PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Silindir büyültme Yardım



Valentinik
06 Aralık 2015, 21:23
Merhaba arkadaşlar bikaç hafta önce motosikletim bozuldu bugün kendim parçaladım ve ne olup bittiğine bir bakim dedim. Ve açıp baktığımda egzoz sübabının yarısının kestiğini gördüm, yani yarıdan sanki bıçakla kesilmiş gibi duruyordu ve düşen parça silindir duvarına hasar vermiş ve çizmişti , fazla açamadım. Silindirin üstünde 157cc yazıyor bunuda ancak fabrikadan getirtebilirim. Bunun yerine motoru komple 200 lük yapmaya karar verdim merak ettiğim silindir takımı ve karbüratör dışında silindir kafasınıda değişmeye gerek varmı? Birde motoru topladıkdan sonra marş bazen basıp bazen basmamaya başladı yani marş basıyo dönüyo ama bıraktığımda ve piston en üstte kaldığında sanki motor kitleniyodu, marşa basınca marş otomatiğinden trafo gibi cızırtı sesi geliyo ve krankı çevirmiyordu aynı şekilde ayak marşınıda basamıyodum ne kadar vursamda dönmedi sonra bir şekilde kurtardı marşa basınca dönmeye başladı ayak marşıda aynı şekilde düzeldi bunu 2-3 kere yaptı, benim merak ettiğim acaba bu kopan parça kranka düşmüş olabilirmi? Ancak pistonda herhangi bir hasar yok. Birde ümraniye civarında silindir felan aldığımda bana komple uygun fiyata toplayabilcek bir usta varsa çok memnun olurum (malum öğrenciyiz :cherry: ) ben kendim söksem toplarken senteye alamam o yüzden bir ustaya yaptırmak istiyorum. Şimdiden teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:58 ----------

Yardım edicek kimse yokmu?

UNdocab
06 Aralık 2015, 21:29
yardım edecek birileri elbet çıkar da yarım saat içinde değil. biraz sabırlı ol ;)

Valentinik
06 Aralık 2015, 21:41
tamam sağolasın bekliyorum :)

arda4
07 Aralık 2015, 11:41
Evet o parça içeriye düşmüş olabilir, açıp baktırıp temizletmekte faide mevcuttur. Hatta açtırmışken yağ pompası, egzantrik zinciri, egzantrik gaydları, rulmanları falan da değiştirsen çok iyi olur.

Silindirin üzerinde 157cc mi yazıyor? Yoksa kod olarak 157fmj gibi bir şey mi yazıyor?

Çinli motorlarda sınıdlandırma silindi ÇAPI na göre silindir hacmine göre değil. Yani yazan 157 ifadesi "tek silindir, 57mm çapında" anlamına geliyor.

Daha büyük silindir alıp hacim artırabilirsin (160cc 180cc vb) ancak beygir gücü artışı çok az oluyor. Sadece daha kolay hızlanıyor, yüksek süratte daha az bağırıyor(muş) ama son sürat çok çok az artıyor(muş)

cenkito
07 Aralık 2015, 11:52
parca sanzımana düşmüş ve kısmen kitlemiş olabilir
mars otomatıgı ceviremeyince cızırtı yapar, normaldir,
aku zayıfsa gene aynı sekil öter ama ayak marsı döndürürdü.

komple hacim artısı için:

krank
silindir, piston ve
silindir kapagı ile
itecek ve saplamalar

oncelikle değişmeli

sonrasında duruma göre karburatörde değişebilir

Valentinik
07 Aralık 2015, 23:53
Arkadaşlar bugün inceledim baya yüksek fiyata geliyo o yüzden fabrikadan aynı silindirden istiyip değiştircem hacim yükseltmiycem, bu arada silindirin üstünde 157cm3 yazıyor zaten alırken kataloğundada 157cc yazıyordu aynısından fabrikadan alıp takıcam, bu arada bu işi ümraniyede bana ucuza yapıcak bir usta varmı?