PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : düşük cc lerde teknolojik özellikler



potasyum
10 Eylül 2015, 05:27
selamlar
konu başlığında yazdığım gibi düşük cc kullandığınız motorlarda fizik kurallarına yardımcı olacak teknolojik özellikler nelerdir?

125-250 cc kategorilerinde kaydırmalı debriyaj kullanan motosikletler nelerdir. varmıdır? (ktm duke 250 de var diye biliyorum ama çok dandik olduğunu okumuştum bi yorumda yağmur esnasında doğruluk payı nedir)

bunun dışında motogp de kullanılan teknolojik özelliklere sahip düşük cc lerde f/p ürünü sizce hangi motor olabilir? malum bu kategorilerde türkiye piyasası biraz kısır sanırım

Seko
10 Eylül 2015, 08:02
Duke 250 mi kalitesizmiş ? :) Tamam ben de o seriyi rahat olmadığı için sevmiyorum da kalitesiz diyen de bir şeyden anlamıyordur. Soruya gelince, düşük cc'de bunları kimse kullanmaz çünkü gerek yok. Burada amaç performans değil düşük maliyet olduğundan bunları hemem hiçbir firma motoruna koymuyor. Koyanları bulmak için motorların fiyatlarına bakmak lazım, fiyat aşırı yüksekse belki vardır.

potasyum
10 Eylül 2015, 19:09
Duke 250 Abs nin kalitesinde sorun olmayabilir fakat kaydırmalı debriyaj mevzusunun kalitesizliğinden bahsetmekteydi yorumda. Bu açıdan bakarsak bu ve buna benzer özellikleri taşıyan motorlar en düşük kaç cc den başlamaktadır z300 de bir çok özellik olduğunu biliyorum

avici
10 Eylül 2015, 19:20
aprilia rs4 125'de hem quick shifter(kaydırmalı debriyaj) hemde kombine abs var. Ama işte servis ağı ve parça pahalılığı yüzünden türkiyede kıymeti bilinmiyor bu aletin.

isuzuki
10 Eylül 2015, 20:07
aprilia rs4 125'de hem quick shifter(kaydırmalı debriyaj) hemde kombine abs var. Ama işte servis ağı ve parça pahalılığı yüzünden türkiyede kıymeti bilinmiyor bu aletin.

"quick shifter" kaydırmalı debriyaj değildir hocam, yanlış bilgilendirme olmasın.

potasyum
10 Eylül 2015, 20:39
O zaman quick Shifter nedir hız zamanlayıcısı gibi birşey heralde ama ben hemen bi google amcama sorayım ☺

shruikan
10 Eylül 2015, 20:40
selamlar
konu başlığında yazdığım gibi düşük cc kullandığınız motorlarda fizik kurallarına yardımcı olacak teknolojik özellikler nelerdir?

125-250 cc kategorilerinde kaydırmalı debriyaj kullanan motosikletler nelerdir. varmıdır? (ktm duke 250 de var diye biliyorum ama çok dandik olduğunu okumuştum bi yorumda yağmur esnasında doğruluk payı nedir)

bunun dışında motogp de kullanılan teknolojik özelliklere sahip düşük cc lerde f/p ürünü sizce hangi motor olabilir? malum bu kategorilerde türkiye piyasası biraz kısır sanırım

Allah aşkına, bana bi açıklasana debriyajla yağmur ilişkisini?

potasyum
10 Eylül 2015, 20:47
O zaman quick Shifter nedir hız zamanlayıcısı gibi birşey heralde ama ben hemen bi google amcama sorayım ☺

avici
10 Eylül 2015, 20:51
O zaman quick Shifter nedir hız zamanlayıcısı gibi birşey heralde ama ben hemen bi google amcama sorayım ☺

Arkadaş düzeltmiş sağolsun. Quick shifter debriyajsız vites yükseltmeni sağlayan bir sistem.

potasyum
10 Eylül 2015, 20:52
Allah aşkına, bana bi açıklasana debriyajla yağmur ilişkisini?

Vites küçülttüğün zaman arka tekerin kitlenmesi durumunda yağmur yağarken arka tekerin daha fazla kayma eğilimi gösterdiğini yazan bir yorumu okudum aynı havada 600 cclik bir motorun daha efektif çalıştığın dan bahsetmişti yorumunda arkadaş
Bunları beni kafaya almadığını düşünerek yazıyorum ☺

Thracian
10 Eylül 2015, 21:02
Vites küçülttüğün zaman arka tekerin kitlenmesi durumunda yağmur yağarken arka tekerin daha fazla kayma eğilimi gösterdiğini yazan bir yorumu okudum aynı havada 600 cclik bir motorun daha efektif çalıştığın dan bahsetmişti yorumunda arkadaş
Bunları beni kafaya almadığını düşünerek yazıyorum ☺

Yanlış devirlerde yanlış şekilde vites değiştirildiğinde her motosiklet arka tekeri kitlemeye eğilimi gösterir.Kaydırmalı debriyaj kısmen bu olayın önüne geçer.Yağmurda arka tekerleği kitleyecek şekilde vites değştirmek zaten büyük hata.

potasyum
10 Eylül 2015, 21:08
Yorumun için teşekkürler thracian zaten 125 250 cc lerin başlangıç motorları olduğunu hesap ederek acemiliği Tolore edebilecek en uygun motoru almanın hesabında olanlar için açılmış bir konu olarak kabul edebiliriz bu konuyu.
Keza ben Şantiye içinde motor kullanmayı öğrenen biri olarak arka tekerin kilitlenmesini yaşadığım için elim ayağım boşaldı buna mukabil alabileceğim benim hatalarımı giderebilecek motor arayışı içerisindeyim acemilik esnasında bir çok kişinin başına da gelmiştir bu durum diye düşünüyorum

