PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tank Slapper esnasında ne yapılır ?



Sayfa : [1] 2

SweentLy
06 Ağustos 2015, 15:56
Arkadaşlar benim bi sorum olacaktı
Tank slapper yani depo tokatlama başladığını hissetiğimizde ne yapmamız lazım ?

Mengu16
06 Ağustos 2015, 16:04
Gazı yavaşça kesip arka freni yine yumuşakça sıkabilirsin. Bir de 500cc altı motorlar böyle bir duruma girmez kolay kolay.

kurubuz
06 Ağustos 2015, 16:05
Fren yapma. Hafiften gaz aç. Bir süre sonra geçer.

Mengu16
06 Ağustos 2015, 16:06
Fren yapma. Hafiften gaz aç. Bir süre sonra geçer.
Ya geçmezse ?

Jrspawn
06 Ağustos 2015, 16:39
Tank tokatlama olayı zaten motorun kendini düzeltmesine müsade etmediğimiz durumlarda başımıza gelen bir mevzu.
Tank tokatlama olayında bildiğim kadarıyla öncelikle istemsiz olarak gidona basınç uygulandıysa bu anında fark edilerek kesilir ve motorun kendini düzeltmesine izin verilir. Ani frende ön fren sert sıkılmışsa yine tank tokatlama mevzu yaşanabilir hemen freni bırakarak yine motora müsade etmek lazım. Arka fren çok hafif kullanılarak yavaşlanmalı.

ÖZALTIN
06 Ağustos 2015, 16:41
Kollarını sağa sola açıp tüm gücünle zıpla.

Bune
06 Ağustos 2015, 16:48
Valla fikir veren çok olur da yapabilir misin o var. O bikaç saniye de aklına aldığın eğitimler de dahil hiçbir şey gelmiyor. O kadar pratik yapmalı ve kendini zorlamalısın ki ancak tankslapper esnasında aklına gelsin bunlar. Yani öyle motogp' de ki gibi tank tokatlayıp geri motoru dizginleyeceğim diye bir düşünceniz varsa şimdiden unutun gitsin. :)

mecho86
06 Ağustos 2015, 16:50
Fren yapma kesinlikle. Gaz ac. Ama yapamiyorsun kardesim. :) ister istemez gidonu sıkıyorsun. Ve bu yuksek hizlarda olur genelde. Dua et.

HAZZILHAR
06 Ağustos 2015, 17:02
O anki panikle uygulanabilirliği ne derece makul olur bilemem ama, sanki bir bölümde Barkın Bayoğlu (Altın Elbiseli Adam) bu konuya değinmişti. Aklımda kalanlar şunlar:

1. Gidon salınmaya başlayınca gidonu kesinlikle sıkma ve düzeltmeye çalışma
2. Depoyu dizlerinle sıkıca kavra
3. Arka frene çok hafif dokunarak yavaşlamaya çalış
4. Gazı sakın bir anda kesme veya açma, yavaş yavaş gaz kolunu kapatarak motoru kompresyona sokmadan hızını düşür
5. Vites artırmaktan veya düşürmekten kaçın

Yanlış hatırlıyor olabilirim ama konuşulanlar bunlar diye kalmış aklımda. Yanlış gelenleri bilgili arakadaşlar düzeltirse bilgi kirliliği yaşatmamış oluruz.

Genelde tek tekerden indiğinizde bir anlık ön lastiğin yerle temasının kesilmesinden veya sürate bağlı olarak ön amortisörlere gelen yükün azalmasından kaynaklanıyor.

Gerçekten zor bir durum, o esnada bunları sakin kafayla düşünmek ne kadar mümkün olur kestiremiyorum.

tubejh
06 Ağustos 2015, 17:23
Tank tokatlama dediğiniz olay, bacakla depo sıkılmamasından dolayı gerçekleşen olay değil mi ? Eğer öyleyse, depo sıkılıp gidon serbest burakılması gerekmiyor mu ?

ÖZALTIN
06 Ağustos 2015, 17:23
Gazı yavaşça kesip arka freni yine yumuşakça sıkabilirsin. Bir de 500cc altı motorlar böyle bir duruma girmez kolay kolay.

