PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yaş yolun yarısı bindik bir alamete yardım lütfen



shadow-mask
09 Eylül 2015, 17:58
Sevgili arkadaşlar, kardeşler, abiler 35 yaşında bir genç olarak:) istanbul trafiğinden kurtulmak için 2. el bi başlangıç motoru almak istiyorum. Maksadım hergün bebek-ataşehir arası evden işe gidip gelmek. Malum evli ve çocuklu olduğum için korkularım var bu yüzden kullanabilirmiyim bilmiyorum ama en azından ucuz bişeyle (max 3bin-5bin tl)deneyeyim olmazsa tekrar araba ile devam.
Biraz araştırdım.normalde tavsiye edilen Yamaha xmax 250 ama bütçeden dolayı olmuyor. Gerçi 5500 liraya 2008 model 40binde buldum ama siz daha iyi bilirsiniz alınır mı? Ben aklımdakileri söyleyeyim siz tecrübeniz ile an itibari ile 2. eli kaç para edeceğini söyleyin lütfen. Yamaha 125 ESD? Honda pcx 125? Şimdiden teşekkürler.

SercanG
09 Eylül 2015, 18:22
Merhaba, çok iyi düşünmüşsünüz.

Bahsettiğiniz iki motosiklette başlangıç için süper,
vitesli tecrübeniz yoksa çokta meraklı değil iseniz biraz daha ekleyip ikinci el temiz pcx alın rahat rahat kullanın.

Yamaha YBR 4.000 - 5000 TL arası ikinci el fiyatı temiz bir YBR 4.000 TL'ye alınabilir bu zamanda.

Honda PCX 125 6.000 - 7000 TL arası düşük km'li.
Xmaxlerin çok km yapmışlarına hiç bakmayın, siz yeni kullanıcısınız 10-12 bin km'den yukarı olmasın alacağınız motosiklet.

abeciMotoru
09 Eylül 2015, 18:23
Hoşgeldin, evli ve çocuklu olmanızdan ötürü tavsiye etmiyorum abi ne yalan diyim,
motosikleti şehir içinde, işe gidiş amaçlı kullanınca inan daha tehlikeli oluyo, ha deseydin uzun yolda kafa dağıtıcam motor aşkı içime işledi o zaman tamam derdim.

Yine de sen bilirsin, öncelikle skuter mi yoksa vitesli bir başlangıç motoru mu alıcaksın ona karar vermen gerek, yardımcı olacak arkadaşlar birazdan gelirler. geç olsun güç olmasın, hayırlısı olsun :)

BlackGhost
09 Eylül 2015, 18:29
bende 35 yaşındayım,aynı şartlar bendede mevcut ancak ben bu işi ciddi olarak ele aldım ve geçen yıl ilk etapda gis akademide 2 aylık ciddi bir eğitim aldım,ardından trafiğe çıktım.Eğitim aldığım dönemde hem ehliyetimi hallettim,ehliyetten sonrada kendi motorumla eğitimlerimi sürdürdüm.

İStanbul trafiği motor kullanıcıları için ciddi risk arz eden bir ortam,ikinci elde alsanız sıfırda alsanız belli bir tecrübe birikiminiz olması lazım.ben motor kullanmayı trafikde tecrübe edilmesine karşıyım zira bu işin ciddi bir konu olduğunu ve üzerinde durulması gerektiğine inanıyorum her zaman.Adlığım motor ise sıfır bir motordu kuba superlight 200 chopper motorumu aktif olarak 7 aydır trafikte kullanıyorum,çok şükür aldığım eğitimler ile ciddi sıkıntılar yaşamadım.

Benimde size tavsiyem motor almadan önce eğitim alın,cebinizden çıkan para ile canınızı bir tutmayın,unutmayınki hiçbir maddi mevzu insan canından kıymetli değil,bunun bilinci ile hareket ederseniz en doğru yolu bulmuş olurusunuz.

Elbetteki motoru ve eğitimi almadan önce ekipman konusunuda halletmeniz lazım,kask,korumalı mont vs gibi ekipmanları toparlamanız lazım,onlar olmassa olmaz ekipmanlar çünkü.

Darkcity2000
09 Eylül 2015, 18:42
motor almak en son is arkadasim dusunup hesaba katman gereken bir cok konu var..

