PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Viraj Dönerken Vites Küçültme



teodor
11 Eylül 2015, 00:26
Merhaba arkadaşlar, benim bir konuda ciddi anlamda psikolojik sorunum başladı. Bu yüzden deneyimli kişilerden görüş, öneri almak istiyorum.

Şehir içinde sokak aralarına dönerken hızımı azaltıp vites küçültürken debriyajı bırakmama huyum başladı. Bunun sebebi de yaklaşık 10 gün önce debriyajı bıraktığımda kıç tarafın atması ve yere düşmem oldu. Derdimi ya da sorunumu ne derece anlatabiliyorum bilmiyorum ama bu kazadan sonra elim debriyajı sürekli sıkar oldu bunu üzerimden atamıyorum.

Virajı alabilecek hızda girip ona göre vitesimi önceden ayarlıyorum bu kısımda sorun yok ancak aniden çıkan bir araba, çocuk, kedi gibi bir şey çıkınca gene kıçı atacak gene düşeceğim diye sürekli debriyaj sıkılı viraj almak huy oldu. Ben bu sorunu nasıl aşabilirim. Umarım derdimi anlatabilmişimdir, teşekkürler.

Mamba09
11 Eylül 2015, 00:28
Önceden vitesini ayarlaman güzel. Ama dönerken debriyajla dönebilirsin sorun olmaz. Ha hızın çok yüksek değilse sokak arasinda vites düşürüp dönerken debriyajı yavaşça salabilirsin. İkiside olur. Ben sokak arasinda dönerken debriyajı sıkmayı tercih ediyorum.

yasdal
11 Eylül 2015, 00:30
Ne güzel yazmışsın işte başlıkta "Viraj dönerken vites küçültme"

BatuhanK
11 Eylül 2015, 00:31
Debriyaj çekilince yük arka tekerlekten alınıyor, ön tekere biniyor. Tutuşu azaltma sebeplerinden. Arka tekerlekten kaynaklı kayma veya gaz açmanızgereken durumlarda da kontrol kayboluyor.
Bir de virajın ortasında şlak diye debriyajı bırakmak istemezsiniz

yasdal
11 Eylül 2015, 00:32
Arada bir ben de yapıyorum, düşük hızlarda debriyaj güven verip hataları tolare ediyor. Sakın ha riskli dönüşlerde, biraz yüksek hızlarda debriyajla döneyim deme. Motoru tamamen merkez kaç kuvvetinin şehvetli kollarına bırakmış olursun. Kontrol senden başka her şeyde olur. Güç senin kontrolünde değilse, tehllike başlar.

Levent
11 Eylül 2015, 00:47
Virajı alabilecek hızda girip ona göre vitesimi önceden ayarlıyorum bu kısımda sorun yok ancak aniden çıkan bir araba, çocuk, kedi gibi bir şey çıkınca gene kıçı atacak gene düşeceğim diye sürekli debriyaj sıkılı viraj almak huy oldu.

1- Lastik önemli
2- Debriyaj sıkılı viraj dönmeye kalkarsanız, bütün fizik kuralları bir anda anlamını yitirir ve hata kaçınılmaz olur.
3- Virajı alabilecek hızda girip ona göre vitesimi önceden ayarlıyorum bu kısımda sorun yok(Var) Sorun, viraji alabilecek hıza iniyor olmak değil, motosiklete hükmedebileceğiniz hıza düşüyor olmamanızdan kaynaklı. Motosikletler bir çok hız ile aynı virajı alabilirler, fakat burada konu sizin o virajı alırken motosiklete ne kadar hakim olabildiğinizden geçer. Sorun yok dediğiniz nokta sorunun bence başlangıç noktası. Bu noktada hızınızı virajı alabilecek hıza değil, kontrol edebileceğiniz hıza düşürmeniz, sizin bu korku duygusundan sıyrılmanıza olanak verecektir.