500 cc altı motoru bilmem de ben 14 yaşındayken bisikletle yaşamıştım ağaca çarptıydım. Ama motosikletle hiç başıma gelmedi.

ayzek
06 Ağustos 2015, 17:43
burda olay okadar anlık ve adam gidonu sıktığı için düşüyor

https://www.youtube.com/watch?v=qCWCZHhja6g
burda ise adam temkinli davranıyor toparlıyor hala tam olarak naptıgını anlamaya calısıyorum

https://www.youtube.com/watch?v=v5rhlw_f_FI

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:35 ----------

bunu tamamen şansa bağladım

https://www.youtube.com/watch?v=9rqk3QGj8mg

Pisman
06 Ağustos 2015, 17:51
O anki panikle uygulanabilirliği ne derece makul olur bilemem ama, sanki bir bölümde Barkın Bayoğlu (Altın Elbiseli Adam) bu konuya değinmişti. Aklımda kalanlar şunlar:

1. Gidon salınmaya başlayınca gidonu kesinlikle sıkma ve düzeltmeye çalışma
2. Depoyu dizlerinle sıkıca kavra
3. Arka frene çok hafif dokunarak yavaşlamaya çalış
4. Gazı sakın bir anda kesme veya açma, yavaş yavaş gaz kolunu kapatarak motoru kompresyona sokmadan hızını düşür
5. Vites artırmaktan veya düşürmekten kaçın

Yanlış hatırlıyor olabilirim ama konuşulanlar bunlar diye kalmış aklımda. Yanlış gelenleri bilgili arakadaşlar düzeltirse bilgi kirliliği yaşatmamış oluruz.

Genelde tek tekerden indiğinizde bir anlık ön lastiğin yerle temasının kesilmesinden veya sürate bağlı olarak ön amortisörlere gelen yükün azalmasından kaynaklanıyor.

Gerçekten zor bir durum, o esnada bunları sakin kafayla düşünmek ne kadar mümkün olur kestiremiyorum.
gazı tamamen kapatmak, ve fren yapmak ağırlığı ön tekere aktaracağından daha kötü olur, o durumdayken yapılabilirse biraz gaz açmanın faydası olur.

potasyum
15 Nisan 2018, 02:35
https://www.skoften.net/item/motorrijder_redt_zichzelf_van_the_death_wobble

son mesajı bilginozi nin beğendiğini gördüm de içim buruldu :(

Mucit23
15 Nisan 2018, 09:07
Herkes birşey söylüyor açıkçası bu konuda kesin bir görüş yok. İşin aslı biraz şansa bağlı diye düşünüyorum. Fakat benim gözlemlerime göre olay şöyle gerçekleşiyor.

Tank Slaping dediğimiz olay rüzgar ve diğer faktörlerin etkisiyle motorun doğrusal ekseninin bozulması diyebiliriz. Tank Tokatlama düz yolda giderken başlıyorsa ilk başta salınım ile başlar. Sonrasında kötüleşerek Tank tokatlama aşamasına geçer ve sonuç genellikle asfaltı öpmekle sonuçlanır.

Bence eğer salınım aşamasındaysa motor gazı hafifçe kısmak, arka freni hafifçe okşamak işleri toparlayacaktır. Nitekim Mt-09 ve Tracer ile yaşadığım bir iki tecrübede işler kötüye gitmeden bu şekilde durumu toparladım. Henüz tank tokatlama yaşamadım.(Allah Yaşatmasın)

Eğer Durum tank tokatlama aşamasına geldiyse artık tecrübe bile durumu kurtarmaya yetmeyebilir. Bu durumda çoğu kişi gaz açın diyor.(Bana yine mantıklı gelmiyor) İşin Fiziki Tarafını açıklayan yok. Genellikle Herkes kendi yaşadığı tecrübeler ile durumu nasıl kurtardığını anlatıyor. Dolayısıyla işin içerisine şans faktörü giriyor.

Fakat genel olarak Ön Lastik basınç ayarları, Top Case, Amörtisör ayarı gibi etkenler Tank Slaping yaşamanızı etkileyen faktörler. Bunlara dikkat etmek gerekir.