Olcay Avşar
09 Eylül 2015, 19:32
sürekli işsurekli nde kullanacaksin, hizli akan bir trafik olmayacakolabilirde de emniyet seridinden diger motorlar ile konvoy gideceksin.

cok buyuk tehlikeler yok ama kendini cok iyi gelistirmeli ve pür dikkat olmalisin.

onerim ise eger scooter istiyorsan kore mallarina gözün kapali bakabilirsin.

vitesli istersen de ybr cbf ve kendini kanitlamis uzak dogu mallari olabilir.

ehliyet egitim ve ekipmanı hallet önce

shadow-mask
09 Eylül 2015, 19:42
Sevgili dostlar, şunu belirtmek isterim, konunun ciddiyetinin farkındayım, motoru aldım hadi hemen otobana çıkayım, köprü geçeyim diye birşey sözkonusu değil elbette. yaklaşık 15 senedir birfiil hergün araç kullanıyorum ve trafikte ne tür sıkıntılar yaşayabileceğimi tahmin edebiliyorum. Kazalar ve sürüşleri aylardır inceliyorum vs. Zaten motorsiklet acemisi biri için doğru mevsimde değiliz ıslak rüzgarlı havalarda otomobil ile gideceğim. Semt olarak Bebek'de oturuyorum, motoru alırsam birkaç ay buralarda sahil boyu alışmaya çalışacağım planım bu. Gerekirse ileri sürüş dersleri de alabilirim. Ayrıca gerekli ekipman mont vs olmaz ise olmaz şeyler onları zaten alacağım. Derdim şu ki 2. el motorların gerçek değerlerini bilmiyorum, yani online satış sitelerinde kuyuya biri bir taş atmış sonra hepsi aynı yoldan gitmiş ve absürt rakamlar oluşmuş. Bana bu konuda yardımcı olmanız benim için önemli. Bütçeme hangi motorlar uyar, hangi km'ye kadar alınabilir, fiyatları ne olmalıdır kazık yemek istemiyorum.

Olcay Avşar
09 Eylül 2015, 19:48
o zaman söyle yap, sen gözüne kestirdigin ilanlari buraya koy.

sahibinden.com kurtu arkadaşlar incelerler

ama önce ne tür istediğine karar ver

shadowmaster
09 Eylül 2015, 20:06
Ciddi bir eğitim alarak 250cc'yi aşmayan bir motorla başlamak idealdir. Bu noktada size çok sayıda tavsiye gelebilir. Ama öncelikle sizin hangi tarzı istediğiniz önemli. Özellikle şehir içinde scooter pratiktir ama otobanda bu ülkenin yasal düzenlemeleri ve diğer taşıtların sürüş teamülleri sizi zorlar. İçinde kesinlikle R geçmeyen bir motorla başlayın. CBF 150, CBF 250, YBR 125, Kuba Superlight 200 gibi hızı az ama keyifle sürüş yapılan motorlar için araştırma yapın. Bayilere gidin motorun üstüne oturun ne hissettiğinize dikkat edin. Ne türde olursa olsun üstüne oturduğunuzda iki ayağınızın yere tam basması önemlidir. Bulabilirseniz Reşat Arbaş'ın (Donald Duck) motosiklet teorisi kitabını okuyun, motor aldığınızda da OMM yayını olan Motosiklet Yol Sanatı kitabını hatim edin ve sürüş tarzınızı bu şekilde kontrol altına alın. Karar verdiğinizde ilanları paylaşırsanız fikrimizi söyleriz. İkinci el bir motor alındığında lastik değişimi elzemdir, ekipmanlara da 2.000-2.500 TL civarında bir para gider, eğitim için de 1.000 TL gibi bir harcamanız olacaktır, bütçe planlaması için şimdiden bilmekte fayda var.

shadow-mask
09 Eylül 2015, 20:09
sürekli işsurekli nde kullanacaksin, hizli akan bir trafik olmayacakolabilirde de emniyet seridinden diger motorlar ile konvoy gideceksin.

cok buyuk tehlikeler yok ama kendini cok iyi gelistirmeli ve pür dikkat olmalisin.

onerim ise eger scooter istiyorsan kore mallarina gözün kapali bakabilirsin.

vitesli istersen de ybr cbf ve kendini kanitlamis uzak dogu mallari olabilir.

