PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motoru Açmak Nedir ?



Ahmtmngrsy
10 Ağustos 2015, 14:44
Arkadaşlar aklıma takılan bir konuda fikirlerinizi almak istiyorum. Rodaj bittikten sonra motoru açmak diye tabir edilen (allah ne verdiyse basmak) olay doğrumudur ? Diyelim ki doğru ama 5 inci viteste son hızlara çıkabilecek kadar düzlük yok , onun yerine 2-3-4 üncü viteslerde yüksek devirlere çıkartsak aynı şey sayılır mı ? Teşekkürler...

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

Yok mu bu konuda fikir verebilecek arkadaşlar ?

arslan0770
10 Ağustos 2015, 14:52
kardeşim motoru açmak lafı sadece motorun sınırlarını zorlamak değildir,yapılan km toplamı bile bu konuda yardımcıdır düzgün kullanarak...çok yüksek devirleri kullanmadan belirli zamanlarda uzatabilrsin gerisi devirli olması gerekir,bu benim fikrim

Mertcan39
10 Ağustos 2015, 15:06
motor açmak diye birsey yok rodajini duzgun yaparsin motor alisir olay biter hayvan gibi bagirtmanin anlami yok

Mengu16
10 Ağustos 2015, 15:09
Motor açmak rodaj içinde yapılır. İlk 400km bittikten sonra ara sıra motoru dip gazla son hıza kadar çıkartıp sonra gaz keserek yavaşlayarak piston sekmanlarının daha iyi alışmasını sağlayabilirsin. 5000 devir sabit hızla 1000km yapmak öldürür motoru.

hakikiteker
10 Ağustos 2015, 19:03
Doğum yeri sanayi olan ve sonuca değil amaca yönelik bir faaliyettir. Bu işi yapmaya niyetlenen güzel insan, 1000km boyunca kibar kibar rodajını tamamlayıp km 1001 olduğu anda ellerini kütüğe çevirip umarsızca gaza abanırlar.

Kardeşim sen 1000km yi aşama aşama yapmadın mı? E bu km 1000 i geçince level mi atlıyor bu motor da bir anda böyle bir faaliyet gerekiyor?

İşin aslı rodaj denen mevzu bir anda bitmez, yavaş yavaş sündürmek gerekir. Ayrıca her makine devamlı kullanıldığı şekliyle rahat çalışır hale gelir (alışır). Hiç yapmayacağınız hızlara bir makineyi alıştırmak, çok mantıklı bir şey değil yani. Bana kalırsa en doğrusu normal kullanımda motoru ara sıra devirli kullanıp, akışı yavaş olan yakıtın bıraktığı tortulardan kurtulmak ve hava filtresi, katalizör gibi parçalar için de aynı şeyi sağlamaktır. Benim kullandığım aletler az da yakar, gerektiğinde yüksek hız da yapar.(en azından bu güne kadar böyle oldu)

barodi
10 Ağustos 2015, 19:16
brandayı üzerinden kaldırınca motor açılıyor çıkıyor meydana o zaman. basit yani 50 tl sanırım brandalar.

Bthndmrl
10 Ağustos 2015, 23:03
brandayı üzerinden kaldırınca motor açılıyor çıkıyor meydana o zaman. basit yani 50 tl sanırım brandalar.
Abi yaaa hjahahahahaha :))
Antalyada olsan tanışmak isterdim.

Lightning
10 Ağustos 2015, 23:16
Motor açmak rodaj içinde yapılır. İlk 400km bittikten sonra ara sıra motoru dip gazla son hıza kadar çıkartıp sonra gaz keserek yavaşlayarak piston sekmanlarının daha iyi alışmasını sağlayabilirsin. 5000 devir sabit hızla 1000km yapmak öldürür motoru.

Tabi sonra motoru eline alsınlar :), yeni motorda ki bütün yağa karışan parçalar, fazlalık çapaklar deli gibi aşındırsın. Motosiklet firmasın da ki mühendisler halt etmiş 1000 KM boyunca ilk bakıma kadar 5-6bin deviri geçmeyin diye.

ahmetkorkmaz
10 Ağustos 2015, 23:32
Bu güne kadar iki tane sıfır motosiklet aldım, ilki Honda idi, onun kitapçıkta anlatmış şu devri geçme şöyle yapma böyle yapma v.s.

Ama KTM de hiç bir şey yazmıyor. :) Abartmadan normal bir kullanım yapacaksın işte. 390 rodajın da 5 6 defa anlık olarak redline girdim. Hatta 1 veya 2 seferde devir kesiciye girdim. Hiç bir sıkıntı yok.

