PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ soğutmalı motor hakkında...



KIDI
26 Temmuz 2015, 15:53
Arkadaşlar yağ soğutmalı motorun avantaj ve dezavantajları nelerdir söyleyebilirmisiniz.
Birde yağ soğutmalı motor için arkadaşlar alma diye çok söylüyor. Almak sizce mantıklı mıdır ? Ve sürekli zırt pırt yağ değiştirmek gerektirir mi?
Teşekkürler şimdiden.

Muhammed911
26 Temmuz 2015, 18:49
Model vs bahsetmeniz sizin için daha iyi olur ama yanlış bilmiyorsam su soğutmanın yağ soğutmaya göre bir çok avantaji var.Yeni teknoloji motorlarin çoğuda su soğutmalıdır.Yağ soğutma da motor yüksek sıcaklığa eriştiğinde yağın buhar olma durumu olabilir verim olarak daha düşüktür yani.

ssates
26 Temmuz 2015, 18:49
Hyosung gv250 kullandım. Uzun yolda motosiklette gezen yağı alıp soğuttuğu için sıkıntısız kilometrelerce gidebilirsin. Şehir içinde rolantide uzun takılınca ısınıyordu. Fakat çok rahatsız etmiyordu.

seta34
26 Temmuz 2015, 19:15
Hyosung gv250 kullandım. Uzun yolda motosiklette gezen yağı alıp soğuttuğu için sıkıntısız kilometrelerce gidebilirsin. Şehir içinde rolantide uzun takılınca ısınıyordu. Fakat çok rahatsız etmiyordu.

Katiliyorum cbf250 de aynen oyleydi

Karacocuk
26 Temmuz 2015, 19:16
Bildiğim kadarı ile su ve yağ soğutma arasında teknik olarak fark yok. Su soğutmada radyatörde soğutulan su motor bloğundaki kanallara pompalanıyor direkt olarak motor bloğu soğutuluyor. Yağ soğutmada ise radyatörde soğutulan su karterdeki yağı soğutmak için kullanıyor. Pek bi farkı yok kanımca. İki sistemde de su kullanılıyor. biri bloğu diğeri karter deki yağı soğutuyor diye biliyorum ama yanılıyor olabilirim.

ogzcngdk
26 Temmuz 2015, 20:27
Bildiğim kadarı ile su ve yağ soğutma arasında teknik olarak fark yok. Su soğutmada radyatörde soğutulan su motor bloğundaki kanallara pompalanıyor direkt olarak motor bloğu soğutuluyor. Yağ soğutmada ise radyatörde soğutulan su karterdeki yağı soğutmak için kullanıyor. Pek bi farkı yok kanımca. İki sistemde de su kullanılıyor. biri bloğu diğeri karter deki yağı soğutuyor diye biliyorum ama yanılıyor olabilirim.

hayır yağ soğutmada su kullanılmaz, karterdeki yağ radyatörden geçer soğutulur motora pompalanır..

kötü bir yani yok çoğu kapalı sistem zaten, müdahale edemezsin fan yok ıvır zıvır yok problemde yok dolayısıyla.. alınmaz diyen arkadaşlarınla muhattap olma bence, onlar hava soğutmayada alma derler muhtemelen.. :)

mehmetenis
26 Temmuz 2015, 20:51
hayır yağ soğutmada su kullanılmaz, karterdeki yağ radyatörden geçer soğutulur motora pompalanır..

kötü bir yani yok çoğu kapalı sistem zaten, müdahale edemezsin fan yok ıvır zıvır yok problemde yok dolayısıyla.. alınmaz diyen arkadaşlarınla muhattap olma bence, onlar hava soğutmayada alma derler muhtemelen.. :)

Çok doğru yazmışsın fakat şu detayı da unutmamak gerekir yağ soğutma sistmeleri eski sistemlerdir.
Tamam bakım gerektirmez ama çok sıcaklarda dur kalk trafikte şişerler muhakkak motoru dinlendirmeniz gerekmektedir.
Benim tanıdığım bir arkadaşta BMW 1200 gt vardı bende de cbf 1000 vardı,
Arkadaş eminönünde dur kalk trafikte motorun tepki vermediğini ve göstergede ısının çok yükseldiğinden dolayı motoru yarım yada kırkbeş dakkika dinlerdiğini aksi takdirde motorda tepki olmadığını anlatıyordu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------

