PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Model – Km. Tutarsızlığı - Bu Üçkağıttan Nasıl Kurtuluruz ?



Sokollu
08 Ağustos 2015, 23:50
Herkese selamlar ,

Uzun süredir aklımda olan bir konuyu burda en mide bulandırıcı yönleriyle tartışmak istiyorum. Km.düşürmek/sayacı kasten çalıştırmamak aldatmacası bu kadar apaçık bilinen bir şeyken, motosiklet cemiyeti olarak müdahalede bulunamıyoruz ve bu durum ikinci el almak durumunda olan yeni başlayanlar, bir süredir motosiklet kullandığı halde teknik ve makine bilgisi yeterli olmayan orta sınıf kullanıcılar ve hak yemeden dürüstçe motosikletini satmaya çalışan arkadaşlarımız için ciddi bir sorun.

Bu kandırmacanın,hak yemenin önüne geçemesek de, en az zararla kurtulmanın püf noktalarını tartışalım istiyorum.

30bin km. üzeri motosiklete çöp gözüyle bakarak, bu kanıksanmış hileye başvuranlara vesile olduğumuzu da ne yazık ki itiraf etmemiz gerekiyor.Japon olsun sağlam olsun deyip, 3 misli para karşılığı aldığımız motosiklet 30bin’i geçmeden, yakar top misali kimin elinde kalırsa mantığıyla satmaya, satın almaya mecbur kalıyoruz. Neden ? :silent:

Kendimce basit bir hesap yakarak, piyasadaki motosikletlerin çoğunun bu şerefsizlikten payını aldığını kanıtlamak istiyorum.
Arazi sürüşü gerektirdiğinden cross, benzin sarfiyatı ve trafik içindeki konforsuzluğundan yüksek hacimli supersport makineleri, ve sağa sola gitmek için alınmış günde az km. yapan çok küçük hacimli scooter sınıfını bu hesaptan çıkarıyorum.

Diyelim ki orta sınıf bir motosiklet sahibi Istanbul içinde 15km.lik iş-ev yolunu, karda kışta aşırı yağmurda kullanmasa yılın 10 ayı motosikletini kullanıyor. Gidiş geliş 30km x 30 gün = 900 km.den senede 9bin km, 1000 km.de bu röta dışında keyfi amaçla sürdüğünü farzetsek yılda 10bin km yapar. Bu da 2013 model bir motosikletin şu sıralarda 30bin’e dayanmasını gerektirir.

Aklıma gelen ilk popüler örnek : 11-12 yılında satın alınmaya başlanan ve ciddi derecede kullanıcısı olan cbr 250. Sahibinden.com üzerindeki birkaç ilan dışında gözümle hiç 30bin’i devirmiş bir motosiklet göremedim. Eyvallah bunlar başlangıç motosikleti alınıp satılıyor ama bu kayıp halka nerede ? 40bin olunca dünyadan ve kullanıcısının hafızasından silinmeye programlanmadılarsa neredeler ?

Diğer bir örnek Yamaha XT660 modeli. 2005-2006 model motosikletler, adamın koyduğu albümde neredeyse her şehir girişindeki tabela önünde motoruyla fotoğrafı var, ülke turu atmış ama makine 50bin’e gelmemiş.

Forumda bir çok uyarı konusu görüyoruz, şu ilandaki şu motosiklet benimdi 30bin km.de satmıştım birkaç kazam vardı şimdi 10bin km. de satışta diye.

Bir şekilde el değiştirirken motosiklet satan bayiler, veya bu basit işlemi yapacak kadar alçalmış kullanıcıların birinde bu km. düşürülüyor veya sayaç saymaz hale geliyor bir süre için.
Peki bu durumu nasıl anlayabiliriz ?

Motosikletin değerini biçerken km- yıl arasındaki tutarsızlığı nelere bakarak çıkarabiliriz ?

Altın Elbiseli Adam (Barkın Bayoğlu) bu konuyu da kapsayan bir video hazırlamıştı ;


https://www.youtube.com/watch?v=hBBDe40ZQnM


Bu tüyolara ek olarak, genel olarak önerileriniz varsa, uzun yıl ve km. kullanımı sonucu aşınmış, eski performansını veya görünüşü kaybetmiş hangi parçaları tespit edebiliriz ?

“Ustanı al git o zaman, ciğerli makineyse al bir şey olmaz” dışında önerileriniz varsa ben ve benim gibi kullanıcılar için çok faydalı olacaktır.

Örnek : Zincir setinin istinasi durumlar hariç düzenli bakımda 25bin km. kadar dayanması gerektiğini biliyorum. En azından benim kullanımda.
Açıkta kalan motosikletin kapalı garajda muhafaza edilmiş bir motosiklete göre daha yaşlı duracağı muhakkak.

Siz nelere dikkat edersiniz ? Ne içinize siner, neyi görürseniz arkanıza bakmadan kaçarsınız ?

Herkese kazasız belasız sürüşler.

Gereksiz Not : Inazumam satılıktır, sağda solda ihtiyacı olan varsa haber edin. Dosta gider, anahtar değmemiş, orjinal km :king:

A.Türker
09 Ağustos 2015, 00:01
millette km takıntısı olduğu sürece bu iş bitmez. aynı şey araba alım satımında da geçerli. araba gayet güzel kullanılmış ama 3-4 parça boyalı diye fiyat düşüyor. onun dışında bakım yüzü görmemiş, canı çıkarılmış araba boyasız diye daha pahalıya satılıyor. bizde alıcı da cahil satıcı da. bir süre kazalı araba alıp sattım ordan biliyorum bu işleri.

ama tüm bunların yanında şöyle bir durum var. benim motorum 2013 model 6bin kmde. benden önceki arkadaşın kullanmayı vakti yoktu haftada bir biniyordu. benim durumumda ondan farklı değil 4 ayda sadece 390 km yaptım ve kapalı garajda duruyor ne güneş, ne yağmur görüyor. motosikletle bir tur atan orjinal km.de olduğunu anlıyor.

