PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Daelim S3 marş basıyor ama motor 5dk uğraştırınca çalışıyor



TETALE
09 Ağustos 2015, 23:27
Merhaba,

Daelim s3 250cc maksi scooter sahibiyim. Motoru bir türlü tamir ettiremedim. Motor 6-7 saat çalıştırmadan durduğunda marş basıyor ama motor tekliyor ama çalışmıyor. 5dk falan uğraşıyorum sallıyorum marş basıyorum aç kapa falan sonra nazlana nazlana çalışmaya başlıyor.
Birde ani duruşlar yaptığımda motor teklemeye başlıyor gazı verince düzeliyor ama dikkat etmesem stop ediyor.

- tamirciye gittim benzin borusu kırık dedi tamam dedim değiştir. sorun devam etti.
- servisine götürdüm bujiyi değiştirdi tüm bakımlarını yaptı ama saatlerce de bekletti müşterisi varmış motor satmakla uğraştı adam gibi bakmadı sanırım. 400tlyi aldı ama sorun devam etti.
- akü değişmesi gerek dediler sıfır akü taktım sorun çözülmedi.
- tekrar servise gittim "hmm motor üst conta kapağı değişecek o zaman 4 gün bırak 350-400tl tutar" dedi pek güvenemedim bırakmadım.
- başka bir servisine gittim adam 1500liradan merhaba dedi. Motor sanki kaza yapmış perti çıkmış gibi 50tane şey saydı değişecek. anladım ki yolunacak tavuk gördü kaçtım.
- tamirciye gittim abi ben bunu çözemem servisine git dedi :)
- şirinevlerde bir tamirciye gittim benzin pompası değişecek ama vaktim yok sonra gel dedi.
- bir tanıdık beyinde sorun var resetlemen lazım dedi açtım baktım forumlara baktım öyle bir düğme falan bulamadım.

ne yaptımsa olmadı tamirciye bıraksam açmışken bişiler değiştireyim çalışmazsa tekrar gelir mantığı var bu gidişle tüm motoru komple değiştirecekler.

şu an gün içerisinde 3-4 saatte bir gidiyorum motorun yanına tek tıkla çalıştırıyorum. ama sabahları 5-10dk uğraşmaya devam ediyorum.

Bu sorunu yaşayan var mı bana akıl verebilir mi, boşu boşuna tamircilere gidip gelmekten sıkıldım.

Bir şeyi çok güzel anladım ki, honda servislerinin gözünün çapağını yiyim. bundan önceki 2 motorumda da her türlü sorunu gün içerisinde çözüp tertemiz uygun fiyata teslim ediyorlardı. Aklımda en ufak şüphe kalmıyordu. Bunu satıp tekrar honda motor alacağım.

oyunageldim
09 Ağustos 2015, 23:50
Bütün ustaları resetlemek lazım
Motor karbüratörlüyse sorun hava ayarında gibi

Mengu16
09 Ağustos 2015, 23:58
Bence otomatik jiklesi çalışmıyor.

TETALE
10 Ağustos 2015, 00:01
Otomatik vites ve enjeksiyonlu motor.
evet bir kişi daha jiklede sorun olabilir demişti.

muAff
10 Ağustos 2015, 00:38
Bence silindir kısmı benzini tam alamıyor ilk dönüşte. Sürerken sıkıntı yok gibi, bahsetmemişsiniz. Benzin borusunu da değiştirmişsiniz ama tekrar emin olmak için "Kendiniz" söküp baksanız o boruya?

Mengu16
10 Ağustos 2015, 00:45
Jikle bozuk olunca böyle yapar, çok zor çalıştırırsınız ısınınca hiç bir sorun kalmaz. Silindir üst contası patlak olsa rölantide durmaz stop eder, veya enjeksiyonluysa çok dengesiz olur rölantisi.

Evoque
10 Ağustos 2015, 01:09
Denemissinizdir belki ama yine de sorayim. Engin ustaya gittiniz mi?

TETALE
12 Ağustos 2015, 12:11
Bir kac kere kendim sokup bakayim dedim. Benim harcim degilmis onu anladim. Dediklerinize gore en iyisi jikle ve benzin borusu olayina agirlik vermek olur. Belki bu sıkıntıyı yaşamış başkasina denk gelirim dedim olmadi.

camadan
12 Ağustos 2015, 12:18
bu video yardımcı olabilir

www.youtube.com/watch?v=mqog0zp6yD8

memer
12 Ağustos 2015, 12:47
bayrampaşa enes motor var dealim servisi ben memnun kaldım kendilerinden , ayrıca şirinevlerde extreme motor ünvanlı tamirhane var , yamaha şirinevler bayisinin karşısında onlarında işçiliğinden memnunum. tavsiye ederim.

TETALE
18 Eylül 2015, 18:48
Merhaba arkadaşlar,
Yaptiginiz tum yorumlar icin tesekkurler. Toplam 1000lira masraf yaptiktan sonra her parcayi degistirip tertemiz ettik. Ama sorun gene devam etti. 2 sabah hic sıkıntısız calisti 3.ci su sabah 10dk ugrastirdi.

Ugrasirken farkettim o sabah cok feci ciğ vardı. Her yer sırılsıklamdı. Oğleden sonra alt yan parcayi sokup motorun ayakliğina giden ayak acikken calismasini engelleyen kabloyu kesip bir güzel bantladim.

Ve motor tek tuşla calismaya basladi.
1 aydir beni ugrastiran 4-5 tamirci gezdiren sıkıntı buymuş.

STEWARD26
20 Eylül 2015, 15:19
Motor kaç km de

Macit250
20 Eylül 2015, 15:43
Aynı motosikletten ve aynı sebebden bende uğraştım.Sonra marş sigortasını değiştirdim .Başka markaların sigortası da uyuyor.40 tl ye hallolmuştu.S

josephtr03
17 Mart 2016, 14:09
Merhaba,

Daelim s3 250cc maksi scooter sahibiyim. Motoru bir türlü tamir ettiremedim. Motor 6-7 saat çalıştırmadan durduğunda marş basıyor ama motor tekliyor ama çalışmıyor. 5dk falan uğraşıyorum sallıyorum marş basıyorum aç kapa falan sonra nazlana nazlana çalışmaya başlıyor.
Birde ani duruşlar yaptığımda motor teklemeye başlıyor gazı verince düzeliyor ama dikkat etmesem stop ediyor.

- tamirciye gittim benzin borusu kırık dedi tamam dedim değiştir. sorun devam etti.
- servisine götürdüm bujiyi değiştirdi tüm bakımlarını yaptı ama saatlerce de bekletti müşterisi varmış motor satmakla uğraştı adam gibi bakmadı sanırım. 400tlyi aldı ama sorun devam etti.
- akü değişmesi gerek dediler sıfır akü taktım sorun çözülmedi.
- tekrar servise gittim "hmm motor üst conta kapağı değişecek o zaman 4 gün bırak 350-400tl tutar" dedi pek güvenemedim bırakmadım.
- başka bir servisine gittim adam 1500liradan merhaba dedi. Motor sanki kaza yapmış perti çıkmış gibi 50tane şey saydı değişecek. anladım ki yolunacak tavuk gördü kaçtım.
- tamirciye gittim abi ben bunu çözemem servisine git dedi :)
- şirinevlerde bir tamirciye gittim benzin pompası değişecek ama vaktim yok sonra gel dedi.
- bir tanıdık beyinde sorun var resetlemen lazım dedi açtım baktım forumlara baktım öyle bir düğme falan bulamadım.

ne yaptımsa olmadı tamirciye bıraksam açmışken bişiler değiştireyim çalışmazsa tekrar gelir mantığı var bu gidişle tüm motoru komple değiştirecekler.

şu an gün içerisinde 3-4 saatte bir gidiyorum motorun yanına tek tıkla çalıştırıyorum. ama sabahları 5-10dk uğraşmaya devam ediyorum.

Bu sorunu yaşayan var mı bana akıl verebilir mi, boşu boşuna tamircilere gidip gelmekten sıkıldım.

Bir şeyi çok güzel anladım ki, honda servislerinin gözünün çapağını yiyim. bundan önceki 2 motorumda da her türlü sorunu gün içerisinde çözüp tertemiz uygun fiyata teslim ediyorlardı. Aklımda en ufak şüphe kalmıyordu. Bunu satıp tekrar honda motor alacağım.

Merhabalar aynı sorun bende de oluşmaya başladı yeni aldığım s3 ümde motor soğukken ilk çalıştırmada çalışmıyor.

-Akuden olabilir dedik aku değiştirip yaptık sorun devam etti.
-Buji olabilir dedik buji kabloları bobin dahil herşeyi kontrol ettik ateşleme yapıyor üstüne bujiyide değiştirdim.sorun çözülmedi.
-Bu sabah hava emme manifoltunu söküp çalıştırmayı denedim baya bir marş bastıktan sonra çalıştırmayı başardım.

Rölanti tutmadı sürekli stop etti gaz vere vere motoru ısıttıktan sonra rölanti 1800 devire sabitlendi.Gün içinde motoru sürekli kullandığımda hiç sorun yok tek marş alıyor.Geceden sabaha yine aynı sorunu tekrar ediyor.Benden önceki sahibiyle konuştuğumda motora 26 000km de aynı sorunları yaptığı subaplardaki şimlerinin değiştiğini söyledi.

Ayrıca motorun hareret göstergesi 30 dk durmadan surduğumde bile sadece 1 cizgi yükseliyor orta bölüme hiç ulaşmıyor.Hareret müşüründe mi arıza var termostat mı açık kaldı anlamış değilim.Dün motorun komple suyunuda değiştirdim %50 antifiriz %50 saf su koydum.Sistemin havasınıda aldıktan sonra bastım gazladım.Yine tık yok hareret yükselmiyor benim motorda motoru elliyorum sıcak fanda çalışıyor ama hareret göstergesi bir türlü yükselmiyor.

Motorun hava emiş hortumu çıkartığımda çalışması üzerine gttim yeni hava filtresi alıp onuda değiştirdim.Sonuç aynı motor ilk çalıştırmada çalışmıyor.Arkadaş ayaklık sorunu ile çözmüş ilk baktığım yer orası idi benimde kabloyu söküp denedim değişen olmadı.Başka bir usta subap ayarların sıkıdır ondan yapar dedi subap ayarlanmıyormuş bu motorlarda şimler değişiyormuş.E eski sahibide daha 2 ay önce değiştirmiş şimleri .Tek aklıma gelen sorun hava emme manifoltunun yanında bulunan hava sensoru (MAF) sensorde deniliyor onun bozuk olma ihtimali üzerinde duruyorum.Kaç gündür internette bir şey bulamadığım için bunları yazmak istedim.Daelim dışında diğer maxi scooterlarda bole arızayı nasıl hallettiler yardımcı olur musunuz?
Bugün enes motora gidip bırakıcam motoru bakalım sorun çözülürse güncellerim.

tolga84
26 Mart 2017, 12:46
merhabalar bendede ayın sorun var daelım s3 kullanıyorum motor sogukken marş almıyor baslarda tekliyor zorla çalısıyordu şimdi hiç olmuyor servisine verdim 1600 tl masraf çıkardı herşeğini değiştik tüm bakımlar ve değişenleri yapıldı ama orun devam etmekte varmı bu konuda fikri olan yardımcı olun lütfen ...

sezgingulmez
26 Mart 2017, 12:57
Bence insan gibi bir usta bul once mengu16 nin dedigine baktir karburatorlu ise hava ayarina baktir. Karburatoru temizletmekte ise yarayabilir. silindir kapagi falan hikaye

sdirer
26 Mart 2017, 13:07
Egzozu bir yere vurdunuz mu? Lambda sensörü yerinden çıkmış ya da arızalanmış olabilir? Çok ender de olsa elektronik beyin hatalı ateşleme zamanını seçiyor olabilir. Pek olmadığı için servisinde aklı!na gelmez.
Benim aklıma ilk bunlar geldi :)

DKN
26 Mart 2017, 13:10
kesin konuşmayım ama enjektörler tıkanmış büyük ihtimal. benzine bir şişe enjektör açıcı karıştırıp o depo bitene kadar son gaz kullanırsan düzelir

just4techno
26 Mart 2017, 13:58
Konu sahibinin en son yazısını okursanız problemini çözmüş hala öneride bulunuyorsunuz biraz okuyun lütfen:)

bilirkişi
26 Mart 2017, 14:10
Benim Ybr de aynısını yapıyordu servis inatla sorun yok diyordu her defasında garantisi var sözde 50-100 yolup gönderiyordu satarak kurtuldum 😠😠

erenedip
26 Mart 2017, 14:27
1600tl nedir ya markayla mi alakali bu ucuk fiyatlar?

MeNGuC
26 Mart 2017, 14:41
Haram zade iş bilmez ustalar nasıl da yoluyor mileti yazık günah

tolga84
26 Mart 2017, 15:08
arkadaslar benzin deposu dendi depo değişti pislik var vs dendi halloldu bujide dahil yukarıda arkadasın belirttiği gibi ayaklık iptal edildi sorun gene düzelmedi bu sabah motoru bırakıp gelmek zorunda kaldım 1600 tl masraf ettim değişmedik parça kalmadı artık servisten süphe etmeye basladım sorun onlardamı motordamı çıkamıyorum işin içinden halloldu diyorlar ertesi gün aynı sorun kabus gibi

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:04 ----------

eski yeni bi ton parça değişti benim sorun devam ediyor bu sorunu çözebilicek kimse yokmu benzin döküp yakıcam motoru artık :pr:

arda4
27 Mart 2017, 12:16
Merhaba,

Daelim s3 250cc maksi scooter sahibiyim. Motoru bir türlü tamir ettiremedim. Motor 6-7 saat çalıştırmadan durduğunda marş basıyor ama motor tekliyor ama çalışmıyor. 5dk falan uğraşıyorum sallıyorum marş basıyorum aç kapa falan sonra nazlana nazlana çalışmaya başlıyor.
Birde ani duruşlar yaptığımda motor teklemeye başlıyor gazı verince düzeliyor ama dikkat etmesem stop ediyor.

- tamirciye gittim benzin borusu kırık dedi tamam dedim değiştir. sorun devam etti.
- servisine götürdüm bujiyi değiştirdi tüm bakımlarını yaptı ama saatlerce de bekletti müşterisi varmış motor satmakla uğraştı adam gibi bakmadı sanırım. 400tlyi aldı ama sorun devam etti.
- akü değişmesi gerek dediler sıfır akü taktım sorun çözülmedi.
- tekrar servise gittim "hmm motor üst conta kapağı değişecek o zaman 4 gün bırak 350-400tl tutar" dedi pek güvenemedim bırakmadım.
- başka bir servisine gittim adam 1500liradan merhaba dedi. Motor sanki kaza yapmış perti çıkmış gibi 50tane şey saydı değişecek. anladım ki yolunacak tavuk gördü kaçtım.
- tamirciye gittim abi ben bunu çözemem servisine git dedi :)
- şirinevlerde bir tamirciye gittim benzin pompası değişecek ama vaktim yok sonra gel dedi.
- bir tanıdık beyinde sorun var resetlemen lazım dedi açtım baktım forumlara baktım öyle bir düğme falan bulamadım.

ne yaptımsa olmadı tamirciye bıraksam açmışken bişiler değiştireyim çalışmazsa tekrar gelir mantığı var bu gidişle tüm motoru komple değiştirecekler.

şu an gün içerisinde 3-4 saatte bir gidiyorum motorun yanına tek tıkla çalıştırıyorum. ama sabahları 5-10dk uğraşmaya devam ediyorum.

Bu sorunu yaşayan var mı bana akıl verebilir mi, boşu boşuna tamircilere gidip gelmekten sıkıldım.

Bir şeyi çok güzel anladım ki, honda servislerinin gözünün çapağını yiyim. bundan önceki 2 motorumda da her türlü sorunu gün içerisinde çözüp tertemiz uygun fiyata teslim ediyorlardı. Aklımda en ufak şüphe kalmıyordu. Bunu satıp tekrar honda motor alacağım.

Honda servisine bir sor hocam. Götürdüğün ustaların çok uzman olduğu belli :queen:

Bence sorunun kaynağı buji, buji piposu, karbüratör(temizlik ve ayar belki de hazne iğnesi takılmıştır), yakıt ve vakum hortumları bir de valf ayarı. (özellikle sonuncusu) Hepsini yaptırdıktan sonra basit bir kompresyon testi yaptırırsınız.

Yakıt pompası sıkıntılı olsa hiç çalışmaz çünkü yakıt gitmez.
https://www.youtube.com/watch?v=FL2Af3yRrDw

https://www.youtube.com/watch?v=FL2Af3yRrDw

Kapak contası gitmiş olsa çalışır ama doğru dürüst çalışmaz. Ayrıca 300-400TL de tutmaz. Ayrıca tespiti de kolay, motor bloğunun dışına yağ sızar vs.

