PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ABS li arkadaşların tecrübelerini alalım



ZümeR
08 Eylül 2015, 11:34
Benim suzuki de ABS yok.
Olan arkadaşlar biraz anlatabilir mi tecrübelerini ?

1- Ön ve arka araçlardaki gibi aynı anda mı devreye giriyor.
2- Arka frenin öne ön frenin arkaya etkisi var mı ?
3- ABS konusunda yersiz (durduk yere) bir arıza durumuyla karşılaştınız mı ?

Elbette faydalı. Henüz ABS li bir makinam olmadı araba dışında.



https://www.youtube.com/watch?v=dJ_UkAFW6cA

bilginozi
08 Eylül 2015, 11:47
Konu hakkında açılmış çok başlık var ama yinede yardımcı olmaya çalışayım

1- Kombine abs de uyguladığınız fren basıncına göre ayrı ayrı yada aynı anda ama belli oranlarda ön%70 arka %30 gibi devreye girebilir.

2- Kombine abs de arka freni kitleyecek seviyede fren yaparsanız otomatik olarak ön de devreye girer belli oranda.

3- Sık sık arıza yapan bir sistem değildir. Motorun geri kalan elektronik aksamıyla aynı oranda bozulma ihtimali olduğu söylenebilir.

Yeni çıkan abs li motosikletler genellikle kombine abs dir ancak ucuz model motosikletler kombine olmayabiliyor. Kombine abs ler aynı zamanda arka tekerin fren esnasında yerden kesilmesini önleyerek daha yüksek sürtünme ve frenleme kuvveti uyguluyor. X marka motorun abs siz versiyonu ile yaptığınız frenlemeyi abs li versiyonu ile yaparsanız abs li versiyonu daha kısa mesafede durmanızı sağlar. Yani halk arasındaki abs fren mesafesini uzatır inanışı yeni abslerde artık geçerli değildir.

Green Arrow
08 Eylül 2015, 11:47
Eski tip ABS'lerin çok başarılı olduğu söylenemez. Kimisi tek teker olarak çalışıyor kimisi kombine çalışıyor ama pek randımanlı ve ayarlı değil. Zaman zaman sorun çıkardıkları görülüyor ve bazen çalışmayabiliyor. Araştırıldığında rahatlıkla görülebilecek ve bulunabilecek durumlar. Ağırlık olarak 4-5 kilo civarında bu ABS'ler. Yeni tip ABS'ler ise 1 kg civarında. Hepsi kombine çalışıyor kitleme durumuna göre güç aktarımını ayarlayabiliyor tekerlerdeki. Çekiş kontrol sistemle kombine olanların tadından yenmiyor ikisi çok iyi bir uyum sağlıyorlar sürüş güvenliği açısından. Ancak teknoloji arttıkça sorunda artıyor malum. Ducati 1100 EVO serisinde çekiş kontrol sistemi ve ABS sistem arızası sıkça görüşmüş bir sorun mesela ilk çıkan modellerde sonradan çözüldü ancak yaşandı. Bana göre bu alandaki en iyi firma Bosch. Brembo tamamen Bosch ile çalışıyor ABS'li fren konusunda. Yeni tip ABS'li Ducati kullandım frene cart diye basabiliyorsunuz güvenle. Zaten az kuvvetle bile çok iyi fren performansı sunan frenler, abanırsanız sizi düz çizgide yere çakıyor hiç bir sıkıntı olmadan...

schumacher__
08 Eylül 2015, 11:54
3üne de hayır. Kısaca özetlemek gerekirse bundan sonra ABSsiz motora bineceğimi sanmıyorum. Sadece arka ABS'nin devreye girdiği bir anımı aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz (fren esnasında gelen takır tukur sesler ABS'nin sesi):

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/151743-yine-bir-kasap-yine-direkten-donme.html

Olcay Avşar
08 Eylül 2015, 12:00
1. Bastığın fren tekeri kitlerse o tekerde devreye giriyor. Kombine belki farklıdır diyeceğim ama yine aynı mantığı güder, kitlenen tekere fren gücü uygulanıyorsa o fren merkezinde abs devreye girer.