ELque
09 Ağustos 2015, 00:42
Alıcıların bilgisiz olduğu sürece
Tamircinin para için herşeyi yapabileceği sürece
Satıcının aracının gerçekleri yerine alıcıya iyi gösterme istediği olduğu sürece bu mantık devam eder gider.Biz bilinçli olalım bilmediği halde atlayanlar düşünsün.

Km olayı dediğiniz gibi kullanım amacına bakılmalı.Mesela Benim emektar leopar 2011 model ama daha 8000 daha olmadı.Peki niye olmadı diye sorulmalı. Ben motoru sadece okula gidip gelmek arada şehir içi bikaç yere gitmek için kullandım.Bu yönleri dediğiniz gibi düşünülmeli.

GP500-1st
09 Ağustos 2015, 02:27
Aynen dendiği gibi millette km takıntısı oldukça kar ettim derken bakımlı düzgün kullanılmış araç yerine bitik/kazalı araç alan daha çok olur

ayrıca öyle G.te böyle... kimse kusura bakmasın. Bizim millet orjinal yıl/km bağıntısı mantıklı moturun değerini anlamaya başlayınca motorcuyla hırsızı da ayırt edecek.

örnek verilmiş cbr250 den. Mesela 2013- ler 18-25 bin arası çok var senede 7-10 bin arası yapar ki bu motorun normal ortlamasıdır ama 2012 ve 2011 lere bakınca birden km ler 15-18 binlere düşüyor.

egitmen rahmi barutçudan örnek vereyim. kendisinin 280 binde YBR125 var ve hala kullanıyor:cat:

Kendimden örnek vereyim. 2011 de sıfır aldığım cbr 125 31 bine geliyor bakımlarını düzenli yaparım ve 4000 km max yağı değiştirim. geçen 31000 deki motorun yagı değişeli 3000 km olmuştu kontrol ettim seviye optimum sıfır eksiltme:cat: 100-150 bine kadar yolu var kullanbilirsem... Varsın 30 bini geçmiş motor bitik olsun çaktırmayın:cherry:

otopsici
09 Ağustos 2015, 09:30
dostum bu dolandırıcılığı yapan cidden çok fakat motoru az çok incelediğinizde anlıyorsunuz km sini
fakat her ilanı da bu katagoriye koymamak lazım
mesela burada bi motosiklet ustam var adam muhteşem bi tamirci süper usta
ustanın 3 motosikleti var yamaha cyrpton yamaha xt660 bide yamaha tenere
her yere cyrptonla gidip geliyor diğer motorları biri 6 diğeri 10 yaşında ve 20 bini geçmemişler
çünkü usta cidden onları kullanmıyor
kapalı garajı var haftada bir temizleyip siliyor hatta teneresini en son iki sene önce kullandı
bir de bunlar var

snappy x
09 Ağustos 2015, 09:42
Olamaz mı yani şimdi benim 2000 model 4 bin kmde mobiletim vardı hep yatmış motor?

ahmet0021
09 Ağustos 2015, 10:18
Ybrem 1. Yılını doldurdu ve 8bin km yi geçti ben bu ybr yi 3-4 yıl sonra satıcam ozaman yaklaşık 40 binde olur hilesiz hurdasız satıcam tek amacım motorla kaza yapmamak. Alanda satanda hayrını görecek.

aslan557
09 Ağustos 2015, 10:34
ybr 125 car sıfır aldım 2005 model sada 22 bin km de kapalı garajda gören dıyorku yernımı aldın felan bende motoru az kullanıyorum bundan sıkıldım dıye ne yapayım simdi ben km yi mi düşürdüm ?

natila
09 Ağustos 2015, 10:35
Çok haklısınız geçen yıl hyosung gv250 aldım sıfır. 5000 km yi geçince hemen millet çıkar elinden bunu biran evvel demeye başladı 9000 de sattım 100000 i gören gv var piyasada benim satma nedenim servis ve yedek parça sıkıntısıydı yoksa satmazdım şimdi bunu aldım 200 300 bini görür diyorlar ancak yine yakınımdakiler 40000 i görünce sat yoksa elinden çıkaramazsın demeye başladılar �� valla ben en az 100000 bin düşünüyorum bakalım zaman ne gösterecek ��

snappy x
09 Ağustos 2015, 11:37
http://i.hizliresim.com/5k786D.jpg 2000 model:bounce:

Mertcan39
09 Ağustos 2015, 11:43
2013 model drift im 45700 km ye geldi 3 kez gösterge değiştim sıfır km gösterge takıldı ve eski km ye göre ayarlanmadı kendim söküp ileri sardım orjinal km sine :D(gösterge değişme sebepleri 1. km az gösteriyodu 2.garantiden geldi 3.kaza yaptım son göstergem :D)

spil
09 Ağustos 2015, 11:45
arkadaşım avrupada insanlar arabalarını 5 yıl bilemedin 10 yıldan sonra hurdaya çıkarırlar
fakat motosikletlerini özellikle klasik naked tarzı motorları bmw leri gerekirse motor yaptırır binerler km nin çokluğu ile övünürler,binin motorlarınıza kullanımından memnunsanız, milletin ne düşündüğünü takmayın binin km felanda düşürmeyin hiç gerek yok.
bende aynı yanılgıya düşüp 17500 kmde sattım motorumu hemde bakımlı bir şekilde bakımlarınıda yeni yapmıştım.halbıki o motor rahat 60 70 000 km yapardı
rektefiye filan ne tutardıki yenisini almaktan çok daha az tutar.