S3cond
15 Nisan 2018, 09:20
Gaz aç, vücudunu dik oturuş pozisyonuna getir.
Rüzgar ve arka tekere gelecek güç sayesinde gidondaki yük azalıp TS kesilecektir.

hasmet
15 Nisan 2018, 09:29
Burada okuduklariniz o esnada akliniza gelmez muhtemelen. Hatta aklinizdan gecen seyin son sey olma ihtimali bulundugu icin anlamli seyler dusunebilseniz guzel olur. Mesela son soylediginiz soz "Has...r" falan olmasa iyi olur sanki.


http://www.youtube.com/watch?v=ezf5oeP3eRE

Kural [ Z ]
15 Nisan 2018, 11:07
O an yapılabilecek, düşünmeden uygulanabilecek tek birşey var. Gidonu avcunuzda hafifçe serbest bırakın, motosiklet kendini büyük ölçüde toparlayacaktır. O an yapılabilecek tek şey motosikletin kendi dinamiğine güvenmek, ona müdahaleyi azaltırsanız düzelir. Daha öncesinde birkaç kez başıma gelmiş ve aynı şekilde kurtulmuştum, kurtardıklarımdan birinde hızım yaklaşık 160km/h idi. Sadece gidonu avcunuzda serbest bırakın.

OğuzÖztürk
15 Nisan 2018, 11:49
Benim aklıma şöyle bir soru geliyor? (mantıksal değil çözümsel olarak nedeni anlamaya yönelik)

Tank slapper başladığında; olay sadece ön teker, gidon ve amortisörlerde olduğuna göre, motoru tek tekere kaldırsak (tekrar yazıyorum pratiği değil teoriyi anlamak için yazıyorum) ön teker yerden tümüyle kalktığı ve arka tekerleğin izi bozulmadığına göre tank slapper işleminin motor arka teker üzerinde diklendiği, yani ön tekerlek havalandığı andan itibaren sonlanması gerekir.

Çünkü amortsitörler yer ile bağlantıları kesildiğinden tepinmeyi bırakacaklardır.

Yukarıdaki çözümün her ne kadar uygulanması imkansız gibi görünsede bir varsayım olarak yukarıdaki mantık doğruysa;

Gazı açmak, ağırlığı arkaya vermek, gidonu rahat bırakmak ön tekerleğin yerle mesafesini artıracağından tank slapperı durdurabilir(mi?).

Böyle bir durumda gaz açmanın mantığı böyle açıklanabilir.

Bir diğer soru da şu:

Varsayalım ki önde amortisör yok. Düz maşa çatal.

Bu durumda, yani önde amortisörü olmayan bir motosiklette tank slapper meydana gelir mi?

Peki ya ön çatalda tek amortisör olsaydı tank slapper olur muydu?

Eğer düz maşada tank slapper meydana gelmiyorsa tank slapperın nedeni öncedeki her iki amortisörün bir anda bağımsız olarak sırayda açılıp kapanmaya başlamalarıdır.

Varsayım doğruysa bu seferde ön lastiğin yer ile temasını hafifletmek ve bunu başlatan nedenlerin başlarında gelen elciklere baskı uygulamak, sıkı tutmak konusuda anlaşılmış olabilir.

Tabi bunlar varsayım ve düşünce.

Allah korusun inşaallah kimsenin başına gelmez. Benimde gelmedi. Buradan yazması kolay tabi.

Ama ben bileği bükmek 2 kitabında da bahsedilenlerden yola çıkarak özellikle bozuk zeminlerde bilinçli olarak gidonu tamamen serbestleştirip hızı stabil tutmaya çalışıyorum. Dirsekleri ve üst vücudu olabildiğince gevşetmeye çalışıyorum.

Umarım işe yarıyordur.

Not: Bozuk zeminlerde ve şiddetli rüzgar sağanaklarında bu dış etkenler ön tekerlek ve amortisör hareketleri üzerinde doğrudan güç uyguluyorlar.

Kural [ Z ]
15 Nisan 2018, 12:52
Benim aklıma şöyle bir soru geliyor? (mantıksal değil çözümsel olarak nedeni anlamaya yönelik)

Tank slapper başladığında; olay sadece ön teker, gidon ve amortisörlerde olduğuna göre, motoru tek tekere kaldırsak (tekrar yazıyorum pratiği değil teoriyi anlamak için yazıyorum) ön teker yerden tümüyle kalktığı ve arka tekerleğin izi bozulmadığına göre tank slapper işleminin motor arka teker üzerinde diklendiği, yani ön tekerlek havalandığı andan itibaren sonlanması gerekir.

