PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Garanti ne durumlarda devam ediyor?



ceymier
29 Ağustos 2015, 20:49
Arastirdim ama bulamadim.cbr 125 2015 motorum var 2.ci el aldim.
Motoru 650 kilometrede garantisi icin aldigim kisiden hic bir belge almadim sadece notere gidip motor ustume aldim.
Motor garantisi devam ediyor mudur sase numarasindan mi bakiyorlar ona gore bakima honda servise goturecegim

essegesse
29 Ağustos 2015, 21:02
Her motosiklet 20000 km. veya 2 yıl garantilidir.Önce hangisi dolarsa garanti biter diye biliyorum.

Yanlışsam düzeltin.

Green Arrow
29 Ağustos 2015, 21:06
Her motosiklet 20000 km. veya 2 yıl garantilidir.Önce hangisi dolarsa garanti biter diye biliyorum.

Yanlışsam düzeltin.

KM değişebilir diğer kısım doğrudur. Türkiye yasasında her satılan ürün 2 yıl garantiye sahiptir yersen tabi :D.

ceymier
30 Ağustos 2015, 01:04
Bide garanti neleri ustleniyor.motor arizalarini degil mi

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------

Bilgisi olan yok mu arkadaslar

BatuhanK
30 Ağustos 2015, 02:43
hepsini okumadım fakat iş görür sanırım;
https://honda.com.tr/satis-sonrasi/orijinal-urun-garantisi

ek olarak ilk bakım 1000 kmde dir. ilk bakıma sokan siz olacaksınız.
650 km den kastınız 6.500 ise şase numarası ile kontrol edilir, doğrudur

ssates
30 Ağustos 2015, 08:31
2. El motosiklette garantinin devam edebilmesi için; garanti kağıdının, faturasının ve bakımların yetkili servis tarafından 1000, 3000, 6000 ...(Motosiklete göre değişir) yapıldığını gösterir damgalı kağıdın olması gerekiyor.

Motosiklet üzerinde de fabrika çıkışı haricindeki egzoz, elektrik vb. donanım olması durumunda her şey tam olsa bile garantiyi iptal edebiliyorlar.

Garanti kapsamında kullanıcı hatasından olmayan parçaların 2 sene ücretsiz değişim ve montajı 30 iş günü içerisinde yapılıyor. Yapılmaz veya yapılamazsa motosikletinizin bire bir yenisiyle değişim hakkınız doğuyor (motosikletini garanti kapsamında değiştiren hiç duymadım). Eğer arıza kaynağı gizli ayıp ise (montaj vb. hatası vb.)süre 2 yıldan uzun oluyor.

ceymier
30 Ağustos 2015, 12:11
2. El motosiklette garantinin devam edebilmesi için; garanti kağıdının, faturasının ve bakımların yetkili servis tarafından 1000, 3000, 6000 ...(Motosiklete göre değişir) yapıldığını gösterir damgalı kağıdın olması gerekiyor.

Motosiklet üzerinde de fabrika çıkışı haricindeki egzoz, elektrik vb. donanım olması durumunda her şey tam olsa bile garantiyi iptal edebiliyorlar.

Garanti kapsamında kullanıcı hatasından olmayan parçaların 2 sene ücretsiz değişim ve montajı 30 iş günü içerisinde yapılıyor. Yapılmaz veya yapılamazsa motosikletinizin bire bir yenisiyle değişim hakkınız doğuyor (motosikletini garanti kapsamında değiştiren hiç duymadım). Eğer arıza kaynağı gizli ayıp ise (montaj vb. hatası vb.)süre 2 yıldan uzun oluyor.
Benim motorda ne fatura var nede baska bir sey ama anes motor cikisli motorum onu biliyorum 650 km sadece 1000 bakimina sokacagim sadece hic bakimada girmedi.

Green Arrow
30 Ağustos 2015, 12:46
2. El motosiklette garantinin devam edebilmesi için; garanti kağıdının, faturasının ve bakımların yetkili servis tarafından 1000, 3000, 6000 ...(Motosiklete göre değişir) yapıldığını gösterir damgalı kağıdın olması gerekiyor.

Motosiklet üzerinde de fabrika çıkışı haricindeki egzoz, elektrik vb. donanım olması durumunda her şey tam olsa bile garantiyi iptal edebiliyorlar.

Garanti kapsamında kullanıcı hatasından olmayan parçaların 2 sene ücretsiz değişim ve montajı 30 iş günü içerisinde yapılıyor. Yapılmaz veya yapılamazsa motosikletinizin bire bir yenisiyle değişim hakkınız doğuyor (motosikletini garanti kapsamında değiştiren hiç duymadım). Eğer arıza kaynağı gizli ayıp ise (montaj vb. hatası vb.)süre 2 yıldan uzun oluyor.