Sepya
09 Ağustos 2015, 15:32
Ha bir de şey var "Motoruna anahtar değmemiştir" değsin kardeşim bırak düzenli bakımlarını yaptır uğraş illa muayne vakti geiğinde mi ilgileneceksin motorunla?

Shrieker
09 Ağustos 2015, 16:43
Motorum 2006 model, 37600 km'de.

Saygılar.

iptaluyelik02
09 Ağustos 2015, 17:09
"model yılı kilometre tutarsızlığı" diye bir sey yoktur.Kimin ne kadar motor kullandığını bilemediğimiz icin illa cahilce matematiksel formuller üretmenin mantığı yoktur herşeyden önce.adam vardır motor üzerinden inmez,en kısa mesafeye de motorla gider,en uzak mesafeye de,motorla bütünleşmiştir.adam vardır motoru belli zaman dilimlerinde kullanır,zamanı kısıtlıdır az kilometre yapar.her ikisinde de aynı model aynı motor varsa elbette birisinin motoru diğerinden az kilometre yapacaktır.coğrafi olarak Erzurumda yılda iki ay motora binilebilirken Antalya'da yılda 11 ay da binilebilir.
Ben yıl icinde motor üzerinde az kilometre yaparım.çoğu zaman iki üç motorum olur,zaten otomobilim var,işim gereği çok uzun süreler otomobil kullanıyorum motorlarımdan biri bazen aylarca garajdan çıkmaz,çıkınca da 500 km den aşağı yol yapmaz.Bu motor 13 yaşında ve 20.000 km de,3 yıllık bir scooter var,yaz günleri günlük kullanırız onun kilometresi de 3.700 de,kros motorum olduğunda da yılda 4-5 kez araziye çıkarım,arazide ne yapılacak yılda 500 en fazla 1.000 km,benim işim gücüm bu kadarına izin verebiliyor.Yılın 11 ayı haftada 6 gün 08.00-20.00 saatleri arasında çalışıyorum ,ailevi ve sosyal sorumluluklarım da var,ve motor kullanmaya ancak bu kadar fırsat bulabiliyorum hem kaç kilometre yapmamız gerektiğinin ölçüsü mü var,zamanımız,paramız ,psikolojik durumunuz,hava şartları müsait olursa kullanıyoruz.
Sözün özü siz motor alırken yıl/km gibi saçma orantıları formulleri aklınıza takmayın.Motordan gercekten anlıyorsanız o motor görünüşü ile performansı ile nasıl ve ne kadar kullanıldığını size söyler.Kimse motora bakınca bu motor 14.300 km de diyemez ama o motordan gerçekten anlayan biri 10.000 km yapmış motorla 40.000 km yapmış motoru ,hor kullanılmış bir motorla özen gösterilmiş bir motoru ayırdedebilir.Ha motor çok iyi olsun diyorsanız ya gidip sıfırını alacaksınız ya da gerçekten motoruna özen gösteren titiz ve dürüst birine gerektiğinde emsal motorlardan bir miktar fazla ödeyip alacaksınız.Bu dürüst adamları bulmak çok da zor değil.Ayran budalası gibi motor aramazsak,referansı olan,motosiklet dünyasında doğru düzgün bir adı olan,tek bir motor icin kendini lekelemeyi göze alamayacak kadar onuru olan ,motordan anlayan satıcılara bakacaksınız.
Şunu unutmayın insan dünyanın en vahşi organizmasıdır,hayvan bile avını yedikten sonra,karnını doyurduktan sonra bırakır,insanoğlunun ise gözü doymaz ve bir insan şerefsizse sizi her şekilde kandırmaya yeltenebilir,kilometreyi düşürmek bir yana kaporasını aldığı motorun üzerinden parça bile değiştirir ruhunuz duymaz.Trakya'da güzel bir söz vardır "Allah iyilerle karşılaştırsın"derler.İşte bu.Satarken dürüst olursanız malınız da kendiniz de rezil olmazsınız.

umuttuna
09 Ağustos 2015, 18:17
Aslinda mevzu cok daha derin bence.bu sahtekarlik yapiliyor mu bence evet bal gibi de yapiliyor.malum sitelerdeki motorlara bakin yuzde 90indan fazlasi dusuk km nerdeyse 20.000km yi gecen motor yok.arkadaslar izah etmis tabiki herkesin surus ortalamasi bir degil gercekten cok az surulen motorlar varken km dusururek az gosterilen motorlar da var.ben aralik ayinda 8000 kmde cbr 250 aldim uzun sure kullanirim diye diablo rosso 2 lastikler taktim did xring zincir ebc fren balatalari harris elcikler motul yaglar falan fistan harcadigim paranin haddi hesabi yok sonuc bugun motor 12.150 kmde ve satilmak uzere 11.000tlye zararina ilanda.cunku ilanlardaki motorlarin nerdeyse tamami(cok az istisna haric) 10bin kmnin altinda.bende de korku basladi km daha fazla yukselirse satamam diye.halbuki en kral sekilde donattim motoru ama korkumdan suremiyorum buyrun bakalim.bu daha da kotu iste cunku adam bakiyor motorlarin cogu az km bizim motorlar oyle bir sahtekarlik yapmayacagimiz icin yuksek km alinmaz o motor falan demeye baslayacak.kendi malimdan sogudum en kotusu bu iste

Bune
09 Ağustos 2015, 18:29
Bir de şöyle bir durum var adam 2006 da almış motoru ama gözü gibi bakmış en sonunda da yeni motor takıp 0 kilometre yazmış ki bence bunda bir sakınca yok çünkü o aldığı motoru da rodaja sokup sıfırdan parçaları araştırıyor eskiyen sadece grenaj oluyor ki bunu da gözle görerek anlamak mümkün zaten. O yüzden şu yıl üretilmiş araç şu kilometrede olmalı en a lafı pek doğru kaçmıyor.