ehliyet egitim ve ekipmanı hallet önce

ehliyeti 5 sene önce almıştım zaten:) ekipman da 5 dk'lık iş. onlarda sorun yok sevgili dostum

rebel_punto
09 Eylül 2015, 20:15
30 lu yaşları yaşayan biri olarak size başlangıç motosikleti olarak
Eğer 2 sene kadar surerim derseniz sıfır veya sıfıra yakın ybr 125 ve bajaj discover 125 tavsiye ederim. Her ikiside az yakar ve rahat motorlar.
Yok 6 aya 250 xmax alırım dersen daha ucuz birşeyler Tavsiyem dir. Ybr veya bajaj ın ikinci eli gibi

Drejge
09 Eylül 2015, 20:16
Ben 9000km dir Ybr kullanıcısıyım motora diyecek yok zaten kendi sikletinde gayet iyi yerde ve hakediyor yerini. Kar kış demeden hava farketmeden tek marşta calışır ısıtıp binildiginde stop etmez. Ama sizin için önerim pcx olucak. Çünkü vitesli motorda yerler ıslak olduğunda veya kötü havalarda çamur sıçratır ve işe gideceksiniz her gün kıyafet degistirirsiniz iş yerinde.

shadow-mask
09 Eylül 2015, 20:18
açıkcası vitesli mi scooter mı olayına girmek istemiyorum, belli ki ikisinin de avantaj ve dezavantajları var, sorun etmiyorum Kafamda şu an ybr 125 ile pcx 125 var. Hangisini temiz ve uygun bulursam alacağım sanırım. Muadil ve ucuz olarak mondial drift varmış ama kore de olsa pek bulaşasım yok açıkcası. Scooter olarak da sym fiddle ve kymco agility varmış ama bana küçük ve güvensiz geldiler sanki onlarla köprü rüzgarını yersek düşerim yada hızlı gidemez arkadan kamyon selektör yapar gibi geliyor.

karşıyaka57
09 Eylül 2015, 20:58
Bence az km yapmış 2. el bir scooter iyi olur.Rahat olur, kısa mesafe için motosiklet keyifli ve çok kullanışlıdır ama uzun mesafe gidecekseniz motosiklet önermem.Saygılar.

Karalı
09 Eylül 2015, 21:39
Hoşgeldiniz. Eğitime git abi honda gs1 orda hem denemiş olursun kendini sararsa motosiklet alırsın

mgora
09 Eylül 2015, 21:48
açılın eşşekten düşen geldi.
Mgora / 39 / Herşey Başakşehir'e taşınınca başladı , İş yeri Mecidiyeköy'de (27km tek yön) , trafiğe çıkış 2013 Mart
Önce tavsiyelerim : Ben Yamaha Ybr125 ile başladım (sıfır aldım) riske girmek istemedim şuan ki fiyatlarla ve şartlarla başlasam YBR125, Bajaj Boxer veya Discover'ı belki de CBF150 düşünürdüm.Ben eğitim almadım kesinlikle eğitim şart , artı lastik değişimi şart (Kaza raporunda kazalar serim var) ,(Ben Billas aldım Chengshin ile bariz farklı)

Tehlikeli mi tehlikeli , düşünsene yolda , çevrende gördüğün karakterler trafikte bu bile ürkütücü :), ben haddimi bliyorum , 45000 km sonunda şu an kendime verdiğim puan on üzerinden 1.5 (Honda eğitim Merkezine gideceğim bu ara ilk fırsatta) , trafikte şartları zorlamıyorum , zaten bir saat kazanmışım neden 2 dakika kaybetmeyeyim.Kazaları kötü , en yakın arkadaşım benden sonra başladı ne dediysem tersini yaptı 250cc biir motorla kendi hatası olmasada yaptığı kaza sonucu , bir yıldır iki yerden kırık kaval kemiği ile yaşıyor daha en az 5 ayı var.

Bu ara çok sık Ataşehir'e gidiyorum yol daha net ve risksiz.Discoverır ve Boxer kullanan arkadaşların görüşlerine bakıp onlara da bakabilirsin.

natila
09 Eylül 2015, 22:33
Hocam ben 43 yaşında başladım bu merete geç değil. Hemen yarın bi bajaj bayiine git sıfırı 3000 tl olan bajaj boxer al. Hiç duüşünme.istediğin gbi kullan korkma makina on numara. Bana dua edeceksin...

oakley
09 Eylül 2015, 22:43
Öncelikle selamlar;

Kendimden örnek vermem gerekirse, 30 yaş içerisinde, motosiklet hakkındaki çeşitli kitap ve yayınları okuyarak bu işe başladım. Düzenli olarak forumu takip edip aradığım cevapları buluyorum. Size tavsiyem hiç acele etmemeniz. Motosiklet kullanan birçok arkadaşıma ahkam kesecek kadar bu işi kavradığımı düşünüyorum. Lakin motosiklet selesine oturmuşluğum yok henüz.

