PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ybr subap sesi ve rolanti bozukluğu (videolu)



f.ozan
06 Ağustos 2015, 23:24
Merhaba arkadaşlar forumu bir süredir takip ediyorum vede önerileriniz üzerine başlangıç motoru olarak biraz daha koyup ybr aldım:)2012 model 5500 km de aldığım kişi subap ayarı yapılmadıgını söyledi , 2 gündür motoru ilk çalıştırmamda gaz vermeden çalışmıyor rolantide devir 1 in altında gaz vermeyince istop ediyor , kırmızı ışıkta durdugumda gaz vermezsem de istop ediyor , motor ısındıktan sonra ise gaz vermeden çalışıyor devir 1 in üstünde ve istop etmiyor , ayrıca rolantide çalışırken devir cubugu sabit kalmıyor , ses ritminde değişmeler oluyor vede motordan videodaki gibi tık tık ses geliyor

Forumda biraz araştırdım ama emin olamadım sizce rolanti ayarımı yapılması gerekiyor , subap ayarımı yapılması gerekiyor yoksa ben motordan anlamadığım için kendi kendimemi kuruyorum:D Bu arada bu videoyu motor ısındıktan sonra çektim.

https://www.youtube.com/watch?v=_JvFyUoJ_8Q

muAff
07 Ağustos 2015, 00:59
Stop etme sorunu için rölanti ayarı yapabilirsiniz. Biraz açınca olur fakat YBR'de nasıl oluyor bilmiyorum. En azından 1500 RPM'de durması gerek rölantinin. Benim 100'lük 2.500 çıkarıyor rölantide, ısınınca. :)

idmanyurdu
07 Ağustos 2015, 01:40
aynı ses hemen hemen bende de var .fakat sübabları ayarlattırmadım, eğer çok sıkı olursa motor aşırı ısınabilir, çekişte güçte bir sıkıntı yoksa binmeye devam et

black_rtr
07 Ağustos 2015, 11:15
Mrb öncelikle motorun sağindaki ayar vidasindan rolentiyi yükseltinin yaklaşık 1500 devir civarlarında calişsin bu atari motorla 5 dakika kadar gezip normal sicaklikta yapin... Rolentiniz düzelir.. Bu şekilde sabahlari calişmada ve motor zorlandiğinda şairi derece rolenti düzensizliği yaşiyosaniz subab ayari yaptirin

f.ozan
07 Ağustos 2015, 13:22
aynı ses hemen hemen bende de var .fakat sübabları ayarlattırmadım, eğer çok sıkı olursa motor aşırı ısınabilir, çekişte güçte bir sıkıntı yoksa binmeye devam et

şuanda güçte veya çekişte bir sorun yok ben en iyisi rölanti ayarını değiştirip deneyeyim sorun hala devam ederse sübablara baktırayım teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------


Stop etme sorunu için rölanti ayarı yapabilirsiniz. Biraz açınca olur fakat YBR'de nasıl oluyor bilmiyorum. En azından 1500 RPM'de durması gerek rölantinin. Benim 100'lük 2.500 çıkarıyor rölantide, ısınınca. :)

motor daha önce köydeydi alışmak için orada kullanıyordum herhangi bir sıkıntısı yoktu eve getirdikten sonra böyle yapmaya basladı havadanmıdır nedir :D, birde o kadar aramama rağmen motul veya castrolun 10w 40 yağını memlekette bulmadım motoru eve getirmem gerekiyordu zaman sorunundan dolayı nettende spariş veremedim vede bi ustanın önerisi üzerine shell in 15w 50 yağını koydum o bir sorun yaratmış olabilirmi acaba

boora
07 Ağustos 2015, 13:23
2 binlik çin malı motorda bile 10 bin km de motorcuya subap ayarı yaptırdım zamanı gelmiştir diye motoru mahvetti sonra kendim öğrendim subap ayarı yapmasını sesinin nasıl olması gerektığini ve daha bir çok şeyi. motorcuların emin ol bir çoğu bir halttan anlamaz ince ayardan felan anlamaz o yüzden motorunu sürekli elletme rolanti ayarı karbüratörün üzerinde gaz telinin yanında bir vida vardır onu sıkarak yükseltebilirsin sıcakken 1500 devir ideal. videodan tam anlaşılmıyor ses ama yakıt ve gidişte sıkıntı yoksa subapları elletme

f.ozan
07 Ağustos 2015, 13:46
Mrb öncelikle motorun sağindaki ayar vidasindan rolentiyi yükseltinin yaklaşık 1500 devir civarlarında calişsin bu atari motorla 5 dakika kadar gezip normal sicaklikta yapin... Rolentiniz düzelir.. Bu şekilde sabahlari calişmada ve motor zorlandiğinda şairi derece rolenti düzensizliği yaşiyosaniz subab ayari yaptirin

Teşekkürler bugün söylediklerinizi denicem umarım düzelir ve subap ayarına gerek kalmaz


---------- Mesajlar birleştirildi - 13:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:44 ----------


2 binlik çin malı motorda bile 10 bin km de motorcuya subap ayarı yaptırdım zamanı gelmiştir diye motoru mahvetti sonra kendim öğrendim subap ayarı yapmasını sesinin nasıl olması gerektığini ve daha bir çok şeyi. motorcuların emin ol bir çoğu bir halttan anlamaz ince ayardan felan anlamaz o yüzden motorunu sürekli elletme rolanti ayarı karbüratörün üzerinde gaz telinin yanında bir vida vardır onu sıkarak yükseltebilirsin sıcakken 1500 devir ideal. videodan tam anlaşılmıyor ses ama yakıt ve gidişte sıkıntı yoksa subapları elletme

Teşekkürler seninle aynı fikirdeyim motorculara pek güvenmiyorum vede elimden geldiğince kendim yapmaya çalışıyorum ama açıkçası elimden pek fazla birşey gelmiyor yağını falan değiştirebiliyorum şimdide sizim söyledikleriniz doğrultusunda rolanti ayarını yapacam bakalım yavaş yavaş öğrenecez artık