F54
11 Eylül 2015, 00:49
Unutma eğer yavaş dönüşlerde hızın olması gerekenin altına düşerse motorda düşer

shadowmaster
11 Eylül 2015, 01:02
Çok detaya girmeden kısaca teoriden yanıt vermeye çalışayım. Motoru ve bizi ayakta tutan şey jayroskopik güç yani arka tekerin itmesi. İten teker düşürmez denir düşük hızlarda. Debriyajı sıkmakla bu gücü keserek bir anlamda denge unsurunu da yitirmiş oluyorsun. Bu şekilde düşük hızda dönmez mi döner, ama fizik kuralları gereği avantajsız kalınıyor bu durumlarda. Ani oluşacak durumlar dışında bir düşük vitesle dönüp bu alışkanlığınızdan kurtulmak en doğrusu.

BatuhanK
11 Eylül 2015, 01:11
Jayroskopik güç tekerlerin dönmesinden kaynaklanıyor. Debriyaj çekilse de tekerlekler döndüğü için aynu güç devam ediyor

phradrel
11 Eylül 2015, 08:53
Jayroskopik güç tekerlerin dönmesinden kaynaklanıyor. Debriyaj çekilse de tekerlekler döndüğü için aynu güç devam ediyor

hayır aynı güç devam etmez. viraj alırken merkez kaç kuvveti sizi dışarı doğru iter bu da hız kaybetmenize sebep olur. doğrusu şu şekilde olmalıdır.

virajın keskinliği viraja girmeden çok önce gözlem yoluyla tahmin edilmeli.
viraja girilecek konuma karar verilmeli
viraja girilecek hıza karar verilmeli (gaz kesme, gerekirse fren)
daha sonra bu hıza uygun vites seçilmelidir. (henüz viraja girmedik)
en sonda virajda kaybettiğimiz hızı tolere etmesi için viraj içerisinde hızı sabit tutacak destek gazını vermeliyiz.

bu arada arka teker kaymasının bir kaç sebebi vardır, hızlı debriyaj bırakma bunlardan biri. vitesleri sayarak düşürürseniz atmak istediğinizden daha düşük vitese atmazsınız. debriyaj bırakırken mümkün olduğunca yavaş olun ve hafif gaz verin. unutmayın en iyi vites değişimi hissedilmeyendir.

OMM'nin sitesinden 30TL'ye Yol Sanatı kitabını edinmenizi öneririm. Tüm sorularınızın cevabı orada var. Bu yukarda bahsettiğimi onlarca sayfada anlatıyor, sonra da eğitim.

ZümeR
11 Eylül 2015, 09:55
Viraj Dönerken Vites Küçült-ME..!!

Seko
11 Eylül 2015, 09:59
Debriyaj çekilse de jiroskobik etki vardır. Bisiklette de vardır. Tekerleğin kendi etrafında dönmesi ile ortaya çıkar ve tekerlek döndükçe de hıza bağlı olarak yerinde durur. Yaptığı iş ise tekerleği bulunduğu konumda (dik veya eğik farketmez) tutmaktır. Tekerlek durursa yok olur ve düşersiniz. Bu yüzden motor ne kadar hızlı giderse o kadar dengededir aslında ama viraj dönerken merkezkaç vs de girince işler karışıyor. Buyrun, insanın ağzını açık bırakan bir jiroskobik etki videosu :

https://www.youtube.com/watch?v=NeXIV-wMVUk

heia2654
11 Eylül 2015, 10:13
hayır aynı güç devam etmez. viraj alırken merkez kaç kuvveti sizi dışarı doğru iter bu da hız kaybetmenize sebep olur. doğrusu şu şekilde olmalıdır.

virajın keskinliği viraja girmeden çok önce gözlem yoluyla tahmin edilmeli.
viraja girilecek konuma karar verilmeli
viraja girilecek hıza karar verilmeli (gaz kesme, gerekirse fren)
daha sonra bu hıza uygun vites seçilmelidir. (henüz viraja girmedik)
en sonda virajda kaybettiğimiz hızı tolere etmesi için viraj içerisinde hızı sabit tutacak destek gazını vermeliyiz.

bu arada arka teker kaymasının bir kaç sebebi vardır, hızlı debriyaj bırakma bunlardan biri. vitesleri sayarak düşürürseniz atmak istediğinizden daha düşük vitese atmazsınız. debriyaj bırakırken mümkün olduğunca yavaş olun ve hafif gaz verin. unutmayın en iyi vites değişimi hissedilmeyendir.

