PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikletle Hangi Viteste Yokuş Çıkılır?



Sayfa : [1] 2

Goldshadow
18 Ekim 2015, 12:56
1) Birinci vitesle çıkılmasını söylüyorlar ama uzun yokuşların 70° ve üstü gittikçe dikleşen yokuşları 1. Vitesle çıkana kadar motor resmen ağlıyor, çığlık atıyor ama yavaşta olsa çıkıyor.

2) yokuşta vites değiştirilir mi?

3) 2. Vitesle normal yokusu cikarken motorum en dik yerinde istop etti ve yokusun tepesinde kaldim. Bunun olmaması için ne yapmalıydım? Yokuşta vites düşürmeli miydim?

Darkcity2000
18 Ekim 2015, 13:02
motorun cekisine hizona sesine gore degistirebilirsin.. oldu stop etti kaldin...agirligi one vermen lazim debriyaji dikkatli kullanmalisin arka freni kullanmalisin

Levent
18 Ekim 2015, 13:12
Bunların hepsi tecrübe ile gelişen detaylar motoruna göre değişkenlik gösterir,...

kadango
18 Ekim 2015, 13:13
Boş viteste çıkılır...

cıbırlover1
18 Ekim 2015, 13:16
Boş viteste çıkılır...

Arkadaş haklı vites boşa alinır motorun üstünden inersin itmeye başlarsın motor hiç stop etmeden zorlanmadan bağırmadan ağlamadan çıkar :mrgreen:

numangokce
18 Ekim 2015, 13:17
Yokusun dikligine gore uygun vitesi motosikletiniz size uygun vitesi fisildar. Oldu da yokusta durma gibi bir durum oldu, yol kalabalik degilse yokusa paralel cevirin aracinizi. Daha kolay kalkis yapabilirsiniz.

c4gin
18 Ekim 2015, 13:22
Scooter al :bounce:

Goldshadow
18 Ekim 2015, 13:42
Uygun vitesi fısıldar derken yani 1.viteste cok bagirdigi an 2.ye atmak gibi mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:38 ----------


Boş viteste çıkılır...

Cevabın çok yardımcı oldu. Teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:40 ----------


Scooter al :bounce:
Kullandım onlar hiç yokuş çıkamıyor düşük ccleri

Tİme_shİft42
18 Ekim 2015, 13:49
Geriden kaptırıp gelecen artık çıktığı kadar :)

Goldshadow
18 Ekim 2015, 13:59
Geriden kaptırıp gelecen artık çıktığı kadar :)
Hangi vitesle işte?

Zeronix
18 Ekim 2015, 14:07
Boş viteste çıkılır...

:D mantıklı manuel :D

sedat_57
18 Ekim 2015, 14:09
Hangi vitesle işte?

scooterda sen geriden kaptır vitesi o ayarlar :mrgreen:

numangokce
18 Ekim 2015, 14:11
Zor bir konu degil. Hangi vitesle cikabilecegini o motosikletin kullanicisi olarak sen bileceksin.

Baktin ilerde yokus var . Kaptirdin hizini aldin. Yokusu tirmanirken devir dustu. Sen vites dusurme ihtiyaci duydun 4. vitese dustun. Baktin devir dusmeye devam ediyor, 3. Vites. Baktin hala dusuyor, 2. Vites... 2. Viteste devir sabit kalabiliyorsa vites dusurmenin geregi yok. O vitesle yokusu tamamlayabilirsin. Yok 2. viteste devir yukseliyorsa orta devirde sabitleyip yokusu tamamlayabilirsin.

Ozetle deve ile hendek karsi karsiya degil.

yasdal
18 Ekim 2015, 14:14
Yahu 6 ile ciktigim yokuslar bile oldu. Mototorunla ve girdigin hizla alakali. Tabi ki vites düşürüp artirabilirsin. Normal duz yoldan bi farkli dinamiği yoktur.

iptaluyelik01
18 Ekim 2015, 14:15
Her motorda değişir bu sorunun cevabı nasıl olacak.

Goldshadow
18 Ekim 2015, 14:15
Zor bir konu degil. Hangi vitesle cikabilecegini o motosikletin kullanicisi olarak sen bileceksin.

Baktin ilerde yokus var . Kaptirdin hizini aldin. Yokusu tirmanirken devir dustu. Sen vites dusurme ihtiyaci duydun 4. vitese dustun. Baktin devir dusmeye devam ediyor, 3. Vites. Baktin hala dusuyor, 2. Vites... 2. Viteste devir sabit kalabiliyorsa vites dusurmenin geregi yok. O vitesle yokusu tamamlayabilirsin. Yok 2. viteste devir yukseliyorsa orta devirde sabitleyip yokusu tamamlayabilirsin.

