PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bir abimin tavsiyesi üzerine tourin ile başlamaya karar verdim



demonstol
18 Ekim 2015, 20:58
uzun yıllardır motor kullanmış bir abim bana touring ile başla dedi sebebi:
Ben CBR250 ile başlayıp şehirler arası gitmeyi düşünüyordum ama dönüşlerde ilk sürüşün okadar yatamazsın zor olur dedi bende ne alayım dedim tourin al dedi 600 cc lik bir touringe hakim olabilirsin sen dedi bende düşüneyim abi dedim sizce ne yapmatlıyım
NOT:
Boyum:1.85
Kilom:105
sizce ne yapmalıyım
tavsiyeleriniz için şimdiden TEŞEKKÜRLER :cat::cat:
önerilen motor BMW G 650 GS

serdar1547
18 Ekim 2015, 21:04
https://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0

Darkcity2000
18 Ekim 2015, 21:09
Dostum bende BMW F650 GS var, 1000km CBR 125 den sonra egitim alaeak gectim ama sunu soylemeden edemeyecegim uzerinde cok korktugum zaman oldu, pisman oldugum zamanlar oldu ki f650 ler kullanici dostu makinelerdir ama kazin ayagi oyle degil.. keske bir 5000 km en az yapip gecseymisim.. ki yasim 40 in ustun22 senelik soforum..

demonstol
18 Ekim 2015, 21:14
ne bileyim abi eğitim filan hazır da motor seçimi kaldı birtek ben şehirler arası yol yapacağım cbr 250 ile zorlanırsın diyorlar konyadan antalyaya gidersin 3 gün yatarsın dediler aklıma ilk naked yada touringler geldi ne yapmalı

CxAnKACx
18 Ekim 2015, 21:24
Sehirler arasi yol icin akliniza naked gelmemeli :D
Bunun sehirici de var gs'i tasimasi yeni baslayana zor gelebilir kanaatindeyim, ki cbr250 uzun yol icin bence gayet yeterli bir makine. Son hizi 160 civari, sizin genel olarak 90 civari gideceginizi varsayarsak zorlamaz o kadar. Sehir icinde de rahat edersiniz.
O "diyorlar" kismina da cok takildim , kaci cbr ile uzun yol yapmis da bu kaniya varmis ? Yeni baslayana gayet yeter bence sikmayin caninizi, hosunuza gidiyorsa alin.

demonstol
18 Ekim 2015, 21:28
vallaha ikiside hoşuma gidiyor ama nasıl açıklayım CBR benim bitanem ama yük taşıma olayı çok sıkıntılı ve touringi bana öneren abimizin cbr ile 15.000 km civarı bi yolu var bmw g 800 ile 45.000 civarı yolu var motoru haşata çıkınca super tenere aldı öneren abimiz

yeknet
18 Ekim 2015, 21:34
sana ilk motor olarak 600cc lik touring öneren abiden hayır gelmez. Seni kendi gibi zannetmiş galiba. Sıfır tecrübe ile öyle büyük motorlarla şehirdışı yaparsan ilk seyahatinde kaza yapma ihtimalin çok yüksek. başlangıç 125 cc ile 8-10bin km sonra 250cc ile bir 10000km yap sonra ister 600 ister 1000cc ye geç. Eğitimler yeterli olmaz tecrübe şart.

Darkcity2000
18 Ekim 2015, 21:37
F650GS dedigin makine 100km hiza 5.7 sn de cikiyor :)

demonstol
18 Ekim 2015, 21:43
f650 gs ile g 650 gs nin farkı nedir?

A.Türker
18 Ekim 2015, 21:44
Dostum bende BMW F650 GS var, 1000km CBR 125 den sonra egitim alaeak gectim ama sunu soylemeden edemeyecegim uzerinde cok korktugum zaman oldu, pisman oldugum zamanlar oldu ki f650 ler kullanici dostu makinelerdir ama kazin ayagi oyle degil.. keske bir 5000 km en az yapip gecseymisim.. ki yasim 40 in ustun22 senelik soforum..

pişman oldum derken biraz daha açar mısınız? öğrenmek için soruyorum.

