PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha WR 125 R mı Kawasaki KLX 150 L mi



Artidote
07 Ağustos 2015, 14:39
Merhaba sevgili arkadaşlar

Birkaç yıl önce motorsiklete ilgim başladı ve her geçen gün katlanarak artmaya devam etti. Sonunda ilk motorumu almaya karar verdim. Hem şehir içi kullanım hemde ormanda ve arazide kullanım yapmayı planladığım ve diğer motor tarzları arasında bana daha çekici geldiği için Enduro tarzı bir motor almaya karar verdim. İlk motorum olacağı için ve hızdan ziyade çevikliğe önem verdiğim için 125-150 cclik motorların bana uygun olabileceğini düşünüyorum(EN AZINDAN 2-3 sene). Kafamdaki kriterlere uygun iki tane motor var başlıkta da gördüğünüz gibi biri Wr125R diğeri ise Klx150L. Birbirlerine oldukça yakın olmalarının yanı sıra büyükte farklar barındırdığını düşündüğüm iki güzel Enduro tipi motorsiklet. Su soğutmalı olmasını, beygir gücünü, yakıt tüketimini, yerden yüksekliğini ve tabiki görünüşünü düşününce(tamamen öznel, zevkler ve renkler tartışılmaz tabiki) Wr125 biraz daha hoşuma gidiyor diyebilirim. Ama daha önce bir motor sahibi olmadığımdan sizin gibi daha deneyimli arkadaşlara danışmak istedim. Eğer değerli yorumlarınızı ve düşüncelerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim .


Teşekkürler

Güvenli sürüşler.

wing41
07 Ağustos 2015, 14:47
Wr125r modelinin hak etmediği bir fiyata satıldığını düşünüyorum.

endoramax
07 Ağustos 2015, 15:29
Ben bir sene boyunca WR125R kullandım ve gerçekten çok memnundum tavsiye ederim. Kawasaki biraz daha arazi için olduğunu duymuştum daha sert bir sele gibi ama ben test etmedim. Eğer fazla yol yapmayı düşünüyorsanız sele biraz rahatsız edeci olabiliyor bu motor tipinde bunu göz önünde bulundurun derim ben. Şehir içinde inanılmaz zevkli ve kıvrak olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

afu35
07 Ağustos 2015, 16:26
Bir sene klx 250 kullandım ilk motorumdu ve senin gibi wr125x/r bakarken bi abimden ikinci el klx250 aldım 2011 modeldi. İyi ki de 250 cc almışım dedim sonradan çünkü o da yetmedi bana. 125 cc enduro piyasasında yamaha tek başına at koşturuyo fiyatı gereğinden fazla pahalı. Ve emin ol sana bir ay sonra yetmemeye başlayacak. Hız merakım yok diyorsun eyvallah zaten bu motorlar 120 den sonra inanılmaz rüzgar alıyo ama trafikte de kullanacağın için yolda 125 cc sana yetmeyecek ve hemen 250 cc arayışlarına gireceksin. Zaten wr125 ilanlarına bakarsan yeni alınmış satışa çıkarılmış motor görürsün. Bence hiç ama hiç 125 cc ye bulaşma direk ikici el crf250, klx250 veya wr250 al. Ha param yetmez veya 250 için tecrübem yok diyorsan en azından wr125 e o kadar para vereceğine çinli bir sürü cross var al bi tane mondial xtreme mesela. Öğren paranı biriktir sonra japon alacaksan 250 cc al. Tecrübeyle sabit. Hayırlısı olsun şimdiden
Not: wr125 alma 125 cc yetmez deyip çinli önerdiğim için kendimle tezat düşmüş gibi anlaşılmasın illa ki 125-150 cc cross alınır ama wr125 e o kadar para verip de yetmemeye başlayınca pişman olursun fiyat/performans açısından

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------

Bir not daha:) klx150 sanırım hava soğutmalı olduğu için hiç tutulmadı ona hiç bulaşma derim