Bu aralar VFR ilanlarına bakıyorum 2006 üretimi motorlar satışta daha 20.000 km yapmayanlar var içlerinde şimdi ben bu adamlara yalancı diyemem çünkü yüksek cc' li motosiklet alan kişiler bunların çoğunu ayda bi iki kere haftasonu kaçamak yapmak için kullanıyorlar şehir içinde ise scooter yada commuter tarzı motosiklet kullanıyorlar çünkü büyük cc şehir içinde yoruyor insanı.

brooklynnn
09 Ağustos 2015, 18:33
Xj6n ile takas yapmak istediğimde xj6 sahibi motorun 16000 olmuş olmuş o demişti. Kendi motoru da 4binde. Onunkinin de ölmesine 12bin var ya neyse. Motorumb18000e yaklaştı. Satılırsa satılır cc yükseltirim. Satilmazsa gittiği yere kadar.

Bu arada motorun üzerindeki zincir tirt olabiliyor. Bknz : Duke 200.

umuttuna
09 Ağustos 2015, 18:42
Xj6n ile takas yapmak istediğimde xj6 sahibi motorun 16000 olmuş olmuş o demişti. Kendi motoru da 4binde. Onunkinin de ölmesine 12bin var ya neyse. Motorumb18000e yaklaştı. Satılırsa satılır cc yükseltirim. Satilmazsa gittiği yere kadar.

Bu arada motorun üzerindeki zincir tirt olabiliyor. Bknz : Duke 200.

Iste anlatmak istedigim tam da bu.etrafta hic kmsi yuksek motor yokki ne hikmetse ondan dolayi motor 15bin kmyi gectimi millet ölü motor o demeye basliyor.halbuki arabalarda bile motorun tam randimanli calismasi ve gercek yakit degerini bulmasi icin en az 10bin km gecmesi lazim motosiklet icinde keza oyle.

Sokollu
09 Ağustos 2015, 20:04
Şu forumda konu açarken yazılacak yorumları tahmin ediyorum, ona göre cümleler kuruyorum yine de meselenin özünü görmeyip sadece kendine pay biçeceği kısım ile alakalı yorumlar yazan "aktif" forum kullanıcıları bu huyundan ne zaman geçer de güzel güzel fikir alışverişinde bulunuruz acaba ?

Yahu motorlarınıza bok mu attım ben de çıkıp hepiniz savunmaya geçmişsiniz ?

Benim ybr şu yılda bu km.de ben hiç motorumu kullanmıyorum sıfırdan farksız vs.vs.

Arkadaşlar bir motor 3 sene üstü olacaksa illa ki 30bini geçmek zorundadır yoksa km. düşmüştür diye bir şey mi yazdım ben ?

Tamam siz malınızdan eminsiniz, ben diyorum ki ikinci el ilana bakarken bu tufaya düşmemek için ne gibi şeyler yapabiliriz ?






Arazi sürüşü gerektirdiğinden cross, benzin sarfiyatı ve trafik içindeki konforsuzluğundan yüksek hacimli supersport makineleri, ve sağa sola gitmek için alınmış günde az km. yapan çok küçük hacimli scooter sınıfını bu hesaptan çıkarıyorum.

Diyelim ki orta sınıf bir motosiklet sahibi Istanbul içinde 15km.lik iş-ev yolunu, karda kışta aşırı yağmurda kullanmasa yılın 10 ayı motosikletini kullanıyor. Gidiş geliş 30km x 30 gün = 900 km.den senede 9bin km, 1000 km.de bu röta dışında keyfi amaçla sürdüğünü farzetsek yılda 10bin km yapar. Bu da 2013 model bir motosikletin şu sıralarda 30bin’e dayanmasını gerektirir.

Aklıma gelen ilk popüler örnek : 11-12 yılında satın alınmaya başlanan ve ciddi derecede kullanıcısı olan cbr 250. Sahibinden.com üzerindeki birkaç ilan dışında gözümle hiç 30bin’i devirmiş bir motosiklet göremedim. Eyvallah bunlar başlangıç motosikleti alınıp satılıyor ama bu kayıp halka nerede ? 40bin olunca dünyadan ve kullanıcısının hafızasından silinmeye programlanmadılarsa neredeler ?

Diğer bir örnek Yamaha XT660 modeli. 2005-2006 model motosikletler, adamın koyduğu albümde neredeyse her şehir girişindeki tabela önünde motoruyla fotoğrafı var, ülke turu atmış ama makine 50bin’e gelmemiş.