Ozetle deve ile hendek karsi karsiya degil.

Peki vites düşürürken arkaya kayma olayı olur mu?

Onurhan D
18 Ekim 2015, 14:16
Açık söyleyim motosiklet tecrübem yok denecek kadar az.Ben araba tecrübeme göre konuşacağım.Bu durum yokuşun dikliğine ve motora göre değişir.Yokuşta vites küçültüp büyültebilirsin.Eğer motosikletin çekişi azalırsa mecbur küçültmelisin stop eder.Yani motor aslında sana kaçıncı viteste gitmen gerektiğini sesinden,çekişinden belli eder ona göre ayarlarsın.Ben çok dik yokuşlara genelde 1.vitesle giriyorum baktım çok bağırıyo 2.viteslede çıkar vites büyültüyorum bi sorun olmuyo.

sedat_57
18 Ekim 2015, 14:19
Peki vites düşürürken arkaya kayma olayı olur mu?

kayma olursa 1 e alman gerekir :queen:

numangokce
18 Ekim 2015, 14:20
Peki vites düşürürken arkaya kayma olayı olur mu?
Sen her hangi bir arac kullaniyormusun yoksa bizimle billur mu geciyorsun?

ozkansedef
18 Ekim 2015, 14:21
70 derece yokuş mu? :santa:

Goldshadow
18 Ekim 2015, 14:23
Sen her hangi bir arac kullaniyormusun yoksa bizimle billur mu geciyorsun?

Kullanmasam niye uğraşayım böyle sorularla sadece yeniyim acemiyim.

soccer
18 Ekim 2015, 14:25
1) Birinci vitesle çıkılmasını söylüyorlar ama uzun yokuşların 70° ve üstü gittikçe dikleşen yokuşları 1. Vitesle çıkana kadar motor resmen ağlıyor, çığlık atıyor ama yavaşta olsa çıkıyor.

2) yokuşta vites değiştirilir mi?

3) 2. Vitesle normal yokusu cikarken motorum en dik yerinde istop etti ve yokusun tepesinde kaldim. Bunun olmaması için ne yapmalıydım? Yokuşta vites düşürmeli miydim?

1- 70 derecede motorun üstünde durabiliyosan 1 ile çık daha da dikleşiyosa uğraşma kendini yerçekimine bırak
2- değiştirilir
3- evet

numangokce
18 Ekim 2015, 14:27
Kullanmasam niye uğraşayım böyle sorularla sadece yeniyim acemiyim.

Sanki hic kullanmamis biri gibi sorular yoneltiyorsun.

Herneyse. Yokusu tirmanirken zaten ileri hareket halinde olacagindan geri kayma gibi bir durum soz konusu olamaz.

Yada en iyisi bir sure yokus tirmanip inme.

Erdost
18 Ekim 2015, 14:34
Çok dik bir yokuşsa, çıkacağı vitesin bir düşüğü ile sabit gazda çıkmak motoru rahatlatır, artı dik yokuşta vites değiştirmek motor+debriyaj balatası+şanzıman+dişli ve zincirlere gereksiz yük bindirir.

İkincisi sorunun cevabı şartlara göre değişir.Motorun cc'si nedir?Küçük cc ise yokuşa başlamadan birinci vitese alıp çıkman en doğrusu, ancak motora yüklenmeden bağırtmadan sabit gazda çık.Yüksek cc ise ikinci viteslede çıkarsın dediğim şekilde.

Goldshadow
18 Ekim 2015, 14:46
Çok dik bir yokuşsa, çıkacağı vitesin bir düşüğü ile sabit gazda çıkmak motoru rahatlatır, artı dik yokuşta vites değiştirmek motor+debriyaj balatası+şanzıman+dişli ve zincirlere gereksiz yük bindirir.

İkincisi sorunun cevabı şartlara göre değişir.Motorun cc'si nedir?Küçük cc ise yokuşa başlamadan birinci vitese alıp çıkman en doğrusu, ancak motora yüklenmeden bağırtmadan sabit gazda çık.Yüksek cc ise ikinci viteslede çıkarsın dediğim şekilde.