OMM'nin sitesinden 30TL'ye Yol Sanatı kitabını edinmenizi öneririm. Tüm sorularınızın cevabı orada var. Bu yukarda bahsettiğimi onlarca sayfada anlatıyor, sonra da eğitim.

Hocam sen bu yukardaki açıklamayı dinle. Bir de ek olarak;

Bence konuyu basitten anlatmak lazım. Debriyaja basınca niye kaydı diye sorduğunuza göre jiroskobik kuvvetler falan bi sonraki aşama, zaten yanlış anlatılmış.

Şimdi öncelikle, motorunuzu ve fizik kurallarını iyicene biliyorsanız her yerde her şey yapılır. Virajda arka frene de basılır, vites de düşürülür felan da falan.

Standart durumlar için şöyle basitleştireyim:
Şimdi virajda arka freni biraz fazla kaçırdığınızı düşünün, ne olur? Arka tekerlek kitlenip kayar düşersiniz.
Peki debriyajı bırakınca ne oluyor? Arka teker motor freni yapıyor. (Gazla motor devrini denk getirmezseniz)
Demek ki debriyajı bırakma hızınızı biraz fazla kaçırdığınızda arka teker tutabileceğinden fazla fren yaptığı için kayıp düşüyorsunuz.

Bu etki ağırlık dengesinden dolayı R25'te daha sert, XV950'de daha hafif olacaktır.

Virajı debriyajla dönmek meselesine gelince. Debriyaj teli olur da koparsa bırakın teker kaymasını falan, yere düştüğünüzde motorun nereye gittiğini bile anlamazsınız. Kabaca en doğrusu viraja girmeden hızı düşürüp, motor devrini redline'ın yaklaşık %30-40'ı civarında tutarak viteste dönmektir. Virajdan çıkarken de hafif gaz açarak. Devir bundan düşük olursa gaz tepkisi çok ağır olacağından gaz vererek motoru kaldıramazsınız, yüksek olursa da gaz açarken motor sert tepki verebileceği için bu sefer patinajla arka kayabilir.

LynXMaSTeR
11 Eylül 2015, 10:13
viraja yüksek devirle girmek her zaman tehlikeli, çünkü gidonu tam olarak düz tutmadığınız için en ufak bi el kayması sonucu gazın vereceği tepki çok fazla olacaktır, o yüzden arka tekerin kayması daha yüksek ihtimal.
bilmiyorum dikkat ettiniz mi motogp de adamlar genellikle düşük devirle viraja girip virajın çıkışını gördüklerinde gazı açmaya başlıyorlar ve tam düzlüğe çıktıktan sonra bi üst vitese geçiş yapıyorlar. eğer ki yüksek devir girselerdi daha viraj tam olarak bitmeden vites yükseltmek zorunda kalacaklardı ve bu da motorun dengesini bozabilir.

gece_bekcisi
11 Eylül 2015, 10:20
Şehir içinde sokak aralarına dönerken hızımı azaltıp vites küçültürken debriyajı bırakmama huyum başladı. Bunun sebebi de yaklaşık 10 gün önce debriyajı bıraktığımda kıç tarafın atması ve yere düşmem oldu. .

