 1.98,kilom 97.Ayrıca detaylara fazlasıyla takılan bir insanım,motosikletin lastikleri ince,cüsse de iri olunca psikolojik ve fiziksel olarak kendimi hiç rahat hissetmiyorum.Büyük motosiklet gerçekten daha güvende hissettiriyor bana.Kendime uygun başlangıç motoru bulmam çok zor.Hız yapmayı sevmiyorum,benim için motosiklette efil efil,yavaş yavaş gitmek daha keyif verici.Küçük yerlerden motosiklet tecrübem var.Ehliyet haricinde Yamaha Riding Academy'ye gideceğim,eğitim çok önemli.Bunun haricinde akademi eğitiminden sonra bu motoru Konya'nın küçük bir ilçesinde 3 ay boyunca süreceğim.İstanbul'a getirmek gibi bir niyetim yok.Söylediğim gibi yavaş yavaş,şehir dışında gezmek bana daha çok keyif veriyor.500r'nin 47 BG gibi bir gücü var.Baş edilemeyecek bir rakam değil.Yapıcı tüm yorumlara açığım.Normal vücut ölçülerine sahip bir insan olsam,çok saçma olabilirdi bu fikrim.Yukarıda verdiğim faktörler doğrultusunda yorum yaparsanız sevinirim.


Hocam biraz aşağıdaki İlk motorum 600 rr diye bir konu var ben mobil den giriyorum mobil sayfasına göre ilk 2 ve de sondan 3 sayfayı okuman süper olacaktır kafanda bazı şeyleri şekillendireceğine inanıyorum tekerin düz bassın.

Aspenda arkadaşın bahsettiği konuyu açan arkadaşın bu gün akşam saatlerinde vefat ettiğini öğrendik. Onunda ilk motoru 600rr'dı.

http://www.motosiklet.net/forum/taziye/157140-bilginozi-%27yi-bilgin-ozturk-kaybettik-basimiz-sagolsun.html

http://www.bizimkocaeli.com/haber/polis-adliye/motosiklet-surucusunun-feci-olumu/147854.html

GP500-1st
08 Aralık 2015, 23:44
troll gibi , şaka gibi

yapici oldumu bilmem ama

supernova8
08 Aralık 2015, 23:45
Açıkçası maxi scooter da düşündüm de ben şartlarımı aşağıda sıralayayım en iyisi:

1)Boy 1.98 Kilo 97
2)Scooter tarzı motorda rahat edemiyorum,motoru iki bacağımla tutabilmem lazım.
3)Boyumla beraber bacak boyum da uzun,küçük motora bindiğimde ciddi anlamda bacaklarımı açmam gerekiyor.
4)İstanbul'da kullanmayacağım,Konya'nın küçük bir ilçesinde,en kötü ihtimalle yoğun olmayan trafikte kullanacağım.
5)Hız sevdam yok,yavaş kullanmaktan,motorun tadını çıkarmaktan,uzun yoldan keyif alırım.
6)Önümüzdeki Mart-Nisan gibi Yamaha Riding Academy'ye gidip eğitim alacağım.
7)İnce lastikli motosikletler gerçekten bana güven vermiyor,motordan düşme korkusu oluyor ayrıca küçük cc'ler ile viraja girildiğinde amortisötler iri cüsseliler için daha tehlikeli oluyor.
8)Motoru Konya'dan alacağım,orada bulunan bir motor olmalı.

Çok şey istiyorsun diyebilirsiniz ancak aradığım kriterler bunlar ve bana uyan en düşük cc'li motor CBR 500R ve muadilleri.

COQ
08 Aralık 2015, 23:45
Başlangıç motosikletini büyük hacimli isteyen arkadaşların büyük çoğunluğu sizin yazdıklarınızı yazıyor.
Kiminin boyu uzun kiminin kilosu fazla.
Hız yapmayı sevmiyorlar vs. vs.
Ben uzun zamandır bu tip konulara yazmıyorum.
Zamanında çok yazdım dinleyen de oldu dinlemeyen de.
Ama benim yazdıklarımdan sonra hep tartışma çıktı.
Tartışmanın neden çıktığını son paragrafda yazacağım muhtemelen aynı tartışma tekrar çıkacak. :)

Yaklaşık 10 yıldır bu foruma üyeyim.