"model yılı kilometre tutarsızlığı" diye bir sey yoktur.Kimin ne kadar motor kullandığını bilemediğimiz icin illa cahilce matematiksel formuller üretmenin mantığı yoktur herşeyden önce.adam vardır motor üzerinden inmez,en kısa mesafeye de motorla gider,en uzak mesafeye de,motorla bütünleşmiştir.adam vardır motoru belli zaman dilimlerinde kullanır,zamanı kısıtlıdır az kilometre yapar.her ikisinde de aynı model aynı motor varsa elbette birisinin motoru diğerinden az kilometre yapacaktır.coğrafi olarak Erzurumda yılda iki ay motora binilebilirken Antalya'da yılda 11 ay da binilebilir.
Ben yıl icinde motor üzerinde az kilometre yaparım.çoğu zaman iki üç motorum olur,zaten otomobilim var,işim gereği çok uzun süreler otomobil kullanıyorum motorlarımdan biri bazen aylarca garajdan çıkmaz,çıkınca da 500 km den aşağı yol yapmaz.Bu motor 13 yaşında ve 20.000 km de,3 yıllık bir scooter var,yaz günleri günlük kullanırız onun kilometresi de 3.700 de,kros motorum olduğunda da yılda 4-5 kez araziye çıkarım,arazide ne yapılacak yılda 500 en fazla 1.000 km,benim işim gücüm bu kadarına izin verebiliyor.Yılın 11 ayı haftada 6 gün 08.00-20.00 saatleri arasında çalışıyorum ,ailevi ve sosyal sorumluluklarım da var,ve motor kullanmaya ancak bu kadar fırsat bulabiliyorum hem kaç kilometre yapmamız gerektiğinin ölçüsü mü var,zamanımız,paramız ,psikolojik durumunuz,hava şartları müsait olursa kullanıyoruz.

Sayın abim, (yaşınızın büyük olduğunu KLX 250 forumundan ve profil fotonuzdan görebiliyorum)

Cahilce matematiksel formüller kuran ben, zaten istisnai durumlar olduğunu zaten yazmıştım. Beni cehaletle ve toylukla kınayıp, "acemi olmayan adam zaten anlar" demeye getirmişsiniz, halbuki ilk mesajımda bu detayları anlayabilecek teknik bilgimin olmadığını yazmıştım.

Sizin garajınızdaki motosikletlerin yaşı veya km.si beni ilgilendirmiyor.


Şu anahtar değmemiş meselesi de ilginç, 5bin km.de subap ayarını kontrol edin diyen kitapçıklar var.

Carbondioxid
09 Ağustos 2015, 20:22
Ahh beni tanımlamış forumdaş , yani ben gibi ayan beyan yazan yok demiş (ne kadar megaloman bir erkekim ) , neyse son satırda güzel yazmış 5000 sübab ayarı diiye.

Motorumun manuelde 1000'demi 3000'demi unuttum kontrol ve gerekirse ayar demişti , tabii extrem bildirim yada hard cross kullanım sonrası olsa gerek vsvs, hasılı tutup o km de aayar yaptık gerekmediği halde, usta arkdaşlarımın bu herifc" mal" herhal bakışları arasında.

Km olayına gelirsek , müşür arızası 7-8 binde idi temin olmayına motor yatacak değil ya, kullandım tedarik edene kadar halen ilanda muğlak olarak ancak kesinlikle daha düşük kmde olduğu halde kendimden tavizz 15.000 dedik, haa şu sıra buldu o kmyi o ayrı.

Anahtar değmemiş , bu tanıma uyan Africa twini bilirim ( başka kimselerin şahit olduklar müstesna elbette eski toprak japonlarda halen vardır) , Tabii Cb hornet yakınen şahit olduğumdan bunlara o deyişi yakıştırırım ancak buda seneler evveldi, kendi motoruma gelirsek şanzuman kısmı hariç pistonuna kadar debriyaj kısmına kadar hatta şasiyi komple soyup iyileştirme boyamaya kadar yaptım, şimdi bu durumda anahtar değidi diye benimki hurda sınıftamı olmakta diye sormuyorum dahi.

Haa şuna karşıyım ticari metaa olarak malını kötülemeyip , yahut sıkıntıları dile getirmeyip yeni kuıllanıcıyı zora sokan durumları gördük, hatta forumda sansasyon bile oldu malum suzi konusu, falan filan , satış yapan kimsenin vicdanlı davranması meselesi.

Sonrasında kopan cayırtıda yok efem, noterden motor durum ile ilgili imzalı bir nevi garanti mukavelesi imzalatma yok şu bu , neyse özetle bencede 2. el yüksek risktir, imkan meselesi gereği herdaimö SIFIR km alınmalıdır ( arpa varsa ).

essegesse
09 Ağustos 2015, 20:46
Valla motordan anlayan adam,bir bakışta alacağı motorun seceresini çıkarır.

Ben geçen sene 2004 model bir Hornet 900 aldım.Nasıl aldım biliyor musunuz?

Malum sitede motor ararken,bir tanesini gözüme kestirdim. Bakmaya gittim.Sahibi yazlıktaydı ve motor bir dükkanın deposunda kilitli duruyordu.Şöyle bir baktım ve daha çalıştırmadan ve kimseye baktırmadan kapora bıraktım.Motor 57.000 km.de idi.

Daha sonra sahibi geldi.45 yaşlarında çok efendi bir arkadaş.Bana motorun seceresini saydı ve bunun dışındaki her şey için garanti verdi.

Motoru aldım.Sadece zincir dişli,fren balatası ve yağ değişimi yaptım.Motor şimdi 64.000 km.de.

Ben mi? Eski sahibine duacıyım.

GP500-1st
09 Ağustos 2015, 23:49
Motorum 2006 model, 37600 km'de.

Saygılar.