Bu şekilde düşmüş olduğunuzu okuduğumda direk aklıma Altın Elbiseli Adam'ın vites değiştirme videosunu geldi. İzlemediyseniz buradan paylaşmak isterim. https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ . Motosiklete ilişkin bir sorun olmadığını varsayarak vites küçültmekteki tecrübe eksikliğiniz sonucunda; arka tekerin kilitlendiği, kaydığı ve düştüğünüzü düşünüyorum. Debriyajı bırakmadan da sokak aralarında yarım debriyajlı yavaş manevralar yapabilirsiniz fakat olası bir tehlike anında gaz vererek kurtulmanız gerektiğinde ne kadar erken gaza geçerseniz motorunuz o kadar dengeli olacaktır. Benim tavsiyem müsait bir alanda vites küçültme ve engelden kaçış manevraları çalışarak debriyaj ve arka tekerle aranızı düzeltmeniz yönünde olacaktır. Şimdiden iyi çalışmalar.

ssates
11 Eylül 2015, 10:35
Merhaba arkadaşlar, benim bir konuda ciddi anlamda psikolojik sorunum başladı. Bu yüzden deneyimli kişilerden görüş, öneri almak istiyorum.

Şehir içinde sokak aralarına dönerken hızımı azaltıp vites küçültürken debriyajı bırakmama huyum başladı. Bunun sebebi de yaklaşık 10 gün önce debriyajı bıraktığımda kıç tarafın atması ve yere düşmem oldu. Derdimi ya da sorunumu ne derece anlatabiliyorum bilmiyorum ama bu kazadan sonra elim debriyajı sürekli sıkar oldu bunu üzerimden atamıyorum.

Virajı alabilecek hızda girip ona göre vitesimi önceden ayarlıyorum bu kısımda sorun yok ancak aniden çıkan bir araba, çocuk, kedi gibi bir şey çıkınca gene kıçı atacak gene düşeceğim diye sürekli debriyaj sıkılı viraj almak huy oldu. Ben bu sorunu nasıl aşabilirim. Umarım derdimi anlatabilmişimdir, teşekkürler.

Viraj içinde önüne bir şey çıkarsa arka firen kullanmak daha mantıklı.

Motosikleti stabil tutan tek araç gaz. Sen her debriyaja bastığında motorun kontrolünü yitiriyorsun. Dönüş sırasında dikkat edilmesi gereken çok unsur var. Bir de debriyaj mevzusunu ekleyip olayı daha da karmaşık hale getiriyorsun.

Ne kadar doğru olduğu tartışılır fakat ben viraj içinde duran trafik vb. olduğunda hızımı dengelemek için gaz ve arka freni kullanıyorum. Gazı kesmeden arka frene bastığımda yatık motor daha da içe kapanıyor. Gaz verdiğimde motor dikleşme eğilimi gösteriyor. Bu nedenle girdiğim viteste motor teklemediği sürece vites değiştirmiyorum. Arka kampanayı çok önce tüketen bir yöntem fakat senin durumunda denemeni tavsiye edebilirim. Debriyaja göre kendini daha güvende hissedeceksin.

Palakadir
11 Eylül 2015, 10:45
Bu kadar büyük küçük yazmaya gerek yok , fırsatınız var müsait iseniz gidin bir eğitim kurumuna akşama kadar viraj çalışın ufaltın yükseltin nerede sorun olduğunu yaşayarak tecrübe edin sıkıntı ve korkunuz gidecektir .

oktay33
11 Eylül 2015, 11:09
Bu kadar soru soracağınıza eğitim alsanız daha kolay olmaz mı?
Eğitim pahalı mı?
Hayatınızdan pahalı değil.

CT.ATC
11 Eylül 2015, 11:13
Bu kadar bilimsel teorik şeyler yazılmış ama senin başına gelen olayı kimse yazmamış. Ara sokaklarda dönerken vitesi küçültüyorsun ama motor devrini alt vitesin arka lastiği kilitlemeyecek seviyesine getirmediğinden saliselik bir teker kitleme olmuş ve dengesizlik sonucu düşmüşsün. Aynı şekilde dönerken arka tekeri frenleyip kitlersen buna benzer bir düşme yaşarsın.

