PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vites değiştirme sorunu



Ahmet_Tascı
08 Ağustos 2015, 00:22
Hayırlı geceler abilerim kardeşlerim

Motorumda son 1 haftadır sorun var vites değiştirme kısmında.yağ eskidi dedim ve uzun zaman olmuştu yağ değişmeyeli gittim yenisini alıp bugün değiştirdim.İlk başlarda vites geçişleri yumuşadı ancak sorun tekrar başladı.
vitesler çok zor değişiyor sıfıra geçmiyor çok fazla zorluyor.vites değişirken tak tak atıyor yay gibi atması lazımken.
Sizce nerede sorun var ? bunu nasıl halledebilirim ? :silent: :pale:

bursagsli
08 Ağustos 2015, 00:44
Değiştirdiğin yağ 10w40 ise motor ısınınca viteslerin sertleşmesi normal ama sen debriyaj telini ayarla

Ahmet_Tascı
08 Ağustos 2015, 00:47
Değiştirdiğin yağ 10w40 ise motor ısınınca viteslerin sertleşmesi normal ama sen debriyaj telini ayarla

antalya gibi sıcak bir yerde yaşadığım için 20 40 castrol yağ aldım ama hala sorun düzelmedi.eve geldim park edicem sıfıra geçmedi birde bıraktım.sorunu çözemedim :pale:

bursagsli
08 Ağustos 2015, 00:57
antalya gibi sıcak bir yerde yaşadığım için 20 40 castrol yağ aldım ama hala sorun düzelmedi.eve geldim park edicem sıfıra geçmedi birde bıraktım.sorunu çözemedim :pale:

Aşırı kalın yağ koymuşsun kamyon mu bu en ideali 15w50 yada 15w40
15w50 yi ben kullanıyorum kırmızı bir yağ vites geçişlerinde sıkıntı vardı şimdi öyle bir sorunum kalmadı şuan koyduğum yağ 1500 km civarında

muAff
08 Ağustos 2015, 00:59
Motorumuz sanırım Kuba xcg. Bende de 2015 model 100'lüğünden var bir tane.

Genellikle 0'a geçmiyor. Bu kronik bir sorun olsa gerek, Geçince şıp diye geçtiği de oluyor, anlamıyorum açıkçası... Ama hareket halindeyken geçti mi, geçmedi mi diyorum bazen. Ybr, Rks titanic, Drift gibi motorlar kullandım, onlar bile benimkine göre çok daha sertti.

Castrol actevo 4t 20w-40. Bu yağ bizim motorlar için pek iyi değil, silindir kısmını biraz kasıyor fakat şanzımana çok iyi geliyor, yumuşatıyor. Bir kerede mahsus bu yağı kullanmanızı tavsiye ederim.

Şanzıman sorunlarında Yağ ve debriyaj normal ise çıkarıp bakmaktan başka çözüm yok...

Ahmet_Tascı
08 Ağustos 2015, 01:01
Aşırı kalın yağ koymuşsun kamyon mu bu en ideali 15w50 yada 15w40
15w50 yi ben kullanıyorum kırmızı bir yağ vites geçişlerinde sıkıntı vardı şimdi öyle bir sorunum kalmadı şuan koyduğum yağ 1500 km civarında

sanayide çalışan bir arkadaşın tavsiyesi ile hareket ettim.yağdan mı sorun yani ? ideal kaç koymak gerekiyor ? bu yağı boşaltayımm mı yani ?

bursagsli
08 Ağustos 2015, 01:32
sanayide çalışan bir arkadaşın tavsiyesi ile hareket ettim.yağdan mı sorun yani ? ideal kaç koymak gerekiyor ? bu yağı boşaltayımm mı yani ?

Sıkıntı sadece yağda olmayabilir debriyaj telin ayarsız olabilir
Vites sorunu motor soğuk iken mi yada sıcak iken mi gerçekleşiyor

Mengu16
08 Ağustos 2015, 01:46
Cg'nin yağ gibi vites değiştirdiği nerde görülmüş. Honda sağolsun güzel bir motor bloğu tasarlamış ama şanzımanı çok takır tukur. Benim vites pedalı yamuldu yukarı kalktı vites değiştirirken baskı uygulamaktan zaman içinde. 1'den 2'ye takarken pedalı çok sert çekmek gerekiyo özellikle. Boşu bulmak da zordur, ben hatta 1'den boşa alamıyorum 2'ye atıp ordan boşa çekiyorum. Vites küçültürken de bolca aragaz vermek vitesin kolay geçmesini sağlar. Motosiklet dururken vites değiştirilmez bu arada, 4. viteste durup da boşa alamıyosan zor olur tabi. Ancak hafif gaz verip debriyajı hafif bırakıp sonra geri çekip vites pedalına basarak, motoru hafifçe oynatarak vites küçültebilirsin.

Ahmet_Tascı
08 Ağustos 2015, 01:48
Sıkıntı sadece yağda olmayabilir debriyaj telin ayarsız olabilir
Vites sorunu motor soğuk iken mi yada sıcak iken mi gerçekleşiyor

Sıcakken oluyor hep.debriyaj ayarına bir bakayım :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:46 ----------


Cg'nin yağ gibi vites değiştirdiği nerde görülmüş. Honda sağolsun güzel bir motor bloğu tasarlamış ama şanzımanı çok takır tukur. Benim vites pedalı yamuldu yukarı kalktı vites değiştirirken baskı uygulamaktan zaman içinde. 1'den 2'ye takarken pedalı çok sert çekmek gerekiyo özellikle. Boşu bulmak da zordur, ben hatta 1'den boşa alamıyorum 2'ye atıp ordan boşa çekiyorum. Vites küçültürken de bolca aragaz vermek vitesin kolay geçmesini sağlar. Motosiklet dururken vites değiştirilmez bu arada, 4. viteste durup da boşa alamıyosan zor olur tabi. Ancak hafif gaz verip debriyajı hafif bırakıp sonra geri çekip vites pedalına basarak, motoru hafifçe oynatarak vites küçültebilirsin.

4.vites değil de dururken yavaş yavaş vites küçültüyorum 1.viteste sıfıra çok zor geçiyor.Dediklerini denicem abi :mrgreen:

burak5353
08 Ağustos 2015, 12:21
motorun üstünde yazıyor görmedinmi hiç ayak marşının orda kucuk bir etiket