PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cbf1000 ve xmax 250abs



k_ayhn
06 Ağustos 2015, 11:45
Slm arkadaşlar son zamanlarda cbf1000le baya alışmıştım .olduk olmadık yerlerde 150üstü yapmaya başladım virajlara daha yatmaya başladım.motosiletimi kullanırken tüm tedirginliğim kaybılmuştu ve çok rahattım.artık bende şu çok bilorum olayına girdiğimi farkettim.ilk başlarda kendimi frenlemeyi denedim daha yavaş kullanıyordum ama en fazla 2dk sürüyordu.en sonunda kendime ceza verdim ve xmax250aldım.çok rahat kullanımı kıvraklığı bassamda zaten gitmiyor.şimdi eskisi kadar motosikletime aşık değilim ama hayatta kalmak çocuğumun gülerken görmek kadar hiç bişey vazgeçilmez değil.

bulut59
06 Ağustos 2015, 12:05
aman dostum "bassamda gitmiyor" deme. insan vücudunun pelte olması için 50km/s yeter de artar bile.

Ros1n2
06 Ağustos 2015, 12:23
İnsanın sorumlulukları bilip buna göre davranması güzel bişey geç olmadan olabilecek bir kazanın önüne geçtiniz belkide. xmax250'de güzel motosiklet ve çok hafife almayın derim :)

natila
06 Ağustos 2015, 12:28
Ne güzel şeyler yazmışsınız okurken işte gerçek motorcu dedim içimden inşallah ben de sizin eriştiğiniz bu mertebeye erişip bilinçlenirim ilerde tebrik ederim...tekeriniz herdaim düz bassın...

kadango
06 Ağustos 2015, 12:42
Yazanlar olmuş, malesef çok düşük hızlarda dahi ölümlü veya yaralanmalı kazalar olabiliyor. Elbette hız ile risk doğru orantılı fakat scooter'ları hiç mi hiç güvenli bulmuyorum. Tekerlek çapları düşük, viraj yani tutunma kabiliyetleri düşük, yol hatalarını absorbe etme konusunda sıkıntılı. Fren mesafeleri uzun, boyut ve ağırlıkları yapısına göre fazla. Bunların hepsi ağırlık merkezinin yüksek olması, ağırlık ve tekerlek çapından ileri gelen sorunlar. Ayrıca güç yeri geldiğinde insanı kazadan sıyıran bir unusur. Scooter sadece kısa mesafe düz yolda kullanışlı bir alet. Tek ve somut avantajı hantal yapısı dolayısıyla fazla hız ve atraksiyona girilememesi. Ben düşük cc çift silindir enduro/sport touring veya supermoto tavsiye ederdim.

bilginozi
06 Ağustos 2015, 12:54
Insan motora hergun binince artan guvenle birlikte daha fazla risk almaya basliyor. Bence yerinde bir karar vermissiniz.

tuttacromata
06 Ağustos 2015, 13:04
Ben de seninle aynı fikirdeyim bu yüzden ben de xmax 250 ile değiştirmeyi çok istiyorum bakalım ne olacak.

toomuchcc
06 Ağustos 2015, 13:24
Yazanlar olmuş, malesef çok düşük hızlarda dahi ölümlü veya yaralanmalı kazalar olabiliyor. Elbette hız ile risk doğru orantılı fakat scooter'ları hiç mi hiç güvenli bulmuyorum. Tekerlek çapları düşük, viraj yani tutunma kabiliyetleri düşük, yol hatalarını absorbe etme konusunda sıkıntılı. Fren mesafeleri uzun, boyut ve ağırlıkları yapısına göre fazla. Bunların hepsi ağırlık merkezinin yüksek olması, ağırlık ve tekerlek çapından ileri gelen sorunlar. Ayrıca güç yeri geldiğinde insanı kazadan sıyıran bir unusur. Scooter sadece kısa mesafe düz yolda kullanışlı bir alet. Tek ve somut avantajı hantal yapısı dolayısıyla fazla hız ve atraksiyona girilememesi. Ben düşük cc çift silindir enduro/sport touring veya supermoto tavsiye ederdim.

Yazdığınız şeylerden bazıları yanlış.