Motorum Regal Raptor 250e-9b 2. Viteste bile bagirarak cikarken bir anda gaz vermemle istop etti. Ama yokusun cikisi daha duz sonra birden diklesiyor. O diklesene kadar 1. Vitesle gitmem cok kotu olur diye 2 ile bastan sona cikmaya calistim acaba 2. Vitesin gucu az geldigi icin mi cikamadim 3. Vitesle daha hizli bir sekilde cikar miydim diye düşünüyorum.

DKN
18 Ekim 2015, 14:51
yokuşta hızını al rampada zorlama.

sezerh
18 Ekim 2015, 14:57
Mesela cbr 1000 rr gibi bi motorda 1. Viteste cikarsin. 2 ye takamazsin. Ama cbr 250 de 2. Viteste cikabilirsin. Motora gore degisir :D

Goldshadow
18 Ekim 2015, 15:02
Mesela cbr 1000 rr gibi bi motorda 1. Viteste cikarsin. 2 ye takamazsin. Ama cbr 250 de 2. Viteste cikabilirsin. Motora gore degisir :D

İşte benimkide 250lik chopper 2 ile cikiyordu bir anda istop etti

reverse
18 Ekim 2015, 16:31
Motorun en yuksek torkunu kac devirde verebiliyorsa, o devri tutturabilecegin viteste cik.
Misal motosikletin maksimum torkunu 6000 devirde veriyor olsun. 1. viteste 6000 devri yakala ve devam et, ha baktin onun bos veya arkadan sikistiran var yani hizin trafige uygun degil, o zaman devri daha da yukseltip 2. vitese at ve bu viteste 6000 devri yakala. Ha devri yakalayamiyorsan motorunun gucu yetmiyor demektir.

Erdost
18 Ekim 2015, 16:55
Kötü olacak tek şey 20 sn geç çıkman ise çokta kötü olmamalı.2 vitesle çıkamadığın yokuşu 3 ile hiç çıkamazsın.Motoru bu şekilde sıkıştırmaya gerek yok, yokuşun başında alırsın 1'e 4000 5000 devirde çıkarsın, ne motorun zorlanır, nede sen zorlanırsın, ilk önce emniyet.

A.Türker
18 Ekim 2015, 17:10
Peygamber vitesiyle :P motorun gücüne göre değişir. tabiki 1.vitesle kalkar uygun devri biraz geçince 2.yle devam edersin. Yok durmadan çıkıyosan motor boğulunca 1 vites küçültürsün. 70 derecelik yokuş nerde var ayrıca düz duvar mı o?

numangokce
18 Ekim 2015, 18:57
... 70 derecelik yokuş nerde var ayrıca düz duvar mı o?

Demi? Bende cross falan kullaniyordur deyip ses etmedim.

A.Türker
18 Ekim 2015, 20:14
Demi? Bende cross falan kullaniyordur deyip ses etmedim.
Aynen kimse de garipsememiş.

okoca
18 Ekim 2015, 20:40
genelde 3. vites 70 80 arası çıkıyorum.

Dağcı
18 Ekim 2015, 20:46
70 derece mi? :/

Yeni Zelanda’da ki Baldwin Sokağı en dik sokak olma ünvanına sahip. Yeni Zelanda’nın çoğu şehri, dağların üstünde ya da yanında veya dağlık bölgelerde kurulmuştur. Bunun gibi birçok yol ülkeye hiç gelmemiş İngiliz şehir plancıları tarafından tasarlanmıştır. Sadece harita üzerinden yapılan tasarımlar bir çok imkansız ve saçma sokağın yapılmasıyla sonuçlanmıştır. Baldwin’deki sokağın dikliği 35 derecedir. Bu yol o kadar diktir ki yol sıcaklarda aşağı akmasın diye asfalt yerine betondan inşa edilmiştir.

http://i.imgur.com/AyNTh44.jpg

ZümeR
18 Ekim 2015, 21:21
Çok iyi yaa..
Soru süper

sezerh
18 Ekim 2015, 21:25
1 ci viteste cik motorunun kesilcegini anladigin an. Gerekirse debriyaj yardimiyla cik. Yine cikmiyosa at cope.

RAMİREZ
18 Ekim 2015, 23:06
Sen 70 derece bir rampa bul, motor imana gelip kendi çıkar orayı zaten.

