PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kışın motosiklet saklama Yardim !



Bolu'lu Lynx
08 Aralık 2015, 11:40
Arkadaslar merhabalar bir konuda yardiminiza bilginize ihtiyacim var bu konuya dair ne kadar sayfa varsa okudum yinede tatmin olamadim birde sizlerin gorusunu almak istiyorum motosikletim 2015 r 25 Boluda yasiyorum motosikleti kasim sonu aldim daha 130 km deydi ancak korkunc soguklar kar buz - dereceler derken motoru mart ayina kadar yatirmak icin cektim garaja Boluda kisin motor kullanamazsiniz basta soyliyeyim bendede full ekipman var ancak olmuyor her babayigidin harci degil vesselam ben motoru kapatmadan önce depoyu fulledim paddock standina aldim akuyu soktum az miktarda wd40 uyguladim egzostu kapattim motor yeni oldugu icin motor yagina hic dokunmadim daha ne yapmam gerekir ayrica motor mart ayina kadar kesin yatar bu gidisle mart geldiginde ne yapmam gerekiyor 130 km de ki motorun yagini degistirmem sartmi bu konuda cesitli rivayetler var mevcut siz nasil yaptiniz nasil muhafaza ediyorsunuz verilen cevaplar icin simdiden tesekkurler

Romedon
08 Aralık 2015, 12:22
Bildiğim kadarıyla depoyu full değil boş bırakmak mantıklı

kyagmur
08 Aralık 2015, 12:36
eeeee bu rodaj muhabbeti ne olacak şimdi yarıdamı kaldı

VESPERA
08 Aralık 2015, 12:41
Aküyü sökmene gerek yoktu, kutup başlarını sökmen yeterli. Depoyu full bırakman yanlış olmuş, eğer depoyu bitirecek durumda değilsen aylarca full depo kalması zararlı olur. benzinin eskimesini ve oksitlenmesinnin önüne geçmek ve yakıt sisteminde korozyon oluşmasını engellemek için katkı maddesi alarak depoya dökebilirsin. Liqui Moly ismi. Benzer ürünler de var. Başka bişeye gerek yok diye düşünüyorum

DoLPHiN2306
08 Aralık 2015, 12:45
Bende depoyu doldurdm kaldırdım. Sehpa alana kadar Lastik altlarına xps attım. Aküyü sökmedim ayda 1 çalıştırırım dedim. Konuyu takipteyim

SuleymanE
08 Aralık 2015, 12:54
Sadece arka kısımdan sehpaya aldıysan ön lastiğinde betonla direkt temasını kesmek için altına ufak bir tahta yada sert köpük malzeme koyman iyi olacaktır. Hem ön hemde arka sehpa kullanıyorsan bu maddeye gerek yok.

Aküyü sökmen iyi olmuş, özellikle sıfırın altına düşen aşırı soğuk ortamda akü bırakmak mantıklı değil. Evde oda sıcaklığında saklaman ve ayda bir şarj etmen akünü satın aldığın ilk günkü kondisyonda olmasını sağlar.

Benzin olayını da kafana takma, dolu depodaki benzine 3 ayda hiç birşey olmaz. Tecrübeyle sabittir. Benzin de bozulan bir kimyasal maddedir ama öyle 2-3 ay gibi kısa sürede kolay kolay bozulmaz.

Thracian
08 Aralık 2015, 12:54
Zaten yapılabilecek herşeyi yapmışınız.Kutupbaşlarını sökmek yeterli.Sağlıklı bir akü 3-4 ay bekledikten sonra içinde rahatlıkla motosikleti çalıştıracak kadar şarj kalıyor.Rodajdaki motosikletin yağını kesinlikle değiştirmeyin genelde firmalar fabrika çıkışı rodaja özel farklı yağ koyabiliyorlar.Zaten 3-4 ay beklemeden yağa bir şey olmaz.