kaptancanali
28 Mart 2017, 12:59
Bence bu sorunların tamamı otomatik jikle veya enjeksiyona bağlı sensör arızalarından kaynaklanıyor. Otomatik jikle kolay arızalanan bir parça, kaliteli imal edilmiş olması lazım sırf bu yüzden ben manuel jikleli motorları tercih ediyorum. Sabah bakıyorum motor tekliyosa hemen az birşey açıyorum jikleyi canavar gibi topluyor kendini 20-30 snydede motor yola hazır. Şuanki motorum tvs neo x3i.
Ama motorunuz enjeksiyonluysa jikle diye bir sistem yoktur. Enjeksiyon beyni kendisine sensörlerden gelen girdileri değerlendirerek uygun karışımı yapar. Örneğin motorun sıcaklığını algılayacak bir sensörü vardır, bu sensör motorun 25 derece olduğunu beyne iletir ve sonuç olarak enjeksiyon beynide motora normalden fazla benzin yollar, daha güçlü patlama ve daha güçlü devir sayesinde motor stop etmeden birkaç dk da istenilen çalışma sıcaklığına ulaşır, enjeksiyonda otomatik olarak benzini azaltıp standart püskürtme miktarına geri döner. Soğukken çalışmayan bir sistemde ya bu sıcaklık sensörü yanda enjeksiyon beyni arızalıdır. Saçma sapan yerlerde kusur aramayın çünki başka yerlerde arıza olması durumunda motor sıcakkende aaynı sorunları yaşatır hatta seyir halindeykende stop edebilir.

Tyrannos
28 Mart 2017, 13:33
İşte servisinin ne olduğu belli markalar almak bundan önemli. Daelim s3 yerine km'si biraz daha yüksek xmax alsanız aynı paraya servis problemi olmaz. Daelim'i kime göstereceksin belli değil.

weepingeyes
28 Mart 2017, 14:02
bayrambaşadaki daelim servisine götür, engin abi saat gibi yapar o motoru,
benim s3 varken bakıma oraya gotururdum hep

diablof
28 Mart 2017, 14:20
hocam süpap ayarına baktırdın mı? bu söylediğin motor soğukken çalışmada zorlanması ama sıcakken tek marşta alması sıkı süpap ayarından olur.

bir baksınlar bakalım. motorun soğuk olması gerekiyor. elle ayar yapan ustalara pek güvenmiyorum ben kitabına uygun yapılmalı. bir çok ustada sentil yok yada olsa da kullanmıyor. ben de o yüzden aldım sentili kendi supap ayarımı kendim yaptım:)

siz yapamazsanız yetkili servise götürüp bir fiyat alın bakalım ne diyecekler. çok zor bir işlem değil. ama bazısı insan gibi fiyat çekiyor bazısı da uçuyor süpap ayarına.

kolay gelsin.

arda4
28 Mart 2017, 15:22
hocam süpap ayarına baktırdın mı? bu söylediğin motor soğukken çalışmada zorlanması ama sıcakken tek marşta alması sıkı süpap ayarından olur.

bir baksınlar bakalım. motorun soğuk olması gerekiyor. elle ayar yapan ustalara pek güvenmiyorum ben kitabına uygun yapılmalı. bir çok ustada sentil yok yada olsa da kullanmıyor. ben de o yüzden aldım sentili kendi supap ayarımı kendim yaptım:)

siz yapamazsanız yetkili servise götürüp bir fiyat alın bakalım ne diyecekler. çok zor bir işlem değil. ama bazısı insan gibi fiyat çekiyor bazısı da uçuyor süpap ayarına.

kolay gelsin.

Katılıyorum. Kendiniz de yapabilirsiniz, güvenilir bir ustaya da yaptırabilirsiniz. Ama motorun soğuk olması gerekiyor.

palyaco31
07 Mayıs 2017, 11:13
Benim motordada aynı problem var,roadwin250 ne yapsam düzelmedi,
akü değiştirdim olmadı,buji değiştirdim olmadı yakıt filtresi değiştirdim olmadı , benzin enjektörü değiştirdim düzelmedi çıldıracağım
bu konu hakkında ne yapabiliriz daha önce yaşayan varmıdır veya çözen veya tecrübesi olan lütfen yardımcı olurmusunuz

arda4
08 Mayıs 2017, 14:14
Benim motordada aynı problem var,roadwin250 ne yapsam düzelmedi,
akü değiştirdim olmadı,buji değiştirdim olmadı yakıt filtresi değiştirdim olmadı , benzin enjektörü değiştirdim düzelmedi çıldıracağım
bu konu hakkında ne yapabiliriz daha önce yaşayan varmıdır veya çözen veya tecrübesi olan lütfen yardımcı olurmusunuz