Hee yok 70 değilde çok dik rampa diyorsan, at bire tıngır mıngır çık. Süratliysen ve rampada motor yavaşlıyor ve sesi değişiyorsa bi vites düşür. Zamanla, kullandıkça anlarsın zaten. İlk zamanlarda sıkıntı yaşarsın, gayet normal. Tek tavsiyem rampa olayını tam anlamıyla çözene kadar artçı alma arkana.

eray7777
18 Ekim 2015, 23:10
http://etc.usf.edu/clipart/42000/42047/pro_r70_42047_lg.gif

Başka yol ara böyle yokuş görürsen :)

LynXMaSTeR
18 Ekim 2015, 23:44
yokuşuna göre değişir.

Sokollu
19 Ekim 2015, 00:21
Aynı yokuşu inerken hangi viteste isen o viteste çıkılır.

eo93
19 Ekim 2015, 01:00
Motosikletin gücüne göre değişir.

mozgur
19 Ekim 2015, 01:02
Geçen vurdum gidiyorum 90 derecelik bir yokuştan, tam tepeye varacağım baktım karşıdan ışid ile 360 derece farkları olduğunu söyleyen bir adam geliyor. Kaçtım hemen bulaşmasın bana diye (:

İlker41
22 Ekim 2015, 14:27
benim şu anki motorum honda titan 125 ben ikinci vitesle yokuş çıkarım inerken ikinci viteste inerimki motor rahat etsin fazla zorlamam çünkü 125 lik motor gücü belli.

SuleymanE
22 Ekim 2015, 15:18
70 derece derken şu diklikte mi yani?:

http://etc.usf.edu/clipart/42000/42047/pro_r70_42047_sm.gif

O bayırı yaya bile çıkamazsın arkadaşım, motorla zorlama hiç :P

Geometri önemli :)

xcom
22 Ekim 2015, 16:02
İnerken kaç ile iniyor isen çıkarken o vitesle çıkın mesela örnek..
Git gide dikleşen bir yokuştan aşağı indiğini farzedelim en tepede iken 1. Viteste indin eğim azalınca muhtemelen 2 yada 3 e atmışsındır.. Çıkarkende 2 yada 3. Viteste iken eğim arttıkça dikleştikçe vites düşersin Problem ortadan kalkar..

crocodill
22 Ekim 2015, 16:16
Bayır değildir o bayır olsa çıkarsın :cherry:

Goldshadow
25 Ekim 2015, 02:14
70 derece mi? :/

Yeni Zelanda’da ki Baldwin Sokağı en dik sokak olma ünvanına sahip. Yeni Zelanda’nın çoğu şehri, dağların üstünde ya da yanında veya dağlık bölgelerde kurulmuştur. Bunun gibi birçok yol ülkeye hiç gelmemiş İngiliz şehir plancıları tarafından tasarlanmıştır. Sadece harita üzerinden yapılan tasarımlar bir çok imkansız ve saçma sokağın yapılmasıyla sonuçlanmıştır. Baldwin’deki sokağın dikliği 35 derecedir. Bu yol o kadar diktir ki yol sıcaklarda aşağı akmasın diye asfalt yerine betondan inşa edilmiştir.

http://i.imgur.com/AyNTh44.jpg

Ne fark eder kafadan 70 dedim bana 70lik gözüktü nasıl ölçeyim yokuşun derecesini ha 70 ha 60 derece önemli değil soruyu oku. Konuyu saptırmaya ne kadar meraklı bir milletsiniz arkadaş. Birde gidip araştırmışsın üşenmeden..

Levent
25 Ekim 2015, 02:26
Ne fark eder kafadan 70 dedim bana 70lik gözüktü nasıl ölçeyim yokuşun derecesini ha 70 ha 60 derece önemli değil soruyu oku. Konuyu saptırmaya ne kadar meraklı bir milletsiniz arkadaş. Birde gidip araştırmışsın üşenmeden..

Sen malzemeyi bol tutarsan olacaklara katlanmakla yükümlüsün :) Zaten millet günlük stress içinde patlıyor, burada da deşarj oluyor buna yapabilecek bir şey yok... Ama biraz da komik sonuç olarak :) sen 20 derecelik yokuşu babalayıp 70 demişsin :)

Mengu16
25 Ekim 2015, 02:36
Ankara Mamak'a gelin bi dik yokuş görün, motor çekmesine çeker de motor geri devrilecek diye yokuşu çıkmaktan vazgeçtim, gördüğüm ilk evin bahçesine daldım geri döndüm aşağı. Yeni Zelanda'daki sokağın fotoğrafına baktım ondan dik. 70 derece dedikleri yolun 100 metre mesafede 70 metre yükselmesi, normal açı hesabı 70 değil.