PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Virajları dönemiyorum Honda CB125E



Memoleyta
07 Eylül 2015, 01:03
Arkadaşlar başlıkta belirttiğim gibi virajları dönemiyorum. Çok kişiye sordum çok araştırdım. Biri sağa dönerken sola yat dedi, biri gazı kes debriyaja bas dedi. Biri gazı kökle donemezsen sunu yap dedi. Nolur yardımcı olun. Tecrübeli abilerimın arkadaşlarımın yardımına ihtiyacım var.

Ygz
07 Eylül 2015, 01:04
Çare kontra tekniği

Memoleyta
07 Eylül 2015, 01:08
Çare kontra tekniği

YGZ biraz anlatabilir misin? Pratik ve deneme yapmam için

zuluman
07 Eylül 2015, 01:10
https://www.youtube.com/watch?v=lGkmO1azg4I

https://www.youtube.com/watch?v=sE7VdAdGprg

https://www.youtube.com/watch?v=G7BN0EF8H08

Sokollu
07 Eylül 2015, 01:10
Bir cümle ile anlatılacak bir şey olsa ne güzel olurdu.

Dönüşte terse yatma veya gazı kesme SAKIN !

Kontra ile kafanı şimdilik bulandırmayalım.

Virajı görünce gazı yavaşça kes, her virajı en dışarıdan almaya özen göster (sağa döneceksen bulunduğun şeridin en solundan) döneceğin yöne doğru vücudunun üst kısmını (göğüs ve omzunu) içeriye al, ve mutlaka gitmek istediğin yere BAK ve gazı tatlı tatlı arttır.

Bir haftasonu kapalı alanda pratik yapmak hayat kurtarır.

Ygz
07 Eylül 2015, 01:13
YGZ biraz anlatabilir misin? Pratik ve deneme yapmam için

Sağa dönmek için sağ gidonu ittiriyorsun döneceğin kadar
Sola dönmek içinde öyle

Kapalı bir yerde deneme yapmadan bişey yapma üstündeki orjinal lastikler ise ani kontra uygulama yavaş yavaş baskı uygulayacaksın gidona

Altın elbiseli adamın kontra videoları var onları da izle

Not: bende acemiyim

Sakın ama sakın kontraya güvenip ani yön değiştirme düşersin aman dikkar

Alper.A
07 Eylül 2015, 01:13
yavaşla tekeri dönmek istediğin yöne doğru gitmesi için gidonu çevir

Ygz
07 Eylül 2015, 01:15
Sakın ama sakın virajda gazı kapatma gazı sabit tutman lazım

Memoleyta
07 Eylül 2015, 01:15
Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim. Bir sorum daha var. Motor ince tekerli olduğu için yatarsam altımdan kayacak yada yattığım yöne düşecekmişim gibi hissediyorum. Bunu nasıl halledebilirim?

Alper.A
07 Eylül 2015, 01:17
yatmayarak bu histen kurtulabilirsin

Memoleyta
07 Eylül 2015, 01:20
yatmayarak bu histen kurtulabilirsin

O zaman nasıl dönücem 😁

BatuhanK
07 Eylül 2015, 01:25
Dostum asfalt kalitesi de bir faktördür, arabada çoğu standart kullanıcının büyük farklar dışındaki farklılıkları anlayamadığı kalite farkları motosikletler için 1. derece öneme sahiptir, bunu lastiklerin kalitesi takip eder. eğer asfalt çok iyi tutuyor ve lastiklerinde kaliteliyse lastikler hemen hemen (motosikletin için konuşuyorum) lastiklerin dibine kadar yatar. ama lastik ve asfaltın kalitesinin ufak bir oynaması dahi bunu güvensi hale getirir. sen daha çok mu yatmak istiyorsun, yoksa virajları alamamaktan mı şikayetçisin bunu belirtirsen ona göre daha mantıklı yorumlar yapılabilir

Alper.A
07 Eylül 2015, 01:26
ben yatmıyorum mesela insan gibi yavaşlayıp gidonla tekere dönmek istediğim yöne doğru yön verince dönüyorsun extrem şeyler denemene gerek yok.Zor olan basiti yapmak.Herkes aynı şekilde hareket etse emin ol bu kadar motosiklet kazası olmaz

