PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda yakıt sensörü arıza nedeniyle bazı modellerini geri çağırıyor



admin
04 Eylül 2015, 17:32
Büyük ölçüde etkili olacak yeni bir Honda geri çağırma vakası ile karşı karşıyayız ve bu geri çağırma Kanada ve Amerika pazarında doğrulanmış durumda. Tüm dünya pazarlarınında etkilenmesi olası şekilde bekleniyor.

Kanada pazarında incelenmesi ve servise gelmesi gerekecek motosiklet sayısı 3376 olarak öngörülmüş durumda.

Yakıt sensöründeki arıza motosikletin aninden istop etmesine sebep oluyor.

Arızanın tam açıklaması ise şu şekilde; yakıt şamandıra kolu deforme olmuş olabilir. Ayrıca bundan ayrı olarak yakıt sensörünün kendisinde de deforme olabileceği öngörülmüş.

Şamandıra kolu yakıt pompası ile temasa geçebileceği ve yakıt enjektörünü patlatabileceğine işaret edilmiş. Bu durumun ateşleme ile ilgili sorun yaratabileceği ve motorun aniden istop edebileceği ve kazaya sebep olabileceği için motosikletlerin geri çağırılmasına karar verilmiş. Honda yakıt sensörlerini ücretsiz olarak değiştireceğini duyurdu.

2013 ten 2015 e kadar olan altta modelleri yazılı motosikletlerin bu durumdan etkilenmiş olabileceği ve motosikletin satışlarının şuan için durdurulduğu belirtilmiş.

-CB500F, CB500FA, CBR500R, CBR500RA.

Modellerin yıllara göre etki listesi;

2013 CB500F – Tümü
2013 CB500FA (ABS) – Tümü
2014 CB500F – Tümü
2014 CB500FA (ABS) – Tümü
2015 CB500F – Select Bazı ürünlerde
2015 CB500FA (ABS) – Bazı ürünlerde
2013 CBR500R – Tümü
2014 CBR500RA (ABS) – Tümü
2015 CBR500R – Bazı ürünlerde

Ayrıca motosikletinizin VIN ' ı satıcınıza ileterek motosikletiniz hakkında bilgi almanızda mümkün.

2015 CBR500RA (ABS) – Bazı ürünlerde

fatih.
04 Eylül 2015, 18:40
Kalite işte budur

demirkask
04 Eylül 2015, 19:42
Rezillik bence budur koskoca japon devi sağlam motor üretememeye başlamış,geri çağırıyor.

HAZZILHAR
04 Eylül 2015, 20:13
Başka marka yapsa yerden yere vurulur; Honda yapınca "kalite budur." Marka fanatizmi böyle bir şey. Hangi üretici yaparsa yapsın hatalı üretimlerde toplanan modeller olur. Bu rezillik de değil, mükemmellik de. Bu olağan bir şey. Abartmamak lazım.

linkinpark20
04 Eylül 2015, 20:26
Cb500 serisi sabikali artik.

motorcu48
04 Eylül 2015, 21:04
bajaj a çemkirmemek lazımmış baksanıza honda bile stop ediyormuş :queen: ama küçük bir farkla bajajın kendi burada olmadığı için servis geri çağırsada anlayamaz :D kaldıki ktm ve kawasakininde parmağının olması dolayısıyla onlarda ne yaptıklarını bilemez :D 2015 yeni modelinde giderdiklerini iddia etselerde 2014 kronik sorunlu olduğunu örtbas edeceklerdir .hiç değilse honda geri çağırıp düzeltirde bajaj kawasakiyi arayıp mühendis çağırabilecek mi :queen:

Bthndmrl
04 Eylül 2015, 21:30
Hemen '"koca dünya devi japona bak kalitesiz" diyenler napsaydı buda kul yapısı hata yapamazlar mı? En azından hatasını biliyorlar çinli gibi bilmemezlik yapmıyorlar

F54
04 Eylül 2015, 22:34
Bu olayda honda nın hata sı varsa telafi eder honda kullanıyorum
Bu geri çağırma işlemini her marka yapabilmeli hatalı ürün sattıysan geri çağır onar tamir yap bizde ayakta alkişlayalım

mozgur
05 Eylül 2015, 00:02
Ürünün arkasında durmak ve durmamak. Fark burada.

Yani üç kuruş için rezil olmak veya olmamak....