Büyük cc yarış motosiklet alıp motosiklet dünyasına ilk adımı atmak istemekle ilgili yüzlerce konu açıldı.
Bunların çok azbir kısmı bunu gerçekleştirip hayallerine kavuştu.

Bu hayalini gerçekleştirenlerin hepsinin ortak bir yönü var.
Artık aramızda değiller.

Şaka gibi değil mi?


Neden aramızda değiller?

Büyük bir kısmı motosikletini sattı ve motosiklet dünyasından çekildi.

Bir kısmı kaza yaptı. Kimi ufak hasarlarla atlattı kimi sakat kaldı ama netice itibarıyla motosiklet dünyasıyla ilgilerini kestiler.

Kalan kısmının hepsi öldü.
Yaşayan tek bir örnek bile yok.
Kimi aldıktan bir kaç ay sonra kimi bir kaç sene sonra kaza yapıp hayatlarını kaybettiler.

Evet yazacaklarım bu kadar.
Uzun zaman bu tip topiclere hep yukarıda okuduğunuz metni yazdım.

Tartışma neden çıktı peki?
Yazının sonunda yazacağım demiştim yazayım.

Benim bu yazdıklarımı okuyan ve ilk motosikleti 600cc ve üstü racer olan ya da böyle birini tanıyan üyeler hemen itiraz ettiler.
" illa ölecez diye bir kural yok ben şu kadar senedir kullanıyorum"
" benim amcamın oğlunun kayınçosunun bacanağında yarış kafazakisi var canavar gibi kullanıyor"
bla.... bla....bla
Gibi şeylerdi.
Netice ne oldu?
Onlar da öldüler.!!!!

Kısaca özetlemek gerekirse;
Senin yapmak üzere olduğun hatayı yapıp da hala yaşayanların hepsi şimdilik yaşıyorlar.

İçlerinde kafası çalışanlar, altlarındaki makinayı kullanamadıklarını fark edip motosikletlerini satacaklar.
Bazıları bir daha motosiklete binmeyecek.
Bazıları daha yumuşak başlı modeller satın alıp uzun yıllar motosiklet keyfini yaşamaya devam edecekler.
Kalanların hepsi ya sakat kalacak ya da ölecekler.
Bu güne kadar hep böyle oldu.

Şimdi seçim senin.
Kendini hangi gruba yakın hissediyorsun?

supernova8
08 Aralık 2015, 23:49
Sen baya komikmişsin ya,harcanıyosun buralarda

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------

COQ yorumunuz için teşekkürler,göz önünde bulunduracağım.

hasmet
08 Aralık 2015, 23:56
750cc ve üzeri cruiser alın rahat rahat kullanın ama 500cc ve üzeri SS bence tehlikeli. Hele hele hız meraklısı olmayıp gezmek isteyene cruiser uygun bir seçenek. Tren yolunun üzerinden geçiyorken bile evde koltukta oturuyormuş gibi rahat etmek başka tür motorsiklette çok mümkün değil. :) Düşük devirde yüksek tork, ve V2 sesi de avantajı.

sonalp
09 Aralık 2015, 00:11
İlk motorum 500r, aklı selim kullanacaksan, kesinlikle tavsiye ederim... pişman olmazsın.

emreyild
09 Aralık 2015, 00:21
ilk motorum 250lik bir cruiserdı. inanın bende çok taktım boyum uzun,motor altımda dandik durmasın şeklim olsun uzun yola gideyim vs vs. iyi ki o cruiser varmış altımda tecrübe arttıkça o günlerde bodoslama kullandığınızı farkediyorsunuz. Resmen şans eseri hayatta kalmışım. şimdi altımda 98 model gs500 var kendisi 48bg. Motor tecrübem 20bin km kadar olduğunda aldım 5bin kmdir bende ve hala bu motor bana çok mu acaba diyorum. Bu kadar kişi alma diyorsa almayın kardeşim ! motosiklet ufak hataları kaldırabilecek bir oyuncak değildir!