BatuhanK
07 Eylül 2015, 01:32
malesef motosikleti yatırmak tek başına tehlike anlamına gelmez. Eğer arkanızda 80-90 km ile akan bir trafik varsa dediğiniz dönüşü yapmak için 40 kmlere kadar düşmeniz gerekir. Onun dışında her türlü motosiklet yatar, motosikleti yatıramamak, viraja alamamaya neden olur. tabi bunu öncesinde kendi sınırlarımızı bilerek viraja dönebileceğimiz hızlarda girmeliyiz o ayrı.
motosikleti olur olmadık yerlerde sınırlarını zorlayarak yatırmak da tehlikedir. Yol, lastik, amortisör şartlarına göre motosiklet daha fazla dayanamaz ve düşebilir, bunun yanı sıra limitlerde girilen virajlarda motosikletin yön ve fren yetileri hemen hemen 0 olur

Memoleyta
07 Eylül 2015, 01:33
Dostum asfalt kalitesi de bir faktördür, arabada çoğu standart kullanıcının büyük farklar dışındaki farklılıkları anlayamadığı kalite farkları motosikletler için 1. derece öneme sahiptir, bunu lastiklerin kalitesi takip eder. eğer asfalt çok iyi tutuyor ve lastiklerinde kaliteliyse lastikler hemen hemen (motosikletin için konuşuyorum) lastiklerin dibine kadar yatar. ama lastik ve asfaltın kalitesinin ufak bir oynaması dahi bunu güvensi hale getirir. sen daha çok mu yatmak istiyorsun, yoksa virajları alamamaktan mı şikayetçisin bunu belirtirsen ona göre daha mantıklı yorumlar yapılabilir

Batuhan abi ben dönemiyorum şöyle anlatayım ybr 125 i olan bi arkadaşımla ayni hızda ilerliyoruz o önümde. Varsayalım hilal şeklinde bi viraja geliyoruz hızı sabit şekilde dönüyor ama ben virajın ortalarında karşıdaki bariyerlere doğru gidiyorum mecburen motoru dik konuma getirip fren sıkıyorum ve viraja devam ediyorum. Eğer arkamda veya önümde bi araba varsa ne yapacağımı şaşırıyorum. Bugün bu yüzden birden ön tekeri kitledim ve devrildim. Allahtan süratim yavaştı.

kordinaryus
07 Eylül 2015, 01:44
Batuhan abi ben dönemiyorum şöyle anlatayım ybr 125 i olan bi arkadaşımla ayni hızda ilerliyoruz o önümde. Varsayalım hilal şeklinde bi viraja geliyoruz hızı sabit şekilde dönüyor ama ben virajın ortalarında karşıdaki bariyerlere doğru gidiyorum mecburen motoru dik konuma getirip fren sıkıyorum ve viraja devam ediyorum. Eğer arkamda veya önümde bi araba varsa ne yapacağımı şaşırıyorum. Bugün bu yüzden birden ön tekeri kitledim ve devrildim. Allahtan süratim yavaştı.

dönüşte ön fren demek, düşmek demek. hani bir yere çarpmamak için falan dokunulursa dokunulur ön frene. onun dışında asla dokunulmaz. yavaş girilir, hızlanarak çıkılır. viraj esnasında frenleme yapmamak lazım. hızlanmak lazım. çok gerekirse motor freni, o da kesmezse arka fren yapılır ama asla ön fren yapılmaz.

motosikletin sınırlarını bilmek, kaliteli lastik önemli. ben lastiklerime güvenmiyorum, bu sezonu çıkarınca değiştiririm.

hasipbal
07 Eylül 2015, 01:48
Kontra tekniğini kesinlikle öğren.Çok pratik ve de kullanışlı.

Dönüşte gazı yavaşça aç sakın ama sakın kapatma.Zemin kaygan ise de yatma açını olabildiğince azalt.Yatacağın zaman zeminin kaygan olmamasına dikkat et.Her durumda da gazı bir anda kesmek tüm ağırlığı öne verir,kaza yapmana sebep olur Allah korusun.

shooter1
07 Eylül 2015, 02:15
demek ki daha olmamışsın zamana bırak, iç güdüsel olarak zaten kontra veriyoruz ama bunun farkında olamıyoruz, işte buraya çözersen sıkıntı yok ve çözümü eğitimdir

A.Türker
07 Eylül 2015, 02:15
mesajlara ufak bir göz attım da kontra tekniğini tecrübeli adamlara anlatırken göbeğimiz çatlıyor bu arkadaşın kafasını bulandırmayın.

