PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Trafikte konumlanma?



ceydamer
29 Haziran 2015, 09:23
Bazı abilerim kızgın parmaklarını göstermeden önce söyleyeyim, evet evet ilk emri yerine getirdim okudum lâkin farklı farklı yazdığından daha çok kafam karıştı (ya da benim aptallığım tuttu karman çorman ettim) bende sizlerin engin bilgilerinden yararlanmak amacıyla burada soruyorum :thumright


İşime gelen konumlanma şeklimi size yazıyorum, yanlış mı doğru mu aydınlatınız lütfen...

Trafikte ilerlerken, yol durumuna göre sağ ve sol kullanıyorum. Sağda hızı benden yavaş olan dolmuş (daha hızlı olsa da daha çok gaza abanıp dolmuş amcayı geçmek için hızlanıyorum zaten) ya da benden yavaş olan (benden yavaş olmak zor ama oluyormuş işte) araçları gördüğüm zaman sola sola kayıyorum ve geçtikten sonra uslu uslu sağ şeride giriyorum. yol boşken, yolu hafif ortalıyorum, ya sol şeridin sağında ya sağın solunda duruyorum.

sağ şeritte ilerlerken; park eden araçlardan korunabilecek derecede, öndeki abimizin sağ tekerine yakın (aynadan görecek kadar ama tekerlek izinden sürmeyecek şekilde)arabanın arkasında konumlanıyorum. Sol şeritten giderken de arabanın arkasında, teker hizasında olmayacak şekilde, sol tekerine yakın konumlanıyorum.

Kavşaklarda eğer düz gideceksem ve yol üç şeritliyse orta şeritte durmaya özen gösteriyorum (ortadan fırlayıp sağa sola dönen amcalarımı unutmuyorum...)

Yolda ilerlerken abinin birisi bişiler dedi, hayır laf mı attı ya da ben bişileri yanlış yapıyordum da uyardı mı anlamadım. Size sorma gereksinimi duydum.

Sevgiler saygılar...:king:

Darkcity2000
29 Haziran 2015, 09:47
Motor icin yol uzerinde serit icinde sonsuz konum vardir araba gibi degildir, o anki konumun o anki ve 3 sn sonra olusacak durum icin konumlanmakda fayda vardir. Su konum en iyidir demek zor ancak mesela otobanda sol serit risklidir o da arkadan gelen araclar icin degil karsi seritten refuju asip kaza ile yola atlayabilecek araclar icindir. Trafikte akici kullanmak onemlidir surekli ileri bakarak 3 sn sonrasi tekerinin basacagi yeri gormen onemlidir. Acemi icin demesi kolay yapmasi zordurdur, yol egitimleri ile daha iyi anlasilir..

Pekbipicadam
29 Haziran 2015, 10:01
Bizim insanımıza göre motor hep emniyetten gitmeli , bu sebepten laf yemiş olabilirsin gülüp geçicen maalesef cahil çok :) ,
Konumlama içinde bence trafikte özelikkle bizim ülkemizdeki trafikte belli bir kurala uymak veya bir kalıp oluşturmak çok zor , çünkü çok fazla değişken var . O an nerde güvenli olabileceğini düşünüyorsan orada olacaksın. Benim görüşüm bu yönde tekerin düz bassın.

abeciMotoru
29 Haziran 2015, 10:21
sıkışık bi trafik varsa, sağın solu, yada solun sağı yani orta şeride yakın gitmeyi tercih ederim olası bir frenaj durumunda kurtarabilmek için aralara daha rahat girebilmek için, kimi zaman da şeridi ortalayıp gitmek sıkıştırılma riskini alır, hız ile orantılı olarak tabi bu sefer arkadan selektör yapanlar çıkacaktır.

Tebrük ederim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------

bide yüksek araçların arkasında huzursuz oluyo insan, araçların camlarından öndeki 3-4 aracın naptığını görebiliyosun, ama bir kasalı yada panelvan tarzı araçların arkasından uzak dur, ya geç yada şerit değiştir tavsiyem.

Levent
29 Haziran 2015, 10:26
Sağa ve sola dönüşlere, yola katılımlara dikkat etmek ve şeridi bir araba edası ile kullanmak aynı zamanda akışa ayak uydurmak doğru olan davranış biçimi diye düşünüyorum, sağ, sol veya orta şerit güvenlidir diye bir durum söz konusu değil, her şeritte olmadık şeyler olabiliyor. Ben en sağ şeridi her zaman riskli görüyorum, bu sağ şeritten gidilmez anlamını taşımamalı. Takip mesafesi her zaman hayat kurtarır, şeride hakim olamazsan çok sıkıştırırlar, uygun zamanda uygun pozisyonda olmaya özen göstermelisin. Bu da trafiği okumaktan geçer, tecrübe ile gelişir.

ceydamer
29 Haziran 2015, 10:30
Sağa ve sola dönüşlere, yola katılımlara dikkat etmek ve şeridi bir araba edası ile kullanmak aynı zamanda akışa ayak uydurmak doğru olan davranış biçimi diye düşünüyorum, sağ, sol veya orta şerit güvenlidir diye bir durum söz konusu değil, her şeritte olmadık şeyler olabiliyor. Ben en sağ şeridi her zaman riskli görüyorum, bu sağ şeritten gidilmez anlamını taşımamalı. Takip mesafesi her zaman hayat kurtarır, şeride hakim olamazsan çok sıkıştırırlar, uygun zamanda uygun pozisyonda olmaya özen göstermelisin. Bu da trafiği okumaktan geçer, tecrübe ile gelişir.

Ah tamam o zaman doğru olanı yapıyormuşum :cherry:

justlook78
30 Haziran 2015, 01:52
Genelde bende sag şeridi kullanırım önümde araç varsa ortalamam duruma göre sağ yada sol tekerinin hizasından giderim. Benzinlik giriş çıkışlarında ön arka boş yada müsait se orta şeride geçerim bunun benim bilincimde bir kac sebebi var :)

shadowmaster
30 Haziran 2015, 03:01
Seçeneklerize Honda Today özelinde tavsiyelerimi yazayım :)

"Trafikte ilerlerken, yol durumuna göre sağ ve sol kullanıyorum. Sağda hızı benden yavaş olan dolmuş (daha hızlı olsa da daha çok gaza abanıp dolmuş amcayı geçmek için hızlanıyorum zaten) ya da benden yavaş olan (benden yavaş olmak zor ama oluyormuş işte) araçları gördüğüm zaman sola sola kayıyorum ve geçtikten sonra uslu uslu sağ şeride giriyorum. yol boşken, yolu hafif ortalıyorum, ya sol şeridin sağında ya sağın solunda duruyorum."

Evet, gücü ve ivmelenmesi gereği motorunuz için bunlar doğru tercihler. Ne kadar yavaş da olsanız bizlerin "bu şerit benim" tavrını her zaman kesin olarak ortaya koymamız gerek. Ülkedeki diğer araç sürücüleri bu konuda sıfır toleranslı ve siz gaz açtığınızda ivmeniz düşük olduğu için bu konuda fazla inatlaşmadan sollama manevrasını yapmalısınız, sıkıştırma durumunda sıyrılacak ya da kaçacak bir torka sahip değil çünkü Today

"sağ şeritte ilerlerken; park eden araçlardan korunabilecek derecede, öndeki abimizin sağ tekerine yakın (aynadan görecek kadar ama tekerlek izinden sürmeyecek şekilde)arabanın arkasında konumlanıyorum. Sol şeritten giderken de arabanın arkasında, teker hizasında olmayacak şekilde, sol tekerine yakın konumlanıyorum."

Sol teker izinde konumlanmak her zaman daha güvenlidir, ortadaki çukur ve özelikle kamyon gibi ağır vasıtaların yola döktüğü atık ve yağ gibi olumsuzluklardan sizi korur. Sağ şeritte giderken de daha sola konumlanın, çünkü sağda kaldığınızda arkanızdaki araç sizi kendi şeridinizde geçerken sıkıştırabilir bu sırada da sağda yaşanacak bir olumsuzluk durumunda (kapı açılması vb) panik fren yapmak durumunda kalırsınız.


Kavşaklarda eğer düz gideceksem ve yol üç şeritliyse orta şeritte durmaya özen gösteriyorum (ortadan fırlayıp sağa sola dönen amcalarımı unutmuyorum...)

Kesinlikle doğru, bunu yaparken aynı zamanda sağa ya da sola değil düz gideceğinizi arkadaki araca anlatmak için kavşak ya da yol ayrımından çıkana kadar sinyal de verebilirsiniz, yani "ben sağa sapmayacağım düz gidiyorum" der gibi. Az da olsa diğer sürücüler bunu anlıyor...

mozgur
30 Haziran 2015, 08:17
Toplantıda da aynı korku vardı. Bir ara birimiz trafikte çalıştırsın seni. (: