PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yamaha ybr'nin motor gücünü arttırabilirmiyim. 2004 model kırmızı granajlı



erkin_yesil
04 Haziran 2006, 21:50
bana yardımcı olursanız sevinirim

KoD
04 Haziran 2006, 22:16
kardeş eğer sürat istiyosan ön çıkıs dişlisini büyüteceksin. yok motor gücünü arttırmak istiyosan silindir pistonu büyüteceksin. Bu arada güzel bi modifiyeli egzostta çok az da olsa motorun kompresörünü artırıyo.

erkin_yesil
04 Haziran 2006, 23:25
teşekkür ederim kod. HADİ AMA ARKADAŞLAR BANA YARDIMCI OLUN LÜTFEN

vlamix
04 Haziran 2006, 23:41
daha fazla bişey yapamazsın zaten "kod" arkadaşımız herşeyi yazmış

fireblade_07
05 Haziran 2006, 00:26
daha büyük bi motor al, hem gücü hemde hızı artar

Khutuck
05 Haziran 2006, 00:30
Kırmızı granajlı olmasaydı belki...


Hava filtresi - egzoz - emme manifoldu - karbüretör vs. değiştirebilirsin, ama yapacağın masrafa değmez. Daha büyük bir motor al.

cuk_o
05 Haziran 2006, 14:30
benzinin içine selülozik tiner kat 1 litre benzine 250 ml kadar
bak nası gidiyo ozaman 160 görürsün
madem hızlı gidicen ne die ybr alıyon madem ybr alıyon ne die motora işgence yapıcan

clubrn
05 Haziran 2006, 14:41
heeey bı dakıka bı dakıkaaa o selulozık tıner olayı nedır
saka demı bu bı acıklama yap cuk_o

ozaktasi
05 Haziran 2006, 14:43
Yamaha YBR nin gücü bence yeterli...Hiç orjinlliğini bozma..İiyi makina

motodevil
07 Haziran 2006, 01:30
abi bu tiner olayı nedir?

burik
07 Haziran 2006, 02:18
motora zarar orj. gibi olmaz problem yaşarsın bisüre sonra bence yapma derim illaha yapacam diyosan yap arkadaşlar yazmışlar ama bence yapma zaten ufacık motor nolcak en fazla 10-20 fazla sürat yapar dahasını bekleme ybr kalıplı ama aslında küçük motor war üzerinde 125 sonuçta modifiyeye fazlada gelmez 600 lük makina falan olsa yap derim senin bileceğin iş

turkmenaga
21 Haziran 2006, 13:09
arkadaşlar ben ön dişliyi değiştirdim orjinali 14 ben 16 dişli taktım sonuç olarakta pişmanım neden diyeceksiniz motor güçlü bir motor değil 1-2-3-4. vitesler de çok güzel ama 5. vitesi unutun çünkü hiçbir fonksiyonu kalmıyor 5. vitese atınca motor hem çekişten düşüyor hemde hızdan düşüyor ayrıca 3. viteste iki kişi çıktıgımız yokuşu 16 dişli ile 1. vites te anca çıktık şimdi siz siz olun ybr nin motoru dahil hiç bir yeri ila oynama ve değiştirme yapmayın hem boşa zaman harcarsınız hemde paranıza yazık.

form da abiler yazmışlar illa hız ve güç istiyorsan motorunu değiştireceksin 500 lük 1000 lik makina alacaksın o kadar

saygılar sunarım.....

Selçuk1981
21 Haziran 2006, 13:27
motorgücünü normal koşullarda arttıramazsın tabi nos falan düşünüyorsan bilemeyiz :) gücün aktarılması artırılıyor genelde dişlilerin çaplarıyla oynanarak

repsolypf
21 Haziran 2006, 23:08
bu tiner isi motora ne gibi zararlari olur 4 zamanlilarda bilginiz var mi bu konuda:salut:

banistercaq
21 Haziran 2006, 23:21
renk kırmızı olunca işler deişio
:mrgreen:

bence görüntüsünde oyna

PcKopatGhostRider
22 Haziran 2006, 21:07
ben modifiyelisinide gördüm denedk hatta.. pek bişey deişmemiş.. bence motora yazık etme.. :wiinkk:

fly+fly
22 Haziran 2006, 21:24
ne modi si ne fiye si ya?

PcKopatGhostRider
22 Haziran 2006, 22:56
ne modi si ne fiye si ya?


:silent: :silent: :silent: :silent:

İHTİYAR
22 Haziran 2006, 23:06
Aman haaa!!! Tiner filan sakın haaa.Karbüratörün bütün kauçuk aksamını,depodan çıkan hortum,musluk keçesi ve diyaframları eritir.

Selçuk1981
09 Temmuz 2006, 00:01
performansı artırmak için fazla yapılabilecek şey yok...arkadaşların bahsettiği yöntemlerle elde edeceklerin yaptığın masrafa değmez ölü yatırım olur.Zaten rodajı iyi yaptıysan alt viteslerde devri iyice yükseltip motoru bir güzel sıkıştır ve öyle vites büyüt(bunu söylerken belirli bir tecrübeye sahip olduğunu göz önünde tutuyorum)4 zamanlı bir 125'ten elde edebileceğini verecektir ybr sana..mümkünse resim yükle şu grenaj olayı nasıl olmuş bir görelim

PcKopatGhostRider
09 Temmuz 2006, 07:52
belki egzoz fena olmas.. ama oda profsyonel bi şekilde yapılmalı yoksa olan performansta gider.. :cat:

ndr
09 Temmuz 2006, 19:17
Ben bu konuda yabancı bir sitede okuğum bilgileri aktarayım. Ancak, teknik konularda uzman olmadığım için yazılanlar ne kadar doğru bilmiyorum.

Almanya'da motorun performansını artıran kit Yamaha tarafından yasal olarak satılıyor, fiyatı da 399 Avro. Kit eBayden daha ucuza temin edilebiliyormuş.

Bu kitte neler var tam olarak bilmiyorum. Ama forumlardan öğrendiğim kadarıyla Ateşleme Ünitesi (CDI) ile eksantrik mili değiştiriliyormuş. Bu değişiklik 1,5 BG kazandırıyor. Motor hızı da 104 km oluyor.

Ne kadar tavsiye edilir bilmiyorum, ama yapılabilecek en kolay performans artışı eksozdan katalizatörü sökmekmiş. Katalizatör performansı önemli ölçüde azaltmaktaymış. Katalizatörün sökülmesiyle eksoz gazlarının çevreye zararlı hale geldiğini de unutmamak gerek.

Ayrıca dişli ile oynamak suretiyle sanırım tork artışı da sağlanabiliyor. Bu işlem 13'lük yerine 12'lik dişli takılmasıyla yapılıyor.

Bir de emme manifolduyla falan oynuyorlarmış, ama daha fazla ayrıntısını bilmiyorum.

Bütün bu değişikliklerle en fazla 110 km hıza ya da 14 BG güce çıkmak mümkün. Gerçi 14 BG yaklaşık %40 güç artışı demek, ama bütün bu işlemler oldukça pahalı.

Keyifli sürüşler...