PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor cup 100 cc 110 cc ye çevirme



ismailevdlek
06 Ağustos 2015, 14:25
merhaba arkadaşlar bisan lifan marka 100 cc lik motorum var 125 lik karbüratör 110 cc piston abart eksoz ön ve arka dişli atmak istiyorum sizce nasıl olur yardımcı olursanız sevinirim tamirci değilim hepsini kendim yapıcam elim yatkındır şimdiden teşekkürler...

Mengu16
06 Ağustos 2015, 14:30
Düzde 90km hız yapıyosa 93km hız yapar belki sen bunları yapınca.

Seko
06 Ağustos 2015, 14:48
Fazla benzin yaktığınla kalırsın. Önce bir dişli dene.

ismailevdlek
06 Ağustos 2015, 14:51
düzde 100 km görüyor ama fazla bi etki etmez mi diyorsunuz yani biraz daha hız arttırmak için ne yapmam gerekiyor?

mecho86
06 Ağustos 2015, 14:56
Merhaba. Bendede 100 cc mondial uag vardi. 125 cc yaptim. Hiz degismiyor. 2-3 km belki onuda anlamiyorsun zaten. Titresim inanilmaz artiyor. Fazla yakiyor. Fazla yakma abartilmasin tabi zaten 2 litre civari yakiyor ne kadar artabilir ki. Ama artiyor ufakta olsa. Zaman kaybi, para kaybi, gereksiz yakit kaybi, fazladan titresim ve orjinalligi bozmak. A dersen ki ben ogrenmek icin yapiyorum. O zaman yapilabilir. Eklemeyi unuttum. Silindir piston krank kolu bunlarida degistirmen lazim.

Mengu16
06 Ağustos 2015, 14:58
Merhaba. Bendede 100 cc mondial uag vardi. 125 cc yaptim. Hiz degismiyor. 2-3 km belki onuda anlamiyorsun zaten. Titresim inanilmaz artiyor. Fazla yakiyor. Fazla yakma abartilmasin tabi zaten 2 litre civari yakiyor ne kadar artabilir ki. Ama artiyor ufakta olsa. Zaman kaybi, para kaybi, gereksiz yakit kaybi, fazladan titresim ve orjinalligi bozmak. A dersen ki ben ogrenmek icin yapiyorum. O zaman yapilabilir.
Senin motor Cg onunki C100 cub. 125'lik yaptığında çok şey fark eder. Motoru sadece şehiriçi düz yollarda mı kullanıyosun, dağlık yollara gitsen motorun gidişinin çok rahatladığını anlardın. 150'lik yapsan daha da iyi giderdi.

ismailevdlek
06 Ağustos 2015, 15:03
moturu şehir içinde kullanıyorum fakat 125 cc ve 150 cc 100 cup motora fazla değilmi ?

mecho86
06 Ağustos 2015, 15:03
Evet sehirici kullaniyordum. Daglik alan icin kros aldim. 100 luk cubu da sehir ici olarak dusundum. Zaten benim icin 3 km artmasi cok bisey degil.

Mengu16
06 Ağustos 2015, 15:04
moturu şehir içinde kullanıyorum fakat 125 cc ve 150 cc 100 cup motora fazla değilmi ?
O kadar yapamıyosun zaten en fazla 107 cc oluyor.

mecho86
06 Ağustos 2015, 15:09
7 cc icin o zahmete ve paraya degmez yapma bence kardesim.

ismailevdlek
06 Ağustos 2015, 15:33
anladım peki bu motora ne yapılabilir sizce ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------

birde son bir sorum olucak debriyaja yarım bastığım zaman tıkır tıkır ses geliyor bunun sebebi sizce nedir ? ve karbüratör boğulup pıt ediyor ve motor sönüyor bunlar neden oluyor acaba yardım ederseniz sevinirim.

mecho86
06 Ağustos 2015, 16:28
Sicakken mi sogukken mi yapiyor stop etmeyi. Debriyajdaki sikintiyi bilmiyorum ama kardesim. Disli modifiye olayina girebilirsin. Hiz icin.

davidcover
06 Ağustos 2015, 17:30
biz 125 yaptırdık cup son hız fazla değişmedi tek fark çekiş ve serileşme oldu ön orjinal 14 dişli vardı üzerinden 2 den 1 aldığımız zaman kafayı kaldırıyodu sonra hızlı gitsin diye ön dişliyi 17 yaptık bu sefer çekiş düştü 3 viteste 110 görüyodu düzlükte rampa aşağı 4 140 kadar geldi yokuş bitmeye başladıydı saldık sonra önü 15 yaptık bize yetti yani son hız fazla değişmiyo 125 yaptırırsan ön dişli 15 yap tavsiyemdir

ismailevdlek
07 Ağustos 2015, 00:58
125 cc ve dişli değiştir mi diyorsun yani bide bu debriyaja yarım bastığım zaman tıkır tıkır ses geliyor bunun sebebini bilen yok mu ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------

sıcakken de pıt edip Sönüyor gaz verdiğinde sanırım karbüratörde sıkıntı var diye tahmin ediyorum

muAff
07 Ağustos 2015, 01:04
4 vites Cup ile 140 mı :) Bence yeni motor almaya veya başka ayar yapmaya gerek yok...