akjenas
18 Ekim 2015, 21:49
f650gs 800cc çift silindir, g650gs 650cc tek silidir bu arada. f650gs sanırım şu anda f700gs ile karşılaştırılabilir. neyse ayrıca g650gs nin güç azaltma seçeneği var. bu durumda güç 35 beygire, tork 47 Nm'ye ve max hız 145 km/sa'e iniyor. sanırım bu beygir değeri bir başlangıç motoru için düşünülebilecek en yüksek sınır. tork biraz fazla kaçıyor başlangıç için. bana sanki eğitim aldıktan sonra güç azaltma modunda çok sıkıntı çıkartmaz gibi geliyor. lakin sürmeden bilemeyiz. riskli tabi.

demonstol
18 Ekim 2015, 21:50
f650gs 800cc çift silindir, g650gs 650cc tek silidir bu arada. f650gs sanırım şu anda f700gs ile karşılaştırılabilir. neyse ayrıca g650gs nin güç azaltma seçeneği var. bu durumda güç 35 beygire, tork 47 Nm'ye ve max hız 145 km/sa'e iniyor. sanırım bu beygir değeri bir başlangıç motoru için düşünülebilecek en yüksek sınır. tork biraz fazla kaçıyor başlangıç için. bana sanki eğitim aldıktan sonra güç azaltma modunda çok sıkıntı çıkartmaz gibi geliyor. lakin sürmeden bilemeyiz. riskli tabi.

benim işim hız ile değil 120 den fazlasını görmem tahminen ilk 1 yıl ama konfor ve eşya taşıma kapasitesi çok önemli benim için ondan bmw g 650 gs düşünüyorum

akjenas
18 Ekim 2015, 22:16
benim işim hız ile değil 120 den fazlasını görmem tahminen ilk 1 yıl ama konfor ve eşya taşıma kapasitesi çok önemli benim için ondan bmw g 650 gs düşünüyorum

valla ben de seninle aynı kafadaydım, hiç de hız düşkünü değilimdir. Ama tem'de yol açık olduğunda kendimi bi anda 120 da buluyorum. açıkçası yol açık olduğunda da öyle 90 100'le gidemiyor insan. yavaş kalıyosun zaten akan trafiğe göre. genellikle 130 falan gitmek istiyosun yol açıksa. konfor açısından tatmin eder mi bilemiyorum, sonuçta tek silindir. titreşim illaki olacak. ama eşya taşıma kapasitesi açısından tatmin eder. gerçi ben duke'e topcase taktığımdan beri eşya taşıma sıkıntısı olmuyo. bu açıdan cbf 150den çok farklı olmayacak sanırım. konfor için diyosan bence bi inazuma daha çok tatmin edebilir seni. arkaya topcase'de taktin mı tamamdır. eşya olayı da çözülür. çift silindir zaten inazuma ve muhtemelen kendi klasmanındaki en rahat motor kimse inkar edemez. bence bi inazuma (tercihen f) ile başlangıç yapıp ilerde 600 ya da daha güçlü bi enduro'ya geçebilirsin. hız yapmayı düşünmüyosan bence uzun yolda falan da inazuma seni daha memnun eder.

demonstol
18 Ekim 2015, 22:22
abi ben konyada yaşıyorum 1 oyle düz yol yok koca düz şehirde 2 trafik abi :D

MD.Murat
18 Ekim 2015, 22:44
Su şehirler arası yol muhabbetine de bitiyorum.
Ben ybr ile izmirden çıkıp kıyıdan antalyaya inip ordan sakaryaya çıktım.
Hic de yatmadım.
Belki uzun sürüyor belki sıkıcı oluyor ama onun keyfi de o gün başkaydı. Belki simdi sıkılırım ama o zaman keyifliydi gayet.

Bir şeyleri kademe kademe yapıp uzun sure keyif almak varken , en tepeden başlayıp hem gereksiz risk almak , hem de alacağımız toplam zevki yari yarıya azaltmak neden?