berkcigdem
09 Aralık 2015, 00:25
ilk motorum 250lik bir cruiserdı. inanın bende çok taktım boyum uzun,motor altımda dandik durmasın şeklim olsun uzun yola gideyim vs vs. iyi ki o cruiser varmış altımda tecrübe arttıkça o günlerde bodoslama kullandığınızı farkediyorsunuz. Resmen şans eseri hayatta kalmışım. şimdi altımda 98 model gs500 var kendisi 48bg. Motor tecrübem 20bin km kadar olduğunda aldım 5bin kmdir bende ve hala bu motor bana çok mu acaba diyorum. Bu kadar kişi alma diyorsa almayın kardeşim ! motosiklet ufak hataları kaldırabilecek bir oyuncak değildir!

Satsana o gs500 ü bana :)

Thracian
09 Aralık 2015, 00:36
Açıkçası maxi scooter da düşündüm de ben şartlarımı aşağıda sıralayayım en iyisi:

1)Boy 1.98 Kilo 97
2)Scooter tarzı motorda rahat edemiyorum,motoru iki bacağımla tutabilmem lazım.
3)Boyumla beraber bacak boyum da uzun,küçük motora bindiğimde ciddi anlamda bacaklarımı açmam gerekiyor.
4)İstanbul'da kullanmayacağım,Konya'nın küçük bir ilçesinde,en kötü ihtimalle yoğun olmayan trafikte kullanacağım.
5)Hız sevdam yok,yavaş kullanmaktan,motorun tadını çıkarmaktan,uzun yoldan keyif alırım.
6)Önümüzdeki Mart-Nisan gibi Yamaha Riding Academy'ye gidip eğitim alacağım.
7)İnce lastikli motosikletler gerçekten bana güven vermiyor,motordan düşme korkusu oluyor ayrıca küçük cc'ler ile viraja girildiğinde amortisötler iri cüsseliler için daha tehlikeli oluyor.
8)Motoru Konya'dan alacağım,orada bulunan bir motor olmalı.

Çok şey istiyorsun diyebilirsiniz ancak aradığım kriterler bunlar ve bana uyan en düşük cc'li motor CBR 500R ve muadilleri.

Dostum saydığın bu maddelere göre hız tutkun yoksa,boyun uzun rahatına düşkünsen,uzun yoldan keyif alıyorsan senin tarzın cruiser.Racinglerin üstünde iki büklüm olursun rahat edemezsin.Bir kaç farklı cruiserın üstüne bin bir otur üstünde rahat edebiliyor musun dene.Bir de cruiserların yanında sana Suzuki Inazuma'yı bir dene derim.250 cc ye göre oldukça iri ve çok rahat oturma pozisyonuna sahip bir motosiklettir.Bir de CC yi çok dert etme 250 cc de de oldukça iri ve rahat motosikletler var.

HAZZILHAR
09 Aralık 2015, 00:45
Taze bir ölümün ardından hala akıllanmama dolayısıyla kısa bir cevap olacak:

Suzuki GW 250 Inazuma.

Hayırlı olsun şimdiden.

acayüp
09 Aralık 2015, 01:06
650 hatta 1200 cc ile motora başlayanlar tanıyorum hepside gayet iyi gidiyorlar.

Mesele şuki sen 500 r ile başlayabilecek olgunlukta , karakterde , kültür yapısında ,eğitim seviyesinde, egolarından sıyrılmış hayatın ve yaşamanın kıymetini bilen hayatta kalması için önemli sebepleri olan ve bu sebeplerden vazgeçemeyecek kadar aklı başında birisimisin.

Kime sorsan tabiki öyleyim der ama o iş pek öyle olmuyor. Varsayalım öyle fakat o gücü altına aldınmı öyle kalmaya devam edebilecekmisin.