Thermosifon
08 Aralık 2015, 12:58
Ben çok yer de depoyu dolu bırakın şeklinde yorumlar okudum buna nazaran ben de o şekilde bırakmayı düşünürken şimdi burada da depoyu doldurmayın demiş arkadaşlar bende bu konu da takipteyim :)

Erdost
08 Aralık 2015, 13:09
Yapacaklarını yapmışsın, 3 5 ay için çok ayrıntılı uğraşmana gerek yok, hiç çalıştırmayacaksan aküyü sök lastiklerin altına tahta koy branda kapat işlem tamam.Zaten kapalı garajda duracakmış sıkıntı olmaz.

Benim motorum açıkta duruyor, çok rüzgar alan bir yerde, brandasini kapattım, üzerine kat kat streç döndüm rüzgar almayacak şekilde, devrilmesin diye de bağladım, altı çim direk beton teması yok lastik havaları normal inme yok.Yağmur yağdığında sadece lastiklerin alt kısmı temas ediyor altına tahta koyacağım.

Şu kazalardan sonra motordan biraz ürkmeye başladım, hevesim kırıldı ancak vazgeçmem herhalde.

obarey
08 Aralık 2015, 13:15
depoyu dolu veyA boş bırakabilirsiniz.

Bunların ikisininde avantajı ve dezavantajı vardır.
Deponun dolu bırakılmasındaki maksat oksitlenmeyi (paslanma) engellemektir. arkadaşların dediğinin aksine oksitlenme o2 ile yani hava ile temasla olur depo full oldugu zaman boya atılmamış kısım -deponun iç kısmı- havayla temas etmez ve oksitlenmez. Eski motorlarda full depo bırakılması şiddetle tavsiye edilir. Yen motorda paslanma daha geç olacağından tercihe bağlıdır.
2. si depo boşken soğuktan dolayı ve içinde kalan havadan ve buhardan mütevellit damlama olayı olup(araba camındaki buglanma gibi) benzine su karışır. o yuzden dolu bırakmak daha mantıklıdır.

Boş bırakılmasını tavsiye edenler ise deponun benzin içindeki kimyasallardan dolayı korozyon (aşınma) a maruz kaldıgını söylerler. bunun yanında diğer plastik ve metal aksamlarda pompada ve boruda korozyon ve çökelme (tıkanıklık tortulaşma) oluşturabilir. bunu engellemek için sadece deponun değil tüm benzini, benzin tahliyeden boşaltmak gerekir.

BEN NE Mİ YAPIYORUM. DEPO FULL DURUYOR AÇIK HAVALARDA 3 5 KM GEZİP TEKRAR FULLUYORUM. GEZEMEZSEM RÖLANTİDE VEYA SEHPADA ÇALIŞTIRIYORUM.
SEÇİM SİZİN:)

berkcigdem
08 Aralık 2015, 13:17
Depo boşda bırakılır doluda artık hangisi sizin kolayınıza geliyorsa. Yalnız eğer marta kadar kapalı kalıcaksa motor çalıştıracağınız zaman depoyu komple boşaltıp yeni benzin almanızı öneririm.

Ayrıca yağı falan değitirmene gerek yok.

Birde eğer garajın içerisinde sürme alanın var ise 15 günde bir garajın içerisinde dolan azıcık ki hareketli parçalar dinç dursunlar. Eğer imkanın yoksada birşey olmaz.

seta34
08 Aralık 2015, 13:24
illaki gunesli gunler olacak cok mu zor 4-5 kat giyinip 15-20 km gezmek?

casol
08 Aralık 2015, 13:34
peki günde 1 kere rolatide çalıştırsanız 5-10 dakika sizce daha iyi olmaz mı ? yani hiç çalışmamasından daha iyi değil midir ?

Draconian
08 Aralık 2015, 13:45
Ben oldum olası anlamadım bu motoru paketleyip kaldırma olayını. Doğru ekipman ve lastikle gezmenin nesi zor olabilir ki?

Gideyim bir kahve içeyim veya ne bileyim yemek yiyeyim demiyor musunuz arada?