LynXMaSTeR
05 Eylül 2015, 04:10
zaten satılmayan bir modeliydi, adamlar da pek sallamamışlar demek ki :)

aloavera
05 Eylül 2015, 07:47
motorsikletin tofaşı honda

Levent
05 Eylül 2015, 09:33
Sanki bu işi honda yapıyor.. Bazı yorumlar gerçekten abzurt. Şamandırayıda honda üretiyor diye düşünüyor olduğunuzu sandım resmen.

TrailBraking
05 Eylül 2015, 13:38
Bayerische Motoren Werke de arabalarını geri çağırmıştı. Koskoca Alman'ın yaptığı rezilliğe bakar mısınız... Ürününün arkasında durması büyük firmalara yakışır cinsten. Tebrik etmek lazım.

slyman_b
05 Eylül 2015, 14:40
bajaj a çemkirmemek lazımmış baksanıza honda bile stop ediyormuş :queen: ama küçük bir farkla bajajın kendi burada olmadığı için servis geri çağırsada anlayamaz :D kaldıki ktm ve kawasakininde parmağının olması dolayısıyla onlarda ne yaptıklarını bilemez :D 2015 yeni modelinde giderdiklerini iddia etselerde 2014 kronik sorunlu olduğunu örtbas edeceklerdir .hiç değilse honda geri çağırıp düzeltirde bajaj kawasakiyi arayıp mühendis çağırabilecek mi :queen:

Yanlışın var kardeşim 2015 pulsarda da var stop etme sorunu, yapılan değişiklikler ufak tefek şeyler. Akü yeri değiştirildi vs. Umarım bajaj da böyle bir sorumluluk üstlenebilir, honda yı takdir ettim.

Browning
05 Eylül 2015, 23:39
Sn.LynXMaSTER
Satılmayan dediğiniz CB 500 FA yı 2015 modelini Mayıs 2015 den beri 3000 km dir kullanıyorum.Şimdiye kadar hicbir problem yaşamadım.Alırken istediğim rengi İzmir de bulamadığım için Aydın Nazilli den getirttim.Honda Türkiye de bu açıklamayı yaparsa gider sensörü değiştiririz bu kadar basit.Bir Honda cı olarak bu eleştirinizi size yakıştıramadım !!!!!

LynXMaSTeR
06 Eylül 2015, 04:03
Sn.LynXMaSTER
Satılmayan dediğiniz CB 500 FA yı 2015 modelini Mayıs 2015 den beri 3000 km dir kullanıyorum.Şimdiye kadar hicbir problem yaşamadım.Alırken istediğim rengi İzmir de bulamadığım için Aydın Nazilli den getirttim.Honda Türkiye de bu açıklamayı yaparsa gider sensörü değiştiririz bu kadar basit.Bir Honda cı olarak bu eleştirinizi size yakıştıramadım !!!!!

honda sürüyor olmam, hondanın her yaptığını destekleyeceğim anlamına gelmez.
şu an kullandığım cbr250r taş gibi mübarek, çok memnunum, 500r kullanmadım o yüzden yorum yapamıcam.
ama satış istatistiklerine ve hondanın yaptığı kampanyalara bakıldığında diğer ürünlere göre satışı fazla olmayan bir motosiklet 500 cc serisi.
siz bile aradığınız rengi izmir gibi bi yerde bulamamışsınız. demek ki fazla tutulmuyor..

Bthndmrl
06 Eylül 2015, 09:39
honda sürüyor olmam, hondanın her yaptığını destekleyeceğim anlamına gelmez.
şu an kullandığım cbr250r taş gibi mübarek, çok memnunum, 500r kullanmadım o yüzden yorum yapamıcam.
ama satış istatistiklerine ve hondanın yaptığı kampanyalara bakıldığında diğer ürünlere göre satışı fazla olmayan bir motosiklet 500 cc serisi.
siz bile aradığınız rengi izmir gibi bi yerde bulamamışsınız. demek ki fazla tutulmuyor..

Antalyada motor yok honda adına

mete_han
06 Eylül 2015, 11:43
Rezillik bence budur koskoca japon devi sağlam motor üretememeye başlamış,geri çağırıyor.

bencede rezillik ama Hondanın her türlü rezilliğine ben alışığım...bildiğim kadarıyla cb serisi Tayland Honda fabrikasında üretiliyor...

yani Hondanın fiyatı yüksek tutması ilk defa işe yaradı ve motor satılmadı...:queen:

herşeyi geçtim 2008 deki orjinal Japon 1000 RR larda bile yağ eksiltmesi sorunu vardı ve garanti kapsamında motorlar sıfırlanıyordu hatırlayın...


eski bir konuyu buraya aktarayım...DELİEMİN nikli Emin arkadaşımızın sorunuydu bu...

