PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Debriyaj maneti 2 parmakla mı yoksa 4 parmakla mı sıkılır ???



Ahmet Hayta
05 Ağustos 2015, 23:55
İyi aksamlar arkadaslar :)

Bircok yerde debriyaj manetinin ve ön frenin isaret ve orta parmakla yani iki parmak ile sıkılması gerektiğini okudum .. Bugün bunu uygulamak istedim çok rahat oldu ama iki parmağimda manetin altinda kaldigi icin sonuna kadar sıkamiyorum debriyaj manetini bu durum motoruma zarar verir mi ? 4 parmakla sıkınca debriyajı sonuna kadar sıkabiliyorum ama iki parmakla sonuna kadar sıkamıyorum vites gecislerinde bir sorun olusturmuyor ama debriyaj balatama zarar vermekten korkuyorum siz nasıl sıkıyorsunuz ?

AliCem Yener
06 Ağustos 2015, 00:01
Abi bu konu yüzünden çok kavga çıktı :mrgreen: . Umarım bunun sonuda kötü bitmez:bestmt:

shruikan
06 Ağustos 2015, 00:16
İki parmak üç parmak; manetin temas sensörü mü var?

seza35
06 Ağustos 2015, 00:20
Hadi ön frenle ilgili olan soruyu anlayışla karşılarım. Hareket alinde şehir içinde 2 parmak fren manetinde olmalı mı diye fakat debriyaj konusu biraz tuhafıma gitti açıkçası. Piste çıkmıyor isen saliseler çok önemli değilse senin için, Düzgünce sıkabildiğin takdirde 2 parmak yada 4 parmak ne farkeder? Ben 4 parmağımla düzgünce sıkabiliyorum debriyaj manetini.

Ahmet Hayta
06 Ağustos 2015, 00:38
Hadi ön frenle ilgili olan soruyu anlayışla karşılarım. Hareket alinde şehir içinde 2 parmak fren manetinde olmalı mı diye fakat debriyaj konusu biraz tuhafıma gitti açıkçası. Piste çıkmıyor isen saliseler çok önemli değilse senin için, Düzgünce sıkabildiğin takdirde 2 parmak yada 4 parmak ne farkeder? Ben 4 parmağımla düzgünce sıkabiliyorum debriyaj manetini.

Abi sizlere şöyle açıklayayım ; Evet piste çıkmıyorum saniyeler önemli değil ama debriyajım çok yukarda kavrıyor yani elimi baya bir kaldırmak zorunda kalıyorum ama iki parmağımla debriyaj manetimi çektiğimde altta kalan diğer iki parmağmdan ötürü debriyaj manetim 2-3 cm yukarda kaldğından çok az debriyaj manetini kaldırdığımda hızlıca kaldırabiliyorum hele hele yokuşta kaldırmada vs de yeni başladığımdan benim için çok rahat olduğunu farkettim .. Ama yanlış birşeyi alışkanlık haline getirmek istemem eğer bu şekilde maneti sıkmam motoruma ve şanzumanına zarar verecekse diğer türlü alışmaya çalşacağım.. Ama bu şekilde motoru kullanmam ve hakimiyetim çok arttı .. Siz ustalarımdan da fikirlerini öğrenmek istedim abi...

acayüp
06 Ağustos 2015, 00:44
Kısa manetle iki parmakta sorun yok. Uzun manetle diğer parmakların altta kalırsa yeterli ayırma sağlanamaz ve debriyaj balatana zarar.

Çok seri kalkışlar , tek teker denemeleri yada çok ani ara hızlanmalar yapıyorsanız kısa manetle iki parmak kullanım sol elle gidonu daha kuvvetli kavrama imkanı verir hem kontrol daha iyi olur hemde gidonu elinizden kaçırma riski en aza iner. Güçlü ve hızlı motorlarda olabilen bir durumdur.

Birazda alışkanlıklar ,kullanılanmotor ve tercihler sözkonusu olabiliyor.