Thracian
10 Eylül 2015, 21:18
Yorumun için teşekkürler thracian zaten 125 250 cc lerin başlangıç motorları olduğunu hesap ederek acemiliği Tolore edebilecek en uygun motoru almanın hesabında olanlar için açılmış bir konu olarak kabul edebiliriz bu konuyu.
Keza ben Şantiye içinde motor kullanmayı öğrenen biri olarak arka tekerin kilitlenmesini yaşadığım için elim ayağım boşaldı buna mukabil alabileceğim benim hatalarımı giderebilecek motor arayışı içerisindeyim acemilik esnasında bir çok kişinin başına da gelmiştir bu durum diye düşünüyorum
Bu konuda ABS ve kaydırmalı debriyajın yanında hangi motosikleti alırsan al o motosiklete yol tutuşu iyi güzel bir lastik almakta fayda var.Bunların dışında küçük cc lerde yol tutuşun etki edecek pek elektronik sistem yok.Büyük cc lerde çekiş kontrol,anti-patinaj ve benzeri sistemler var ama küçük cc ler zaten öok fazla güçlü olmadığı için firmalar pek kullanma gereği duymuyor.Gerçi isteyen firma koyar ama küçük cc imal ederken maliyetleri kısabildikleri kadar kısıyorlar bu tarz sistemlerde maliyetleri oldukça arttırıyor.Kaydırlamalı debriyaj da yeni yeni kullanılmaya başladı küçük cc lerde.

Mengu16
10 Eylül 2015, 22:54
Kaydırmalı debriyaj nedir tam olarak, bitik debriyaj diyebilirmiyiz kısaca :cherry: Debriyaj bitince vites değişimlerinde devri tam ayarlamazsan motor sarar debriyajı bıraktığın halde kontrolden çıkar alakasız bi şekilde bağırır ya onun gibi bir etkisi olur mu normal sürüşe kaydırmalı debriyajın ?

tyrung
10 Eylül 2015, 23:11
250cc ye göre pahalı kalacağından pek konulmuyor. 250cc altı ihtiyaç içindir, ulaşım amaçlı kullanılır dolayısıyla karmaşık teknolojiler pek gerek duyulmaz.
ABS 1.000€ dan aşağı değildir.
Kaydırmalı debriyaj, viraj ABS, ayarlanabilir süspansiyon, sürüş modları, savrulmayı önleyen gaz sensörleri vs dediğinde zaten bir 250cc motor parası ediyor :D

muAff
11 Eylül 2015, 00:45
Tyrung arkadaş özetlemiş olayı.

Kaydırmalı debriyaj; Vites küçültürken tekerlek kitlemesini önleyen bir sistem. Büyük motorlarda oluyor hepsinde olmasa bile fakat kim 125-250cc için bunları kullansın ki ?

Hadi 250'yi geçtim olabiliyor ama 250 altı için para para ve para...

Düşünsenize Ybr 2016 modellerinde çift ABS, Kayırmalı debriyaj, Sürüş destek filan olsun... Ondan sonra başlar millet "125 cc'ye 10.000 tl mi verilir ?!" Eh haklı da olurlar...

Zaten genel olarak firmalar her zaman ama her zaman küçük (250cc ve altı) motorlarda bütçeye bakar. Olabildiğince ucuza yapmaya çalışırlar. Yani düşününce; Yzf R25, muadillerine göre çok performanslı bir motor. Bu motor hızlı diye sen buna çift disk koydun diyelim. Yamaha gibi firmanın fren kalitesinden bahsediyoruz ve bu adamlar bu motorlardan 2-3 tane üretmiyor ki... Atıyorum yapılan 100.000 tane R25 düşünün. Ön disk, kaliper filan derken toplamda 100 Dolar olsun "maaliyeti". Eğer 2 tane koyarsan; 200 Dolar. 100.000 tane motorda; Ekstra 200×100.000 masraf yapar. Eh bu motora tek disk yetiyorsa eğer, ne gerek var ?

F54
11 Eylül 2015, 00:53
Küçük cc de fazla bi teknoloji aramıyoruz
Enjeksiyon ABS ön arka disk fren olsa yeter

potasyum
11 Eylül 2015, 11:19
Aslında 15000 16000 gibi rakamları verince bazı teknolojik özelliklerin olması iyi olurdu habire dolar euro paritesi fırsat bilip arada kar marjınıda da resmen iteledikden sonra hala küçük ccde bunlara gerek yok mu

zaferce
11 Eylül 2015, 11:23
KTM 125 Duke

Su soğutma
Enjeksiyon
Disk frenler
Vites göstergesi
ABS

06Serhat
11 Eylül 2015, 11:53
Kuba cg100: yolda bozulma, parça dökme teknolojisi :)

potasyum
15 Eylül 2015, 22:08
anladığım kadarıyla 4990 euro fiyatla teknolojik olarak en doyurucu motor aprilla rs4 125 :S
http://www.aprilia.com.tr/modeller/rs4-125/

Mengu16
15 Eylül 2015, 22:41
Bajajların egzozunda çıkıntı bi parça var, gazı sabit tutamadığın durumlarda gaz ver kes ver kes yaptığında trafikte. Sözde yakıt tasarrufu sağlıyomuş ama bi işe yaradığını şahsen deneyimlemedim. Kısacası hikaye. 4-6 bin devir aralığında sürdüğüm halde şehiriçinde deli gibi yakıyo Pulsar.

hemoraide
05 Şubat 2019, 11:55
https://www.youtube.com/watch?v=Mf2sy834cEI

oldcockroach
05 Şubat 2019, 11:57
Konu nasılda hortlamış :D neyse artık :D