Ben cevap vereyim : eziklik ve ego.
Çoğu insan kendine ybr yi yaklaştırmıyor sanırım.
Asil olarak psikolojik olarak yetersiz hissetmekten kaynaklanıyor tabiki , tıbben düşünürsek.

demonstol
18 Ekim 2015, 22:48
tıbben düşünecek olursak 2 teker kesinlikle kullanılmamalı ama biz burada eğlenceden bahsediyoruz ve ben bisiklette bile zevk alan bi insanım ve 4 yıldır aynı bisiklete binip zevk alıyorum yani kısaca zevkler ve renkler karşılaştırılamaz birde şu ego olayına gelirsek galiba siz o acıyı çok çekmişsiniz başkalarının egosuna laf ediyorsunuz.

aquarist4
18 Ekim 2015, 22:50
Biraz tecrübe olsa XJ6 F yada S tavsiye ederdim. 4 silindir titreşimsiz tam uzun yol makinesi. İlk kullanımımda benzin almak dışında 5 saat hiç mola vermemiştim. Fakat sport-touring olduğu için ilk motor olarak sana yine de riskli bir tavsiye olacaktır. Biraz tecrübe sonrası topcase ve yan çantalarla tadından yenmez :)

demonstol
18 Ekim 2015, 22:53
işte tek problemim tecrübe olyı o çok sıkıntı scooter kullandım şehir içi ama vitesli ile aynı değil çok sıkıntı ama tavsiye için teşekkür ederim ama sizce top case ve yan çantalar olmadan bmwg 650 gs almalımıyım ?

tanertc
18 Ekim 2015, 22:55
Duymak istediğin yorumları yazan pek olmaz. Bana sorarsan 1200 GS tam senlik.

demonstol
18 Ekim 2015, 22:57
Duymak istediğin yorumları yazan pek olmaz. Bana sorarsan 1200 GS tam senlik.

okadarda aptal değilim be abi 1200 + yeni başlayan = Ölüm :pl::pl:

MD.Murat
18 Ekim 2015, 22:57
tıbben düşünecek olursak 2 teker kesinlikle kullanılmamalı ama biz burada eğlenceden bahsediyoruz ve ben bisiklette bile zevk alan bi insanım ve 4 yıldır aynı bisiklete binip zevk alıyorum yani kısaca zevkler ve renkler karşılaştırılamaz birde şu ego olayına gelirsek galiba siz o acıyı çok çekmişsiniz başkalarının egosuna laf ediyorsunuz.

Tıbben düşünecek olursak 2 teker kullanılmalı ancak dozunda kullanılmalı.
Bisiklet kullanıyormuşsun ne güzel. Al 2.el bir yer bak keyfine. Neden bu kadar zor geliyor? Yap 5000km tecrübe aldigin paraya sat. Peynir ekmek gibi satılıyor zaten.
Neden bu kadar zor geliyor madem egon yoksa? Dediğim kombinasyon en akilci başlangıç.
Hem parasal
Hem risksel
Sonuç?

AurorAbeam
18 Ekim 2015, 23:43
Niye suzuki inazuma düşünmüyorsunuz? Gerçi onunda ağırlığı var.

demonstol
18 Ekim 2015, 23:45
Tıbben düşünecek olursak 2 teker kullanılmalı ancak dozunda kullanılmalı.
Bisiklet kullanıyormuşsun ne güzel. Al 2.el bir yer bak keyfine. Neden bu kadar zor geliyor? Yap 5000km tecrübe aldigin paraya sat. Peynir ekmek gibi satılıyor zaten.
Neden bu kadar zor geliyor madem egon yoksa? Dediğim kombinasyon en akilci başlangıç.
Hem parasal
Hem risksel
Sonuç?

şahsi düşüncem 1 yıl 120 km/s en fazla hız kullanımı ardından izmir yollarına çıkacağım ondan hızlanmam gerekecek
2. el bişey elıp 5000 km yapıp aynı fiyata satıp gidip 600 lük touring almam gerekecek okadar uğraşmaya niyetim yok ama benim aldığım 650 lik touring gurubunun en kolay öğrenileni onun için bmw planlıyorum yani ego bana pek işlemiyor :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------

suzukiyi hiç bir tanıdığım önermedi bende araştırmadım nedense ama bi araştırayım tavsiye için teşekkür ederim

akjenas
18 Ekim 2015, 23:52
Su şehirler arası yol muhabbetine de bitiyorum.
Ben ybr ile izmirden çıkıp kıyıdan antalyaya inip ordan sakaryaya çıktım.
Hic de yatmadım.
Belki uzun sürüyor belki sıkıcı oluyor ama onun keyfi de o gün başkaydı. Belki simdi sıkılırım ama o zaman keyifliydi gayet.

Bir şeyleri kademe kademe yapıp uzun sure keyif almak varken , en tepeden başlayıp hem gereksiz risk almak , hem de alacağımız toplam zevki yari yarıya azaltmak neden?