2. Kombine olmayanlarda yok, kombine olan frenlerde var.

3. Karşılaşmadım, duymadım, internette de rast gelmedim.

Bulent78
08 Eylül 2015, 12:18
motoruna ve modeline gore degisir. 2006 er6 motorumda basit bir abs vardi, tekerler bagimsizdi, arka kitlenip abs devreye girerken onde devreye girmeden daha fren yapabiliyordum. abs siz modele gore daha iyiydi ama genel fren performansi ortalamaydi.

Hornet de kombine abs var, on frendeki uc pistondan biri yalnizca arka frene bastiginda calisiyor, dolayisiyla arka fren yaptiginda one de tam guc olmasa da 1/3 oraninda basiyor, gayet guzel ve dengeli bir frenaj sagliyor. Yalniz burda sunu belirtmekte fayda var, freni iyi yapan abs degil, fren merkezi, balatalar, kaliperler vb. gibi genel fren bilesenlerinin kalitesi. yani yeni nesil bir bmw misal s1000r abs koymasa da her turlu cogu motordan daha kisa surede duracaktir emin olabilirsin.

ortalama bir butce ile alacagin 10-20 lira arasi motorlarda karmasik bir abs sistemi bekleme, duzgun calisip senin kaza ihtimalini azaltsin yeter, bunun disinda genel fren performansi ilk once aranacak sey olmali, yani hem frenleri iyi olmali hem de abs olmali ki tadindan yenmesin.

kadango
08 Eylül 2015, 12:23
Kombine ABS diye bir şey yok. Kombine fren sistemi diye bir şey var. Birde kombine fren sistemine sahip ABS'li motosiklet var. ABS'yi kombine fren sistemiyle ilişkilendirmek mantıksız bir yaklaşım.

F54
08 Eylül 2015, 12:25
Bende ilk defa ABS li motosiklet kullanıyorum hatta hatta kombine ABS var
11000 km de ilk defa geçen hafta lazım oldu ABS devreye girdi oda Bandırma girişinde 110 120 km/h seyrederken birden trafik durma noktasına geldiğinden dolayı önümdeki Aracın Şerit değiştirmesi sonuçu frenlere asıldım zınk ABS devreye girdi ve hiç çizgiyi bozmadan durdum
ABS gerekli mi dersen kişiden kişiye değişir
Benim için olmaz sa olmaz
ABS li motor almak için 4 ay motor aradım ve en sonunda aldım ben istedim 1 göz Allah verdi 2 göz (cbs)

beko12345
08 Eylül 2015, 12:44
Sorularınıza cevap verilmiş , ben birşey eklemek istiyorum.

2 adet abs li motorum vardı.

Biri 2008 model dl 650 V-strom.

Diğeri Yamaha xmax 250 abs.


Eski abs ile yeni abs teknolojisi arasında ciddi fark var.

V-stromun abs devreye girince motor hepten durmazdı. Gerçekten kötü bir freni ve kötü bir abs si var.

Fakat xmax in abs si gerçekten başarılı. Geçen gün deneme amaçlı dibine kadar frene bastım. Banamısın demedi. O vstromda olan fren boşalmış hissini çok yaşatmadı.

Vstromda aynı freni yapsam durma mesafesi olarak çok ciddi fark olurdu.

Ha şuda var V-stromun abs si kötü bile olsa abssiz vstroma değişmem.

Abs nin varlığı bile fren yaparken acaba kitleyip düşermiyim hissini kaldırdığı için psikolojik olarakta daha rahat ve güzel şekilde fren yapabiliyorum.

Şunuda belirtiyim o beğenmediğim vstromun abs si beni 2 kez net olarak düşmekten kurtardı. Onun haricinde abs yi belkide toplam istemsiz olarak 5 defa anca devreye sokmuşumdur. Deneme amaçlı çok kez soktum o ayrı.

Darkcity2000
08 Eylül 2015, 13:09
abs bozulsada fren tutmaya devam eder

ZümeR
08 Eylül 2015, 13:22
Teşekkürler yorumlar için..


XJ6N düşünüyorum lakin yazılanlarda ve tecrübe aktarımlarında sürekli olarak şu 2 madde eleştiriliyor.

1- Vites göstergesi yok
2- Frenajda arkanın çok kolay kilitleyip lastiğin kızaklaması

Kafama takıldı.
O yüzden ABS li modele bakıyorum.
Şimdiki suzuki'm dahil en dandik çinlide bile vites göstergesi varken...
XJ6 gibi bir makina ne bileyim
Yamaha yı anlamak zor..