Çünkü amortsitörler yer ile bağlantıları kesildiğinden tepinmeyi bırakacaklardır.

Yukarıdaki çözümün her ne kadar uygulanması imkansız gibi görünsede bir varsayım olarak yukarıdaki mantık doğruysa;

Gazı açmak, ağırlığı arkaya vermek, gidonu rahat bırakmak ön tekerleğin yerle mesafesini artıracağından tank slapperı durdurabilir(mi?).

Böyle bir durumda gaz açmanın mantığı böyle açıklanabilir.

Bir diğer soru da şu:

Varsayalım ki önde amortisör yok. Düz maşa çatal.

Bu durumda, yani önde amortisörü olmayan bir motosiklette tank slapper meydana gelir mi?

Peki ya ön çatalda tek amortisör olsaydı tank slapper olur muydu?

Eğer düz maşada tank slapper meydana gelmiyorsa tank slapperın nedeni öncedeki her iki amortisörün bir anda bağımsız olarak sırayda açılıp kapanmaya başlamalarıdır.

Varsayım doğruysa bu seferde ön lastiğin yer ile temasını hafifletmek ve bunu başlatan nedenlerin başlarında gelen elciklere baskı uygulamak, sıkı tutmak konusuda anlaşılmış olabilir.

Tabi bunlar varsayım ve düşünce.

Allah korusun inşaallah kimsenin başına gelmez. Benimde gelmedi. Buradan yazması kolay tabi.

Ama ben bileği bükmek 2 kitabında da bahsedilenlerden yola çıkarak özellikle bozuk zeminlerde bilinçli olarak gidonu tamamen serbestleştirip hızı stabil tutmaya çalışıyorum. Dirsekleri ve üst vücudu olabildiğince gevşetmeye çalışıyorum.

Umarım işe yarıyordur.

Not: Bozuk zeminlerde ve şiddetli rüzgar sağanaklarında bu dış etkenler ön tekerlek ve amortisör hareketleri üzerinde doğrudan güç uyguluyorlar.

Denemedim ancak, tank tokatlama (türkçe kullanmak istedim :wiinkk: ) başladığında tek tekere kalkmak kötü sonuçlanabilir. Çünkü arka teker açısı da bir miktar bozulmakta ve aracın hareket yönü dışına kaymakta, bu durumda tek tekere yükselmek arka tekerin yere basma açısı ile aracın hareket açısı birbirinden farklı olacağı için tekere yükselmek mümkün olmayabilir, olsa da ön teker hızlıca tekrar yere ineceğinden aynı sorun büyüyerek artabilir. Mantıken böyle görünüyor.

Önde tek amortisör de olsa sonuç aynı olurdu, önemli olan amortisörün(amortisörlerin) çalışma şekli olduğu gibi, ön tekerin Kaster açısı. Haliyle sorunu yaratan da, sorun oluştuğunda tasarımı ile sorunu çözen de ön tekerin Kaster açısı. Amortisörler sökülse de lastiklerin esneme payı yine sorunu yaratabilir ve kaster ile yine benzer sonuçlar doğabilir. Test edilmeden kesin birşey söylemek zor.

Birçok farklı kanalda sizin ve benim yaptığımız tabiri caizse "çözüm" doğru görünüyor. Ama çözümden öte sorunun oluşma nedeni genellikle kullanıcı olduğundan bence sorunu kendimizde arayıp sakin sürmek, gergin olmamak, adrenalin/korku/sinirlilik veya motosiklete güvensizlik gibi nedenlerle gidonu sıkmamak çok daha önemli.

EUOGLU
15 Nisan 2018, 12:56
Yaşadım ve yaptığım gazı kapayım arka frene tatlı basmak oldu gıdonu duzeltmeye calısmak daha sıddetını arttırır

peugeotcu103
15 Nisan 2018, 13:29
Hiç bişey yapmayarak atlstabilirsiniz.