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:19 ----------

Birde şu forumdan anladığım kadarıyla ilk motorunu alacaklardan büyük bir kesim cross a heves ediyo ama devamı gelmiyo. Bunun sebebi sanırım 250 cc den büyük seçenek olmayışı. Motorumu büyütmek istediğimde mecburen naked a yöneldim. Keşke 400,600 cc seçenekler olsa da crosscular çoğalsa. Sadece arazi için olanlar düşük bütçeye uymuyo malesef

ahmetyildiz
07 Ağustos 2015, 17:08
merhabalar bende uzun araştırmalar sonucu bu iki model arasında kalmıştım. velevki uygun denkgelmesi ve temizliği nedeniyle bajaj pulsar aldım ama
benim araştırdığım kadarıyla klx150 biraz daha araziye uygun yumuşak süspansiyonu olan ve hava soğutmalı daha cok arazide kullanakcak isen tercih edilecek bir motor

wr 125 ise su soğutmalı ve klx e göre daha sert süspansiyona sahip şekil olarakda heybetli bir motor okadar heybeti 125 cc ile götürüyor ama gercek anlamda cros zevki vermiyor anladığım kadarıyla zaten alanların çoğuda ilk zevkini aldıktan sonra yetmemeye başlayınca satma kararı veriyor.

kullananların anlattığı kadarıyla ve kedi gözlemlerime göre eğerr şehirler arası ve şehir içi hafif arazide kullanıcam derseniz wr 125 ama mutlaka ikinci el alın sıfırı haddinden pahallı ve ikinci elde cok düşüyo fiyatı

ben ağırlıklı arazidede oynicam düşse kalksa acımicam şehir içindede ihtiyaç duyarsam kullanıcam derseniz klx ikinci eldede sıfırdada ucuz 8900tl sıfırı

birde üçüncü seçenek var tabi ben zaten acemiyim ilk motorum araziye cıkıcam derseniz gerçekten hiç japonla başlamayın derim olaya düştü kalktı radyatör deldi grenaj kırıldı derken aradan çıkarır adamı çinli olupda gerçekten güzel performansı olan motorlarda var ilk acemilik onlarda cıkarılabilir.

CEM.
07 Ağustos 2015, 18:17
Selamlar . Ben 2 yıldır Fazer kullanıcısıyım. Uzun zamandan beridir asvafta sürüyorum ve arazi tecrübem sıfırdı..

Senın gibi 2 arada 1 derede kaldım ve arazi işine girmeye karar verdim.

Çin malına karşı ön yargım yok ama söz konuısu arazi ise birazda mekanikten anlaman gerekiyor Asvafta okey ama sert kullandıgın zaman çin motorları arazide biraz daha nazık olabilir ama bu senin mekanik bilgine ve motora bakımınla alakalı burası es geçiyorum.

Diger cevaba gelirsek klx250 ve wr 125R sürdüm zaten Fazerın yanınada wr 125R aldım.

Senın sorun klx 250 degil klx 150 ile. Klx 250 ile kıyaslamak isteyen arkadaşlara kafa kafaya adil kıyaslamaya davet ediyorum wr250 klx 250 ile buyrun kıyaslayın.

Klx 150 araştırmadım fakat hava sogutmalı karbüratörlü diye hatırlıyorum.

Wr 125 R enjeksiyonlu ve su sogutmalı + 15 bg. bu motorun aslı yzf 125 Rda kullanılan blogla aynısı dişli oranları oynandıgın için torku arttırılmaya çalışılmış.

Wr125 125 130 kg oldugu için bi crfden hafif ama tabikide ondan güçsüz.

Kesinlikle pişman olmazsın yamaha kaliteyi konusturmuş bana göre.

Bu arada wr 125 R ile karadenizden geldim. Çanakkale izmir 1000km lik bir rota tamamladım ve her hafta araziye çıkıyorum birkaç video ve foto paylaşayım bilgi edinmen açısından..