Bunları seni küçümsemek için yazmadım sakın yanlış anlama .
yukarıda yazdığım kriterlere uyan ve 600 - 900 - 1200 cc ile başlamış ve motosikleti hayatına gayet uygun şekilde adapte etmiş insanlar tadıdığım gibi bu kriterleri karşılayamayan ve 125 cc ile sakatlanmış hatta ölmüş insanlarda tanıdım.

Gerisi sana kalmış.
Hayat kıymetli.
Azarlamadığım sert konuşmadığım için piişmanlığını yaşadığım insanlar oldu. ( şimdi yoklar yada hayatları baştan aşşağı değişti )
O yüzden de kırılıp üzülmende umrumda değil aslına bakarsan .
Belki silkelenip kendine gelen olur .
Ölmesinden iyidir arkamdan iki cümle küfür etmesi bile umrumda değil. Yeterki kimse göz göre göre ölmesin artık.

Hakkında hayırlısı olsun. Tekbaşına eğitimde yeterli dğeil. Onada çok güvenme , etrafındaki tek eğitimli sen olucaksın muhtemelen ( trafikte )
Büyük cc sadece işini zorlaştırıcaktır.

Keoma
09 Aralık 2015, 01:36
Hız yapmayı sevmem olayını geç kardeşim.Ben 30 yaşımdayım hız yapmam dedim mt-125 aldım.Öyle bi adrenalinle doluyosunki gazı köklüyosun.Son zamanlarda düzlüğü buldum mu yapıştırıyodum.Bi kaç olay atlattım.Sonra naapıyorum la ben dedim.Daha kontrollü oldum ama ben bile şaşırdım kendime.Otobanda arabayla 110 km'yi geçmeyen ben 130 km hızla motorla şehiriçinde gidiyordum.Kii sakin bir kişiliğe sahibim ama o adrenalin uyuşturucu gibi bir şey.Sırf abs var diye ninja300 düşünüyorum o da abs yüzünden.Yoksa 250 cc den yukarı çıkmayı düşünmüyorum.Benimde boy 1.82 kilo da bi o kadar var.Şekil diyosan z300 veya ninja 300 abs kapatıyor o eksikliği.

Burdaki arkadaşları dinle daha dün birini kaybettik bu mevzuya...İnşallah bizi dinlersinde ölmezsin.

supernova8
09 Aralık 2015, 01:41
"Yapıcı" yorum yapan herkese çok teşekkür ederim.Gerçekten yaşamın kıymetini biliyorum,ölen ölür gider belki ancak arkada gözü yaşlı,kahrolmuş insanlar bırakmak isteyeceğim en son şey olur herhalde.Her şeyden önce uzun yıllar bu aleti sürüp kazasız belasız keyfini almak isterim.Kesinlikle motosiklet seçiminde karakter bile çok önemli.Yazdıklarıma bakın,siz karar verin.Halk arasında "cahil cesareti" denen olay yok bende.Mümkün olduğunca bir adım sonrasını düşünmeye çalışırım.Ama her ne kadar ben de düşük cc ile başlayıp sağlıklı şekilde ilerlemeyi istesem de fiziksel koşullar el vermiyor bazen.Cruiser ile ilgili olarak,fiyat açısından ikinci el 500r muadili hangi cruiserı önerirsiniz?Chopper tarzı düşünmüyorum bu arada.

COQ
09 Aralık 2015, 01:48
Cruiser sart degil CB500 ve ya Hornet türü motorlara bakabilirsin.
Suzuki ve KAwasaki'nin de 600 lük makinalari var.
Yukarida yazdiklarim spor motosikletler için geçerlidir.
Bunlar sürüs dinamikleri farkli makinalardir.
Ama bir ER 6 ya da gladius akli basinda bir insansan iyi bir baslangiç motoru olabilir.

Benim söyledigim sey sudur.
Yaris motosikletlerinden uzak durun.
Bunlar belli tecrübelerden sonra kullanilacak motosikletlerdir.
Ve en önemlisi Türkiye yollari bu motosikletler için uygun degil.
Trafik de öyle.