Hocam konuyu sende savaşkayan gibi yanlış anlamışsın anlaşılan.

km yıl tutarsızlığı diye bişey yok cahilce formuller üretmişsiniz diyen savaş beyin tersine bu tutarsızlık 3 yaşını geçinçe sahibindende ayyuka çıkıyor. yoksa genel olarak 1 ve 2 yıllık motorların ortalamasına bakınca(250 cc ye kadar olanlar öncelikli olarak diyelim) gayette güzel kullanıldığını görüyoruz ama motor 2. -3. sahibine geçince birden km ler buharlaşmaya başlıyor:)

demek ki bizim milletimiz bundan anlıyor yani buna rağbet var ve çark böyle işliyor.

aklıma 2-3 sene evvel yeşilköyde aynı masada sohbet ederken runner200 cü 2007 model kullanan bi arkadaşın dediği geliyor ve gülüyorum. Runnerı 3.5 yıllıktı ve km si 28 bin civarı bişeydi motorunu 3-4 ay satamamış adam gibi alıcı bile çıkmamış sezon içi olmasına rağmen. canına tak etmiş gitmiş km ye 20 liraya 10 bine düşürmüş bir hafta içinde motorunu 500-1000 daha fazlasına daha fazlasına satmış anlatırken gülüyordu ve bizim insanımız bundan anlıyor diye. halbuki daha uyguna ve dürüştçe satıyordu baştan ama tınlayan yoktu:pl:

Yani kimse az km yapan motor yok demedi kimse arkadaş piyasadaki ve insanların algılarının çarpıklığına vurgu yapmış.

Mesela bugün oto pazarında 2002 model bir hyundai accent 1.3 bom boş ama cidden bomboş bi araç vardı ve 23 bin fiyat yazmıştı 55 bin km orjinal diye. 15 binlik aracın fiyatını 7-8 bin hoplatmış Allah akıl fikir verisin ne diyelim tuhaf milletiz:P

Sokollu
10 Ağustos 2015, 00:32
GP500-1st açıklamalar ve örnekler için teşekkürler. (Müsait olduğunda bu KTM duke 250 konusuna bir göz at, son hız ile ilgili yorumlarını bekliyorum)

2012 model 12.000 km.de bir CBR mi, 2013 model 34.000 km.de bir CBR mi ?

Evet tabi ki çok kriter var, bakım, grenaj, lastik, dişli, zincir vs. Ama ilk alan adam (ben de öyle yapmıştım) düşük km.de motosiklete daha az masraf çıkarır diye düşünüyor, veya 50bin km. üzeri motosikleti nasıl satacağım diye düşünüp, karamsarlaşıyor.

Forumda aktif üyelerden bir abimizin arkadaşı 1 sene boyunca dağ,taş kullandığı ve 54.bin km.'ye getirdiği bir motosikleti bakıma götürdüğünde, hemen teklif etmişler motosiklet diri duruyor, 10bin küsüre indirelim hemen diye.

Karakter sahibi arkadaş kabul etmemiş tabi ki ama, olayın bu kadar normal karşılanması veya kolay teklif edilmesi çok mide bulandırıcı değil mi ? Barkın'ın programına çıkan karikatüristlerden bir tanesi de Transalp km. için bir oynama yaptığını itiraf etmişti sanırım.


Niyetim buna son vermek değil tabi ki, ben sadece bu kadar normalleştirilmiş bir alçaklık yüzünden hakkımızın yenmesini nasıl önleyebiliriz derdindeyim ?

İlk sahibinden alınan motosikletler eyvallah.

Ama şu an sıfır üretimi olmayan XT 660 X, DRZ 400 SM gibi motosikletler (supermoto) ilgimi çekse de, bu mesele yüzünden daha düşük cc ve yeni model makine almayı düşünüyorum ileride.

iptaluyelik02
10 Ağustos 2015, 14:44
Şu forumda konu açarken yazılacak yorumları tahmin ediyorum, ona göre cümleler kuruyorum yine de meselenin özünü görmeyip sadece kendine pay biçeceği kısım ile alakalı yorumlar yazan "aktif" forum kullanıcıları bu huyundan ne zaman geçer de güzel güzel fikir alışverişinde bulunuruz acaba ?

Yahu motorlarınıza bok mu attım ben de çıkıp hepiniz savunmaya geçmişsiniz ?

Benim ybr şu yılda bu km.de ben hiç motorumu kullanmıyorum sıfırdan farksız vs.vs.

Arkadaşlar bir motor 3 sene üstü olacaksa illa ki 30bini geçmek zorundadır yoksa km. düşmüştür diye bir şey mi yazdım ben ?

Tamam siz malınızdan eminsiniz, ben diyorum ki ikinci el ilana bakarken bu tufaya düşmemek için ne gibi şeyler yapabiliriz ?







Sayın abim, (yaşınızın büyük olduğunu KLX 250 forumundan ve profil fotonuzdan görebiliyorum)

Cahilce matematiksel formüller kuran ben, zaten istisnai durumlar olduğunu zaten yazmıştım. Beni cehaletle ve toylukla kınayıp, "acemi olmayan adam zaten anlar" demeye getirmişsiniz, halbuki ilk mesajımda bu detayları anlayabilecek teknik bilgimin olmadığını yazmıştım.

Sizin garajınızdaki motosikletlerin yaşı veya km.si beni ilgilendirmiyor.


