PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ön/arka fren performans kaybı



DelikanlıMTV
10 Eylül 2015, 02:45
Herkese merhaba. Bir yıldır ilk motosikletim olan ybr kullanmaktayım. Motosikletim'n son bir ayda fren performansı aşırı zayıfladı. Ustaya götürüp ön arka balata değişimi yaptırdım ama fren koluna dokunduğumda ya hiç tutmuyor ya lastik kitliyor yada yan yatmaya çalışıyor. Yani frenin en çok yavaşlatan orta kısmı hiç yok. Kaydıra kaydıra duruyorum oda çok tehlikeli oluyor. Sorun ne olabilir yardımcı olun lütfen..

- Lastikler michelin pilot 2014 yapımı 4 bin km oldu.
- eski durma mesafeme alışkın olduğum için son bir ayda biri ağır iki kaza geçirdim çok şükür ufak sıyrıklarla atlattım.

alitezz
10 Eylül 2015, 02:55
hidrolik sıvılarına bir bakmanı öneririm

4Vaqrant
10 Eylül 2015, 03:11
hadi birinciyi geçirdin niye yaptırmadan binip 2.yi geçirdin ki be kardeş :s geçmiş olsun maalesef teknik olaylardan anlamıyorum arkadaşlar yardımcı olur

sey_47
10 Eylül 2015, 03:41
Latik havalarını bir kontrol et, Direk kilitlemesi lastikten yapabilir, bilmiyorum belki de hidrolik sıvısı diyeceğimde o ihtimalde zor geliyor bana.
Dediğim gbi lastik basınçlarına bir bak. aklıma gelen başka birşey gelmiyor kızaklıyor deyince.

LynXMaSTeR
10 Eylül 2015, 09:28
hidrolik sıvısını değiştirin.
diskleri kontrol edin.

DelikanlıMTV
10 Eylül 2015, 09:39
hidrolik sıvısını değiştirin.
diskleri kontrol edin.


hidrolik sıvılarına bir bakmanı öneririm
Motosikletim 2012 model hidrolik sıvısı üzerinde gelen büyük ihtimalle. Sıvı kaybı olmamış değişim gerekir mi, etkisi varmı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:37 ----------


Latik havalarını bir kontrol et, Direk kilitlemesi lastikten yapabilir, bilmiyorum belki de hidrolik sıvısı diyeceğimde o ihtimalde zor geliyor bana.
Dediğim gbi lastik basınçlarına bir bak. aklıma gelen başka birşey gelmiyor kızaklıyor deyince.
Hava basıncını her benzin almaya gittiğimde kontrol ederim. Sorunun lastiklerden kaynaklandığını sanmıyorum

kurubuz
10 Eylül 2015, 09:41
Motosikletim 2012 model hidrolik sıvısı üzerinde gelen büyük ihtimalle. Sıvı kaybı olmamış değişim gerekir mi, etkisi varmı?

Hidrolik sıvısı ortamdan nem alırsa özelliğini kaybeder, sıkışmama özelliğini kaybeder. Pahalı bir şey değil. Yetkili serviste değiştir. Tekerleklerin kiltlendiğini söylüyorsun. Lastikle ilgili gibi gözüküyor. Hidroliği değiştir olmadı lastikleri değiştirirsin.

DelikanlıMTV
10 Eylül 2015, 09:49
hadi birinciyi geçirdin niye yaptırmadan binip 2.yi geçirdin ki be kardeş :s geçmiş olsun maalesef teknik olaylardan anlamıyorum arkadaşlar yardımcı olur

Sağ olun. Frende gözle görülen bir problem olmadığı için binmeye devam ettim ama artık korkar oldum. Duramıyorum çünki

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:44 ----------


Hidrolik sıvısı ortamdan nem alırsa özelliğini kaybeder, sıkışmama özelliğini kaybeder. Pahalı bir şey değil. Yetkili serviste değiştir. Tekerleklerin kiltlendiğini söylüyorsun. Lastikle ilgili gibi gözüküyor. Hidroliği değiştir olmadı lastikleri değiştirirsin.

Peki gün içerisinde hidroliği değiştireceğim umarım sorun budur. Üzerindeki lastik bu motosiklete alınabilecek en iyi last'klerden birisi ve 4 ay 4 bin km oldu alalı.

Olcay Avşar
10 Eylül 2015, 10:24
4 ay 4000 km de lastik bozulmaz, tabi eski tarihli lastik satmadılarsa.

Lastiğin üzerindeki tarihi oku, yeni ise sorun lastikten değildir.

Balatayı değişmişsin, eğer orjinal ya da kaliteli bir balata ise sorun yüksek ihtimal fren hidroliğinden.

O da olmazsa fren merkezleri kaliperleri vs kontrol edilecek.

Nikkfurie
10 Eylül 2015, 10:56
motoru yatırdıysan frenler hava yapabilir buda zayıf fren nedenidir..

yazdığın gibi manetten dozajlama da zorlaşır..

DelikanlıMTV
10 Eylül 2015, 11:24
4 ay 4000 km de lastik bozulmaz, tabi eski tarihli lastik satmadılarsa.