" 08-09 1000rr Sahipleri!!! Haklı Hukuk Mücadelemi Okuyun…
Not: Bu Topikte ne firma nede şahışlar hakkında kesinlikle karalama ve suçlama yapmıyorum. Sadece Servis bakımlı ve Garantisi hala devam eden 2008 model Honda CBR 1000RR Marka motorsikletim , Ben, Yetkili Servis, Honda Türkiye A.Ş. ve hukuki süreç ile başımdan geçen ve yaşadığım olayları diğer 2008-2009 modele Sahip 1000rr sahiplerine de ışık olsun diye Açtım Bu topiği ... Bu yaşanılan süreci Yıllardır yedek parça garanti ve servis konusunda bizi ezdikleri için... tüketici olarak haklarımızı bilmediğimiz için ve daha bir çok sebep için kamuoyu ile paylaşıyorum...

Desteklerinden ötürü sitemiz üyelerinden savaskayan Nickli Avukat Savaş Beye ve demgah nickli üye Avukat Bülent Beye Teşekkürlerimi Sunuyorum:-)



Arkadaşlar bildiğiniz üzere 2008 model 1000rr motosikletlerde yağ yakma problemi çıkmıştı. normalde motosikletin 5-6 bin km’de yağını değiştirirken bu model içindeki mevcut yağ ile en fazla 2500-2800 km yol gidiyor ve hemen yağ lambasını yakıyor. Honda bu ayıbı kabul etmesede zamanla Dünyada ve Türkiyede bu tür problemi yaşayan kişilerin şikayetleri üzerine Honda konuyu incelemeye alarak kabul etmiş gibi göründü... ( Japonya hala etmiyomuş yağ yaktığını)

Ben motosikletimi 5500 km 'de 2. el aldım ilk 1000km bakımını ilk sahibi gerisini 6000-12000-18000 km bakımları Pendik Güngör Honda yetkili servisinde ben yaptırdım. Motosikletim 2 yıl garantili bir motosiklet.

Motosikletimin ilk Sahibi olan kişi, Kızıltoprak Ali Esengül Honda Servisinde 3 kez yağ takviyesi yaptımış. ben ilk zamanlar fazla umursamadım yağ yakma olayını çünkü servislerde ücretsiz yağ takviye ediyorlardı ama bir zaman sonra inanın kabak tadı vermeye başlıyor ve insan gazlarken tedirgin oluyor...

Motosikletimin sesi farkedilir şekilde değişmeye başladı zamanla bende 27.01.2010 tarihinde servise hem yağ yakması hemde motor çalışırken sesinin artması ile ilgili şikeyetlerimi bildirerek teslim ettim Pendik Honda Güngör'e...

20 günlük beklemeden sonra Servis Honda Türkiye A.Ş.'ye durumu bildirmiş , Honda Türkiye A.Ş.'de durumu japonyaya iletmişler onlardan gelecek duruma göre işlem yapacaklarmış. Bunu duyunca Hondanın müşteri hizmetlerini aramaya başladım ısrarla aramalarımdan sonra Honda Türkiye A.Ş. Servise Şener Bey diye bir teknik eleman gönderdi bende servise geldim baktım adam benim motorun debriaj kasnağını sökmüş bakıyor... dedimki benim motorum yağ yakıyor siz debriajla uğraşıyorsunuz hayırdır ?? Şener Bey bana bu motorların 2. bir sorunlu parçası olan debriaj kasnağı değişmemiş biz hemen hemen hepsini değiştirdik ama senin gibi bir kaç kaçak motor var onlarıda denk geldiği zaman değiştiriyoruz dedi . Bende Orada öğrendim debriajında sorunlu olduğunu.

motor 19 binde olduğundan sıfır debriaj kasnak ve balata seti benimde işime geldi değiştirin tabi dedim nasıl olsa garantiden

Motorun Debriaj balata tas ve kasnak set halinde değiştikten sonra motorun yağınıda değiştirdiler 1000km sonra ölçüm yapmak için beni gönderdiler. servisten çıktım 1. vites ardından 2. vitese bir taktım şanzuman anormal derecede ses yapıyordu hemen geri döndüm servise Yılmaz ustaya dedim abi 2. Vitese takınca ses yapıyor, bi sorun olmasın, ustada bana yok yok daha yeni ya alışır alışır dedi