YasinC
15 Nisan 2018, 21:53
Ön tekere binen yükü azaltmak tank slapperı azaltabilir. Tabi teorik olarak öyle. Gaz kesmek, fren yapmak kısaca ön tarafa yük transferi yapacak her şey daha da arttıracaktır. Yapılabiliyorsa debriyajı çekmek bence daha mantıklı.

levend84
15 Nisan 2018, 22:08
Ön tekere binen yükü azaltmak tank slapperı azaltabilir. Tabi teorik olarak öyle. Gaz kesmek, fren yapmak kısaca ön tarafa yük transferi yapacak her şey daha da arttıracaktır. Yapılabiliyorsa debriyajı çekmek bence daha mantıklı.

Hız yüksek ise,debriyaj çekilmek kaydıyla kompresyonu sönümlemek karşı(yol)direncini arttırarak risk durumuda oluşturabilir.

YasinC
15 Nisan 2018, 22:09
Hız yüksek ise,debriyaj çekilmek kaydıyla kompresyonu sönümlemek karşı(yol)direncini arttırarak risk durumuda oluşturabilir.

Gaz kesmek ve fren kullanmaktan daha az riskli olacağı kanaatindeyim. Birde motosikletten motosiklete fark olur. Bazı motorların arka tarafı diğerlerine göre daha ağır olabiliyor.

levend84
15 Nisan 2018, 22:15
Gaz kesmek ve fren kullanmaktan daha az riskli olacağı kanaatindeyim. Birde motosikletten motosiklete fark olur. Bazı motorların arka tarafı diğerlerine göre daha ağır olabiliyor.

Şöyle bir durum var,Yüksek hızlarda debriyaj çekmek araç stabilitesini bozabilir(ağırlık direncini),ama normal ve orta hızlarda dediğiniz olay mantıklı olabilir.

BatuhanK
15 Nisan 2018, 22:27
Tank slapper esnasında debriyajı çekebilene, ilk refleks harici ön frene basabilene madalya törenini ben düzenleyeceğim :mrgreen:

levend84
15 Nisan 2018, 22:52
Tank slapper esnasında debriyajı çekebilene, ilk refleks harici ön frene basabilene madalya törenini ben düzenleyeceğim :mrgreen:

Acaba bu gidon tokatlama olayı,Upside maşalı motorlardamı?yoksa normal maşalı motorlardamı daha hissedilir oluyor?

BatuhanK
15 Nisan 2018, 23:34
Acaba bu gidon tokatlama olayı,Upside maşalı motorlardamı?yoksa normal maşalı motorlardamı daha hissedilir oluyor?

Çalışma aralığı uzun ve görece olarak daha yumuşak amortisörlerde yaşanma ihtimali daha az. Ters olunca daha iyi sönümleme oluyor sanırım ama hyosung da düz amortisör mesela. O yüzden pahalı olan ters amortisörler iyidir diyebilirim :mrgreen:

levend84
16 Nisan 2018, 00:08
Çalışma aralığı uzun ve görece olarak daha yumuşak amortisörlerde yaşanma ihtimali daha az. Ters olunca daha iyi sönümleme oluyor sanırım ama hyosung da düz amortisör mesela. O yüzden pahalı olan ters amortisörler iyidir diyebilirim :mrgreen:

Kısaca upside maşa'lar,yolda oluşabilecek,kot farkı,yarık,bozuk satıhta daha iyi sönümleme yapabilir diyebiliriz.

potasyum
16 Nisan 2018, 01:30
konuyu iyi ki hortlatmışım :)
debriyaj a basmanın veya ön frene basmanın sonucu büyük ihtimalle yerde bulmayla sonuçlanır bence,
500 cc altında tank tokatlama olmaz demek de doğru değil pek tabi kullanıcıya bağlı olarak olabilir ama yüksek devir çeviren motorlara göre daha seyrek oluşabilir ki o zaman sürücü profili ile direk alakalıdır bu olay diyebiliriz.

her durumda sakin kalabilmek hayat kurtarır

EUOGLU
16 Nisan 2018, 22:53
konuyu iyi ki hortlatmışım :)
debriyaj a basmanın veya ön frene basmanın sonucu büyük ihtimalle yerde bulmayla sonuçlanır bence,
500 cc altında tank tokatlama olmaz demek de doğru değil pek tabi kullanıcıya bağlı olarak olabilir ama yüksek devir çeviren motorlara göre daha seyrek oluşabilir ki o zaman sürücü profili ile direk alakalıdır bu olay diyebiliriz.