Keoma
09 Aralık 2015, 01:49
Bu tarz başlıklar olunca "Oo helva var dediler,geldik" yazardım kendimden örnek verdim,anlaşılan işe yaramayacak.Neyse mesajım dursun şurada...

Darkfriairs
09 Aralık 2015, 02:01
197 boy 97 kilo, 500r altında ufacık kalır. Hem 500r düşündüğün kadar büyük değil. Arka tekeri baya ince. Sen 600r ya da 1 litrelik herhangi bir R uzantılı motosiklet al.

Eğitim işine de gerek yok, o paraya kask eldiven vs alırsın.

mz 301
09 Aralık 2015, 02:10
boyum şu kadar kilom bu kadar demeyin bence gerçekten bu işin şakası yok ben 12 senedir kullanıyorum babam 25 senedir kullanır ilk sürdüğümde bacak kadar boyum vardı ve inanmazsınız kaldırımdan binerdim yine kaldırıma yanaşıp inerdim geriye dönüp bakttığımda biraz kaba olacak ama ne salakmışım dedim fakat çocukluk aklıyla yapmıştım hepsini. ben ne diyorum sen ne diyosun diceksiniz ama şimdi size nacizane tavsiyemdir ybr 125 yada cbf 150 falan alın 30 bin km kadar tecrübe edip büyük cc ye geçin inanın kendinizi daha hazır hissedecekiniz.

ozanercanakc
09 Aralık 2015, 02:21
Yüksek cc'lik motorla başlangıç yapmak,
tabiri caizse 1.basamaktan 3. basamağa çıkmak gibi.
150, 200, 250 cc derken cc büyütmek, km deneyimini arttırmak daha akıllıca olur.
Ben de 150 cc ile başladım.
Yaklaşık 6 aydır kullanıcıyım.
Her defasında trafiğe çıkarken
kendime şu uyarıyı veriyorum:
"Unutma, bugün trafiğe ilk çıkışın.
Kendine güven, diğer insanları riske atma!
Ve en önemlisi bugün ne tecrübe edeceksin?"

BarisC
09 Aralık 2015, 02:23
Selamlar. Kemal Tuğrul Sümer diye bir vlogger ağabeyimiz var; 1.80 boyunda, 105 kilo civarında, test için alıp CBR 125R sürmüşlüğü var. İsterseniz videosuna bir bakın, ortalama bir fikir oluşur kafanızda. 125 cc bir motosikletin bile debriyaj tepkileri bazen ne oluyoruz dedirtirken, 500r fazla olmaz mı? 47 beygir bence kontrol altına bilmem kaç saatlik eğitimle alınabilecek kadar ufak bir sayı değil. Görüntü için, kendinizi tehlikeye atmayın. Motosikletin üstünde mutluysanız, istiyorsa motosiklet altınızda gözükmesin. neden bu kadar önemi var ki? ''kendimden emin olmadan gazı köklemek gibi bir aptallık yapmam''
o tecrübe ve cesaret konusu tam da burada araya giriyor galiba. kendinizden emin olduğunuz zaman, ya yanlış bir zamansa ve siz o yanlış zamanda okuduğum kadarıyla olmayan tecrübenizle 470 cc'lik makineyi zapt edemezseniz? Tabii seçim sizlerin.

hasmet
09 Aralık 2015, 03:43
"Yapıcı" yorum yapan herkese çok teşekkür ederim.Gerçekten yaşamın kıymetini biliyorum,ölen ölür gider belki ancak arkada gözü yaşlı,kahrolmuş insanlar bırakmak isteyeceğim en son şey olur herhalde.Her şeyden önce uzun yıllar bu aleti sürüp kazasız belasız keyfini almak isterim.Kesinlikle motosiklet seçiminde karakter bile çok önemli.Yazdıklarıma bakın,siz karar verin.Halk arasında "cahil cesareti" denen olay yok bende.Mümkün olduğunca bir adım sonrasını düşünmeye çalışırım.Ama her ne kadar ben de düşük cc ile başlayıp sağlıklı şekilde ilerlemeyi istesem de fiziksel koşullar el vermiyor bazen.Cruiser ile ilgili olarak,fiyat açısından ikinci el 500r muadili hangi cruiserı önerirsiniz?Chopper tarzı düşünmüyorum bu arada.