Ben cevap vereyim : eziklik ve ego.
Çoğu insan kendine ybr yi yaklaştırmıyor sanırım.
Asil olarak psikolojik olarak yetersiz hissetmekten kaynaklanıyor tabiki , tıbben düşünürsek.

şimdi bu hakaretlerin ne gereği vardı ki? durup dururken gelip hakaret etmişsin. 600lükle motosiklet hayatına başlamak isteyen ezik mi oluyormuş? senin bu hakaretlerinin nedeni nedir acaba ben de onu merak ettim?

demonstol
18 Ekim 2015, 23:54
şimdi bu hakaretlerin ne gereği vardı ki? durup dururken gelip hakaret etmişsin. 600lükle motosiklet hayatına başlamak isteyen ezik mi oluyormuş? senin bu hakaretlerinin nedeni nedir acaba ben de onu merak ettim?

boşverin takmayın onuda şöyle bir bilgi buldum ve son cümlesi çok ilgimi çekti

Standart olan yeniden tasarlanmış dökme hafif alaşımlı tekerleklerle kolay off-road sürüşlerin bile kolayca üstesinden gelinir. 3.0” olan arka tekerlek jantı yüksek hızlarda sürüş dengesi sağlamak için 3.5” olarak genişletilmiştir. 110/80 R19 59V ve 140/80 R17 69V boyutlarındaki lastikler sırasıyla 2.50 x 19“ ön jantlara ve 3.50 x 17” arka jantlara takılmıştır.
Yeni BMW G 650 GS'nin şasisi şehir dışı yollarda mümkün olan en çok çeviklik ve kaygısız viraj dönüşü keyfi için tasarlanmıştır, fakat ne konfordan ne de sürüş kolaylığından taviz verilmemiştir. Yüksek derecedeki sürüş dengesi, gidon hassasiyeti ve yol tutuş ilk kez motosiklet kullanan kişilere bile güven aşılar.

akjenas
18 Ekim 2015, 23:59
boşverin takmayın onuda şöyle bir bilgi buldum ve son cümlesi çok ilgimi çekti

Standart olan yeniden tasarlanmış dökme hafif alaşımlı tekerleklerle kolay off-road sürüşlerin bile kolayca üstesinden gelinir. 3.0” olan arka tekerlek jantı yüksek hızlarda sürüş dengesi sağlamak için 3.5” olarak genişletilmiştir. 110/80 R19 59V ve 140/80 R17 69V boyutlarındaki lastikler sırasıyla 2.50 x 19“ ön jantlara ve 3.50 x 17” arka jantlara takılmıştır.
Yeni BMW G 650 GS'nin şasisi şehir dışı yollarda mümkün olan en çok çeviklik ve kaygısız viraj dönüşü keyfi için tasarlanmıştır, fakat ne konfordan ne de sürüş kolaylığından taviz verilmemiştir. Yüksek derecedeki sürüş dengesi, gidon hassasiyeti ve yol tutuş ilk kez motosiklet kullanan kişilere bile güven aşılar.

hocam yazanlara inanmaktansa bence bi şekilde bi yerden bulup deneyip görmek lazım. ben deneme sürüşü için form doldurmuştum g650gs için mesela. henüz ses seda yok tabi alçaltılmış süspansiyon seçenekli olanından talep etmiştim muhtemelen ondan :). neyse sürmeden bu tarz yazılanlara pek itibar etmemek lazım. kimse malım kötü demez sonuçta.

demonstol
19 Ekim 2015, 00:05
hocam yazanlara inanmaktansa bence bi şekilde bi yerden bulup deneyip görmek lazım. ben deneme sürüşü için form doldurmuştum g650gs için mesela. henüz ses seda yok tabi alçaltılmış süspansiyon seçenekli olanından talep etmiştim muhtemelen ondan :). neyse sürmeden bu tarz yazılanlara pek itibar etmemek lazım. kimse malım kötü demez sonuçta.

oda doğru ya ama kullanmış abim var ve ben onun arkasında artçı olarak gitmiştim o motora aşık olma sebebim odur

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------


hocam yazanlara inanmaktansa bence bi şekilde bi yerden bulup deneyip görmek lazım. ben deneme sürüşü için form doldurmuştum g650gs için mesela. henüz ses seda yok tabi alçaltılmış süspansiyon seçenekli olanından talep etmiştim muhtemelen ondan :). neyse sürmeden bu tarz yazılanlara pek itibar etmemek lazım. kimse malım kötü demez sonuçta.