Yakın bir zamanda adı duyulmuş bir akademiden eğitim ve beraberinde ehliyetime a2 ekleteceğim. Ama yine de bu sürecin sonu olmayacak. Almayı planladığım motosikletin neredeyse 1.5 katı fiyatına ekipman toparlayıp eğitimlere devam etmeyi planlıyorum. Ne zaman ki evet ben piştim şimdi sokaklara çıkabilirim diyeceğim işte o zaman çıkacağım. Yoksa bende 4 ay önce "ver bakalım şurdan bi ybr" diyebilirdim.

Bilinçli ve ağır adımlarla, sağlıklı bir süreç ve birikimle (maddi/manevi) bu işin daha akılcı olduğunu bu forum ve akabinde Reşat Arbaş ın motosiklet teorisi kitabını okumamla anladım.

Yaşayacak daha çok günüm ve sürecek daha çok kilometrem var :) Tabiki başımıza bir iş gelmezse :D

Tek tavsiyem hiç acele etme ve bu işin inini cinini öğrenmeden tek kuruş harcama.

Tekeriniz düz bassın

qezgin
10 Eylül 2015, 02:03
Sevgili dostlar, şunu belirtmek isterim, konunun ciddiyetinin farkındayım, motoru aldım hadi hemen otobana çıkayım, köprü geçeyim diye birşey sözkonusu değil elbette. yaklaşık 15 senedir birfiil hergün araç kullanıyorum ve trafikte ne tür sıkıntılar yaşayabileceğimi tahmin edebiliyorum. Kazalar ve sürüşleri aylardır inceliyorum vs. Zaten motorsiklet acemisi biri için doğru mevsimde değiliz ıslak rüzgarlı havalarda otomobil ile gideceğim. Semt olarak Bebek'de oturuyorum, motoru alırsam birkaç ay buralarda sahil boyu alışmaya çalışacağım planım bu. Gerekirse ileri sürüş dersleri de alabilirim. Ayrıca gerekli ekipman mont vs olmaz ise olmaz şeyler onları zaten alacağım. Derdim şu ki 2. el motorların gerçek değerlerini bilmiyorum, yani online satış sitelerinde kuyuya biri bir taş atmış sonra hepsi aynı yoldan gitmiş ve absürt rakamlar oluşmuş. Bana bu konuda yardımcı olmanız benim için önemli. Bütçeme hangi motorlar uyar, hangi km'ye kadar alınabilir, fiyatları ne olmalıdır kazık yemek istemiyorum.

Merhaba bende 30'da başladım. 10 seneye yakın trafik tecrübemde vardı. Ancak eğitime gitmeden başlamamanı öneririm. İnan çok fark ediyor en azından gidenleri dinle. İlk önce eğitim hatta gidebilirsen 2 kur al. GİS olur Honda olur. Çok keyifli bir o kadarda trafikte seni aralardan götüren zaman kaybını en aza indiren bir alet fakat dikkatli olmanın yanı sıra motosiklete hakim olmak çok gerekli. Hepimizin tekeri düz bassın, Allah cümlemizi kazalardan korusun.

kb15025
10 Eylül 2015, 05:02
Ciddi bir eğitim alarak 250cc'yi aşmayan bir motorla başlamak idealdir. Bu noktada size çok sayıda tavsiye gelebilir. Ama öncelikle sizin hangi tarzı istediğiniz önemli. Özellikle şehir içinde scooter pratiktir ama otobanda bu ülkenin yasal düzenlemeleri ve diğer taşıtların sürüş teamülleri sizi zorlar. İçinde kesinlikle R geçmeyen bir motorla başlayın. CBF 150, CBF 250, YBR 125, Kuba Superlight 200 gibi hızı az ama keyifle sürüş yapılan motorlar için araştırma yapın. Bayilere gidin motorun üstüne oturun ne hissettiğinize dikkat edin. Ne türde olursa olsun üstüne oturduğunuzda iki ayağınızın yere tam basması önemlidir. Bulabilirseniz Reşat Arbaş'ın (Donald Duck) motosiklet teorisi kitabını okuyun, motor aldığınızda da OMM yayını olan Motosiklet Yol Sanatı kitabını hatim edin ve sürüş tarzınızı bu şekilde kontrol altına alın. Karar verdiğinizde ilanları paylaşırsanız fikrimizi söyleriz. İkinci el bir motor alındığında lastik değişimi elzemdir, ekipmanlara da 2.000-2.500 TL civarında bir para gider, eğitim için de 1.000 TL gibi bir harcamanız olacaktır, bütçe planlaması için şimdiden bilmekte fayda var.