davidcover
07 Ağustos 2015, 01:15
evt 125 ve dişli yeter sana

ismailevdlek
07 Ağustos 2015, 09:35
peki teşekkürler

iskender123
15 Haziran 2016, 23:40
peki teşekkürler

Baya zaman olmuş ama başka sorunu olan arkadaşlar çıkabilir,debriyaj pedaline basinca cikan ses genelde bilyeden oluyor o işlevini yitirince ses yapiyo ,4 liraya aldim kendim değiştirdim,fren pedalinin oradaki sağ kapagi sokuyosun 8 numara (lokma tavsiyemdir yoksa anahtarlada olabilir) birkaç yamuk yumuk parca oluyor içinde onlar zaten hemen cikiyo boşta lar( kapak sokulunce ) yuvarlak cay tabagi gibi debriyaj tasi var 4 tane vidali + uçlu tornavidayla o kapagi sok bilyeyi al git yenisini al gel tak mis gibi kolay gelsin.

Tvs01
16 Haziran 2016, 00:02
Motoru sat üstüne 100 lira koy 125 cc al

iskender123
16 Haziran 2016, 00:07
Motoru sat üstüne 100 lira koy 125 cc al
😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Asil.KurT
19 Mart 2019, 12:00
Arkadaşlar bende 100cc Lifan tay var şuan 2014 de sıfır almıştım üzerindeki her şey orijinal. 25 bin km de.
Çekişten çok düştü, tek başıma rampa da 40 km hıza düşüyor ve arabalarla sıkıntı yaşıyorum.
Öncelikle ne yapmam gerekiyor?
Sanırım Kompresör de azalma var neden olabilir nasıl çözülür?
Ayrıca son hız yokuş aşağı en fazla 110 Km eskiden 120 yapıyordu!
Şimdi sadece dişlileri değiştirsem yine rampa da fayda etmez diye düşünüyorum.
Piston silindir vs değiştirmek mi çözüm olur? değişecekse hazır el atmışken 110cc olarak değiştirsem daha iyi bir çözüm olmuş olur mu?
Bu arada zincir dişlilerini de değiştirmeli miyim?

Lütfen bilgisi olanlar yorum yaparsa çok sevinirim?

UzunYolAdami
19 Mart 2019, 12:09
kesinlikle degmez!
ne vaktine, ne parana ne de aldigin riske deger...
onun yerine baska motora gec. 100den 200e gecince bariz farkeder ama 100den 125 gecinde pekte farkli bir dunya yok.

Asil.KurT
19 Mart 2019, 17:18
Şuan motoru değiştirme fikrim ve durumum yok bunu da göz önünde bulundurursak?

UzunYolAdami
19 Mart 2019, 17:35
Şuan motoru değiştirme fikrim ve durumum yok bunu da göz önünde bulundurursak?

göz önunde bulunduruyorum ve gereksiz bir atraksiyon olarak göruyorum
caninin kiymeti yok mu...
o masrafi ekipmana ayir, daha iyi lastik al
olmadi o parayi veya zamani egitime ayir
guzel kardesim gerek yok böyle seylere ama yine de hayat, para, vakit ve motor senin...

tarikcapar
19 Mart 2019, 18:22
biz 125 yaptırdık cup son hız fazla değişmedi tek fark çekiş ve serileşme oldu ön orjinal 14 dişli vardı üzerinden 2 den 1 aldığımız zaman kafayı kaldırıyodu sonra hızlı gitsin diye ön dişliyi 17 yaptık bu sefer çekiş düştü 3 viteste 110 görüyodu düzlükte rampa aşağı 4 140 kadar geldi yokuş bitmeye başladıydı saldık sonra önü 15 yaptık bize yetti yani son hız fazla değişmiyo 125 yaptırırsan ön dişli 15 yap tavsiyemdir

Ben 200cc ile 140 ı görmüyorum :) Yapma öyle şeyler... :D 100 ile 110cc arasında fark yok gibi bişey boşa para harcama, önce arka dişliyi küçült.. buda tork kaybetmene neden olacak, yokuşlarda çekmeyecek makine bu seferde...