her durumda sakin kalabilmek hayat kurtarır

Yüksek hız değil acayip dık yoksuta hızlı çıkarken görmediğim tumsek yuzune basıma geldı zor kurtardım hızım 60 falan dı motorum mt125

mostro
17 Nisan 2018, 00:44
Hemen motoru tekere alarak kurtulabilirsiniz.

matrax33
17 Nisan 2018, 03:16
Kelime-i şehadet getirilir. Eğer ölmemişsek motor sağa çekilip sigara içilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:11 ----------


Burada okuduklariniz o esnada akliniza gelmez muhtemelen. Hatta aklinizdan gecen seyin son sey olma ihtimali bulundugu icin anlamli seyler dusunebilseniz guzel olur. Mesela son soylediginiz soz "Has...r" falan olmasa iyi olur sanki.

http://www.youtube.com/watch?v=ezf5oeP3eRE

bu adam müslüman olup hacıya gitti diye duydum.

MahmutBiner
17 Nisan 2018, 09:21
Gazı yavaşça kesip arka freni yine yumuşakça sıkabilirsin. Bir de 500cc altı motorlar böyle bir duruma girmez kolay kolay.

Hortlamış :D Gidon sallandığı anda arka frene basılırsa arka tekerin yerle teması kesilip ciddi sonuçlar doğurabilir. Lütfen yalnış bilgilendirme yapmayalım. Aynı şekilde gaz açıldığındada arka teker hızlıca sarıp motoru savurabilir. Bu gibi durumlarda özellikle büyük ve ağır motosiklet kullanıyorsanız gaz ve fren kullanmayın. Motosikletin üzerindeki denge ağırlığınızı hafifleterek yani motoru manevra yaptırmaya çalışmadan gidonu bırakmadan ve düzleştirmeye çalışmadan yumuşakça tutun. Zaten motosiklet denge ağırlığı kalktığı için kendiliğinden dengeye oturup toparlayacaktır. Eğer tank slapper anında depoya sıkıca sarılıp , gaza yada frene basmaya çalışırsanız sonu hoş olmayabilir. Dikkat edin ve mutlaka eğitim alın. Herkes tecrübeleri dahilinde yorum yapıyor ama tecrübe eğitim olmadan direkt olarak aktarılamıyor maalesef.

manqa82
07 Haziran 2018, 01:58
Iyiki araştırma yapmışım :) olayı yaşadım lakin ben işin dalgasindaydim aa teker nası sallaniyor fln hatta elimi tamamen biraktigim zamanlar bile olmustu R25 ve cbf150de, ulan ölümüne sürmüşüz hakket,
Şimdilerde Mt 09 a niyetlenince araştırdım, arkadaşlar 09 sp alma niyetim var bu olay her motorda muhakkak yaşanır mı bunun teknolojisi vs yok mu hiç, gidon amortisorü hariç

gogozh
07 Haziran 2018, 02:10
bir miktar sıçılır net !

Carbondioxid
07 Haziran 2018, 02:16
120 civarı hız , yeni yağmur ıslanmış asfalt , arka lastik saliselik patinaj , tenere'de yaşadım , elden geldiği kadar soğuk kanlı olmaya çalışıp fren yapmadan , gazı mikron azaltıp kazasız sıyırdım/yaradan torpil gecti.

Hasılı , enduroda ihtimal dahi vermezdim , "bence" race'lerin kaderi çilesi idi , demekki tenerede dahi olabiliyormuş , sadakasız/abdestsiz gezmeyin:cat: bir dost.

mchi
07 Haziran 2018, 02:26
Racing tarzi (rake acisi diolladi sanirim) motorlarda yuksek ihtimal. Yol endurosu tarzi motorlarda dusuk ihtimalde olsa yasanma riski olan durum. Genelde tekerin yerle temasi kesilip tekrar birlesme aninda gerceklesir. Ruzgarin, motorun o anki yuk dengesinin, lastigin yere temas acisinin etkisi oldugu soylenir.
Çözum yine bu sitede bir cok resim le ve babusun videosunda aciklanmisti diye hatirliyorum.