Açıkçası bu forumda sıklıkla bahsi geçen chopper nedir onu ben bilmiyorum muhtemelen... Chopper nedir biliyorum da burada yazan bir sürü insan bilmiyor anlaşılan. Chopper çok ütopik bir tarz. Acaip rahatsız, pratik olmayan, tamamen stil için üretilen bir alet. Küçücük benzin deposu, acaip alçak koltuk, çok kalın arka teker, çok yüksek gidon, ince ama büyük ön teker, ve çok yatık ve uzun bir çatal. Ekstra bilgi burada mevcut:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chopper_(motorcycle)

Cruiser ise Harley tarzı motorsikletler. Tüm Japonlar hem küçük (500cc va altı), hem orta (1 litre civarı), hem de büyük (1.5 litre ve üzeri) modellerini üretiyorlar. Ben Honda VLX'te öğrenmiştim. 600cc V2 motor. Kawasaki'nin de 500cc'lik tek silindirli modeli var. Tavsiye ederim.

tndgu
09 Aralık 2015, 03:43
90 derece oturus pozisyonu ayaga kalkip ondeki araclari gorme sansi gibi faktorlerden dolayi sana enduro veya supermoto oneriyorum. Ben cruiser naked cross racing hepsinin uzerine oturdum ve uzun boylu birisi icin en idealinin cok yuksek sele yuksekligi falan beni ona itti.

Yamaha wr125x , 250 r , klx 250 onerebilirim. Gerci 500t isteyen adama enduro onerisi vermek sacma olucak ama olsun.

Yanagisawa
09 Aralık 2015, 05:09
Uzun süredir forumda okuduğum 3-5 başlık var onlarda sıktı artık !!!

1. 600 cc ile başlanırmı 250 cc okadar para vermek yerine 600 cc almak daha mantıklı değilmi.

2. Ehliyetsiz motor kullansam bişey olurmu mahalle arasında geziyorum.

3. Hangi 250 lik alınır,secemiyorum.

4. 1800 tl ye motor aldım 1300 tl sigortası tuttu napıyim,sigortasız gezsem bişey olurmu.

Verilen cevapları sizde biliyorsunuz artık okadar sıkıcı hale geldiki insanın bırak msj yazmayı foruma giresi gelmiyor!

Gelelim senin soruna 500 r ilk motor olurmu evet olur,çünkü nedesek senin kendince haklı sebeplerin var yine bildiğini okuyacaksın ama son pişmanlık hiç bir zaman fayda etmiycek kalın sağlıcakla..

Nikkfurie
09 Aralık 2015, 05:37
motor hacmini bu kadar dert etmeyin 1000 cc çok uysal makinalar var..

enduro 650 lik makinalar var gayetde başlanılabilir mesela bmw f650 veya nc 700

racing denilen tarzda motorlar 250 cc bile olsa ateşli karakterleri,kısa vites oranları ile kullanımı tecrübe yada kendine hakim olabilme yetisi gerektirir..

197 cm boyundaki biri zaten bu tarz makinalardan uzak durması gerekir eziyet verir iki büklüm olursun üzerinde..


inazumayı da uzun tur camı takarak başlayabilir ve bu boyla keyifle kullanırsın,tavsiye eden başka arkadaşlar da var bir incele..

ZümeR
09 Aralık 2015, 08:23
Yanına biri gelir vın vın sonra ibreye bakarsın 170 ama sen sürati sevmiyordun basmazdın.. Bu işler böyledir.

ATSIZ
09 Aralık 2015, 08:38
En son ilk motorum 600 rr diye konu açan bilginozi kullanıcı adlı arkadaşımız vefat etti kendinize buradan da mı sonuç çıkaramıyorsunuz?

c4gin
09 Aralık 2015, 09:04
inazuma al derim

Murat.K.
09 Aralık 2015, 09:35
Dışarıdan bakıldığında motosiklet kullanmak o kadar kolay ki bisiklete binen buna da biner be var yahu diyor insan.

