PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gergin zincir ile arka frenin bir alakası var mıdır?



Gökhan_Aygün
05 Aralık 2015, 20:06
Arkadaşlar,

Kırk yılda bir iş yapayım dedim zincir temizleme ( gaz yağı) ve yağlama ( zincir spreyi), hava filtresi temizleme v.s derken gaza geldim birde zinciri gereyim dedim.Yokuş aşağı inerken az da olsa zincirin sesini duyduğum için gevşediğini düşündüm.

Zinciri gerdim gerdim yola çıktım her şey on numara ancak yavaşlarken arka kampana kitliyor ya da zincir çok gergin olduğu için tekerlek bir anda yavaşlıyor mu anlamadım.

Yarın servise gideceğim ayarı düzgün yaptıracağım ama bilgim olsun zinciri çok gerdim diye arka fren çok sert basıyor olabilir mı?

Etraf fren kokuyor.

Arka fren ayarında sıkıntı yok bu arada neredeyse en hafif ayarda.

planet58
05 Aralık 2015, 20:15
Tekerlek somununu iyice sıktınmı...?

weirdo1
05 Aralık 2015, 20:17
Zincirden değildir. Bazen kampanayi temizledigimde ilk bir kac km kıtlenme sorunu olabiliyor.
Yokuş aşağı giderken hafif hafif kitlemeden basiyorum duzeliyor bir süre sonra.

Gökhan_Aygün
05 Aralık 2015, 20:20
İki tarafı da deli gibi sıktım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:18 ----------

Weirdo1 : kafamda bir pencere açtın.

Zinciri yağlarken kampanaya sıçradığından eminim çünkü kapağı açarken ağzı kırıldı ve püskürterek yağladım belki de sebebi bu.

Zuzuuw
05 Aralık 2015, 21:04
arka tekeri gererken hali ile geri çektin.

Kampana frene bağlı olan (ayak pedalından kampanaya uzanan) demir parçanın uzama gibi bir özelliği olmadığı için haliyle fren kendi kendine sıkıyor şu anda. Tekeri ileri geri oynadıktan sonra fren ayarı da yapman lazım.

Gökhan_Aygün
05 Aralık 2015, 21:09
Zuzuuw;Yani zinciri fazla gerince frenide sertleştirmiş mı oluyorum? Bu bilgiye göre sarkık bırakmak daha iyi gibi çünkü şuan yapabileceğim bir fren ayarı yok o ayar yapan yuvarlak parça en uca çok yakın yanı en hafif frenleme seviyesinde.

Zuzuuw
05 Aralık 2015, 21:15
Zuzuuw;Yani zinciri fazla gerince frenide sertleştirmiş mı oluyorum? Bu bilgiye göre sarkık bırakmak daha iyi gibi çünkü şuan yapabileceğim bir fren ayarı yok o ayar yapan yuvarlak parça en uca çok yakın yanı en hafif frenleme seviyesinde.

duruma göre değerlendirmek lazım. Eğer fen pedalında yeterli boşluk varsa, yani kendi kendine fren yapmıyorsa demek ki zinciri çok sıkmışsın, hiç boşluk kalmamış.

SUKRU-35
05 Aralık 2015, 21:36
Hocam sorunun cevabını hemen vereyim; zincir gerdiğinizde teker azda olsa kampananın demirini kasıyor ve arka lastikte kasma yapıyor.Bunu çözmek için ya kampananın teker tarafındaki somunu gevşetin ya da firenin ayakla bastığınız yerin altındaki boşluğu alın.Fren demiri ile şasi arasında ikili küçük somun var oradan ayarlayın.Boşluğu fazla almanız halinde fren pedalı yukarı kalkacak bilginize ;)

Gökhan_Aygün
06 Aralık 2015, 00:05
Vallahi arkadaşlar akşam akşam hatta gece gece yok efenim gaz yağı,bir yandan wd 40 bir yandan zincir işleri derken hem fiziksel olarak yoruldum hemde bu kimyasal maddeler resmen kafamı güzel yaptı.

Zinciri geriyorum,istediğim ayarda oluyor tekerlek somunlarını sıkıyorum hoop yine dümdüz taş gibi.

Zinciri geriyorum,istediğim ayara geliyor ancak sağ ve sol referans çizgilerine bakıyorum aralarında bir diş fark ediyor.

Bu işi sorunsuz yapabilen adamın ellerinden öperim,birde zincirimi yağladım ama aşağıdaki gibi beyaz ve yapış yapış kalan yerler olmuş,emmemiş.

Zincir yağımda İ Pone. ( http://www.motosikletaksesuarlari.com/Ipone-Zincir-Yagi-Spray-Chain-Ptfe-Bazli-Zincir-Spreyi-100Ml-Motosiklet-Bakim-Urunleri_21008.html?gclid=CNq897vQxckCFQqdGwodwNAH AQ )

http://i.hizliresim.com/4qjbDQ.jpg (http://hizliresim.com/4qjbDQ)

Arenli
06 Aralık 2015, 00:47
Zincirin gerginliğini motorun üzerindeyken kontrol etmelisin. Zinciri hafif gevşek yaparsın sonra sen üzerine oturunca sıkılaşır. Motorun üzerinde ağırlık yani senin ağırlığında birisi varken zincir 2-3 cm esnemeli. İkinci husus zinciri gerdikten sonra tekerleği döndür tekrar kontrol et. Dişlideki ufak bir ayarsızlık zincirinin bazen bol bazen sıkı olmasına sebep olur. Zinciri ayarlarken mili çok aşırı gevşetme. Çatalın arkasındaki ayar somunlarıyla her iki tarafı da eşitle, mili hafif sık tekrar kontrol et, eşitlik bozulmamışsa iyice sık. Bu işe başlamadan önce frenin ayarını gevşet ki senin zincir ayarını yaparken yaptığın işlemi etkilemesin. Freni kampananın altında uzanan levyenin sonunda elle döndürebileceğin somunu var, o somunu gevşeteceksin. O somunun karşısında yay vardır. Fren ayarını oradan yapıyorsun. Sıra fren ayarına gelince zincir ayarını yapmadan önce gevşettiğini varsayarak arka teker havadayken serbest dönmesi gerekir zor dönmemeli. O somunu yavaş yavaş sıkıyorsun. Teker hafif zorlanmaya başlayınca bir defa geri gevşetiyorsun. Bir defadan şunu anlamalısın. O somunun yuvası vardır. Çevirirken yayı sıkar ve yuvasına tekrar oturur.