yatmaktan korkmayacaksın arkadaşım nereye döneceksen direksiyonu hafifçe o yöne çevirip oraya bakacaksın ve o tarafa doğru meyledeceksin merak etme hareket halindeki motorsiklet tekme atsan dahi kolay kolay düşmez. başlarda korkarsın ama döndüğünü gördükçe alışırsın. senin motorunun lastikleri ince zaten çok fazla istesende yatmaz. kendine güven.

gaz konusuna gelirsek virajda ne hızlanacaksın ne yavaşlayacaksın sabit hızda gidicen viraj bitmeye saniyeler kala gazı vereceksin ki motor kendini toplasın. gözün korkarsa arka frene dokunabilirsin ama kitleme tekeri. sürdükçe alışırsın merak etme.
ben aldığım gün nerdeyse ağlayacaktım niye aldım ki süremem ben diye. şimdi asfalttan öpücük alıyorum dönüşte :)

pompei
07 Eylül 2015, 02:17
İlk şunu yaptığından emin ol
http://i846.photobucket.com/albums/ab22/voltran33/firkete-viraj.jpg

Sonra bunu
http://i179.photobucket.com/albums/w301/alpaslan_2007/KontratekniiTrke.jpg

A.Türker
07 Eylül 2015, 02:18
https://www.youtube.com/watch?v=lGkmO1azg4I
https://www.youtube.com/watch?v=sE7VdAdGprg
https://www.youtube.com/watch?v=G7BN0EF8H08

bu videolarda dönüşten çok slalom anlatılıyor. arkadaşın sorusuna yararı yok.

BatuhanK
07 Eylül 2015, 02:19
Altın elbiseli adam programlarını izlersen (canlı yayınlar) bu iş uzun uzadıyo bir çok programda anlatılıyor. Eminim ki oradan faydalı daha bir çok şey çıkarabilirsin. Söylenildiği gibi viraja yavaş girip, tatlı tatlı gaz açarak çıkmak en makbulu. (Motosiklette bakış, virajda bakış, viraj çizgisi ve konumlanma konularını ayrı ayrı aratıp okumanı tavsiye ederim)
Bunların dışında asfaltın iyi olduğu boş alanlarda (ayağını yere sürttüğünde ayakkabı tabanın kaymıyor, zımpara gibi tutuyorsa)eminim ki bulabilirsin bu tür yerler, yukarıda yazdığım konuları uygulamaya çalışabilirsin. Bakış önemli, korkmamak, vücudu ve kolları gevşek bırakmak önemli.
Yukarıda paylaştıkları kontra tekniğini uygula, bir anda yüklenme kendine. İlk gün yatır, korktuğun yerlerde biraz kal ve o günkü çalışmana ara ver. ertesi gün bir daha git. Kendine zaman vermezsen o korktuğun yerde saplanır kalırsın. Yavaş yavaş açını arttırarak (full koruma giyinmeyi unutma ve lastik havaların kitapçıktaki gibi olsun) çalışmalara devam et. Bunları yaparken de fren çalışmaları da yaparak motosiklete hakimiyetini arttırabilirsin. Sadece motoru yatırarak daireler de çizme, kontra tekniğini hatırlayarak tatlı tatlı slalomlarla kendini ve lastiklerini ısıt.
Ek olarak lütfen yolda gaza gelip de bariyerlere, arabaların altına girme. Her şeyin bir sınırı var. Aynı sürücü ybr ile dönerken cb125 ile aynı yerde düşebilir. Kendinin ve motosikletinin sınırlarını öğren ama hiç bir zaman o sınırı yollarda zorlama. Dediğim şekilde yavaşça kendine zaman tanıyarak çalış, lastiklerin kötüyse bilindik bir marka lastik al.
sonunu görmediğin viraja balıklama atlama :)

motorcu48
07 Eylül 2015, 04:01
trafiğe kapalı düz bir zeminde dönüş yapacağın yere hunı koy ve oradan dönüş talimleri yap . önce motora hakim olmaya çalış trafiğe kapalı yerlerde kendini geliştir.