Darkcity2000
08 Eylül 2015, 14:01
usta surucu motorun sesinden anlar vites gostergesi elzem degil.. xj6 sifir sa abs yok 2010 2011 lerde var. 4 silindirli bir makine icin acele etmeyin derim..

F54
08 Eylül 2015, 14:06
Bu kadar büyük cc alanların ÇOĞU vites göstergesi aramaz
Eğer kullandığın motosikleti tanımıyorsan işin çok zordur ( hangi vites hangi Hız Hangi devirde yol aldığını göstergeden değil motor sesinden anlamalısın)
ABS konusuna gelince eğer ön/arka fren kombinesini kendin yapabilecek Tecrübe/ eğitim seviyesine ulaşmadan 600++cc yi bence aklından çıkar
Şöyle düşün 130 140 orta devirde gidiyorsun bi asıldın arka frene bi bakmışsın motor yan dönmüş
Fakat ön/arka freni aynı anda sıkıp gaz kesip vites düşürdüğünde ise yukarda yazılanın hiçbiri olmaz
Ve emniyetli bi şekilde durabilirsin
O yüzden ABS acemiye Şart
Vites göstergesi sadece küçük bi Ayrıntı olmasa da olur

Green Arrow
08 Eylül 2015, 14:17
Sorularınıza cevap verilmiş , ben birşey eklemek istiyorum.

2 adet abs li motorum vardı.

Biri 2008 model dl 650 V-strom.

Diğeri Yamaha xmax 250 abs.


Eski abs ile yeni abs teknolojisi arasında ciddi fark var.

V-stromun abs devreye girince motor hepten durmazdı. Gerçekten kötü bir freni ve kötü bir abs si var.

Fakat xmax in abs si gerçekten başarılı. Geçen gün deneme amaçlı dibine kadar frene bastım. Banamısın demedi. O vstromda olan fren boşalmış hissini çok yaşatmadı.

Vstromda aynı freni yapsam durma mesafesi olarak çok ciddi fark olurdu.

Ha şuda var V-stromun abs si kötü bile olsa abssiz vstroma değişmem.

Abs nin varlığı bile fren yaparken acaba kitleyip düşermiyim hissini kaldırdığı için psikolojik olarakta daha rahat ve güzel şekilde fren yapabiliyorum.

Şunuda belirtiyim o beğenmediğim vstromun abs si beni 2 kez net olarak düşmekten kurtardı. Onun haricinde abs yi belkide toplam istemsiz olarak 5 defa anca devreye sokmuşumdur. Deneme amaçlı çok kez soktum o ayrı.

Yamaha hala eski tip ABS kullanıyor 5 kiloluk olandan. Demek ki Suzuki'den daha iyi bir sisteme sahip. Yeni tip ABS'ler çok daha başarılı. Japonlar hala en üst seviye motorları hariç yeni nesil sistem kullanmıyorlar. Avrupa motorları direk geçtiler bu sisteme çoğu Brembo fren ve Bosch kullandığı için. KTM ve BMW'nin en üst model touring motorlarında, alet yatık pozisyonda iken çalışan ve motorun kaymasını ve devrilmesini önleyen tork kontrollü ABS'de mevcut...

ZümeR
08 Eylül 2015, 14:34
13 yıldır aktif olarak motor kullanıyorum. Her telden motor geçti elime, çini, italyanı, japon ve elyapımı, mobileti..
Yaş 37 rampalarda artçıyla giderken bana sadece beygir lazım, sürat zaten şu andaki suzukim de mevcut 170 i 1 kere gördüm.
Naked için fazla zaten tamam rüzgarı severim ama o hızlarda tokat gibi vuruyor.

Suzuki yetmiyor mu ?
Yetiyor. Ama uzun yol için artçı ve çanta ile biniyorum motora 5-6 km lik rampalara 6 ile girip 4 te bağırırken buluyorum kendimi..
Uzaktan kaptırıp 140-150 ile girmek olmuyor her zaman.

