PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj BM 150 Ön Amortisör Sorunu



€mre
13 Ekim 2015, 20:29
İyi günler. Motorumu alalı iki buçuk ay oldu. İlk motorum. Motorumdan memnunum ama bir hafta önce motorumu ön teker vida kısmından duvarın köşesine sert çarptım. Teker farklı yöne motor kafası farklı yöne bakıyordu. İlk bakımına götürdüm bakımını yaptırdım, eğrilik sorununu da hallettik ama motorcu arkadaş ön amortisörlerin kastırdığını (ne demekse) değişmesi gerektiğini söyledi. 485 TL fiyat çıkardı. Motorun fiyatının 4de 1'i :)

Soruma gelecek olursak, motorla kalkış yaptığımda motorun önü kalkıyor ve öylece kalıyor. Aynı şekilde ön freni sıktığımda da motorun önü çöküyor ve öylece kalıyor yani eski haline dönmüyor. Motoru durdurup ön kısma yüklendiğimde eski haline dönüyor. Amörtisör fiyatı pahalı geldiği için sorun nerdeyse onu değiştiriyim dedim. Motorcu arkadaş biraz işin çıkarında gibi geldi.

Ön amortisör ve çatal takımı: 485 TL
Ön amortisör boruları toplam: 190 TL
Ön amortisör iç boruları toplam: 160 TL
Ön amortisör yayları toplam: 30 TL

Sizce hangisini alıp değiştirtmeliyim. Yeni başladığım ve acemi olduğum için hatalarım olabilir, kusuruma bakmayın.

cbf 150
13 Ekim 2015, 20:57
geçmiş olsun, forumlarda birkaç arkadaş dışında herkesin memnun olduğu motorsiklet. Bende sizin gibi reklamlara ve yorumlara bakıp almıştım ama, memnun kalmadım vadeli sattım. sizin parça fiyatları pahalı hemde çok pahalı ,herhalde kazanma zamanı geldi diye düşünüyor sevgili ithalatçı firma.
KONUYU FORUMDA GÜNCEL TUT. Motorun ithalatçısı buralarda geziniyor, hatta kendi kullanıcı sayfasına taşı. Hadi kolay gelsin işin zor.

€mre
13 Ekim 2015, 22:30
geçmiş olsun, forumlarda birkaç arkadaş dışında herkesin memnun olduğu motorsiklet. Bende sizin gibi reklamlara ve yorumlara bakıp almıştım ama, memnun kalmadım vadeli sattım. sizin parça fiyatları pahalı hemde çok pahalı ,herhalde kazanma zamanı geldi diye düşünüyor sevgili ithalatçı firma.
KONUYU FORUMDA GÜNCEL TUT. Motorun ithalatçısı buralarda geziniyor, hatta kendi kullanıcı sayfasına taşı. Hadi kolay gelsin işin zor.

Teşekkür ederim. İlk motorum olduğu için diğer motorlarla arasındaki farkı anlayamıyorum haliyle ama genel olarak memnunum, çekişinden yakıtından vs. Siz hangi konuda şikayetçisiniz motordan?

tamerozkul
13 Ekim 2015, 22:34
Kuralkan parcalari pahali satıyor

€mre
13 Ekim 2015, 22:50
Kuralkan parcalari pahali satıyor

Fiyatları sağ ve sol amortisör olarak toplam yazdım.

Bu arada motoru durdurup yüklendiğimde eski haline dönüyor yazmıştım. Motor durunca zaten eski haline dönüyor amortisör ama ben üzerine yüklendiğimde de çalıştığını vurgulamak için öyle yazdım yanlış anlaşılmasın. Amörtisör bu haliyle de yoldaki tümsekleri bana yansıtmıyor ama eski haline göre çok yumuşak oldu. Tek sıkıntım kalkış ve duruşlarda eski haline dönememesi.

hakikiteker
13 Ekim 2015, 22:54
İki amortisör borusu birbirine paralel değil demek istemiş sanırım usta, eğer sorun buysa -ki bence olması muhtemel- amortisörün çalışması çok zorlaşır. Hareket ettiği yerde kalabilir dediğiniz gibi, tamiri yapılır mı bilmiyorum ama bence yapılır.

€mre
13 Ekim 2015, 22:57
İki amortisör borusu birbirine paralel değil demek istemiş sanırım usta, eğer sorun buysa -ki bence olması muhtemel- amortisörün çalışması çok zorlaşır. Hareket ettiği yerde kalabilir dediğiniz gibi, tamiri yapılır mı bilmiyorum ama bence yapılır.

Hmm.. İllaki servise veya bilindik bir tamirciye götürülüp sökülüp bakılması gerekir diyorsunuz yani? Benim korkum 485 TL ödeyip ön çatal ve amortisörleri komple değiştirmek.