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11831688_1617205895216950_3890083607367032596_n.jp g?oh=2e64dec86fd55c87483fc132b068a50d&oe=5641C052

Buda karadeniz izmir rotası.
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10985504_1587803751490498_8549462321304237060_n.jp g?oh=9e31f908eed6aa3a2b8ddab7fef5471c&oe=55FD3CBA

https://www.youtube.com/watch?v=tAqZKb-5tjA


https://www.youtube.com/watch?v=JQ1xQcwMZm4

Artidote
07 Ağustos 2015, 19:02
Öncelikle yardımcı olmaya çalışan bütün arkadaşlara teşekkür ederim. Klx 150 den vazgeçtim 2. el piyasasıda hiç yok, yani birgün satmaya çalışsam satamayabilirim diye düşünüyorum. Hava soğutmalı olmasıda beni biraz uzaklaştırdı motordan. Şuanda Wr125r ve Klx250 arasında kaldım. Klx in 2. el fiyatları sıfır wr125r ile neredeyse aynı. Hala karar verebilmiş değilim. Sanırım Enduro kullanan insanlarda ikiye ayrılmış durumda kimisi Wr125 e o kadar verilmez diyor kimisi ise Yamaha kaliteyi konuşturmuş motordan kalite akıyor parasına değer diyor . Burada da yazıldığı gibi bir çok kişi 125cc nin bir süre sonra yetmeyeceği görüşünde daha önce motor kullanmadığım için bilemiyorum ama hız tutkum yok hızdan daha çok atik, hızlı cevap verebilen,kaçabilen ,kıvrak bir makine arıyorum. Birde sahip olduğum şeylere(araba vs) genelde duygusal olarak bağlandığım için değiştirmeyi düşünmeyeceğim uzun yıllar kullanacağım bir şey olsun istiyorum . Klx250 ikinci el, wr125 0 veya ikinci el bakıyorum şuanda. Bulunduğum durumu ve önceliklerimi de düşünecek olursak siz deneyimli arkadaşlarım neyi tercih ederdiniz acaba ? Klx parçaları üretimi sağlamlığıda Wr gibimidir? Yorumlarınız ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim .

CEM.
07 Ağustos 2015, 20:48
Benim cevabim klx 150 ile wr 125 r icindi :)

Suan farkli bir soru soruyorsun klx 250 wr 125r 2sinide surmus biri olarak tartismasiz klx250 diyorum.

Crf 250 ve klx 250 surmus biri olarakta yine klx 250 diyorum.

Hic dusunme bile klx 250 cok iyi tercih.

Kalite konusundada hic aklina takilmasin klx 250 kaliteli bir motor ayrica cok dayanikli.

iptaluyelik02
08 Ağustos 2015, 09:49
Afu35 in kullandığı KLX 250 nin önceki sahibi benim.KLX 250 fiyat/performans olarak bence çok üst düzey bir motor,sorunsuz,dayanıklı ve parça kalitesi CRF 250 ile kıyaslanmayacak kadar yüksek.WR 125 yerine doğrudan KLX 250 ye doğru bir tercih olur.

CEM.
08 Ağustos 2015, 10:18
KlX 250 Motocross parkurunda sürdüm gerçekten çok iyi.

Ülkemizde crf'nin bu kadar tutulması ve klx250:'nin bu kadar tutulması üzücü bir durum. Sıfır fiyatlarını karşılaştırmassak 2nci el fiyatları hemen hemen aynı.

Ona ragmen crf piyasası cok daha iyi. Klx tartışmasız çok dayanıklı bir motor.



.