Mesela ben scooter kullandığım zamanlarda eğer kombine fren yoksa yazın ön fren üzerinde sürekli iki parmağım duruyorken kışın yağmurda tek parmağımı tutuyorum. Böylece ani bir durumda istesemde panik fren yapıp ön lastiğin kaymasına sebep olmuyorum. Ki yetersiz geldiği durumda ikinci parmağımla desteklemeye zamanım oluyor yeterki ilk fren anında kaydırıp düşmeyeyim yeter. gibi mesela.

seza35
06 Ağustos 2015, 00:45
İnternette okuduğum ve kendi tecrübeme dayanarak cevap vermem gerekiyorsa; eğer iki parmak senin için kullanışlıysa, düzgünce sıkabiliyorsan iki parmak kullanmanda herhangi bir sakınca olduğunu düşünmüyorum.

toomuchcc
06 Ağustos 2015, 00:47
Kullandığın taşıtın hakimiyeti gidon üzerinden sağlanıyor. Ne kadar fazla parmağını gidonda tutarsan gidon hakimiyetin o kadar artar. Bunun aksi iddia edilemez. Gidon dışında kalan diğer donanımlar için ise minimal parmak kullanmalısın. Bu donanım ister fren olsun ister debriyaj ister sinyal vs.. Kornaya 4 parmakla basma fikri saçma geliyor dimi? Tek parmakla halledebiliyorsun çünkü.. Aynı şey. Debriyajını tek parmakla sıkabiliyorsan ve dozajlayabiliyorsan tek parmak kullan. Yetmiyorsa iki parmağa geç. O da yetmiyorsa parmak sayısını daha da arttırman gerekli. Bu donanımla ilgili olarak parmak adedini minimale indirebilmek adına bazı modifiyeler yapabilirsin ama. Debriyaj içerisinde, debriyaj kablosunda, veya debriyaj kolunda bazı işlemler yaparak güçten kazanım sağlayabilirsin. Bu sayede daha az parmakla aynı işi görebilir, ve gidonda daha çok parmak bulundurabilirsin.

Şu debriyaj kolu güçten nerdeyse yarı yarıya kazanım sağlıyor mesela: http://www.righteousstuntmetal.com/international/levers.html

Ahmet Hayta
06 Ağustos 2015, 00:56
Kullandığın taşıtın hakimiyeti gidon üzerinden sağlanıyor. Ne kadar fazla parmağını gidonda tutarsan gidon hakimiyetin o kadar artar. Bunun aksi iddia edilemez. Gidon dışında kalan diğer donanımlar için ise minimal parmak kullanmalısın. Bu donanım ister fren olsun ister debriyaj ister sinyal vs.. Kornaya 4 parmakla basma fikri saçma geliyor dimi? Tek parmakla halledebiliyorsun çünkü.. Aynı şey. Debriyajını tek parmakla sıkabiliyorsan ve dozajlayabiliyorsan tek parmak kullan. Yetmiyorsa iki parmağa geç. O da yetmiyorsa parmak sayısını daha da arttırman gerekli. Bu donanımla ilgili olarak parmak adedini minimale indirebilmek adına bazı modifiyeler yapabilirsin ama. Debriyaj içerisinde, debriyaj kablosunda, veya debriyaj kolunda bazı işlemler yaparak güçten kazanım sağlayabilirsin. Bu sayede daha az parmakla aynı işi görebilir, ve gidonda daha çok parmak bulundurabilirsin.