Viraj içinde vites büyütme küçültme uygun değildir ama, eğer sen motorunun bu işlemi yaparken arka tekerin ne tür salınımlar yapacağını kestiririm diyorsan sorun olmaz. Mesela ben bazen virajı çıkışına doğru yatma açımın azaldığında vites büyütüyorum saliselik bir anda arka tekerde yeni vitesten gelen gücün etkisi ile hafif bir yanlama oluyor sonra da yüzümde gülümseme çünkü bunu bilerek yapıyorum :) aslında çoğu motorcu biraz stunt ile ilgilenmeli boş arazide motorun tepkilerini ölçmeli. Panik fren çalışması, tek teker, hızlı dönüşler ile yanlama yani drift. Trafikte gerçekten hayat kurtaracak hamleler yapıyorsunuz bunlarla. Saygılar

cihangir151
11 Eylül 2015, 11:15
vites hız devir ilişkisi çözüp kullanacağınız vitesin o anki seyir hızınızdaki yüksüz (kompresyon ve çekişin en düşük olduğu devir.yani ne tekeri kilitleyecek kadar az ne motoru ileri atacak kadar fazla.) optimum devir aralığını tahmin edip ara gazı vererek vites küçültünüz. viraj içinte vites küçültme konusunda ise arkadaşlara katılıyorum. yavaşlaman gereken bir durum olursa frenleyip motoru doğrulttuktan sonra yani en son vites küçültme işini yapmanız doğru olur.

mzhastası
11 Eylül 2015, 11:48
senin yaptığın hata virajda veya dönüşte vites küçültmen ve/veya debriyajı hızlı bırakman
viraja veya dönüşe girerken vites küçültülmez veya debriyaja basılmaz senin bu yaptığın eylem dönen tekeri durdurmaya/yavaşlatmaya yönelik olur boyle olunca düşersin bu fizik kuralıdır.
virajda veya dönüşe girerken gaz ilk önce birazcık kesilir zaten motor öne yığılır motor freni devreye girer ve bir miktar yavaşlar bu yeterlidir virajdan/dönüşten çıkarken de gazı hafifçe çevirirsin ve virajdan/dönüşten güzel bir şekilde çıkarsın kural her zaman budur.

schizo
11 Eylül 2015, 11:54
1- virajı gözüne kestir
2- hızını düşür
3- vites düşür
4- düşük devirle viraja gir
5- gerekirse çok az debriyajla ki bence debriyajsız ince ince gaz vere vere virajda devam et
6- viraj bitiminde gazı dengeli aç ve devam.

devir yüksekken hele ki virajda vites küçültürsen düşersin. net.

something123
11 Eylül 2015, 12:04
Ben arabayı kullanırkende hep depriyaj kullanırdım, motorda da o elim debriyajdan gitmiyor, yavaşlamalarım hep depriyajlı, hani arabada motor frenini kullan denilen bir şey vardır, bu aralar hafifleyen sıkışan trafikte vitesi küçülte küçülte durmaya çalışıyorum, tabiiki virajda debriyaı kullanmamak en dogrusu, orda ayarlayıp girmek gerekli, zaten hızını ayarlamazsan frene abandigında lastikler kilitliyor, benimde en korkttugum ve yasadıgım seydir, aha şimdi vurdum diyip hıh toparladık şükür diyorum, ince bir konu biraz pratik yapmakta fayda var sanki,,

oakley
11 Eylül 2015, 12:44
Selamlar;

Kullandığımız motosikletin gaz-fren/devir-vites orantısını iyi hazmetmiş olmamız gerekir. Adeta bir uzvumuz gibi kullanabilmeliyiz. Bunun yolu da motosiklet ile bol vakit geçirmekten diğer bir deyişle bol pratik yapmaktan geçer.

Problemin çözümü yukarıda farklı açılardan ele alınmış. Debriyaj sıkma korkusunu yenebilmek için benim tavsiyem şu şekilde olacaktır;

Boş bir arazide yada yolda bol vites geçişli bir deneme yapın ama bunu farklı hızlarda farklı devirlerde bol bol etüd etmeniz gerekiyor. Vites geçişlerinizin yumuşak olmadığını, motorun devrini tekerleğin dönüş hızıyla eşitleyemediğinizi ,bu yüzden de motorun ya yığıldığını, yada öne attığını göreceksiniz. Bu olmuyor ise ya da çalışmalarınız neticesinde artık olmuyor ise virajda viteside güvenli şekilde değiştirebilirsiniz. Ama virajda vites değiştirilmemesi ve frenleme yapılmaması (acil durumlar hariç) gerektiğini unutmayınız.