bide ktm duke 390 diye bir bebek var onuda düşüne bilirim :D oda çok hoşuma gidiyor

yürekçe
19 Ekim 2015, 00:15
Bir soru sorayım, cevanını biliyorsan direk büyük makinayla başla. Bilmiyorsan eğitim al. Anlaştık mı?
Sorum şu, 80 km ortalama ile gidiyorsun, zemin asfalt... ve birden yol bakım çalışması varmış ve zemin mucur veya kum yahut ikisi karışımına dönüştü ve bunu virajı bu hız ortalaması ile aldığını düşünürsek, yapman gereken refleksi biliyor musun?

Biliyorsan ne mutlu, bilmiyorsan jiroskopi nedir diye araştır...
Herkes araştırsın.
Ve ikarus sendromumu diye bir yazı paylaşmıştım, mutlaka oku kardeşim ve sonra karar ver :)

Bol şans, tekeriniz düz bassın...

mozgur
19 Ekim 2015, 01:14
200 kg makina. Düştüğünde kaldıramıyacağın bir aleti alıp napacan?

gokberk6426
19 Ekim 2015, 02:15
Bir soru sorayım, cevanını biliyorsan direk büyük makinayla başla. Bilmiyorsan eğitim al. Anlaştık mı?
Sorum şu, 80 km ortalama ile gidiyorsun, zemin asfalt... ve birden yol bakım çalışması varmış ve zemin mucur veya kum yahut ikisi karışımına dönüştü ve bunu virajı bu hız ortalaması ile aldığını düşünürsek, yapman gereken refleksi biliyor musun?

Biliyorsan ne mutlu, bilmiyorsan jiroskopi nedir diye araştır...
Herkes araştırsın.
Ve ikarus sendromumu diye bir yazı paylaşmıştım, mutlaka oku kardeşim ve sonra karar ver :)

Bol şans, tekeriniz düz bassın...

merhabalar :). dediğiniz şeyi düşününce bile bi garipsedim sanki düştümde ambulansı bekleyen kazazede gibi hissettim kendimi :D herneyse https://www.youtube.com/watch?v=e8IPJlW9dxI
dediğiniz kelimeyi arayınca sanırım tekerin dönmesiyle denge arasındakı ilişki ile ilgili birşey . bu arada o refleksi paylaşırsanız gerşekten çok sevinirim :) birazdan o dediğiniz karus sendromunu bulup okuyacağım .( konuyla alakası olmasada başlangıcla ilgili böyle konu gorunce bende biyerden girmek istedim kusura bakmayın :) )

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:51 ----------

düzenle butonunu bulamadığım icin tekrar yorum yazıyorum kusura bakmayın . sizin dediğiniz ikarus sendromunu okudum aman Allahım dedim :) . 3 yıldır araba sürüyürum 2.5 yıldır arabam var sanırım dediğiniz sendromdan 1 yıldır var taaki 2 hafta oncekı kazaya kadar ( ben yapmadım okuldan donerken kenarda gordum hep 80-90 la getigim yerdeki olan ölümlü kaza ) . arabayla bile bu sendrom olabılıyormuş ışıklarda eğer biri ara gazi verdimi ayar olurum yani ordaki ayni dediğinizi gibi birşey. bu şeyin farkında olmak cok iyi oldu yani size ne kadar teşekkür etsem az belki motorda 2-3 bin km yaptıktan sonra 5-6 ay sonra yani ölücektım kaza yapıcaktım belkide . bu sendromun farkında olmak cok onemli cidden sadece motorda değil araba , bisiklet hatta hayatın çoğu yerinde var . bu yazınızla belkide kaç kişinin hayatını kurtardınız / kurtarıcaksınız . bence her usta - acemi nin okuması gereken bir yazi elinize sağlık teşekkürler ...