DoLPHiN2306
08 Aralık 2015, 13:52
Diyelim ki ekipman tamam hiç üşümüyoruz. Asfalt soğuk olacağından korkuyorum ben. Zaten arka teker benzinlikçilerde, kaymak gibi yollarda vs kayıyor bi de onu göze alıp çıkamam ben. Kışın sürmediğim 3 5 ayın acısını yazın fazlasıyla çıkartırım :) O kadar emek harcadım aldım. Durduk yere yatırmak istemem :)

Bolu'lu Lynx
08 Aralık 2015, 16:13
Akuyu söktum sebebi ise evde bir sarj cihazim var ayda bir fulleyip oda sicakliginda tutuyorum gecmiste de o sekilde aku muhafazasi yaptim tavsiye ederim herkese arka lastik sehpada ön lastik beton uzerinde galiba altini bir tahtayla desteklemem gerekli . Bazi arkadaslar hakli olarak demislerki hicmi gunesli gun yok bir kac tur atip gezebilirsin diye ewet haklisiniz ancak aralik ocak ve subat aylarinda Boluda (+) dereceler sadece 12-14 saatlerinde oluyor ki oda 3-4 derecelerde ve tabi iste oluyoruz bu sebeple cikip bi turlayayim diyemiyorsunuz hava sartlari musade etse motorun calisip gezmesi elbette iyidir ancak malesef istanbulda degiliz bu konuyu actim ki mevsim itibari ile illaki ayni sorunlari yasayanlar olacaktir hepimiz bilgilenelim akil akildan ustundur

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------

Arkadaslar depoyu kesinlikle agzina kadar doldurun su buhari olusmasi engellenir egzostun ucunu kapatin bir poset tikayin yine su buharini engellemek icin susuz yasayamiyoruz her zaman faydali ama motorlara pek de yaramiyor mubarek :)Aslinda benim sorum yag ile alakaliydi ama galiba dediginiz gibi 3-4 aylik beklemeden herhangi bir bozulma olmayacak anlasilmistir tesekkurler...

Berkays
08 Aralık 2015, 21:23
Bende motoru dışarıda muhafaza etmek zorunda kalanlardanım ve ilk motorum. Dolayısıyla pek bir bilgim yoktu burayı okuyana kadar. Nasıl yaparım diye de düşünüyordum. İyi oldu bu başlık. :) Bende takipteyim ve tavsiye , fikirlere açığım :)

erreguay
08 Aralık 2015, 22:00
depoyu doldurdum
aküyü sökmedim ben geçen senede sökmemiştim (tavsiyem sökülmesi yönünde)
branda altında açıkta duruyo.
branda ile ilgili olarak ucuz branda kullanmayın. motoru yukayıp ,ıslakken ,nemliyken ,yağmur sırasında brandalayıp KAPATMAYIN. içerde nem hapsolur motorda paslanmalara yol açar.
ben motoru pis ama kuruyken kapattım. brandanın içinde pamuksu bi katman var alırken dikkat edin.

snappy x
08 Aralık 2015, 22:33
Bildiğim kadarıyla depoyu full değil boş bırakmak mantıklı

hayır pas yapar ful dolu olması gerek

erreguay
01 Şubat 2016, 22:21
ve kendi kendimi çürüttüm. aküyü sökmedim.haftasonu indim bi çalıştrayım dedim sonuç akü bitmiş :(

benscooter
01 Şubat 2016, 23:10
Aküyü sökmene gerek yoktu, kutup başlarını sökmen yeterli. Depoyu full bırakman yanlış olmuş, eğer depoyu bitirecek durumda değilsen aylarca full depo kalması zararlı olur. benzinin eskimesini ve oksitlenmesinnin önüne geçmek ve yakıt sisteminde korozyon oluşmasını engellemek için katkı maddesi alarak depoya dökebilirsin. Liqui Moly ismi. Benzer ürünler de var. Başka bişeye gerek yok diye düşünüyorumdepo fullsa altın elibseli adam şunu demişti depo yarım olunca buharlaşma vesaire depotu çürüttür dedi boş bıraksaydın daha iyi kullanılmayan şey bozulur ekmek gibi düşün yemezsen ne oluyor küfleniyor