Sonra 250 cc bir ss alıyorsun, üzerine çıkıp uzun yola gidiyorsun, yollar bom boş. Asfalt dümdüz. Hafif hafif gaz açmaya başlıyorsun, ibre yavaş yavaş yükseliyor, 90 dan sonra o 3 şeritli yol borunun içinden bakar gibi inceliyor, daralıyor. 3 şerit 1 şerit gibi gözükmeye başlıyor. Alt tarafı 90! Hızlı bile değilsin. Kaskın içinden görüş daralıyor, rüzgar uğuldamaya başlıyor. Şeytan dürtüyor boş yol, biraz daha gazı açıyorsun. İbre 120 gösteriyor, ileride bir viraj gözüküyor. Hani arabanla 150 ile girdiğin hafif virajımsı bir şey.

Deneyimsiz ve eğitimsiz giriyorsun viraja. Hoş eğitim alsan da bir şey değişmiyor ya...

Biri cemaata soruyor Hakkı'nızı helal ediyor musunuz....

Yamaha r25 ile başladım motora. Çanakkale ye 2 saatlik trafik deneyimi ile gittim geldim. İnanır mısın 90 üzerine 1 kere çıktım, aklım yerinden çıktı. Arkamda ki motorda (ninja250sl) eşim vardı. 3,5 saatlik Çanakkale yolunu 7 saate yakın bir sürede geçtik. Kaslarımız ciyak ciyak bağırdı. Her yanımız ağrıdı. Sürekli mola verdik. Alt tarafı 250 cc motor ile gidiyorduk. Ölmeden geri döndük. 89 kilo yola çıktım, döndüğümde 86 kilo idim. Yanımdan 120 140 ile geçen kamyonlar otobüsler önce bizi yana savuruyor, bizi geçtiklerinde ise girdap etkisi ile kendi şeritlerine çekiyorlardı.

Alt tarafı 250cc idi motorlarımız. Ne olabilirdi ki?

Çok afedersiniz ödüm bokuma karıştı. Yol boyunca oğlumu düşündüm. Yukarıda arkamda yazmışım. Aslında önümde sürdü eşim motorunu. Ona bakmaktan, onu kollamaktan ne yapacağımı şaşırmış idim. Trafik başladığında kendimi arabalar ile arasına attım. Bana bir şey olursa oğlumu annesi büyütürdü. Ama daha 6 yaşındaki çocuğu ben annesiz zor büyütürdüm. Onu sıkıştırmasınlar diye bir çok kez ezilme tehlikesi atlattım. En son bir bmw aramıza girdi çünkü benim artık mecalim kalmamıştı cambazlık yapmaya. E5 te gece 11 de gs şampiyonluk kutluyordu.


Sevgili kardeşim. Kilon ne olursa olsun, boyun isterse arşa değsin fark etmez.

Küçük başla, deneyim kazan. Hani derler rakı şişede durduğu gibi durmaz mideye inince. Motorda aynıdır.

Git eğitim al, bir müddet öğren. Ben racing beceremedim gittim chopper aldım. Utanmadan sıkılmadan söylüyorum: ss benim harcım değilmiş. Oysa gittim Gis akademiden eğitim aldım. Ekipmanı en pahalı en kalitelisinden seçtim.

Seko
09 Aralık 2015, 09:51
Bu tip başlıklar altında cüsse ve kilo konuşulması beni biraz kızdırıyor. Yanlış değerlendirildiğini düşündüğüm bazı noktları tek tek yazıyorum :

- Motosiklet kullanmanın kiloyla cüsseyle falan bir ilgisi yoktur. Burada konunun motosikletin kullanıcının altında küçük kalması olduğunu biliyorum ama kendisi fiziksel olarak güçlü diye daha güçlü motorlarla motosiklete başlayabileceğini zanneden bazı arkadaşlar için yazdım. 97 kiloluk bir insan 500 cc motor için kuş gibi hafiftir. Ayrıca varsın motor altında küçük kalsın kime ne ? Podyuma çıkıp motorla poz vermeyeceğiz değil mi ?

