PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Egzoz borusuna sarılan şey nedir



emrebalkaya
29 Ekim 2015, 19:49
Merhaba arakadaşlar,
Bazı motosikletlerin egzoz borularına sarılmış uzaktan sargı bezine benzeyen şey nedir bilen varmı? Hatta bazı sıfır lüx motosikletlerdede görüyorum. Teşekkürler, saygılar.

Mr.[T]
29 Ekim 2015, 19:55
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/83151-egsoz-sargisi.html

seta34
29 Ekim 2015, 20:16
Egzoz manifoldu demek istemiş arkadaş

hayko5
29 Ekim 2015, 20:19
Egzoz manifoldu demek istemiş arkadaş

Yanmaz egzoz sargısı ile manifoldun ne alakası var ?

emrebalkaya
29 Ekim 2015, 20:50
Çok teşekkürederim, verdiğiniz bilgiler için, saygılar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------

Teşekkürederim Mr.[T]

Levent
29 Ekim 2015, 22:26
Alçı o alçı, kolu bacağı kırılan egzozu bi süre sarıyorlar sonra kaynıyo :)

Mamba09
29 Ekim 2015, 22:29
dostum bunun montajını falan yaparken dikkat et. burnuna falan kaçarsa çok zararlı bunlar. ciğerde saplı kalıyormuş hatta hurda gemiler olur bundan sarılı kısımları varsa genelde sanayiciler sökmek istemez. başka bir adı vardı onun hatırlayamadım :)

tyrung
29 Ekim 2015, 22:43
Isıyı sabitlediği için çok az yararı vardır fakat çamurla falan bütün pisliği toplar. Zamanla dağılmaya başlar.
Kendisi de pistir, dedikleri gibi sanayide kimse yapmak istemez, ciğerlere çok zararlıdır.

okican
29 Ekim 2015, 22:48
Amyant sargı diye bilinir.
Manifolddan başlayarak tüm egzos borusuna sarılabilir.
Egzoz borusunun ısıyı dağıtmasını engellediği düşünülerek bazı arkadaşlar performans kaybına neden olduğunu söyler.
Görsel olarak Cruiser cafe Racer gibi modellerde hoş görünür.

yagusukluRR
29 Ekim 2015, 22:52
Merhaba.
Şerit halinde uygulanabilen bir nevi izolasyon malzemesi. Yüksek derecede sıcaklık yaratan tüm yerlerde kullanılır. Genelde special üretim chopper tipi motosikletlerde görülür. Motorlarda kullanım sebebi egsoz cikislarinda (headers) denilen bölumun cevresindeki plastik metal eger yakin ise benzin deposu gibi cevren maddelere yüksek sicaklik gitmesini engellemek ayni zamanda motosiklet sürücüsünün yanlislikla ile ayak bacak degmesinde soruna yol acmamak. Aynı uygulamayi drag v.s yüksek performanslı arabalarda da görebilirsiniz. Genelde 51'lik denilen düz cıkış boru kullanırlar araclarin altından gecerken cevresine metal aksamlari eritecek yada tutusmasina yol acacak durumlari ortadan kaldirmak icin. Ilk uygulama bilgidim kadariyla islak olarak uzatarak gere gere uygulanir.

UNdocab
29 Ekim 2015, 22:57
Bende bu sargıdan aldım uygulayacaktım.
Tam şu renkte

http://image5.sahibinden.com/photos/85/90/99/176859099yta.jpg

Bir egsozcu ile konuştum ve dediği şu "egsoz borularının ömrünü ciddi derecede azaltıyor"
Çünkü ısınan egsoz soğuyamıyormuş ve egsoz gazındaki su buharı da bu bez sebebiyle sürekli boruda kaldığından çok çabuk çürütüyormuş

Bu konuda bilgisi olan var mı ?

velizrsln
29 Ekim 2015, 23:48
alçıda egzoz güzelmiş :D soğumicağı için egzozun ömrünün kısalcağını sanmıyorum bu arada sürekli su görüp ısıyıp soğuyan egzoz daha az ömürlü olur bence

seta34
30 Ekim 2015, 02:02
Yanmaz egzoz sargısı ile manifoldun ne alakası var ?