Hocam bujileri buji pipolarını değiştirt, valf ayarı yaptır. Bundan sonra sorun hala çözülmezse manifolt, vakum hortumları vs kontrol edilir. Bundan da sonuç çıkmazsa enjeksiyonda sorun vardır.

star motors
09 Aralık 2017, 11:34
Daelim s3 soğuk iken çalışmama sorununu garantili olarak çözüyorum hemde öyle uçuk olmayan ücretler ile teşekkürler adım salih istanbul güngören

levend84
09 Aralık 2017, 13:27
Bahsedilen motorun arizasi(yakit pompasi) sorunu başka yerde aramak boşa kurek çektirir.

oguzhanG
25 Ocak 2018, 12:03
Arkadaslar selam,
Ben de S3 Mars basmama sorunu vardi. Uzun ugraslar ve tahminler sonucunda çözüme ulasdim. Motorun sicakken bir sikinti olmamasi, rölantide iken teklemesi ve sogukken çalismamasi beni buji ateslemesinde problem olacagi sonucuna götürdü. yaptigim arastima sonucunda bobin ile buji arasinda elektrik iletimini saglayan kabloda temassizlik problemi oldugunu buldum ve çözdüm. Söyleki;

asagiya resmini de ekledigim kablonun iki ucu da gevsemis. tipki civatayi somuna takar gibi kablo uclarini saga dogru çevirerek sikistirdim. Bujide ki atesleme normale döndü ve artik mars bastigimda tek seferde aliyor. Dolayisiyla bu tür sorunu olan arkadaslar ayak müsürünü ve buji kablosunun iki ucunu (buji ve bobin çikisi) kontrol etsinler. Büyük ihtimalle çözülür. Tabi ki baska bir problem yoksa...
selamlar


https://resmim.net/f/0EDPao.png

fthaltan
17 Ağustos 2018, 10:29
yazin ortasinda bende de mars almadi :) 3 defa denedim, gazi vererek nazlandi da calisti. tabi ondan once 2-3 defa kontak kapat ac yaptim oyle calisti. sonra rolanti dusuk oldugundan gaz vererek hafif hafif isittim motoru. bayramdan sonra detayli baktiricam. cozum bulabilirsem yazarim :) karakomedi oldu resmen.

arda4
24 Aralık 2021, 10:32
DÜZELTME

Daelim S3'de "shim" kullanıldığı için subap ayarı -tıpkı yarış motorlarında olduğu gibi- "shim" değişimi ile yapılabiliyor.

Şu videoya da bakabilirsiniz:
https://www.youtube.com/watch?v=pmFecRJvyKE

Videoda bahsedilen "kapakçıya gitme" olayı da şu: motor kullanıldıkça kurumlar oluşur ve mikron ölçüsünde aşınmalar olur. Neticede hava kaçırmayacak şekilde oturması gereken subaplar çok çok az da olsa hava kaçırabilir. Bu durumu düzeltmek ve fabrikanın belirlediği ölçülere geri dönmek için rektifiyeciler/kapakçılar parçaları iyice temizler pürüzleri giderirler. Böylece parçalar/kapak sıfırlanmış olur (remaschining veya remanufacturing)

Bu arada videodaki her şey doğru değil mesela "DOHC" yani Double Overhead Cam/ Üstten çift egzantrikli motorda elle subap ayarı olmaz " demiş yanlış. Örneğin benzinli Renault/Dacia motorlarda elle subap ayarı var. DOHC olunca illa shimli olacak diye bir şey yok.

Ben gidecek olsam rektifiye işini kendisi yapan yere (bulabilirsem tabii) giderdim. Sebebi de şu rektifiye/düzeltme/motor yenileme yapabilen adamlar çok çok hassas çalışırlar, bu kadar hassas çalıştıktan sonra işlediği parçayı motora takarken de mümkün mertebe hassas davranacaktır:

Örneğin:

https://www.youtube.com/watch?v=yNnoIphtWUQ

https://www.youtube.com/watch?v=AgXbOJpFvZY

Hem rektifiye hem montaj yapan usta bulamam diyorsanız da bulabileceğiniz en iyi motor ustasını bulmanızı tavsiye ederim:

https://www.youtube.com/watch?v=k0hp8bJkoEs

https://servis.kolayoto.com/partner/teknisyen-oto-bakim-onarim/