Yamahada R var ama hocam yb R :)

mertovski11
10 Eylül 2015, 10:34
selamlar, hemen hemen güzergah dışında aynı durumdayız. ben de 12 yıllık b sınıfı ehliyet ve trafik tecrübesinden sonra sizin gibi düşünerek, şu illet trafikten kendimi kurtarmanın yollarını arıyorum. geçen hafta a2 ehliyet ve eğitim veren bir akademiye kayıt oldum(zira eğitim şart!) korkular endişeler ve bir yandan da güvenlik derken kullanacağım güzergah(sizde de aynı şekilde olacak anladığım kadarıyla) için otoban kullanacağımdan bir çok kişi 125 cc nin yeterli olmayacağı görüşünde. fakat ben ısrarla 125 cc kategorisinde güçlü sayılabilecek mt 125 i düşünüyorum. fazlasına hem gerek yok hem de başlangıç için uygun olmadığı düşüncesindeyim. (bu konu hakkında tecrübeli arkadaşlar fikirlerini esirgemesinler lütfen)
bir diğer konu benim şahsi görüşümdür; yeni başlangıçlarda eğer kısa mesefa kullanılmayacaksa 2. el e çok güvenilmemesi gerektiği. şahsen sıfır almayı düşünüyorum. bütçe tabii ki önemli fakat benim önceliğim; eğitim (olmazsa olmaz) , ekipman (bazı arkadaşlar ekipman için 2-3 bin gibi bir rakam yazmışlar, benim orta halli full ekipman için hesapladığım 5 bin lira civarı) ve en son motor alıp trafiğe çıkmak.

ataykaan
10 Eylül 2015, 10:52
selamlar, hemen hemen güzergah dışında aynı durumdayız. ben de 12 yıllık b sınıfı ehliyet ve trafik tecrübesinden sonra sizin gibi düşünerek, şu illet trafikten kendimi kurtarmanın yollarını arıyorum. geçen hafta a2 ehliyet ve eğitim veren bir akademiye kayıt oldum(zira eğitim şart!) korkular endişeler ve bir yandan da güvenlik derken kullanacağım güzergah(sizde de aynı şekilde olacak anladığım kadarıyla) için otoban kullanacağımdan bir çok kişi 125 cc nin yeterli olmayacağı görüşünde. fakat ben ısrarla 125 cc kategorisinde güçlü sayılabilecek mt 125 i düşünüyorum. fazlasına hem gerek yok hem de başlangıç için uygun olmadığı düşüncesindeyim. (bu konu hakkında tecrübeli arkadaşlar fikirlerini esirgemesinler lütfen)
bir diğer konu benim şahsi görüşümdür; yeni başlangıçlarda eğer kısa mesefa kullanılmayacaksa 2. el e çok güvenilmemesi gerektiği. şahsen sıfır almayı düşünüyorum. bütçe tabii ki önemli fakat benim önceliğim; eğitim (olmazsa olmaz) , ekipman (bazı arkadaşlar ekipman için 2-3 bin gibi bir rakam yazmışlar, benim orta halli full ekipman için hesapladığım 5 bin lira civarı) ve en son motor alıp trafiğe çıkmak.


Mt 125 otobanda sıkıntı yaratır. z 250 sl alın hafif ve hızlı motor daha güvenli olur pişman olmassınız . sadece boyunuz 183 ten uzunsa küçük kalabilir.

plegus
10 Eylül 2015, 13:14
Pratik kullanım amacıyla başlayacaksanız bu işe, en mantıklısı Xmax 250 ama dediğiniz gibi bütçenizin üzerinde kalıyor.

Pcx daha uygun bir alternatif ama biraz ufak olduğu için güvensiz hissedebilirsiniz trafikte, araçların etrafındayken.