Memoleyta
07 Eylül 2015, 05:38
Arkadaşlar lastiklerim mişlen pilot street ybr motoru olan arkadaşımda da aynı lastikler var. Burdaki konu "o dönüyo ben neden dönemiyorum of ya of" değil kesinlikle. Kendisi bana bugün baya yardımcı oldu sağolsun. 1 saat önce yaptığım çalışmada farkettim ki kendimi zorlayıp korkmadan yatınca onum gibi dönebiliyorum. Peki bu korkuyu nasıl yenebilirim?

pcmnyk
07 Eylül 2015, 07:47
Bosver napicaksin 125 lik motorla viraja yatsan nolur. Tehlike yaratmaya gerek yok hizini dusurup normal don

Darkcity2000
07 Eylül 2015, 07:52
Batuhan abi ben dönemiyorum şöyle anlatayım ybr 125 i olan bi arkadaşımla ayni hızda ilerliyoruz o önümde. Varsayalım hilal şeklinde bi viraja geliyoruz hızı sabit şekilde dönüyor ama ben virajın ortalarında karşıdaki bariyerlere doğru gidiyorum mecburen motoru dik konuma getirip fren sıkıyorum ve viraja devam ediyorum. Eğer arkamda veya önümde bi araba varsa ne yapacağımı şaşırıyorum. Bugün bu yüzden birden ön tekeri kitledim ve devrildim. Allahtan süratim yavaştı.

Bu sekilde devam edemezsin, egitim icin butcen yoksa youtube dan bol video izle.

Viraja girerken hiz kesilir, uygun pozisyona gecilmis olmalidir, cenen donecegin taraftaki dikiz aynasini gosterecek kadar virajin cikisina cevrilmelidir, sakin bariyerlere diger arabalara bakma baktigin yere gidersin, yerdeki seritler kirilmaya basladigi an gidonu donecegin tarafa iterek motoru yatirmaya baslarsin bu esnada da gazi hafif acarsin motorun yuku arka tekere iyice biner boylece guzel bir donus yaparsin cikisi gordugun anda gaza yuklenirsin.

Kisaca: yavasla - cikisa bak- kontra ver - dengede tutacak kadar hafif gaz ac- bakis hala cikista- viraj acildigi an gaza yuklen.

schizo
07 Eylül 2015, 08:38
Arkadaşlar başlıkta belirttiğim gibi virajları dönemiyorum. Çok kişiye sordum çok araştırdım. Biri sağa dönerken sola yat dedi, biri gazı kes debriyaja bas dedi. Biri gazı kökle donemezsen sunu yap dedi. Nolur yardımcı olun. Tecrübeli abilerimın arkadaşlarımın yardımına ihtiyacım var.

gazı kes debriyaja bas mı dedi?
o adam hakkında öldürmeye teşebbüsten suç duyurusunda bulun.

EnesBeyter
07 Eylül 2015, 08:57
Rahat ol yatır motoru o lastiklerle hiçbişey olmaz viraj içinde ani hareket yapmazsan merak etme:thumleft:

mstr88
07 Eylül 2015, 09:02
Sol tarafa dönerken resmen kolum kitlenip kasiliyirdu. Sonra Aea' in kontra tekniği videolarini izledim. Hadi canım olur mu öyle şey diyerek inanamadım. Sonra pazar yerine gidip korka korka denedim. Ve o gün 3 saat boyunca süpermiş diyerek tekrar tekrar çalıştım.

Uygun bir alanda deneyebilirsin. Bir de döneceğin zaman bakış çok önemli. Youtube'da honda güvenli sürüş videolarini izlersen orda daha detayli anlatiliyor.

toyoglu
07 Eylül 2015, 09:36
Memoleyta yeni basladiysan baslarda kontra biraz garip ve sacma gelebilir sagi itince saga donmek halbuki sagi itince gidon sola doner ve seninde sola donmen gerekir degil mi ? Bunu ilk ogrendigimde benimde cok garibime gitmistir diye ama merkezkactan dolayi belli bi suratin uzerindeyken ters tepki olusur kollarini serbest birakmalisin gidona baski uygulama gidona dokunuyo gibi ol ve boyle slalom deneyebilirsin sag sol sag sol sag sol

cıbırlover1
07 Eylül 2015, 12:40
Arkadaşlar başlıkta belirttiğim gibi virajları dönemiyorum. Çok kişiye sordum çok araştırdım. Biri sağa dönerken sola yat dedi, biri gazı kes debriyaja bas dedi. Biri gazı kökle donemezsen sunu yap dedi. Nolur yardımcı olun. Tecrübeli abilerimın arkadaşlarımın yardımına ihtiyacım var.

Hocam bilmiyorum yakınınizdan biri mi söyledi debriyaja bas diye ama bence o kisiyle konusmayin resmen caniniza kastetmis ...
Sebebi virajda debriyaja bastiniz ama viraj inisli bir viraj ve siz motor frenini devre disi biraktiniz hiziniz fazlasiyla siz istemeden artacak ayni olayı viraja rampada girdiniz debriyaja bastiniz hop hiziniz azalmaya basladi nasil tamamlicaksiniz ki o viraji debriyaja bastiginiz icin gaz da acamiyorsunuz ?
Bende acemisiyim henuz motoru size tavsiyem sadece virajda ne kadar yatirdiginizdan kontra tekniginden falan falan önce viraja giris hizinizdir...