Mengu16
13 Ekim 2015, 23:01
Mondial'in disk frenli aynı boru çapında ön amortisör takımından 2.5 kat pahalı, ne diyelim hayırlı işler. 150'lik motordu dimi bu :)

€mre
13 Ekim 2015, 23:02
Mondial'in disk frenli aynı boru çapında ön amortisör takımından 2.5 kat pahalı, ne diyelim hayırlı işler. 150'lik motordu dimi bu :)

İnsanın derdine dert katmayın ya :)

Mengu16
13 Ekim 2015, 23:05
İnsanın derdine dert katmayın ya :)
Ön takımı kendin söküp dağıtabilsen belki ucuz bi çözüm bulursun. Şu an garantisi kalmamış motorun zaten en azından ön tarafın.

€mre
13 Ekim 2015, 23:09
Ön takımı kendin söküp dağıtabilsen belki ucuz bi çözüm bulursun. Şu an garantisi kalmamış motorun zaten en azından ön tarafın.

İlgilendiğiniz için sağolun. Sanayide bir tanıdık var olmadı ona götürür söktürürüm. Başka motorun amortisörü uyduramaz mıyız buna? Şimdi baktımda bu bajajla diğer marka motosikletlerin parça fiyatları arasında dağlar kadar fark var.

Mengu16
13 Ekim 2015, 23:20
İlgilendiğiniz için sağolun. Sanayide bir tanıdık var olmadı ona götürür söktürürüm. Başka motorun amortisörü uyduramaz mıyız buna? Şimdi baktımda bu bajajla diğer marka motosikletlerin parça fiyatları arasında dağlar kadar fark var.
Tekerin biraz incelmesi sorun olmazsa 400-500 liraya disk frenli Cg ön takımı uydurabilirsin. Bütün parçalarıyla disk frene çevirmek o paraya olur. Ön takımın diğer parçalarını bırakarak sadece başka bir motorun amortisörlerini takmak imkansız gibi bişey sanırım. Aynı boru çapında da kampana frene uygun amortisör bulamazsın. Üst ve alt platinleri değiştirmen gerek, amortisörleri tutan parçalar.

€mre
13 Ekim 2015, 23:24
Tekerin biraz incelmesi sorun olmazsa 400-500 liraya disk frenli Cg ön takımı uydurabilirsin. Bütün parçalarıyla disk frene çevirmek o paraya olur. Ön takımın diğer parçalarını bırakarak sadece başka bir motorun amortisörlerini takmak imkansız gibi bişey sanırım. Aynı boru çapında da kampana frene uygun amortisör bulamazsın. Üst ve alt platinleri değiştirmen gerek, amortisörleri tutan parçalar.

Umarım sadece iç boruda falan sıkıntı vardır yoksa böyle kullanmaya devam ederim, yazık olur o paraya ne de olsa başlangıç için aldık bunu.

AurorAbeam
13 Ekim 2015, 23:53
Daha işin ehli bir servise götürün. Muhtemelen sadece boru değişecek gibi veya sadece iç boru (o da tek tarafın, çarptığınız taraf).

yüksel66
14 Ekim 2015, 00:10
Gelmiş olsun. Düşündüğüm bir motosiklet hakkında böyle parça fiyatları olduğunu öğrenmem çok iyi oldu.

toseabul
14 Ekim 2015, 01:05
yaw kardeş götür bitane motorcuya kubanın amartisörlerinden birini taksın olmadı borularından birini taksin.. boru yamulmuştur. arada yaylar felan takılıyordur. motor hızlanınca amartisor biraz yukarı kayar agırlık arakaya verdiginden fren yaptıgın zaman öne çeker düz olmadıgı icin bi yere takıluıyordur tahmınımce. ic aksamda yamuklukta olabilir. anlasılması zorr bi durum degil.. götür motorcuya actır baksın icine komple ne saglamdır ne degildir ona göre.. bu motor tamircileri cok cingöz olmuşlar 60 tl kazancı 300 400 tl ye kadar cıkarıyor elinden malzeme cıkartmaya yönelik mu ac gözlülük mu bilemiyorum...

€mre
14 Ekim 2015, 07:50
yaw kardeş götür bitane motorcuya kubanın amartisörlerinden birini taksın olmadı borularından birini taksin.. boru yamulmuştur. arada yaylar felan takılıyordur. motor hızlanınca amartisor biraz yukarı kayar agırlık arakaya verdiginden fren yaptıgın zaman öne çeker düz olmadıgı icin bi yere takıluıyordur tahmınımce. ic aksamda yamuklukta olabilir. anlasılması zorr bi durum degil.. götür motorcuya actır baksın icine komple ne saglamdır ne degildir ona göre.. bu motor tamircileri cok cingöz olmuşlar 60 tl kazancı 300 400 tl ye kadar cıkarıyor elinden malzeme cıkartmaya yönelik mu ac gözlülük mu bilemiyorum...

Eyvallah. İlginiz için teşekkürler arkadaşlar. Bir göstereyim motoru sonra burda paylaşırım durumu.

marlox
14 Ekim 2015, 09:32
başka bir motorun ön takımını taksan daha ucuza gelir. bi araştır başka bir motorun parçası uyarmı mesela ybr cbf falan.