Şu debriyaj kolu güçten nerdeyse yarı yarıya kazanım sağlıyor mesela: http://www.righteousstuntmetal.com/international/levers.html

Haklısınız abi bende sizin gibi düşünüyorum ne kadar çok parmak gidonda kalırsa hem kendimi psikolojik olarak daha rahat hemde daha güvenli hissediyorum ancak manetim uzun manet olduğundan sıktığım zaman altta kalan 2 parmağımdan ötürü 2-3 cm yukarda kalıyor tam sıkılı haline göre acaba ayırma yapıyor mu diye durup iki parmakla sıkıp 10 bin devire çıktım motor milim hareket etmedi yani ayırmayı yaptığını düşünüyorum ama farkında olmadan da debriyaj balatamı yemek istemiyorum ... Sizce iki parmakla kullanımda motoruma şanzumanıma yada manetime zarar verir miyim ?

Manetimi kısasıyla değiştirmekte istemiyorum orjinalliyetçi biriyim eğer uygun değilse kullanma tarzımı değiştirip 4 parmakla sıkmaya devam edeceğim ama söylediğim gibi 2 parmakla hakimiyetim çok daha fazla ..

Tİme_shİft42
06 Ağustos 2015, 01:07
Debriyaj manetleri genelde telli olduğundan 2 parmak konforsuz olabiliyor :) fren maneti sensörlü olduğundan ön freni devamlı 2 parmak kullanmaya çalışırım nasıl alıştıysan öyle git 2 parmak ile 4 parmak arasında ciddi kuvvet farkı var

Shamy
06 Ağustos 2015, 01:09
Ne kadar gereksiz bir konu. Nasil rahat ediyorsan öyle sık. İster serçe parmaginla, ister ağzinla, ister afederdiniz çükünle. Ne alaka simdi biri ciksa bu isin kanunu kitabi budur, bilimi budur, ayak parmakla sıkılır dese , sıkacakmısın?

Freye
06 Ağustos 2015, 02:00
istersen ayak parmaklarınla sık ne fark edecek bu kadar kıl olmayın şu motorlara yav :mrgreen:

ELque
06 Ağustos 2015, 02:03
istersen ayak parmaklarınla sık ne fark edecek bu kadar kıl olmayın şu motorlara yav :mrgreen:

Aynen.İstersen fantazi olsun diye her yolu deneyebilirsin :mrgreen: Şaka bir tarafa sen nasıl maneti rahatça sıkıp bırakabiliyorsan en iyi yöntem odur.

copycat
06 Ağustos 2015, 09:28
sonuna kadar sık da nasıl sıkarsan sık. yarım debriyajla vites değiştirirsen balatan sana bir şeylerden bahsedebilir yakında.

davids
06 Ağustos 2015, 10:24
Böyle bir siteye ve günümüz teknolojisine rağmen bu konuyu açabiliyorsan,Bırak hocam motor işini,sende binmeyiver 😀

Ahmet Hayta
06 Ağustos 2015, 11:35
Böyle bir siteye ve günümüz teknolojisine rağmen bu konuyu açabiliyorsan,Bırak hocam motor işini,sende binmeyiver ��

Hocam çok özür dilerim ama ne demek istediginizi anlayamadim ve motoru bırakmak ile debriyaji iki parmakla sıkıp yada 4 parmakla sıkmak ne alaka ?? Forumada yazdim bircok üstat iki parmak demis bazisi 4 parmak demis sizin dediginize göre yarısının motoru bırakması gerek ... Sadece aklıma takılan bir soruyu sormak istedim iki parmakla sıkınca debriyaj sonuna kadar sıkılmıyor bu normal midir aslinda motorun cok yukarda kavramasinin sebebide bu mu diye sormak istedim ..

Hem ayrıca bu siteden isin teknigini öğrenmeye çalısmam yanlış birseyse bilemiyorum tabi yoksa trafige bakin ne arkadaslar var hic arastirmayip deli gibi motor kullanip debriyajsiz vites degistirenler...

Motora 1 hafta önce basladim ve ögrenmek istiyorum her gun videolar yazilar okuyorum ama bu konu tam bir muamma sormak istedim kötü bir konuysa özür dilerim silsinler konuyu ...

muAff
06 Ağustos 2015, 11:47
Debriyaj 4 parmakla sıkılır, uzun yol harici her zaman sağ elin 2 parmağı ön fren manetinde durur.