Şu anda bence en verimli sistemler sym kullanılan seramik kaplama normal su soğutmalı motor neredeyse hiç ama hiç hararet yaptığını görmedim ve BMW kullandığı özellikle GS1200 lerde kullanılan ki 2014 ve üstü diye biliyorum yağ ve su soğutmadır,

ogzcngdk
26 Temmuz 2015, 21:06
Çok doğru yazmışsın fakat şu detayı da unutmamak gerekir yağ soğutma sistmeleri eski sistemlerdir.
Tamam bakım gerektirmez ama çok sıcaklarda dur kalk trafikte şişerler muhakkak motoru dinlendirmeniz gerekmektedir.
Benim tanıdığım bir arkadaşta BMW 1200 gt vardı bende de cbf 1000 vardı,
Arkadaş eminönünde dur kalk trafikte motorun tepki vermediğini ve göstergede ısının çok yükseldiğinden dolayı motoru yarım yada kırkbeş dakkika dinlerdiğini aksi takdirde motorda tepki olmadığını anlatıyordu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------

Şu anda bence en verimli sistemler sym kullanılan seramik kaplama normal su soğutmalı motor neredeyse hiç ama hiç hararet yaptığını görmedim ve BMW kullandığı özellikle GS1200 lerde kullanılan ki 2014 ve üstü diye biliyorum yağ ve su soğutmadır,

elbetteki su soğutma hepsinden iyi ama benim eski motorum olan hyo 250 ile ben bu konuda hiç problem yaşamadım, sıkışık trafikte ve yaz aylarındaysak eğer motorun çekişi düşüyordu ama conta falan yakmadığı için hiç durup dinlendirmedim.. şahsen ben eski tip sistemlere daha sıcak baktığım için su soğutma ile falan uğraşmak istemiyorum.. eğer birgün alırsamda su soğutmadan yana sorunsuz motorlardan almaya çalışacağım

KIDI
26 Temmuz 2015, 21:14
Benim alacağım motor Küba Superlight 200 yağ soğutmalı olursa kac gunde bir yağ koymam gerekir

ogzcngdk
26 Temmuz 2015, 21:51
Benim alacağım motor Küba Superlight 200 yağ soğutmalı olursa kac gunde bir yağ koymam gerekir

sen trolsün beya bu kadarda olmaz :mrgreen:

cenkito
26 Temmuz 2015, 21:54
Benim alacaðým motor Küba Superlight 200 yað soðutmalý olursa kac gunde bir yað koymam gerekir

:) 1000 km de bir

ferhatkars
26 Temmuz 2015, 22:03
gsf650 banditim var... yag sogutmalı... 4 silindir... fabrıka verilerinde 6000 km de yag değiştirin yazıyor...
20 gundur kullanıyorum... ankarada bayram trafıgınde hep 1. vıteste yardırmalar felan daha bi sorun görmedim...
tabi bacağıma gelen sıcaklığı hissetmedim değil... :cherry:

KIDI
27 Temmuz 2015, 00:53
sen trolsün beya bu kadarda olmaz :mrgreen:

:D Galiba hahaha

Seko
27 Temmuz 2015, 08:15
Arkadaşların neden alma diyorlarmış ? Neymiş bizim bilmeyip de onların bidiği büyük sır ?

KIDI
27 Temmuz 2015, 08:43
Arkadaşların neden alma diyorlarmış ? Neymiş bizim bilmeyip de onların bidiği büyük sır ?

Aşırı yağ yakar diyolar

UNdocab
27 Temmuz 2015, 08:46
Hala birsürü yüksek cc motosiklet çıkıyor hava yağ soğutmalı olarak.
Çok yüksek hızlarda sürekli kullanım veya çok zor şartlarda kullanım için üretilmediği sürece neredeyse tüm motosikletler hava yağ soğutma çıkabilir.
Bakım sürelerini uzatmak için su soğutma daha yaygın kullanılıyor.