Olcay Avşar
07 Eylül 2015, 13:02
1: eğer hızlı isen viraja başlamadan önce hızını virajı dönebileceğin hıza kadar düşür ve viraja girmeye hazır ol

2: virajın dışına doğru git ve virajı dıştan al, yani viraj sağa dönüyorsa soldan sola dönüyorsa sağdan AÇIKTAN al (bir kaç mesaj önce bir arkadaş resim vermiş, yeşil olan hat)

3: motoru dönebileceğin açıya ve hızına yetecek kadar yatır, viraj çizgini oluşturduktan sonra hafifce gaz verip (eğer yokuş aşağı değilse) arka tekere güç ve yük bindirirsen lastiğin tutunmasını arttırırsın.

Notlar: mecbur kalmadıkca fren yapma, çok mecbur kalırsan tekeri kitlememek şartıyla arka frene basabilirsin. zaten fren yapmak zorunda kalmamak için viraj başlamadan önce yavaşlayıp virajın dışına gidip içini tamamen görürsek yatmaya başlıyoruz. Virajın içini ve çıkışını görmüyorsak zaten büyük tehlike vardır, olabildiğince dikkatli ve yavaş girmeliyiz.

En önemli not, her zaman virajın çıkışına bak. korkuya kapılıp da bariyere ya da karşıdan gelen arabaya bakarsan onlara doğru gidersin. virajı dönemeyip kayma ihtimalin düşük ama bakışını kaçırırsan çizgini bozup virajın dışına doğru gitmen çok olası.

okay kömür
07 Eylül 2015, 13:42
Hocam virajda açılıyorsan ve korkup motoru dikleştiriyorsan allah korusun karşı tarafın bariyerlerine girersin dikleştirmek yerine biraz daha yatırmayı deneyip bakışlarınıda virajın çıkışından kaçırmadan düşük hızlarda dönmeyi deneyebilirsin.

hayko5
07 Eylül 2015, 14:22
CB125E benim eski motorum ve oyuncak gibidir kontra tekniğini öğren sol şeritten sağ şerite çok hızlı girebilir viraja çok güzel girer. Eğitim al önce ama.

Darkfriairs
07 Eylül 2015, 17:45
Nasıl bir viraj almaya çalışıyor, kaç km hız ile gidiyor? Bizimle kafa mı buluyor?!

EthanHunt
07 Eylül 2015, 17:56
Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim. Bir sorum daha var. Motor ince tekerli olduğu için yatarsam altımdan kayacak yada yattığım yöne düşecekmişim gibi hissediyorum. Bunu nasıl halledebilirim?

Doğru hissediyorsun aslında. Eğer lastikler orijinalse markası kenda ve çok kayıyor. Kendini rahat hissedene kadar yavaşlayıp, sağa döneceksen yolun soluna geçip, sola döneceksen yolun sağına geçerek viraj almalısın.
SS ler gibi yatmayı deneme.

natila
07 Eylül 2015, 18:04
Viraja sabit hızla gireceksin virajda fren yok yapmak zorunda kalırsan sadece arka freni kullan

Sado39
07 Eylül 2015, 18:08
Eğitime git.

4Vaqrant
07 Eylül 2015, 18:15
Kontra 40 kmden az hizlarda bi halta yaramaz yeterli merkezkac kuvvetine ulasamazsiniz bu 40 km sizin agirliginiza motorun agirligina virajin egimine gore değişir kontra kontra kontra kontro kontro diyip durmayin adam belki sehir icinde dönmekten bahsediyor? Bari ters kontra felan deyin ne bileyim dogru duzgun bilgi verin

Darkcity2000
07 Eylül 2015, 18:46
Kontra 40 kmden az hizlarda bi halta yaramaz yeterli merkezkac kuvvetine ulasamazsiniz bu 40 km sizin agirliginiza motorun agirligina virajin egimine gore değişir kontra kontra kontra kontro kontro diyip durmayin adam belki sehir icinde dönmekten bahsediyor? Bari ters kontra felan deyin ne bileyim dogru duzgun bilgi verin

L seklinde kavsaktanda kontra ile donulebilir, kontra 20km nin altinda dahi calisir..