Amacım altımda bağırmayan, olabildiğince sessiz, güçlü bir makina olsun varsın top speed 150 olsun.
Bugüne kadar Allah'a şükür kırımlı bir kaza geçirmedim.
Çok düştüm, sürüklendim, kaydım, çarptım, çarpıldım, çoraklama kanalına uçtum, gül bahçesine düştüm (en berbatı buydu) vs..
Her defasında "oğlan ölecek herif, şuna bi şey söyle" diyerek anam sattırdı motorumu. 1 yıl ara verip tekrardan aldım.
2 tekere binipte düşmedim, düşürmedim diyen olmaz.
Olsa da henüz düşeceği zaman gelmemiştir derim.


Sanırım XJ6 üzerindeki ABS dediğiniz gibi, önlü arkalı ve çekiş kontrollü komplike bir şey değil. Yinede + bir özellik ve iş görecektir.

Yorumlarınız için

Teşekkürler.

Keoma
08 Eylül 2015, 15:01
'Yea toplasan abs bende üç kere devreye girmiştir.Çok önemli değil fren iyi olsun yeter' diyen arkadaşlar!!!

Ölmeniz için abs'nin kaç kere devreye girmesi lazım? 5 mi 10 mu ? Kardeşim şu zamanda abssiz motora binilmez.Ben binmem arkadaş.O kadar eğitimi aldım zartı aldım zurtu aldım.Hayvanın teki tek şeritli yolda karşıdan sollama yapacam diye üstüme üstüme geldi.O anda eğitim felan fıss!Hem de yağmur var,asıldım tabi frenlere...Sonuç:teker kitlendi ve eğri bir kürek kemiğiyle şu an oturuyorum.10 dakka yürüsem ağrıdan duramıyorum.Keşke o anda abs olsaydı da toplasan 1 kere devreye girmiş olsaydı !!

2 kere toplasan abs devreye girmemiştir yeaaa!!! Diyenlere aldırış etmeyin.İmkanınız varsa Abssiz motosiklete binmeyin.Ben binmem onu biliyorum :)

bilginozi
08 Eylül 2015, 15:08
Sırf bu yüzden abs siz 600rr a aylarca uğraşıp abs taktım.

beko12345
08 Eylül 2015, 15:20
Yamaha hala eski tip ABS kullanıyor 5 kiloluk olandan. Demek ki Suzuki'den daha iyi bir sisteme sahip. Yeni tip ABS'ler çok daha başarılı. Japonlar hala en üst seviye motorları hariç yeni nesil sistem kullanmıyorlar. Avrupa motorları direk geçtiler bu sisteme çoğu Brembo fren ve Bosch kullandığı için. KTM ve BMW'nin en üst model touring motorlarında, alet yatık pozisyonda iken çalışan ve motorun kaymasını ve devrilmesini önleyen tork kontrollü ABS'de mevcut...

Doğrudur o konuda bilgim yok. Demekki yamaha abs konusunda daha iyi iş çıkarmış açıkçası.

Bahsettiğiniz virajda fren işi zaten efsane birşey. Benim favorim olan KTM 1190 adv dede mevcut.

Onun haricinde r1200 sürüşümdede fren yaptım. Açıkçası onun frenajı hala aklımdadır, daha iyisini henüz görmedim açıkçası test ettiğim motorlar arasında.

Ktm testini denk getirsem aslında 1190 ın frenajını gerçekten merak ediyorum.

YouSuffer
08 Eylül 2015, 15:27
Abs siz motora bınıyorum abs li olsa idi onu tercih ederdim Abs hayat kurtarır tatava yapmayın boşa

iptaluyelik01
08 Eylül 2015, 16:37
Önemi canını kurtarması maddi imkan varsa kesinlikle tercih edilmeli.

Levent
08 Eylül 2015, 17:08
Abs insana bir güven veriyor, aşikar. O bilinç bile sürüşünüze etki ediyor çoğu zaman. Ama bazı dezavantajları mevcut. Düşük hızlarda ve takip mesafesinin b.ktan olduğu durumlarda ani duran trafikte zart diye patlatabiliyorsunuz.. Belki orada kitlese sorun olmayacak ama anlık bir uzatma hep var. Tabi bu var diye abs kötü demek değil.. Yağmurda çamurda sürekli test ediyorum, kayma konusunda etkili..

