PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hayabusalarda neden hız düşürüldü???



Sinan58
11 Eylül 2015, 03:31
Öncelikle herkese Selamun Aleyküm motosiklet.net ailesi;
Hep aklıma takılıyordu aslında bu soru bugün sormak nasip oldu,
hayabusalarda 340-360 olan göstergeler neden 280 çekildi acaba cidden merak ediyorum.
Bu arada direk dalga geçmeyin dikkatimi çekti sadece, yoksa 125cc yi kullanamazken ne hayabusası.

Mexico
11 Eylül 2015, 08:13
Ulkelerde uygulanan hiz limitlerinden dolayi diye biliyorum.

vader
11 Eylül 2015, 08:48
Büyük motosiklet üreticileri (honda-suzuki-yamaha-kawasaki vs.) arasında, şimdi hatırlayamadığım bir tarihte, bir centilmenlik anlaşması düzenlendi diye biliyorum.

Yanılmıyorsam, o anlaşmayla birlikte supersport tabir ettiğimiz motosikletlerin hızları da maximum 300 km'ye sabitlendi.

Yorumumda hata var ise, bu tip motosikletlerde tecrübeli arkadaşlarımızın düzeltmesinden memnun olurum.

Saygılarımla.

Mr.Yldrmdmr
11 Eylül 2015, 08:53
360 ibreyi kırmaya çalışan ve kıran bir motosiklet ustası tanıyorum. Yapsalardı 400'üde koyarlardı fakat insanlar o hıza ulaşmak uğruna her şeyi göze alırlardı (ölümü bile) . O yüzden düşürdüler diye biliyorum bende

mozgur
11 Eylül 2015, 08:56
Varmı bu hız düşürme olayının aslı astarı bir kaynağı? Diğer türlü mili km zanneden arkadaşlarımızn varlığından kaynaklı olmasın?

tyrung
11 Eylül 2015, 09:44
https://en.wikipedia.org/wiki/Gentlemen%27s_agreement


In the automotive industry, Japanese manufacturers agreed that no production car would have more than 276 horsepower; this agreement ended in 2005.[6] German manufacturers limit the top speed of high-performance saloons (sedans) and station wagons to 250 kilometres per hour (155 miles per hour).[citation needed]. Also, in motorcycle industry, first Suzuki Hayabusa models, mostly those from 1999 till 2000, exceeded 190 mph (or around 305 km/h). Fearing a worldwide ban due to the motorcycle's speed, Japanese and European motorcycle makers made an agreement to never produce a motorcycle that can reach more than 300 km/h (or 186 mph).

Şaşırdım valla :D Centilmenlik ve avrupada yasaklanma korkusuyla 299 dan fazla göstermiyor fakat yapabiliyorlar.

ZümeR
11 Eylül 2015, 09:47
1600 cc lik makinanın arka yada ön dişlisini 2T,4T oynasan o torkla haberi bile olmaz aletin.
İstediğin devirde istediğin sürati yakalarsın gitmem demez. Makina kaldırır. Aktarma ve durma organlar donanımı ona göre.
Aklıma gelmişken;
Sanayi çocukları mobilete çift silindir, ön-arka dişli, zincir değiştirip 110 km/h yapıyor yatarak.
Ne kadar harcadın 110 km/h gitmek için dedim birine
"-Abi zaten çift aldım bunu (silindirden bahsediyor), dişli zincir kasnak 200 TL masraf yaptım uçak oldu."
Bu arada durduğu yerden kalkamıyor koşarak üzerine biniyor aletin.
Peki durmak için ne harcadın dedim.
"-Höö..??" dedi.
Fren sistemini neden güçlendirmedin.. ?

Aklına bile gelmemiş, zaten gereksiz. Yeşil sönmek üzereyken bile fren yerine gaz pedalını tercih eden bir milletiz.
Ön kampana, arka kampana bizimkilerin kafa sadece tek taraflı çalışıyor. Gitmeye para harcar masraf eder, durmaya hiç bir şey yapmamış.
üzerindeki fren sistemi 50 km hız için varın siz hesap edin artık.