///MPOWER
19 Ekim 2015, 08:46
Ve ikarus sendromumu diye bir yazı paylaşmıştım, mutlaka oku kardeşim ve sonra karar ver :)


Bu yazılanı muhakkak herkes yapsın. Çok önceden okumuştum. İnsanı tokat gibi kendine getiren bir konu.
Motor seçimine gelince arkadaşım, uzun süre CBR250 kullanıcı olarak tavsiyem hiçbir endişen olmasın makine senin istediğin herşeye rahatlıkla ve stabil bir şekilde karşılık veriyor. Uzun yoluda yaptım gazlamayıda yaptım sıkışık trafiktede çok kaldım ama hiçbir zaman pişman olmadım senin zaten beyanın üzere hızla bir işin yok kendini hiç riske atma iyice piş ondan sonra dene derim GS leri falan. O kontağa basıp tek başına kaldığında hiçbirşey anlatıldığı gibi teoride kalmıyor. Arkadaşımızın yukarıda yazdığı gibi daha belki yüzlerce kombinasyonlar gelecek önüne trafikte ve aklın yolu bir ki tecrübe burda devreye giriyor. Senin vasıflarında da eksik olan tek şey tecrübeyken varsın makinanda biraz eksik olsun.

Karar senin yolun açık olsun.

efendy06
19 Ekim 2015, 09:17
Yaklaşık 12 bin km motosiklet kullandım. "Bu arada şurdan motor aldım getirirmisin?" deyip il dışından motor getirten arkadaşlarımın motorlarında yaptığım km'leri saymıyorum. Arkadaşın transalpini kullandım, sonra başka arkadaşın F650sini. Tamam dedim "oldum artık ben" neredeyse gidip R1100RT alacaktım :cherry: Bir arkadaş aldı, 1 hafta kadar ben kullandım motoru. İzlenhimlerim;
1- RT ön kaldıracak makina değil ama deli gibi yanlayabiliyor, ve o güce hakim olmaya hazır değilmişim.
2- Bende süratle işim yok diyordum, bizdeki RT 195 km'de takılı kalıyormuş, onu öğrendim.
3- Ağır motor şehir içinde adamı gerçekten yoruyormuş.
4- Her şeyin bir sırası olmasına gerek yok hayatta, ama motosiklet işinde önce yürümek sonra koşmak gerekliymiş. Motorun viraja yatmamak için gösterdiği direnç ile bariyerlerin ekstra yakınından geçerken o son noktada anladım ki daha tecrübe gerekiyormuş.

Velhasıl, F650GS değil 1100 GS'de alabilirsin, hayat senin, ama unutma, güçlü motora bindiğinde işin rengi değişiyor.

Ben tekrar 250-500 cc arası motorları değerlendiriyorum.

HAZZILHAR
19 Ekim 2015, 09:25
Bence 250 cc'lik bir cruiser alın ve 3'lü çanta takın. Daelim Daystar 250 veya Hyosung GV 250 Aquila'dan birini tercih edin. Tüm dertleriniz derman bulsun. Kim hangi akla hizmet F650 G650 öneriyor anlamak mümkün değil.

Machair
19 Ekim 2015, 09:26
Inazuma al Inazuma. 11000 km CRF 250L, 12000 km Inazuma kullandım. Arkadaşlarda ne kadar motor varsa alıp 1-2 turlayıp denemeye çalıştım. Bir tek anahtarı uzatılan Hayabusa'yı reddettim. Çünkü Honda GS3'te CBF 1000'in gazını dilediğin gibi açınca onun ne yapabileceğini ve benim ne yapamayacağımı gördüm. Tavsiyem 250 cc. Uzun yola gelir, vergisi az, şehiriçi daha rahat.

evural
19 Ekim 2015, 09:26
Al bir suzuki inazuma keyfine bak. Ne ağrı ne yorgunluk paşa paşa gidersin.

MD.Murat
19 Ekim 2015, 10:47
şimdi bu hakaretlerin ne gereği vardı ki? durup dururken gelip hakaret etmişsin. 600lükle motosiklet hayatına başlamak isteyen ezik mi oluyormuş? senin bu hakaretlerinin nedeni nedir acaba ben de onu merak ettim?

Evet ezik oluyor.
Kapitalist sistemin seks kölesi de olabilir o ayrı mevzu.

Bazı şeyleri aşamamış demektir.ezikten kastim da bu.

Alıp satmaya uğraşmak istemiyorsan , almakla da uğraşmadan senin için en doğrusu olur konu sahibi.

DKN
19 Ekim 2015, 10:52
tourin başka bişeye deniyodu sanırım :) touring doğrusu. aralarda ki - - - işaretine de bi anlam veremedim türkçe dersinde bile böyle bişey görmemiştik