Vitesliyle hiç başlamayın derim (YBR vs). Heyecan aramıyorsunuz ve aramıyorsanız vitesliyle vakit ve sinir kaybetmenize gerek yok demektir. Daha sonra baktınız çok sardı, içinizde kıvılcımlar çakıyor o zaman geçersiniz.

Zaten yukarıdaki yorumlardan da anlaşılabileceği üzere: Pcx Pcx Pcx

mertovski11
10 Eylül 2015, 17:08
Mt 125 otobanda sıkıntı yaratır. z 250 sl alın hafif ve hızlı motor daha güvenli olur pişman olmassınız . sadece boyunuz 183 ten uzunsa küçük kalabilir.

yorumunuza teşekkür ederim, boyum 1.78 fakat önce gerekli eğitimleri alıp sonrasında eğitmenlere de danışarak tercih yapmak daha mantıklı olacak sanırım. amacım en alttan başlayıp tecrübe kazandıkça cc yükseltmek değil, biri dese ki 125 cc ömür boyu götürür heh işte budur derim =)

Evrenalpar
10 Eylül 2015, 17:51
Dediğiniz bütçede zaten scooter olarak eli yüzü düzgün bana göre iki seçenek var. PCX ve SYM Fiddle.

Fiddle bana göre güzel motor o paraya. Tipi en düzgünü. İkinci eli de iyidir. Ama imkan varsa elbette PCX.

Ben de 31 yaşında Kymco Xciting 250ri ile başladım, 8000km kullandıktan sonra, SYM WOLF ile vitesliye geçtim, sonra işe git gele uymayınca tekrar XMAX'e döndüm. İşe gidip gelmek için bence hiç kasmayın, scooter alın. Sonra merak ederseniz, trafiği git geli tecrübe edindikten sonra vitesliye geçersiniz nasıl olsa.

shadow-mask
11 Eylül 2015, 00:25
Arkadaslar oncelikle verdiginize bilgiler cok faydali tesekkur ederim. sanirim Honda pcx almaya karar verdim lakinnn biraz fiyat analizi yaptım da sahibinden de adamlar 2012 de 4400 liraya aldıklari ve 15-20 bin km kullandıkları motorları 6500 tl (ort.2000 tl kar) ile ilana koymuslar. Yahu insan elini vicdanina koyar ayıp yahu. Hadi ticaret yapiyosun bare aldığının ustune 500 tl koy insafsız ... ya bi tanidiginiz temiz pcx satmaya niyetlenirse bilgi verin arkadaslar yoksa sahibinden kafayi yiyecegim milleti enayi yerine koyuyorlar...

braveguy
11 Eylül 2015, 08:35
Arkadaslar oncelikle verdiginize bilgiler cok faydali tesekkur ederim. sanirim Honda pcx almaya karar verdim lakinnn biraz fiyat analizi yaptım da sahibinden de adamlar 2012 de 4400 liraya aldıklari ve 15-20 bin km kullandıkları motorları 6500 tl (ort.2000 tl kar) ile ilana koymuslar. Yahu insan elini vicdanina koyar ayıp yahu. Hadi ticaret yapiyosun bare aldığının ustune 500 tl koy insafsız ... ya bi tanidiginiz temiz pcx satmaya niyetlenirse bilgi verin arkadaslar yoksa sahibinden kafayi yiyecegim milleti enayi yerine koyuyorlar...

aldıkları zamana ait döviz kuru ile bugünkü döviz kuru farkı yaratıyor o anlamsız artışı. türkiyede sadece 2015te dolar %38 arttı.(sadece türkiye ve brezilyada bu kadar arttı. dünyanın diğer ülkelerinde bu kadar yüksek bir artış yok, sebebi de yanlış ekonomi politikasıdır. oy verirken göz önünde bulundurun)

işin açıkçası siz de sıfır aldığıız motoru satarken aynı hesapları yapıp, aldığınız fiyatın üstüne ilan fiyatı yazabilirsiniz. şaşırmayın ilerde:).
satan ister istemesine de fiyatı her zaman alıcı belirler. 12bin lira fiyat ta koyar ama satamaz.
sonuçta bir mal kaç liradan satılıyorsa değeri o dur.
beğendiğiniz ilanları arayın konuşun, aklınızdaki fiyatı söyleyin belki satarlar.
naçizane fikrim, ben sizin yerinizde olsam sıfır motosiklet alırım. zaten düşündüğünüz modeller çok pahalı modeller değil, canınız sıkılacak o ilan sahipleri ile muhatap olduğunuzda.