Ben genel olarak kombine fren sistemine karşıyım.. 3-5 kez kullandım arkadaş motosikleti, ama freni nerede ne kadar yapmam gerektiğine ben karar vermeliyim diye düşünüyorum.. Kombine de bu yok, o sizin yerinize fren yapıyor.. Bu bence iyi bir sürücü için dezavantaj olabilecek bir detay ve o yüzden kombineye karşıyım açıkçası.. Xmax'de de kombine ABS Yok,,, Düz abs var. Ve memnunum.

kadango
08 Eylül 2015, 17:43
Abs insana bir güven veriyor, aşikar. O bilinç bile sürüşünüze etki ediyor çoğu zaman. Ama bazı dezavantajları mevcut. Düşük hızlarda ve takip mesafesinin b.ktan olduğu durumlarda ani duran trafikte zart diye patlatabiliyorsunuz.. Belki orada kitlese sorun olmayacak ama anlık bir uzatma hep var. Tabi bu var diye abs kötü demek değil.. Yağmurda çamurda sürekli test ediyorum, kayma konusunda etkili..

Ben genel olarak kombine fren sistemine karşıyım.. 3-5 kez kullandım arkadaş motosikleti, ama freni nerede ne kadar yapmam gerektiğine ben karar vermeliyim diye düşünüyorum.. Kombine de bu yok, o sizin yerinize fren yapıyor.. Bu bence iyi bir sürücü için dezavantaj olabilecek bir detay ve o yüzden kombineye karşıyım açıkçası.. Xmax'de de kombine ABS Yok,,, Düz abs var. Ve memnunum.

Trafikte stunt yaparak mı ilerliyorsunuz iyi sürücü? Kombine ABS nedir bana kaynağıyla beraber açıklar mısınız, daha doğrusu kombine abs diye birşey ilk defa duyuyorum böyle bir kavram mı varmış literatürde? Birde Düz ABS'yi açıklayın tam olsun içime sinsin...

bilginozi
08 Eylül 2015, 17:58
Şurdan okuyabilirsiniz;

https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_braking_system

kadango
08 Eylül 2015, 18:01
Şurdan okuyabilirsiniz;

https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_braking_system
Kombine fren sistemi nedir diye sormuyorum. Kombine ABS nedir diye soruyorum.

bilginozi
08 Eylül 2015, 18:05
Pardon. O da burda;

http://world.honda.com/motorcycle-picturebook/eCBS/

Green Arrow
08 Eylül 2015, 18:18
Kombine fren sistemi nedir diye sormuyorum. Kombine ABS nedir diye soruyorum.

Kombine Frende vardır, kombine ABS'de. Honda'da kombine fren CBS diye geçer. Eski ABS sistemlerinde de sadece ön veya arka teker şeklinde çalışan abs sistemleri mevcut. Yeni tip ABS'lerin tamamı kombinedir. Önüde arkayı da kitleseniz iki tarafı da dozajlar sistem bir tarafa yüklenme olupta yalpalama olmaması adına. ABS'si olup ABS devreye girmediği sürece kombine çalışmayan frenli motorlar var kısacası. Bu başlıktaki ilk mesajınızdan beri çok agresif ve ukala bir tavır takınıyorsunuz. Yanlış mıyız ? Doğrusu nedir söyleyinde öğrenelim ?

ferhatkars
08 Eylül 2015, 19:17
Bu kadar büyük cc alanların ÇOĞU vites göstergesi aramaz
Eğer kullandığın motosikleti tanımıyorsan işin çok zordur ( hangi vites hangi Hız Hangi devirde yol aldığını göstergeden değil motor sesinden anlamalısın)
ABS konusuna gelince eğer ön/arka fren kombinesini kendin yapabilecek Tecrübe/ eğitim seviyesine ulaşmadan 600++cc yi bence aklından çıkar
Şöyle düşün 130 140 orta devirde gidiyorsun bi asıldın arka frene bi bakmışsın motor yan dönmüş
Fakat ön/arka freni aynı anda sıkıp gaz kesip vites düşürdüğünde ise yukarda yazılanın hiçbiri olmaz
Ve emniyetli bi şekilde durabilirsin
O yüzden ABS acemiye Şart
Vites göstergesi sadece küçük bi Ayrıntı olmasa da olur

bazen 7. vitesi arıyorum abi... allah kahretsin yaa... :pl:

Bthndmrl
08 Eylül 2015, 19:40
Trafikte stunt yaparak mı ilerliyorsunuz iyi sürücü? Kombine ABS nedir bana kaynağıyla beraber açıklar mısınız, daha doğrusu kombine abs diye birşey ilk defa duyuyorum böyle bir kavram mı varmış literatürde? Birde Düz ABS'yi açıklayın tam olsun içime sinsin...