Gayet güzel yazmışsınız. Egzoz bir şekilde servise gidip gelinirken sökülüp takılabilir farkettirilmeden ancak elektrik tesisatına müdahale etmemek gerek arıza vb durumda hiç bir şekilde garantiye sokmuyorlar tesisatı en azından sokmamak için baya uğraş veriyorlar.

TEKNECI
30 Ağustos 2015, 13:11
tavsiyem garanti olayini buyutmeyin fazla.
marka ne olursa olsun servisin-bayinin size ilk soyleyecegi sey;
"kullanici hatasi"

ceymier
30 Ağustos 2015, 14:45
tavsiyem garanti olayini buyutmeyin fazla.
marka ne olursa olsun servisin-bayinin size ilk soyleyecegi sey;
"kullanici hatasi"

konu su biliyorsunuz ki motor parcalari pahali suan kadar bu motorda ariza ciktigini görmedim ama o kadar para veriyoruz motora sonucta bir ariza yaparsa cebimden cikmasini istemem ona göre bakimlerini honda bayisindan yaptirmayi düsünüyorum.

TrailBraking
31 Ağustos 2015, 12:02
Türkiye'de sadece motor değil herhangi bir ürünün iki yıl yada 2000 km garantisi yok. Türkiye'de verilen garanti ürün herhangi bir arıza çıkarana kadardır. En ufak bir problemde verdikleri garanti dağın başına umarsızca kaçar ve onu asla bulamazsınız. Ama uslu bir çocuk olursanız neden olmasın :)

zuluman
31 Ağustos 2015, 12:23
benim düşüncem servisler garantiye sokmak istemiyorlar. ücretlerini daha az ve daha geç alıyorlardır motor firmasından.
mesela benim ön amortisör keçem patladı garantiden değişecek. başka servise gitsem kesin kullanıcı hatası der keçeyi satar işçiliğinide alır.
ne uğraşacak garanti felan para kazanamayacak

nines
31 Ağustos 2015, 13:34
adamdan garanti belgesini iste bence. motorun belirli aralıklarla servis bakımlarının yetkili servisçe yapılması gerekiyor ve o belgeye işleyip kaşeliyorlar. kaşesiz ise garantin iptal aynı arabalardaki gibi sıfır araba alırsın oo süper garantili dersin ama yetkili servis yerine bakımlarını bir ustaya yaptırırsın usta istersen servisten çok daha iyi olsun yetkili servis kaşesi olmadığı için garanti kapsamı dışında kalır.

BatuhanK
31 Ağustos 2015, 13:38
Hondada kaşe sistemi yok, bilgisayar ortamına işleyor bakım bilgileri.
@zuluman ön amortisör keçesini garantiye sokmuşlarsa yine iyi. Derin bir çukura sert gidebilirsin, yüksek bir yerden hızla inebilirsin... Pek garantilik bir şey değil aslında

cagriaksu
31 Ağustos 2015, 14:38
Arkadaşlar garanti devamı için yetkili serviste bakım yaptırma zorunluluğu vs. gibi zırvaların tamamı 2005 yılında sonlandı, bu tarihten sonrada ülkemizde Bosch Car Service, OtoPratik gibi kaliteli özel servisler direk açılmaya başladı.

Kısaca özetleyeceğim, bakımları evde kendiniz yapabilirsiniz, sadece bakımları yaptığınızı ispatlamak adına, alıp koyduğunuz yağın, filtrenin faturaları vs. gibi ispat niteliği taşıyan belgeleri atmayınız.

Birde örnek vermek gerekirse mesela marş motorunuz bozuldu, ve servis gittiniz, servis size bunun bakımını sen yapmışsın o yüzden bozulmuş derse bunu ispatlamak ile yükümlü. Gerçekten sizin yaptığınız bir hata yüzünden marş motoru bozulmuş diyelim, bu durumdada sadece "sizin bozduğunuz parça" garanti kapsamı dışında kalıyor. Yani ertesi gün ECU bozulursa ilgilenmek zorundalar.

Garanti konusunda çok hassas biri olarak tüm forum üyelerimize bu yasaları okuyup güzelce ezberlemelerini tavsiye ediyorum :) Servislerin bir kısmı bu durumdan haberdar bir kısmı değil, ama haberdar olan kısmının da büyük bir bölümü kullanıcıları, "servise gelmezseniz garanti dışı kalır haaaa" diye korkutuyor, çoğumuzda haklarımızı bilmediğimiz için boyun eğiyoruz adamların laflarına.

Herkese sevgiler

Sepya
31 Ağustos 2015, 17:11
Garanti nelere bakıyor?
Örnek vermek istiyorum, mesela CBR1000RR ın 2008 modelinin yağ yakma sorununda Hondaya başvurduğunuzda komple motor bloğunu değiştiriyorlardı. 2.örnek Megelli 250R ın Koso marka göstergesinin 4000Devirde takılı kalması durumunda masrafları ve parçayı garanti karşılıyor değiştiriyordu. Yani motorda kullanıcı değilde kronik bir sorunu tamamen düzeltebiliyorlar.