eğitime gelince
önce honda gs eğitimi almanızı tavsiye ederim. size motosiklet üstünde durmayı ve iyi kontrol etmeyi öğretirler. oradaki eğitimin trafikle alakası yok ama temel motosiklet hakimiyetine çok fazla katkısı var. zaten istanbulda araba kullanıyormuşsunuz, dolayısıyla trafiği okumada sıkıntı çekmezsiniz. sadece risk faktörlerini motosiklete göre düşünüp sürerseniz daha sağlıklı yol alırsınız. sonrasında yeterli gelmezse gis e de gidersiniz. eğitim almanın pekiştirmek gibi güzel bir özelliği var.
honda eğitimini hafta içi veya hafta sonu iki tam gün gibi düşünebilirsiniz.(sabah 9 akşam 17 di yanlış hatırlamıyorsam, ilk günün yarısı teorik sonrası tamamen pratik eğitimdir.)

shadow-mask
11 Eylül 2015, 10:11
aldıkları zamana ait döviz kuru ile bugünkü döviz kuru farkı yaratıyor o anlamsız artışı. türkiyede sadece 2015te dolar %38 arttı.(sadece türkiye ve brezilyada bu kadar arttı. dünyanın diğer ülkelerinde bu kadar yüksek bir artış yok, sebebi de yanlış ekonomi politikasıdır. oy verirken göz önünde bulundurun)

işin açıkçası siz de sıfır aldığıız motoru satarken aynı hesapları yapıp, aldığınız fiyatın üstüne ilan fiyatı yazabilirsiniz. şaşırmayın ilerde:).
satan ister istemesine de fiyatı her zaman alıcı belirler. 12bin lira fiyat ta koyar ama satamaz.
sonuçta bir mal kaç liradan satılıyorsa değeri o dur.
beğendiğiniz ilanları arayın konuşun, aklınızdaki fiyatı söyleyin belki satarlar.
naçizane fikrim, ben sizin yerinizde olsam sıfır motosiklet alırım. zaten düşündüğünüz modeller çok pahalı modeller değil, canınız sıkılacak o ilan sahipleri ile muhatap olduğunuzda.

eğitime gelince
önce honda gs eğitimi almanızı tavsiye ederim. size motosiklet üstünde durmayı ve iyi kontrol etmeyi öğretirler. oradaki eğitimin trafikle alakası yok ama temel motosiklet hakimiyetine çok fazla katkısı var. zaten istanbulda araba kullanıyormuşsunuz, dolayısıyla trafiği okumada sıkıntı çekmezsiniz. sadece risk faktörlerini motosiklete göre düşünüp sürerseniz daha sağlıklı yol alırsınız. sonrasında yeterli gelmezse gis e de gidersiniz. eğitim almanın pekiştirmek gibi güzel bir özelliği var.
honda eğitimini hafta içi veya hafta sonu iki tam gün gibi düşünebilirsiniz.(sabah 9 akşam 17 di yanlış hatırlamıyorsam, ilk günün yarısı teorik sonrası tamamen pratik eğitimdir.)

Doğru söylüyorsunuz, ilan sahipleriyle pazarlık muhabbetine girmek istemiyorum yapım gereği, evet ülkede döviz skandalı var ama olmadan önce de böyleydi. (Gerçi kendimi bildim bileli ülke ekosu diplerde) Fakat bir yerde size katılmıyorum, sıfır aldığım motoru satarken fiyat koyacağımı zannetmiyorum ama koyacaksamda makul seviyelerde koyarım yani 3 senelik ne olduğu belli olmayan motora, motorun 4/1 fiyatı kar koymam herhalde. Çünkü şimdiye kadar sattığım hiçbir arabanın 3üne 5ine bakmadan sattım ve neden ucuza satıyorsun diyenlere de kullandığıma sayıyorum dedim. Sıfır motor alma konusuna girmek istemiyorum şu an, çünkü benim işim belli olmaz alıp kullanmaz isem satmak durumu doğabilir yada çok severim hemen daha kaliteli motor almaya kalkarım ki buda gereksiz zarar olur. Birde arabanın bakımları, kaskosu vs zamanları geldi zaten bir motor parası da onlara çıkacağı için ekonomik davranmalıyım şuan.