CxAnKACx
08 Ağustos 2015, 11:34
Taslancam simdi biliyorum ama;
Boyunuz kac ? 125r'nin sele yuksekligi 93cm gibi bir seydi benim boyum 180 ve ustune oturunca tek ayagimin parmak ucu dokunuyodu. Yeni baslayan biri icin zor olacagi kanisindayim, zaten yeni baslayip da kayalara cikiyim duz duvarlarda geziyim hevesiniz yoktur bence.(olsa bile erken su anda zaten 125'in yapicagi is degil). Bu yuzden hem sehir icinde daha rahat edeceginiz hem de selesi daha alcak olan X modelini daha mantikli buluyorum. Arazide de yeterince keyif aldirir uygun lastik takarsaniz...
Simdiden hayirli olsun.

Artidote
08 Ağustos 2015, 19:04
Herkese değerli yorumları için teşekkür ederim öncelikle. Boyum 1:83 kilom 73. Wr 125 r ın üzerine oturma fırsatım oldu bundan 2-3 hafta önce, evet benimde neredeyse parmak uçlarım yere bastı sadece. Ama 1:70 boyu civarında olan tanıdığım bir arkadaşımında wr125 i var bana 3-4 senden bu yana rahat bir şekilde kullandığını, zamanla alışacağımı söylediği için çok takmadım bu durumu kafama :). Sizinde yorumlarınızı göz önünde bulundurunca, ikinci el bir Klx 250 daha mantıklı bir karar olacak gibi. Motoru önümüzdeki ay içerisinde almayı planlıyorum . Alınca fotoğraflarını paylaşacağım :).

Bütün yorumlarınız ve görüşleriniz için teşekkürler :)

Sokollu
08 Ağustos 2015, 20:08
Afu35 in kullandığı KLX 250 nin önceki sahibi benim.KLX 250 fiyat/performans olarak bence çok üst düzey bir motor,sorunsuz,dayanıklı ve parça kalitesi CRF 250 ile kıyaslanmayacak kadar yüksek.WR 125 yerine doğrudan KLX 250 ye doğru bir tercih olur.

Konusu açılmışken yapıştırayım ;

Şehir içi için alınsa (asfalt lastik ile) Supermoto keyfi alınır mı , yoksa arazi yani ağır bastığı için traktör konforunda mı gidilir ?

Son hızı aeorodinomik açıdan haklı olarak düşük peki 0-100 olarak bir supersport 250 cc kadar ivmelenir mi ?

iptaluyelik02
09 Ağustos 2015, 16:49
Konusu açılmışken yapıştırayım ;

Şehir içi için alınsa (asfalt lastik ile) Supermoto keyfi alınır mı , yoksa arazi yani ağır bastığı için traktör konforunda mı gidilir ?

Son hızı aeorodinomik açıdan haklı olarak düşük peki 0-100 olarak bir supersport 250 cc kadar ivmelenir mi ?
sehiricinde super moto keyfi almak icin SM jant a ihtiyaç var herşeyden önce,ben yoldışı lastikleri ile şehir icinde hiç sıkıntı çekmeden kullandım
hani bir söz vardır at binicisine göre kişner diye.kullanım ile alakalı bir durum SS 250 kadar ivmelendiğini farketmek.Endurolar bana göre yüksek torktan dolayı 0-100 de diğer 250 cc motorlara göre çok iyi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------


KlX 250 Motocross parkurunda sürdüm gerçekten çok iyi.

Ülkemizde crf'nin bu kadar tutulması ve klx250:'nin bu kadar tutulması üzücü bir durum. Sıfır fiyatlarını karşılaştırmassak 2nci el fiyatları hemen hemen aynı.

Ona ragmen crf piyasası cok daha iyi. Klx tartışmasız çok dayanıklı bir motor.
.
CRF nin yenisi ile KLX in yenisi arasında önemli bir fiyat farkı var,insanlar iki motorun birbirine eşdeğer olabileceğini düşünüyorlar ama bence KLX CRF den çok daha yüksek kaliteli,gerek plastik gerek motor aksamı çok çok üstün.Yani o fiyat farkına değer.KLX in az bilinen bir avantajı da şu Kawasaki KLX icin orijinal cc yükseltme kitleri üretiyor.Bunun dışında bir çok sitede 292,330,351 gibi big bore kitler bulmak mümkün.Uzun vadede 250 cc bana yetmez diyenlere mis gibi seçenekler bunlar.