Saygılar
TEKERİNİZ DÜZ BASSIN

phradrel
11 Eylül 2015, 13:32
ben roadcraft eğitiminden özet geçmiştim. ki bu sistemde çok kötüyüm. maşallah herkes motogp ci çıktı. henüz motosikletten böyle basit sebeplerle düşen insanlarsanız virajda vites değiştirme, fren yapma ya da hızlanmak size göre değil demektir.

evet virajda tehlike durumuna göre arka fren de kullanılır ön fren de ama hiç birimiz bi rossi değiliz. viraj içerisinde fren yapma ileri sürüş tekniğidir. sakın yanlış anlamayın :) hepimiz bilmeden viraj içerisidne fren yapıyoruz ama bu "ileri" sürücü olduğumuzdan değil viraja girecek hızı ayarlayamadığımzıdan kaynaklanıyor. yani bir hata.

yavaş gitmek sizi daha kötü sürücü yapmaz aksine daha uzun yıllar kazasız, sağlıklı bir şekilde motosiklete binmenizi sağlar.

Doğru düzgün bir kurumdan eğitim alın. burada yazan arkadaşların bir çoğu onlarca kez kazaya karışmış, yanlış frenlemeden düşmüş olabilir ve size kendi tecrübelerini(!) aktarıyor olabilir. bilemeyiz...

eğitmenin adac, rospa, IAM gibi sertifikaları olduğundan da emin olun.

hakanens
11 Eylül 2015, 13:33
Bu cesaretinde ötürü seni alkışlıyoruz ::haapppy:

exhell
11 Eylül 2015, 13:41
Ben eğitimlere yeni başladım. Virajlarda dönerken ve slalomlarda vs. debriyaja basmamı önerdiler. ÖN fren kullanma dediler. Arka frenle duruyorum hep.

yasdal
11 Eylül 2015, 14:02
Ben eğitimlere yeni başladım. Virajlarda dönerken ve slalomlarda vs. debriyaja basmamı önerdiler. ÖN fren kullanma dediler. Arka frenle duruyorum hep.

Yanlışın var. TEkrar sor hocalarına. Kukaları dizmişsin diyelim, slalomda düşük hızlarda belki. Ama viraj alırken debriyaj ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:00 ----------


viraja yüksek devirle girmek her zaman tehlikeli, çünkü gidonu tam olarak düz tutmadığınız için en ufak bi el kayması sonucu gazın vereceği tepki çok fazla olacaktır, o yüzden arka tekerin kayması daha yüksek ihtimal.
bilmiyorum dikkat ettiniz mi motogp de adamlar genellikle düşük devirle viraja girip virajın çıkışını gördüklerinde gazı açmaya başlıyorlar ve tam düzlüğe çıktıktan sonra bi üst vitese geçiş yapıyorlar. eğer ki yüksek devir girselerdi daha viraj tam olarak bitmeden vites yükseltmek zorunda kalacaklardı ve bu da motorun dengesini bozabilir.


Her motosiklete göre biraz farklı olmakla birlikte redline çizgisinin yarısının üzerinde girerseniz hem motor freni, hem gaz açma için elinizin altında güç olduğunu fark edeceksiniz. Benim motorum 8 binde giriyordu. 4000 in altında motor sürdüğüm nadirdir.

enable
11 Eylül 2015, 14:30
Motorcu tüm arkadaşlar bu videoyu kesinlikle izlemeli. Tüm cevaplar denenmiş olarak burada. 12:30 lara dikkat!



https://www.youtube.com/watch?v=rC2Gb3JJD2Y

İlker41
12 Eylül 2015, 01:22
kardeşim banada bazen senin gibi oluyor ama ben sorun yapmıyorum çünkü tam viraj esnasında dönüş esnasında vites düşürürsem biliyorum motorum kıç taraf nereye dönersen atma yapıyor o yüzden bende viraja gelmeden hız düşürüp vites küçültüyorum ve rahat ve huzurlu şekilde viraj alıyorum sende aynısını yap rahat edersin

teodor
13 Eylül 2015, 13:07
Değerli cevaplarınız için çok teşekkürler dostlar, şimdi sindire sindire hepsini okuyacağım. Çok sağ olun.