Egzoz borusunun sözlük karşılıgını yazmistim ama, ustune alindiysan bilemedim

hgdr
30 Ekim 2015, 11:48
bildiğim kadarı ile ham maddesi asbest denilen bir maddedir ve direkt kansorejendir.

something123
30 Ekim 2015, 12:12
Merhaba.
Şerit halinde uygulanabilen bir nevi izolasyon malzemesi. Yüksek derecede sıcaklık yaratan tüm yerlerde kullanılır. Genelde special üretim chopper tipi motosikletlerde görülür. Motorlarda kullanım sebebi egsoz cikislarinda (headers) denilen bölumun cevresindeki plastik metal eger yakin ise benzin deposu gibi cevren maddelere yüksek sicaklik gitmesini engellemek ayni zamanda motosiklet sürücüsünün yanlislikla ile ayak bacak degmesinde soruna yol acmamak. Aynı uygulamayi drag v.s yüksek performanslı arabalarda da görebilirsiniz. Genelde 51'lik denilen düz cıkış boru kullanırlar araclarin altından gecerken cevresine metal aksamlari eritecek yada tutusmasina yol acacak durumlari ortadan kaldirmak icin. Ilk uygulama bilgidim kadariyla islak olarak uzatarak gere gere uygulanir.

detaylı bilgi için tşk ederiz, gayet güzel açıklamışsınız..

hayko5
30 Ekim 2015, 14:20
Egzoz borusunun sözlük karşılıgını yazmistim ama, ustune alindiysan bilemedim

Çocuğun sorusuna ne derece yanıt ki manifold bende onu sordum ama alındıysanız bilemedim.

seta34
30 Ekim 2015, 15:35
Çocuğun sorusuna ne derece yanıt ki manifold bende onu sordum ama alındıysanız bilemedim.

hala uzatiyorsun, manifoldu egzoz borusu diye ogrenmemeli diger arkadaslarimiz :)

bassturbin
30 Ekim 2015, 17:35
Cam elyafı.

serkan24
01 Kasım 2015, 16:11
Motora hiç bir güç artırımı yada eksiltimi yok sadece estetik. Zararı olurmu, söyle olur egsoz borusu çabucak sağumaz buda bir takım sorun çıkarır (egsoz üzerinde.)

erensipahi
02 Kasım 2015, 00:33
bunların amacı performans istenen otomobillerde hava filtresine mümkün olduğu kadar soğuk hava gönderebilmektir yani kaputun altı ısınmasın diye yapılır ancak bunu motosiklete uyguladığınızda hiçbir faydasını görmezsiniz fakat estetik bir görünüm kazandırabilirsiniz ancak egzoza ve silindirin çıkışına zararı olabilir çünkü egzoz soğuyamadığından dolayı çatlama yapabilir veya eriyebilir elyaf çok yüksek sıcaklıkları bile geçirmez bence kullanmayın derim zarar verirsiniz motorunuza :thumleft:

bassturbin
04 Kasım 2015, 14:51
Normalde bu malzeme egzost için değil kalorifer veya ısı ile işleyen yerlerde muhafaza amaçlı kullanılır, chooper veya özel tasarım motorlarda kullanıcının veya artcının egzost borusu veya susturucusu sıcaktan zarar vermesin yanmasın diye (ayaklara vs) sarılır ama bizde görmemişin egzost borusu olmuş tutmuş cam elyafı sarmış durumu var.

braveguy
04 Kasım 2015, 16:21
bunu yaptırmanın amacı ısı izolasyonudur. genelde eksoz öncesi boruyu kaplarlar.
yanlışlıkla ayakkabı tabanı, pantolon paçası, vs devamlı eksoza sürtüp eriyorsa, ayağın yanıyorsa tek seçenek bu.
sırf takmış olmak için takılacak birşey değil yani.
meraktan mı sordunuz yaptırmayı mı düşünüyorsunuz?

Mengu16
04 Kasım 2015, 16:28
Egzoz borusunun boğazdan sonra ilk 40-50 santimine bunu sarmak hiç doğru değil. Orası çok aşırı ısınıyor, ısıyı olabildiğince kolay dışarı atması lazım. Egzozu sararak ısı transferini engellemek hem motora hem de egzozun malzemesine çok zararlı.

MhmtcnKoral
04 Kasım 2015, 16:49
Amyant diğer bir adıyla asbest bezidir hocam sarılan. Ve kesinlikle sarılırken çok dikkatli olunması gereklidir mümkünse özellikli geçirgen olmayan bi eldiven ve maskeyle yapılması gerekir. Dünyanın en kanserojen maddelerinden biridir. Kesinlikle solunmaması gerekir. Dünya üzerinde yaklaşık 100 bin kişi amyantın etkileriyle ölüyor.