CEM.
09 Ağustos 2015, 17:05
sehiricinde super moto keyfi almak icin SM jant a ihtiyaç var herşeyden önce,ben yoldışı lastikleri ile şehir icinde hiç sıkıntı çekmeden kullandım
hani bir söz vardır at binicisine göre kişner diye.kullanım ile alakalı bir durum SS 250 kadar ivmelendiğini farketmek.Endurolar bana göre yüksek torktan dolayı 0-100 de diğer 250 cc motorlara göre çok iyi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------


CRF nin yenisi ile KLX in yenisi arasında önemli bir fiyat farkı var,insanlar iki motorun birbirine eşdeğer olabileceğini düşünüyorlar ama bence KLX CRF den çok daha yüksek kaliteli,gerek plastik gerek motor aksamı çok çok üstün.Yani o fiyat farkına değer.KLX in az bilinen bir avantajı da şu Kawasaki KLX icin orijinal cc yükseltme kitleri üretiyor.Bunun dışında bir çok sitede 292,330,351 gibi big bore kitler bulmak mümkün.Uzun vadede 250 cc bana yetmez diyenlere mis gibi seçenekler bunlar.

Aynen abi kesınlıkle haklısın.

Bı ara klx 250 forumunu uzun süre takip etmiştim orada görmüştüm big bore kitleri. Fiyatları cc yükseltmeye degermi fiyat / performans açısından tartışılır ama varmı var .

Ben 2nci el piyasası olarak bakıyordum şuan temiz bir crf ile temiz bir klx 250 bulmak aynı fiyatlarda.

Kawasakinin kronik eksantirik ötmesi haricinde başka bir eksigini duymadım. Oda gergi ve zincir degişimi ile gideriliyor fakat kullanıcılar manuel baskı yaparak otomatik gergiden bu durumuda çözmüş bulunmakta.

Crf 'de ise keçe patlatanmı dersin arka şaseyi yamultanmı yada vites kolunu kıranma.

Wr ve klxde vites pedalları katlanır. Hondanın böyle kucuk şeylerden kırpması cok can sıkıcı.

Bir yandanda crf mantıklı sebebi ise 2nci el piyasasının hızlı olması ve sayısız bol seçenekli yedek parça aksesuar avantajı olması.

Koruma demirleri türlü türlü.. Yan çanta demirleri kafa demirleri dişli setleri yada dakar kafa grenajı falan birçok aksesuar mümkün.

Ben wr 125e dişli alayım dedim 3 hafta bekledim.. :)

Ayrıca Klx crfden daha hafif. crf 145 kg klx 137 kg.

LynXMaSTeR
09 Ağustos 2015, 18:04
Selamlar . Ben 2 yıldır Fazer kullanıcısıyım. Uzun zamandan beridir asvafta sürüyorum ve arazi tecrübem sıfırdı..

Senın gibi 2 arada 1 derede kaldım ve arazi işine girmeye karar verdim.

Çin malına karşı ön yargım yok ama söz konuısu arazi ise birazda mekanikten anlaman gerekiyor Asvafta okey ama sert kullandıgın zaman çin motorları arazide biraz daha nazık olabilir ama bu senin mekanik bilgine ve motora bakımınla alakalı burası es geçiyorum.

Diger cevaba gelirsek klx250 ve wr 125R sürdüm zaten Fazerın yanınada wr 125R aldım.

Senın sorun klx 250 degil klx 150 ile. Klx 250 ile kıyaslamak isteyen arkadaşlara kafa kafaya adil kıyaslamaya davet ediyorum wr250 klx 250 ile buyrun kıyaslayın.

Klx 150 araştırmadım fakat hava sogutmalı karbüratörlü diye hatırlıyorum.