MotorKafa
11 Eylül 2015, 09:53
Düşürülen hız değil, sadece göstergede gösterilen değer.
Yani dikkat ederseniz dijital gösterge 299'a dayandıktan sonra devir yükselmeye devam ediyor.
Bu da demek oluyor ki, "299 gösteriyorum ama 300'ü geçtim"
299'da neden sabitlendiğini ben de bilmiyorum. Muhtemelen uluslararası geçerliliği bir kanun ile sınırladırlar.

seta34
11 Eylül 2015, 11:15
Al bitane mv agusta f4 bak keyfine dusunme 299 u :D

TIGERSHARK
11 Eylül 2015, 11:46
motosikletler çok güçlenmeye başladığı için japon motor üreticileri (kawasaki hariç) aralarında yazılı olmayan bir antlaşma yaptılar ibrede 300 den üst rakam koymayacaklarına ve hız kesici koyacaklarına dair sözlü antlaştılar buradaki amaç kişilerin ibre'deki son hıza ulaşmaya çalışıp kendilerini riske atmalarını engellemekti yalnız motor ürecileri o günden bu güne daha güçlü motorlar yapmaya devam ettiler
not: kawa böyle bir şey tahattüd etmemesine rağmen bu düşünceye uymuştur.

Mexico
11 Eylül 2015, 11:53
1600 cc lik makinanın arka yada ön dişlisini 2T,4T oynasan o torkla haberi bile olmaz aletin.
İstediğin devirde istediğin sürati yakalarsın gitmem demez. Makina kaldırır. Aktarma ve durma organlar donanımı ona göre.
Aklıma gelmişken;
Sanayi çocukları mobilete çift silindir, ön-arka dişli, zincir değiştirip 110 km/h yapıyor yatarak.
Ne kadar harcadın 110 km/h gitmek için dedim birine
"-Abi zaten çift aldım bunu (silindirden bahsediyor), dişli zincir kasnak 200 TL masraf yaptım uçak oldu."
Bu arada durduğu yerden kalkamıyor koşarak üzerine biniyor aletin.
Peki durmak için ne harcadın dedim.
"-Höö..??" dedi.
Fren sistemini neden güçlendirmedin.. ?

Aklına bile gelmemiş, zaten gereksiz. Yeşil sönmek üzereyken bile fren yerine gaz pedalını tercih eden bir milletiz.
Ön kampana, arka kampana bizimkilerin kafa sadece tek taraflı çalışıyor. Gitmeye para harcar masraf eder, durmaya hiç bir şey yapmamış.
üzerindeki fren sistemi 50 km hız için varın siz hesap edin artık.

Gecen bende boyle bitanesine denk geldim. Motoruna sticker yaptiriyodu. Konustum biraz. Aynen soyle dedi: "Ben daha yeni aldim, 2015 model bu. 100 cc yaziyo ama aslinda 170 cc ( motoru kuba cg100). Simdi ben buna modifiye yapacam. 260-270 gorecem. Otoban yarisina hazirlaniyorum."
Yemin ederim böyle dedi. Bende nasil duracagini sordum. "Freni sokecegim. Otobanda frene ne gerek var? Vitesle durduracagim. Agirlik olmamasi lazim" Dedi.
Bende kendi kendime ulan ya ben malim yada bu adam cok akilli dedim. Hafif motor bisiklet tekeriyle nasil yapacak o hizi meraktayim.

toyoglu
11 Eylül 2015, 12:02
Sen mal degilsin kardesim zaten motosiklet tehlikeli ifadesinin ailelerin kafasina girmesine sebep olan tipler bunlardir uzerlerinde hicbir koruma ekipmani yok birak freni olmasin cok cok duser geberir gider nasil olsa cani umrunda degil. Geberim dedim evet cunku bu tiplerden zerre kadar haz almiyorum hem motosiklet hem araba kullanan birisiyim ve gercekten usta bir araba kullanicisi olarak soyluyorum ki trafikte bunlar basli basina bela. Sayisini hatirlamiyorum defalarca sagli sollu tamponuma silme onume gectiler belki panik yapan birisi olsa o an panikle hafif bi direksiyon manevrasi ile bunlari altina almasi icten bile degil.. bu yuzden sen mal degilsin kardesim birak apaciler apaciliklerine devam etsinler genclerde boyle beyin ozurluler yuzunden ailesinden izin alamayip motosiklet hevesini icine gomsun.. basliga gelince bende ortak bi kararla olabilecegini dusunuyorum.