Gidonu birakma ama yumusak tut. Gidonu duzeltmeye calisma ve gazi tatli tatli ac ki on tekere binen yuk azalsin ve duzelmeye yardimci kosullar olussun.
Basima hafif sekilde mt9 da gelmisti bu taktik ile kurtarmistim ki mt9 da sanki hep bi yelteniyo gibiydi. Hakkindaki soylentilerden psikolojikte olabilir.
Mts1200s de genelde teker inisi yada yatik halde ani gaz actigim siralarda hafiften olur gibi yapiyor ama rake acisindan olsa gerek kendi kendine toparliyor. Yinede gayri ihtiyari gidonu salip gaza tatli tatli dokunuyorum o is bende omiriliğe yerleşmiş gibi görunuyor tabiki aga babasini yaşamadım insallah ta deneyimlemem

halo1925
07 Haziran 2018, 06:17
kesinlikle ama kesinlikle gidonu sıkma. gidonu sıkarsan tank slapperın süresi uzar daha uzun süre tokatlar depoyu. zaten büyük cc makinaya geçince başına kesinlikle geliyor birkaç kere makinaya alışamadan. gidonu rahat bıraktığın zaman kendi kendine düzeliyor. fren yapmanı önermem çünkü ağırlık ön tekerleğe gelir daha fazla. benim başıma geldiğinde gazı sabit tutmaya çalışıp gidonu serbest bırakmıştım ve geçmişti. genelde sert gaz açmalarda ön tekerleğin yer ile bağlantısı kesilince başına gelir

Boldpilot
07 Haziran 2018, 07:33
Iyiki araştırma yapmışım :) olayı yaşadım lakin ben işin dalgasindaydim aa teker nası sallaniyor fln hatta elimi tamamen biraktigim zamanlar bile olmustu R25 ve cbf150de, ulan ölümüne sürmüşüz hakket,
Şimdilerde Mt 09 a niyetlenince araştırdım, arkadaşlar 09 sp alma niyetim var bu olay her motorda muhakkak yaşanır mı bunun teknolojisi vs yok mu hiç, gidon amortisorü hariç
benim başıma tam 2 kez geldi, güç arka tekere iletilirken (Mt07 4. vites 140km/h) yoldaki bozukluk sebep oldu. Bana göre en büyük sebebi maximum torku hissettiğiniz andaki yolda olan bozulmalar.

manqa82
07 Haziran 2018, 22:54
Racing tarzi (rake acisi diolladi sanirim) motorlarda yuksek ihtimal. Yol endurosu tarzi motorlarda dusuk ihtimalde olsa yasanma riski olan durum. Genelde tekerin yerle temasi kesilip tekrar birlesme aninda gerceklesir. Ruzgarin, motorun o anki yuk dengesinin, lastigin yere temas acisinin etkisi oldugu soylenir.
Çözum yine bu sitede bir cok resim le ve babusun videosunda aciklanmisti diye hatirliyorum.

Gidonu birakma ama yumusak tut. Gidonu duzeltmeye calisma ve gazi tatli tatli ac ki on tekere binen yuk azalsin ve duzelmeye yardimci kosullar olussun.
Basima hafif sekilde mt9 da gelmisti bu taktik ile kurtarmistim ki mt9 da sanki hep bi yelteniyo gibiydi. Hakkindaki soylentilerden psikolojikte olabilir.
Mts1200s de genelde teker inisi yada yatik halde ani gaz actigim siralarda hafiften olur gibi yapiyor ama rake acisindan olsa gerek kendi kendine toparliyor. Yinede gayri ihtiyari gidonu salip gaza tatli tatli dokunuyorum o is bende omiriliğe yerleşmiş gibi görunuyor tabiki aga babasini yaşamadım insallah ta deneyimlemem

09 hangi kasaydı acaba hocam eski kasalarda bunu çok yaptığını ve motorun sanki hep buna bir meyili var gibi hissiyat yarattığını söylediler, şimdilerde 09 sp alma niyetim var ama nedir ne değildir bilemiyorum yardımcı olur musunuz bana?

jimi_hendrix
07 Haziran 2018, 23:01
bisikletle tank slap oldum... Çok tuhaf bişey, tam kalktım tekere bayağı gittim. gidonu yamuk indirince üstünden attı...