Şu anahtar değmemiş meselesi de ilginç, 5bin km.de subap ayarını kontrol edin diyen kitapçıklar var.

aynı hatayı yapmayan motorcu yok neredeyse,formül genel bir formul,yani ne kadar yaş o kadar km olsun filan.genellemeler her zaman yanıltıcıdır zaten.ÜZerine alınmana gerek yok,kırdıysam özür dilerim
yeni motorun bile tüm civatalarını kontrol etmek lazım,yani anahtar değmemiş motor alınmaz."Fazla söze gerek yok "denilen motor da :)

Arenli
10 Ağustos 2015, 15:13
Maalesef böyle ahlaksızca kul hakkına giren durum ülkemizde çok var. Bir 2007 model bir motora bakmaya gittim adam 25000 km yazmış. Oğluna dedi biz 25000 yazdık ama kilometresi kaçtı bunun. Neyse beraber baktık. Trip A 35000, Trip B 18750 ve Odo 7300 km yazıyordu. Ben bunu km de yanlışlık var 7300 olamaz dedim. Adam 2010 yılında 5000 km de aldım çok fazla kullanmadım sadece hafta sonları kullandım dedi. Muhtemelen adam doğru söylüyordu. İlk sahibi düşürmüş olabilir. Zaten kazasıda çıkınca almaktan vazgeçtim.

natila
10 Ağustos 2015, 15:39
Dün bi ilanda 2015 nisanda sıfır alınan şimdi ise 20 bin km civarı bi motor gördüm ulan adam nasıl yapmış bu km 4 ayda dedim helal olsun dedim 😃

screamaykut
10 Ağustos 2015, 16:08
30 40 50 bın km motorlar da alınır alınmaz degıl yeterkı duzgun bakılmıs olsun 2011 model 40 bın de motor var mesala aynı marka aynı model 5 bınde kullanılmıyor olabılır ama 5 km olmasıda zor bıraz ınsan evden cıkınca yuruyerek bıle kac km yapıyor

F54
10 Ağustos 2015, 17:07
Arkadaşlar bu işin kolayı var pinpirikli adamdan motor ALIN
Servis bakımlı olsun biraz fazla fiyat çeker ama kafanız rahat olur
Km yaş olayı ise değişik bi konu
Kimi adam gezmez kimisi senede 25000 km yapar
Yanlız km takıntısı olduğu sürece bu işler düzelmez
Kim malum siteden motor alacağı zaman km Sine bakmaz ki herkesin ilk aradığı kriter

sezgingulmez
10 Ağustos 2015, 17:31
ben araç alırken km ney bakmam kulanıcıya bakarım insan evladı mı sonra araca bakarım insan gibi kullanılmış mı diye araç temiz hor kullanılmamış ise gerisi çözülür. 500 bin yazsın km de motoru yürürü kasası temiz acımam alırım

umuttuna
10 Ağustos 2015, 17:40
Arkadaşlar bu işin kolayı var pinpirikli adamdan motor ALIN
Servis bakımlı olsun biraz fazla fiyat çeker ama kafanız rahat olur
Km yaş olayı ise değişik bi konu
Kimi adam gezmez kimisi senede 25000 km yapar
Yanlız km takıntısı olduğu sürece bu işler düzelmez
Kim malum siteden motor alacağı zaman km Sine bakmaz ki herkesin ilk aradığı kriter

Vallahi sahtekarlik diz boyu oldugundan nerdeyse tek ve ilk baktigimiz sey km oluyor.cunku alinca satmak buyuk sikinti olacak ve aklimizin bir kenarinda hep satamama korkusu olacak.halbuki bakimlari yapildiktan sonra bu aletler cam degil ki catlasin ortadan.bizi bu hale getiren ilk topluluk alim satimcilar oldu sonra da internetten satisin yayginlasmasiyla insanimiz sahtekarlik konusunda ki maharetini sergiledi.su an 10bin km yi gecen motorlara cop gozuyle bakiliyor yalansa siz soyleyin

F54
10 Ağustos 2015, 17:59
İşte herkesin kriteri var benim kriterim mekaniği olur
Bakımlı olsun fark etmez
Zaten baktığım motorlar genelde orta yaş kitlesine hitap eder bu yüzden hor kullanılmaz
Keza hor kullanılsa da sıkıntı olmayacak modellere bakarım
Reyzing veya Civic alacaklar düşünsün böyle ayrıntıları

harung
10 Ağustos 2015, 19:23
Bu işi yapan şeref yoksunu çok ..
ama herkesi aynı kefeye koyamayiz..

Bendeki İnazuma 2013 model 6500 km de :)
Ama geçen ay 2013 cbr 250 sattim 22.000 km de ..

Sonuçta büyük cc daha az kullanılıyor olabilir malum yakıt maliyeti işletme masrafları daha fazla .

ferhatkars
10 Ağustos 2015, 20:54
1 ay önce aldığım 2006 model suzuki gsf 650 bandit s imin kmsi...

http://i.hizliresim.com/ZVk41z.jpg (http://hizliresim.com/ZVk41z)
aaa bu trip A imiş..
gerçeği bu... :)
http://i.hizliresim.com/oZ3vzq.jpg (http://hizliresim.com/oZ3vzq)

elciği de değişmiş... pegler biraz yıpranmış...kazası da var...sağ tarafa düşmüş...grenaj kırılmış... dışardan bakınca orjinalden ayırt edemiyorsun... içerden bakıldıgında yukardan aşağı dogru bir plastik kaynak mevcut... hepsini bilerek aldım...
fren balataları da bitikti...
motoruna gelirsek tek değişen debriyaj balataları...
hız olarak 238 gördüm... daha 1000 devir eksiğim vardı... :bounce:

Uğur
10 Ağustos 2015, 21:16
Bu işin aslında en güzel yolu bilindik birinden motosikleti almak. Eş,dost referansı bu hususta önemli.

Km'ye takılmamak lazım. Zaten dürüst adam önce ilanda,sonra da motosiklet başında herşeyi bir bir anlatıyor.

Motosiklet almayacaksanız,alacak bir arkadaşınızın peşine takılın. Motosikletleri inceleyin. Elcikten,ayak pegine,seleden,koruma demirine kadar onlarca ipucu size motosiklet hakkında bilgi verecektir. Bu izlenimler mutlaka işinize yarar günün birinde.

