PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : düşmekten bir hal oldum



frebay
30 Mayıs 2006, 23:32
mondial 125cc bir motor aldım bir ay içinde 5defa fren sıkınca düştüm neden sizce

boraciner
30 Mayıs 2006, 23:36
ilk önce geçmiş olsun diyelim..

sebebi. lastiklerin naylon olmasından kaynaklanıyor.. çoğu çin motorunda bu böyle. değiştirip dunlop almayı dene

İHTİYAR
30 Mayıs 2006, 23:36
Sen daha iyi bilirsin neden düştüğünü!!!!!!
Çooook ciddiyim.:cat:

ninya
30 Mayıs 2006, 23:39
Arka lastik çok kayıyor bendede var ama ben nazar değmesin hiç düşmedim daha kontrollü fren yap arkayı kitlemene yakın öne bas

Tuncer Sezen
31 Mayıs 2006, 00:08
Frenlerinde bi sorun yoksa,büyük bi ihtimalle fren tekniğinde bi sorun vardır...Yanlış bir şekilde frenleme yapıyor olabilirsin(gerçi bu doğrusunu yapmaktan daha zor:silent: ):cat: Bu arada lastikle çok da ilgili olduğunu sanmıyorum,benim motorumunda lastiği naylon malzeme ama ben 13.100 km yol yaptım ve Allaha şükür bir kazam yok...Eğer frenlerinde ve diğer motor aksamında bi şekilde herhangi bir problem yoksa,problem sendedir...

PcKopatGhostRider
31 Mayıs 2006, 02:10
arka freni birazda olsa gevşeterek aniden kaymasını önleyebilirsin.. ama benden tavsiye fren ayarlarıyla oynamak yerine frenleri daha dikkatli kullan..

ylmzzz
31 Mayıs 2006, 02:14
ilk önce geçmiş olsun diyelim..

sebebi. lastiklerin naylon olmasından kaynaklanıyor.. çoğu çin motorunda bu böyle. değiştirip dunlop almayı dene

6800km de hiç düşmedim Allaha şükür. ayrıca frenlerim de iyi çin malı olmasına rağmen. 5 kere fren yüzünden düştüysen sen fren basmayı bilmiyosun arkadaşım.:pr:

virajda frene sertçe basın honda yamaha farketmez. frenler diskse kolay sıkışır. ayrıca 2 freni aynı anda kullan. bunun gibi sebepleri var. bizim arkadaş geçen kros motorda düştü lastikler çok iyi tutuyor ama direksiyonu kırıp arka frene bastı kaydı.


geçmiş olsun bu arada.

fragrance_chaplin
31 Mayıs 2006, 02:45
kesinlikle her 2 freni de aynı anda kullan...bazı arkadaşlar sadece tek fren kullanıyor..

LesPaul
31 Mayıs 2006, 02:47
bana öyle geliyor ki, bu arkadaş dönüşlerde ani olarak ön freni kullanıyor olabilir:silent:

kızılmaske
31 Mayıs 2006, 03:01
arkadaşım ilk önce geçmiş olsun.:rendeer:

sana bir kaç sorum olacak
1- kaç yıllık motor tecrüben var?
2- iki freni de aynı anda kullanıyor musun?
3- düştüğün yer asfalt,viraj,ıslak,tozlu mu ?
4- fren ayarlarını kontrol ettirdin mi?

sadece ben fren sıktım düştüm olmaz.:bounce:

ALBATROS-FB
31 Mayıs 2006, 11:17
kızılmaska haklı bence bıraz teknık calış boş yerlerde fren yap tecrube kazan

cathedral
31 Mayıs 2006, 14:00
ya eleman sallamış ilk mesajı baksanıza...uyanmıyosunuzda ...14 yaş civarı bi çocuktur herhalde...

kapatın konuyu...

serkankiyak
31 Mayıs 2006, 14:11
ya eleman sallamış ilk mesajı baksanıza...uyanmıyosunuzda ...14 yaş civarı bi çocuktur herhalde...

kapatın konuyu...
:cat: ............................

f-ender
31 Mayıs 2006, 14:32
ya eleman sallamış ilk mesajı baksanıza...uyanmıyosunuzda ...14 yaş civarı bi çocuktur herhalde...

kapatın konuyu...