Ahmet Hayta
06 Ağustos 2015, 11:52
Debriyaj 4 parmakla sıkılır, uzun yol harici her zaman sağ elin 2 parmağı ön fren manetinde durur.

Çok teşekkür ederim istediğim ve aradığım cevap sanırım buydu :)

rebel_punto
06 Ağustos 2015, 12:04
Iki parmakla ön fren maneti sıkılır. Debriyaj maneti sonuna kadar sıkılması gerektiği için iki parmak sıkılmaz.

Murat.K.
06 Ağustos 2015, 12:21
bilirkişi olarak değil kullanıcı olarak ben : trafikte isem 2 parmağımı hep manet üzerinde bırakıyorum ki acil bir şey olduğunda müdahale sürem kısalsın ancak düşme/çarpma veya tam randıman açısından 4 parmak tavsiye ediliyor diye biliyorum (yanlışım varsa lütfen düzeltin).

telike
06 Ağustos 2015, 12:53
Debriyaj 4 parmakla sıkılır, uzun yol harici her zaman sağ elin 2 parmağı ön fren manetinde durur.

vay net cevap ha? peki altımda şöyle tork canavarı bi makina var ve trafik gereği bi anda hızlanmam gerekti debriyajı 4 parmak bıraktım ve gazı açtım elciği neresi tutacak?

velhasıl ben debriyajı da freni de orta parmakla tutarım kendinizi geliştirmenize bağlı. ama güvenli olanı 2 parmaktır.

davids
06 Ağustos 2015, 13:59
Konuyu açan arkadaşım,işte bak böyle cevaplar geleceği için,senin yararın için böyle başlık açma anlamında söyledim.Senin iyiliğin için.İnternette birçok eğitmenin videoları ve konuyla ilgili açıklamaları var.Yada çok deneyimsizsen eğitim alabilirsin.Debriyaj veya fren farketmez her iki manette de 4 parmak olması gerekir.Ayrıca eller manetin üzerinde durmaz.şehir içinde iş biraz değişiyor malum sıkışık trafik ve enteresan araç sürücüleri gibi.

yusufozugenc
06 Ağustos 2015, 14:26
Aslında tercih meselesidir. Debriyajın kavramasına, manetin tipine, kullanıcının eline göre değişebilir. Kavrama yukardaysa iki parmak kullanırsın, parmağın altta kalsa bile yeterince ayırmış olursun. Kavrama alttaysa altta kalan parmak engel olur debriyajı sıyırırsın. Nasıl rahat ediyorsan öyle kullan. Şahsen kısa manetle 3 parmak kullanıyorum, serçe ufak o altta kalsa da günahı yok :cherry: Haleti ruhiyeme göre bugün iki parmak kullanasım var dersem de alıyorum kavramayı yukarıya iki parmak kullanıyorum. Yalnız kavramanı iyi ayarla durup dururken balatandan olma. Kavraman manetin orta konumuyla en yukardaki konumu arasında olsun ki rahat kaldır ama tam kavradığından da emin ol.

COQ
06 Ağustos 2015, 15:06
Motosiklet üzerinde ki argûmanların kullanım şekli hakkında her kafadan başka ses çıkıyorsa doğru yolu bulmak için kendimize bazı sorular sormak ve o soruların cevapları yol gösterici olacaktır.
Debriyaj konusunda mesela şu soruyu cevaplayarak başlayabiliriz.
- Hayatım boyunca hep aynı motosikleti mi kullanacağım?
Ya da;
- Hayatım boyunca kullanacağım motosikletlerin debriyajları hep yukarıda mı kavrayacak?
Ya da;
- Şu an kullandığım motosikletin debriyaj ayarı değişirse kullanım alışkanlığımın bir zararı olur mu?

Sorular çoğaltılabilir.
Önemli olan vereceğiniz cevaplar.