1000km yol yaptım ama 2. Viteste ses inanılmaz derecede arttı ve yağ ölçümü için servise geldim , Yılmaz ustaya motoru verdim ve 2. Vitesteki sesi dinlemesi için. Yılmaz ustanın dediği demekki kasnak ile krank uyum sağlamamış olabilirmiş  neyse ölçüm sonucu 1000km’de 550 gr yağ eksik çıktı... Durumu Honda Türkiye A.Ş.'ye bildirdiler . tabi ne gelen var nede giden ... Bende boş durmadım bütün yağ ekleme servis kayırları ve motorun teslim evrakları ile birlikte T.C. Kocaeli Valiliği Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti Başkanlığına başvurdum. Bu sırada hala müşteri hizmetlerini arıyorum bana dönüş bir türlü olmuyor olmuyor ama sonunda ısrarlarıma dayanamadılarki 19 mayıs 2010'da motorumu servise çektiler fabrikadan Şener Bey gelmiş incelemiş motoru ve motosikleti bu şekilde müşteriye teslim etmeyin demiş servise ... motoru servise çektiğim günden itibaren 30 iş gününün dolmasına 5 gün kala Noterden İhtarname çektim Honda Türkiye A.Ş.'ye

30 iş günü geçmesine rağmen beni konu ile ilgili ne bir bilgilendirme nede arayıp sorma hiç bişey yapılmıyordu. 30 iş günü geçmesine rağmen bana mağduriyetimi giderecek bir araç tahsis etmeleri gerekirken bunu bile yapmadılar.





tam 49 gün sonra servisten beni aradılar ve japonyadan sıfır 2010 ayıpsız model kelle motor getirmişler . ben 30 iş günü nü fazlası ile geçirdikleri için ben teslim almıyorum motosikleti dedim servise. Bu sırada Tüketici hakem heyeti kararını açıkladı.

Karar Lehime sonuçlanmıştı. İşin garip tarafı ürün ikinci el olduğundan Honda Türkiye A.ş. benim tüketici sayılamıyacağımı savunmuş .. Ama hakem heyeti karşılığını iyi vermiş. Garanti kişi değil ürüne verilir diye.
Karar çıktıktan sonra Honda Türkiye A.Ş. de bağlantı kurduğumuz birisine rica ettik Mehmet Tamer Bey ile görüşmek için. Bize randevü verdiler Fabrikaya gittim . Beni bi Toplantı odasına aldılar ve 3 kişi geldiler… Onlara başımdan geçen her şeyi tek tek anlattım mağdur edildiğimi 49 gündür motorumu şanzuman arızasından dolayı tuttuklarını bana bilgi verilmediğini, tuketici hakem heyetinin kararını gösterdim ve konunun daha fazla uzamaması için motorumun ayıpsız misli ile değiştirilmesini rica ettim onlarda konuyu görüşeceklerini banada Çarşamba günü döneceklerini söylediler.

15.07.2010 Perşembe günü Honda Türkiye A.Ş.’den Murat Bey diye biri beni aradı konuyu görüştüklerini ellerinde 2010 model olmadığını ama bana temin edeceklerini ama aradaki fiyat farkını istediklerini bildirdiler … Bende onlara be 2010 model istemiyorum motorumun misli ile değişimini istiyorum neden size 10.000 tl gibi bir far vereceğimi söyledim sonuçta o farkı verecek olsam motorumu alır satarım 10.000 tl yide koyar bi K10 yada zx10 alırım dedim kendilerine … yani kısacası misli ile değişimi aradaki fiyat farkını alarak yapacaklarını bildirdiler.

Şimdi arkadaşlar ben 7 aydır servislerde motosikletimin yağ yakma sorunu yüzünden koşturuyorum...
motosikletimin debriajı değiştiriliyor ve motorumun şanzumanı ile uyum sağlamıyor motormu 49 gündür serviste tutuyorlar.
maddi ve manevi olarak mağdur edildim. yaz ayımı mundar ettiler
Tüketici hakem heyeti motosikleti ayıplı ürün niteliği taşıdına kara verdi ve misli ile değişim kararı kıldı.
Ben olayı mahkemeye taşıyacam heme kararı uygulatmak için hemde 30 iş günü içerisinde motorumu teslim etmedikleri için hemde maddi ve manevi tazminat hakkı talebi için. mahkemede 2 tane 1000rr sahibini şahit göstericem
Honda Türkiye A.ş. nin kayıtlı olduğu Sanayi odasına suç duyurusunda bulunacam
İzmit ticaret odasına suç duyurusunda bulunacam
Türk Standartları Enstitüsüne hizmet yeterlilik belgesi verdikleri bu şirkete karşı suç duyurusunda bulunacam
Olayı başımdan geçenleri Honda Europa'ya bildiricem
Şuan bir çok 1000rr sahibi arkadaşım bu mahkemeyi bekliyor ... Sonuç açıklandığında onlarada hak doğacak.