LynXMaSTeR
13 Eylül 2015, 20:45
Bu kadar bilimsel teorik şeyler yazılmış ama senin başına gelen olayı kimse yazmamış. Ara sokaklarda dönerken vitesi küçültüyorsun ama motor devrini alt vitesin arka lastiği kilitlemeyecek seviyesine getirmediğinden saliselik bir teker kitleme olmuş ve dengesizlik sonucu düşmüşsün. Aynı şekilde dönerken arka tekeri frenleyip kitlersen buna benzer bir düşme yaşarsın.

Viraj içinde vites büyütme küçültme uygun değildir ama, eğer sen motorunun bu işlemi yaparken arka tekerin ne tür salınımlar yapacağını kestiririm diyorsan sorun olmaz. Mesela ben bazen virajı çıkışına doğru yatma açımın azaldığında vites büyütüyorum saliselik bir anda arka tekerde yeni vitesten gelen gücün etkisi ile hafif bir yanlama oluyor sonra da yüzümde gülümseme çünkü bunu bilerek yapıyorum :) aslında çoğu motorcu biraz stunt ile ilgilenmeli boş arazide motorun tepkilerini ölçmeli. Panik fren çalışması, tek teker, hızlı dönüşler ile yanlama yani drift. Trafikte gerçekten hayat kurtaracak hamleler yapıyorsunuz bunlarla. Saygılar

aynısını bende çevremdeki arkadaşlara diyorum, ara sıra stoppie, tek teker, drift deniyorum diye.
doğru düzgün kullansana, apaçi misin sen diyolar. trafikte yapmıyorum ama yapmasam da bilmek, tecrübe etmek her zaman iyidir diye düşünüyorum.
misal torklu bi makine aldığında ister istemez tekere getirdiğinde ne yapman gerektiğini önceden bilirsen hem kendini hem de çevrendekileri tehlikeye atmamış olursun.
kendi düşüncem..

Sj's
13 Eylül 2015, 21:47
Kim dedi debriyajla viraj donebilirsin diye?!! Sakin ha! Burada bu oneriyi verenler hayatina kastediyorlar.

1- Viraja yaklasirken vites kucult.
2- Gazini ayarla, o ayarladigin sabit gazla viraja gir, ya da en kotu ihtimalle gaz kapali seyret apexe kadar.

Yolu yordami budur. Bunun disindaki toplara girme dostum :)

Viraj icerisinde de cikisa dogru vites buyutebilirsin ama viraj icinde veya ortasinda vites elbette asla kucultmuyoruz. Herhangi bir tehlike aninda hangi viteste oradaysan onunla gecinmek zorundasin.

Darkcity2000
14 Eylül 2015, 00:39
Viraja giterken motor devir saatinin en az ortayi gosteriyor olmasi lazim... yada en az 3500 devirde..

GezeGeze
14 Eylül 2015, 01:39
Motorcu tüm arkadaşlar bu videoyu kesinlikle izlemeli. Tüm cevaplar denenmiş olarak burada. 12:30 lara dikkat!


https://www.youtube.com/watch?v=rC2Gb3JJD2Y

Bu video mutlaka izlenmeli. Özellikle 53. dakikadan sonraki açıklanan viraj dönüşünüzü etkileyen 11 maddelik açıklamalar ...

Mutlaka izleyiniz!

Bir de OMM'den kitabını alsam iyi olacak (www.ommriders.com) ...

Paylaşım için teşekkürler enable.

Herkese eğlenceli dönüşler. :)