Sürekli tapa gaz gidip motoru açabilirsin fakat, o açılış baya masraflı olur :) Rodaj bitmeyen bir süreç, taaki motor ölünceye kadar. :)

Rodajın bitse bile özellikle motor soğukken zorlama. Anlık olarak sıkıştırmalardan fazla zarar gelmez yeter ki ısrar etme :)

AhmetH
10 Ağustos 2015, 23:52
Rodaj yuklenerek olur. Motoman okuyun abi :)

Mekanikten anlayan adamin km ile isi olmaz makinayi dinler hisseder segmanini oturtmaya bakar.

Ahmtmngrsy
11 Ağustos 2015, 00:11
Bi orta yolu bulamadık herkes farklı şeyler demiş :D

Mengu16
11 Ağustos 2015, 01:15
Tabi sonra motoru eline alsınlar :), yeni motorda ki bütün yağa karışan parçalar, fazlalık çapaklar deli gibi aşındırsın. Motosiklet firmasın da ki mühendisler halt etmiş 1000 KM boyunca ilk bakıma kadar 5-6bin deviri geçmeyin diye.
Çok biliyon olm ya, ben kendim motor topluyorum. Her parçasına elimi sürdüğüm motoru benden iyi mi bilecen. İlk 250-300km'den sonra bile sekmanlar silindire yüzde 90 alışıyo, kalan yüzde 10'u da benim dediğim gibi alıştırsan ne kaybedersin. Hiç yağ değiştirdin mi ? Sanmıyorum, dediğin kadar çapak, demir tozu yağdan çıksa o motoru 5000km'de çöpe atarsın zaten. Önemli olan motorun sıkılığı geçene kadar zorlamamak, hararet yaptırmamak.

Sj's
11 Ağustos 2015, 02:09
Eskiden teknik konularda soru soruldugunda cok guzel bilgilendirici cevaplar alirdik, simdi artik kuru siki yarisi var.

Diyelim motorunuzu 0 km aldiniz ve maksimum 10 bin ceviriyor. Kullanim kitapciginizda uyari olarak misal 5000 deviri gecmeyin yazmaz, 5000 devirin ustunde sabit olarak uzun sure seyretmeyin yazar. 5000 devirin ustune cikmak zorundasiniz halbuki, sadece o halde sabit tutmayin gazi. Gene yanlis bilinen gerceklerden, satilik ilanlarinda "rodaji uzun yolda yapilmistir" durumu var mesela. Almayin o motoru, cunku iste o motor acilmamistir, ya da cok acilmistir :)

Motoru acmak rodaj suresince (bu 2000 kmye kadar surer) motoru tum devirlerine alistirmakla alakalidir. Bunu yaparken devir kesiciye de sokmaniz gerekir, dusuk hizda tempo surus de yapmaniz gerekir.

Bi de "motoru actim piston yatak yerinde duruyo bi sikinti yok" var. Oyle de deneyin merakinizi giderirsiniz demek ki motoru actim gercekten orada bir seyler var kaziklanmadim diyerek gonul rahatligiyla uyuyabilirsiniz.

oguzhan6161
11 Ağustos 2015, 03:32
Eskiden teknik konularda soru soruldugunda cok guzel bilgilendirici cevaplar alirdik, simdi artik kuru siki yarisi var.

Diyelim motorunuzu 0 km aldiniz ve maksimum 10 bin ceviriyor. Kullanim kitapciginizda uyari olarak misal 5000 deviri gecmeyin yazmaz, 5000 devirin ustunde sabit olarak uzun sure seyretmeyin yazar. 5000 devirin ustune cikmak zorundasiniz halbuki, sadece o halde sabit tutmayin gazi. Gene yanlis bilinen gerceklerden, satilik ilanlarinda "rodaji uzun yolda yapilmistir" durumu var mesela. Almayin o motoru, cunku iste o motor acilmamistir, ya da cok acilmistir :)

Motoru acmak rodaj suresince (bu 2000 kmye kadar surer) motoru tum devirlerine alistirmakla alakalidir. Bunu yaparken devir kesiciye de sokmaniz gerekir, dusuk hizda tempo surus de yapmaniz gerekir.

Bi de "motoru actim piston yatak yerinde duruyo bi sikinti yok" var. Oyle de deneyin merakinizi giderirsiniz demek ki motoru actim gercekten orada bir seyler var kaziklanmadim diyerek gonul rahatligiyla uyuyabilirsiniz.

işte budur :cat: :rendeer: