PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : scooter viraj alamama sorunum :)



alikan
23 Eylül 2015, 17:17
selam arkadaşlar ehliyetimi alalı neredeyse 6 ay oluyor henüz bir motor alamadım

Domino's pizza'da vardiya müdürüyüm, commuter tipi motorları rahat kulanıyorum sorunum yok ama dükkandaki honda spacy marka motoru bir türlü kullanamıyorum commuter tipi motorların verdiği güveni vermiyor virajlarım berbat kontra yapamıyorum

gecen bi arkadaşımız kaza yapmış motorun ruhsatını götürürken bir kaza yaptım sol bacağım baya morardı şişti falan

bu iş canımı sıktı arkadaşlara soruyorum sorun sende diyorlar siz deyerli arkadaşların yorumunu merak ediyorum

ben bu motorlarda neden viraj alamıyorum ?

Bthndmrl
23 Eylül 2015, 17:28
3.50-10 lastiği var ondandır

Darkcity2000
23 Eylül 2015, 17:31
Bakış, konum, viraj içi gaz açma konularını hallediyormusunuz?

tlgylc34
23 Eylül 2015, 17:33
Belki alakasiz olcak ama bende sole bi durum oldu boyum 1.89 ki bacak boyum vucuduma oranla uzun scootera binince rahatsiz oluyom rahat edemiyom.tabi scooterin tekerlerinin küçük olmasi vs de etkilidir 😁

beko12345
23 Eylül 2015, 18:02
Scooterin lastikleri küçük vs ama gözlerimle dominosta çalışan bir kuryenin spacy i virajda o yatırışını gördükten sonra her motor yatar arkadaşlar.

Öyle bir girdiki viraja ben arkasından o hızla giremedim. Hız kestim. Yan plastiklerini yere sürtmeye ramak kalmıştı scooterin.

alikan
23 Eylül 2015, 18:08
valla bizim arkadaşlar da kenan sofuoğlu gibi kulanıyor ama ben bi türlü o motorlara alışamadım

tekerlekli tabüre gibi :D

beko12345
23 Eylül 2015, 18:11
valla bizim arkadaşlar da kenan sofuoğlu gibi kulanıyor ama ben bi türlü o motorlara alışamadım

tekerlekli tabüre gibi :D

Yaklaşık 2 hafta önce yine dominostan bir kurye arkadaş ışıklarda güzümün önünde 2 kere tekere kaldırdı motoru.Yine honda spacy ile. Hiç ama hiç beklemiyordum.

Kurye arkadaşlar aşmışlar .:mrgreen:

Hamza Toruk
23 Eylül 2015, 18:29
Öncelikle geçmiş olsun bende Ankarada dominos un kuryeliğini yapan arkadaşardan birisiyim zaten tüm spacyler kazalı hepsının bı yernde arıza var dıkkatlı olmak sart bu bir ikinci olarak lastikler çok önemli eger lastık yoksa spacy viraj almıyor onları değiştir yağ bakımı vs yaptır canavar gibi oluyor ... :) lastikler çok adi yagmuru gördükleri zaman bile kayıyorlar :)

s.e.c
23 Eylül 2015, 22:07
Hocam olay en çok küçük lastik çapı ile alakalı. Bende bir yıldır bws125 kullanıyorum. Daha önce hiç scooter sahibi olmamıştım ve bir kısmı psikolojik olmakla beraber bir kısmıda scooterların lastik çaplarından ve ağırlık merkezlerinin daha farklı olmasından kaynaklı olarak virajda güvensizlik hissi oluşturuyor. Şimdi şöyle düşünün; virajın içerisindeki en ufak bir engebe bile küçük tekerlek için büyük bir etki yaratıyor. Mesela 18 inch tekerleğin 6 da 1 ine tekabül eden bir çukur, 12 inch lik bir tekerleğin 4 te 1 ine denk gelir.
Beni tedirgin eden ikinci nokta ise benim scooterımın ağırlık merkezinin yukarıda oluşu.
Viraj içinde gaz açma olayı ise spacy gibi 7.5 beygirlik bir scooterda çok tedirginlik yaratmaz.
Hem gücü çok az hemde scooterların şanzıman sisteminden kaynaklı olarak güç tekerlege çok yumuşak iletiliyor. Sadece motor içe yatacak gibi olrsa gaz açarak kaldırmaya yarar.
Kontra tekniği ise en az 80 km/h ve üstü hızlarda işe yarıyor. Daha düşük hızlarda kontra yapmaya çalıştığınızda motor yatmıyor tam tersine gidon dönüveriyor:) Bu benim scooterımda da aynı.

Mengu16
23 Eylül 2015, 22:19
Scooter'la viraj mı yapılır ya :cherry: Gidin bi tane çinli 100'lük cub alın onlar bile motosiklet sürüşü açısından daha çok keyif verir. Orta kalite lastiklerle bile her viraja tam gaz girersin. İstanbuldayken bikaç kere Kilyos'a, bir kere de Karaburun'a gitmiştim 100'lük cub'umla. Virajlara girmesi çok iyiydi maksimum hızı 100 olan motorla 90'la giriyodum virajlara :)

Darkcity2000
23 Eylül 2015, 22:26
Hocam olay en çok küçük lastik çapı ile alakalı. Bende bir yıldır bws125 kullanıyorum. Daha önce hiç scooter sahibi olmamıştım ve bir kısmı psikolojik olmakla beraber bir kısmıda scooterların lastik çaplarından ve ağırlık merkezlerinin daha farklı olmasından kaynaklı olarak virajda güvensizlik hissi oluşturuyor. Şimdi şöyle düşünün; virajın içerisindeki en ufak bir engebe bile küçük tekerlek için büyük bir etki yaratıyor. Mesela 18 inch tekerleğin 6 da 1 ine tekabül eden bir çukur, 12 inch lik bir tekerleğin 4 te 1 ine denk gelir.
Beni tedirgin eden ikinci nokta ise benim scooterımın ağırlık merkezinin yukarıda oluşu.
Viraj içinde gaz açma olayı ise spacy gibi 7.5 beygirlik bir scooterda çok tedirginlik yaratmaz.
Hem gücü çok az hemde scooterların şanzıman sisteminden kaynaklı olarak güç tekerlege çok yumuşak iletiliyor. Sadece motor içe yatacak gibi olrsa gaz açarak kaldırmaya yarar.
Kontra tekniği ise en az 80 km/h ve üstü hızlarda işe yarıyor. Daha düşük hızlarda kontra yapmaya çalıştığınızda motor yatmıyor tam tersine gidon dönüveriyor:) Bu benim scooterımda da aynı.

hocam kontra 20 km hızın altında dahi çalışır...

s.e.c
23 Eylül 2015, 22:59
Evet hocam mantıken öyle ama bizim küçük telerlekli scooterlarda gerçekten olmuyor. Tabi bunda ön catal açısının dik olmasıda önemli. Ne kadar dik açıya yakınsa o kadar yüksek hızda yer kontrayı.
Şöyle oluyor; diyelim ki düşük hızda giderken sağ elciği ileri ittin. Normalde motor sağa yatar ve gidon pek dönmeden virajı alırsın deme ? Ama bizim scooterlarda gidonu sağ elcikten ileri ittiğinde gidon sola dönüveriyor. Bunun için hızın biraz yüksek olması gerekiyor.

freewill
23 Eylül 2015, 23:19
bende tam aksine skuterle çok güzel viraj alıyorum :D