Lastiğin üzerindeki tarihi oku, yeni ise sorun lastikten değildir.

Balatayı değişmişsin, eğer orjinal ya da kaliteli bir balata ise sorun yüksek ihtimal fren hidroliğinden.

O da olmazsa fren merkezleri kaliperleri vs kontrol edilecek.
Lastik 2014 son çeyrek yapımı. Balata orjinal değil ama takan yer yeteri kadar iyi olduğunu söyledi. Balatayı değiştim ama değişmeden önceki performansı arasında fark oluşmadı hala kötü. Şunu da ekleyeyim. Eskiden fren kolu yukarıda kavrıyordu şuan sert frenleme için maneti sonuna kadar sıkmam gerekiyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------


motoru yatırdıysan frenler hava yapabilir buda zayıf fren nedenidir..

yazdığın gibi manetten dozajlama da zorlaşır..
Evet son ay içinde 2 kez sola yatırdım. Hidroliği kontrol ettireceğiz bugün

LynXMaSTeR
10 Eylül 2015, 11:38
hocam hidrolik sıvısı kolay kolay eksilmez zaten, sadece balataların bittiği için sıvı aşağı doğru iner.
normalde 2 yılda bir düzenli olarak değiştirilmesi gerekiyor.
ipone un dot 4 hidrolik sıvısını almıştım 250ml kutu 17 TL gibi bi fiyatı vardı.
benim cbr 250r ın ve arkadştaki ybr esd nin ön frendekileri değiştirdik. hala kutunun yarıdan fazlası duruyor.
serviste de değiştirebilirsin, ancak daha önce açılmamış kutu olmasına dikkat et. çünkü uzun süre açık kalınca ve hava ile temas edince özelliğini çabuk yitirebiliyor.

ssates
10 Eylül 2015, 11:54
Balata yeni olduğu için olabilir. Söküp hafif zımparalarsan düzelme ihtimali çok fazla. Hidrolik sıvısından olsaydı kolda boşluk olurdu. Belirli aralıklarla hidrolik sıvısını da değiştirmekte fayda var

Pekbipicadam
10 Eylül 2015, 12:35
Bence eski balatalarını sonuna kadar kullandığın için freni sonuna kadar sıkıyordun ve lastik kitlenmiyordu ama yeni balatalar da fazla sıktığın anda lastiklerin kitleniyor , sen gene bütün kontrollerini yaptır bu sırada da dikkati sür muhtemelen 100-200 km sonra sorunun kendiliğinden düzelecek diye tahmin ediyorum.

cihangir151
10 Eylül 2015, 12:49
kaydıra kaydıra duruyorum ne demek? arka fren ile mi durmaya çalışıyorsun?,
balata değişiminde fren tutmaması diskin düzgün aşınmaması nedeniyle olur. disk yüzeyi dalgalı aşınmıştır ve yeni balatanın düz yüzeyi bu dalgalı yüzeye oturmadığından sürtünme alanı azalır ve fren iyi tutmaz. balata aşınarak disk yüzeyinin şeklini alana kadar durum böyle gider. bunun çözümü diski traşlatmak ki bu çok sağlıklı bir yöntem değildir, diğer çözüm ide değiştirmek. ybr de arka fren kampana ve sanıyorum sen ağırlıkla arka fren kullanıyorsun. önceki balatan aşırı tükenerek metal metale sürtünme haddine geldiyse kampananın iç yüzeyini traşlayıp bozmuştur.

DelikanlıMTV
10 Eylül 2015, 14:44
kaydıra kaydıra duruyorum ne demek? arka fren ile mi durmaya çalışıyorsun?,
balata değişiminde fren tutmaması diskin düzgün aşınmaması nedeniyle olur. disk yüzeyi dalgalı aşınmıştır ve yeni balatanın düz yüzeyi bu dalgalı yüzeye oturmadığından sürtünme alanı azalır ve fren iyi tutmaz. balata aşınarak disk yüzeyinin şeklini alana kadar durum böyle gider. bunun çözümü diski traşlatmak ki bu çok sağlıklı bir yöntem değildir, diğer çözüm ide değiştirmek. ybr de arka fren kampana ve sanıyorum sen ağırlıkla arka fren kullanıyorsun. önceki balatan aşırı tükenerek metal metale sürtünme haddine geldiyse kampananın iç yüzeyini traşlayıp bozmuştur.
Ön/arka freni aynı anda kullanırım genelde. Arka fren sabun üstünde gibi hafif basmaya kitliyor. Ön frende ise yavaşlatma kabiliyeti çok azaldı kaymıyor ama etkili şekilde yavaşlama da yapmıyor. Hidrolik değişimi yaptıktan sonra sonuç değişmezse disk değişimi Yapacağım