Wr 125 R enjeksiyonlu ve su sogutmalı + 15 bg. bu motorun aslı yzf 125 Rda kullanılan blogla aynısı dişli oranları oynandıgın için torku arttırılmaya çalışılmış.

Wr125 125 130 kg oldugu için bi crfden hafif ama tabikide ondan güçsüz.

Kesinlikle pişman olmazsın yamaha kaliteyi konusturmuş bana göre.

Bu arada wr 125 R ile karadenizden geldim. Çanakkale izmir 1000km lik bir rota tamamladım ve her hafta araziye çıkıyorum birkaç video ve foto paylaşayım bilgi edinmen açısından..

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11831688_1617205895216950_3890083607367032596_n.jp g?oh=2e64dec86fd55c87483fc132b068a50d&oe=5641C052

Buda karadeniz izmir rotası.
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10985504_1587803751490498_8549462321304237060_n.jp g?oh=9e31f908eed6aa3a2b8ddab7fef5471c&oe=55FD3CBA
https://www.youtube.com/watch?v=tAqZKb-5tjA

https://www.youtube.com/watch?v=JQ1xQcwMZm4

hocam sende iyi ki bi uçmuşsun, her yerde aynı fotoğraf :P:P

Selçuk Keleş
10 Ağustos 2015, 17:08
KLX 150 alınacaksa beklemek lazım, KLX 150 BF modeli Japon sitesinde duyuruldu ama ülkemize gelir mi bilmiyorum. Araziye daha yönelik düzenlemelerle kaliteyi artırmışlar.
Daha çok ş.içi kullanacaksan wr125 gayet mantıklı bir seçim bana kalırsa.
İkinci el de bulabiliyorsan, hem başlangıç maliyetin düşük olur hem de asfalt ya da arazide uzmanlaşınca daha bilinçli bir seçim yaparsın ileride :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:05 ----------


KlX 250 Motocross parkurunda sürdüm gerçekten çok iyi.
Ülkemizde crf'nin bu kadar tutulması ve klx250:'nin bu kadar tutulması üzücü bir durum. Sıfır fiyatlarını karşılaştırmassak 2nci el fiyatları hemen hemen aynı.
Ona ragmen crf piyasası cok daha iyi. Klx tartışmasız çok dayanıklı bir motor.
.

CRF mantık, KLX aşk evliliği de ondan ;)

CEM.
11 Ağustos 2015, 20:56
KLX 150 alınacaksa beklemek lazım, KLX 150 BF modeli Japon sitesinde duyuruldu ama ülkemize gelir mi bilmiyorum. Araziye daha yönelik düzenlemelerle kaliteyi artırmışlar.
Daha çok ş.içi kullanacaksan wr125 gayet mantıklı bir seçim bana kalırsa.
İkinci el de bulabiliyorsan, hem başlangıç maliyetin düşük olur hem de asfalt ya da arazide uzmanlaşınca daha bilinçli bir seçim yaparsın ileride :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:05 ----------



CRF mantık, KLX aşk evliliği de ondan ;)

Bende ince ince klx düşünmeye başladım :)

ertoros
11 Ağustos 2015, 21:21
Sitenin, bir yılı geçkindir klx150l Kullanıcısıyım.Yeni başlayanlar için onnumara,şehiriçi ve arazide harika,motoru düşürmek için özel beceri gerekiyor.Üzerindeki lastikler çok yumuşak, silgi gibi,asfaltta dahi çok güzel yapışıyor,sıkıntı çabuk bitiyor, tahminen 10.000km.yi görmesi imkansız gibi...bulursam yine aynı lastikten alacağım.

senneredesin
03 Temmuz 2017, 14:58
Bence de klx150 l

Karalı
03 Temmuz 2017, 15:42
Klx150'nin belli bir taşıma kapasitesi var tam hatırlamıyorum ama yetişkin bir insan için değil daha çok çocuklar için zmoto'dan bilgi alabilirsiniz.klx250 güzel alet