+1000:cat:

mici_ceko_4
31 Mayıs 2006, 15:22
bende 15 yaşındaym cg 125 var hiç düşmedim. çocuk bilgi isityor bole ogrenmezse kimden ogrenecek.

boraciner
31 Mayıs 2006, 15:38
+1000:cat:
+2000 ......................

kanunisultan
31 Mayıs 2006, 15:44
bende 15 yaşındaym cg 125 var hiç düşmedim. çocuk bilgi isityor bole ogrenmezse kimden ogrenecek.

katılıyorum fakat scooter dan başlaman birazdaha doğru olabilir...

kuvva
31 Mayıs 2006, 16:17
değerli mt üyesi arkadaşlar,
burası motosiklet sitesi kardeşlerimizin yaşı küçük konuyu kapatın dalga geçiyor(ki bunu bilemezsin) diye önyargılı olursak arkadaşlar nasıl bilgilenecek, bizler büyükler ve tecrübeliler yardımcı olmamız gerekmiyormu? ayrıca eğitimin ve öğrenmenin yaşı yoktur.
tüm mt. ye sevgilerimle,

firtina110
31 Mayıs 2006, 19:48
pompalayarak kulnmayı öğrenmelisin dostum! ani brake seni yerle brake yapar!

frebay
01 Haziran 2006, 21:28
arkadaşlar evet belki ben tücrübesisim ama bügün a2 egliyeti olan bir abiyle kaza yaptık karşıda çok ufak bir tümsek gelince firen yaptık yemin ediyorum ikimizde çok kötü yaralıyız nedenini anlamadım motorumu çok seviyorum ama gerçekten kafam karıştı belkide bir daha binmeyeceğim fren yaptığında aniden kayıyor ayrıca ikisine atnı anda basacağımı biliyorum

xTraP
01 Haziran 2006, 21:56
arkadaşlar evet belki ben tücrübesisim ama bügün a2 egliyeti olan bir abiyle kaza yaptık karşıda çok ufak bir tümsek gelince firen yaptık yemin ediyorum ikimizde çok kötü yaralıyız nedenini anlamadım motorumu çok seviyorum ama gerçekten kafam karıştı belkide bir daha binmeyeceğim fren yaptığında aniden kayıyor ayrıca ikisine atnı anda basacağımı biliyorum

abi fren ayarın sert oLmasın sıktıgın anda ön Lastigi kiLitLiyorsa doguracagı sonuc oyLe oLur. Cunku bende Mondial 125mt kuLLandım arkadaşın cok sert bi ön freni vardı 3-4 kez kazadan kurtuLdum fren ayarında sorun yoksada Lastiktendir yada yer kaygandır. Herkesin başına geLebiLecek şeyLer bunLar ( benimde başıma geLdi 2 kez ön freni sıkıpda yere düşme oLayı ) motoruna hemen küsme.

watercolours
01 Haziran 2006, 23:06
burada güzel motosiklet eğitim videoları vardı. onları bulursan bakabilirisin.

ZipZip
01 Haziran 2006, 23:37
Donald Duck amcanın 'motosiklet teorisi' yazılarını okumak. motosiklet kullanabilme becerisini 'bilimsel' olarak öğrenmek. kazasız sürüşler.

memin1857
02 Haziran 2006, 00:29
herhangi bir tekerlek kilitlendiği anda o tekerleğe ait freni anında gevşetmeye alıştır kendini. tekerlek kilitlenince düşmezsin, bırakmayınca düşersin. güvenli alanda bol bol deniyeceksin. düşmeden durana kadar.

İHTİYAR
02 Haziran 2006, 00:38
Lastik basınçları doğrumu?ön takımda gevşek oynak çatlak biryer olabilir.

blackhawk
02 Haziran 2006, 00:48
evet 2 freni ayni anda kullanmamandan kaynaklanıyordur.Bende ayni sebepten yere çakıldım bir kez

cenngiz
02 Haziran 2006, 00:51
bende 150 lik asya vardı. yıkamacıdaki eleman iyilik yapayım derken lastik havalarını artırmış. başta motorun fazla hoplayıp zıplamasından kıllanmıştım. sonra ani fren yapmam gerekti bi ara. amanın ne göreyim. motor bi anda noel babanın kızağına dönüştü. hemen sağa çekip ööle el terazi göz kantar ayarladım lastikleri. en yakın benzinciye kadar sorunsuz gittim.

arkadaşların dediği gibi fren basıncını kontrol ettir. montaj çıkışında test yapılmadan satışa giden makinelere bir tek ülkemizde rastlanıyo heralde. sonuçları ölümcül olabilecek bir hata bu.

İHTİYAR
02 Haziran 2006, 01:14
Motorun üzerinden inip motoru sehpaya almadan iki teker yerdeyken motorun arka tarafını seleden tutarak sağa sola salla boşluk olmaması lazım,varsa salıncak saplaması gevşek burcu bozuk olabilir.yani gözle incele hayatını emanet ettiğin makinayı.