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------


Bence eski balatalarını sonuna kadar kullandığın için freni sonuna kadar sıkıyordun ve lastik kitlenmiyordu ama yeni balatalar da fazla sıktığın anda lastiklerin kitleniyor , sen gene bütün kontrollerini yaptır bu sırada da dikkati sür muhtemelen 100-200 km sonra sorunun kendiliğinden düzelecek diye tahmin ediyorum.
Bir ay öncesine kadar ön arka fren hafif dokunmayla çok güzel yavaşlama yapıyordu herşey yolundaydı ne olduysa kazadan sonra oldu. Maneti sıkıyorum arka frende kombineli kullanıyorum ama yok tren gibi gidiyor alet yavaşlamıyor biraz daha basıncına kitliyor bu sefer. Eski/yeni balatanın ikisindede sonra kazadan sonra böyle

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------


hocam hidrolik sıvısı kolay kolay eksilmez zaten, sadece balataların bittiği için sıvı aşağı doğru iner.
normalde 2 yılda bir düzenli olarak değiştirilmesi gerekiyor.
ipone un dot 4 hidrolik sıvısını almıştım 250ml kutu 17 TL gibi bi fiyatı vardı.
benim cbr 250r ın ve arkadştaki ybr esd nin ön frendekileri değiştirdik. hala kutunun yarıdan fazlası duruyor.
serviste de değiştirebilirsin, ancak daha önce açılmamış kutu olmasına dikkat et. çünkü uzun süre açık kalınca ve hava ile temas edince özelliğini çabuk yitirebiliyor.
Tavsiyenizi uygulayacağım teşekkürler

Olcay Avşar
10 Eylül 2015, 14:55
Frenler hava yapmış gibi duruyor anlatımına göre

Bulent78
10 Eylül 2015, 15:00
Fren hidroliklerine dokundularsa, hava yaptirmis olabilirler, bu bir ihtimal.
Degismediyse belki ozelligini kaybetmis olabilir hidrolik.
Yeni takilan balatalar kotu olabilir, fren balatasinda ucuza kacmani tavsiye etmem, hatta imkanin varsa, orjinalinden daha iyisini al.
Fren manetinin ayari varsa, onu degistirmis olabilir, elcige iyice yaklastirmistir dolayisiyla eskisine oranla daha fazla basman gerekiyo olabilir.

Degismediyse fren hidroliklerini degistirmen ve balatalar uyduruk ise onlari da en azindan orjinalleriyle degistirmeni tavsiye ederim.

cihangir151
10 Eylül 2015, 15:05
eski balatanızda da durum aynı ise ve kazadan sonra böyle oldu diyorsanız hidroliğiniz hava yapmıştır. diski kontrol etmek için disk yüzeyinde elinizi gezdirin disk üzerinde oyuntular varsa hissedersiniz. hidrolik hava yaptıysa yukarıdan hazneye sıvı eklemek durumu çözmez. hidrolik haznesini ve kaliper üzerindeki subabı açıp eski hidroliği tahliye ettikten sonra balata diski hiç ısırmayacak şekilde ayrılır ve aynı subaptan enjektör ile hidrolik yukardaki hazneye ulaşıncaya kadar basılır. sonra ilavesi üstten yapılabilir. tabi hidroliğin diske ve balataya bulaşmamasına dikkat etmelisiniz. konu ile ilgli videoları izlersen kendin de yapabilirsin.

UNdocab
10 Eylül 2015, 15:35
Tüm yazıları okudum. 2012 motorun zaten hidrolik değişim zamanı gelmiş.
Bazı arkadaşlar teknik detay anlatmış değişim ile alakalı ama kesinlikle kendin yapma.Bu işi bilen ile yapmak gerekiyor.Sen servise götür yap.

15tl ye Castrol Hidrolik yağı var. Al ve serviste değiştirt. Hadi olsun 20tl de işçilik alsın.

Muhtemelen frenlerin eskisinden de iyi olacak.

DelikanlıMTV
10 Eylül 2015, 15:59
Söylediklerinize bakılırsa kendi başıma halledemeyeceğiM. Bu hafta içi yetkili servise götüreceğim. Yardım, tavsiye ve ilginiz için hepinize çok teşekkür ederim

LynXMaSTeR
11 Eylül 2015, 10:25
Tüm yazıları okudum. 2012 motorun zaten hidrolik değişim zamanı gelmiş.
Bazı arkadaşlar teknik detay anlatmış değişim ile alakalı ama kesinlikle kendin yapma.Bu işi bilen ile yapmak gerekiyor.Sen servise götür yap.

15tl ye Castrol Hidrolik yağı var. Al ve serviste değiştirt. Hadi olsun 20tl de işçilik alsın.

Muhtemelen frenlerin eskisinden de iyi olacak.

hocam bazı ustalar motoru daha da çok bozuyolar, ben bir kere yağ değişimini ustaya yaptırdım, makine hafiften hafiften yağ sızdırıyomuş, geçenlerde bi arkadaş farketti motorun alt kısmındaki zifti. öyle oluk oluk akmadığı için anlayamadım ama 4-5bin km de 100 ml felan yağ eksilmiş.

bu arada @DelikanlıMTV, eğer balıkesir merkezde isen senin için hidrolik değişimini ücretsiz yapabilirim.