Agaa sen kadango isen o adam da Levent hoca instagramda bile takip ediyorum beğenme bile yapıyorum?
Ezdirmem hocamı :)

F54
08 Eylül 2015, 20:41
bazen 7. vitesi arıyorum abi... allah kahretsin yaa... :pl:

Sen bence belanı arıyorsun o kolu yukarı çekerken
6 neyine yetmiyor

ferhatkars
08 Eylül 2015, 21:36
Sen bence belanı arıyorsun o kolu yukarı çekerken
6 neyine yetmiyor

abi motor torklu olduğu için bazen 6. viteste 40 km hızla gidiyorum...
hızlanırken bazen 150-160 a gelince belki 5 dedir diye bi deniyorum yaw... belki 7 de vardır... :P

F54
08 Eylül 2015, 21:39
Yaw 4 silindirde ne arar tork :P
Beygirler arpa istiyordur biraz doyur hayvancığı :)

Mengu16
08 Eylül 2015, 22:37
Benim motorumda ABS yok ama acil frende arkadan gelen arabaları kollamak zorunda kalacak kadar iyi frenliyorum. Bi kere alt geçide sol şeritte dalmışken 70km hızda trafik birden durdu sağa da kaçamadım. Arkamdan gelen araç yeni model bir Audi değil de 15-20 yaşında hurda bi araç olsa tost olmuştum. 110km hızla yokuş aşağı giderken duran trafikle karşılaşma deneyimim de var. Frenlere orta karar asıldım, ne kadar yavaşlasam kârdır yavaş çarparım derken önümdeki araca 5 metre kala tamamen durdum :)

Bide neden ABS test videolarında ABS'siz motoru süren tam bir gerizekalı olur, sabit hızla giderken ön freni yarım saniyede sonuna kadar sıkmak diye bir frenleme tarzı mı var ? Düzgün frenleme yapan birini bulsalar ABS ile aradaki fren mesefesi farkı yüzde 10'u geçmeyeceği için olmasın bu yaptıkları :cherry:

Levent
09 Eylül 2015, 01:29
Trafikte stunt yaparak mı ilerliyorsunuz iyi sürücü? Kombine ABS nedir bana kaynağıyla beraber açıklar mısınız, daha doğrusu kombine abs diye birşey ilk defa duyuyorum böyle bir kavram mı varmış literatürde? Birde Düz ABS'yi açıklayın tam olsun içime sinsin...

Ukalalığınıza cevap vermeyeceğim, sonuçta herkesin kendi egoları ile başı belada olabilir bu da kişinin kendi problemidir.

İyi sürücü kötü sürücü olayına da yorum yapmayacağım, sonuçta sen ne bilebilirsin ki benim hakkımda.. Literatür konusunu da bilgin benden önce cevaplamış zaten. Ama belki ingilizce bilmiyorsundur diye kısa bir tercümesini de yapalim.


Electronically Controlled Combined ABS is the world's first electronically controlled braking system for super sport bikes. All levels of licensed riders can experience a new level of advanced braking performance on a large motorcycle simply by applying the brakes normally and firmly. The system is designed to electronically distribute front and rear braking forces to facilitate smooth braking without wheel lock.

Elektronik kontrollü kombine Abs sistemi Super Sport motosikletler için dünyanın ilk elektronik kontrollü fren sistemidir. Her seviyedeki lisanslı sürücüler, yeni bir seviyeye taşınmış olan gelişmiş fren performansını büyük motosikletlerde normal ve sert fren yaparak deneyimleyebilirler. Sistem elektronik olarak ön ve arka frene uygulanan kuvveti dağıtarak daha yumuşak ve tekerlekleri kilitlemeden fren yapabilmeyi kolaylaştırmak için tasarlanmıştır.


Hayırlı geceler.