Ben bu davanın sonucunu inanın çok merak ediyorum... Aslında Sıfır Kelle motorum gelmiş onu alıp keyfime bakabilirim ama burada haklarımız ihlal ediliyor ben bunun mücadelesini vericem."




keşke 15 binden satılsaydı da alsaydık derim herşeye rağmen...yani cbf150 2011 yeni kasalarda da buna benzer bir sorun vardı..fabrika kabul etti ve çözüldü...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------

bizim cbf150 lerdeki sorun tekleme sorunuydu...

Sayın Bayilerimiz,
Yeni CBF150 kullanan müşterilerimizden sabit hızda motorun kesiklik yaptığı
doğrultusunda şikayetler alındığı bilinmektedir. Bu konuda HTR tarafından
Japonya Honda kalite departmanına yollanan motosiklet üzerinde yapılan
analizler doğrultusunda sorunun belirli koşullar altında karbüratör tahliye
hortumunda araç hızı ve rüzgar etkisi ile oluşan vakum nedeniyle
karbüratörün yanma odasına yeteri kadar yakıt besleyemediği ve bunun
sonucunda da fakirleşen karışım nedeniyle yanma veriminin düşerek motorun
çalışmasında tekleme şeklinde soruna neden olduğu şeklinde belirlenmiştir.



Yapılan testler sonucunda sorunun çözümü gerçekleştirilmiş ve bu konuda HM
tarafından bilglendirme yapılmıştır. İnceleme sonucu tahliye hortumu iç
çapının 1.5 mm’ye düşürülmesi ile karburatör sisteminin hava akımından
etkilenmeden işlevini sorunsuz yerine getirdiği görülmüştür. Konu hakkında
detaylı bilgi ektedir. Kalıcı çözüm için Honda tarafından tasarlanan
iyileştirilmiş hortum, Honda Çin fabrikasında üretilen motosikletlere çok
yakında takılmaya başlanacaktır.

Browning
06 Eylül 2015, 22:00
Sn.LynXMaSTeR
Motor satılamadığı için değil,satılıp bittiği için bulamadım İzmir de.Sizin 500 cc serisine karşı bir allerjiniz var galiba !!!!

iptaluyelik01
06 Eylül 2015, 22:57
Rezillik bunlarınkisi

LynXMaSTeR
07 Eylül 2015, 10:03
Sn.LynXMaSTeR
Motor satılamadığı için değil,satılıp bittiği için bulamadım İzmir de.Sizin 500 cc serisine karşı bir allerjiniz var galiba !!!!

500 cc ye alerjim yok ancak sizin tavrınıza karşı bi antipati oluşmaya başladı.

UNdocab
07 Eylül 2015, 10:52
Üretimde hatalı birşey yapmak eksi
Hatanın üzerine yatmamak artı

Üretimde uzun vadede ortaya çıkabilecek bazı şeyler görülemeyebilir. Olmasa daha iyi tabiiki fakat olduğunda da bunu bu kadar abartmak doğru değil.

screamaykut
07 Eylül 2015, 11:59
olmasa guzel olurmus tabıkıde rezıllık ama gerı cagırmaları ınsanları bılgılendırmelı ayrı bır guven verıyor marka adına sonucta ustune yatma ımkanlarıda vardı

bassturbin
08 Eylül 2015, 15:41
İnsanlık hali normaldir.En azından geri çağırıyorlar öpüp başına koysun bu sorunlu olan seri motora sahip olanlar...

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------

''uzaylıda olsa insan insandır'' (cem yılmaz) :queen::thumleft::rendeer:

sezerh
11 Eylül 2015, 16:05
ufak hatalar olur. önemli olan çözülmesi :cat:

EKONOMİ
12 Eylül 2015, 18:12
bajaj pulsardakı stop etme sorununa çözüm bulamadı kronık sorunlu motoru satmaya devam edıyor
honda gerı çaırıyor
aradakı fark bu ıste

multıjet motorda da rolantı dalgalanma sorunu vardı
ne çagıran ne arayan ne soran