- Motosikletin büyük hacimli olması onu iri cüsseli yapmaz. Bana gore CBR250R ile 500 R arasında çok bir cüsse farkı yok. 197 cm boy için cüsse olarak ikisi de aynı kapıya çıkar. Gerçekten cüsseli bir motor istiyorsanız Regal Raptor Daytona 250 veya 350 gibi bir şey bakacaksınız ya da 250 cc başka bir cruiser.

- Bir diğer yanlış nokta motorun sadece gücüne bakılarak yorum yapılması. 125 cc 45 BG motor ile 500 cc 45 BG motor kullanmak aynı şey zannediliyor. Tork diye bir şey var arkadaşlar. Siz gazı veriğinizde o tork size hızlandırıyor ve bu tork denilen şey 500 cc bir motorda oldukça fazladır, kontrolü acemi için zor olabilir.

- Son olarak da, sanılıyor ki ben güçlü motoru alırım ama istersem dışı hız yapmam, gaz vermem. Mesele zaten isteyerek gazlamanız değil arkadaşlar, mesele istemeden gazı fazla açmanız, bir anda motorun fırlaması ve o panikle daha fazla açmanız. Böyle bir olayın gerçekleşmeyeceğini hangi kullanıcı garanti edebilir ? Tüm motorların gaz kolu aynı miktarda döner ama bir motor aynı aralıkta 60 Nm torka, 130 BG güce çıkarken diğeri 25 BG güç, 20 Nm torka çıkar. Ona da işte gaz kolu hassasiyeti deniyor. İşin frenleme, ağırlık boyutuna hiç girmiyorum.

Özetle, 500 cc motor bana gore bu iş için fazladır. Cüsseyi de göz önünde bulundurursak alın bir Inazuma 250 geçin, 10 bin km yapıp 500R'a geçersiniz. Maceraya gerek yok.

sdirer
09 Aralık 2015, 10:17
Yeni, hevesli arkadaşım. Hoşgeldin. Bak gözden kaçırdığın bir şey var:
Teknolojik gelişme!..
Şu an piyasaya sürülen 250cc motosikletlerin güçlerin 10 yıl önceki 400cc lerin güçlerine eşit hatta bazıları daha da fazla. :)

Boyun kilon falan hikaye. Bende 90kg ağırlıktayım. 300cc'de bile 2'den 3'e harş diye attığım zaman gidon parmaklarımın ucuna geliyor ki benim motorun torku 30nm bile değil. sen %30 daha torklu bir makinadan bahsediyorsun. Debriyajı ufacık kaçırırsan neler olur biliyor musun? Hiç youtubede motor kazası izledin mi? Bak sana ufacık 100cc kazaları: 1:14 - 4:15den 10. dk ya kadar izle izle bitmez. https://www.youtube.com/watch?v=z5qOXJM15u8
500cc alman için önce motosiklette fren yapmayı bilmen gerek. biliyor musun motosiklette fren nasıl yapılır? hiç acil durumda kalıp yaptın mı hızın şöyle 50-60 km hızda? sonra düşün 150km hızda acil freni... sonra senin aklına geldi mi hiç fren yaparsan motorun arka tekeri kalkarsa ne yapacağın?
500cc alman için motosiklette viraj almayı bilmen lazım. sen biliyor musun nereye bakılır?
500cc alman için motosikleti döndürmeyi bilmen lazım. sen biliyor musun motosikletler nasıl döner/dönmeye başlar?
araba sürmeye benzemez motora binmek. araba sürülür motora BİNİLİR..

Neyse biz sana alma yanlış yaparsın deyip ağabeylik görevimizi yapalım da sen bizi ister dinle; ister dinleme...
kazasız belasız...

astrofizik
09 Aralık 2015, 11:06
Kawasaki Ninja 300,Z300-yamaha r25 -suzuki inazuma size uygun motorlar olabilir,
Özellikle inazuma en cüsseli 250cc motor kesinlikle altınızda küçük kalmaz