Alacağınız motosiklet ile ilgili mutlaka KULLANICILARINA sorun. Forumdaki kullanıcı başlıklarındaki yazılan,çizilen herşey çok mühim. Belki hepsini okumak 3-4 gününüzü alır,ama değer. Buradan hareketle en azından bakmaya gideceğiniz motosiklet ile ilgili kafanızda kaba taslak bir fikir oluşur.

Yaa o motor da yağ yakıyor,gitmiyor,çok yakıyor diyen adamları dinleyemeyin. Çok afedersiniz kıçı hayatında bir elin parmağını geçmeyecek motosiklet selesine oturmuş adamların yorumlarını kaale almayın. Zihniniz bulanır. Gerçekten kullanıcısından bilgi almaya çalışın. Malum piyasada daha motosiklete dün başlamış adam bir sene sonra uzman kesiliyor,bilmediği motosiklet kalmıyor. He yavrum he deyip geçin.

Ustalardan yardım alın,motosikleti inceletin.

İlandaki pırıl pırıl motosiklet,bakmaya gittiğinizde bambaşka bir şekilde karşınıza çıkabilir. Biraz inceleyin,ilanla alakasını olmadığını görürseniz ben seni ararım deyin,aramayın.

En yakın arkadaşınız dahi olsa motosikleti iyi inceleyin,inceletin. İş başka,dostluk başka.

Benim aklıma şimdilik bunlar geldi,dahası gelirse inşallah eklerim.

*Not: Bu mesajda anlatılanlar yenilen kazıkların sonucu oluşmuş tecrübelerden oluşmaktadır :P
Ne demişler;Tecrübeler, en iyi öğretmenlerdir; yalnız okul masrafları biraz çoktur.. :)

berkay3212
10 Ağustos 2015, 21:18
Öncelikle servis kayıtları ve muayene kayıtlarına bakılabilir.
Motosikletin plakası googlede araştırılır. Belki daha önceden ilanı vs. vardır.
Motosikletin modeli ve kmsine göre Yeniyse lastiklerin yıpranması, Anahtarlık bölümününde bakılacak bir kaç şey var, Balataların durumu 2-8bin arasında olduğu iddia edilen motorlarda. Zincirin durumu, Daha önceden değişen parçaların kontrolü, Genel yıpranması vs.
Bakılacak bir çok gösterge var. Anlayan bir ustaya bu tip şeyleri tek tek kontrol ettiğinizde genel bir değerlendirme yapabilirsiniz.

Sokollu
10 Ağustos 2015, 23:07
Zaten baktığım motorlar genelde orta yaş kitlesine hitap eder bu yüzden hor kullanılmaz
Keza hor kullanılsa da sıkıntı olmayacak modellere bakarım
Reyzing veya Civic alacaklar düşünsün böyle ayrıntıları

Çok haklısınız. Bazen sırf bu yüzden yüksek hacimli motosiklet sahiplerinin daha iyi mekanik bilgisi olduğundan 250-300cc yerine 600cc enduro, sport touring almak mantıklı geliyor. r25, ninja gibi yüksek devir çeviren makineler ile gaz koluna tecavüz ederek forumu top speed videosu ile doldurup , "uygun devirde zorlanmadan kullanılmıştır" açıklamaları ile satışa koyulması çok ironik.


Bu işin aslında en güzel yolu bilindik birinden motosikleti almak. Eş,dost referansı bu hususta önemli.

Km'ye takılmamak lazım. Zaten dürüst adam önce ilanda,sonra da motosiklet başında herşeyi bir bir anlatıyor.

Motosiklet almayacaksanız,alacak bir arkadaşınızın peşine takılın. Motosikletleri inceleyin. Elcikten,ayak pegine,seleden,koruma demirine kadar onlarca ipucu size motosiklet hakkında bilgi verecektir. Bu izlenimler mutlaka işinize yarar günün birinde.


Ustalardan yardım alın,motosikleti inceletin.

İlandaki pırıl pırıl motosiklet,bakmaya gittiğinizde bambaşka bir şekilde karşınıza çıkabilir. Biraz inceleyin,ilanla alakasını olmadığını görürseniz ben seni ararım deyin,aramayın.

En yakın arkadaşınız dahi olsa motosikleti iyi inceleyin,inceletin. İş başka,dostluk başka.

Benim aklıma şimdilik bunlar geldi,dahası gelirse inşallah eklerim.

*Not: Bu mesajda anlatılanlar yenilen kazıkların sonucu oluşmuş tecrübelerden oluşmaktadır :P
Ne demişler;Tecrübeler, en iyi öğretmenlerdir; yalnız okul masrafları biraz çoktur.. :)

Güzel tavsiyeler, evet hakkaniyetine inandığımız insanlarla alışveriş yapmak en iyisi, arkadaş edinmek, içine sinerek o parayı vermek gibisi yok.

Bu zamana kadar aldığım 3 motosiklette de Allah'a şükür güzel insanlarla karşılaştım. Hatta bir önceki motosikletimin sahibi bu forumda aktif üye ve neredeyse her gün konuşuruz :)

Ama işin içine kayıp kullanıcı girerse (diyelim ki motosikleti 3.sahibinden alıyoruz) o zaman gerekli inceleme ve usta görüşü zorunlu.

En basitinden bir zincir dişli seti değişimi yaparken bile, ön dişliye takılı olan km. sayacını söküp atmak, veya işgüzar servislerin faturada "goldfren balatası takıldı" yazıp, 10 TL'lik brenta takıp göndermesi o kadar olağan şeyler ki , düzgün kullanıcı ve düzgün usta elinden çıkmış motosikleti bulmak gittikçe zorlaşıyor.