X-max 250 ile Yamaha R6'yı kıyaslayalım mesela:

Xmax daha hafif
Ağırlık merkezi yere daha yakın (kaygan zeminde avantaj)
Ağırlık merkezi arka tekere daha yakın (frenleme esnasında ön tarafa daha az ağırlık transferi gerçekleşecek/arka fren önemini yitirmeyecek)
Teker arası açıklık daha fazla (düz çizgide daha stabil)
Dik oturuş pozisyonuna sahip (hakimiyet daha fazla)

Scooterların da bazı dezavantajları var elbet; ancak tüm scooterlar vitesli motosikletlerden daha güvenlidir.

---

Konuyu açan kişi bence çok doğru bir seçim yapmış. 30km/h ve 50km/h arasında bile fren mesafesi olarak çok ciddi fark mevcut. Hız sınırları belli. Yolların hali belli. Şehir ortamında 200-300cc'nin üstüne zaten gerek yok. Geçin scootera bakın keyfinize.

k_ayhn
06 Ağustos 2015, 15:06
Herkeze teşekkürler.bugün ikinci günüm gayet kıvrak virajlarda henüz sıkıntı yaşamadım.tek sıkıntım cbf1000den sonra frenleri hafif geliyor.bu kadar rahat olucağını tahmin etmiyodum.henüz 800km rodajda olduğu için serimi değilmi anlayamadım.kullanan varsa bir soru sormak istiyorum üzerinde fabrika çıkışı michelin city var lastikler nasıl yoksa değiştirmelimiyim.

tuttacromata
06 Ağustos 2015, 15:30
Herkeze teşekkürler.bugün ikinci günüm gayet kıvrak virajlarda henüz sıkıntı yaşamadım.tek sıkıntım cbf1000den sonra frenleri hafif geliyor.bu kadar rahat olucağını tahmin etmiyodum.henüz 800km rodajda olduğu için serimi değilmi anlayamadım.kullanan varsa bir soru sormak istiyorum üzerinde fabrika çıkışı michelin city var lastikler nasıl yoksa değiştirmelimiyim.

1000'lik bir makineden geçince güç farkını hissediyorsundur. Bana duke 200 hiç gitmiyormuş gibi geliyordu mesela. Xmax'ta öyle bir his yaşadın mı ?

kurubuz
06 Ağustos 2015, 15:37
Benim de kullandığım motor olan cbf 1000 sakin adam motorudur. Hız yapmak isteyen zaten az daha verir 1000rr alır. 42 yaşındayım, cbf 1000 ile yaptığım sürüşlerde 120 yi geçmem . Nadiren otobanda çok boş yolda ve güneşli bir havada 5 saniyeliğine 200 görüp yine 110 a döndüğüm olmuştur. Dediğin gibi çoluk çocuk var. Sorun cbf 1000 de değil sendeymiş. Bunu farkedip düşük cc ye geçmen isabetli bir karar olmuş. İleride biraz daha uslandığında tekrar litreliklere dönersin.

schumacher__
06 Ağustos 2015, 16:06
nc750 bu dertlere kesin çözüm :)

k_ayhn
06 Ağustos 2015, 16:27
1000'lik bir makineden geçince güç farkını hissediyorsundur. Bana duke 200 hiç gitmiyormuş gibi geliyordu mesela. Xmax'ta öyle bir his yaşadın mı ?

Tabiki yaşadım sanki yürüyormuşum gibi hissediyorum:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:25 ----------


Yazanlar olmuş, malesef çok düşük hızlarda dahi ölümlü veya yaralanmalı kazalar olabiliyor. Elbette hız ile risk doğru orantılı fakat scooter'ları hiç mi hiç güvenli bulmuyorum. Tekerlek çapları düşük, viraj yani tutunma kabiliyetleri düşük, yol hatalarını absorbe etme konusunda sıkıntılı. Fren mesafeleri uzun, boyut ve ağırlıkları yapısına göre fazla. Bunların hepsi ağırlık merkezinin yüksek olması, ağırlık ve tekerlek çapından ileri gelen sorunlar. Ayrıca güç yeri geldiğinde insanı kazadan sıyıran bir unusur. Scooter sadece kısa mesafe düz yolda kullanışlı bir alet. Tek ve somut avantajı hantal yapısı dolayısıyla fazla hız ve atraksiyona girilememesi. Ben düşük cc çift silindir enduro/sport touring veya supermoto tavsiye ederdim.

Tabiki scoterle'de kaza yapabilirim takdiri ilahi ama tedbir almak lazım.ben tedbiri bu şekilde çözdüm gerisi ALLAHa kalmış