(ツ)
07 Haziran 2018, 23:17
bu olay her motorda muhakkak yaşanır mı bunun teknolojisi vs yok mu hiç, gidon amortisorü hariç

asr, abs ...(tekerlerin yoldan kopmaması) oluşmasını engelleyici katkı sağlar
gidon amortisörü, gidonu sıkmamak, gazı kesmemek... olayın sönümlenmesine katkı sağlar

mavellen
07 Haziran 2018, 23:24
Kasmayı bırakıp gidon ve gaz yumuşatılır.Şanslı isen kurtarırsın heyecan yaparsan yer ile buluşursun.Bu işten kurtulmak aslında deneyim ile olur.Birkaçkez yaşaman gerek.Burda yazılanları o an uygulama şansın çok az.İster istemez heyecan yapıyor insan.Motorun çok teknolojik ise bu sıkıntıdan kurtulma şansında fazlalaşır.Youtube da aratırsan tanksleperdan yırtan bir sürü insan görürsün.Bunların çoğuda tecrübeli motorculardır onlar bile heycan yaparlar.Heyecan yapmamak eldemi.

4KORSAN
07 Haziran 2018, 23:37
ben gaz kesmiyorum ama ne yapacagın o ana göre degişir gaz kesmeye firsatin yada gaz acmaya devam etmeye firsatin olmayabilir


https://www.youtube.com/watch?v=JlvFHC9V0jU&t

bu videomda 2,40 a bakın

https://www.youtube.com/watch?v=BVPBHPqInAs

BatuhanK
08 Haziran 2018, 01:15
Videoda olan şey depo tokatlama olayı değil. İşler ters giderse ''high side'' denilen olaya doğru yol alabilir ama.

manqa82
08 Haziran 2018, 01:22
ben gaz kesmiyorum ama ne yapacagın o ana göre degişir gaz kesmeye firsatin yada gaz acmaya devam etmeye firsatin olmayabilir

https://www.youtube.com/watch?v=JlvFHC9V0jU&t

bu videomda 2,40 a bakın
https://www.youtube.com/watch?v=BVPBHPqInAs

NEBİ ABİ SEN MİSİN:)??

mchi
08 Haziran 2018, 01:24
09 hangi kasaydı acaba hocam eski kasalarda bunu çok yaptığını ve motorun sanki hep buna bir meyili var gibi hissiyat yarattığını söylediler, şimdilerde 09 sp alma niyetim var ama nedir ne değildir bilemiyorum yardımcı olur musunuz bana?

En dandigiydi bendeki. 2015 abs siz. Tcs siz. Mt9 efsane bir motor. Kaliteli bir gidon amortisöru ile o ihtimali ortadan kaldirabilirsin.

Jemand
08 Haziran 2018, 02:38
ben gaz kesmiyorum ama ne yapacagın o ana göre degişir gaz kesmeye firsatin yada gaz acmaya devam etmeye firsatin olmayabilir

https://www.youtube.com/watch?v=JlvFHC9V0jU&t

bu videomda 2,40 a bakın
https://www.youtube.com/watch?v=BVPBHPqInAs

SOLOM ORKODOŞLOR BUGUN SOZO GODON TOKOTLOTOCOOOOM.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:26 ----------


Videoda olan şey depo tokatlama olayı değil. İşler ters giderse ''high side'' denilen olaya doğru yol alabilir ama.

bu herifi ciddiye alıp cevap verme gafletinde mi bulundun sen az önce ? birazdan gelip 15 IQ su ile sana o olayın tank slap olduğunu iddaa edecek hazır ol

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:28 ----------


En dandigiydi bendeki. 2015 abs siz. Tcs siz. Mt9 efsane bir motor. Kaliteli bir gidon amortisöru ile o ihtimali ortadan kaldirabilirsin.

bana kalırsa gidon amortisörü de bir yere kadar. burda (https://youtu.be/XSKTI3SxD2o?t=107) tekerden inince çıtırından sallamış, biraz daha çıtırlı olsa zaten o hızlarda önünü almak pek mümkün olmayacak. aradım videolarımda da bulamadım harbi harbi sallayan durumlar da yaşadığım oldu. fakat mt serisinde ekstra bi sallama söz konusu. mt10 da elektronik gidon amortisörü olmasına rağmen eski motorum z1000' den daha fazla sallıyor.