zileliorhan
14 Eylül 2015, 10:40
Bilindiği gibi içten yanmalı motorlar kabaca, yanma odasına emme supapları aracılığı ile alınan yakıt ve havanın patlatılması, böylece oluşan basıncın tekerlere iletilmesi ile hareketin sağlanması, yanmış gazların ise egzoz supapları aracılığı ile boşaltılması esasına dayanır.
Motor tasarlanırken, emme ve egzoz supaplarının açılma ve kapanma süreleri hassasiyetle ayarlanır. Böylece maksimum güç elde edilmeye çalışılır. Ancak motora egzoz manifoldu ve egzoz eklenince, yanmış gazların egzoz supabından atılması bir miktar engellenmiş olur. Bu nedenle araca göre TASARLANMIŞ egzoz motora eklenince, emme ve egzoz supaplarının açılma ve kapanma süreleri tekrar ayarlanır. Yani biraz öne alınır, böylece egzozun tıkama işlevi önlenmiş olur.
Egzozdan geçen yanmış gazların herhangi bir şekilde kolaylaşması veya zorlaşması durumunda, bu hassas ayar bozulmuş olur. Egzozdan geçen yanmış gazların herhangi bir şekilde kolaylaşması, egzozun delinmesi, susturucunun hasar görmesi vs. gibi nedenlerden; zorlaşması ise egzozun herhangi bir bölgesinin kurum, pislik vs. gibi nedenlerle tıkanması sonucu olabilir. Her iki neden de akaryakıt tüketimini ARTIRIR, motorun ömrünü KISALTIR.
Konunun bu önemini bilmeyen kişilerce sık sık yapılan “egzozu değiştirdim”, “egzozdaki susturucuyu çıkardım” gibi uygulamalar kesinlikle ve kesinlikle akaryakıt tüketimini ARTIRIR, motorun ömrünü KISALTIR. Egzozdan geçen yanmış gazların herhangi bir şekilde kolaylaşması gibi durumlarda, makine mühendislerinin ve motorcuların “supap gezmesi” denen olay gerçekleşir. Bu konuyu ve zararını makine mühendisleri ve motorcular iyi bilir.
Asla egzoz ile oynamayınız. Uzun ömürlü bir motor ve minimum yakıt sarfiyatı için egzozu sık sık kontrol ettiriniz. Tekeriniz düz bassın.
Dr. Orhan YILMAZ
Motor tasarlanırken, emme ve egzoz supaplarının açılma ve kapanma süreleri hassasiyetle ayarlanır. Böylece maksimum güç elde edilmeye çalışılır. Ancak motora egzoz manifoldu ve egzoz eklenince, yanmış gazların egzoz supabından atılması bir miktar engellenmiş olur. Bu nedenle araca göre TASARLANMIŞ egzoz motora eklenince, emme ve egzoz supaplarının açılma ve kapanma süreleri tekrar ayarlanır. Yani biraz öne alınır, böylece egzozun tıkama işlevi önlenmiş olur.
Egzozdan geçen yanmış gazların herhangi bir şekilde kolaylaşması veya zorlaşması durumunda, bu hassas ayar bozulmuş olur. Egzozdan geçen yanmış gazların herhangi bir şekilde kolaylaşması, egzozun delinmesi, susturucunun hasar görmesi vs. gibi nedenlerden; zorlaşması ise egzozun herhangi bir bölgesinin kurum, pislik vs. gibi nedenlerle tıkanması sonucu olabilir. Her iki neden de akaryakıt tüketimini ARTIRIR, motorun ömrünü KISALTIR.
Konunun bu önemini bilmeyen kişilerce sık sık yapılan “egzozu değiştirdim”, “egzozdaki susturucuyu çıkardım” gibi uygulamalar kesinlikle ve kesinlikle akaryakıt tüketimini ARTIRIR, motorun ömrünü KISALTIR. Egzozdan geçen yanmış gazların herhangi bir şekilde kolaylaşması gibi durumlarda, makine mühendislerinin ve motorcuların “supap gezmesi” denen olay gerçekleşir. Bu konuyu ve zararını makine mühendisleri ve motorcular iyi bilir.
Asla egzoz ile oynamayınız. Uzun ömürlü bir motor ve minimum yakıt sarfiyatı için egzozu sık sık kontrol ettiriniz. Tekeriniz düz bassın.
Dr. Orhan YILMAZ